Latvijas nedzīvības apdrošināšanas tirgus 2009.gadā kopumā samazināsies par 30-35%, sasniedzot līmeni, kāds bija starp 2006. un 2007.gadu.
Tā, ņemot vērā iepriekš nesabalansēti strauji augošo Latvijas tautsaimniecības nozaru pašreizējo kritumu, pieaugošo bezdarbu un sīvo konkurenci par tirgū atlikušajiem klientiem, prognozē Seesam Latvia valdes loceklis Aigars Freimanis. Viņš arī lēsa, ka 2010.gadā nedzīvības apdrošināšanas tirgus turpinās samazināties par 15-20 %, sasniedzot 2006.gada līmeni. Tādējādi divu gadu laikā Latvijas nedzīvības apdrošināšanas tirgus samazināsies par 45 % līdz 55 %.
Tirgus straujo izaugsmi ietekmēja Latvijas tautsaimniecības nesabalansēti straujā izaugsme patēriņa un hipotekārajā kreditēšanā, nekustamo īpašumu nozarē, būvniecības nozarē un auto tirdzniecības nozarē, savukārt tieši šīs nozares pašlaik piedzīvo lielāko kritumu, tā A. Freimanis.
Samazinoties apdrošināšanas tirgum, ir saasinājusies konkurence un pašlaik faktiski notiek esošo klientu pārdale, kas vēl vairāk pastiprina apdrošināšanas nozares kritumu.
Seesam Latvia valdes loceklis prognozē, ka apdrošināšanas tirgus krituma un konkurences iespaidā apdrošināšanas pakalpojumu cenas turpinās samazināties, līdz ar ko ieguvējs būs patērētājs. Taču samazinoties apdrošināšanas tirgum un samazinoties ienākumiem, apdrošinātāji būs spiesti samazināt arī savus uzturēšanas izdevumus, būtiski uzlabojot efektivitāti, pretējā gadījumā patērētājs var arī zaudēt, jo, ja apdrošinātāja ienākumi nespēs nosegt apdrošinātāja izdevumus un atlīdzības, ilgākā laika posmā apdrošinātājā pastāvēšana būs apdraudēta.
Pēc A. Friemaņa domām, krīzi vieglāk pārvarēt būs tiem apdrošinātājiem, kuri iepriekšējos gados ir strādājuši ar peļņu un to ieguldījuši uzņēmumu attīstībā, kuri ir izveidojuši pietiekami lielas rezerves. Tāpat ieguvēji būs tie, kas spēs efektīvi samazināt uzturēšanas izdevumus, kā arī aiz kuriem stāv stabili un droši akcionāri un uzņēmumi, kas ir gatavi finansiāli atbalstīt savus uzņēmumus.
Jau vēstīts, ka šogad pirmajā ceturksnī nedzīvības apdrošināšanas tirgus bija samazinājies par 14 %, salīdzinot ar šo laika periodu pirms gada, tostarp diviem apdrošinātājiem bizness bija sarucis par teju 50 %.