Neatkarīgais inovāciju pētnieks civilajā aviācijā Airlinetrends.com savā pārskatā par aizejošo gadu pieminējis gan Latvijas aviokompāniju airBaltic, gan Igaunijas lidsabiedrību Estonian Air.
Latvijas aviokompānija pārskatā pieminēta saistībā ar savu piedāvājumu iegādāties speciālu ceļojumu koferi, ko ražojusi kompānija Samsonite. 12 mēnešus pēc kofera iegādes par tā pārvadāšanu, izmantojot airBaltic pakalpojumus, somas īpašniekiem nav jāmaksā. Ierasti airBaltic par šāda kofera, kas ir papildus rokas bagāžai, prasa maksu 20 līdz 30 eiro apmērā.
Tajā pat laikā lidsabiedrība Estonain Air izpelnījusies atzinību par savu lojalitātes programmu sociālajos tīklos. Šogad oktobrī Estonian Air kļuva par pirmo aviokompāniju pasaulē, kas aizsāka lojalitātes programmu sociālajā portālā Facebook, apbalvojot savus klientus un «fanus», kas bijuši aktīvi kompānijas atbalstītāji tiešsaistē.
Estonian Air lojalitātes programma pamatā paredz dāvanas tiem klientiem un «faniem», kuri veic kompānijas popularizēšanu, piemēram, daloties ar kādu aviokompānijas izplatītu informāciju vai piedāvājumu.
Bez abām Baltijas valstu aviokompānijām par inovatīvām atzītas arī Malaysia Airlines, kas ļauj saviem klientiem izvēlēties vietu lidmašīnā, izmantojot sociālo tīklu Facebook, US Airways, kas pasažieriem piedāvā bezmaksas uzkodas iekšzemes lidojumos, tādējādi reklamējot šo uzkodu ražotājus, Delta Air Lines, kas pasažieriem ļauj izīrēt planšetdatoru iPad izmantošanai lidojumu laikā, kā arī citas, ieskaitot Finnair, Austrian Air, kā arī Helsinku lidostu, Sanfrancisko lidostu u.c.