Skatot Ceļu satiksmes likuma grozījumus, iesaistītās institūcijas pagaidām vēl nevienojas, kādā veidā vislabāk izskaust ārzemju numurzīmes uz Latvijas ceļiem.
Par minēto jautājumu Saeimas Tautsaimniecības komisija sāka spriest jau pagājušogad un likuma grozījumu mērķis ir panākt, lai Latvijā vairāk nebūtu iespējams ilgstoši braukt ar ārzemēs reģistrētu automašīnu, tādā veidā izvairoties gan no tehniskās apskates, gan sodu maksāšanas.
CSDD aprēķinājusi, ka uz 10 tūkst. Ls vērtu jaunu mašīnu, kas netiek reģistrēta Latvijā, Valsts kase zaudē 2.5 tūkst. Ls ieņēmumu, tiesa neviena no iesaistītajām institūcijām neņēmās saukt par aptuvenus skaitļus, kas parādītu, cik šī problēma vispār Latvijā ir aktuāla. Ir tikai Ceļu policijas dati, ka 5% no visiem ceļu satiksmes pārkāpumiem ir veikti ar ārzemēs reģistrētu mašīnu, no kuriem soda nauda samaksāta tikai 11% gadījumu. Vien zināms, ka īpaši aktuāla šī situācija ir Latvijas pierobežu rajonos, kur nereti Latvijas iedzīvotāji dod priekšroku Lietuvā reģistrētiem transporta līdzekļiem.
Kā Db jau vairākkārt rakstīja, pagaidām likuma grozījumu tapšanā iesaistītās institūcijas vēl arī nav skaidri vienojušās par tiem izņēmumiem, uz kuriem šis likums neattieksies un šo personu kontroles mehānismiem. Vien plānots, ka ārzemēs reģistrētu auto Latvijā varētu atļaut vadīt personām, kas ārzemēs strādā vai mācās, ir ārzemēs reģistrēta uzņēmuma īpašnieks vai amatpersona vai ieņem vēlētu amatu kādā no Eiropas Savienības dalībvalsts lēmējinstitūcijām. Skatīt jautājumu tālāk komisija nolēmusi jau pēc nedēļas, 10. februārī.