Neskaitot biļešu ieņēmumus, airBaltic gūst papildu ienākumus, kas atbilst 1% no Latvijas eksporta, šodien raksta Dienas bizness.
Līdz ar to airBaltic pēc papildu ienākumu gūšanas apjoma ierindojas starp TOP 15 pasaules aviokompānijām, liecina aviācijas analītiķu IdeaWorks apkopotā informācija. Papildu aviokompāniju ieņēmumi, kas ietver tādas lietas kā maksājumus par bagāžu, apdrošināšanu, iespēju iepriekš rezervēt sēdvietu, ēdieniem un dzērieniem lidmašīnā u.c. dažām aviokompānijām kā Amerikas zemo cenu lidsabiedrībai Allegiant sasnieguši jau 30% no kopējiem ieņēmumiem, bet airBaltic šajā jomā pamazām tuvojas 15% atzīmei no kopējiem aptuveni 230 milj. Ls lielajiem lidsabiedrības ieņēmumiem. Tiesa, neskatoties uz visai solīdo airBaltic procentuālo papildu ieņēmumu bāzi, pagaidām Latvijas lidkompānija vēl arvien izdot vairāk naudas nekā ieņem un 2011. gada zaudējumi pēc airBaltic izpilddirektora Martina Gausa sacītā būs pārsnieguši 60 milj. Ls.
«Sadalot uz visiem mūsu pasažieriem, papildu ieņēmumi no viena pasažiera pērn pārsniedza 12 eiro, atsevišķos mēnešos pat 15 eiro. Šo ieņēmumu kāpums ir ļoti straujš, jo 2007. gadā viens pasažieris par dažādām papildu iespējām tērēja vien nedaudz vairāk kā divus eiro,» stāsta J. Vanags, piebilstot, ka kompānijas ideja papildus aviobiļešu tirgošanai ir darboties kā ceļojumu lielveikalam, kurā var nopirkt it visu braucienam nepieciešamo (ceļojumu somu, viesnīcu, saulesbrilles, mobilā telefona karti) un nākotnē, iespējams, varēs pirkt pat nekustamos īpašumus.
«Mēs ļoti lepojamies, ka airBaltic lidojumu punktualitātes ziņā 2011. gadā nominēta kā punktuālākā aviokompānija Eiropā, taču mēs piedāvājam pasažieriem iespēju iegādāties arī apdrošināšanu 24 eiro vērtībā, ka viņa lidojums tiešām notiks laikā jeb mēs atmaksāsim biļetes vērtību. Varētu teikt, ka pasažierim ir iespēja par savu naudu ar mums saderēt, ka lidojums būs laikā,» piebilst J. Vanags.