Ražošana

Aldara prezidents skaidro «Ice beer» reklāmas motīvus

Ainars Sedlenieks [email protected], 13.08.2002

Jaunākais izdevums

Neatkarīgā Rīta avīze ir publicējusi interviju ar a/s Aldaris prezidentu Vitāliju Gavrilovu, kurā skaidroti Aldara reklāmas "Ice beer ir vienīgais ledus alus Baltijā, kas ražots pēc oriģinālas tehnoloģijas" tapšanas motīvi. Pirmie Latvijā pēc īpašas tehnoloģijas ražoto alu — "ledus alu jeb Ice beer" 2000. gadā sāka ražot Aldaris, pēc tam Lietuvas rūpnīcā Kalnapilis pildīto Ice sāka izplatīt arī rūpnīca Lāčplēsis – abu ledus alu izskats ir ļoti līdzīgs. Patlaban Latvijā nopērkams arī plastmasas pudelēs pildītais ledus alus. A/s Aldaris prezidents Vitālijs Gavrilovs: «Aldaris ir pārliecināts par savām pozīcijām un sava produkta kvalitāti, tāpēc nebija nekādas īpašas reakcijas, kad tirgū parādījās Aldara ražotajam Ice beer ļoti līdzīgā produkcija. Tomēr ar laiku dažādi apstākļi sāka liecināt, ka patērētāju interešu labā nepieciešams izskaidrojums pēkšņi kuplinātajā ledus alus klāstā. Aldaris ražo alu pēc speciālas tehnoloģijas un izmanto tam domātu iekārtu – šāda iekārta Latvijā ir tikai mums. Tāpēc Aldaris spēj un vēlas dot garantiju tikai par savu produkciju. Nespējam garantēt citu ražotāju mēģinājumus šajā laukā, tāpēc patērētājiem skaidri jāatšķir viens ražojums no otra. Tieši tāpēc, ka Aldarim patlaban vienīgajam ir šā speciālā ledus alus ražošanas iekārta, kas atbilst specifiskās tehnoloģijas prasībām, var droši apgalvot, ka Aldara Ice beer joprojām ir vienīgais īstais ledus alus mūsu valstī. Vēl viens aktuāls moments – vēlamies rūpēties par tiem mūsu produktu patērētājiem, kas piedalās Aldara Ice beer atbalstītajā Mercedes loterijā. Veikalu plauktos un ledusskapjos, kur izvietota Aldara produkcija, nebūt ne reti jāsaskaras ar svešu uzņēmumu ražojumiem. Tā cilvēki, kas vēlas piedalīties loterijā, var tikt maldināti. Pircēju reti kad interesē tehnoloģiskās nianses – viņš ir iecienījis kādu savu kvalitāti apliecinājušu produktu, tā garšu un veikala plauktos to atpazīst pēc ārējā veidola. Tāpēc vēlamies mūsu patērētājiem, kas novērtējuši Aldara garšu, vēlreiz atgādināt, kāds izskatās īstais Aldara Ice beer, lai pircējs saņemtu kvalitatīvu un īstu preci. »

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Aldari ierindo starp labākajām pasaules alus šķirnēm

Elīna Circene, 16.05.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visas trīs Aldara alus šķirnes, kas tika nosūtītas uz Austrāliju Starptautiskajai alus balvai 2005, ieguvušas ļoti augstu novērtējumu. Par to Db informéja Aldara sabiedrisko attiecību konsultante Linda Štokmane. Konkursā piedalījās 793 alus šķirnes no 104 alus darītavām 31 pasaules valstī, ieskaitot tādus slavenus pasaules alus tirgus spēlētājus, kā Heineken, Plzensky Prazdroj no Čehijas un The Boston Beer Company. Aldara alus garšu un kvalitāti aklajos testos vērtēja 27 tiesneši – īsteni alus eksperti. Aldara Gaišais un Aldara 1865 (šis ir jauns alus, kas īpaši radīts Aldara 140 gadu jubilejai un Latvijas patērētājam tiks prezentēts 16.maijā) sacentās ar tādiem Eiropas alus zīmoliem kā Stella Artois, Beck un ieguva bronzas medaļu. Savukārt Aldara Zelta izcīnīja sudraba medaļu sacensībā ar paša augstākā līmeņa zīmoliem, ieskaitot Heineken Italy. «Tas ir zelta sapnis katram profesionālam brūverim – uz vienādiem noteikumiem sacensties ar pasaules līderiem un pat uzvarēt viņus. Tas ir uzskatāms par ļoti augstu pasaules alus ekspertu novērtējumu Latvijas brūveru meistarībai. Aldaris jau 140 gadus brūvē tradicionālu Latvijas alu, ko par izcilu atzinusi pat izsmalcinātā pasaules klases ekspertu komandas gaume. Mēs esam lepni, ka Latvijas vārds pasaulē tiek iznests ne tikai ar hokeju, skaistām sievietēm, bet arī ar patiešām labu, tradicionālu latviešu alu. Tas ir Aldara profesionālās un aizrautīgās komandas nopelns,» saka Aldara presidents Henrijs Fogels. Šī nav pirmā starptautiskā atzinība, ko saņem Aldara alus - 1998.gadā Aldara Luksus alus Riodežaneiro ieguva Pasaules alus kausa bronzas medaļu, savukārt 2000.gadā Aldara Tumšais alus saņēma Pasaules alus kausa sudraba medaļu Ņujorkā. Šie notikumi alus brūveru pasaulē tiek saukti par Alus olimpiādi. Aldaris tika dibināts 1865. gadā un šogad atzīmē 140gadu jubileju kā Latvijas alus tirgus līderis. 2005. gada sākumā Latvijas iedzīvotāji Aldari novērtēja kā «Kompāniju ar vislabāko reputāciju Latvijā» (TNS/Hill&Knowlton korporatīvās reputācijas pētījums 2005)

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viszemākā cena šobrīd ir vietējām alus šķirnēm, secināts komunikācijas, tirgus un sabiedriskās domas izpētes aģentūras A.W.Olsen & Partners izpētē.

„Viszemākā cena šobrīd ir, un prognozējams, ka arī paliks, vietējām alus šķirnēm. Tā patlaban tikai vienu latu par kausu alus jāmaksā Vērmaņdārza alus sētā, kur dažāda veida Aldara alus maksā vienu latu par puslitru. Jāatzīmē, ka arī dārgākais tur nopērkamais miestiņš ir latviešu makiem pieejams – Carlsberg šajā pat vietā maksā 1.70 latus,” saka A.W.Olsen & Partners tirgus un sabiedriskās domas izpētes nodaļas projektu vadītāja Kazimiera Puzo.

Līdzīgas alus cenas ir arī alus sētā Vecrīgā, Līvu laukumā, pretim Kaļķu vārtiem. Izlejamais Lācplēša alus maksā 1,60 Ls par puslitru. Latvijas ražotāju alus daudzviet pieejams par saprātīgu cenu - Franču bārā pudele Cēsu Premium maksā 1.30 latus, bet Lāčplēša Pils – pat 90 santīmus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Papildināta - Aldaris atlaidīs strādājošos un alu ražos ārpus Latvijas

Sandra Dieziņa, Māris Ķirsons, 05.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no lielākajiem alus darītājiem a/s Aldaris plāno optimizēt ražošanu un atlaist daļu strādājošo. Aldara alu PET un stikla pudelēs nākotnē, visticamāk, ražos ārpus Latvijas.

Papildināta ar Aldara komentāru no 3. rindkopas

Carlsberg grupā ietilpstošais a/s Aldaris no 2014. gada Latvijā, iespējams, pārtrauks alus ražošanu PET un stikla pudelēs, kas turpmāk tiks ražoti ārpus Latvijas, līdz ar to darbinieku skaits Latvijas ražotnē pakāpeniski tiks samazināts aptuveni par trešdaļu no 200 strādājošajiem, liecina DB rīcībā esošā informācija no neoficiāliem, bet drošiem avotiem. Šāda lēmuma pamatā – ievērojamie zaudējumi, kas pērn sasniedza 2,79 miljonus Ls, kā arī realizācijas apjomu samazināšanās, liecina DB rīcībā esošā informācija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

\"Ice beer\" reklāmas Mercedes saņem bērnudārza audzinātāja

Sandra Dieziņa, 04.09.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bērnudārza audzinātāja Lilita Ukavica no Saldus rajona 3.septembrī savā 40 gadu jubilejā kļuvusi par "Aldara" rīkotās "Ice beer" akcijas uzvarētāju, dāvanā saņemot eleganto Mercedes-Benz Sports Coupe. Ka informēja "Aldara" prezidenta palīdze Elīna Jankovska, svinīgā apbalvošana notiks 10.septembrī. Pati jubilāre par savu veiksmi bija pārsteigta, lai gan jau iepriekš viņa saņēmusi zīmes, ka varētu notikt kaut kas labs, jo pirms neilga laika bija nosapņojusi zīmīgu sapni. «Redzēju sapnī, ka man ir gari gaiši mati, un tas parasti esot uz labu,» stāsta Lilita Ukavica. Jāpiebilst, ka 3.septembrī dzimšanas diena ir arī Lilitas Ukavicas tēvam. "Ice beer" akcija noritēja no 1.jūlija līdz 1.septembrim – izlozē tika noteikts viens cilvēks, kas arī saņēma moderno automašīnu. Lai piedalītos izlozē, vajadzēja vien sakrāt desmit "Ice beer" aizmugures etiķetes un līdz 1.septembrim nosūtīt uz "Aldari".

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lielākā alus darītava Aldaris ceturtdien, 6.novembrī, uzsāk uzņēmuma reorganizācijas plāna īstenošanu, kura ietvaros plānots efektivizēt uzņēmuma izmaksu struktūru, tostarp samazinot darba vietu skaitu, informē uzņēmuma Korporatīvo attiecību nodaļas vadītāja Laura Krastiņa.

“Sekmīga un spēcīga izaugsme - tā varētu vērtēt “Aldara” attīstību kopumā, tomēr mēs rūpīgi sekojam līdzi ekonomikas tendencēm, kas liecina, ka tuvākā gada laikā nav paredzama strauja tirgus attīstība.

Finanšu krīze pasaulē un ekonomikas lejupslīde Latvijā liek mums domāt par jauniem izaicinājumiem mūsu ikdienas darbā. Lai iegūtu maksimāli efektīvu rezultātu, jāseko, lai izvirzītie stratēģiskie mērķi atbilstu tirgus situācijai. Tādēļ pašsaprotams ir lēmums optimizēt izmaksas un uzlabot efektivitāti. Arī turpmāk mēs lielu uzmanību veltīsim uzlabojumiem iekšējās biznesa struktūrās, ieviešot dažādas efektivizēšanas programmas, kuras līdz šim ir devušas lieliskus rezultātus citos Carlsberg grupas uzņēmumos“, galvenos nākotnes stratēģiskos darbības virzienus atklāj Aldaris izpilddirektors Thomas Panteli.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Alus darītava «Aldaris» ir pārdevusi visas tam piederošās Tvaika ielas 44 teritorijas īpašumtiesības nekustamo īpašumu attīstītājam «LV property», liecina informācija Zemesgrāmatā.

Saskaņā ar Zemesgrāmatā pieejamo informāciju zemes gabalā atrodas «Aldara» ēkas un būves, kā arī telekomunikācijas, «Latvenergo» filiālei «Rīgas elektrotīkli» piederoši transformatora punkti, kabeļu tīkli 192 kvadrātmetru platībā, «Rīgas ūdens» saimniecisko notekūdeņu kanalizācijas maģistrālais vads un «Rīgas siltums» siltuma tīkli. Šī nekustama īpašuma pārdošanas summa ir 349 556 eiro.

Savukārt otru īpašumu Tvaika ielā 44 «Aldaris» ir pārdevis par 1 223 444 eiro. Tas sastāv no vienas divstāvīgas rūpniecības ēkas ar jumta izbūvi, kura ir saistīta ar zemes gabalu 58472 kvadrātmetru platībā, kā arī administratīvās ēkas, beztaras alus izliešanas ceha, caurlaides ēkas, svaru mājas, patvertnes, betona žoga, metāla žoga, rūpniecības ēkas, tehnoloģiskā korpusa, sadzīves korpusa, kioska ēkas, darbnīcas, noliktavas, alus izliešanas ceha, transformatora ēkas, garāžas, kantora ēkas, vairākām ūdens tvertnēm un artēziskajām akām, kā arī pagalma izbūvēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

"Projekts bez logotipa ir kā valsts bez karoga"

, 10.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada sākumā SIA BaltHaus struktūrvienība BH Consulting™ veica presē izvietoto 92 jauno projektu reklāmu analīzi, kurus publicējis 61 attīstītājs. Pētījumā gaitā tika noskaidrots, ka apmēram 50% no jauno projektu reklāmām satur vismaz vienu būtisku kļūdu.

Analizējot jauno projektu reklāmu presē, BH Consulting™ eksperti konstatējuši, ka nekustamā īpašuma nozarei reklāmas kvalitātes jautājums ir Ahileja papēdis, kā rezultātā nolemts, ka pētījuma rezultāti jāpadara publiski pieejami.

Apmēram 17% no izanalizētas reklāmas ir pielaista vienlaicīgi divu kļūdu kombinācija, no tādām 3 būtiskām kļūdām kā: slikta projekta vizualizācija, argumentu neesamība un ar informāciju pārpildīts reklāmas laukums. Šīs kļūdas jauno projektu reklāmā pārsvarā raksturīgas attīstītājiem ar nelielu realizēto projektu skaitu. Tikai 10% no visas jauno projektu reklāmas presē, nesatur nevienu no zemāk minētajām sešām kļūdām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Pirmo reizi alus ražotāju konkurss Baltic Beer Star norisināsies Lietuvā

Laura Mazbērziņa, 06.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau sesto gadu alus, iesala dzērienu un kvasa biedrība Alus brālība rīko konkursu Baltic Beer Star, kuram šobrīd notiek pieteikšanās. Organizatori atzīst, ka katru gadu Baltijas valstu ražotājiem savā starpā ir sīva konkurence, tomēr pērn konkursā visvairāk atzinības saņēma alus ražotāji no Lietuvas un Igaunijas, savukārt Latvijas ražotāju produkcija palika nepārspēta kvasa un iesala dzērienu kategorijā.

Līdz 10. septembrim alus, kvasa un iesala dzērienu ražotāji savu pēdējā gada laikā tapušo produkciju var pagūt pieteikt starptautiskajam alus konkursam «Baltic Beer Star 2018». Konkurss norisināsies no 18. līdz 21. septembrim. Šogad konkurss notiks jau sesto gadu, bet pirmo reizi Latvijas, Lietuvas un Igaunijas alus darītāju iepriekšējā gada veikums tiks vērtēts Lietuvā nevis Rīgā.

«Latvijā ir 50 alus ražotāju, kas ik gadu izstrādā desmitiem jaunu alus garšu un veidu, lai savu «īsto» dzērienu varētu sameklēt pat visprasīgākais pircējs. Turklāt, lai cik ierasta un Latvijā šķietami klasiska vērtība arī būtu alus, kvass vai iesala dzērieni, arī tos tiešā veidā ietekmē mode un pircēju nerimstošā prasība pēc jaunām garšām un sajūtām. Lai piedāvājumā neapjuktu un pircējiem palīdzētu izvēlēties dzērienu ar «kvalitātes zīmi», jau sesto gadu organizējam konkursu «Baltic Beer Star», kas veicina kvalitatīvas produkcijas ražošanu un veicina konkurenci, tātad - ceļ arī produkcijas kvalitāti,» skaidro Kārlis Tomsons, biedrības «Alus brālība» biedrs, kurš iepriekš 35 gadu garumā bija «Cēsu alus» vadītājs, tehnologs un joprojām ir alus darīšanas entuziasts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aldara Luksus ieguvis zelta medaļu, bet Latvijas Sevišķais – bronzu vienā no visprestižākajiem alus konkursiem pasaulē – World Beer Cup 2008, Db.lv informēja AS Aldaris korporatīvo komunikāciju direktors Ilmārs Jargans.

World Beer Cup konkurss notiek reizi 2 gados, un šoreiz tas norisinājās Kolorado štatā, ASV. Uz balvām ar 2864 alus šķirnēm pretendēja 644 alus darītavas no 58 valstīm – gan valstis ar senām alus darīšanas tradīcijām, piemēram Vācija un Čehija, gan arī eksotiskākas un mazāk zināmas, piemēram, Austrālija un Japāna. Alus vērtēšanu veica 129 tiesneši – labākie nozares eksperti no 21 valsts.

World Beer Cup konkurss norisinās kopš 1996.gada un to organizē ASV bāzētā Alus darītāju Acociācija. Kopš 1996.gada, kad konkursā piedalījās 250 alus darītavas no 20 valstīm, World Beer Cup norisinājās jau septīto reizi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kurš atbild par reklāmu? Un vai atbild?

Zane Skļamina, advokātu biroja “TGS Baltic” zvērināta advokāta palīgs, 08.02.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ikdienā bieži sastopamies ar dažāda veida reklāmām. Reklāmas industrijas radošajiem prātiem, cenšoties dažādos veidos piesaistīt mērķauditorijas uzmanību un pārspēt asprātībā vienam otru, nereti rodas pārdomas un neizpratne – kurš tad īsti atbild par reklāmas saturu un formu, un kas nosaka to, cik daudz un ko var teikt vai rādīt, reklamējot savu produktu vai pakalpojumu.

Par reklāmas regulējumu ir runāts ļoti daudz, bet uzņēmējiem, piedāvājot tirgū arvien jaunas preces, pakalpojumus, kā arī izmantojot jaunus pārdošanas veicināšanas kanālus, bieži vien grūti orientēties, kā tas konkrētajā situācijā ir interpretējams un piemērojams. Arī tiesu prakse, kas varētu kalpot par orientieri tam, kā rīkoties gadījumos, kas nav tipiski, vēl tikai veidojas. Lai nu kā, Latvijā ir vairāki reklāmu regulējoši normatīvie akti, kuri nosaka to, kas ir vai nav pieņemams likumiskā izpratnē.

Saskaņā ar Reklāmas likuma 1. pantā minēto reklāmas definīciju “reklāma ir ar saimniecisko vai profesionālo darbību saistīts jebkuras formas vai jebkura veida paziņojums, vai pasākums, kura nolūks ir veicināt preču vai pakalpojumu (arī nekustamā īpašuma, tiesību un saistību) popularitāti vai pieprasījumu pēc tiem”.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 15.oktobrī, aprit 100 dienas kopš Valdis Zatlers Saeimā deva Valsts prezidenta zvērestu.

Līdz ar pirmo amatā stāšanās dienu, Valsts prezidents ir pildījis visus ar Satversmi uzliktos pienākumus, akcentē Prezidenta Preses dienests:

-reprezentējis valsti, pārstāvot Latviju starptautiskajās organizācijās, darba vizītēs apmeklējot tuvākās kaimiņvalstis, tiekoties ar ārvalstu amatpersonām, akreditējot ārvalstu vēstniekus, izsniedzot akreditācijas vēstules Latvijas vēstniekiem ārvalstīs;

-pildot Latvijas valsts bruņotā spēka augstākā vadoņa pienākumus, apmeklējis Latvijas armijas kareivjus viņu dienesta vietās Latvijā un Latvijas lielākajā starptautiskajā misijā Afganistānā;

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Latvijā radīta galda spēle atzīta par pasaulē labāko spēli bērniem

Lelde Petrāne, 19.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Hamburgā, Vācijā paziņoti galda spēļu balvas Spiel des Jahres ieguvēji bērnu spēļu kategorijā Kinderspiel des Jahres. Par gada labāko galda spēli bērniem atzīta Latvijā radītā galda spēle Ice Cool, ko izdevis Brain Games.

Fotogrāfijas raksta galerijā!

22. maijā tika paziņots, ka Ice Cool ir nominēta kā viena no trim gada labākajām bērnu galda spēlēm. Šī nominācija to jau iecēla bērnu galda spēļu panteonā. Taču 19. jūnijs, kad apbalvošanas ceremonijā Hamburgā, Vācijā Ice Cool ieguva galveno balvu, kļuva par spēles panākumu virsotni. Uz apbalvošanas ceremoniju bija ieradušies arī spēles autori no Latvijas: Egils Grasmanis, Jānis Grunte, Edgars Zaķis un Reinis Butāns. Kopā šie četri Brain Games darboņi strādā ar pseidonīmu Brian Gomez, ko varam lasīt uz spēles kastes vāka. Savukārt, spēles ilustrators ir mākslinieks Reinis Pētersons.

Spiel des Jahres (Gada labākā spēle) ir apbalvojums galda un kāršu spēlēm, kas tika radīts 1978. gadā. Spiel des Jahres mērķis ir apbalvot dizainā un kvalitātē izcilas spēles, kas izdotas pēdējo 12 mēnešu laikā Vācijā, kas ir viena no lielākajām un senākajām galda spēļu industrijām. Nominācija Kinderspiel des Jahres (Gada labākā spēle bērniem) tika ieviesta 1989. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Piesaistot ES naudu, plāno atjaunot un sakārtot Aldara parku Sarkandaugavā

Lelde Petrāne, 24.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iesaistoties vairākiem sadarbības partneriem – Rīgas pašvaldībai, AS Aldaris, Dauderu muzejam un Sarkandaugavas attīstības biedrībai, ir sākti priekšdarbi, lai atjaunotu un sakārtotu Aldara parku, padarot to pievilcīgāku un pieejamāku apmeklētājiem. Šis jautājums jau ir skatīts Rīgas pilsētas arhitekta kolēģijā, kas devusi šai iniciatīvai zaļo gaismu.

Šā gada 17. aprīlī Rīgas pilsētas arhitekta birojā prezentēts pētījums un idejas Aldara parka atjaunošanai Sarkandaugavā. Rīgas pilsētas arhitekta kolēģija, kas apvieno arhitektūras un saistīto nozaru ekspertus un profesionāļus, iepazinās ar A/S Aldaris piedāvāto parka sakārtošanas ideju. Uzsvērta nepieciešamība turpināt darbu pie Aldara parka sakārtošanas, lai padarītu to par atkal pievilcīgu atpūtas vietu rīdziniekiem un pilsētas viesiem.

«Ideja sakārtot Aldara parku, kas vēsturiski piekļaujas alus darītavas teritorijai, radās līdz ar lēmumu par vēsturiskā alusbrūža atjaunošanu un alus muzeja izveidi Aldara vēsturiskajā teritorijā,» norāda Aldara komunikāciju direktore Laura Krastiņa. Vaicāta, kas būs parka sakārtošanas darbu finansētājs, viņa biznesa portālam db.lv stāstīja, ka Aldaris ir gatavs iesaistīties, bet galvenais finansējuma avots esot pašvaldība. Tā plānojot piesaistīt Eiropas Savienības līdzekļus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Pasaules reklāmas tirgus 2010. gadā atkopjas ātrāk par plānoto

Dace Skreija, 07.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tā izaugsme 2010. gadā, salīdzinot ar 2009. gadu, tiek lēsta 4,9% apjomā, kas ir labāks rādītājs nekā gada gaitā prognozētie 2,2%, kā arī labotie skaitļi – 3,5% un 4,8%, liecina jaunākais ZenithOptimedia reklāmas tirgus tendenču un prognožu pētījums.

Vēl pirms 2010. gada reklāmas tirgus datu apkopošanas visā pasaulē, ZenithOptimedia eksperti prognozē visas pasaules kopējā reklāmas tirgus izaugsmi aizvadītajā gadā 4,9% apjomā, salīdzinot ar 2009. gadu. Lielākajā daļā pasaules valstu reklāmas tirgus ir audzis straujāk par plānoto. 2011. gadā pasaules reklāmas tirgus izaugsme tiek prognozēta 4,6% apjomā, salīdzinot ar 2010. gadu, bet 2012. gadā – 5,2% apjomā, salīdzinot ar 2011. gadu.

Reklāmas tirgus atgūšanas procesā būtiski riski ir: īpaši augstais kredītsaistību apjoms kā privātajā, tā publiskajās sektorā attīstītajās valstīs; konstantais bezdarbs ASV, kā arī citās valstīs; uztraukums par saistību nepildīšanu eirozonā; dažu valstu valdību veiktie budžetu samazinājumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Radio reklāmas apjoms samazinājies

, 24.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mediju, tirgus un sociālo pētījumu aģentūra TNS Latvia apkopojusi septembra televīzijas, preses un radio reklāmas tirgus rezultātus. Septembrī mediju reklāmas tirgū turpinājās TV un preses reklāmas apjomu kāpums, savukārt radio reklāmas apjoms nedaudz samazinājās.

Prese

Reklāmas apjoms šī gada septembrī presē pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros, salīdzinot ar augustu, ir pieaudzis par 34 %. Attiecīgi septembrī tika reģistrēti 2,53 miljoni cm², bet augustā - 1,89 miljoni cm² reklāmas.

Šī gada septembrī presē reģistrēts 15 461 reklāmas gadījums, kas ir par 5 % mazāk nekā 2006.gada septembrī, kad TNS Latvia reklāmu reģistrs tika papildināts ar 16 243 reklāmām. Tas liecina, ka reklāmas kļuvušas lielākas un aizņem vairāk laukuma, bet to skaits ir mazāks.

Lielākie reklāmdevēji presē (pēc reklāmas laukuma cm²) septembrī bijuši: Bite, LMT, L’Oreal, Maxima, Elkor, Parex, Hansabanka, Rimi, Lattelecom, Tele2. Reklamētākās markas presē – Maxima, Parex, Podium.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto stāsts

Kā top?: Aldara porteris

Gunta Kursiša, 23.09.2013

Db.lv viesojās Aldara ražotnē laikā, kad tika iepildīts porteris eksportam uz Dāniju.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gluži kā Mendeļejeva tabulā noteiktā kārtībā ir sakārotas dažādas vielas, arī alus veidiem profesionāļu aprindās ir strikts iedalījums, un šīs kārtības «augšējā segmenta» daļā atrodams porteris. Savu nosaukumu tas ieguvis no «šveicara» un dzerams, piemēram, ar kūkām vai pūdētu sieru.

Šoreiz Db.lv viesojās Aldara alus darītavā, kas nesen paziņojusi par plāniem lielu daļu ražošanas pārcelt uz ārvalstīm. Tiesa, portera ražošanu gan gaidāmās pārmaiņas Aldara alus darītavā neskaršot.

Porteris parasti ir tumšas kafijas krāsā, un tā aromātā ir daudzi «toņi», kas nav sastopami tumšajā vai gaišajā alū, proti, stiprāks alus un iesala aromāts, garša ir blīvāka. Tā porteri raksturo uzņēmuma galvenais aldaris vai galvenais alus eksperts Valdis Čunka. Porteri varot dzert arī pie kūkām, savukārt sevišķi labi tas garšojot ar pūdētu sieru, viņš skaidro. Tāpat porteris ir stiprāks par citiem alus veidiem - vidēji alus stiprums ir aptuveni 5%, bet porterim tie ir 6,8%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Papildināta - Alus muzeju attīstīs Kalnciema kvartāla īpašnieki

Žanete Hāka, 20.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aprīļa beigās Rīgā tiks atklāts Baltijā modernākais alus muzejs Aldara alus darbnīca, kura izveidē investēti 1,5 miljoni eiro, informē Aldara pārstāvji.

Tas ir pirmais šāda veida muzejs Latvijā, kur varēs vairāk uzzināt par Latvijā un citviet pasaulē brūvēto alus šķirņu dažādību, iepazīties ar alus darīšanas noslēpumiem mūsdienās un senākā pagātnē, kā arī pašiem izmēģināt roku alus brūvēšanā un degustēšanā.

Muzejs atradīsies vienā ēkā ar Aldara vēsturisko alus darītavu Rīgā, Tvaika ielā 44, un būs izvietots trīs stāvos 800 m2 platībā. Apmeklētājiem tas būs pieejams katru dienu. Plašākai publikai Aldara alus darbnīca pirmo reizi durvis vērs 16. maijā - Muzeju naktī.

«Mēs ļoti ceram, ka alus muzeja atvēršana būs nozīmīgs solis alus kultūras attīstībā Latvijā, kā arī veicinās tūrisma attīstību Rīgā. Līdz šim vairākas alus darītavas ir uzņēmušas viesus, lai iepazīstinātu ar alus darīšanas noslēpumiem, bet šoreiz mēs ejam soli tālāk un izveidojam muzeju ar pastāvīgu ekspozīciju. Apmeklētāji varēs aplūkot dažādus vēsturiskus priekšmetus, iepazīties ar alus darīšanas pamatprincipiem un visdažādākajām alus šķirnēm, kā arī paši izmēģināt roku alus brūvēšanā,» atzīst Aldara izpilddirektors Marguss Kasteins.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Aldara parka atjaunošanai piesaistīs ES finansējumu

Lelde Petrāne, 09.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pašvaldība atradusi iespēju piesaistīt Aldara parka atjaunošanai 2,4 miljonu eiro lielu Eiropas struktūrfondu finansējumu, un jau tuvāko nedēļu laikā Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejā plānots piedāvāt deputātiem atbalstīt projekta realizāciju, informē komitejas priekšsēdētājs Aleksejs Rosļikovs.

Aldara parks ir viens no vecākajiem Rīgā. Jau 2016. gadā Rīgas dome solīja realizēt parka labiekārtošanu, bet trūkstošā finansējuma dēļ projekts netika īstenots, norāda A. Rosļikovs.

«Jāatgādina, ka parka teritorija atrodas Rīgas 28. vidusskolas teritorijā un skolnieku vecāki jau ilgu laiku lūdz sakārtot parka infrastruktūru. Par šo ieceri Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentā pat tika iesniegta kolektīva vēstule ar 116 vecāku parakstiem. Kopējās plānotās investīcijas Aldara parka sakārtošanai ir aptuveni 4 miljoni eiro. Plānots ne tikai sakārtot esošo infrastruktūru, bet arī izveidot pilnīgi no jauna mūsdienīgu velo parku, izbūvēt skatuvi, izveidot vietas vasaras kafejnīcām un izveidot jaunu un mūsdienīgu bērnu laukumu,» informē komitejas priekšsēdētājs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 1. aprīļa sabiedrībai būs pieejama atjaunotā Aldara parka daļa ar veloparku un tam pieguļošo teritoriju, informē Rīgas domē.

Teritorija būs atvērta katru dienu no 7.00 līdz 22.00, vasaras sezonā – no 7.00 līdz 23.00.

“Aldara parks ir viens no vecākajiem Rīgas parkiem, kas veidots 19.gs. beigās. Tas ir vietējas nozīmes aizsargājams kultūras piemineklis, kas ilgu laiku atradies degradētā stāvoklī. Lai saglabātu, aizsargātu un attīstītu Sarkandaugavas apkaimē esošo zaļo infrastruktūru un vietējās nozīmes kultūrvēsturisko mantojumu, 2020. gadā tika uzsākta vērienīga Aldara parka pārbūve. Soli pa solim kādreiz degradētā parka teritorija kļūst par drošu, zaļu un ainaviski pievilcīgu teritoriju, kur Sarkandaugavas apkaimes iedzīvotājiem pavadīt brīvo laiku,” uzsver Rīgas domes Pilsētas attīstības komitejas vadītāja Inese Andersone.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Latvijas galda spēle soļa attālumā, lai kļūtu par pasaulē labāko spēli bērniem

Lelde Petrāne, 16.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada 19.jūnijā tiks paziņoti galda spēļu balvas Spiel des Jahres (Gada labākā spēle) ieguvēji kategorijā Kinderspiel des Jahres (Gada labākā spēle bērniem). Trīs nominantu vidū ir arī Latvijā radītā galda spēle Ice Cool, ko izdevis Brain Games. Spēles autori pošas ceļam uz Hamburgu, lai pirmdien uzzinātu, vai latviešu spēle iegūs Oskaram pielīdzināmo balvu.

Ikgadējās balvas nominanti tika nosaukti šā gada 22. maijā, savukārt uzvarētāji būs zināmi 19. jūnijā. Nominēti ir vien trīs kandidāti, līdz ar to spēle Ice Cool jau ir ierindota šā gada trīs pasaulē labāko bērnu spēļu vidū.

Spēles ilustrators ir Latvijā zināmais mākslinieks Reinis Pētersons. Savukārt, kā autors uz spēles vāka norādīts Brian Gomez, kas patiesībā ir pseidonīms četru Brain Games darboņu komandai, kurā ietilpst Egils Grasmanis, Jānis Grunte, Edgars Zaķis un Reinis Butāns. Tieši viņi šobrīd pošas ceļam uz Hamburgu, kur 19. jūnijā plkst. 11.30 pēc Latvijas laika sāksies apbalvošanas ceremonija, lai noskaidrotu uzvarētājus. Interesntiem būs iespēja sekot līdzi tiešraidei Brain Games Facebook kontā https://www.facebook.com/BrainGamesPublishing/

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Apiņi ceļ miestiņa cenu

Didzis Meļķis, Sandra Dieziņa, 14.05.2014

A/s Cēsu alus valdes priekšsēdētāja Eva Sietiņsone-Zatlere

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Dienas Biznesa arhīvs

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apiņu cenu kāpums ceļ alus ražošanas izmaksas; miestiņš kļūst dārgāks arī Latvijā .

Ekskluzīvo šķirņu alus (craft beer) mode ASV un Eiropā pēdējos piecos gados likusi dubultoties aromātisko jeb dižciltīgo apiņu šķirņu cenai, raksta Financial Times (FT).

ASV Vašingtonas pavalstī bāzētā apiņu tirdzniecības un attiecīgā tirgus analīzes firma 47 Hops prognozē, ka šī alus darīšanai nozīmīgā izejviela lētāka nekļūs nevienā segmentā. No vienas puses, tā ir laba ziņa apiņu audzētājiem, no otras – iemesls brūveriem būt tālredzīgiem biznesa plānošanā. Savukārt patērētājiem, kas to vēl nav pamanījuši, jārēķinās, ka alus kā dzēriens kļūs gan dārgāks, bet interesantāks.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvijā reklāmas tirgus pērn audzis visstraujāk Baltijā

Nozare.lv, 26.03.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltijas reklāmas tirgus pērn, salīdzinot ar 2011.gadu, ir pieaudzis par 3%, sasniedzot 242,7 miljonus eiro (170,5 miljonus latu), liecina tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūras TNS Latvia sadarbībā ar Latvijas Reklāmas asociāciju un TNS uzņēmumiem Igaunijā un Lietuvā apkopotā informācija.

Latvijā mediju reklāmas tirgus sasniedza 70,9 miljonus eiro (49,8 miljonus latu), kas ir par 3% vairāk nekā 2011.gadā. Lietuvā 2012.gadā mediju reklāmas tirgus pieauga par 0,7%, salīdzinot ar 2011.gadu, un sasniedza 99,4 miljonus eiro (69,86 miljonus latu). Igaunijā reklāmas tirgus apjoms 2012.gadā bija 72,5 miljoni eiro (50,95 miljoni latu), pieaugot par 0,3% salīdzinājumā ar 2011.gadu.

Analizējot reklāmas tirgus attiecību pret iekšzemes kopproduktu, redzams, ka Baltijā līderpozīcijā, kā ierasts, arī 2012.gadā bija Igaunija ar 0,43%. Latvijā šis rādītājs bija 0,32%, bet Lietuvā - 0,3%. Visās Baltijas valstīs reklāmas tirgus attiecība pret iekšzemes kopproduktu ir krities, salīdzinot ar 2011.gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

"Golden Hammer" galvenās balvas iegūst Rumānijas, Zviedrijas un Čehijas pārstāvji

Andris Zeļenkovs [email protected], 29.08.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Reklāmas aģentūra "McCann Erickson Romania" no Rumānijas ieguva Golden Hammer 2005 Creativity Case (kā radošākā mediju aģentūra). Grand Prix un Zelta āmuru preses reklāmas (pakalpojumi) kategorijā ieguva reklāmas aģentūra "McCann Erickson Romania" ar pieteikumu "Manson / Michael / Slash". Mediju aģentūra "MindShare" (Zviedrija) ieguva "Media folder" (par mediju lietojumu). Grand Prix un Zelta āmuru mediju lietojuma kategorijā saņēma mediju aģentūra "MindShare" par veiksmīgāko mediju lietojumu (TV klipi) ar pieteikumu "The OLW Lillen & Nixon campaign". Aģentūra "MindShare" ieguva arī Sudraba āmuru šajā kategorijā ar pieteikumu "The Nike Move Your Mind Campaign". Grand Prix ieguva arī Čehijas pārstāvji. Zelta āmuru saņēma reklāmas aģentūra "MARK BBDO" (no Čehijas) TV reklāmas kategorijā („Apģērbi, skaistumkopšanas un higiēnas preces, medikamenti”) ar pieteikumu "The Hands". "MARK BBDO" ieguva Zelta āmuru arī sociālās reklāmas (presē) kategorijā ar pieteikumu "Pieta". Latvijas aģentūras ieguva 3 Zelta āmurus. Tos saņēma reklāmas aģentūras - "McCann Erickson Riga" TV kategorijā (Alkoholiskie dzērieni) ar pieteikumu "Airplane"; "Metro Leo Burnett" labākā radio lietojuma kategorijā ar pieteikumu "Listen to the Electricity" (Klausi Elektrību!), mediju aģentūra "OMD Latvia" – labākais preses pielietojums ar pieteikumu "3A - Attracting Additional Attention – Lattelekom". 10 Sudraba āmuru ieguvēji no Latvijas ir: - "McCann Erickson Riga" TV reklāmas kategorijā (Pārtika, dzērieni, dzīvnieku barības reklāma) ar pieteikumu "Ādažu Čipsi"; - "DDB Latvija" vides reklāmas kategorijā ar pieteikumu "Hanzas Maiznīcas Image Campaign" un veiksmīgākā radio lietojuma kategorijā ar pieteikumu "Falck car radio campaign"; - "Reklāmas agentūra Alfa Centrs" - par veiksmīgu preses lietojumu ar pieteikumu "Medicine Chest"; - "Bates/Red Cell" – par labāko vides reklāmas lietojumu ar pieteikumu "The Audi Wall"; - "Creative Laboratory" - tiešā mārketinga kategorijā ar pieteikumu "The Winners Calendar"; - "Dizaina Stratēģija" tiešā mārketinga kategorijā (Biznesa dāvanas) ar pieteikumu "RBS Skals Buvecirks 2005"; - "Reklāmas aģentūra Santa" tiešā mārketinga kategorijā ar pieteikumu "Vanaga (Hawk) beer paper bags"; - "Larsoni" tiešā mārketinga kategorijā ar pieteikumu "MAP calendar"; - "Sagraffitto" iespieddarbu kategorijā (iepakojums) ar pieteikumu Frozen "Diamonds". Lietuvas aģentūras ieguva 6 Sudraba āmurus, bet Igaunijas pārstāvji ieguva 3 Zelta āmurus. Mediju aģentūra "APR Media Services (Optimum Media OMD Group)" ieguva Zelta āmuru par veiksmīgāko vides reklāmas lietojumu. Pa zelta āmuram ieguva arī Ungārijas, Ukrainas, Baltkrievijas, Polijas pārstāvji, bet sudraba āmuru — Slovakijas pāsrtāvji. Lai motivētu darboties Baltijas jaunos reklāmas talantus un veicinātu reklāmas izglītību, šogad Golden Hammer iedibināja savu speciālbalvu - stipendiju 2 gadu studijām „Miami Art School”, kas ir viena no slavenākajām reklāmas skolām pasaulē. Balvu saņēma Armands Leitis ("McCann Erickson Riga") par darbu pie reklāmas "Airplane", kas ieguva Zelta āmuru, un citām reklāmām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Kā uzņēmumi var palīdzēt lauzt stereotipus, izmantojot reklāmas?

Olga Ekšteine, “Mars” produktu sortimenta vadītāja Baltijas valstīs, 14.12.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēks vienā dienā patērē tiešsaistes saturu aptuveni 90 metru garumā, saskaroties ar dažādām reklāmām. Tāpat reklāmas redzam arī TV, radio un drukātajos medijos. Tā kā reklāmas veido sabiedrības uzskatus un attieksmi, tās ir iespējams izmantot kā platformu ne vien produktu un pakalpojumu prezentēšanai, bet arī svarīgu vēstījumu izplatīšanai, kas var palīdzēt lauzt stereotipus.

Lai gan pēdējā desmitgadē uzņēmumi ir panākuši ievērojamu progresu reklāmas jomā, šajā ziņā vēl ir, kur aug. Arī “Mars” kā globāls uzņēmums un viens no lielākajiem reklāmdevējiem laika gaitā ir guvis dažādas atziņas.

Jau vairākus gadus uzņēmumiem un reklāmas industrijai sagādā grūtības reklāmās proporcionāli un reālistiski attēlot kā sievietes, tā vīriešus. Mēs joprojām redzam, ka sievietes un vīrieši reklāmās tiek attēloti vecmodīgos un pat nepieņemamos veidos, nemaz nerunājot par grūtībām atspoguļot etnisko daudzveidību, LGBTQIA+ kopienu un vēl daudzus citus dažādības aspektus.

Manuprāt, tā ir uzņēmumu atbildība nodrošināt, ka reklāmai ir pozitīva, nevis negatīva ietekme, tā pārstāvētu un veicinātu vienlīdzību un normalizētu dažādību sabiedrībā. Reklāmām var būt ļoti spēcīga ietekme, ne vien radot negatīvu ietekmi uz sabiedrību, tās empātiju un iekļaujošu vidi, bet arī radot negatīvu ietekmi uz zīmola reputāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

10 soļi līdz efektīvai Google reklāmai

Dr. Sergejs Volvenkins, interneta mārketinga eksperts, 31.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Google reklāmas vadīšanai nepieciešamas noteiktas zināšanas un kompetences. Vadot reklāmas kampaņas Google meklētājā bez priekšzināšanām, aptuveni 30-50 % no reklāmas budžeta tiek izmantoti neefektīvi, tādējādi radot zaudējumus. Šajā rakstā esmu apkopojis 10 būtiskākās darbības, kas jāveic, lai jūsu Google reklāmas kampaņas būtu efektīvas un jūs sasniegtu labākus pārdošanas rezultātus. Šos paņēmienus mūsu eksperti praktizē arī savā ikdienas darbībā. Iesaku tos izmantot arī jums, ja pārvaldāt reklāmas kampaņas Google meklētājā.

1. Jāizvēlas pareizais Google reklāmas risinājums. Google piedāvā vairākus reklāmas produktus: reklāma Google meklētājā, Remarketings, Display tīkls, Gmail Sponsored Promotions, Youtube. Atkarībā no reklāmdevēja izvirzītajiem mērķiem un uzdevumiem ir jāizvēlas atbilstošs reklāmas produkts.

2. Jāveic atslēgvārdu analīze. Izvēloties neatbilstošus atslēgvārdus, reklāmas budžets var tikt izmantots neefektīvi. Šī iemesla dēļ pirms reklāmas kampaņas uzsākšanas ir nepieciešams veikt rūpīgu atslēgvārdu analīzi.

3. Jāizveido AdWords konta struktūra. Ja pareizi netiek izveidota Google AdWords konta struktūra, reklāmdevējs nevar pretendēt uz zemāku cenu par klikšķu.

Komentāri

Pievienot komentāru