Transports un loģistika

Alstom kļūs par L-Ekspresis līdzīpašnieku

, 02.04.2009

Jaunākais izdevums

Francijas mašīnbūves koncerns Alstom kļūs par līdzīpašnieku pasažieru pārvadājumu uzņēmumam L-Ekspresis, kas darbojas dzelzceļa maršrutos Rīga – Maskava un Rīga – Sanktpēterburga.

Kā ziņo laikraksts Telegraf, patlaban starptautiskos pasažieru pārvadājumus no Latvijas uz Krieviju un atpakaļ kopīgi veic LDz un L-Ekspresis. Pēdējā no tām pieder Krievijas a/s Transmašholding. Šonedēļ kļuvis zināms, ka Alstom iegādājas Transmašholding 25 % daļu plus vienu akciju. Patlaban Alstom veic padziļinātu Transmašholding auditu savstarpējās partnerības memoranda ietvaros.

Transmašholding jau vairāk nekā gadu lūkojās pēc stratēģiskajiem partneriem un pārrunas bijušas gan ar vācu Siemens, gan Kanādas Bombardier. Pēdējā no tām atteicās no sadarbības pērn rudenī augstās cenas dēļ un pēc tam arī Siemens paziņoja, ka šī kompānija viņus vairs neinteresē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

IUB aizliedz Latvenergo slēgt līgumu par Pļaviņu un Ķeguma HES rekonstrukcijas darbiem

Nozare.lv, 17.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepirkumu uzraudzības birojs (IUB) aizliedzis AS Latvenergo slēgt līgumu par Pļaviņu un Ķeguma HES rekonstrukcijas darbiem, liecina IUB informācija.

Pēc uzņēmuma Alstom Hydro France (Alstom) iesniegtās sūdzības izskatīšanas par Latvenergo rīkoto Pļaviņu un Ķeguma hidroelektrostaciju (HES) hidroagregātu rekonstrukcijas darbu iepirkumu IUB aizliedzis Latvenergo slēgt iepirkuma līgumu sarunu procedūrās.

IUB iesnieguma izskatīšanas komisijas lēmumā teikts, ka Alstom 2012.gada 10.decembrī IUB iesniedza iesniegumu par Latvenergo rīkotajām sarunu procedūrām, apstrīdot sarunu procedūru kandidātu atlases rezultātus. Alstom norādīja, ka uzņēmums tika izslēgts no turpmākās dalības abās sarunu procedūrās. Lēmumā Latvenergo norādījis, ka Alstom nav iesniedzis pilnīgu informāciju vai slēpis daļu no svarīgas informācijas, tāpēc Alstom esot centies maldināt Latvenergo un līdz ar to ir pārkāpis kandidātu atlases nolikumā noteikto obligāto prasību, ka kandidāts ir sniedzis visu prasīto informāciju tā kvalifikācijas novērtēšanai un sniegtā informācija ir patiesa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Šveice soda Alstom par kukuļdošanu Latvenergo Miķelsonam, Meļko un Cvetkovam

LETA, 23.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveice piemērojusi sodu Francijas transporta un enerģētikas koncernam Alstom par kukuļdošanu Latvijā, Malaizijā un Tunisijā. Kukuļi doti Latvenergo prezidentam Kārlim Miķelsonam, viceprezidentam Aigaram Meļko un ražošanas tehniskajam direktoram Gunāram Cvetkovam, lai Alstom iegūtu līgumus Pļaviņu HES modernizācijas projektiem, liecina Šveices ģenerālprokuratūras izpildraksts.

Šveices prokuratūra secinājusi, ka līgumu noslēgšanai Latvijā, Malaizijā un Tunisijā Alstom «konsultanti izmantoja naudu nelegāliem mērķiem, lai ietekmētu līgumu noslēgšanas progresu vai lai izmaksātu kukuļus darbiniekiem». Latvijā kukuļi maksāti saistībā ar Latvenergo dažādiem modernizācijas projektiem, liecina izpildraksts.

Izmeklētāji secinājuši, ka kukuļi maksāti Latvenergo prezidentam Kārlim Miķelsonam, viceprezidentam Aigaram Meļko un ražošanas tehniskajam direktoram Gunāram Cvetkovam, lai uzņēmuma Zviedrijas struktūrvienības Alstom Power Sweden un Alstom Hydro Sweden iegūtu līgumus Pļaviņu hidroelektrostacijas modernizēšanā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Latvenergo partneri Alstom soda par kukuļošanu Latvijā

Jānis Rancāns, 22.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices varasiestādes sodījušas Francijas elektrostaciju un mašīnbūves kompānijas Alstom Šveices meitasuzņēmumu Alstom Network Schweiz AG saistībā ar kukuļošanu, tostarp arī par tās darbību Latvijā, vēsta Reuters.

Sods piespriests globālas korpupcijas izmeklēšanas ietvaros. Kompānija sodīta ar 2,5 miljonu Šveices franku (aptuveni 1,4 miljoni latu) lielu soda naudu par trim kukuļdošanas gadījumiem, kas saistīti ar kompānijas pārstāvjiem Latvijā, Malaizijā un Tunisijā.

Alstom arī jāatmaksā aptuveni 36 miljoni franku (aptuveni 20 miljoni latu), kas atbilst kompānijas gūtajai peļņai saistībā ar minētajiem gadījumiem.

«Divos no trim gadījumiem, Alstom pati ir bijusi par upuri savu darbinieku rīcībai, kas nopelnījuši uz kompānijas rēķina,» paziņojusi Alstom. «Trešajā gadījumā – Alstom bija tikai konsorcija apakšuzņēmums,» norāda kompānija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TEC-2 otrā kārta nav naivu latviešu un viltīgu turku projektiņš, aiz tā stāv GE un Siemens, un ERAB, tā ekskluzīvā intervijā Dienas biznesam atzinis a/s Latvenergo bijušais valdes priekšsēdētājs Kārlis Miķelsons.

DB intervija ar a/s Latvenergo bijušo valdes priekšsēdētāju Kārli Miķelsonu šoreiz notikusi neparastā veidā, jo K. Miķelsons vēl arvien atrodas apcietinājumā. DB formulēja savus jautājumus K. Miķelsona advokātam Egonam Rusanovam, kurš, runājot cietumā ar savu aizstāvamo, nolasīja viņam DB jautājumus, uzklausīja atbildes, pierakstīja un pēc tam tās nolasīja DB.

Iespējams, ka, neesot vairs Latvenergo amatpersona, K. Miķelsons par daudzām lietām, tostarp Latvenergo slēgtajiem līgumiem, atļaujas runāt atklātāk, saucot lietas īstajos vārdos. Par savu pašreizējo situāciju viņš norāda, ka «Krievijas Federālā Drošības Dienesta jaunās pilnvaras ir tikai bērna šļupsti salīdzinājuma ar to, ko jau pašlaik ar mani dara dzimtā Latvija» un cenšas izskaidrot, kam un kāpēc varēja būt interese «beidzot Miķelsonu savākt».

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Francija apstiprinaGeneral Electric darījumu Alstom enerģijas aktīvu iegādei

LETA--AFP, 05.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas ekonomikas ministrs Emanuels Makrons trešdien apstiprināja darījumu, kurā ASV konglomerāts General Electric Co. (GE) iegādājas Francijas mašīnbūves kompānijas Alstom enerģijas aktīvus.

Šis apstiprinājums nodrošinājis iespēju GE realizēt darījumu, kura summa veido 12,35 miljardus eiro.

Francijas valdības apstiprinājums bijis nepieciešams, ņemot vērā tās veto tiesības attiecībā uz ārvalstu uzņēmumu izteiktiem stratēģiski svarīgu Francijas kompāniju pārņemšanas piedāvājumiem.

Kā ziņots, GE izteikto piedāvājumu Alstom valde apstiprināja jūnijā.

Alstom un GE darījuma nosacījumi paredz, ka GE pilnībā pārņems Alstom gāzes turbīnu biznesu, kas tiek uzskatīts par vienu no vērtīgākajiem Alstom aktīviem.

GE jau ir viens no pasaules līderiem gāzes turbīnu sektorā.

GE arī pārņems Alstom kodolenerģijas, tvaika turbīnu, vēja un ūdens enerģijas tehnoloģiju struktūrvienības, tomēr šis struktūrvienības tiks pārvaldītas kā vienādās daļās piederoši uzņēmumi kopā ar Francijas kompānijām un Francijas valsti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

L-Ekspresis valdi pametis Aleksandrs Berezins un Artis Druvinieks

Žanete Hāka, 16.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc reģistrētajām izmaiņām pasažieru pārvadātāja SIA L-Ekspresis valdē, darbību tajā turpina tikai līdzšinējais valdes loceklis Rolands Gorodeckis, liecina Lursoft dati.

Uzņēmuma vadību pametis līdzšinējais valdes priekšsēdētājs Aleksandrs Berezins un valdes loceklis Artis Druvinieks. Līdz ar abu amatpersonu aiziešanu no SIA L-Ekspresis valdes, mainītas arī R. Gorodecka pārstāvības tiesības. Ja iepriekš valdes loceklis uzņēmumu varēja pārstāvēt tikai kopā ar vēl vismaz vienu amatpersonu, tad kopš vakardienas R. Gorodeckis ir tiesīgs uzņēmumu pārstāvēt atsevišķi.

Kā rāda Lursoft pieejamā informācija, Rolanda Gorodecka vārds saistīts ne tikai ar SIA L-Ekspresis, bet arī SIA RG Investīcijas un AS LEX Invest.

SIA L-Ekspresis dibināts pirms divdesmit gadiem, 1993.gada 15.novembrī, un patlaban pieder šogad reģistrētajam SIA Rail Invest.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Alstom ir ieinteresēts Latvijas dzelzceļa elektrifikācijas un Rail Baltica projektā

LETA, 17.12.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas mašīnbūves uzņēmums Alstom ir ļoti ieinteresēts nākotnes iespējās Baltijā un Latvijā, tostarp Latvijas dzelzceļa elektrifikācijas un Eiropas platuma sliežu projektā Rail Baltica, aģentūru LETA informēja uzņēmuma komunikācijas direktore Somijā un Baltijas valstīs Sari Luhanka.

Šādu interesi deklarējusi arī Alstom Transport rīkotājdirektore Centrāleiropā un Austrumeiropā Valērija Šardona. Kā piemēru uzņēmuma pārstāves min, ka Rail Baltica projektā esot ļoti piemēroti Alstom ražotie ātrvilcieni Pendolino.

Alstom esot arī dziļas zināšanas un pieredze līdzīgās dzelzceļa sistēmās kā Rail Baltica. Tas attiecoties gan uz dzelzceļa infrastruktūru, sliežu ceļu būvi, elektrifikāciju, elektriskajām un mehāniskajām iekārtām, ritošo sastāvu, kā arī signalizāciju un citām jomām, kas paredzētas ātrvilcienu līnijās.

Kā ziņots, Polijā svētdien sāka kursēt pirmais ātrgaitas vilciens, dodoties pirmajā reisā no Krakovas uz Varšavu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Streļčenoks: izmeklēšanas rezultāti Šveicē varētu veicināt Latvenergo amatperosnas lietas attīstību

Dienas Bizness, 01.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latveijas energokompānijas Latvenergo lietā Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) intensīvi strādā starptautiskā līmenī, un izmeklēšanas rezultāti Šveicē varētu veicināt attīstību Latvenergo amatpersonu lietā.

LNT raidījumā 900 sekundes norādīja jaunais KNAB vadītājs Jaroslavs Streļčenoks, uzsverot ka šis ir piemērs tam, cik veiksmīgi KNAB sadarbojas ar kolēģiem ārvalstīs.

Streļčenoks norāda, ka patlaban no visām lietām, ko birojs izmeklē, trīs nozīmīgākās ir Latvenergo amatpersonu lieta, automašīnu ražotāja Daimler lieta, kā arī šogad uzsāktā oligarhu lieta.

Jaunais KNAB vadītājs skaidro, ka šādu apjomīgu lietu izmeklēšana prasa krietni ilgāku laiku, jo tajās iesaistīts liels skaits amatpersonu. Ierasti birojs atsevišķas lietu izmeklēšanu veic dažu mēnešu laikā.

Jau ziņots, ka Šveice piemērojusi sodu Francijas transporta un enerģētikas koncernam Alstom par kukuļdošanu Latvijā, Malaizijā un Tunisijā. Kukuļi doti Latvenergo prezidentam Kārlim Miķelsonam, viceprezidentam Aigaram Meļko un ražošanas tehniskajam direktoram Gunāram Cvetkovam, lai Alstom iegūtu līgumus Pļaviņu HES modernizācijas projektiem, liecina Šveices ģenerālprokuratūras izpildraksts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Uzmanības centrā: Būvēšanas dēļ celt jaunas spēkstacijas nav vērts

Līva Mebārzde, 24.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Projekta izmaksu un iegūstamās pievienotās vērtības bāzei vienmēr ir jābūt balansā.

To DB intervijā saka Alstom Baltijas un Ziemeļvalstu direktors Ēriks Staursets (Eric Staurset).

Kādi projekti Baltijas reģionā un Latvijā Alstom interesē?

Baltijā ir vairāki lieli projekti, un dažos no tiem mēs jau esam iesaistījušies. Piemēram, Igaunijā mēs strādājam Narvas degslānekļa spēkstacijā - tas ir vairāk nekā 500 miljonu eiro vērts projekts. Latvijā mēs pašlaik esam iesaistījušies pārvades tīklu projektā, taču visvairāk mūs interesē apjomīgais hidroelektrostaciju (HES) rekonstrukcijas projekts - a/s Latvenergo ir izsludinājis 200 miljonu eiro vērtu HES rekonstrukcijas programmu. Alstom ir piedalījies Latvenergo izsludinātajā konkursā, bet galīgais lēmums vēl nav pieņemts. Mēs jau pirms dažiem gadiem iesaistījāmies Pļaviņu HES rekonstrukciju projektā. Savukārt Lietuvā mēs pašlaik darbojamies nelielāka apjoma projektā Kauņā, bet ar interesi raugāmies uz Kroņu spēkstacijas rekonstrukcijas projektu, kam drīz vajadzētu sākties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Francijas valdība sola neļaut Alstom slēgt vēsturisku vilcienu rūpnīcu

LETA, 13.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas premjerministrs Manuels Valss otrdien kritizēja kompānijas Alstom plānus slēgt vēsturisku vilcienu rūpnīcu un paziņoja, ka valdība to nepieļaus.

Alstom iepriekš paziņoja, ka «nav iespējams» turpināt darbu rūpnīcā Francijas austrumos, Belforā, bet Valss uzstāja, ka valdība ir apņēmusies saglabāt rūpnīcas darbību un strādā, lai piesaistītu jaunus pasūtījumus rūpnīcai, kurā kompānija 1880.gadā izgatavoja savu pirmo tvaika lokomotīves vilkto vilcienu.

Belforas rūpnīcas, kurā strādā 400 cilvēku, slēgšana «nav iedomājama», vizītes laikā netālu esošajā Verdenā paziņoja Francijas premjerministrs.

Viņš aicināja saglabāt pacietību un uzstāja, ka valdība rūpnīcai cenšas piesaistīt valsts pasūtījumu. Valss informēja, ka dažu projektu virzība ir veiksmīga, tomēr paies daži mēneši, līdz pasūtījumi būs pabeigti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļš jau kopš tā pirmsākumiem ieņem vienu no vadošajām lomām starptautiskajā kravu un pasažieru loģistikas sistēmā, veidojot būtisku daļu ikvienas valsts iekšzemes kopproduktā.

Ikdienā cilvēki lielākoties redz braucošus kravas un pasažieru vilcienus, taču nozares mazāk redzamā puse ir dzelzceļa ritošā sastāva – lokomotīvju un vagonu – regulāra apkope, remonts, kā arī jaunu vilcienu būvniecība, tostarp radot jaunus, modernus un videi draudzīgākus vilcienus.

Remontē Azerbaidžānas ritošo sastāvu

Uzņēmums Baltic Loco Group (BLG) ir starptautiskos tirgos strādājoša Latvijas inženierkompānija, kas specializējusies dzelzceļa transporta remontā, tā modernizācijā, kā arī darbojas projektos, kuru mērķis ir izstrādāt lokomotīves ar samazinātu emisijas apjomu. Šos projektus BLG spēj īstenot, jo savulaik darbā piesaistīja kādreizējā vilcienu būvniecības uzņēmuma Rīgas Vagonu rūpnīca (RVR) vadošos konstruktorus, tādējādi saglabājot nozarē RVR intelektuālo potenciālu. Rezultātā BLG ir pierādījis sevi kā uzticamu partneri sadarbībā ar lieliem un maziem dzelzceļa nozares uzņēmumiem privātajā un valsts sektorā, tostarp ar Azerbaidžānas dzelzceļa uzņēmumu Azerbaycan Demir Yollari (ADY), uzsver BLG tehniskais direktors Aleksandrs Vasiļjevs, kurš iepriekš bija ilggadējs tehniskās nozares vadošais speciālists VAS Latvijas dzelzceļš koncernā, kā arī AS Pasažieru vilciens valdes loceklis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Laikraksts: Latvenergo vadības krimināllieta «taranē» milzu projektus

Ritvars Bīders, 27.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvenergo vadības aresti veikti, uzskatot, ka uzņēmuma līgumi par nozīmīgu objektu rekonstrukciju ar ārvalstu uzņēmumiem Alstom un GAMA ir slēgti ļaunprātīgi un mantkārīgā nolūkā, raksta Neatkarīgā Rīta Avīze, norādot, ka jau divas tiesas instances piekritušas šādam traktējumam.

Savukārt Alstom ir Latvenergo sadarbības partneris jau no 1996. gada. Krimināllieta skar tikai Pļaviņu HES 4., 5. un 7. hidroagregāta atjaunošanas līgumu, kad no 2007. līdz 2010. gadam tika rekonstruēta Pļaviņu HES. Līgums par Pļaviņu HES hidroagregātu rekonstrukciju tika noslēgts ar Zviedrijas uzņēmumu Alstom Power Sweden par 29,6 miljoniem latu. Tiesa gan starptautiskais spēkstaciju būves un inženiertehniskais koncerns Alstom Power jau ir paguvis noliegt jebkādu saistību ar Latvenergo amatpersonu lietu.

Kā izriet no procesa virzītājas A. Rumjancevas parakstītā ierosinājuma par apcietinājuma piemērošanu, pēc virzītāja uzskata, aizturētā Latvenergo vadība it kā ir veikusi pretlikumīgas darbības personu grupā, kas izpaudās kā dienesta stāvokļa ļaunprātīga izmantošana mantkārīgā nolūkā saistībā ar labvēlīgu lēmuma pieņemšanas nodrošināšanu diviem uzņēmumiem. Labvēlīga lēmuma pieņemšana esot nodrošināta Alstom Network Swizerland AG, kas veica Pļaviņu HES hidroagregātu rekonstrukciju, un GAMA GÜC Sistemleri Muhendislik ve Taahhut, kas vēl tikai gatavojas veikt TEC-2 otrās kārtas rekonstrukciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācieši pirks franču Alstom Coradia iLint vilcienus

Lejassaksijas federālās zemes transporta pārvalde LNGV paziņojusi, ka pasūtījusi 14 ūdeņraža degvielas elementu vilcienus ar iespēju iegādāties vēl 33 vilcienus, vēstīja Railwaygazette.com.

Pirmo piegādāto ritošā sastāva partiju paredzēts izmantot pasažieru pārvadāšanai Vēzeres‒Elbas reģionā starp Kukshāfeni, Brēmerhāfeni, Brēmerfērdi un Bukstehūdi. LNGV noslēgusi līgumu ar Alstom un ūdeņraža piegādātāja Linde konsorciju. Vācieši bija izvēlējušies sarunu procedūru, jo LNGV deva priekšroku nevis dīzeļdegvielai, bet ūdeņradim, kā arī uzskatīja, ka Alstom šobrīd ir vienīgā kompānija pasaulē, kas var piedāvāt pilnībā gatavu šāda veida ritošo sastāvu pasažieru pārvadāšanai. Vilciens tika attīstīts Vācijas nacionālās ūdeņraža degvielas tehnoloģiju programmas ietvaros.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Siemens un Alstom izsaka jaunus piedāvājumus cerībā panākt EK apstiprinājumu vilcienu ražošanas biznesu apvienošanai

LETA, 28.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas rūpniecības gigants «Siemens» un Francijas mašīnbūves uzņēmums «Alstom» izteikuši jaunus piedāvājumus, lai panāktu Eiropas Komisijas (EK) apstiprinājumu to vilcienu ražošanas biznesu apvienošanai, pirmdien paziņoja «Alstom».

«Alstom» norāda, ka uzņēmums un «Siemens» nolēmuši vēl vairāk mainīt izteikto piedāvājumu, lai mazinātu EK bažas saistībā ar šī darījuma ietekmi uz konkurenci.

Uzņēmums gan skaidro, ka to biznesu vērtība, kurus piedāvāts pārdot, saglabājas nemainīga un veido aptuveni 4% no to kopējā tirdzniecības apjoma.

Ja šis darījums tiks apstiprināts, tad tiks izveidots uzņēmums ar aktivitātēm 60 valstīs un gada apgrozījumu 15,6 miljardu eiro apmērā.

Gan Francijas, gan Vācijas valdības paudušas atbalstu šim darījumam, uzsverot, ka Ķīnas giganta CRRC darbības izvēršana globālajā tirgū negatīvi ietekmēs Eiropas ražotāju darbību.

CRRC jau spējis noslēgt nozīmīgus līgumus tādās ASV pilsētās kā Bostonā, Losandželosā un Filadelfijā, kā arī vairākās Eiropas valstīs, tostarp Serbijā, Maķedonijā un Čehijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Pasažieru pārvadatājs L-Ekspresis ieguldīs 3,2 miljonus ražošanā

Gunta Kursiša, 13.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA L-Ekspresis, kas veic pasažieru pārvadājumus pa dzelzceļu maršrutos Rīga-Maskava, Rīga-Pēterburga un Rīga-Minska, plāno ieguldīt vairāk nekā 3,29 miljonus latu vagonu depo ražošanas zonas pārbūvē, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Konkursā noskaidrojies, ka rekonstrukcijas darbus veiks Salaspilī reģistrētā SIA Anzāģe, kas konkursā pārspējusi uzņēmumus Arčers, Abora, RBSSkals Būvsabedrība un personu apvienību UBB un RCBS.

Tāpat SIA L-Ekspresis noslēgusi 32,1 tūkstoti eiro apjomīgu konkursu par dzelzceļa vagonu remonta speciālo tehnoloģisko iekārtu piegādi, par uzvarētāju pasludinot SIA Rivels. Tāpat šā gada jūlija sākumā pasažieru pārvadātājs noslēdza 16,9 tūkst. Ls konkursu par dzelzceļa vagonu darbagaldu piegādi, un šajā konkursā uzvarēja SIA Irt.

Db.lv jau rakstīja, ka pērn SIA L-Ekspresis pārvadāja 309,7 tūkstošus pasažieru, kas ir par 4,9 tūkstošiem pasažieru jeb 2% vairāk nekā 2011. gadā. Aizvadītājā gadā SIA L-Ekspresis apgrozīja 13,3 milj. Ls, kas ir par 878,2 tūkst. Ls jeb 7,05% vairāk nekā iepriekšējā gadā. Pārskata gads tika noslēgts ar 3,9 milj. Ls peļņu pēc nodokļu nomaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kravu dzelzceļa transporta nozares uzņēmuma a/s Baltijas ekspresis padomē notikušas izmaiņas – no padomes locekļa amata pienākumu pildīšanas atbrīvots Mihails Dementjevs, liecina informācija laikrakstā Latvijas Vēstnesis.

Par uzņēmuma padomes priekšsēdētāju iecelts Alvis Hāze, par padomes priekšsēdētāja vietnieku – Aivars Gobiņš, padomes locekļa pienākumus pildīs Jānis Hāze, Vladsilavs Šafranskis un Dainis Treimanis.

Ieraksta par izmaiņām a/s Baltijas ekspresis amatpersonu sastāvā izdarīts 13. decembrī.

Db.lv jau rakstīja, ka M. Dementjevs šā gada decembra sākumā pametis Ventspils Tirdzniecības ostas padomi, tāpat viņš atkārtoti netika ievēlēts a/s Ventspils nafta padomē, un šā gada novembra beigās pameta a/s Ventbunkers valdi.

Pērn Baltijas ekspresis bija 250. lielākais Latvijas uzņēmums, vērtējot pēc apgrozīto lkīdzekļu apjoma. 2010. gadā uzņēmuma apgrozījums bija 14,5 miljoni latu, kas ir 7,15% samazinājums, salīdzinot ar 2009. gadu. Uzņēmuma peļņa pērn bija 1,23 miljoni latu, bet rentablitāte – 8,51%m liecina informācija žurnālā Top 500. Pērn uzņēmumā strādāja 150 darbinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

L-Ekspresis klientus meklēs arī ārpus Latvijas, piektdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Modernizētā vagonu depo remonta pakalpojumi tiks piedāvāti klientiem Baltijas un NVS valstīs, objekta atklāšanā norādīja SIA L-Ekspresis valdes loceklis Rolands Gorodeckis. L-Ekspresis tādējādi kļuvis par modernāko kravas un tālsatiksmes pasažieru vagonu remonta uzņēmumu Baltijas valstīs un plāno kāpināt eksporta īpatsvaru no 20% līdz 40%.

Depo kopumā trīs gadu laikā Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras projekta ietvaros ieguldīti 14 milj. eiro, no kuriem virs 4,5 milj. eiro ir Eiropas Reģionālā attīstības fonda līdzfinansējums. Investīcijas, kuras plānots atpelnīt piecu līdz septiņu gadu laikā, depo ļaus izveidot L-Ekspresim papildu 50 darba vietas līdzās šobrīd esošajām 415.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Maina L-Ekspresis īpašnieku

Žanete Hāka, 06.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumu reģistrā reģistrētas izmaiņas SIA L-Ekspresis dalībnieku sarakstā, liecina Lursoft dati.

SIA Transtrade Riga, kuram uzņēmuma daļas piederējušas jau kopš 2008.gada jūnija, vietā par jauno SIA L-Ekspresis īpašnieku kļuvis jūlijā reģistrētais SIA Rail-Invest.

Jāteic, ka gan SIA L-Ekspresis, gan tā pašreizējam un līdzšinējam īpašniekam ir viena juridiskā adrese. Kalna ielā 68, Rīgā savulaik juridiskā adrese bijusi nu jau likvidētajiem SIA Livonija-1, SIA El El, SIA Universal Serviss Grupa un SIA Vagons.

Kā norādīts iepriekš, SIA Rail Invest reģistrēts 19.jūlijā, uzņēmuma vienīgais īpašnieks ir AS Lex Invest.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzelzceļa transporta nozares uzņēmuma a/s Baltijas Ekspresis padomē notikušas izmaiņas, par padomes priekšsēdētāju kļūstot Naurim Berķim un diviem citiem uzņēmuma padomes locekļiem kļūstot par viņa vietniekiem.

Nauris Berķis uzņēmuma padomē tika iecelts šā gada februāra beigās, un līdz šim viņš pildīja padomes locekļa amata pienākumus. Savukārt par padomes priekšsēdētāja vietniekiem kļuvuši līdzšinējie padomes locekļi Jeļena Biktaševa un Sergejs Ļevčenko.

Ieraksts par izmaiņām uzņēmuma amatpersonu datos veikts 19. martā.

Db.lv jau rakstīja, ka pērnā gada nogalē Baltijas Ekspreša padomi pameta Mihails Dementjevs, kas līdz tam pildīja padomes locekļa amata pienākumus. Viņa vietā stājās Jānis Hāze. Vēl vienas izmaiņas tika veiktas arī šā gada februāra beigās, kad uzņēmuma padomi atstāja Jānis Hāze, Dainis Treimanis un Vladislavs Šafranskis. Padomē darbu turpināja Aivars Gobiņš un Alvis Hāze, savukārt no jauna tika iecelti Sergejs Ļevčenko, Jeļena Biktaševa un Nauris Berķis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Sākusies pieteikšanās reģionālo biznesa ideju konkursam Biznesa ekspresis

Lelde Petrāne, 29.09.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 26. septembra ir sākusies pieteikšanās Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas rīkotajam reģionālo biznesa ideju konkursam Biznesa ekspresis. Konkursa mērķis ir atrast un pilnveidot labākās biznesa idejas visas Latvijas ietvaros, tādejādi sekmējot uzņēmējdarbības attīstību reģionos un veicinot interesi par uzņēmējdarbību kopumā.

Konkursa laikā tā dalībniekiem tiks dota iespēja ne tikai iepazīstināt ar savām biznesa idejām, bet arī piedalīties apmācībās, kas palīdzēs izstrādāt biznesa plānus. Konkursā Biznesa ekspresis var piedalīties ikviens interesents vai interesentu grupa līdz 4 cilvēkiem. Katram dalībniekam ir jābūt vismaz 18 gadus vecam. Konkursā iespējams piedalīties ar savu oriģinālu biznesa ideju, ko ir vēlme attīstīt un pilnveidot. Uzvaras gadījumā, piešķirtā naudas balva ir paredzēta biznesa tālākai attīstīšanai.

Reģionālais biznesa ideju konkurss Biznesa ekspresis norisināsies divos posmos:

1. posms – biznesa ideju iesniegšana – norisināsies no 26. septembra līdz 23. oktobrim. Visi interesenti tiek aicināti iesniegt biznesa idejas, kas tālāk tiks nodotas konkursa komisijai izvērtēšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ventspils uzņēmumi lūdz kompensēt Nord Stream 2 projektā negūtos ienākumus 8,3 miljonu eiro apmērā

Dienas Bizness, 21.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Noord Natie Ventspils Terminals (NNVT) un AS Baltijas Ekspresis lūdz valdībai kompensēt negūtos ienākumus kopumā 8,3 miljonu apmērā, saistībā ar Ministru kabineta noraidošo attieksmi attiecībā uz Ventspils brīvostas iesaisti gāzesvada Nord Stream 2 projektā, informē Baltijas asociācija – transports un loģistika.

Uzņēmumi ar lūgumu vērsušies pie Minsitru prezidenta Māra Kučinska. «NNVT un AS Baltijas Ekspresis atgādina, ka valdība uzdeva ekonomikas ministram, satiksmes ministram, vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministram un finanšu ministrei nodrošināt, ka Ministru kabineta ieceltie valsts pārstāvji Ventspils brīvostas valdē balso pret jebkādu brīvostas iesaistīšanos projekta Nord Stream 2 īstenošanā, kas savukārt rezultējās Nord Stream 2 projekta sadarbības Ventspils ostai piedāvājuma atsaukumā,» teikts asociācijas paziņojumā.

NNVT lūdz kompensēt neiegūtos ienākumus saistībā ar kravas pārkraušanas pakalpojumiem 2,5 miljonu eiro apmērā, kravas uzglabāšanas pakalpojumiem 700 tūkstošu eiro apmērā, kravu tehnoloģisko elementu nodrošināšanu 2,5 miljonu eiro apmērā.m Savukārt AS Baltijas Ekspresis lūdz kompensēt neiegūtos ieņēmumus par dzelzceļa pārvadājumu loģistikas nodrošināšanu 2,6 miljonu eiro apmērā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvenergo vairāku miljonu kukuļu lietā apsūdzētie vainu noliedz

LETA, 21.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas rajona tiesā šodien prokurors Māris Leja nolasīja apsūdzību vienā no Latvenergo amatpersonu kukuļošanas lietām, kurā trim personām celtas apsūdzības saistībā ar kukuļiem no starptautiskās enerģētikas kompānijas Alstom Zviedrijas atzara. Apsūdzētie savu vainu neatzina.

Tiesā šodien uz apsūdzēto sola sēdās Latvenergo bijušais viceprezidents Aigars Meļko, bijušais uzņēmuma ražošanas tehniskais direktors Gunārs Cvetkovs un uzņēmuma Energy Consulting vadītājs Andrejs Livanovičs.

Tiesa šodien ilgi risināja procesuālos jautājumus, skatot Meļko pārstāvju - Vara Klotiņa un Agra Bitāna - lūgumu šodien nesākt lietas izmeklēšanu, jo 10. oktobrī otrajā no Latvenergo amatpersonu pamata kriminālprocesa izdalītajā lietā pret Meļko, kādreizējo a/s Sadales tīkls valdes priekšsēdētāju Ivaru Liuziniku un viņa vietnieku Andreju Stalažu tā tika nosūtīta Rīgas apgabaltiesas priekšsēdētājai piekritības noteikšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Laikā, kad valsts a/s Latvijas dzelzceļš (LDz) izjūt aizvien nopietnākas finanšu grūtības, tostarp ik pa laikam spiests atlaist darbiniekus, uzņēmums ir gatavs pārmaksāt par sliežu ceļu modernizācijas projektu 5–10 miljonus eiro, liecina laikraksta Diena rīcībā esošā informācija.

Iepirkumu LDz izsludināja pērn septembrī dzelzceļa infrastruktūras modernizācijai posmos Rīga–Jelgava un Rīga–Aizkraukle. Paša LDz prognozētā iepirkuma cena bija noteikta 66,4 miljoni eiro.

Konkursā pieteicās divi pretendenti – a/s A.C.B., kuras piedāvātā cena bija 56 207 488,65 eiro, – un personu apvienība BMGS-Fima-Alstom, kas šos darbus piedāvāja īstenot par 71 499 999,98 eiro. Taču piedāvājumu izvērtēšanas laikā LDz konkursa komisija pēkšņi sākusi savādāk interpretēt atsevišķas nolikuma normas par pretendentu pieredzes prasībām, kādēļ A.C.B. negaidīti izslēgts no konkursa kā neatbilstošs.

Taču būtiski, ka laikā, kad Krievijas agresijas dēļ Ukrainā pasaulē pieaug ekonomikas krīze, arī tranzīta nozarē, LDz ar rūkošu finanšu situāciju tomēr nolēmis slēgt līgumu ar vienīgo atlikušo pretendentu par summu, kas par 10 miljoniem eiro pārsniedz izbrāķētā konkurenta cenu un par pieciem miljoniem eiro pārsniedz paša LDz plānotās izmaksas.A.C.B. ir pārsūdzējis LDz konkursa komisijas lēmumu Iepirkumu uzraudzības birojā (IUB), līdz ar to LDz līgumu ar izvēlēto pretendentu šobrīd slēgt nevar. Sūdzības izskatīšanas termiņš vēl nav noteikts.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Brīvā tirgus vīģes lapa nosedz arvien mazāk

Līva Melbārzde, DB galvenā redaktora vietniece, 20.05.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules politiķi arvien vairāk zaudē pietāti pret brīvā tirgus jēdzienu un atbalsta savus vietējos ražotājus – t.i. iejaucas privātā biznesā.

Par to liecina Eiropā pašlaik notiekošie megadarījumi – Francijas uzņēmuma Alstom un zviedru - britu farmācijas uzņēmuma AstraZeneca tirgošana. Par abu šo uzņēmumu kapitāldaļu iegādi interesi citu starpā izrādījušas ASV kompānijas – Alstom gadījumā General Electric (GE) un AstraZeneca gadījumā – Pfizer. Nobīstoties no pasaulē lielākā farmācijas uzņēmuma radīšanas, kas britiem varētu nozīmēt daudzu darbavietu zaudēšanu, AstraZeneca tomēr galu galā noraidījusi Pfizer izteikto pirkšanas piedāvājumu. Savukārt Alstom gadījumā, kur cīņa starp potenciālajiem investoriem GE un Siemens pieņēmusi teju jau biznesa kriminālromāna cienīgus apgriezienus, Francijas valdība vispār izdarīja gājienu ar zirdziņu, izdodot dekrētu, kas ļauj valdībai bloķēt ārvalstu investoru tīkojumus pēc stratēģiski svarīgiem franču uzņēmumiem. Jēdziens «stratēģiski svarīgs» gan ir no gumijas un ļauj sevī vajadzības gadījumā satilpināt praktiski jebko.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības (ES) konkurences komisāre Margrēta Vestagere trešdien noraidīja Vācijas rūpniecības giganta «Siemens» un Francijas mašīnbūves uzņēmuma «Alstom» ieceri apvienot to vilcienu ražošanas biznesus, neskatoties uz Berlīnes un Parīzes izrādīto spiedienu.

Iepriekš tika uzskatīts, ka šis apvienošanās darījums, par kuru tika paziņots 2017.gada septembrī, radītu «Airbus» līdzinieku dzelzceļa nozarē, kas konkurētu ar Ķīnas uzņēmumiem.

Taču pēc vairākus mēnešus ilgušas izmeklēšanas un vairāku «Siemens» un «Alstom» piekāpšanās piedāvājumu noraidīšanas Eiropas Komisija (EK) trešdien šo darījumu bloķēja.

«Komisija bloķē šo apvienošanos, jo uzņēmumi nevēlējās piedāvāt rsinājumus saistībā ar mūsu nopietnajām bažām par konkurenci,» skaidrojusi Vestagere. «Bez pietiekamas piekāpības šī apvienošanās izraisītu augstākas cenas signalizēšanas sistēmām, kas nodrošina pasažieru drošību, un nākamās paaudzes ātrgaitas vilcieniem.»

Komentāri

Pievienot komentāru