Transports un loģistika

Aptur nelegālā pārvadātāja darbību

Dienas Bizness, 08.04.2015

Jaunākais izdevums

Līdz šim Ogres virzienā, īpaši Ogresgalā, tika novērota liela «nelegālo» pasažieru pārvadātāju aktivitāte. Vienam no šādiem pārvadātājiem 2014. gada maijā, pamatojoties uz policijas apkopotajiem materiāliem, tika apturēta pasažieru pārvadājumu licence, savukārt 2014. gada 23. decembrī balstoties uz Valsts ieņēmu dienesta sniegto informāciju pārvadājumu licence tika anulēta. Pēc valsts SIA Autotransporta direkcija (ATD) rīcībā esošās informācijas pārvadātājs nelikumīgi organizētos pārvadājumus pārtrauca šā gada aprīļa sākumā, informē ATD pārstāvis Egons Ālers.

Šobrīd ATD koriģē esošos maršrutus un veic izmaiņas kustību sarakstos, lai nodrošinātu Ogresgala iedzīvotājiem kvalitatīvus sabiedriskā transporta pakalpojumus. Ņemot vērā to, ka ATD rīcībā nav precīzas informācijas par, nu jau bijušā, «nelegālā» pārvadātāja pārvadājumu apjomiem, Ogresgala iedzīvotāji lūgti aktīvi informēt vietējo pašvaldību vai ATD par nepieciešamajām izmaiņām un uzlabojumiem sabiedriskā transporta nodrošināšanai Ogresgala iedzīvotājiem.

Ogresgala iedzīvotājiem ir pieejami divi autobusu maršruti. 13 autobusu reisi abos virzienos katru dienu kursē uz Ogres autoostu vai Ogres dzelzceļa staciju. Savukārt maršruts Rīga – Pāvulēni nodrošina iespēju nokļūt Rīgā bez pārsēšanās. Autobusu, kuru galapunkts ir Ogres autoosta vai Ogres dzelzceļa stacija, kustības grafiki ir saskaņoti ar vilcienu un starppilsētu autobusu kustības grafikiem un gaidīšanas laiks, lai pārsēstos braucieniem virzienā uz Rīgu ir no 4, līdz 25 minūtēm.

Jau ilgstoši pastāv un līdz šim nav līdz galam atrisināta problēma ar tā sauktajiem «nelegālajiem» pasažieru pārvadātājiem, kuri ir saņēmuši licences komercpārvadājumu veikšanai. Lai arī šāda licence ļauj veikt pasažieru neregulāros pārvadājumus, tā nedod tiesības nodarboties ar regulārajiem pārvadājumiem.

Lai normalizētu situāciju un vienkāršotu kontrolējošo institūciju darbību, Saeimā tiek skatīti Satiksmes ministrijas izstrādātie grozījumi Autopārvadājumu likumā. Tie paredz precizēt neregulāro pārvadājumu definīciju un uzdot Ministru kabinetam izstrādāt neregulāro pārvadājumu veikšanas kārtību, lai izslēgtu iespēju maskēti veikt regulāros pasažieru pārvadājumus, kuru dēļ valsts cieš ievērojamus zaudējumus, kas ir mērāmi miljonos eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Pret nelegālajiem pasažieru pārvadātājiem cīnīsies ar grozījumiem Autopārvadājumu likumā

Baiba Zālīte, speciāli db.lv, 09.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrijas izstrādātie grozījumi Autopārvadājumu likumā, kas jau tuvākajā laikā tiks izskatīti Saeimā, paredz precizēt pasažieru regulāro un neregulāro pārvadājumu definīciju, informē VSIA Autotransporta direkcija.

Savukārt Ministru kabinetam uzdots deleģējums jaunu noteikumu izstrādei par pasažieru neregulāro un speciālo regulāro pārvadājumu veikšanas kārtību Latvijas teritorijā.

Pēc Autotransporta direkcijas aplēsēm tā saucamie nelegālie pārvadātāji dažādos maršrutos pārvadā no 5% līdz 30% no kopējā pārvadāto pasažieru skaita. Tas rada zaudējumus regulārajiem pārvadātājiem, ko rezultātā kompensē valsts no budžeta līdzekļiem (dotācijas sabiedriskajam transportam).

Par nelegālajiem pasažieru pārvadātājiem visbiežāk tiek dēvēti pārvadātāji, kas ir saņēmuši licences komercpārvadājumu veikšanai un deklarē, ka veicot neregulāros pasažieru pārvadājumus. Būtībā šie pārvadājumi ir maskēti pasažieru regulārie pārvadājumi, jo ir noteikts maršruts, brauciena maksa un kustības saraksts.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Cer uz nelegāļu ierobežošanu

Egons Mudulis, 13.02.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc gadu ilgas iepauzēšanas parlaments atkal pievērsies jautājumam par nelegālajiem pasažieru pārvadājumiem, otrajā lasījumā atbalstot Satiksmes ministrijas (SM) iesniegtos grozījumus Autopārvadājumu likumā, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Nelegālie pārvadātāji, kas, pēc valsts SIA Autotransporta direkcija (ATD) teiktā, ir komercpārvadājumu licences saņēmušie uzņēmumi, kuri deklarējot, ka veic neregulāros pārvadājumus, bet faktiski noceļot pasažierus regulārajiem pārvadātājiem. Šādi nelegālie pārvadātāji dažādos maršrutos pārvadā 5 līdz 30% no kopējā pārvadāto pasažieru skaita, radot papildu zaudējumus regulārajiem pārvadātājiem, kas savukārt tiek kompensēti no valsts budžeta dotācijām, aplēsusi ATD.

Likuma grozījumi paredz, ka pasažieru neregulārie pārvadājumi iegūst regulāro pārvadājumu statusu, ja tie tiek veikti ar noteiktu regularitāti pa to pašu vai līdzīgu pasažieru regulārā pārvadājuma maršrutu un funkcionāli apkalpo tos pašus pasažierus, kurus uzņem vai izlaiž līniju būvēs vai sabiedriskajam transportam paredzētajās joslās. Pēc Valērija Agešina (Saskaņa) teiktā, šī norma (definīcijas maiņa) būtu pretrunā ar Eiropas Savienības regulu par kopīgiem noteikumiem attiecībā uz piekļuvi starptautiskajam autobusu pārvadājumu tirgum. Viņaprāt, izmaiņas aizstāv nevis pasažieru, bet autobusu parku intereses. Saeimas Juridiskais birojs tur nav saskatījis nekādu pretrunu, atgādināja Ingmārs Līdaka (ZZS). V. Agešins arī uzstāja, ka vārdus «regulāru pārvadātāju klienti» var attiecināt tikai uz tiem pasažieriem, kuri gaida autobusu autoostā vai arī sabiedriskā transporta pieturā, savukārt piedāvātie grozījumi ļauj automātiski uzskatīt par lielu autobusu parku klientu absolūti jebkuru personu. Pēc viņa teiktā, mēģinājumi veikt normatīvo aktu izmaiņas pierāda atsevišķu autobusu parku akcionāru vēlmi likvidēt konkurentus - neregulārus pārvadātājus, un tas esot veids, «kā legāli nozagt neregulāru pasažieru pārvadātāju gadiem veidotu biznesu».

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Nelegālajiem pārvadātājiem piegriezīs skrūves

Žanete Hāka, 07.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No rītdienas, 8.jūlija, stāsies spēkā Ministru kabineta noteikumi, kas nosaka kārtību, kā tiek veikti iekšzemes pasažieru neregulārie pārvadājumi un kāda ir norēķinu kārtība par attiecīgajiem pakalpojumiem, informē Autotransporta direkcija.

Normatīvajos aktos uzskaitīti nosacījumi, kas jāievēro neregulārajiem pārvadātājiem, lai varētu sniegt konkrētos pakalpojumus, tādējādi negodprātīgiem pārvadātājiem liedzot iespēju uzdoties par regulāro pārvadājumu veicējiem un kropļot konkurenci sabiedriskā transporta pakalpojumu tirgū. Paredzams, ka, pamatojoties uz jaunajiem Ministru kabineta noteikumiem, turpmāk būs vieglāk identificēt un sodīt nelegālos pārvadātājus.

Līdz ar jaunajiem noteikumiem efektīvāka kļūs pasažieru pārvadātāju identifikācija un kontrole, ko nodrošina Valsts policijas, pašvaldību policijas, Valsts ieņēmumu dienesta un Autotransporta direkcijas darbinieki.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noticis bruņots uzbrukums pārvadātāja Rīgas mikroautobusu satiksme (RMS) minibusa vadītājam Artūram Bīskapam, informēja uzņēmuma valdes loceklis Vitālijs Komars.

Uzbrukums esot noticis 26.novembrī plkst. 21.05 216.maršruta galapunktā Baznīcas ielā un incidentu izraisīja minibusa vadītājs, uz kura autobusa sāniem bijis uzraksts Eko Bus, kā rezultātā RMS vadītājs esot saņēmis vairākus triecienus pa galvu.

Vadītājs piedraudējis RMS vadītājam, lai viņš nekursē maršruta norādītajos laikos. Taču vadītājs iebildis un apgalvojis, ka pildīs savus darba pienākumus un brauks pēc grafika. Tad vadītājs, uz kura mikroautobusa bija rakstīts Eko Bus, bruņojies ar Latvijā aizliegto, kriminālās aprindās populāro ieroci «kasteti», uzbruka RMS vadītājam.

Atgūstot samaņu, RMS vadītājs ar runas traucējumiem tomēr spēja pats izsaukt neatliekamo medicīnisko palīdzību un policiju. Cietušais šoka stāvoklī ar smadzeņu satricinājumu, salauztu degunu un sasistu aci tika nogādāts slimnīcā, kur mediķi viņam sniedza pirmo palīdzību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Neregulārajiem pārvadātājiem tiks liegta pasažieru uzņemšana un izlaišana Rīgas centra ielās

Dienas Bizness, 13.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai netraucētu regulāro pasažieru pārvadājumu veikšanu Rīgas administratīvajā teritorijā, tostarp pilsētas sabiedriskā transporta maršrutos, Rīgas dome (RD) plāno aizliegt neregulāro pārvadājumu pasažieru uzņemšanu un izlaišanu daudzās galvaspilsētas centra ielās. To paredz Rīgas domes saistošie noteikumi, kuru projektu šodien akceptēja Satiksmes un transporta lietu komiteja, informē pašvaldībā.

Rīgas domes Satiksmes departaments ir apzinājis ielas autoostas un Centrālās stacijas tuvumā, kas visvairāk pakļautas riskam tikt izmantotām kā iekšzemes neregulāro pārvadājumu pasažieru uzņemšanas un izlaišanas vietām.

Plānots, ka neregulāro pārvadājumu pasažierus uzņemt un izlaist būs aizliegts šādās ielās (ielu posmos):

- Alfrēda Kalniņa ielā;

- Aspazijas bulvāra posmā no Krišjāņa Barona ielas līdz 13.janvāra ielai un posmā no Audēju ielas līdz 13.janvāra ielai;

- Centrāltirgus ielā;

- Dzirnavu ielas posmā no Ernesta Birznieka-Upīša ielas līdz Jēzusbaznīcas ielai;

- Elijas ielas posmā no Turgeņeva ielas līdz Jēzusbaznīcas ielai;

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Nordeka autobusu vadītāju klusais kliedziens pusnaktī

Dienas Bizness, 06.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starppilsētu pasažieru pārvadājumu uzņēmuma Nordeka autobusu vadītāju protestā pret zemajām algām pieteikušies vairāk nekā 20 šoferu, interese turpina augt. Streiks plānots sestdien pulksten vienos naktī. Arodbiedrības LABA valdes priekšsēdētājs Raimonds Gailis Dienai norāda, ka šī nakts stunda streikam ir piemērotākā, jo daudziem šoferiem tas ir darbadienas sākums. «Mēs to ieplānojām naktī, lai tie, kam ir agrās darba maiņas, varētu piedalīties. Ja organizētu, piemēram, astoņos no rīta, šoferiem streiks būtu jāsāk brauciena vidū,» skaidro R. Gailis.

Streiks notiks arodbiedrības birojā Rīgā, Ģertrūdes ielā. Šoferi atradīsies biroja telpās un gaidīs streika komiteju, kas pilda starpnieka lomu sarunās ar darba devēju. R. Gailis skaidro, ka Nordekai ir vēl viena arodbiedrība, ar kuru kopā LABA strādājot jau vismaz piecus gadus, tomēr pie vienota viedokļa par algu paaugstināšanu tām ir grūti nonākt.

Nordekas līdzīpašnieks Juris Savickis aģentūrai LETA norādīja, ka šoferu protests ir nevis pret uzņēmuma administrāciju, bet gan pret valsts politiku autopārvadājumu nozarē, kura ir no budžeta dotējama nozare. Viņš neslēpa pārsteigumu, ka tieši Nordekas šoferi ir pirmie, kas streiko, jo šī uzņēmuma darbiniekiem ir vislielākās algas. J. Savickis vaino valdību, norādot, ka tā nepilda savas saistības, jo dotācijas netiek maksātas nepieciešamajā apjomā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Grozījumiem Autopārvadājumu likumā, ar kuriem paredzēts Latvijā ieviest kopbraukšanas jeb ridesharing pakalpojumus, varētu būt nopietns lobijs, pieļāva Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas (LPPA) prezidents Ivo Ošenieks.

Viņš norādīja, ka attiecīgajam likumprojektam autori galvenokārt ir paši Uber un Taxify un nav korekta šāda likumprojekta virzība, pēc būtības apejot par nozari atbildīgo Satiksmes ministriju.

Tāpat viņš uzsvēra, ka LPPA neviens nepiedāvāja piedalīties likumprojekta izstrādē vai sniegt atzinumu. Asociācija ir skeptiska par piedāvāto regulējumu, skaidrojot, ka arī pašreizējā situācija ir pietiekama, lai varētu attīstīties Uber un Taxify.

Vienlaikus viņš vērsa uzmanību uz to, ka jaunais regulējums ir drauds sabiedriskajam transportam, jo nelegālie pārvadātāji varētu izmantot likuma izmaiņas, attiecinot jauno regulējumu uz sevi.

Komentāri

Pievienot komentāru