Zīmola vērtību pēc airBaltic pasūtījuma novērtēja starptautisks auditors Ernst&Young Lietuvas birojs, DB informēja airBaltic padomes priekšsēdētājs Vigo Legzdiņš. Pats Lietuvas Ernst&Young nekādus komentārus nesniedz.
«Starptautiskie auditori esot atzinuši, ka zīmola vērtība ir apliecinājums kompānijas ilggadējai veiksmīgai darbībai. Ja mēs būtu nomainījuši zīmolu, piemēram, uz Latvijas aviolīnijas, tad diez vai kāds būtu cēlis lielu traci,» bilst airBaltic Korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags.
Savukārt V.Legzdiņš arī norādījis, ka uzņēmuma padome pieņemot lēmumu vienbalsīgi nav šaubījusies par darījuma izdevīgumu, kā arī šis darījums nav samazinājis kapitāļdaļas vērtību nevienam no akcionāriem. «Es uzskatu, ja privātais akcionārs ir gatavs ieguldīt kompānijā līdzekļus, darboties kompānijas interesēs – tā ir ļoti laba zīme. Tas nozīmē, ka viņš tic uzņēmuma nākotnei. Atcerēsimies, ka darījums notika laikā, kad airBaltic 2008.gadā bija nozīmīgi zaudējumi,» norāda V.Legzdiņš.
Pārdodot zīmolu, airBaltic piesaistījis papildu finansējumu laikā, kad aviosabiedrībai bijis nepietiekams kapitāls, kas radījis grūtības piesaistīt kredītiestāžu finansējumu. Kā arī neesot vajadzības veidot mākslīgu diskusiju ap šo tēmu. Šis jautājums vēlreiz tikšot apspriests nākamajā airbaltic padomes sēdē, uz kuru ir uzaicināts Ekonomikas ministrs Artis Kampars (JL).
Jāatgādina, ka airBaltic un vairākas saistītās preču zīmes pērn par 13 milj. eiro pārdotas aviokompānijas vadītāja Bertolta Flika uzņēmumam Baltijas aviācijas sistēmas, ziņoja Dienas Bizness. Tikmēr Ekonomikas ministrs Artis Kampars uzskata, ka B. Fliks nekaunīgā veidā ir ticis pie airBaltic nozīmīgākajiem aktīviem un ir mazinājis aviokompānijas vērtību.