Citas ziņas

Alternatīva Kanārijām – Eiropas salu arsenāls

Dace Preisa, 17.04.2003

Jaunākais izdevums

No ceļojumu firmu piedāvājumiem jau ilgus gadus nepazūd tādi vārdi kā Ēģipte, Turcija, Parīze, Kanāriju salas. Slavenie vārdi garantē arīdzan ceļotāju drūzmu pie katra ievērības cienīga objekta. Taču ar to tūrisma vietu piedāvājums nebūt nebeidzas, un ne vienmēr brīnuma meklējumos jāmēro daudzi tūkstoši kilometru. Eiropas kontinenta robežas ir bagātas ar sauszemes mežģīnēm, ko saucam ar noslēpumainību un eksotiku apvītā vārdā – par salām. Labām vietām piekļūt grūti Latvijas tūrisma aģentūru piedāvājums šobrīd reducējas uz Eiropas turismā atpazīstamākajām salām — Kipru un Krētu, jo uz šiem galamērķiem parasti vasarā tiek organizēti čārterreisi, kas ievērojami atvieglo aizkļūšanu. Kā zināms, no Latvijas nav regulāro reisu ne uz Grieķiju, ne uz Itāliju, kuru piekrastes ir visbagātākās ar salu piedāvājumu, tāpēc ceļojuma plānošana ir ievērojami sarežģītāka un arīdzan dārgāka. Lielākajām un pasaulē populārākajām salām pozitīvs aspekts ir aktīvā atpūta, ko tās nodrošina. Vairumā salu iespējams gan sērfot un braukt ekskursijās, gan apmeklēt muzejus un koncertus. Taču šīs priekšrocības nozīmē arī to, ka tur būs tūristu pūļi. Tūrisma aģentūras Latvia Tours izejošā tūrisma nodaļas vadītāja Ilze Dobrāja uzsver, ka Latvijas ceļotājiem, izvēloties sava maršruta galamērķi, vissvarīgākais arguments tomēr ir cena. Tāpēc lielākā daļa arī izvēlas visiem zināmos, mazāk oriģinālos maršrutus. Lai arī ne katrs to var atļauties, interese par Eiropas salām ir, viņa norāda. Visām salām, lielām un mazām, apdzīvotām un neapdzīvotām ir viena kopīga īpašība – no visām pusēm tās apskalo ūdens. Taču citādi tās ir ļoti atšķirīgas, katra ar savām īpatnībām, gluži kā atpūtnieki, un tieši tāpēc iespējams Eiropā atrast salas, piemērotas visdažādākajām gaumēm. Viena no raksturīgākajām Dienvideiropas salu īpašībām ir tā, ka tur nevalda teju neizturams karstums, kā tas ir lielākajā daļā piejūras kūrortu. Turklāt daudzām Eiropas salām ir piešķirts ekoloģiski tīra kūrorta statuss, jo uz šiem zemes pleķīšiem nav ne rūpnīcu, ne fabriku, un vairumam salu vienīgais ienākumu avots ir tūrisms. Tādēļ salās viss ir pakārtots tūristu labsajūtai un ērtībām. Ja ir vēlēšanās katram ceļojumam rast motivāciju, tad arī salu kā galamērķi var izvēlēties, ņemot vērā vai nu savu hobiju, vai lēmumu laiskoties vai atpūsties aktīvi. Liela daļa Eiropas salu ir gluži kā radītas makšķerēšanai. Pat ekskluzīvajā Maurīcijas salu kūrortā iespējams izīrēt vienkāršu koka laivu un doties copēt. Saprotams, ka galvenie aktīvās atpūtas veidi uz salām saistās ar ūdens sportu. Dzidrais, gandrīz ideāli caurspīdīgais ūdens nodrošina iespēju iepazīties ar zemūdens pasauli. Niršana un zemūdens makšķerēšana iespējama praktiski visos salu kūrortos. Salu lielveikals — Itālija No Eiropas valstīm ar salām visbagātākās ir Itālijas un Grieķijas piekrastes. Eiropas visszaļākajā sala Išija atrodama Itālijā. Šāds tituls iegūts, pateicoties priežu mežu, vīnogulāju un citrusu koku plantācijām. Tomēr par pašu svarīgāko šīs salas plusu tiek uzskatīti termālie baseini, kas plaši pazīstami kā lieliska relaksējoša procedūra, kura veldzē gan garu, gan ķermeni. Izmantojot šo dabas velti, salas uzņēmēji parūpējušies par vairākiem desmitiem skaistumkopšanas centru, kur baseinos temperatūra svārstās no 25 līdz 38 grādiem. Sala radusies vulkāna izvirduma rezultātā, un tāpēc tās zemes reljefs ir ļoti mainīgs. Išija ir lielākā sala Peligrīnu salu grupā, kurā bez tās ir vēl divas salas — Pročida un neapdzīvtā Vivara. Pročidas salā ir visaugstākais apdzīvotības koeficients Itālijas salu arsenālā. Klimata ziņā Pročida ir ļoti līdzīga Išijai, taču apdzīvotības dēļ uz tās ir mazāk zaļumu, toties attīstītas laivošanas tradīcijas. Gandrīz katram salas iedzīvotājam ir sava laiva, kuras laipni tiek piedāvātas izīrēšanai arī tūristiem. Vivara savukārt ir ieguvusi nacionālā parka statusu, uz tās ir aizliegta apmešanās, taču Vivara ar Pročidu ir savienota ar tiltu, jo pastaigas pa neapdzīvoto salu ir atļautas. Ja apnicis plunčāties baseinos un gozēties saulē, pavisam neilga brauciena attālumā no salas ir senā Itālijas

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Papildināta - Bedres uz Salu tilta labotas visu nakti; lāpīšana tuvojas beigām

Dienas Bizness, 31.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bedres uz Salu tilta labotas visu nakti un patlaban tās ir aizlāpītas 90m2 platībā. Satiksme normālā ātrumā tikšot atjaunota tad, kad bedres būs aizlāpītas un šis process jau tuvojoties beigām, Db.lv uzzināja Rīgas Domes (RD) Satiksmes departamentā.

[Papildināts viss teksts]

Patlaban uz Salu tilta kompleksa estakādes pār Bieķeņgrāvi noteikts atļautā ātruma ierobežojums līdz 30 km/h, informē departaments. Braukšanas ātruma ierobežojums noteikts ar saistībā ar satiksmei bīstamām bedrēm, kas uz estakādes veidojušās straujas gaisa temperatūras maiņas ietekmē.

Lai veiktu avārijas bedru labošanu, uz Salu tilta kompleksa estakādes pār Bieķēngrāvi slēgta transportlīdzekļu kustība vidējā braukšanas joslā Jūrmalas virzienā un labajā malējā joslā pilsētas centra virzienā. Satiksmes ierobežojumi tiks atcelti pabeidzot avārijas bedru remontu.

RD norāda, ka Satiksmes departaments uzdevis SIA Rīgas tilti nodrošināt diennakts Salu tilta brauktuves kontroli, lai nekavējoties uzsāktu satiksmes drošībai bīstamo avārijas bedru remontu. Satiksmes departaments informēs par noteiktā braukšanas ātruma ierobežojuma atcelšanu. Tāpat pastiprināta novērošana uzsākta arī uz K. Ulmaņa gatves pārvada, Mūkusalas rotācijas apļa, Vanšu tilta nobrauktuvēm un citviet. Kopumā uz janvāri Rīgā bija aizlāpītas bedres 2351m2 platībā, lielākoties Latgales un Zemgales priekšpilsētās, informēja departaments.

Komentāri

Pievienot komentāru
Dzīvesstils

Ceļojuma pieredzes stāsts: Uz Igaunijas salām!

Ilze Žaime, 18.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas salas, kas no Latvijas ir tikai pāris stundu brauciena attālumā, patiks pat visizvēlīgākajiem ceļotājiem.

Ir divi veidi kā nokļūt uz Igaunijas lielākās salas Sāremā - ar lidmašīnu no Tallinas vai ar prāmi no ostas pilsētiņas Virtsu. Lidmašīna uz salu dodas divas reizes dienā un viena lidojuma cena ir 26 eiro. Savukārt prāmis kursē vairāk nekā divdesmit reižu dienā - no agra rīta līdz vēlam vakaram. Biļetes cena vieglajam automobilim ir 8 eiro, kā arī katrai personai jāiegādājas pasažiera biļeti - 3 eiro pieaugušajiem, 1,5 eiro skolēniem.

Aktīvā dzīvesveida piekritējiem salas apceļošana būs piemērota ar velosipēdiem. Sala ir pilnībā plakana, nebūs jārēķinās ar kalniem. Kempingi jūras krastā ir katrā piekrastes ielokā. Ja līdz prāmja piestātnei vēlaties nokļūt ar sabiedriskā transporta palīdzību pa zemes ceļiem, vislabākie savienojumi ved caur Tartu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Ceļojuma pieredzes stāsts: Uz Maldīvu salām!

Sintija Kristapsone, 04.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Maldīvu salas ir viena no vietām, kur noteikti kādreiz gribēju doties. Novembrī ieraudzīju treneres Lauras Timoško galeriju sociālajā tīklā Facebook - viņa ar grupu bija devusies uz Maldīvu salām. Redzot bildes, ļoti gribējās būt daļai no šāda piedzīvojuma. Zināju, ka viņa šādu pasākumu rīkos vēlreiz un, tiklīdz Laura izsludināja nākamo braucienu, sazinājos ar viņu, lai noskaidrotu, kā pieteikties.

Lai dotos šādā braucienā, pirmais solis, kas jāveic, ir aviobiļešu iegāde un, kad tas ir izdarīts, tu tiec pievienots dalībnieku sarakstam.

Biļetes vari iegādāties pats vai ir iespēja iegādāties biļetes ar Lauras palīdzību.

Pirms biļešu iegādes bija satraukums, jo Lauru nepazinu personīgi. Vienmēr esmu ceļojusi ar kādu kopā, bet šī bija pirmā reize, kad devos ceļojumā viena pati ar pilnīgi nezināmiem cilvēkiem.

Es izvēlējos biļešu iegādi caur Lauras piedāvāto kontaktpersonu, lai būtu iespēja doties kopīgi.

Biļetes iegādājos laicīgi decembra sākumā, kad bija laba cena - 712 EUR. Tiem, kas biļetes iegādājās vēlāk, tās bija kļuvušas dārgākas, bet kādam sanāca iegādāties arī par izdevīgāku cenu. Viena padoma, kurā brīdī veikt biļešu iegādi, man nebūs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Pēc Jāņiem sāks Salu tilta rekonstrukcijas darbus; slēgs divas satiksmes joslas

LETA, 09.06.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salu tilta rekonstrukcijas darbi, kas saistīti ar satiksmes ierobežojumiem, tiks sākti pēc Jāņiem, šodien pastāstīja Salu tilta rekonstrukcijas darbu būvuzraugs, Rīgas domes Satiksmes departamenta būvdarbu vadības nodaļas vadītājs Uģis Broža.

Precīzs būvdarbu sākšanas datums pagaidām gan netiek nosaukts, norādot, ka ir sākti sagatavošanās darbi un vispirms jāizveido būvdarbiem nepieciešamā infrastruktūra.

Salu tilta rekonstrukcijas darbi tiks organizēti trīs posmos, nepārtraukti nodrošinot satiksmi vismaz divās joslās katrā virzienā. Būvdarbu pirmajā posmā tiks slēgtas abas vidējās joslas, pēc tam tiks slēgtas divas joslas virzienā uz Pārdaugavu, bet trešajā posmā rekonstruēs atlikušās divas malējās joslas virzienā uz centru.

Būvdarbu laikā tiks nodrošināta nepārtraukta kustība arī gājējiem un velosipēdistiem. Rekonstrukcijas gaitā gājēju tuneļos tiks ierīkots apgaismojums, videonovērošana, bet sienas pārklātas ar antigrafiti pārklājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parādījušies jauni sarežģījumi ar pazīstamo Dubaijas salu arhipelāgu pasaules kartes formā. Arhipelāga attīstītājs neesot saņēmis vietējā regulatora apstiprinājumu un nav spējis pabeigt projektu, jo ir maksātnespējīgs, ziņo Arabian Business.

Par to pavēstījusi Austrijas kompānija Kleindiest Group, kas ir viens no arhipelāga salu būvētājiem. Klendienst Group pašlaik tiesājas ar projekta attīstītāju Nakheel, saistībā ar kontrakta pārkāpumiem, kura rezultātā Austrijas kompānija pārtraukusi darbu pie būvniecības. Klendienst Group arī pavēstīja, ka tiesas ceļā vēlas atgriezt naudu, kuru ieguldījusi projektā.

Austrijas kompānijas pārstāvji norāda, ka galvenais viņu trumpis tiesvedībā būs saistīts ar to, ka salu arhipelāga attīstītājs neesot bijis spējīgs segt savas parādsaistības un mēģinājis apvienot maksājumus ar saviem bankrotējušajiem īpašniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan pārtraukta iepirkuma dēļ Salu tilta rekonstruētāja izvēle ieilgs, Rīgas dome sola, ka būvdarbi tiks sākti šogad; Pārdaugavā papildus notiks arī plaši ielu remontdarbi.

Gada sākumā izsludinātais konkurss par Salu tilta rekonstrukciju šomēnes tika pārtraukts, lai precizētu nolikumu, tikko izsludināts atkārtots iepirkums.

Ir izmaiņas

Uzņēmēji, kas ieinteresējušies par tilta rekonstrukciju, vētījot iepirkuma nolikumu, uzdevuši vairāk nekā 100 jautājumu. Apkopojot tos, departamenta speciālisti konstatējuši, ka ar nelieliem grozījumiem nolikumā nepietiks, tādēļ iepirkums pārtraukts un nolemts sludināt jaunu, lai izvairītos no pārmetumiem un aizdomām par to, ka nosacījumi sašaurina pretendentu loku vai pretendentu iespējas izpētīt iepirkuma objektu, skaidro Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora p.i. Krišjānis Peters. Viņš atzīst, ka uzņēmēju jautājumi ir pamatoti – kopš Salu tilta rekonstrukcijas projekta izstrādes pagājuši četri gadi, kopš tehnisko noteikumu saņemšanas – vēl vairāk, pa šo laiku tilta stāvoklis ir pasliktinājies, attīstījušās arī tehnoloģijas, kuras varētu izmantot darbos. Atkārtotu iepirkumu plānots izsludināt uz pilnu termiņu – 56 dienām –, kuru laikā visiem interesentiem būšot iespēja izpētīt piedāvājumu, ja būs kādi jautājumi, departaments kopā ar projekta autoru SIA L4 atbildēšot. Uzņēmēju interese par tilta rekonstrukciju ir liela, jautājumus iesniegušas septiņas, astoņas kompānijas, no kurām daļa gan ir materiālu un konstrukciju piegādātāji, nevis būvnieki, DB uzzināja Satiksmes departamentā. Lielākoties tās ir vietējās kompānijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāds Šveices uzņēmējs par nelielu salu grupu pie Skotijas rietumu krasta samaksājis aptuveni 2,5 miljonus Lielbritānijas sterliņu mārciņu (1,9 miljoni latu), vēsta BBC.

Darījums ietver salu Sanda, kurai ir savs krogs, bet tikai viens iedzīvotājs, kā arī kaimiņos esošo Aitu salu un Glunimore salu.

To, ka salas ir pārdotas, apstiprinājis Diks Ganons (Dick Gannon), kurš kopā ar savu sievu Megu bija šo salu īpašnieks pēdējos 20 gadus.

Kā pircējs tiek minēts Miči Meijers (Michi Meier), kurš ir no Šveices, bet tagad dzīvo Zviedrijā.

59 gadus vecais D. Ganons pavēstījis, ka jaunais īpašnieks salas pārņems aprīļa beigās. Jaunā īpašnieka plāni saistībā ar salām esot noslēpums, bet iepriekšējais īpašnieks cerot, ka kopumā nekas daudz nemainīsies un salas tiks izmantotas uzņēmējdarbībai un kalpos kā tūristu galamērķis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 2.aprīlī, Rīgas Fondu birža parakstījusi nodomu protokolu ar finanšu konsultāciju kompānijām Biznesa risinājumi, KPMG Baltic, LAIKA STARS un PriBalt par sadarbību First North Baltijas alternatīvā akciju tirgus attīstībā Latvijā. Šie ir pirmie uzņēmumi, kas pretendē uz alternatīvā tirgus Sertificēto konsultantu statusu.

Saskaņā ar Rīgas Fondu biržas sniegto informāciju Baltijas alternatīvais akciju tirgus būs daļa no OMX Ziemeļvalstu alternatīvā akciju tirgus First North. Vienota un vietējiem apstākļiem pielāgota alternatīvā tirgus First North izveidi nodrošinās Rīgas, Tallinas un Viļņas Fondu biržas. First North Baltijā plānots ieviest 2007.gada pirmajā pusē.

Uzņēmumiem kapitāla piesaistes iespējas First North Baltijas tirgū būs līdzīgas kā biržas galvenajā jeb regulētajā tirgū kotētajiem uzņēmumiem, savukārt iestāšanās un informācijas atklāšanas prasības būs ievērojami zemākas. Līdz ar alternatīvā tirgus izveidošanu Baltijā, Latvijas, Lietuvas un Igaunijas uzņēmumiem neatkarīgi no to lieluma pavērsies iespēja vērtspapīru tirgū piesaistīt kapitālu straujākai izaugsmes un konkurētspējas palielināšanai. Alternatīvais tirgus ir orientēts gan uz vidējiem un mazajiem uzņēmumiem, gan strauji augošiem uzņēmumiem, kā arī jau nobriedušām kompānijām, kuras apsver iespējas ar laiku kotēties Baltijas Oficiālajā sarakstā. Investoriem alternatīvais tirgus paplašina ieguldījumu iespējas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salu tiltu par 8,74 miljoniem eiro, neieskaitot pievienotās vērtības nodokli (PVN), rekonstruēs pilnsabiedrība LNK industries, liecina Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā publicētā informācija par Rīgas domes Satiksmes departamenta izsludinātā Iepirkuma konkursa rezultātiem.

Jau ziņots, ka iepirkumā pieteikumus bija iesnieguši pieci pretendenti - LNK Industries Group, AS Kauno tiltai, SIA Tilts, personu apvienība Salu tilts un SIA Binders.

Iepirkuma dalībnieki konkursa rezultātus var apstrīdēt līdz jūnija sākumam. Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dišlere pauda cerību, ka sūdzību nebūs un būvdarbus būs iespējams sākt bez aizķeršanās plānotajā laikā.

Salu tilta rekonstrukcijas tehniskais projekts paredz brauktuves demontāžas darbus, jaunu dienesta ietvju izbūvi, deformācijas šuvju ierīkošanu, jaunas brauktuves hidroizolācijas un seguma izveidošanu, brauktuves sadalošā posma izbūvi, apakšējo gājēju ietvju remontēšanu, tilta apgaismojuma rekonstrukciju, tilta balstu remontu, laiduma konstrukciju betona virsmu remontu un laiduma konstrukcijas augšējās plātnes pastiprināšanu tilta galos, kā arī ekspluatācijas aprīkojuma rekonstrukciju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

90% darbu uz Salu tilta ir pabeigti un, sākot ar novembri, satiksmei tiks atvērtas visas joslas, aģentūra LETA uzzināja Rīgas domes Satiksmes departamentā.

Pašreiz jau ir pilnībā pabeigti brauktuves asfaltēšanas darbi. Salu tilta remontdarbu veikšanas termiņš ir 1.decembris. Līdz šim laikam tiks pabeigti atlikušie darbi - tiks saskrūvētas uz brauktuves izvietotās barjeras, tiks pielabotas tilta laiduma daļas un kosmētiski sakārtoti tuneļi.

Pašreiz gan vēl nav sākti papilddarbi, jo pārsūdzību dēļ Satiksmes departaments vēl nav noslēdzis līgumu ar būvdarbu veicējiem.

LETA ziņoja, ka Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja maija beigās akceptēja papildu līdzekļu 1,6 miljonu eiro apmērā piešķiršanu iepriekš neparedzētiem darbiem Salu tilta rekonstrukcijā. No tiem 655 000 eiro nepieciešami ietvju norobežojošo bloku nomaiņai tiltā pār Daugavu un tiltā pār Mazo Daugavu. Tilta būvdarbu laikā, pieaicinot neatkarīgu ekspertu, ticis konstatēts, ka esošo ietvi norobežojošo betona bloku stāvoklis ir neapmierinošs. Saglabājot esošos betona blokus un veicot projektā paredzēto lokālo bloku remontu, to kalpošanas ilgums būšot līdz desmit gadiem, savukārt veikt betona bloku kapitālo remontu būšot dārgāk vismaz par 30%, nekā izgatavot un uzstādīt jaunus blokus, darbu nepieciešamību pamatoja Satiksmes departamentā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekspluatācijā pieņemta gada nogalē pabeigtā valsts nozīmes arhitektūras pieminekļa izstāžu zāles “Arsenāls” atjaunotā fasāde Torņa ielā 1, Rīgā.

Ēkas atjaunošanas būvdarbu 1. kārtā valsts nozīmes arhitektūras piemineklim atjaunots ārējais ēkas veidols, restaurēti logi un pagraba lūkas, veikta pamatu hidroizolācijas izbūve, informē VAS “Valsts nekustamie īpašumi” valdes priekšsēdētājs Renārs Griškevičs.

“Būvdarbi pabeigti četrus mēnešus pirms plānotā termiņa. Tiklīdz būs rasts tālākais finansējums, turpināsim darbu ēkas iekštelpās, lai “Arsenāls” kļūtu par mūsdienīgu izstāžu zāli mākslas darbu eksponēšanai,” norāda R. Griškevičs.

Par “Arsenāla” ēkas pirmās kārtas būvdarbu veikšanu tika noslēgts līgums ar pilnsabiedrību “RERE MEISTARI 1”. Rekonstrukcijas 1.kārtas risinājumu izstrādi, kā arī autoruzraudzību veica PS „AD SPATIUM”. Būvprojekta vadītājs un vadošais arhitekts - Aldis Polis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kinoforuma Arsenāls viesi Liepājā redzēs 1910. gada filmu ar caru Nikolaju

Vēsma Lēvalde, Db, 17.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

18. septembrī starptautiskā kinoforuma Arsenāls ietvaros Liepājā ieradīsies ap 40 viesu. Delegācijas dalībnieki ir dažādu valstu režisori, kino eksperti, Arsenāla žūrijas locekļi, kā arī citi ar kino saistīti ļaudis.

Kinoforuma Arsenāls sauklis šogad ir KLUSUMS, tādēļ arī vizītes sauklis būs Ekstrēmais klusums Liepājā. Tā laikā lielākais vēstures un kultūrvēsturisko objektu pārzinātājs Liepājā Gunārs Silakaktiņš iepazīstinās viesus ar pilsētas kultūrvēsturiskajiem objektiem, bet Jūras spēku kara kuģis Tālivaldis starptautiskā kinoforuma Arsenāls viesus izvizinās līdz pat Karostai, kur tiem būs iespēja apskatīs Baltijas Ūdenslīdēju Mācību centru.

Tālāk kinofroruma Arsenāls viesu ceļš vedīs Kultūras un informācijas centra K@2 virzienā, kur būs iespēja noskatīties pirmo arhīvos atrasto latviešu kino – 1910.gadā Aleksandra Stankes uzņemto dokumentālo materiālu Krievijas imperatora Nikolaja II viesošanāsRīgā. Zīmīgi, ka Nikolajs II viesojies Liepājā pat divas reizes – liekot pamatakmeni, kā arī atklājot Svētā Nikolaja pareizticīgo Jūras Katedrāli 1903.gadā. Pēc kino Arsenāla viesi dosies uz Ziemeļu fortiem, bet vēlāk Karostas cietuma kamerās viens ar otru mēģinās sazināties, izmantojot Morzes ābeci.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS «Valsts nekustamie īpašumi» (VNĪ) izsludina iepirkumu Latvijas Nacionālā mākslas muzeja izstāžu zāles «Arsenāls» Vecrīgā, Torņa ielā 1, jumta remontam un fasādes atjaunošanas būvdarbu veikšanai, informē VNĪ Korporatīvās komunikācijas daļas vadītāja Inta Plūmiņa.

Darbu laikā tiks atjaunots un saglabāts Rīgas pilsētas un visas Latvijas kultūrvidei būtisks valsts nozīmes arhitektūras piemineklis, klasicisma arhitektūras paraugs. Iepirkums iekļauj ēkas fasādes atjaunošanu, jumta remontu, ārējo inženierkomunikāciju pārbūvi, kā arī lietus ūdens novadīšanas sistēmas izbūvi. Atjaunošanas darbus plānots uzsākt jau šovasar, lai līdz 2020. gada vasarai pabeigtu ēkas fasādes atjaunošanas darbus.

Pretendenti tiek aicināti pieteikties iepirkumam izstāžu zāles «Arsenāls» jumta un fasādes atjaunošanai līdz šā gada 23. jūlijam.

Kopā projekta realizācijai šobrīd piesaistīti 1,9 miljoni eiro (84% – valsts dotācija, 14% – LR Kultūras ministrijas jau 2016. gadā piesaistītais finansējums), kas iekļauj izpētes darbu veikšanu, projektēšanas darbus, autoruzraudzību un plānotos būvdarbus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrās kārtas izmaksas vēl nav precīzi zināmas; sadārdzinājuma var arī nebūt

Rīgas dome atbalstījusi papildu 13 milj. eiro piešķiršanu Salu tilta rekonstrukcijas otrajai kārtai, un tas nozīmē, ka izmaksas no sākotnēji iecerētajiem 17,3 milj. eiro ir pieaugušas līdz pat vairāk nekā 30 milj. eiro. Rīgas domes Satiksmes departamenta direktora pienākumu izpildītājs Emīls Jakrins gan pieļauj, ka visi 13 milj. eiro nebūs nepieciešami. Proti, pārbūves projektēšanas projekta izstrādes laikā Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) lūgusi palielināt Salu tilta rekonstrukcijai nepieciešamo finansējumu, lai tas nebūtu jādara brīdī, kad tiks saņemti konkrēti būvfirmu piedāvājumi būvdarbu realizēšanai. E. Jakrins atzīmē, ka šie ir projektētāju izstrādāti provizoriskie aprēķini, kas veidojušies projekta pilnveides gaitā. Viņš ir pārliecināts, ka reālās projekta izmaksas nebūs 30 milj. eiro. Kā piemēru viņš min Salu tilta pirmās kārtas projektu, kur provizoriskās aplēses bija 22 milj. eiro, bet reālās – deviņi miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Lietuvieši plāno uzsākt uzņēmējdarbību Viļņas mēra noskatītajā Grieķijas salā

Jānis Rancāns, 16.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvā izveidojusies jaunu uzņēmēju grupa, kas plāno tuvā nākotnē apmeklēt ekscentriskā Viļņas mēra Artūra Zuoka noskatīto Grieķijas salu, lai izpētītu iespējas tur izveidot biznesu.

«Būtiski, ka Grieķijas salu attīstībai ir paredzams Eiropas Savienības atbalsts 50% apmērā no ieguldījuma summas. Tātad šim stāstam nākotnē ir paredzama attīstība,» sarunā ar žurnālu Lietišķā Diena pavēstīja Viļņas mērs.

Mērs pastāstīja, ka ideju par salas nopirkšanu izvirzījis, lai uzņēmējiem norādītu, ka, sākot biznesu, ir jābūt lielai, ambiciozai idejai, kas izklausās interesanta ne tikai pašam, bet arī citiem.

Lietuviešu interesi izraisījusī sala esot pati lielākā pārdodamā sala Vidusjūrā – tā ir sešus kilometrus gara un 1,7 kilometrus plata. Savukārt no Latvijas Viļņas mēram kāda galerija atsūtījusi izstādes bukletiņu ar Jura Zvirbuļa gleznu «Sapņu sala», kuru sola uzdāvināt, kad sala tiks nopirkta.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neparedzēti remontdarbi uz Salu tilta nekavēs būvniekus līdz novembra beigām pabeigt Salu tilta rekonstrukciju.

Kā paskaidroja Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Ilze Dišlere, Salu tilta renovācijas projektā sākotnēji nebija paredzēts veikt tilta pārejas plātņu nomaiņu vai remontu. Veicot aku remontu netālu no pārejas plātnēm, tika konstatēts, ka zem vienas no pārejas plātnēm ir izskalojumi. Veicot objekta apsekošanu, tika atklāts, ka zem visām pārejas plātnēm ir nosēdusies grunts. Pilnīgai situācijas izzināšanai tika veikta videoinspekcija, kas parādīja, ka tukšumi zem pārejas plātnēm ir visa tilta platumā.

Pašlaik visas šīs nepilnības ir novērstas un darbi uz tilta turpinās pēc grafika, taču ir nelielas laika nobīdes no darbu grafika, norāda Dišlere. Būvnieki paredz, ka līdz būvsezonas beigām visi darbi tiks pabeigti, kā plānots, un renovētais Salu tilts kā autovadītājiem, tā gājējiem tiks pilnībā atklāts, informēja Dišlere.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes vadības pārstāvji 27.maijā apsekoja un pieņēma pabeigtos Salu tilta kompleksa 2. kārtas pārbūves darbus, kas tika uzsākti 2020. gadā, veicot tos divos etapos.

Salu tilta 2. kārtas pirmais etaps ietvēra divus objektus – Zaķusalas krastmalu un Mūkusalas apli. Būvdarbu ietvaros tika veikta Zaķusalas krastmalas brauktuves un ietves seguma atjaunošana. Tāpat seguma atjaunošana tika veikta uzbrauktuvei no Mūkusalas apļa līdz Kārļa Ulmaņa gatvei un Bauskas ielai (Pārdaugavas virzienā), kā arī abās tuneļa pusēs gājēju pārejas tika aprīkotas ar gājēju luksoforu.

2021. gadā, uzreiz pēc darbu pabeigšanas projekta pirmajā etapa, tika uzsākts darbs pie Salu tilta 2. kārtas otrā etapa. Šī etapa ietvaros tika veikta satiksmes pārvada pār Mazo Krasta ielu Lāčplēša ielā un gājēju tuneļa zem Lāčplēša ielas Maskavas ielā pārbūve, kā arī uzbrauktuves un nobrauktuves izbūve Daugavas krasta promenādes savienošanai ar Salu tilta pār Daugavu ietvēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Seišelu salas piedāvā eko-atvaļinājumu luksusa kategorijā

Aivars Mackevics [email protected], 29.10.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dzirdot atslēgvārdu eko-atvaļinājums, rodas domas par atturīgām apmešanās vietām un mazu komfortu, bet tikai ne Seišelu salās. Tur gan gandrīz katrs atvaļinājums ir sava veida eko-atvaļinājums, jo šajā salu republikā Indijas okeānā ir vieni no striktākajiem vides likumiem pasaulē. Seišelu salas ir viena no pasaules dārgākajām atpūtas vietām, jo gandrīz viss par lielu naudu ir jāieved, kas vēl papildus tiek aplikts ar importa nodokli. Tipiskais Seišelu salu tūrists ir pasaules apceļotājs, kuru netraucē, ka viņš un vēl 130 000 citu atpūtnieku gadā līdzfinansē 70% no devīzes ieņēmumiem. Aptuveni 80 000 Seišelu salu iedzīvotāji ļoti labi var dzīvot no tā, un viņi nepazīst masu tūrismu. Toties importētais alus restorānā maksā 10 eiro, lēta vīna pudele piecreiz vairāk un viena nakts luksusa klases viesnīcā sākot no 300 eiro. Salu grupā, pie kuras pieder 115 salas, nav arī pārāk pieticīgi. Piemēram, North Island ir luksusa un eko-atvaļinājuma apvienojuma paraugs - šī saliņa sastāv no trīs granīta pakalniņiem un četrām pludmalēm, mūža meža un no dzīvošanas vietas ar 11 bungalo mājiņām. Katrs bungalo ir 450 kvadrātmetrus liels ar divām guļamistabām, atklāto vannu, terasi un privāto baseinu. Starp terasi un okeānu katrai villai ir savs gabaliņš pludmales. Pirms 6 gadiem, kur tagad atrodas villas, bija tikai brikšņi. Tika izstrādāts plāns «Arche Noah» - salas florai un faunai lielā mērā atkal ir jāatgriežas to sākotnējā stāvoklī. Panākumus jau var redzēt, jo liellopi un cūkas, žurkas un kaķi jau sen ir pazuduši. Jau divus gadus uz North Island atkal atgriežas agrāk šeit mājojošie lielie bruņurupuči un daudzas apdraudētas putnu sugas. Šo projektu galvenokārt finansē turīgi tūristi, kas pērk šajā paradīzē atpūtu par 1000 eiro dienā vienam cilvēkam. Cita luksusa klases kūrortvieta ir Fregate Island. Arī šeit nav mazāk grezni un lētāk. Vēl viens no Seišelu salu kulminācijas punktiem,kas ir saistīta ar dabu ir Vallée de Mai, ieleja Praslenas salā. Šodien tas ir nacionālais parks, UNESCO Pasaules dabas mantojums un vienīgā vieta, kurā aug stāstiem apvītais Coco de Mer, Seišelu salu rieksts. Palmas kļūst līdz 800 gadu vecas un 30 metrus garas. Coco de Mer ir viens no iecienītākajiem Seišelu salu suvenīriem un arī dārgākajiem. Viens gabals maksā apmēram 300 eiro, tai skaitā ar izvešanas atļauju. Sīkāka informācija: www.seychelles.com

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zaķusalā uz dienvidiem no Salu tilta plānots uzbūvēt trīs augstceltnes - divas dzīvojamās ēkas un vienu viesnīcu, otrdien Rīgas pilsētas arhitekta kolēģijas sēdē sacīja viens no projekta attīstītājiem uzņēmējs Jānis Lasmanis.

Zemesgabals 13 833 kvadrātmetru platībā, uz kura plānots veikt apbūvi, atrodas starp Salu tiltu un zemesgabaliem, uz kuriem vērienīgu apbūvi plāno SIA «Merks» piederošā SIA Zaķusala Estates. Zemesgabala īpašnieki ir Lasmanis un vēl trīs fiziskas personas.

Būvprojektu minimālajā sastāvā konceptuāli ir atbalstījusi Rīgas pilsētas būvvalde.

Projektētāju SIA «DEI arhitekti» pārstāvis arhitekts Ernests Cerbulis informēja, ka plānotas divas dzīvojamās ēkas 24 stāvu augstumā un nedaudz zemāka viesnīcas ēka, kura atradīsies vistālāk uz dienvidiem no Salu tilta.

Kopējā apbūves platība ir plānota 64 428 kvadrātmetri. Iecerēts, ka kompleksā būs 194 dzīvokļi, 294 viesnīcas numuri, 365 autostāvvietas. Kompleksā plānoti dzīvokļi 70-90 kvadrātmetru platībā, kuriem visiem paredzēts skats uz ārpusi, proti, neviena plakne nebūs pavērsta pret Salu tiltu, samazinot trokšņu līmeni. Iecerēts saglabāt arī esošo koku barjeru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Ceļojums: 40 dienās apkārt pasaulei

Sagatavojusi Linda Zalāne; Iesaka: Aldis Plaudis, SIA Vestabalt valdes loceklis, 20.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai īstenotu vienu no savām idejām, proti, nosvinētu dzimšanas dienu divas reizes vienā gadā, nolēmu to realizēt, vienlaikus iepazīstoties ar Okeānijā ietilpstošo salu īpatnībām.

Vismazāk cilvēku apdzīvotais reģions uz planētas Zeme ir Klusais okeāns ar tajā izkaisītajām salu grupām. Šo pārsvarā neatkarīgo valstiņu sauszemes teritorijas ir niecīgākas par Latviju, vien daži desmiti tūkstoši kvadrātkilometru, bet kopā ar teritoriālajiem ūdeņiem bieži vien platība ir lielāka par visu Eiropu kopumā. Reģionu divās daļās sadala arī tā sauktais International Day Line.

Sarežģītais ceļojuma puzlis sevī ietvēra desmit valstis, divas aizokeāna teritorijas un 23 pārlidojumus. Visu ceļojumu bijām kopā ar bērnības draugu Andri, bet pa ceļam Jaunzēlandē un Franču Polinēzijā mums pievienojās arī mūsu sievas. Ierodoties Rīgas lidostā, ceļojums sākās tā, it kā kāda augstāka vara būtu sazvērējusies pret mums un kratot pirkstu saka: «Nebrauciet!» Proti, todien kāds jampampiņš bija piezvanījis uz lidostu un pajokojies par tajā ievietoto bumbu. Šāda rīcība, protams, aizkavēja lidojumus par vairākām stundām. Mūsu pirmā pietura bija Amsterdama, kur todien notika karaļa dzimšanas dienas svinības. Gribējām aizbraukt līdz pilsētas centram un apsveikt jubilāru, bet laika trūkuma un iespējamo sastrēgumu dēļ bijām spiesti palikt lidostā un vienkārši uzsaukt tostu gaviļniekam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Salu tilta kompleksa otrās kārtas ietvaros izsludināts būvniecības iepirkums pirmajiem četriem objektiem, otrdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

«Salu tilta kompleksa otrās kārtas ietvaros ir pilnībā veikta ekspertīze un saņemts apstiprinājums no Būvvaldes par projektēšanas prasību izpildi, proti, Būvvalde ir apstiprinājusi būvprojektus, četriem objektiem: satiksmes pārvadam pār Krasta ielu, satiksmes pārvadam Lucavsalā, tai skaitā Zaķusalas estakādes, tilta pār Bieķengrāvi augštecē un estakādei pār Bieķengrāvi un Salu tilta kompleksa pievedceļiem, tai skaitā Mūkusalas aplim un uzbrauktuvei no Mūkusalas apļa centra virzienā,» DB pastāstīja Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāve Una Ahuna-Ozola. Viņa arī norādīja, ka minētajiem četriem objektiem ir izsludināts būvniecības iepirkums. Savukārt 6. septembra Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komitejas sēdē tiks skatīts jautājums par projekta pieteikuma Salu tilta kompleksa atjaunošanas, pārbūves un izbūves 2. kārtas iesniegšanu un īstenošanu. Proti, Rīgas domes Satiksmes departaments komitejā lūgs pilnvarojumu iesniegt projekta pieteikumu Centrālajā finanšu un līgumu aģentūrā (CFLA), lai iesniegtu projektu finansējuma saņemšanai no Eiropas Savienības Kohēzija fonda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas dome grib pārdot 102,9 ha plašus īpašumus Lucavsalā, ko iepriekš biznesam tā noskauda

Otrdien Rīgas dome iecerējusi lemt par 10 īpašumu Lucavsalas ielā nodošanu atsavināšanai, pārdodot tos izsolē. Šie īpašumi, kuru kopējā platība ir 102,9 ha, ir gandrīz visa Lucavsalas ziemeļu daļa – lielākā salas daļa, kuru no pašvaldības lab- iekārtotā parka šķir Salu tilts. Daži īpašumi šajā salas pusē pieder arī privātīpašniekiem, tomēr lielākoties zeme, no kuras lielu daļu aizņem mazdārziņi, ir pašvaldības īpašums.

Salas zemi iecerēts pārdot attīstības vārdā. Proti, salu attīstīt iespējams, īpašumus vai nu atsavinot par labu kādam privātam investoram, vai pašvaldībai sadarbojoties ar investoru, DB norāda Rīgas domes Īpašuma departamenta vadītājs Oļegs Burovs. Viņš arī piebilst – Lucavsalas attīstība nekad nav bijusi pašvaldības funkcija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

FOTO: Uz Salu tilta atjaunota satiksme visās sešās braukšanas joslās

Dienas Bizness, 17.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 17.novembrī, uz rekonstruētā Salu tilta atjaunota transportlīdzekļu satiksme visās sešās braukšanas joslās, noņemot pēdējos ierobežojumus. Savukārt tilta pārbūves pirmās kārtas būvdarbi pilnībā tiks pabeigti līdz šā gada beigām, informē Rīgas dome. Kopējās Salu tilta pirmās kārtas renovācijas izmaksas ir 12,38 miljoni eiro.

Tilta rekonstrukcija tika uzsākti pagājušā gada vasarā. Būvnieki šajā laikā strādāja bez tehniskā pārtraukuma, pilnībā atjaunojot brauktuves segumu Salu tiltam un tiltam pār Mazo Daugavu. Sakārtota lietus ūdens novades sistēma, pilnībā nomainītas tilta margas, izbūvētas deformācijas šuves, uzstādīts LED apgaismojums gan uz tilta, gan gājēju tunelī, tāpat atjaunoti tilta balsti.

Gada sākumā zem tilta balstiem atklāja nepilnības, kuras radušās jau Salu tilta sākotnējās būvniecības laikā. Būvnieki, veicot aku remontu netālu no pārejas plātnēm, konstatēja izskalojumus. Veicot objekta apsekošanu, atklājās, ka zem visām pārejas plātnēm ir nosēdusies grunts. Pilnīgai situācijas izzināšanai tika veikta videoinspekcija, kas parādīja, ka tukšumi zem pārejas plātnēm ir visa tilta platumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Eksperts: tilta seguma maiņa pirms kapitālremonta nav labākais nodokļu maksātāju naudas tērēšanas veids

Gunta Kursiša, 31.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pilnīga Salu tilta seguma nomaiņa pirms plānotā tilta kapitālā remonta nebūtu lietderīga nodokļu maksātāju naudas izlietošana, Db.lv norādīja biedrības Latvijas ceļu būvētājs izpilddirektors Zigmārs Brunavs.

«Bedrīšu labošana uz Salu tilta nav viennozīmīgi vērtējama – ir skaidrs, ka tilts prasa pamatīgu sakopšanu, un, ja janvāra beigās jau sākušās atkušņa un sala svārstības, paredzams, ka šoziem tiltam būs nepieciešams vēl veikt bedru labošanu. Tajā pašā laikā šobrīd, iespējams, nevajadzētu veikt pilnīgu seguma nomaiņu, ja drīzumā paredzams tilta kapitālremonts,» situāciju komentēja Z. Brunavs.

Jau rakstīts, ka ceturtdien notiekošajā operatīvajā sanāksmē, kas tika sasaukta Rīgas domē par kritisko situāciju un izveidojušajām bedrēm uz Salu tilta un citām Rīgas ielām, pieņemts lēmums šā gada pavasarī uzsākt vairākus remontdarbus. Taču šobrīd ir gatavs arī Salu tilta rekonstrukcijas projekts, un darbus paredzēts uzsākt nākamgad. Satiksmes departaments aprēķinājis, ka rekonstrukcija varētu izmaksāt ap 15 milj. Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Jakrins: Iespējams, papildus lūgtie 13 miljoni eiro Salu tiltam nemaz nebūs vajadzīgi

LETA, 08.11.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, ka papildus lūgtie 13 miljoni eiro Salu tilta rekonstrukcijai nemaz nebūs vajadzīgi, jo vēl nav skaidrs, par kādām summām tiks iesniegti būvprojekti, norādīja Rīgas domes Satiksmes departamenta pārstāvis Emīls Jakrins.

Viņš skaidroja, ka pārbūves projektēšanas projekta izstrādes laikā Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) lūgusi palielināt Salu tilta rekonstrukcijai nepieciešamo finansējumu, lai tas nebūtu jādara brīdī, kad tiks saņemti konkrēti būvfirmu piedāvājumi būvdarbu realizēšanai.

Jakrins skaidroja, ka «projektētāji vienmēr lūdz ar rezervi» un reālās projekta izmaksas ne tuvu nebūs 30 miljoni eiro. Kā piemēru viņš minēja Salu tilta pirmās kārtas projektu, kad provizoriskās aplēses liecināja, ka būvdarbiem būs nepieciešami 22 miljoni eiro, bet noslēgumā tie tika veikti par deviņiem miljoniem.

Ja projekts tiks realizēts lētāk, tad atlikusī naudas summa tiks izlietota citu projektu realizācijai.

Komentāri

Pievienot komentāru