Transports un loģistika

Ar ārzemju numuriem pagaidām vēl varēs braukt

, 03.02.2009

Jaunākais izdevums

Skatot Ceļu satiksmes likuma grozījumus, iesaistītās institūcijas pagaidām vēl nevienojas, kādā veidā vislabāk izskaust ārzemju numurzīmes uz Latvijas ceļiem.

Par minēto jautājumu Saeimas Tautsaimniecības komisija sāka spriest jau pagājušogad un likuma grozījumu mērķis ir panākt, lai Latvijā vairāk nebūtu iespējams ilgstoši braukt ar ārzemēs reģistrētu automašīnu, tādā veidā izvairoties gan no tehniskās apskates, gan sodu maksāšanas.

CSDD aprēķinājusi, ka uz 10 tūkst. Ls vērtu jaunu mašīnu, kas netiek reģistrēta Latvijā, Valsts kase zaudē 2.5 tūkst. Ls ieņēmumu, tiesa neviena no iesaistītajām institūcijām neņēmās saukt par aptuvenus skaitļus, kas parādītu, cik šī problēma vispār Latvijā ir aktuāla. Ir tikai Ceļu policijas dati, ka 5% no visiem ceļu satiksmes pārkāpumiem ir veikti ar ārzemēs reģistrētu mašīnu, no kuriem soda nauda samaksāta tikai 11% gadījumu. Vien zināms, ka īpaši aktuāla šī situācija ir Latvijas pierobežu rajonos, kur nereti Latvijas iedzīvotāji dod priekšroku Lietuvā reģistrētiem transporta līdzekļiem.

Kā Db jau vairākkārt rakstīja, pagaidām likuma grozījumu tapšanā iesaistītās institūcijas vēl arī nav skaidri vienojušās par tiem izņēmumiem, uz kuriem šis likums neattieksies un šo personu kontroles mehānismiem. Vien plānots, ka ārzemēs reģistrētu auto Latvijā varētu atļaut vadīt personām, kas ārzemēs strādā vai mācās, ir ārzemēs reģistrēta uzņēmuma īpašnieks vai amatpersona vai ieņem vēlētu amatu kādā no Eiropas Savienības dalībvalsts lēmējinstitūcijām. Skatīt jautājumu tālāk komisija nolēmusi jau pēc nedēļas, 10. februārī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Regulators liek SIA Telefant pārtraukt piekļuvi publisko mobilo telefonu tīklu numuriem

Žanete Hāka, 01.07.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) padome noteikusi pienākumu SIA Telefant nekavējoties pārtraukt izsaukumu maršrutēšanu un piekļuvi publisko mobilo telefonu tīklu numuriem numerācijas diapazonā 29000000 – 29009999, informē SPRK.

Šādu lēmumu regulatora padome pieņēma, jo komersants nepareizi izmantojis tam piešķirtās numerācijas lietošanas tiesības uz publisko mobilo telefonu tīklu numuriem.

SIA Telefant kā elektronisko sakaru komersantam atbilstoši Elektronisko sakaru likumam ir jāievēro un jāizpilda ierobežoto resursu lietošanas nosacījumi, tai skaitā nosacījumi attiecībā uz numerācijas lietošanas tiesību pareizu izmantošanu. Regulators, veicot pārbaudes, secināja, ka ir nosacījumi, kurus SIA Telefant neievēro - izsaukumu uzsākšana, maršrutēšana vai saņemšana tiek nodrošināta uz numuriem, kas nav aktivizēti vai izmantoti publiskajā telefonu tīklā Latvijā, kā arī nav izmantoti galalietotāja galiekārtas pieslēgumiem Latvijā reģistrēta elektronisko sakaru komersanta publiskajā mobilo telefonu tīklā. Izsaukuma uzsākšana no numuriem tiek veikta caur Igaunijā reģistrētu komersantu AS Telefant.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iezvanīšanās krāpniecība turpinās pastāvēt, un laiku pa laikam Latviju pāršalks kārtējais iezvanu vilnis, gaidot ienākumus no cilvēku neuzmanības.

Savukārt to, kuri zvana no ārzemēm un vēlas pārdot preces vai pakalpojumus, kļuvis vairāk, jo Latvijas komersantus ierobežo Datu aizsardzības regula.Ik gadu Latvijā sūdzas par zvaniem no nepazīstamiem ārzemju numuriem un kāds neuzmanības dēļ ir atzvanījis. Izrādās, ka zvans uz šo numuru maksā pamatīgu summu, piemēram, 10, 20 vai pat 50 eiro. Šogad iezvanu sērijas un tam sekojošā cilvēku sūrošanās par krāpniekiem sociālajos tīklos notika vasaras mēnešos.

«Konkrēto krāpniecības veidu sauc par vangiri (wangiri). Tas radies Japānā. Burtiskā tulkojumā tas arī nozīmē – viens iezvans. Pēc šīs iezvanīšanās signālu pārtrauc. Krāpnieku apkarotāju vidū tā jau ir klasika. Vangiri kā krāpšanas modelis pastāv jau gandrīz desmit gadus,» DB paskaidroja mobilā operatora Tele2 Drošības nodaļas vadītājs Ģirts Kaimiņš. Iezvans tiek veikts no kāda ārvalstu numura. Spriežot pēc cilvēku ierakstiem sociālajā tīklā Facebook, šovasar Latvijā zvanīja no dienvidu puslodes, no numuriem, kas reģistrēti Jaunzēlandē un citās valstīs. Iezvanus veic dators visā Latvijas mobilo numuru diapazonā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv, 03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

53 tūkstoši LMT klientu saņēmuši zvanus no krāpniekiem

Žanete Hāka, 03.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aptuveni 2500 LMT un OKartes klientu Lieldienās ir atsaukušies krāpniekiem, kas zvanījuši no ārzemju numuriem +88233010849, +88233010830, +88233010811.

Kopumā krāpnieki zvanījuši vairāk nekā 53 tūkstošiem LMT tīkla lietotājiem. Tādējādi LMT pārstāvji aicina iedzīvotājus uzmanīties no krāpniekiem, kas iezvanās ar ārvalstu paaugstinātas maksas numuriem, un rūpīgāk izvērtēt, kādiem numuriem atzvanīt. LMT šoreiz neņems maksu par Lieldienās veiktajiem zvaniem uz šiem krāpnieciskajiem numuriem.

LMT norāda, ka cenšas operatīvi reaģēt uz klientu sniegto informāciju un seko līdzi arī citu valstu operatoru un viņu klientu piefiksētajiem numuriem, tos iespējami operatīvi slēdzot, taču krāpnieki iezvanīšanos veic no arvien jauniem numuriem.

Par šādiem gadījumiem LMT aicina informēt, piezvanot uz LMT bezmaksas informatīvo tālruni vai atsūtot e-pastu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Psihoterapeite skaidro, kāpēc katram cilvēkam jāiemācās vadīt auto

Uldis Andersons, 13.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no labajiem psihoterapijas rezultātiem ir tas, ka cilvēks var teikt – es esmu sācis braukt! Metaforiski var teikt, ka šie cilvēki ir sākuši «braukt» arī savā dzīvē, teic psihoterapijas speciāliste Solvita Vektere.

Fragments no intervijas, kas publicēta Dienas Bizness izdotajā žurnālā Auto 2019:

Satiekot dažādus cilvēkus ikdienas situācijās, kas nav saistītas ar auto satiksmi, jūs kā psihoterapeite varat novērtēt un pateikt, kādi šie cilvēki varētu būt pie stūres?

Ziniet, cilvēki mani nekad nebeidz pārsteigt! Nevar, tikai paskatoties uz cilvēku, pateikt, kāds viņš būs braucējs. Piemēram, cilvēks ir miermīlīgs no skata, knapi kustas un liekas pilnīgs melanholiķis, bet, kā iekāpj mašīnā, tā – bāc! Un otrādi. Gan sievietes, gan, manuprāt, arī vīrieši dzīvē var būt aktīvi, skaļi, pārliecināti, bet, kā iekāpj mašīnā, kļūst bailīgi un nedroši – kas tagad, ko tagad, kas vispār notiek, kas man jādara?...

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Sāk izsīkt mobilo tālruņu numuri; SPRK plāno ieviest nosacījumus komersantiem, kas tos pieprasa

Žanete Hāka, 02.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban lietošanā komersantiem ir piešķirti 90% no 10 miljoniem mobilo telefonu tīklu numuru, taču daļa no tiem netiek izmantota, informē Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK).

Numerācijas lietošanas tiesības elektronisko sakaru komersantiem piešķir SPRK atbilstoši Nacionālajam numerācijas plānam. Visvairāk komersanti pieprasa fiksētā telefona tīkla numerāciju Rīgas zonā un mobilā tīkla numerāciju. Savukārt no 2 miljoniem Rīgas numerācijas zonas fiksētā telefona tīkla numuriem lietošanā piešķirti ir 64%.

Analizējot ierobežoto numerācijas resursu izmantošanu, SPRK ir konstatējis vairākas problēmas. Viena no galvenajām problēmām ir neefektīva ģeogrāfiskās un neģeogrāfiskās numerācijas resursu izmantošana. Komersanti ir vērsušies SPRK ar lūgumu piešķirt numerāciju, taču, kā izrādās, numerācija netiek izmantota. No 109 komersantiem, kuriem ir piešķirtas tiesības lietot ierobežotos numerācijas resursus, tikai 53 komersanti jeb 49% tos faktiski izmanto. No 49 komersantiem, kuriem lietošanā piešķirti mobilo telefonu tīkla numuri (2XXXXXXX), tos izmanto tikai viena ceturtā daļa.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mobilā tīkla numurus pagarināt neplānojam, uzsvars tiks likts uz numuru izmantošanas efektivizāciju un neizmantoto numuru atgūšanu, norāda Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) pārstāve Gundega Rutka.

Db.lv jau ziņoja, ka sāk izsīkt mobilo tālruņu numuri, un SPRK plāno ieviest nosacījumus komersantiem, kas tos pieprasa.

Visneefektīvākie numuru izmantotāji ir mazie uzņēmumi, intervijā Latvijas Radio skaidro Rutka, savukārt pozitīvais piemērs ir lielie mobilo sakaru operatori, kas izmanto 80-90% no piešķirtajiem numuriem.

Kā skaidroja Rutka, saskaņā ar SPRK ieviestajiem nosacījumiem noteiktiem komersantiem sešu mēnešu laikā būs jāsāk izmantot vismaz 30% no piešķirtajiem numuriem. Ja šie nosacījumi netiks izpildīti, regulators lems par numerācijas lietošanas tiesību anulēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Drīz tiks atklāta motosezona, taču liela daļa autobraucēju ar bažām gaida Brīvo vanagu uzlidojumu galvenokārt nekorektas motociklistu braukšanas kultūras dēļ.

Latvijas Motoklubu asociācijas valdes loceklis, motociklu būvētājs un braukšanas instruktors Uģis Spēlmanis atzīst, ka pēdējā laikā tā ir krietni vien uzlabojusies. Turklāt statistikas dati liecina, ka pērn no 148 bojā gājušajiem ceļu satiksmes dalībniekiem tikai trīs ir bijuši motociklisti, kas atspēko sabiedrības aizspriedumus. Motobraukšana ir dzīvesveids, taču arvien vairāk cilvēki motociklu uzskata par transporta līdzekli, tā nav tikai spēļmantiņa, kas domāta izklaidēm, teic U. Spēlmanis.

Fragments no intervijas, kas publicēta 8.marta laikrakstā Dienas Bizness:

Kurā vecumā pirmo reizi uzkāpāt uz motocikla? Kā sākās jūsu aizraušanās ar šo spēkratu?

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Velosipēdisti ir pilntiesīgi ceļu satiksmes dalībnieki, kuriem, tāpat, kā autobraucējiem un gājējiem, stigri jāievēro ceļu satiksmes noteikumi.

Statistika liecina, ka daudzi velobraucēji nav pietiekami apguvuši Ceļu satiksmes noteikumus, tādēļ viņu dalība ceļu satiksmē var apdraudēt gan viņu pašu, gan citu braucēju drošību. Pat, ja ceļu satiksmes noteikumos definētie velobraucēju pienākumi ir apgūti, drošs paliek nedrošs – katras jaunas velosezonas sākumā tos tomēr der atkārtot.

Piedāvājam apkopojošu ieskatu Ceļu satiksmes noteikumos definētajos velobraucēju pienākumos.

• Pa ceļu atļauts braukt tikai no 12 gadu vecuma. Jābūt klāt velosipēda apliecībai vai jebkura mehāniskā transportlīdzekļa vadītāja apliecībai.

• Jābrauc vienā rindā, iespējami tuvāk brauktuves labajai malai. Netraucējot gājējus, atļauts braukt pa nomali un pa ietvi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Taksometru jomu un pārvadājumus ar baltajiem numuriem cer sakārtot ar bargākiem sodiem, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

No piektdienas pasažieru komercpārvadājumus ar taksometru drīkst veikt, ja pārvadātājs ir saņēmis speciālo atļauju (licenci), ko izsniedz republikas pilsētu pašvaldības un plānošanas reģioni, bet pasažieru komercpārvadājumus ar vieglo automobili (baltajiem numuriem un netrafarētiem auto) drīkst veikt, ja pārvadātājs ir saņēmis speciālo atļauju (licenci), kuru izsniedz valsts SIA Autotransporta direkcija (ATD). Savukārt tiesības vadīt transportlīdzekli pasažieru komercpārvadājumos ar taksometru vai vieglo automobili ir tādai personai, kuras stāžs, vadot B transportlīdzekļu vadītāju apliecību kategorijai atbilstošus transportlīdzekļus, ir vismaz trīs gadi un kura ir reģistrēta ATD taksometru vadītāju reģistrā, paredz Autopārvadājumu likums. Bez sodu palielināšanas par likuma un tam pakārtoto Ministru kabineta noteikumu prasību pārkāpumiem nozarē gan gaidāms lielāks bardaks, izriet no nozares uzraugu un spēlētāju teiktā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ungāri atbrīvojas no parādu verdzības

Didzis Meļķis, 04.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar vai bez SVF aizdevuma, bet no konsolidācijas neizvairīties.

Tā ekonomiskās krīzes situācijā savas valsts politiku vērtē Ungārijas vēstnieks Latvijā Gabors Dobokajs.

Vai ungāri mājokļu kredītu krīzes jautājumā, vienpusēji samazinot Šveices frankos maksājamo kredītu valūtas kursu, ir ņēmuši par piemēru kādu agrāku precedentu?

Pēdējos mēnešos Ungārija par to ir daudz kritizēta par izvēlēto kredītu atmaksāšanas veidu. Esam mēģinājuši atrast to labāko, bet gatava piemēra gan mums nav bijis.

Runājot par to, jāņem vērā pirmām kārtām tas, ka Ungārijas ekonomika pašlaik ir viegli ievainojama gan valsts, gan privātpersonu ārzemju valūtās ņemto aizdevumu dēļ. Bija kaut kas jādara, un nav šaubu, ka gan starptautiski, gan pašmāju finanšu tirgū tas nozīmē dažu interešu aizskaršanu. Tomēr tas nenozīmē, ka mēs savu problēmu nevarētu risināt tieši šādi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc J.D. Power veiktās aptaujas Japānā visvairāk jūsmojot par ārzemju zīmoliem, tiesa pirmajā vietā pagaidām atrodas pašmāju Lexus, kuram uz papēžiem min vācu BMW.

J.D. Power ikgadējā aptaujā par automarku dīleru cetros piedāvāto servisu pašmāju Nissan, Toyota un Honda autogiganti ir ievērojami zaudējuši ārvalstu zīmoliem, tostarp Mercedes, Audi, Volvo, Ford. Simpatizēšana ārzemju markām ir aizgājusi tik tālu, ka īpašu novērtējumu pārējo autoīpašnieku vidū izpelnīsies tie Japānas iedzīvotāji, kuri būs iegādājušies, piemēram, BMW vai Mercedes auto, turklāt ar stūres ratu kreisajā, nevis kā ierasts Japānas tirgū labajā pusē.

Japāņi visvairāk jūsmo par ārzemju zīmoliem

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

A. Egle rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 startēs ar Subaru Impreza WRC

, 01.10.2009

"Patiesībā jau ir tā, ka sākotnēji bija doma braukt ar pavisam citu auto, bet igauņi izteica piedāvājumu, no kura atteikties būtu grēks, jo kādreiz izbraukt ar īstu WRC mašīnu - tas ir tāds sen lolots sapnis. Protams, tehnoloģijas mūsdienu skatījumā ir novecojušas, bet tas nosaukums WRC ir!" tā A. Egle. (Foto: R. Volonts, V4 motors)

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rallijā Latvija – Kuldīgas rudens 2009 šī gada N4 klases čempiona titulu izcīnījušais Aivis Egle, kurš savu sacīkšu Mitsubshi Lancer EVO ir novietojis garāžā, bet tā vietā uz starta izies ar Subaru Impreza WRC automobili.

Aivis Egle šā gada Latvijas autorallija čempionāta pēdējā, sestajā posmā uz starta stāsies ar 1999.gada Subaru Impreza WRC, taču tas nebūtu bijis iespējams, ja vien nu jau pieckārtējais Latvijas autorallija čempions šā gada titulu nebūtu nodrošinājis iepriekšējā čempionāta posmā – rallijā Kurzeme 2009. Tieši ar šādu tehniku savā laikā braucis arī britu rallists Ričards Bērnss, kurš 1999.gadā ieguva pasaules vicečempiona titulu, savukārt Subaru rūpnīcas komanda pietrūka tikai četri punkti, lai togad iegūtu Ražotāju kausu.

Kā stāsta Aivis Egle, viņam Subaru Impreza WRC sagādājusi kompānija Baltic Rally Rent. "Auto pieder somu rallistam Saku Vierimā un igauņu kompānija, ar kuras starpniecību to dabūju, apgalvo, ka auto ir pilnā komplektācijā – tieši tāds, kāds piedalījās 1999.gada pasaules rallija čempionātā. Par rezultātu prognozēm pagaidām vēl neizteikšos, jo Impreza ir tehnoloģiski vecāka nekā pārējie WRC auto, kas brauks Latvijas rallijā. Bet imprezai vēl ir visi aktīvie reduktori, tā kā domāju, ka būs interesanti braukt," saka Aivis Egle.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas iedzīvotāji aktīvākie savas zemes apceļotāji ES

Jānis Rancāns, 27.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizvadītajā gadā Latvijas iedzīvotāji brīvdienās visvairāk devušies īsos iekšzemes ceļojumos, liecina Eiropas statistikas biroja Eurostat apkopotie dati. Saskaņā ar tiem, Latvijā reģistrēta augstākā īsu brīvdienu ceļojumu proporcija Eiropas Savienībā (ES).

Kopumā Latvijas iedzīvotāji 2010. gadā devušies 4,1 miljonā brīvdienu ceļojumu, no tiem iekšzemes ceļojumi veidojuši 3,28 miljonus, bet ārzemju ceļojumi 834 tūkstošus.

No visiem brīvdienu ceļojumiem 73% bijuši īsi iekšzemes ceļojumi, 7% - gari iekšzemes ceļojumi, 7% - īsi ārzemju ceļojumi un 13% - gari ārzemju ceļojumi.

Lielākā īsu iekšzemes brīvdienu ceļojumu proporcija ES bijusi Latvijā (73%), Somijā (70%), Dānijā (67%), Spānijā (65%), Bulgārijā un Portugālē (abās 64%).

Lietuvas iedzīvotāji kopumā devušies 3,2 miljonos ceļojumu, no kuriem 54% bijuši īsi iekšzemes ceļojumi, 12% - gari iekšzemes ceļojumi, 13% - īsi ārzemju ceļojumi un 21% - gari ārzemju ceļojumi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Reklāmraksti

Ziemassvētki Eiropā maksā mazāk? Speciālisti dalās ar idejām, kā ietaupīt vai pat uzsākt savu biznesu!

Sadarbības materiāls, 09.12.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Skaistākajos un gaidītākajos svētkos vēlamies pārsteigt savus tuviniekus ar izsapņotām dāvanām, bet bieži vien rodas dilemma – kur meklēt un iegādāties Ziemassvētku dāvanas, lai nebūtu krietni jāpārmaksā. Salīdzinot cenas ar ārzemju interneta veikaliem, var pamanīt, ka to pašu preču cenas mūsu zemē bieži ir daudz augstākas, bet preču sortiments ne tik plašs. Daudziem ārzemju e-veikaliem nav piegādes uz Latviju, bet apķērīgi pircēji ir raduši risinājumu, kā iegādāties preces par labāku cenu un reizēm pat uzsākt savu biznesu.

Par risinājumu ir kļuvusi preču pārsūtīšanas platforma „PercEU”, kas veiksmīgi darbojas jau piecus gadus. Tā piedāvā lielisku iespēju dažādas preces no ārzemju interneta veikaliem atvest lētāk. „PercEU” darbību sāka ar sūtījumu piegādi no Vācijas e-veikaliem, bet tagad piedāvā iepirkšanos jau 8 valstīs! Pavasarī sākta sūtījumu piegāde no Spānijas, bet šoruden valstu sarakstu papildināja Nīderlande.

Toms Bacis, kas dibinājis un vada SIA PERCEU, „PercEU” projekta pārvaldītāju, apgalvo, ka populārākais sūtījumu virziens ir no Vācijas un Polijas interneta veikaliem, kas var piedāvāt labākas cenas ne tikai izpārdošanu laikā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Internets

Latvijas internets visbiežāk tiek pārlūkots no Lielbritānijas, ASV un Krievijas

Lelde Petrāne, 15.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā 12% no visiem interneta skatījumiem tiek veikti no ārzemēm. Aptuveni ceturtā daļa no tiem tiek veikti no Lielbritānijas. Līdzīgi ir arī Lietuvā, savukārt Igaunija uzrāda atšķirīgas tendences. Tur katrs trešais no ārzemēm ienākošajiem lapu skatījumiem nāk no Somijas, liecina Gemius veiktais pētījums.

26% no ārzemju interneta lapu skatījumiem Latvijā tiek veikti no Lielbritānijas, otro vietu dala Amerikas Savienotās Valstis ar nepilniem 9% un Krievija ar vairāk nekā 8% ārzemju interneta lapu skatījumu. Ceturtajā vietā ir Zviedrija ar nepilniem 8% ārzemju interneta plūsmas, bet piecinieku noslēdz Vācija ar nepilniem 6%. No Īrijas, kas bieži vien tiek dēvēta par latviešu emigrācijas lielvalsti, nāk vien 4% no ārzemju interneta plūsmas. No mūsu kaimiņvalstīm Latvijas interneta lapas tiek skatītas no Lietuvas 4% gadījumu, bet no Igaunijas - 3% no visiem no ārzemēm veiktajiem skatījumiem.

Līdzīga situācija arī Lietuvā - arī tur pirmajā vietā ierindojusies Lielbritānija ar 31%, līdzīgās pozīcijās Norvēģija (10%) un ASV (9%), ceturtajā vietā ir Vācija ar 7%, bet Īrija ir piektajā vietā ar vairāk nekā 6%. Procentuāli mazāk Lietuvas internetu aplūko no Krievijas - mazliet vairāk nekā 2% gadījumu, kas ir tikpat daudz, kā Lietuvas internets tiek aplūkots arī no Latvijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

PV nākamgad attīstīs ekspresvilcienus

Jānis Rancāns, 21.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Plānojot nākamā gada pārvadājumu maršrutus un apjomus, a/s Pasažieru vilciens (PV) kā vienu no prioritātēm izvirzījusi ekspersvilcienu principa attīstīšanu. Perspektīvie maršruti, kuros darba dienu rītos un pēcpusdienā varētu kursēt ekspresvilcieni, ir Jelgava – Rīga un Sigulda – Rīga.

Atsaucoties uz pasažieru atsauksmēm un pārvadājumu statistiku, PV norāda, ka arvien lielāku atsaucību gūst vilcieni, kas nepietur visās pieturās maršrutā un galapunktā tādēļ nonāk īsākā laikā.

Patlaban ekspreša tipa vilciens kursē darba dienu rītos maršrutā Tukums – Rīga, bet elektrovilcienu zonā Aizkraukles virzienā pasažieri darba dienās labprātāk izvēlas braukt ar dīzeļvilcieniem, kuri ātrāk nokļūst Rīgā, norāda PV.

Ekspreša priekšrocības novērtējot arī pasažieri, kuri izmanto brīvdienu vilcienu uz Rēzekni un ik dienu kursējošo vilcienu Dinaburga uz Daugavpili. PV norāda, ka, ja parasti vilciens līdz Rēzeknei ceļā pavada apmēram 4 stundas un 11 minūtes, tad brīvdienu ekspresvilciens no Rīgas līdz Rēzeknei nokļūst divās stundās un 59 minūtēs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Darbu sākusi Ķirsona muiža

Sandra Dieziņa, Db, 06.11.2008

Viesnīca ar 100 numuriem — tāds izskatīsies pirmais objekts vērienīgajā Lido atpūtas kompleksā Gaiziņā

FOTO: RITVARS SKUJA, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Darbu sākusi jaunā viesnīca Ķirsona muiža, kas atrodas Madonas rajona Vestienas pagastā Lido tūrisma un atpūtas kompleksā.

Kā liecina interneta portāls www.vidzeme.com, Ķirsona muiža apmeklētājiem piedāvā nakšņošanas pakalpojumus par iepazīšanās cenām. Divvietīga numuriņa cena šobrīd ir 20 lati un tā būs spēkā tikai līdz šī gada slēpošanas sezonas uzsākšanai. Viesnīca šobrīd klientiem piedāvā nakšņošanas pakalpojumus 15 mākslinieciski iekārtotos divvietīgos numuriņos, banketu telpu svinību rīkošanai līdz 100 personām, saunu un pirti. Portālā norādīts, ka apmeklētājus priecēs ne tikai ēkas arhitektūra un mākslinieciskais interjers, bet arī gleznainā apkārtne Viešūra jeb Kaķīša ezera krastā un paugurainās Gaiziņkalna apkārtnes ainavas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Taksometriem rosina ieviest patentmaksu, bet baltajiem numuriem nodokli no apgrozījuma

Zane Atlāce - Bistere, 13.02.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ēnu ekonomikas apjoms taksometru nozarē sasniedz vismaz 80%. Vidēji nozare nodokļu deklarācijās uzrāda tikai 225 eiro (bruto) algu un 66 nostrādātās stundas vienam autovadītājam mēnesī.

Taksometru pakalpojumos tiek izmantotas dažādas metodes, lai ietekmētu skaitītāju rādījumus, piemēram, tiek piemērotas neadekvātas atlaides, līdz pat 90% un neuzrādītu patiesos ieņēmumus. Gandrīz puse Autopārvadājumu direkcijā reģistrēto vadītāju vispār nav reģistrēti kā nodokļu maksātāji. Šie ir tikai daži no galvenajiem rādītājiem, kas apkopoti 2018. gada nogalē veiktajā pētījumā par taksometru nozari Latvijā.

Pētījumu īstenoja biedrība BASE (Business against shadow economy), tā izstrādē piedalījās Ināra Pētersone, Dr. Arnis Sauka un Juris Stinka.

Kā uzsver pētījuma autori, obligāto valsts sociālās apdrošināšanas iemaksu - avansa maksājumu 130 eiro apmērā par taksometru mēnesī, ieviešana situāciju Latvijas taksometru nozarē būtiski nav ietekmējusi. Proti, atbilstoši Valsts Ieņēmumu dienesta apkopotajai statistikai, neraugoties uz pavisam nelielu nodokļu ieņēmumu pieauguma tendenci, nodokļu apjoms no taksometru nozares ir nesamērojami mazs. Prognozējams, ka 2018.gadā tas varētu veidot aptuveni 3 milj. eiro, t.sk. «algas nodokļi» (valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas, iedzīvotāju ienākuma nodoklis, mikronodoklis) 2,3 milj. eiro. «Diemžēl, neraugoties uz likumdevēju un uzraugošo iestāžu centieniem, salīdzinoši nesen pieņemtie likuma grozījumi nav atrisinājuši iepriekš minētās problēmas- mazus nodokļu ienākumus, nesamērīgi zemas uzrādītās algas kā arī dažādas manipulācijas lai neuzrādītu nobraukto kilometru daudzumu. Arī pārvadātāji ar »baltajiem numuriem« nereti turpina sniedz nepilnīgu informāciju vai vispār nesniedz informāciju Valsts ieņēmumu dienestam.», secina BASE pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atcels pavadzīmes ar VID piešķirtiem numuriem

Madara Fridrihsone, Db, 15.09.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2010. gada 1. janvāra Latvijā varētu tikt atcelta pavadzīmju ar Valsts ieņēmumu dienesta (VID) piešķirtiem numuriem lietošana.

Proti, otrdien valdība uzdeva Finanšu ministrijai sagatavot grozījumus likumā „Par nodokļiem un nodevām” par pavadzīmju ar VID piešķirtiem numuriem lietošanas atcelšanu un grozījumi likumā „Par pievienotās vērtības nodokli” par kārtību, kādā nodokļa maksātājs numurē izrakstītos pievienotās vērtības nodokļa rēķinus un sniedz informāciju VID par iekšzemē piegādātajām precēm un sniegtajiem pakalpojumiem.

Finanšu ministrija gan brīdina, ka pavadzīmju ar VID piešķirtiem numuriem atcelšanai ir arī vairāki negatīvi aspekti.

Proti, lai arī mazināsies administratīvais slogs nodokļu maksātājiem un tiks ietaupīti VID resursi, nodokļu maksātājiem to grāmatvedības organizācijas dokumentos vajadzēs noteikt citu grāmatvedības attaisnojuma dokumentu, preču transporta dokumentu un pievienotās vērtības nodokļa rēķina noformēšanas kārtību, kas var radīt biežāku nejaušu kļūdīšanās iespēju, nekā rodas izmantojot normatīvajos aktos noteiktu unificētu dokumenta veida noformēšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Starptautiskajā kontrabandistu grupējumā iesaistītajiem robežsargiem kukuļos, iespējams, doti 5000 eiro

LETA, 16.03.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesen aizturētajiem Grebņevas robežkontroles punkta robežsargiem, kuri iesaistīti starptautiskā kontrabandistu grupējumā, kukuļos, iespējams, kopumā doti 5000 eiro.

Valsts robežsardzes preses pārstāve Kristīne Pētersone pastāstīja, ka starp aizturētajiem robežsargiem viens ir galvenais inspektors, divi vecākie inspektori, trīs inspektori un divi jaunākie inspektori. Četri robežsargi atvaļinājušies, diviem robežsargiem piemērots drošības līdzeklis - apcietinājums, bet diviem ir piemērots drošības līdzeklis, kas saistīts ar noteikta veida pienākumu veikšanas aizliegumu Valsts robežsardzē, tostarp veikt robežkontroli.

Viņa skaidroja, ka pierādījumi nostiprināti pērn decembrī un šogad. Šobrīd nav informācijas par noziegumos iesaistīto personu kopējo noziedzīgo darbību rezultātā gūto peļņas apmēru saistībā ar automašīnu ar mainītiem identifikācijas numuriem nogādāšanu no Eiropas Savienības uz Krieviju un muitošanai pakļauto preču kontrabandu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Vairākiem uzņēmumiem piešķir numerācijas lietošanas tiesības; diviem – atņem

Žanete Hāka, 10.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izvērtējot vairāku komersantu pieprasījumus, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK) piešķīrusi numerācijas lietošanas tiesības komersantiem SIA Lattelecom, SIA Esteria, SIA Izzi, SIA Telegrupa Baltijā, bet komersantiem SIA AM-Mobile un SIA Adamasto anulēja piešķirtās numerācijas lietošanas tiesības.

Kā informē SPRK, SIA Lattelecom piešķirtas numerācijas lietošanas tiesības uz īso kodu 8855 publisko telefonu tīklu operatoru pakalpojumu sniegšanai. Savukārt SIA Esteria piešķirtas numerācijas lietošanas tiesības uz 30 tūkstošiem publisko mobilo telefonu tīklu numuriem, lai komersants varētu sniegt elektronisko sakaru pakalpojumus saviem galalietotājiem.

Regulators pieņēma lēmumu anulēt SIA AM-Mobile numerācijas lietošanas tiesības uz nacionālo publisko fiksēto telefonu tīklu numuriem Ogres, Rīgas un Talsu numerācijas zonās. Šāds lēmums pieņemts ņemot vērā to, ka SIA AM-Mobile ir izslēgta no elektronisko sakaru komersantu saraksta. Lai neaizskartu elektronisko sakaru lietotāju tiesības, tie SIA AM-Mobile numuri, kas numura saglabāšanas pakalpojuma ietvaros bija pārvietoti uz SIA Telegrupa Baltijā elektronisko sakaru tīklu, ar regulatora lēmumu tika piešķirti SIA Telegrupa Baltijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transportlīdzekļi ar ārzemju numurzīmēm būs jāpārreģistrē Latvijā, ja to vēlēsies vadīt Latvijas iedzīvotājs.

Par tādiem Satiksmes ministrijas (SM) ierosinātajiem Ceļu satiksmes likuma grozījumiem diskutēja Saeimas Tautsaimniecības komisijā, nolemjot tuvāko nedēļu laikā vēl rīkot pārrunas arī ar autotransporta nozares pārstāvjiem, pirms pieņemt galīgo lēmumu. Pamatojot šādu grozījumu nepieciešamību, SM atsaucās uz Somijas piemēru, kur somiem esot stingri aizliegts vadīt ārzemēs reģistrētu automašīnu. Turklāt jautājums aktualizējies, jo pēdējā laikā Latvijā braucošo ārzemēs reģistrēto automašīnu skaits ir strauji pieaudzis, kas savukārt rada nevienlīdzību starp Latvijas iedzīvotājiem. Pēc Db uzdotā jautājuma Satiksmes ministrijas pārstāvji gan nevarēja nosaukt kaut aptuvenus skaitļus, kas liecinātu par problēmas apjomu Latvijā vai arī parādītu, cik liels un kāds ir reālais ieguvums no šādiem likuma grozījumiem. Taču pašlaik par ārzemēs reģistrētām automašīnām Latvijā nav jāmaksā ne nodokļi, ne nodevas, nav jāveic tehniskā apskate, kā arī var izvairīties no soda naudu nomaksas par ceļu satiksmes pārkāpumiem. «Īpaši kritiska situācija pēc novērojumiem esot Liepājā, kur ievērojama daļa iedzīvotāju brauc ar Lietuvā reģistrētām mašīnām,» piebilda Saeimas deputāts Guntis Blumbergs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Par e-talonu joprojām daudz neskaidrību

Atis Rozentāls, Db, 20.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kaut arī SIA Rīgas satiksme joprojām apliecina gatavību ieviest elektronisko norēķinu sistēmu Rīgas sabiedriskajā transportā no 1. marta, joprojām netiek sniegtas pietiekami skaidras atbildes, kā tas notiks.

Rīgas domes satiksmes un transporta lietu komiteja šim jautājumam veltīja stundu, uzklausot Rīgas satiksmes un tās meitas uzņēmuma SIA Rīgas karte pārstāvjus, taču deputāti palika neapmierināti ar dzirdēto un izteica ierosinājumus sistēmas uzlabošanai.

Jau ziņots, ka jaunās sistēmas ieviešana izmaksās 14 miljonus eiro, bet to koordinēs SIA Rīgas karte, kuras pamatkapitālā Rīgas satiksme ieguldījusi 1.3 miljonus latu. SIA Rīgas satiksme elektroniskās biļešu sistēmas ieviešanas koordinācijas grupas vadītājs Edgars Kreits pavēstīja, ka iedzīvotājiem, kam pienākas atlaides, izsniegtas 227 tūkst. anketas, bet uz 10. janvāri atpakaļ saņemtas 150 tūkst. anketas, kas garantē karšu izgatavošanu līdz 1. martam. Tiem, kas izvēlēsies pirkt neindividualizētas kartes, tiks iekārtoti 4 klientu centri, uzstādīti 46 biļešu pārdošanas automāti, no tiem puse pieturvietās un puse lielveikalos. Bez tam tirdzniecības vietās uzstādīs 300 biļešu pārdošanas terminālus. Tomēr diskusijas gaitā atklājās, ka elektroniskās norēķinu sistēmas ieviešanas gaitā var rasties sarežģījumi, īpaši iedzīvotājiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Satiksmes organizēšanai nepietiek ar spēju bruģī ieskrūvēt stabiņu

Guntars Gūte, Diena, 31.08.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas jaunās varas pirmā pilnvaru gada laikā paveikto darbu kvalitāti galvaspilsētas satiksmes sistēmas sakārtošanā sarunā ar laikraksta Diena žurnālistu Guntaru Gūti vērtē satiksmes eksperts Pauls Timrots.

Pēdējā gada laikā daudz dzirdama kritika par satiksmes organizēšanas dīvainībām galvaspilsētā. Kāda, tavuprāt, ir kopējā situācija Rīgā satiksmes jomā?

Patiesībā jau nekas liels un būtisks nenotiek. Drīzāk redzam jaunās varas jaunas politikas parādīšanu un pierādīšanu. Ja tev radusies iespēja parādīt sevi kā jaunu spēku, tad tev arī ir jāparāda, ka tu esi savādāks. Līdz ar to tev nav tik daudz laika, kamēr uzbūvēsi, piemēram, Ziemeļu pārvadu vai Rīgas apvedceļu, tāpēc, lai tu kļūtu pamanāms, tu ātri un butaforiski mēģini paveikt jebkādas lietas un iebāzt kāju durvīs. Līdz ar to no tāda politiskā viedokļa tā parādīšanās ir izdevusies – visi viņus ir pamanījuši. Cits jautājums, cik šī politika ir konsekventa un vēsturiski paliekoša.

Komentāri

Pievienot komentāru