Transports un loģistika

«All Nippon Airways» piedāvā “check-in” ar mobilo telefonu starpniecību

Aivars Mackevics [email protected], 22.06.2004

Jaunākais izdevums

Japāņu lidsabiedrība All Nippon Airways (ANA) piedāvā Tokijā-Narita un Osaka-Kansaja lidostās Japānā “check-in” pakalpojumu ar mobilā telefona starpniecību. Lidsabiedrības pasažieriem ar “Feli-Ca” tehnoloģiju palīdzību tiek piešķirts kods (pasažieri to var nolasīt savu mobilo telefonu displejos), kuru lidostā automātiski nolasa lidmašīnas pasažieru kartes izdevējs. Patlaban gan šo pakalpojumu var izmantot tikai japāņu pasažieri, taču no 2005. gada tas tiks piedāvāts arī citu valstu tirgos. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Papildināta - Providence MTG Baltijas biznesu pārsauc par All Media Baltics

LETA, 18.10.2017

Viasat vadītājs Baltijā Antons Dzjubenko (no kreisās), All Media Baltics vadītāja Latvijā Baiba Zuzēna un All Media Baltics valdes priekšsēdētājs Pjērs Danons.

Foto: Edijs Pālens/ LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien noslēgusies Zviedrijas mediju koncerna «Modern Times Group» (MTG) Baltijas biznesa pārdošana starptautiskajai aktīvu pārvaldīšanas kompānijai «Providence Equity Partners» («Providence»). Turpmāk nu jau bijušie MTG uzņēmumi Baltijā darbosies kā viena organizācija, kuras nosaukums būs «All Media Baltics», trešdien informēja uzņēmuma vadītājs Pjērs Danons.

Pievienota 7.-9.rindkopa un 15.-19.rindkopa

Darījuma noslēgšanai saņemtas visu Baltijas valstu regulatoru, tostarp Latvijas Konkurences padomes atļaujas.

Darījums paredz, ka «Providence» iegādājas visu Zviedrijas mediju grupas MTG Baltijas biznesu – visus televīzijas (TV) kanālus, bezmaksas un maksas TV pakalpojumus, kā arī radio un digitālos aktīvus.

Darījums pilnībā noslēgts šodien, 18.oktobrī, un jaunais uzņēmums ar nosaukumu «All Media Baltics» turpmāk apvienos visus Baltijā līdz šim reģistrētos MTG uzņēmumus, tostarp TV3, LNT, «Viasat», «Star FM» un «Smart AD».

Turpmākā «All Media Baltics» izaugsme tiks veidota, apvienojot vietējo un starptautisko nozares pieredzi un ekspertīzi. «Tā kā plānojam investēt jaunajās tehnoloģijās – HD (augstas izšķirtspējas) un VOD (video pēc pieprasījuma) platformu attīstībā, es ticu, ka mana lielā pieredze telekomunikāciju industrijā būs vērtīgs pienesums,» uzsvēra Danons.

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Ilggadējā TV3 vadītāja Zūzena atstās darbu All Media Latvia vadībā

LETA, 04.07.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ilggadējā televīzijas programmas «TV3» vadītāja Baiba Zūzena atstās darbu mediju grupas SIA «All Media Latvia» vadībā, un viņu nomainīs pašreizējais grupas «All Media Baltics» valdes priekšsēdētājs Kristians Antings.

Kā aģentūru LETA informēja uzņēmumā, šodien mediju grupa «All Media Baltics» paziņoja par izmaiņām vadības komandā. Zūzena, kura uzņēmumu Latvijā vada jau 10 gadus, SIA «All Media Latvia» strādās līdz šī gada 31.augustam. SIA «All Media Latvia» padomes sastāvs tiks precizēts tuvākajā laikā.

Darba attiecības tika beigtas, pamatojoties uz abpusēju vienošanos, savukārt vienošanās detaļas netiek izpaustas.

Antings pateicās Zūzenai par ieguldījumu, vadot dažādus «All Media Baltics» uzņēmumus. Antings sola nodrošināt stratēģisko mērķu sasniegšanu visās «All Media Baltics» biznesa jomās Latvijā, turpinot koncentrēties uz galvenajām prioritātēm - TV biznesa vides stiprināšanu, vadošo vietējo video straumēšanas pakalpojumu veidošanu un vietējās satura ražošanas iespēju paplašināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Problēmu nomocītās Boeing jaunākās paaudzes lidmašīnas 787 Dreamliner, pēc vairāk nekā trīs mēnešu ilga pārtraukuma no jauna atgriezušās debesīs. Pirmos izmēģinājuma lidojumus ar Dreamliner veikusi Etiopijas aviokompānija Ethiopian Airlines un Japānas All Nippon Airways.

Ethiopian Airlines lidojums ar 787 Dreamliner tika veikts sestdien maršrutā no Etiopijas galvaspilsētas Adisabebas uz Nairobi Kenijā. Tādējādi Etiopijas Ethiopian Airlines kļuvusi par pirmo no astoņām Dreamliner īpašniecēm, kas gatavojas atsākt lidojumus ar lidaparātu.

Dreamliner problēmas sākās janvārī, kad tās lidmašīnām aviācijas regulatori visā pasaulē aizliedza veikt lidojumus, pēc tam, kad diviem lidaparātiem lidojuma laikā aizdegās akumulatori. Lidmašīnas veica ārkārtas nosēšanās, bet negadījumos cilvēki necieta.

Martā ASV Federālās civilās aviācijas pārvalde (FAA) apstiprināja Boeing plānu par 787 Dreamliner lidmašīnu akumulatora salabošanu un pārveidošanu, tādējādi ļaujot kompānijai pietuvoties lidojumu atsākšanai ar šīm lidmašīnām. Boeing plānoja pārveidot akumulatorus, lai samazinātu īssavienojuma rašanās iespēju, kas var novest pie to pārkaršanas un uzliesmošanas. Tāpat akumulatoriem uzlabota izolācija un dzesēšanas sistēma. Boeing pavēstījusi, ka lidaparātu akumulatori tiks laboti tādā pašā kārtībā, kādā tika piegādātas lidmašīnas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«British Airways» gatavojas streikot

Aivars Mackevics [email protected], 17.08.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrības British Airways pamatpersonāls gatavojas streikot, draudot sarīkot haosu Lielbritānijas lidostās, ja vien Eiropas otra lielākā lidsabiedrība nepiekritīs maksāt lielākas algas. Aptuveni 2 600 British Airways bagāžas nesēji, reģistrācijas nodaļu personāls un citi darbinieki pagājušajā nedēļā nobalsoja par streiku. Šīs nedēļas trešdienā balsošanu nolēmuši veikt citi 8 000 darbinieki. British Airways baidās no pagājušās vasaras pieredzes, kad lidsabiedrības personāls sarīkoja streiku Hītrovas lidostā, tādā veidā piespiežot atcelt 500 lidojumus un iztraucējot ceļojumus vairāk nekā 100 000 cilvēkiem. Arodbiedrības un lidsabiedrība ir paziņojušas par kopīgām sarunām, kurās jāatrisina garais strīds par inflāciju, jāapspriež algu palielināšanas iespējas un vēlmi izvairīties no streika. Savā paziņojumā presei Lielbritānijas vadošās arodbiedrības Britain`s General Union (GMB) valdes loceklis Eds Blisets sacījis, ka British Airways nāksies pārtraukt izvairīties no sarunām ar arodbiedrībām un izstrādāt izlīgumu, ja arodbiedrība izvairīsies no īsta haosa sarīkošanas šīs vasaras beigās visās lidostās, kurās operē British Airways. 53% no Lielbritānijas vadošās arodbiedrības biedriem nobalsojuši par streiku. No visiem GMB biedriem balsoja tikai 48,6%, kas pēc arodbiedrības uzskatiem ir normāls rādītājs. Industrijas pārstāvji uzskata, ka nākošais balsojums, kas notiks 18.augustā, būs līdzīgs iepriekšējam. Saistībā ar streiku British Airways akcijas sākotnēji samazinājās par vairāk nekā 3%. Pagājušās vasaras streiks British Airways izmaksāja 40 miljonus britu mārciņu un analītiķi brīdina, ka lidsabiedrība nevar atļauties atkārtot pagājušā gada pieredzi arī šogad, kad degvielas cenas ir rekordaugstas un pensijas izmaksas arvien pieaug. GMB oficiālās amatpersonas plāno satikties ar British Airways darbinieku pārstāvjiem, lai lemtu, kā rīkoties tālāk. Streika datums vēl nav noteikts, taču jebkurš laiks augustā var būt “graujošs”, jo tas ir kulminācijas laiks vasaras brīvdienu sezonā. British Airways paziņojusi, ka ir pārliecināta, ka izvairīsies no streika. Lidsabiedrības izpilddirektors Maiks Strīts ir paziņojis, ka lidsabiedrības galvenā prioritāte ir nodrošināt saviem klientiem iespēju, lai viņi varētu turpināt gaidīt savus vasaras atvaļinājumus. British Airways, kas pēdējo divu gadu laikā par 13 000 ir samazinājis darba vietu skaitu, kopš janvāra ir iestrēgušas sarunas ar arodbiedrībām. British Airways ir piedāvājusi palielināt algas par 8,5% turpmāko 3 gadu laikā. Arodbiedrības šo piedāvājumu ir noraidījušas. Līdz šim arodbiedrības ir atteikušās pieņemt lidsabiedrības piedāvājumu noteikt neatkarīgu šķīrējtiesnesi, kas atrisinātu šo strīdu. British Airways, kas no šīs nedēļas ir palielinājusi biļešu cenas sakarā ar degvielas izmaksu pieaugumu, argumentē, ka nevar atļauties palielināt algas, jo tai ir papildus jāmaksā 133 miljonu britu mārciņu gadā, lai izveidotu pensiju plānu iztrūkumu. GMB ziņo, ka reģistrācijas nodaļu personāla pamatalga ir aptuveni 12 500 britu mārciņu gadā. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Par mobilajām sarunām valsts var ietaupīt 4 miljonus

Sanita Igaune, 67084457, 10.10.2008

Izsludinot vairāk iepirkumu konkursam par mobilo sakaru pakalpojumiem, valsts institūcijas, iespējams, varētu ietaupīt pat vairāk nekā četrus miljonus latu, liecina Tele 2 aprēķini, kuri iesniegti Ministru prezidentam.

Foto: Edmunds Brencis, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izsludinot vairāk iepirkumu par mobilo sakaru pakalpojumiem, valsts pārvalde varētu ietaupīt milzu līdzekļus, iespējams, pat 4 milj. Ls.

Mobilo sakaru operatora Tele2 aprēķini liecina, ka valsts uz mobilo sakaru pakalpojumu rēķina, iespējams, varētu ietaupīt vairāk nekā 4 milj. Ls. Laikraksts Dienas bizness kopā ar Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kameru sācis akciju ar mērķi palīdzēt valsts pārvaldei kļūt efektīvākai, vienlaikus ļaujot ietaupīt. Vairākus uzņēmēju ierosinājumus Db saņēmis par to, ka valsts pārvalde līdzekļus varētu ietaupīt arī uz telekomunikāciju sakaru pakalpojumu rēķina, gan nosakot mazākus limitus darbiniekiem, gan pārskatot atmaksātos rēķinus, gan izsludinot vairāk iepirkumus par mobilo sakaru pakalpojumiem, tādējādi nodrošinot konkurenci un iespēju izvēlēties lētāko piedāvājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Ronalda Reigana vēstījums Valdim Dombrovskim

Klaudio Andrē Rivera, [email protected], 19.03.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visiem ir vajadzīga misija. Gan uzņēmumiem, gan cilvēkiem, gan valdībai. Ilgtermiņa misijas neesamība ir viens no šīs krīzes cēloņiem. Ar misijas palīdzību būs iespējams iedvesmot cilvēkus un koncentrēties uz valstī esošajiem resursiem.

Ņemot vērā to, ka valstī norisinās diskusijas par valdības mērķiem un misiju, esmu sagatavojis vēstuli premjerministram V. Dombrovskim, kas ir manis veidotā R. Reigana 1981.gada 20.janvāra vēstījuma adaptācija. ASV tajā laikā bija dziļā krīzē, bet Reigana kungs tomēr kļuva par vienu no veiksmīgākajiem prezidentiem valsts vēsturē. Domāju, ka R. Reigana vēstījums ir aktuāls gan Latvijas, gan arī citu valstu valdībām.

Atvainojos par valodu. Izvēlējos angļu versiju, lai neriskētu ar to, ka tiek izmainīts rakstītā saturs.

Mr. Premier and Latvian citizens!

Mr. Premier, I want your fellow citizens to know how much you did accepting this post in this transition process, you have shown a watching world that you are a united people pledged to maintaining a political system which guarantees individual liberty to a greater degree than any other. The business of your nation goes forward. Latvia is confronted with an economic affliction of great proportions. You suffer from one of the worst financial crisis of your history. It distorts economic decisions, penalizes thrift, and crushes the struggling young and the fixed-income elderly alike. It threatens to shatter the lives of thousands of your people.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo tālruņu lietotājiem, kurus biedē doma neatgriezeniski pazaudēt savas sakaru ierīces, ir iespēja izmantot slepenu programmatūru, kas saucas PhoneBAK. Tā informē pazaudētā vai nozagtā tālruņa īpašnieku ikreiz, kad kāds tālrunī aktivizē svešu SIM karti. (Latvijas mobilo operatoru un SIA Promoteus viedoklis par PhoneBAK)

Programmatūru PhoneBAK no šā gada janvāra ir pieejama visiem Baltijas iedzīvotājiem, un to nodrošina SIA Promoteus.

Iepriekš ieinstalēta mobilajā tālrunī, PhoneBAK programmatūra analizē ievietoto SIM karti, un atpazīstot to kā svešu, uz ieprogrammētu tālruņa numuru izsūta slepenu SMS ar zagļa tālruņa numuru un neatpazīstamās SIM kartes identifikācijas numuru (IMSI).

1. Sazināties ar zagli un mēģināt atgūt telefonu;

2. Vērsties policijā ar zagļa tālruņa numuru un IMSI

Uz doto brīdi PhoneBAK darbojas ar Windows Mobile aprīkotajos mobilajos plaukstdatoros un ar Symbian S60 operāciju sistēmu aprīkotajos mobilajos tālruņos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

CNBC publicējis pasaulē labāko starptautisko aviokompāniju sarakstu, kura godpilnajā pirmajā vietā ierindota Qatar Airways.

Tās gaisa kuģu parkā ietilpst 97 lidmašīnas, un mītnes vieta ir Katara. 1994.gadā dibinātajai aviokompānijai esot viens viens no visjaunākajiem gaisa kuģu parkiem pasaulē - vidējais lidmašīnas vecums ir četri gadi. Qatar Airways ir viena no visstraujāk augošajām aviokompānijām pasaulē ar vairāk nekā 100 starptautiskiem galamērķiem sešos kontinentos.

2. vietā - Singapore Airlines.

Tās gaisa kuģu parkā ietilpst 112 lidmašīnas, un mītnes vieta ir Singapūra.

Aviokompānija dibināta 1972.gadā. Tā bija pirmā aviokompānija, kas 1970.gadā ekonomiskajā klasē piedāvāja bezmaksas maltītes un dzērienus. 2008.gadā pārvadātājs kļuva par pirmo, kas izmantoja Airbus A380. Tā ir pasaulē otra lielākā aviokompānija pēc tirgus kapitalizācijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«EasyJet» pasažieri reģistrējas pašapkalpošanās kioskos

Aivars Mackevics [email protected], 28.01.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo izmaksu lidsabiedrība easyJet cer drīzumā ieviest “check-in” kioskus vairākās Eiropas lidostās. Šobrīd Ženēvas lidostā tiek izmēģināts pirmais easyJet pašreģistrēšanās kiosks. Drīzākie nākotnes plāni par pasažieru pašapkalpošanās sistēmu ieviešanu attiecas uz Berlīnes un Bāzeles lidostām. Ženēvas lidostā, kas ir īpaši pieprasīta tieši ziemas sezonā, jaunais easyJet “check-in” kiosks ļauj pasažieriem piereģistrēties uz pusi ātrāk, nekā līdz šim, un dod easyJet iespēju kļūt par vēl zemāku izmaksu lidsabiedrību. Līdz šim “check-in” kioski izmēģināti arī nelielajā Notinghemas lidostā Lielbritānijā, bet Ženēva ar daudz lielāko pasažieru plūsmu un ziemas sezonai raksturīgo specifisko bagāžu – slēpēm un sniega dēļiem – ir liels izaicinājums easyJet pasažieru pašapkalpošanās sistēmai. Visi easyJet pasažieri Ženēvas lidostā šobrīd saņem iekāpšanas kartes jaunajos “check-in” kioskos, ievadot savu kredītkarti, rezervācijas numuru, vārdu un uzvārdu. Tomēr, ja pasažieris vēlas nodot bagāžu, tam jārēķinās vēl arī ar parasto piereģistrēšanās procedūru. Pasažieri tādēļ nav apmierināti, ka piereģistrēšanās faktiski notiek dubultā – vispirms ar bagāžu pie reģistrēšanās galda un tad kioskā, saņemot iekāpšanas karti. Pēdējos gados gaisa pasažieru skaits ievērojami audzis, kamēr piereģistrēšanās sistēmas 10 gadu laikā palikušas praktiski nemainīgas. Ar 23 jaunajiem pašapkalpošanās kioskiem Ženēvas lidostā, easyJet demonstrē to, kādas izmaiņas nākotnē varētu sagaidīt lidostas visā pasaulē. Neskatoties uz bagāžas reģistrēšanas grūtībām, lielākā daļa pasažieru atzinuši jauno “check-in” sistēmu par ērtu un ātru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedtālruņu lietotājiem veikalos, restorānos un citās karšu pieņemšanas vietās būs iespēja maksāt ar mobilo telefonu, pieliekot to pie karšu nolasīšanas termināļa. Šādu pakalpojumu sadarbībā ar Mastercard ir izstrādājusi banka Citadele. Plašākai sabiedrībai tas būs pieejams šovasar visām Mastercard kartēm.

Maksāt ar telefonu varēs Citadeles klienti.

Maksājumiem ar mobilo telefonu tiks nodrošināta augsta drošība, tāpēc ar tiem varēs veikt arī maksājumus par summām virs 10 eiro, kas šobrīd ir limits, norēķinoties ar bezkontakta kartēm.

Citadeles mobilo maksājumu pakalpojums šobrīd darbojas t.s. beta testa programmas ietvaros, kur to izmēģina Citadeles darbinieki un atsevišķas klientu grupas, lai dažādās ikdienas maksājumu situācijās pārliecinātos, ka izstrādātais mobilo norēķinu risinājums ir ērti lietojams, drošs un pieejams pie dažādu modeļu maksājumu termināļiem Latvijā un ārzemēs. Beta testa programma ir pēdējais solis, pirms mobilo norēķinu risinājums tiek padarīts pieejams plašākai sabiedrībai, kas iecerēts šā gada vasarā. Lietuvā un Igaunijā Citadele mobilos norēķinus plāno ieviest vēlāk - gada otrajā pusē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā no 19. līdz 30. novembrim Latvijas Zaļais punkts un tā sadarbības partneri SIA Pērkons un Dēli un SIA TOPO CENTRS aicina Latvijas iedzīvotājus nodot nolietotus mobilos telefonus otrreizējai pārstrādei. Akcijas mērķis ir izveidot efektīvu sistēmu nolietoto mobilo telefonu savākšanai no iedzīvotājiem.

Akcijas ietvaros 23 Latvijas pilsētās 45 mobilo telefonu tirdzniecības vietās būs izvietoti īpaši spainīši nolietoto mobilo telefonu un to aksesuāru savākšanai. Nododot pārstrādei neizjauktu mobilo telefonu un aizpildot speciālu anketu, iedzīvotāji piedalīsies izlozē. Akcijas beigās katrā no tirdzniecības vietām izlozēs dāvanu karti 50 Ls vērtībā, ar kuru sešu mēnešu laikā varēs iepirkties attiecīgajā veikalā.

Latvijas Mobilo telefonu tirgotāju asociācijas valdes priekšsēdētājs, SIA Pērkons un Dēli valdes priekšsēdētājs Aleksandrs Ločmelis: „Ja netiks risināti jautājumi par nolietoto mobilo tālruņu nodošanas iespējām, mēs, mobilo tālruņu tirgotāji, zināmā mērā būsim līdzvainīgi dabas un apkārtējās vides vēl lielākā piesārņošanā. Un kur visērtāk būtu iedzīvotājiem savus nolietotos tālruņus nodot? Laikam jau to tirdzniecības vietās! Tāpēc aizvien vairāk mobilo tālruņu tirgotāju pievienojas kustībai, ko īsumā varētu raksturot - dzīvosim zaļi! Ja Tev ir nolietots mobilais tālrunis – sāc arī dzīvot zaļi un nodod to!”

Komentāri

Pievienot komentāru
Sakaru tehnoloģijas

Bite savu mobilās televīzijas pakalpojumu plāno sākt piedāvāt nākamgad

LETA, 18.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilo sakaru operators «Bite» aktīvi strādā pie mobilās televīzijas (TV) pakalpojuma izveides un plāno to sākt piedāvāt nākamgad, aģentūrai LETA sacīja uzņēmuma vadītājs Kaspars Buls.

«Pašlaik mums sava TV risinājuma nav, taču redzam, ka šādi risinājumi lietošanai mobilajās ierīcēs kļūst aizvien populārāki, tāpēc aktīvi strādājam pie »Bites« mobilās TV izveides. Startēsim ar savu produktu, kad būsim pārliecināti, ka tā satura kvalitāte un tehnoloģiskie risinājumi atbildīs mūsu klientu vēlmēm un vajadzībām. Plānojam, ka tas notiks 2018.gadā,» atklāja Buls.

Kā ziņots, šodien noslēgusies Zviedrijas mediju koncerna «Modern Times Group» (MTG) Baltijas biznesa pārdošana «Bites» īpašniekam - starptautiskajai aktīvu pārvaldīšanas kompānijai «Providence Equity Partners» («Providence»). Turpmāk nu jau bijušie MTG uzņēmumi Baltijā darbosies kā viena organizācija, kuras nosaukums būs «All Media Baltics».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Honda Europe pārstāvis Baltijas valstīs Honda Baltic lauzis sadarbības līgumu ar kompāniju SIA Bensons Auto, kas līdz šim nodarbojās ar Honda automašīnu tirdzniecību un apkalpošanu Latvijā, un nupat noslēdzis sadarbības līgumu par dīlera tiesībām ar SIA Nippon Auto.

Honda Baltic lauzis sadarbības līgumu ar iepriekšējo dīleri sakarā ar SIA Bensons Auto finansiālajām grūtībām, kas ietekmēja pārdoto automašīnu apjomu. Honda Baltic informē, ka jaunais dīleris jau tuvāko nedēļu laikā uzsāks automašīnu tirdzniecību un garantijas pakalpojumu sniegšanu Rīgā, Krasta ielā 42. Līdz šim šajā adresē atradās Peugeot pārstāvniecība.

Honda Baltic ģenerāldirektors Tinu Vahtel (Tõnu Vahtel) piebilda, ka uzņēmums dara visu iespējamo, lai maksimāli aizsargātu savu klientu intereses šajā pārejas periodā, kad tirgū tiek mainīti dīleri. „Līdz 2008. gada sākumam mēs bijām ļoti apmierināti ar Honda tirdzniecības apjomiem un automašīnu apkalpošanas kvalitāti Latvijā. Daudzu gadu garumā Honda ir bijusi viena no populārākajām automašīnu markām Latvijā, un mēs šeit redzējām biznesa attīstības perspektīvas. Diemžēl mūsu bijušajam dīlerim parādījās grūtības, kas radīja šķēršļus turpināt sadarbību iepriekšējā formā, un mūsu uzņēmums bija spiests nekavējoties rast risinājumu, lai nodrošinātu klientu interešu aizsardzību un sekmīgu turpmāku Honda tirdzniecības attīstību un apkalpošanu Latvijas tirgū,” teica T. Vahtel.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Neilgi pēc lidojumu uzsākšanas, Dreamliner piedzīvo problēmas

Jānis Rancāns, 07.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc mazāk nekā divām nedēļām, kas aizvadītas komerciālajos lidojumos, Boeing 787 Dreamliner saskāries ar tehniskas dabas problēmām, vēsta BBC.

Japānas aviokompānijas All Nippon Airways piederošajam Dreamliner lidaparātam, kurš veica iekšzemes lidojumu, nolaišanas laikā bijušas problēmas ar šasiju. Atkārtotā nolaišanās mēģinājumā lidmašīna nolaidusies sekmīgi un pasažieri nav cietuši.

Db.lv jau vēstīja, ka kompānijas Boeing jaunākais lolojums Dreamliner 26. oktobrī veica pirmo komerciālo lidojumu. Japānas aviokompānija All Nippon Airways pirmo Dreamliner lidaparātu saņēma septembrī, tomēr tas notika pēc trīs gadus ilgas kavēšanās, jo lidaparāta izstrādi vajāja dažādas problēmas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Boeing Co lidmašīna 787 Dreamliner otrdien veikusi ārkārtas nosēšanos Loredo, Teksasā, jo apkalpe ziņojusi par dūmiem salonā, kas parādījušies testa lidojuma laikā, atsaucoties uz kompānijas un Federālās aviācijas administrācijas (FAA) sniegto informāciju, vēsta The Wall Street Journal.

Lidmašīnā esošā apkalpe, kas sastāvējusi no 30 - 40 Boeing lidojuma testēšanas darbiniekiem, izmantojusi lidmašīnas avārijas ejas, lai evakuētos.

Apkalpe uz zemes apdzēsusi liesmas lidmašīnas iekšpusē, un netiek ziņots par kādu cietušo.

Čikāgā bāzētās Boeing pārstāve sacījusi, ka kompānija «turpina apkopot datus par šo jautājumu». FAA pārstāvis Teksasā informējis, ka incidenta izmeklēšanā piedalīsies arī aģentūra.

Saskaņā ar FlightAware.com sniegto informāciju lidmašīnai vajadzēja nosēsties Loredo otrdien pēcpusdienā pēc vairākas stundas ilga lidojuma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Eirobarometrs: vai bērni Eiropā ir pietiekami piesardzīgi, saskaroties ar tiešsaistes radītajiem riskiem?

, 10.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vai vecāki var justies droši par savu trīspadsmitgadīgo meitu, kad viņa sērfo internetā? Vai viņi ir pārliecināti, ka vienpadsmitgadīgā dēla saruna pa mobilo telefonu ir droša? Komisijas Eiropas mērogā rīkotajā bērnu aptaujā tika pētīts, kā bērni izmanto jaunos saziņas līdzekļus.

Aptaujas rezultāti liecina, ka interneta un mobilo telefonu lietošana Eiropas jaunajai paaudzei ir kļuvusi gandrīz par pašsaprotamu parādību. Kopumā bērni apzinās arī riskus, kas saistīti ar interneta un mobilo telefonu lietošanu. Tomēr, saskaroties ar problēmām tiešsaistē, nepilngadīgie tikai kā galējo līdzekli lūdz pieaugušā palīdzību.

"Šī ir pirmā aptauja, kurā bērniem visā Eiropā ir tiešā veidā jautāts, kā viņi izmanto tiešsaistes tehnoloģijas, cik lielā mērā viņi izmanto internetu izklaides un mācību vajadzībām un kā viņi rīkojas riska situācijās", saka Viviāna Redinga, Eiropas Komisijas informācijas sabiedrības un saziņas līdzekļu komisāre. "Ir iepriecinoši redzēt, ka Eiropas jaunieši tik pārliecinoši apgūst digitālās tehnoloģijas. Spēja aktīvi izmantot jaunos saziņas līdzekļus ir svarīga uz zināšanām balstītas sabiedrības izveidei Eiropā. Tai pat laikā aptaujas rezultāti norāda, ka Eiropā nepieciešama uz problēmu paredzēšanu vērsta izglītība tiešsaistes saziņas līdzekļu jomā. Mums jāturpina informēt sabiedrību, īpaši vecākus, par jauno saziņas līdzekļu radītajām iespējām un riskiem. Ja runa ir par mūsu bērnu drošību, mēs nedrīkstam būt bezrūpīgi."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Japānā apturēti lidojumi ar visām valstī esošajām ASV ražotāja Boeing lidmašīnām 787 Dreamliner, kas piedzīvojusi kārtējo ķibeli, kā rezultātā bija nepieciešams veikt ārkārtas nosēšanos, vēsta Associated Press.

Dreamliner lidmašīnas avārijas nosēšanos trešdien, 16. janvārī, veica Japānas aviokompānijas All Nippon Airways (ANA) piloti, reaģējot uz brīdinājuma signāliem un sajūtot deguma smaku lidmašīnas kabīnē. Tobrīd lidmašīna veica iekšzemes lidojumu. Neviens no pasāzieriem vai apkalpes locekļiem nav cietis.

Boeing 787 jeb Dreamliner lidmašīna ir jaunākais ASV kompānijas sasniegums, uz ko kompānija liek lielas cerības. Pēc Dreamliner piegāžu uzsākšanas, kas aizkavējās trīs gadus, lidmašīnu vajājušas vairākas neveiksmes, ieskaitot akumulatoru problēmas un degvielas noplūdes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maksa par mobilo sakaru viesabonēšanu Eiropā joprojām ir augsta, liecina šodien Eirobarometrā publicētā Eiropas mēroga aptauja un jaunākās tendences mobilo tālruņu starptautiskās viesabonēšanas cenu attīstībā, db.lv informēja Eiropas Komisijas pārstāvniecība Latvijā. 15 % mobilo tālruņu lietotāju ceļojumā tālruni neņem līdzi vai to pilnīgi izslēdz, bet 21 % ārzemēs izmanto tikai īsziņu (SMS) pakalpojumu.

Vairums ES iedzīvotāju uzskata, ka Eiropas Savienībai jānodrošina, lai izejošie un ienākošie zvani mobilajā tīklā, abonentam ceļojot citās ES valstīs, būtiski neatšķirtos no cenām abonēšanas valstī. Eiropas mobilo tālruņu lietotāji joprojām maksā 4–6 eiro par četru minūšu viesabonēšanas zvanu – tā lasāms šodien atjauninātajā Eiropas Komisijas tīmekļa vietnē. Dažos gadījumos viesabonēšanas cena par tādu zvanu pārsniedz 12 eiro.

„Pārmērīgi augstās cenas ierobežo mobilo tālruņu izmantošanu ārzemēs. Cieš gan patērētāji, gan Eiropas rūpniecība, gan Eiropa kopumā," skaidro par informācijas sabiedrību un plašsaziņas līdzekļiem atbildīgā Komisijas locekle Viviāna Redinga. „Viesabonēšanas cenu samazināšana ir ne vien politisks Eiropas Komisijas uzdevums, bet arī interesants uzņēmējdarbības modelis – tā liecina to operatoru pieredze, kuri pēdējos mēnešus sākuši pazemināt cenas, piedāvājot īpašus viesabonēšanas pakalpojumu kompleksus. Es aicinu visus mobilo sakaru operatorus palīdzēt sagraut šo pēdējo traucēkli Eiropas vienotajā tirgū. Nav pieļaujams, ka starptautiskās mobilo sakaru viesabonēšanas izmaksu nasta jāuzņemas parastajiem patērētājiem, kas maksā pēc standarta tarifiem."

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

"Es labāk slēdzu ārā".

, 07.11.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jauna ES aptauja liecina, ka augstā viesabonēšanas maksa attur eiropiešus no mobilo tālruņu izmantošanas ārzemēs

Maksa par mobilo sakaru viesabonēšanu Eiropā joprojām ir augsta. Par to liecina šodien Eirobarometrā publicētā Eiropas mēroga aptauja un jaunākās tendences mobilo tālruņu starptautiskās viesabonēšanas cenu attīstībā. Vairums ES iedzīvotāju uzskata, ka Eiropas Savienībai jānodrošina, lai izejošie un ienākošie zvani mobilajā tīklā, abonentam ceļojot citās ES valstīs, būtiski neatšķirtos no cenām abonēšanas valstī. Eiropas mobilo tālruņu lietotāji joprojām maksā 4-6 eiro par četru minūšu viesabonēšanas zvanu - tā lasāms šodien atjauninātajā Eiropas Komisijas tīmekļa vietnē. Dažos gadījumos viesabonēšanas cena par tādu zvanu pārsniedz 12 eiro.

"Pārmērīgi augstās cenas ierobežo mobilo tālruņu izmantošanu ārzemēs. Cieš gan patērētāji, gan Eiropas rūpniecība, gan Eiropa kopumā," skaidro par informācijas sabiedrību un plašsaziņas līdzekļiem atbildīgā Komisijas locekle Viviāna Redinga. "Viesabonēšanas cenu samazināšana ir ne vien politisks Eiropas Komisijas uzdevums, bet arī interesants uzņēmējdarbības modelis - tā liecina to operatoru pieredze, kuri pēdējos mēnešus sākuši pazemināt cenas, piedāvājot īpašus viesabonēšanas pakalpojumu kompleksus. Es aicinu visus mobilo sakaru operatorus palīdzēt sagraut šo pēdējo trauckli Eiropas vienotajā tirgū. Nav pieļaujams, ka starptautiskās mobilo sakaru viesabonēšanas izmaksu nasta jāuzņemas parastajiem patērētājiem, kas maksā pēc standarta tarifiem."

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Savāks vecos mobilos

, 09.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Zaļais punkts (LZP) sadarbībā ar Latvijas Mobilo Telefonu (LMT) sākot ar šī gada 9. maiju trīsdesmit divās mobilo telefonu tirdzniecības vietās visā Latvijā uzsāks nolietoto mobilo telefonu savākšanu, Db.lv informēja Latvijas Zaļā punkta sabiedrisko attiecību speciāliste Solveiga Ķīkule.

Daudzas elektriskās un elektroniskās preces satur cilvēkam un videi kaitīgas vielas, tāpēc visas Latvijas tirgū novietotās elektropreces kopš 2005. gada 13. augusta tiek marķētas ar īpašu simbolu - pārsvītrotu konteineru, kas norāda, ka šo preci nedrīkst izmest kopā ar sadzīves atkritumiem", skaidro LZP valdes priekšsēdētājs Māris Simanovičs.

Sadarbības projekta pamatā ir Eiropas Savienības Direktīva 2002/96/EK Par elektrisko un elektronisko iekārtu atkritumiem, kas nosaka, ka iedzīvotājiem ir jānodrošina iespēja bez maksas nodot nolietotās elektropreces. Šis nosacījums attiecas uz jebkurām ar elektrību vai baterijām darbināmām elektriskajām vai elektroniskajām precēm, kas ir fizisko personu īpašumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Sakaru tehnoloģijas

IUB apturējis LVRTC konkursu par mobilo telefonu sarunu un pakalpojumu nodrošināšanu

LETA, 06.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) aizliedzis VAS "Latvijas Valsts radio un televīzijas centrs" (LVRTC) bez grozījumu veikšanas turpināt iepirkuma procedūru un slēgt iepirkuma līgumu atklātā konkursā "Mobilo telefonu sarunas un pakalpojumi", liecina IUB publiskotā informācija.

Tāpat IUB noteicis veikt izmaiņas konkursa nolikumā, par kurām sūdzību bija iesniegusi SIA "Bite Latvija".

Cita starpā kompānija iepirkumā apstrīdēja iekļautos vērtēšanas kritērijus par lielāko bāzes staciju skaitu kā izšķirošu faktoru mobilo sakaru pakalpojumu kvalitātes noteikšanā, kā arī mobilo sakaru operatoru sniegto pakalpojumu kvalitātes noteikšanu pēc novecojušiem, 2020.gadā veiktiem Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) mērījumiem.

Lēmums pieņemts 5.jūlijā.

Kā komentēja "Bite Latvija" ģenerāldirektors Arūns Mickevičs, valsts un pašvaldību iestāžu un kapitālsabiedrību mobilo sakaru publiskajos iepirkumos jau ilgstoši tiek ietverti neobjektīvi un tirgus konkurenci kropļojoši vērtēšanas kritēriji, dodot būtiskas priekšrocības vienam, daļēji valstij piederošam tirgus dalībniekam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no pasaules vadošajiem uzņēmumiem informācijas tehnoloģiju aizsardzības jomā Check Point Software Technologies piešķīris Zelta partnerības statusu vienam no Latvijas informāciju tehnoloģiju (IT) izplatītājiem - uzņēmumam OptiCom.

Abu uzņēmumu sadarbība sākās pirms 12 gadiem, parakstot sadarbības līgumu par Check Point Software Technologies tīklu un datu drošības risinājumu izplatīšanas tiesībām Latvijā. Šajā laikā ir realizēti vairāki lieli projekti informācijas drošības jomā dažādiem uzņēmumiem, finanšu iestādēm, kā arī valsts institūcijām.

2008.gadā OptiCom apgrozījums bija vairāk nekā 8 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Interneta iespējas telefonā izmanto jau vairāk nekā puse lietotāju

Lelde Petrāne, 20.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viedtālruņu popularitāte virza arvien jaunu interneta pakalpojumu lietošanu telefonā, tomēr sabiedrībā veidojas izteikta šķirtne - aptuveni trešdaļa cilvēku atturas no mobilā interneta pakalpojumu izmantošanas telefonā. Galvenais šķērslis interneta pakalpojumu lietošanai telefonā ir neskaidrība par datu tarifiem un bailes iztērēt vairāk par savām iespējām, atklāj Ernst & Young pētījums.

Jaunākais Ernst & Young pētījums The Mobile Maze, kas veikts 12 valstīs dažādos reģionos, aptaujājot aptuveni 6000 mobilo tālruņu lietotāju, atklāj, ka mobilo komunikāciju jomā interneta pakalpojumu lietošana telefonā jau sasniegusi būtisku popularitāti, taču veidojas šķirtne starp tiem cilvēkiem, kuri tālruņus arvien vairāk lieto internetam un dažādiem ar to saistītiem pakalpojumiem, un tiem, kuri pieturas pie telefonu tradicionālas izmantošanas. Lai arī 59% tālruņu lietotāju pasaulē jau izmanto telefonus interneta pārlūkošanai, aptuveni trešdaļa cilvēku saka, ka negrasās izmantot mobilā interneta pakalpojumus. Šādas atšķirības rezultāts var būt arvien citādāki dzīves paradumi noteiktās iedzīvotāju grupās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušais Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic privātais akcionārs Baltijas Aviācijas sistēmas (BAS) atteicies no plāna par problēmu nomocītās Serbijas aviokompānijas JAT Airways iegādi.

Kā pavēstīja Serbijas Infrastruktūras un enerģētikas ministrija, BAS atteicies no plāna kļūt par stratēģisko partneri Serbijas aviokompānijā, neminot konkrētus iemeslus.

Serbijas valdības izsludinātajā konkursā BAS bija vienīgais pretendents.

Pēc ministrijas sacītā, BAS atbilda visiem konkursa kvalifikācijas kritērijiem un līdz 12. decembrim kompānijai bija jāiesniedz konkrēts piedāvājums stratēģiskajām partnerattiecībām.

Saskaņā ar konkursa nolikumu kompānijām, kurām ir vismaz 5% investīcijas kādā aviokompānijā, ir jāuzrāda, ka tām ir konsolidētas bilances ar vismaz 200 miljoniem eiro (140 miljoniem latu) un ka tās 2010.gadā ir pārvadājušas vairāk nekā 1,5 miljonus pasažieru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Flika vadītā XL Airways Germany iesniedz maksātnespējas pieteikumu, bet cer atdzimt

Jānis Rancāns, 03.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bertolta Flika vadītā Vācijas aviokompānija XL Airways Germany Darmštates tiesā iesniegusi maksātnespējas pieteikumu. Decembra vidū lidsabiedrība jau apturēja ziemas lidojumus.

(Papildināts ar trešo rindkopu)

Maksātnespējas pieteikums tiesā iesniegts 27. decembrī, vēsta aviācijas ziņu portāls ch-aviation. Savukārt 14. decembrī lidsabiedrība uz laiku apturēja ziemas sezonas darbību. Pēc darbības apturēšanas Airways Gemany izīrētājiem atpakaļ atgrieza iznomātās lidmašīnas. Tomēr kompānija apgalvoja, ka pavasarī savu darbību atjaunos. Pirms darbības apturēšanas kompānija strādāja ar piecām Boeing 737 – 800s lidmašīnām.

Tomēr jau nākamvasar XL Airways Germany atkal plāno atsākt lidojumus, ziņo portāls Fluege.de. Pašlaik tiekot mēģināts atrast visiem iesaistītajiem pieņemamu risinājumu, lai uzņēmums varētu turpināt darbību, norādījis XL Germany komercdirektors Torstens Amends Šnārs. Maksātnespējas iemesls esot kāda uzņēmuma akcionāra laicīgi nesniegtais aizdevums, norāda portāls. Kopš pērnā gada novembra XL Germany un Parīzē bāzētā XL France pieder vienam un tam pašam īpašniekam – Luksemburgā reģistrētajam X-Air Aviation holdingam.

Komentāri

Pievienot komentāru