Transports un loģistika

Ar lidsabiedrību United Airlines drīz varēs lidot bez biļetēm

Aivars Mackevics [email protected], 14.08.2002

Jaunākais izdevums

ASV lidsabiedrība United Airlines no 2004. gada janvāra piedāvās saviem klientiem tikai elektroniskās biļetes. Pašlaik no visām pārdotajām biļetēm 70% ir elektroniskā veidā. United Airlines vēlas savu sistēmu pieskaņot lidsabiedrību Star alliances elektroniskajiem biļešu parametriem. Pašlaik ar E-Ticket-Interlining tiek apkalpoti pasažieri no Air Canada, American, Continental, Delta un Northwest Airlines.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānija United Airlines veikusi pirmo lidojumu ar Boeing 787 Dreamliner lidmašīnu, tādējādi kļūstot par pirmo ASV lidsabiedrību, kura izmanto jauno kompozītmateriālu lidaparātu.

Lidaparātu pasaules lielākā aviokompānija pēc piedāvātajiem galamērķiem saņēma ar divu gadu aizkavēšanos, jo Boeing nomocīja dažādas ražošanas problēmas. Paredzēts, ka lidmašīna spēs par 20% samazināt degvielas patēriņu, kā arī tai būs zemākas uzturēšanas izmaksas.

Šādas īpašības United Airlines nāk tieši laikā – Čikāgā reģistrētā aviokompānija šogad piedzīvojusi ienākumu kritumu, atceltus lidojumus un regulāru kavēšanos, raksta Hjūstonas laikraksts Houston Chronicle.

Pirmo lidojumu United Airlines ar jauno Boeing 787 Dreamliner veica no Hjūstonas uz Čikāgu. Paredzēts, ka lidsabiedrība janvārī uzsāks regulārus lidojumus no Losandželosas uz Japānu. Kopumā United Airlines ar Boeing noslēgusi līgumu par piecdesmit Dreamliner lidmašīnu piegādāšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

US Airways un United Airlines kooperējas, lai izdzīvotu

Aivars Mackevics [email protected], 29.07.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Abas amerikāņu lidsabiedrības US Airways un United Airlines vēlas kooperēties, lai pārvarētu finansiālās problēmas. Pašlaik sadarbība ir noslēgta attiecībā uz kopējo lidojuma numuru, daudzlidotāju programas abpusēja atzīšana un citi pakalpojumi. Abas lidsabiedrības vēlas saglabāt savu neatkarību attiecībā uz cenām un lidojuma plāniem. Abu lidsabiedrību stratēģiskie mērķi ir caur aliances partneri paplašināt piedāvājumu klāstu iekšzemes lidojumos. United Airlines ir spēcīgas pozīcijas ASV rietumu daļā, bet US Airways - ASV austrumu piekrastē. Tirgus daļas United Airlines ir otrā lielākā ASV lidsabiedrība ar 17,43% tirgus daļu pēc American Airlines un US Airways pieder 6,8% tirgus daļas, kas kopā radītu 24,2%. Tas ļautu abām aviokompānijām kopā apsteigt American Airlines, kurai pašlaik pieder 19,6% tirgus daļas. Šī vienošanās starp abām kompānijām ASV tirgū ir otrā lielākā. Patreiz ar līdzīgu vienošanos strādā lidsabiedrības Northwest un Continental Airlines. 2000. gada vidū United Airlines vēlējās US Airways nopirkt, taču ASV konkurences iestāde liedza. Kooperācijas rezultātā US Airways ir iespēja kļūt par lidsabiedrību apvienības Star Alliance dalībnieci, kura varētu nostiprināt savas pozīcijas ASV austrumu piekrastē. Finanses Lidsabiedrība United Airlines šā gada otrajā kvartālā uzrādīja 341 miljonu ASV dolāru lielus zaudējumus. Lidsabiedrībai var rasties likviditātes problēmas, jo uzņēmuma kasē bija tikai 2 miljardi ASV dolāru tekošas naudas. LidsabiedrībaUS Airways otrajā kvartālā zaudēja 248 miljonus ASV dolāru un "Cash" reserves bija tikai 602 miljoni dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Eiropas lielākais aviokoncerns Lufthansa kļūst par trešo spēcīgāko pasaulē

Aivars Mackevics [email protected], 19.11.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc britu specializētā žurnāla “Flight International” analīzes koncerns Lufthansa pēc apgrozījuma 2001. gadā ir trešā lielākā aviosabiedrība pasaulē aiz American Airlines-Gruppe AMR un United Airlines. Vēl 2000. gadā Lufthansa ieņēma tikai piekto vietu lidsabiedrību vidū. Apgrozījuma konkurencē AMR sasniedza 18,96 miljardus ASV dolāru, United Airlines 16,14 miljardi un Lufthansa 14,96 miljardi ASV dolāru. Trešo vietu Lufthansai zaudēja Delta Air Lines un Japan Airlines. 2001. gadā visvairāk pasažieru ir apkalpojusi amerikāņu sabiedrība Delta Air Lines — 104,9 miljons cilvēku. American Airlines apkalpoja 80,7 miljonus, United Airlines – 75,4 miljonus, lēto lidojumu lidsabiedrība Southwest Airlines – 64,6 miljonus. Kravu un pasta pakalpojumos dominējošā lidsabiedrība ir amerikāņu FedEx Express ar 11,106 miljardiem tonnu kilometriem. Otrajā vietā Lufthansa ar 7,081 miljardiem, UPS ar 5,958 un Singapore Airlines ar 5,954 miljardiem tonnu kilometriem. Lielākā gaisa flote ar 865 lidmašīnām ir American Airlines, Delta Air Lines 557 un United Airlines 535 lidmašīnas. Eiropā vislielākā flote ir British Airways ar 249 lidmašīnām, Air France – 239 un Lufthansa – 212 lidmašīnas. Avots: Handelsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

United Group neatklāj piedāvāto summu par Liepājas metalurgu; nepieciešamo darbinieku skaitu lēš ap 1000

LETA, 29.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no potenciālajiem maksātnespējīgā metalurģijas uzņēmuma AS Liepājas metalurgs (LM) investoriem Luksemburgā reģistrētais uzņēmums United Group neatklāj piedāvāto summu par LM, taču nepieciešamo darbinieku skaits uzņēmumā varētu būt ap 1000, šodien žurnālistiem sacīja United Group īpašnieks, Krievijas uzņēmējs Igors Šamiss.

Šamiss atteicās nosaukt piedāvāto cenu par LM un citu ar potenciālo darījumu saistītu informāciju, aizbildinoties, kas tas ir komercnoslēpums. Tajā pašā laikā uzņēmējs atklāja, ka United Group papildus investīcijas LM varētu būt ap 50 miljoniem eiro.

Vaicāts, cik daudz darbinieku United Group plāno nodarbināt LM, Šamiss atturējās nosaukt precīzu skaitu. Rupji rēķinot, vienā maiņā jābūt 250 darbiniekiem, bet, tā kā ražošanu nedrīkst pārtraukt, tad to skaits varētu būt četrreiz lielāks. Tāpat jāatceras, ka papildus darbā jāpieņem elektriķi, meistari, biroja darbinieki, nodaļu vadītāji utt. Konkrētu skaitu patlaban nevaru nosaukt, bet tas būs maksimālais skaits, kas nepieciešams ražošanas nodrošināšanai, uzsvēra potenciālais LM investors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Par cenas fiksēšanu soda divus tehnisko eļļu un šķidrumu tirgotājus

Elīna Pankovska, 01.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) sodījusi SIA United oils un SIA United oils Vidzeme par to, ka uzņēmumi vienojušies par fiksētu tālākpārdošanas cenu. Uzņēmumiem piemērots naudas sods 11, 7 tūkst. Ls apmērā. SIA United oils piemērots naudas sods 11,05 tūkst. Ls, bet SIA United oils Vidzeme – 645 Ls apmērā.

Uzņēmumi bija noslēguši vienošanos, ka diviem klientiem – SIA East-West Transit un AS Virši-A – preces tiks pārdotas par cenām un preču apmaksas noteikumiem, kurus noteica vairumtirgotājs SIA United oils, bet konkrētajiem klientiem mazumtirdzniecībā piemēroja SIA United oils Vidzeme.

Tāpat līgumā SIA United oils Vidzeme bija paredzēts SIA United oils sniegt finanšu informāciju par savu darbību, konstatējusi KP.

Vēsturiski SIA United oils bija izveidojusi plašu filiāļu tīklu visā Latvijā, kas darbojās līdz par 2008.gadam, kad uzņēmums pārdeva filiāles saviem darbiniekiem, bet Vidzemes filiāli – ar uzņēmumu nesaistītai personai. Tādējādi KP norāda, ka starp SIA United oils un tās bijušajām filiālēm jau kopš 2008.gada bija jāpastāv konkurences attiecībām un cenu politika bija jānosaka patstāvīgi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

«Star Alliance» vienojas ar «Amadeus» par kopīgu informācijas tehnoloģiju platformu

Aivars Mackevics [email protected], 12.09.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrību savienība Star Alliance kopā ar biedru lidsabiedrībām Lufthansa un United Airlines attīstīs jaunu IT sistēmu paaudzi lidsabiedrību pasažieru apkalpošanas nozarē. Iesaistītie dalībnieki kopā ir devuši uzdevumu IT apgādātājam Amadeus, kas specializējas ceļojumu tehnoloģijās, izstrādāt aliansei kopīgu IT platformu (Common IT-Platform). Tās ietvaros Lufthansa un United Airlines aizvietos šobrīd esošo veco IT sistēmu sastāvdaļas. Tiek plānots to izplatīt arī starp citām biedru lidsabiedrībām. Star Alliance vadītājs J.Albrehts atzīst, ka ar Star Alliance kopīgo IT platformu tiks īstenoti ilgtermiņa stratēģiskie mērķi. Galvenais mērķis ir uzlabot klientu apkalpošanu, ievērojami samazināt IT izmaksas, kā arī daudz ātrāk ieviest tirgū jaunus produktus. Hosē Antonio Tazons (José Antonio Tazón), Amadeus prezidents un vadītājs: “Mēs esam lepni par to, ka esam izvēlēti no slavenāko IT piedāvātāju vidus. Šis paziņojums izceļ "Altea suite" unikālo vērtību IT risinājumu nozarē lidsabiedrībām un aliansēm patreizējos konkurences apstākļos.” Lufthansa un United Airlines aizvietos savas līdzšinējās vecās sistēmas ar vienu kopīgu tehnoloģiju platformu, kas balstīsies uz nozares vadošajiem produktiem, kā arī jaunākajām tehnoloģijām. Jauno sistēmu pielāgos, lai labāk izpildītu klientu prasības mainīgajos tirgus apstākļos un vienlaicīgi tā ļaus partneru lidsabiedrībām ievērojami samazināt izdevumus. „Jaunā kopīgā IT platforma ir nozīmīgs solis gan pasažieriem, gan Star Alliance un Lufthansa, kas piedāvās klientiem vēl labāku apkalpošanu sākot ar rezervēšanu un līdz pat biļešu reģistrēšanai“, skaidro W.Meirhūbers (Mayrhuber), Deutschen Lufthansa AG valdes priekšsēdētājs. Viņš arī atzīst, ka kopīga IT produkta izveide liecina par padziļinātu sadarbību Star Alliance ietvaros, attīstot kopīgus produktus un Star Alliance nav pārdošanas un mārketinga apvienība, bet gan alianse, kas strādā klientu labā. Šobrīd lidsabiedrību izmantotās IT sistēmas balstās uz dažādām tehnoloģijām, bet jaunā platforma būs balstīta uz vienotu tehnisko infrastruktūru un programmatūru. Jaunās sistēmas būtība ir uzlabota klientu apkalpošanas darbība, gan pārdošanas nozarē, gan arī lidostas reģistrācijas nodaļā un tā ietver tādus darījumus kā lidojumu plānu, pieejamību, regularitāti, rezervēšanu, lidojumu cenas, biļešu izsniegšanu un piereģistrēšanu. Labāku klientu apkalpošanu sasniegs, pateicoties vienkāršākai lietošanai, kā arī pateicoties kopīgai datu bāzei un uzlabotai datu kvalitātei, kas būs pieejami lidsabiedrības apkalpošanas personālam, apkalpojot Star Alliance klientus. G.Tiltons, United priekšsēdētājs uzskata, ka Star Alliance kopīgā IT platforma ļaus piedāvāt klientam tādu pakalpojumu, kādu viņš vēlas: ērti un vienkārši. Tāpat kā United, tā arī Star Alliance koncentrējas uz to, lai visefektīvākajā veidā sasniegtu vislabāko iespējamo klientu apmierinātības līmeni. Pateicoties kopīgajai IT platformai, kas balstās uz jaunāko tehnikas stāvokli, lidsabiedrības dažādos veidos spēj ietaupīt izdevumus. Tas ietver sevī sākotnējās attīstības, apkalpošanas un turpmākās attīstības izmaksas. Automatizējot darījuma procesus, ir iespējams vēl papildus ietaupīt izmaksas. Turklāt platforma ļaus lidsabiedrībām ātrāk tirgū ieviest jaunus produktus un paplašināt darbību. „Kopīgā IT platforma ir piemērs tam, kādu mēs iedomājamies sadarbību nākotnē Star Alliance ietvaros. Līdz šim ļoti bieži mums bija jānodarbojas ar to, lai padarītu pieejamos produktus atbilstīgus aliansei. Kopīgās IT platformas gadījumā jau no paša sākuma runa bija par to, lai ieviestu vienu produktu mūsu sadarbības lidsabiedrībām“, tā uzsver J. Albrehts, Star Alliance vadītājs. 2006. gada 2. pusē Lufthansa uzsāks pārnest patreizējās sistēmas pirmās funkcijas uz kopīgo IT platformu. Pilnīga sistēmas pārveide ir jāpabeidz līdz 2007. gada beigām. United patreiz strādā pie tā, lai galīgi noteiktu sistēmas pār

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas čārterreisu aviokompānija Small Planet Airlines meklē pircēju savam finanšu grūtībās nonākušajam meitasuzņēmumam Vācijā, ziņo aģentūra Reuters.

Small Planet Airlines meitasuzņēmums Vācijā, kura nosaukums arī ir Small Planet Airlines, šonedēļ iesniedza Vācijas tiesā maksātnespējas pieteikumu un veiks restrukturizāciju. Aviokompānija turpina darboties un veic ieplānotos reisus.

«Notiek sarunas ar potenciālajiem investoriem, un šajos jaunajos apstākļos tās ir kļuvušas intensīvākas,» Reuters citē tiesas ieceltā Small Planet Airlines Vācijas meitasuzņēmuma administratora Joahima Foigta-Zalusa teikto.

Administrators norādīja, ka līdz šim iespējamos pircējus atbaidījuši aviokompānijas lielie parādi. To summu lidsabiedrība neatklāj.

«Tagad jautājums ir par to, vai mēs spējam samazināt šīs saistības maksātnespējas procesa gaitā, lai jaunais investors atkal var pacelties gaisā ar Small Planet,» aģentūrai Reuters teicis Foigts-Zaluss.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas čārterreisu aviokompānija «Small Planet Airlines», kas jau restrukturizē savus uzņēmumus Vācijā un Polijā, veiks arī Lietuvas uzņēmuma restrukturizāciju, un tāpēc vērsusies tiesā.

«Small Planet Airlines» norāda, ka Lietuvas uzņēmuma darbības turpināšanai nav nepieciešams investors, tomēr ir sākusi to meklēt.

Kompānija arī uzsver, ka restrukturizācija Lietuvā atšķirsies no restrukturizācijas Vācijā un Polijā.

«Abās šajās valstīs kompānijas nespēja kontrolēt paplašināšanos un izmaksu pieaugumu, un tāpēc mēs tur šoruden sākām restrukturizāciju. Vācijas un Polijas kompāniju reorganizācijas dēļ »Small Planet Airlines« Lietuvā nesaņems ieņēmumus par pakalpojumiem no šiem uzņēmumiem, tāpēc tā centīsies samazināt infrastruktūru un arī aizsargāt savu darbību no ārējo pakalpojumu sniedzēju prasībām,» teikts «Small Planet Airlines» paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«US Airways» pievienojas «Star Alliance»

Aivars Mackevics [email protected], 04.06.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septītā lielākā ASV lidsabiedrība US Airways pievienojas pasaules lielākajai lidsabiedrību savienībai Star Alliance. Ar amerikāņu lidsabiedrības pievienošanos palielinās Star Alliance lidsabiedrību apkalpoto vietu skaits no 700 uz 771, kā arī palielinās valstu skaits uz kurām tiek lidots no 128 uz 133 valstīm. Patlaban netiek nosaukts konkrēts datums, kad pievienosies US Airways, bet tiek rēķināts, ka tas notiks jau nākamo 12 mēnešu laikā. Star Alliance tika izveidota 1997. gada maijā. Patlaban lidsabiedrību savienības locekles ir Air Canada, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian Airlines, bmi, Lauda Air, Lufthansa, Mexicana Airlines, Scandinavian Airlines, Singapore Airlines, Spanair, Thai Airways International, Tyrolean Airways, United Airlines un Varig Brazilian Airlines. Turpretī poļu lidsabiedrība Lot Polish Airlines plāno pievienoties Star Alliance šī gada oktobrī. Avots: Wirtschaftsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Noskaidrotas Eiropas punktuālākās lidsabiedrības

Aivars Mackevics [email protected], 18.08.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neviena no Eiropas lidsabiedrībām neuzsāk savus lidojumus ar 100% precizitāti, liecina Association of European Airlines (AEA) veiktais punktualitātes tests, kura gaitā tika aptaujātas 27 Eiropas lidsabiedrības. Šajā testā vislielāko izlidošanas laika precizitāti uzrādīja lidsabiedrība Finnair (90,9%), turpretī islandiešu lidsabiedrība Icelandair (69,9%) ieņēma saraksta noslēdzošo pozīciju. Lidostās pasažierus aicina ierasties pie „izejas“ vēlākais 30. minūtes pirms izlidošanas, lai varētu laicīgi iekāpt lidmašīnā. Ja kāds no pasažieriem neievēro šo laiku, tad vidēji lidsabiedrībai jārēķinās ar pusstundas kavēšanos.Aizkavēšanās līdz 15 minūtēm tiek uzskaitīta kā „on-time“, tas ir, netika pieskaitīta kā kavējums. 1. Finnair (Somija) 90,9/90,4 (1. vieta)* 1. Luxair (Luksemburga) 90,9/netiek veikti 3. SN Brussels Airlines (Beļģija) 89,6/82,8 (3. vieta) 4. Tarom Romanian Airlines (Rumānija) 89,2/netiek veikti 5. SAS Scandinavian Airlines88,7/81,9 (4. vieta) 6. Deutsche Lufthansa AG87,2/80,2 (6. vieta) 7. Cyprus Airways (Kipra) 87,1/netiek veikti 8. Air France (Francija) 86,2/71 (14.vieta) 9. bmi British Midland (Lielbritānija) 86,1/77,4 (10. vieta) 10. CSA Czech Airlines (Čehija) 85,2/85 (2. vieta) 11. Malev Hungarian Airlines (Ungārija) 84,7/69,1 (16. vieta) 12. Adria Airways (Slovēnija) 83,7/netiek veikti 13. Iberia (Spānija) 82,4/73,1 (11. vieta) 14. JAT Airways (Serbija) 81,8/netiek veikti 15. Air Malta (Malta) 81,5/netiek veikti 16. Alitalia (Itālija) 81,4/77,9 (9. vieta) 17. Austrian Airlines (Austrija) 81,3/72,8 (12. vieta) 18. Swiss International Airlines (Šveice) 80,9/79 (8. vieta) 19. TAP Air Portugal (Portugāle) 73,6/72,1 (13. vieta) 20. KLM Royal Dutch Airlines (Nīderlande) 80,4/81,9 (4. vieta) 21. Croatia Airlines (Horvātija) 79,9/netiek veikti 22. LOT Polish Airlines (Polija) 78,8/45,7 (20. vieta). 23. British Airways (Lielbritānija) 77,5/80,1 (7. vieta) 24. Turkish Airlines (Turcija) 76,4/66,1 (17. vieta) 25. Spanair (Spānija) 73,7/59,6 (18. vieta) 26. Olympic Airlines (Grieķija) 71,2/59,2 (19. vieta) 27. Icelandair (Island) 69,9/70,8 (15. vieta) *Vieta. Lidsabiedrība (Valsts) Precizitāres % īso un vidējo lidojumu maršrutos/ Precizitāres % garo lidojumu maršrutos (ieņemtā vieta garo maršrutu precizitātes vērtējumā)

Komentāri

Pievienot komentāru
Latvija var!

Latvija var! Ir kontakts!

Anna Novicka, 28.05.2010

Šogad United Press plāno arī iegūt Zaļā gulbja sertifikātu, kas apliecina uzņēmuma zaļumu un ir ļoti augstu vērtēts Skandināvijas tirgū, plānus ieskicē tipogrāfijas komercdirektors Artūrs Broks.

Kristaps Kalns, Dienas mediji

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tipogrāfija United Press savu pārliecinošo veikumu skaidro ar spēju veidot ar klientiem ilgtermiņa attiecības, kurām krīze netraucē.

Atslēga nav cenā un pat ne kvalitātē, jo visi strādā labi un tagad arī pietiekami lēti, bet gan personiskajos kontaktos un spējā pareizi komunicēt ar klientiem – tā poligrāfijas grupas United Press pagājušā gada veikumu, uzņēmuma apgrozījumam pieaugot par 35%, skaidro tās komercdirektors Artūrs Broks. Ilgus gadus nodzīvojis Norvēģijā, viņš Latvijā atgriezies ar diplomu mārketingā un pieredzi poligrāfijas biznesā, kas arī ļāva United Press tik veiksmīgi iekarot Norvēģijas tirgu.

Iegādājas veselu tipogrāfiju

Šogad United Press plāni ir vēl ambiciozāki – apgrozījumam jāpieaug par 40%, toties 2011. gadā jāpietuvojas piecu miljonu latu robežai, pārliecinoši saka A. Broks. Latvijā uzņēmumam ir tikai birojs un ražotne, bet vērtīgākais «kapitāls» – klienti – ir Norvēģijas izdevniecības. Cits Latvijas eksporta čempions poligrāfijā – uzņēmums Livonia Print – Skandināvijas tirgū startē ar grāmatām, tad United Press specializācija ir periodikas izdevumi. Ik mēnesi kompānija drukā 70–80 dažādus Norvēģijā izdotos žurnālus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic meita Baltic Airlines cīnīsies ar Krājbanku

Māris Ķirsons, Līva Melbārzde, 06.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Baltic Airlines vērsies Rīgas apgabaltiesā ar prasību pret a/s Latvijas krājbanku, apstrīdot komercķīlas tiesību izlietošanu.

To sarunā ar DB atzina 100% airBaltic meitas kompānijas SIA Baltic Airlines valdes loceklis Alnis Vītols. «Prasības pieteikumu tiesā iesniedzu ar mērķi, aizstāvēt kompānijas Baltic Airlines intereses,» sacīja A. Vītols. Viņš uzsver, ka pārsūdz Latvijas krājbankas realizēto Baltic Airlines nevis airBaltic komercķīlu. «Sīkākas pārsūdzības detaļas es jums pat gribot nevaru atklāt, jo visas līgumsaistības ir konfidenciālas, es nevaru atklāt ne strīda būtību, ne citu ar šo faktu saistīto informāciju,» piebilst A. Vītols, norādot, ka pārstāv tikai un vienīgi Baltic Airlines, nevis kāda konkrēta mātes kompānijas airBaltic akcionāra intereses.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korpulentiem pasažieriem nāksies iegādāties otru sēdvietu ekonomiskajā klasē vai arī pirkt vienu biznesa klases biļetei, ja tie vēlēsies lidot ar United Airlines lidmašīnām, ziņo News.com.

"Ja pasažieris būs iegādājies vienu biļeti, tad mēs piedāvāsim iegādāties otru biļeti un nosēdināt vietā kur ir divas brīvas vietas blakām, bet ja lidojumam visas biļetes būs izpirktas, tad šis pasažieris nevarēs lidot ar United Airlines lidmašīnu," uzsvēra kompānijas pārstāvis Robins Urbanskis (Robin Urbanski)

Šādu lēmumu kompānija United Airlines nolēma pieņemt pēc tam, kad pagājušā gada laikā tā saņēma vairāk nekā 700 sūdzības no pasažieriem, kuri lidmašīnās sēdējuši blakus korpulentiem cilvēkiem.

“ Lūdzu, saprotiet, ka mēs rūpējamies par visiem mūsu klientiem un šo lēmumu esam pieņēmuši, lai ikviens pasažieris lidojot ar United Airlines justos ērti un patīkami," teikts kompānijas oficiālajā paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidsabiedrības cīnās par darījumu ceļotājiem

Aivars Mackevics [email protected], 10.07.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrību alianse Oneworld rīko akciju, kuras ietvaros tiks piedāvāts 15 000 uzņēmumiem Vācijā cenu samazinājums par 40% biznesa ceļotāju lidojumiem. Šīs akcijas mērķis ir piesaistīt darījumu klientus kā arī ar cenu samazinājumiem pārvilināt pie sevis, piemēram, lidsabiedrības Lufthansa pasažierus. Lidsabiedrību aliansē Oneworld ietilpst British Airways, American Airlines, Iberia, Aer Lingus, Finnair un Lan-Chile. Tiek plānots turpināt šādu akciju arī Francijā un Itālijā. Šāda agresīva cenu konkurences cīņa starp lidsabiedrībām nespēj ilgstoši piesaistīt firmu pārstāvjus tikai vienai lidsabiedrībai. Ikvienai lidsabiedrībai darījumu ceļotāji ir ļoti interesanta mērķa auditorija, jo tie maksā ne tikai dārgāku cenu par biznesa klases biļetēm, bet arī visbiežāk izmanto lidsabiedrību pakalpojumus. Īpaši pastiprinājusies ir lēto lidsabiedrību konkurence tradicionālajām lidsabiedrībām. Piemēram, lidsabiedrība Germanwings jau ir noslēgusi ar 146 uzņēmumiem speciālus līgumus, kas paredz atlaides lidojumiem no Ķelnes/Bonnas lidostas. Arī lidsabiedrība Air Berlin piedāvā elastīgus tarifus, kas domāti speciāli darījumu ceļotājiem. Akcija, ko aizsākusi britu lidsabiedrība British Airways ir patlaban lidsabiedrību alianses Oneworld intensīvākais darījumu klientu piesaistes solis. Līdztekus arī franču lidsabiedrība Air France pastiprina savu darbību Vācijas tirgū. Pagājušajā gadā franču lidsabiedrība veiksmīgi palielināja savu apgrozījumu par 30% tieši Vācijas biznesa klientu vidū. Franču lidsabiedrības speciālā programma “Voyageur Rewards” dod atlaides līdz 15% lidojumiem biznesa klasē. Vācijas lielākai lidsabiedrībai Lufthansa nākas stāties pretī šiem agresīvajiem citu lidsabiedrību cenu piedāvājumiem. Lufthansa patlaban piedāvā saviem klientiem uzlabotu biznesa klases komfortu un ekskluzīvus lidostas terminālus kā arī plāno visu savu tālo lidojumu floti aprīkot ar interneta pieslēgumu. Bez tam jau darījumu ceļotāji, kas lido uz Dienvidāfriku un ASV var izjust izmaksu samazinājumus līdz pat 50% salīdzinājumā ar regulārajiem cenu tarifiem. Iemesli lidojumu biļešu izmaksu samazināšanai: · Lielākai daļai uzņēmumu sakarā ar tautsaimnieciskās attīstības lejupslīdi ir jāietur taupības kurss un līdz ar to daudzi darījumu ceļojumi tiek atcelti. Uzņēmumi tagad aizvien biežāk iegādājas ekonomiskās klases lidojumu biļetes ierasto biznesa klases vietā. · Lidojumu tirgus ir piesātināts un ievērojami paplašinās lēto lidojumu lidsabiedrību piedāvājumi. · Lidsabiedrības, pirms lidot ar tukšām lidmašīnām, tomēr izlemj labāk samazināt biļešu cenas (tagad arī darījumu ceļotājiem) un palielināt lidmašīnu noslogojumu. Avots: Handelsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Labākās pasaules lidsabiedrības

Aivars Mackevics [email protected], 30.04.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neatkarīgā britu institūtā Skytrax Research tika apkopoti interneta aptaujas 4,4 miljoni pasažieru no 80 valstīm, kuri vērtēja pasaules 2003. gada lidsabiedrības. Aptaujātie pasažieri par labāko pasaules lidsabiedrību ir atzinuši Cathay Pacific Airways, kura 2002. gadā bija otrajā vietā. Hongkongas lidsabiedrība ir apmainījusies vietām ar Emirates lidsabiedrību no Dubaijas. Trešo vietu nemainīgi ieņem Singapore Airlines, kam seko Malaysia Airlines, kura 2002. gadā nebija nemaz starp labākajām desmit lidsabiedrībām un šogad ir atvirzījusi pagājušā gada uzvarētāju lidsabiedrību British Airways uz sesto vietu. Piekto vietu šogad aizņem lidsabiedrības Qantas,kam attiecīgi seko Swiss, Thai Airways, Air New Zealand un Austrian Airlines. Turpretī labāko desmitnieku ir pametušas lidsabiedrības Continental Airlines, Virgin Atlantic Airways, American Airlines, All Nippon Airways un Air Canada, kas pagājušajā gadā aizņēma vietas no sestās līdz desmitajai, kā arī Lufthansa, kas 2002. gadā bija piektajā vietā. Tātad labākās 2003. gadā ir: 1. Cathay Pacific Airways 2. Emirates 3. Singapore Airlines 4. Malaysia Airlines 5. Qantas 6. British Airways 7. Swiss 8. Thai Airways 9. Air New Zealand 10. Austrian Airlines Avots: Reise&Preise

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidsabiedrības, kas pazaudē vismazāk bagāžas

Aivars Mackevics [email protected], 24.05.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrības pazaudē katra 50. pasažiera koferi. Neatkarīgi no tā vai tas paliek personas izlidošanas vietā vai tiek samainītas un tas aizlido pavisam citā virzienā, tas nav patīkams brīdis nevienam pasažierim. Šāda situācija var rasties, taču tā nevajadzētu būt! Viss atkarīgs kuras lidsabiedrības pakalpojumus Jūs izmantojiet. Eiropas lidsabiedrību savienība (AEA) tika apsekojusi dažādas lidojumu maršrutus. Rezultātā vislabākos rādītājus uzrādīja lidsabiedrība Air Malta, kura pazaudēja 3 koferus uz 1000 pasažieriem. Lidsabiedrību vidēji pazaudētie koferi uz 1000 pasažieriem: 1. Air Malta 2,9 2. Turkish Airlines 4,6 3. Tarom Romanian Airlines 6,6 4. Spanair 7,8 5. Icelandair 8,4 6. SN Brussels Airlines 8,8 7. Malev Hungarian Airlines 8,9 8. Swiss International Airlines 10,4 9. Adria Airways 10,9 10. SAS Scandinavian Airways 11,3 11. Iberia 11,5 12. CSA Czech Airlines 11,9 13. Finnair 11,9 14. Croatia Airlines 12 15. LOT Polish Airlines 12,5 16. Cyprus Airways 13,8 17. Air France 14,9 18. bmi (British Midland) Airways 15,1 19. Luxair 15,8 20. TAP Portugal 16 21. British Airways 18,3 22. Lufthansa 18,6 23. Austrian Airways 18,8 24. KLM Royal Dutch Airlines 22,3

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Nosauktas Eiropas drošākās lidsabiedrības

Jānis Rancāns, 30.08.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Air France-KLM, British Airways un Lufthansa ir drošākās Eiropas lidsabiedrības, atzinusi Ženēvā bāzētā Gaisa transporta reitingu aģentūra (ATRA).

Savukārt par drošākajām ASV lidsabiedrībām atzītas MR Corporation, Continental Airlines, Delta Airlines, Southwest Airlines, United Airlines un US Airways, bet visdrošākā aviokompānija Āzijā ir Japan Airlines.

Lai noteiktu lidsabiedrību drošību – ATRA izpētījusi publiski pieejamo informāciju par 15 kritērijiem, kā, piemēram, lidsabiedrību izmantoto lidmašīnu vidējais vecums un flotes viendabīgums, raksta France24.

Aģentūra arī uzsver, ka, lai runātu par lidsabiedrību drošību, nepieciešams pievērst uzmanību ne tikai negadījumu skaitam, bet arī «tehniskajiem, cilvēciskajiem, organizatoriskajiem un ārējiem faktoriem».

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv, 03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

« Czech Airlines» 2004. gads bijis panākumiem bagāts

Aivars Mackevics [email protected], 16.02.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2004. gadā Čehijas lidsabiedrība Czech Airlines (CSA) piedzīvojusi tās vēsturē lielāko izaugsmi. Pārvadāts rekordliels pasažieru skaits sasniedza 4,34 miljoni. Pasažieriem ir nodrošināti augstas kvalitātes pakalpojumi. Eiropas Lidsabiedrību asociācijas biedru vidū CSA šogad atzīta par sesto precīzāko Eiropas lidsabiedrību, salīdzinājumā ar 2003. gadu uzlabojot pozīciju par 14 vietām. Salīdzinot ar iepriekšējo gadu, vairāk kā par piekto daļu pieaudzis pārvadāto pasažieru skaits. Palielinājušies ienākumi no regulārajiem pasažieru pārvadājumiem, čarterreisiem, kā arī pasta un kravas pārvadājumiem. Pirmie provizoriskie aprēķini liecina, ka CSA peļņa 2004. gadā sastādīs vairāk kā 250 miljonus čehu kronu (CZK). CSA prezidents Jaroslavs Tvrdíks atzinis 2004. gadu par lielu panākumu gadu, kad gūtie ienākumi ievērojami pārsnieguši plānotos. CSA nostiprinājusi pozīcijas savā bāzes lidostā Prāgas Ruzyně - vienā no Eiropas atvērtākajiem gaisa satiksmes tirgiem. Salīdzinājumā ar plānotajiem ienākumiem 13,7 miljardu CZK apmērā, Czech Airlines 2004. gada ienākumi sastādīja 19,7 miljardus CZK. CSA transporta ienākumi 2004. gadā sasnieguši 17,1 miljardu, kas ir 18% pieaugums, salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Lielākais ienākumu pieaugums bijis čarterreisu jomā – iegūti 924 miljoni CZK, kas ir par 35% vairāk nekā iepriekšējā gadā. Kravas un pasta pārvadājumu ienākumi palielinājušies par 15%. Lidsabiedrības CSA klienti kopā par kravas transportēšanu 2004. gadā lidsabiedrībai samaksājuši 519 miljonus čehu kronu. Kopumā pārvadātas 22 735 pasta un kravas tonnas. Neskatoties uz ievērojamo ienākumu palielināšanos, CSA 2004. gadā neizdevās iegūt plānoto peļņu 622 miljonu čehu kronu apmērā. Tam par iemeslu bijušas pastāvīgi augošās degvielas cenas - CSA degvielas iegādei 2004. gadā iztērējusi par 900 miljoniem CZK vairāk, nekā sākotnēji plānots. 2004. gada 12 mēnešos Czech Airlines kopumā pārvadājusi 4,34 miljonus pasažieru, kas ir par 21% vairāk, nekā 2003. gadā. Pirmo reizi savā pastāvēšanas vēsturē CSA pārvadājusi vairāk kā 4 miljonus pasažieru gadā. 2004. gada janvārī – decembrī vidējais sēdvietu noslogojums bijis 70,5%. Lidojumu skaits palielinājās par 21%, sasniedzot 32 699 lidojumus 2004. gadā. 2004. gadā CSA ievērojami paplašināja darbību čarterpārvadājumos, salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu pārvadājot par 35% lielāku čarterpasažieru skaitu, kas 2004. gadā sasniedza 330 000. 2004. gadā Czech Airlines uzsāka čarterreisos izmantot Airbus A310, kas ļāva lidsabiedrībai piedāvāt jaunus tiešos maršrutus uz Dienvidameriku un iegūt jaunus sadarbības partnerus starp tūrisma aģentūrām. 2004. gadā CSA uzsāka lidojumus uz desmit jauniem galamērķiem, tajā skaitā vairākiem Eiropas Savienības gaisa satiksmes centriem - Glasgovu, Krakovu, Londonas Getviku, Luksemburgu un Marseļu. Pieprasītākie CSA galamērķi bija Londona, Parīze, Amsterdama, Ņujorka un Maskava. Paplašinājās CSA darbība Krievijā, kur lidsabiedrība atklāja jaunus maršrutus uz Samāru un Jekaterinburgu. Czech Airlines 2004. gadā uzsāka lidojumus uz Azerbaidžānas galvaspilsētu Baku un Maldivu salām Indijas okeānā. Līdz ar Čehijas pievienošanos Eiropas Savienībai, CSA pirmo reizi savā pastāvēšanas vēsturē sāka piedāvāt savienojumus ne vien no Čehijas, bet ES ietvaros uzsāka reisus starp Marseļu un Barselonu. 2004. gadā Czech Airlines iegādājās 10 jaunas lidmašīnas, palielinot kopējo CSA lidmašīnu skaitu līdz 45. No 2006. – 2008. gadā paredzēts papildināt lidmašīnu bāzi ar jaunām Airbus A320 vidējo distanču lidmašīnām. Kopš 2004. gada sākuma Czech Airlines saņēmusi vairākas prestižas balvas. 2004. gada maijā lidsabiedrība ieguva Official Airline Guide (Londona) balvu kā labākā Centrālās un Austrumeiropas lidsabiedrība. 2005. gada janvārī prestižā Amerikas žurnāla Global Traveler lasītāju aptaujā Czech Airlines tika atzīta par labāko Austrum

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Star Alliance» apkalpo 21 lidostu jaunajās ES valstīs

Aivars Mackevics [email protected], 06.05.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrību savienības Star Alliance kopējo lidojumu maršruti pavisam piedāvā 1.750 lidojumus nedēļā uz 21 vietām jaunajās ES valstīs. Kā atzīmē lidsabiedrību savienības pārstāvis, tad ES paplašināšanās veicinās ceļojumu skaita palielināšanos no/uz jaunajām ES valstīm. Vislielāko lidojumu skaitu, proti, 800 lidojumus nedēļā, Star Alliance savienības locekles veic uz Polijas galvaspilsētu Varšavu, kas ir arī kļuvusi par svarīgāko savienības lidojumu krustpunktu jaunajās ES valstīs. Patlaban lidsabiedrību savienības Star Alliance klientiem ir iespējams izmantot stratēģiski labas vietas saviem lidojumiem kā Vīne, Kopenhāgena, Frankfurte, Minhene, Stokholma un Varšava, no kurienes itin labi ir aizsniedzamas jaunās ES valstis. Jāatzīmē, ka Star Alliance savienībā ir lidsabiedrības: Air Canada, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian, bmi, poļu LOT Airlines, Lufthansa, Scandinavian Airlines, Singapore Airlines, Spanair, Thai Airways International, United un VARIG Brazilian Airlines, kā arī no šī gada 4. maija - lidsabiedrība US Airways. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

ASV vēstniecība Rīgā piedāvā apmācības semināru par ASV valsts iepirkumu procedūrām

, 29.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīga, 2007.gada 28.augusts - Sadarbībā ar ASV Sauszemes spēkiem Vašingtonā, Kolumbijas apgabalā, kā arī Latvijas Investīciju un attīstības aģentūru, ASV vēstniecība Rīgā piedāvā divu dienu apmācības semināru par ASV valsts iepirkumu procedūrām.

Seminārs "Kā kļūt par preču vai pakalpojumu piegādātāju ASV valdības institūcijām?" notiks no 20.-21.septembrī Jūrmalā, Hotel Jurmala Spa (Jomas ielā 47/39, Jūrmalā, un tā ietvaros būs iespēja uzzināt, kā darbojas ASV valsts iepirkumu un līgumu slēgšanas sistēma ASV valdībā. Seminārs paredzēts visiem uzņēmējiem, kas ieinteresēti izmantot daudzveidīgās līgumu slēgšanas iespējas ar ASV valdību, pievēršoties gan potenciālajiem tiešajiem uzņēmējiem, gan apakšuzņēmējiem

Semināru vadīs pasniedzēji no ASV Sauszemes spēkiem Vašingtonā, Kolumbijas apgabalā, ASV Aizsardzības iepirkumu universitātes (AIU), kā arī ASV Armijas inženieru korpusa. Dalībniekiem būs iespēja uzzināt, kādas uzņēmējdarbības iespējas ir pieejamas, kā arī par iepirkumu konkursu kārtību. Semināra noslēgumā dalībnieki saņems materiālus par līgumu slēgšanas iespējām ar ASV valdību, kā arī attiecīgajiem noteikumiem. Ar semināra programmu var iepazīties Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras mājas lapā (www.liaa.gov.lv).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eļļu un smērvielu ražotājam un tirgotājam SIA “United Oils” ierosināts tiesiskās aizsardzības process, liecina Lursoft dati.

Iepriekš tiesiskās aizsardzības process uzņēmumam bija ierosināts arī 2017.gada beigās, bet tas izbeigts 2018.gada martā.

Balstoties uz VID sniegtajiem datiem, SIA “United Oils” ir izveidojies 128,94 tūkstošu eiro liels nodokļu parāds, VID piemērojis uzņēmumam liegumu arī reģistrēt komercķīlas, tās pārreģistrēt, pārjaunot un grozīt. Lursoft Kavēto maksājumu datu bāzē atrodamā informācija rāda, ka uzņēmumam reģistrēts arī neapmaksāts rēķins. Tā apmaksas termiņš tiek kavēts jau vairāk nekā 50 dienas.

SIA “United Oils” īpašnieki ir piecas fiziskas personas, no kurām vairākuma daļu īpašnieks un reizē arī uzņēmuma patiesais labuma guvējs ir Džeihuns Zalovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Brilliance Motors, A/S United Motors filiāle, kas pārstāv BMW un MINI zīmolus Igaunijā, parakstījusi oficiālu importa līgumu ar HSO Motors Europe, pamatojoties uz kuru Brilliance Motors pārstāvēs Brilliance automašīnas Igaunijā, Latvijā un Lietuvā, Db.lv informēja United Motors valdes loceklis Kaljo Karilaid.

A/S United Motors valdes loceklis un izstrādes projektu vadītājs Kaljo Karilaid pastāstīja, ka Brilliance Motors ir filiāle, kas tika izveidota tieši Brilliance zīmola pārstāvēšanai Baltijas valstīs. "Brilliance ir jauna transportlīdzekļu līnija, kas izveidota BMW un ķīniešu sadarbības rezultātā un jau ražo automašīnas Ķīnā kopuzņēmumā ar BMW," informēja Karilaida kungs. "Šim jaunajam zīmolam piemīt milzīgs potenciāls un tieši tādēļ mēs izlēmām par labu pārstāvniecībai arī Baltijas valstīs."

Pēc Karilaida kunga teiktā, SIA Brilliance Motors būs atbildīga par dīleru tīkla izveidi un zīmola imidža veidošanu visās trīs valstīs. Šobrīd Brilliance Motors notiek vadītāja pieņemšanas process, pēc kura tiks uzsāktas jau konkrētākas sarunas ar potenciālajiem dīleriem. "Jau šobrīd ir jūtama interese par potenciālo Brilliance dīleru statusu, bet, kamēr mēs neesam parakstījuši vēl nekādus līgumus, jebkurš interesents ir laipni gaidīts pie sarunu galda kopā ar mums."

Komentāri

Pievienot komentāru
Investors

United Partners Advisory kļuvis par Baltijas First North sertificēto konsultantu

Žanete Hāka, 13.10.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nasdaq (Nasdaq: NDAQ) paziņo, ka ar 13. oktobri Igaunijas finanšu konsultāciju kompānija United Partners Advisory kļūst par Baltijas Sertificēto konsultantu First North tirgū. Šī statusa iegūšana ļauj United Partners Advisory konsultēt potenciālos First North uzņēmumus visās trijās Baltijas valstīs.

Nasdaq Baltic First North ir alternatīvais tirgus, kas sniedz iespējas augošiem uzņēmumiem piesaistīt kapitālu attīstībai un veicināt savu atpazīstamību. Salīdzinot ar regulētā tirgus prasībām, alternatīvā tirgus prasības ir mērenākas, tādējādi augošiem uzņēmumiem ir vieglāk kļūt publiskiem. Sertificētā konsultanta uzdevums ir sniegt uzņēmumam atbalstu sagatavošanās procesā, kā arī vēlāk nodrošināt, lai uzņēmums izpilda First North noteikumu prasības.

«Priecājos, ka interese par First North tirgu ir pieaugusi gan starp uzņēmumiem, kuri vēlas nokļūt publiskajā tirgū, gan arī Sertificēto konsultantu vidū,» pauda Kaarel Ots, Nasdaq Tallinn vadītājs. «Pēdējā laikā mēs biržā īpašu uzmanību pievēršam tam, lai mazie un vidējie uzņēmumi būtu informēti par ieguvumiem, ko sniedz biržas alternatīvais tirgus First North. Te lielu lomu spēlē Sertificētie konsultanti, kuri palīdz uzņēmumiem spert pirmos soļus kapitāla tirgū. Esmu pārliecināts, ka United Partners, kas pavisam nesen arī paši mēroja ceļu uz First North, kļūs par izcilu konsultantu potenciālajiem First North uzņēmumiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidsabiedrību savienība «Star Alliance» pāriet uz e-biļetēm

Aivars Mackevics [email protected], 14.12.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrību savienība Star Alliance tagad piedāvās saviem klientiem visā pasaulē e-biļetes. Pēc veiksmīgās testa fāzes, tagad bezpapīra biļetes tiks ieviestas pamazām visām Star Alliance dalībniecēm. Līdz 2005. gada augusta beigām tiek plānots jau pabeigt šo jauno projektu un pasažieri varēs visā Star Alliance lidojumu tīklā pārvietoties ar vienu vienīgu e-biļeti. Jau tagad sekojošas lidsabiedrības savstarpēji izmanto elektroniskās biļetes: Air Canada, Lufthansa un UnitedAustrian un LufthansaLufthansa un Scandinavian AirlinesScandinavian Airlines un SpanairUnited un US AirwaysLufthansa un Air Canada. Turpretī All Nippon Airways (ANA) un United Airlines plāno ieviest bezpapīra lidojumu biļetes līdz gada beigām, bet Air Canada un Air New Zealand saviem klientiem piedāvās šādu pakalpojumu vēl līdz janvārim. Lidsabiedrību savienības Star Alliance uzņēmumu klientu programma “Corporate Plus” 2004. gadā apgrozīja vairāk kā 1,5 miljardus eiro. Patlaban tā apkalpo 35 globālus firmu klientu līgumus. Jāatzīmē, ka “Corporate Plus” programmas klienti var izvēlēties kādu no savienības dalībniecēm-lidsabiedrībām, lai gūtu vēl papildus priekšrocības saviem darījumu ceļojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru