Vācijas zemo cenu aviokompānijas Germanwings Airbus lidmašīna, kurā bija aptuveni 150 pasažieri, teju avarējusi, abiem pilotiem esot gandrīz bez samaņas, vēsta thelocal.de.
Atgadījums notika pirms diviem gadiem, taču notikušā apstākļi nonākuši atklātībā vien tagad. Patlaban Germanwings apsūdzēta tajā, ka vēlējusies incidentu slēgt bez apstākļu noskaidrošanas un tas ticis noklusēts gaisa drošības atbildīgajām institūcijām.
Avārija teju notikusi 2010. gada 20. decembrī lidojuma laikā no Vīnes uz Ķelni. Neilgi pirms nosēšanās abi gaisa kuģa piloti jutušies slikti un teju zaudējuši samaņu.
«Tev jāveic nosēšanās, es vairs nevaru lidot,» 26 gadus vecais otrais pilots teicis savam 35 gadus vecajam kolēģim – lidmašīnas kapteinim, vienlaikus sniedzoties pēc skābekļa maskas, liecina abu pilotu sarunas ieraksts. Viņa rokas un kājas kļuvušas nejūtīgas, un viņam esot bijusi sajūta, ka viņš vairs nespēj skaidri domāt, raksta medijs. Arī kapteinim pārņemot lidmašīnas vadību, viņš jutis tirpoņu rokās, tāpat pasliktinājusies arī redze.
Kā liecina medicīnas ekspertīze, skābekļa līmenis kapteiņa un otrā pilota asinīs bija attiecīgi 70% un 80% apjomā. Normāli cilvēkiem skābekļa līmenis asinīs ir tuvu 100%, bet 70% apjoms ir tuvu tam līmenim, kad cilvēks zaudē samaņu.
Atskaitē otrais pilots rakstīja, ka lidmašīna būtu varējusi ietriekties zemē. Tajā brīdī gaisa kuģī atradās 144 pasažieri un pieci kuģa apkalpes locekļi, bet lidmašīnas bākā bija astoņas tonnas degvielas. Kuģa kapteinis norādījis, ka bija nobažījies par savu dzīvību.
Šobrīd tiek izteiktas versijas, ka pilotu slikto veselību esot izraisījis atledošanas šķidrums, kas esot iekļuvis gaisa padevē.
Savukārt Germanwings runasvīrs Vācijas laikrakstam Die Welt noliedza, ka šāds atgadījums esot bijis un norādīja, ka pilotiem neesot bijis nekādu uztveres problēmu.