Kaut arī Latvijas Pašvaldību savienības (LPS), Latvijas Darba devēju konfederācijas un Latvijas Pasažieru pārvadājumu asociācijas (LPPA) neatbalstīti, vadībā, visticamāk, atbalstu saņems Ministru kabineta noteikumi, kas skar sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā radušos zaudējumu kompensēšanu.

DB jau rakstījis, ka no nākamā gada plānots nekompensēt izmaksas, kas vairāk kā par 5% pirmajā gadā un 3% nākamajos gados pārsniegs vidējās visu pārvadātāju izmaksas, sniedzot pakalpojumus līdzīgos apstākļos. Populistiski iebildumi pret jauno tarifu noteikšanas kārtību ir tiem, kas varētu ciest no neefektīvas saimnieciskās darbības, norāda Autotransporta direkcijas (ATD) valdes loceklis Andulis Židkovs. ATD, kas slēdz līgumus ar pārvadātājiem par sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanu reģionālajos starppilsētu nozīmes maršrutos, neizprotama LPS negatīvā nostāja, jo pašvaldības tikai iegūtu no izmaksu samazinājuma.

Ja lielie pārvadātāji, kas sniedz pakalpojumus starppilsētu maršrutos, izdzīvos, tad mazie, kas veic vietējos pārvadājumus reģionos, gan ne, uzskata LPS padomnieks tehnisko problēmu jautājumos Aino Salmiņš. Viņaprāt, rezultātā iedzīvotājiem Latgalē mazināsies interese par nodarbinātību, jo doties uz darbu ar autobusu uz tuvāko pilsētu vairs neatmaksāsies.

Daļēja zaudējumu segšana ir viens no galvenajiem punktiem, pret ko iebilst LPPA, kuras vadītājs Pēteris Salkazanovs atkārtoti brīdina, ka vērsīsies Satversmes tiesā, ja šie noteikumi tiks pieņemti. Tā kā tos paredzēts attiecināt uz esošajiem līgumiem, tad tiks pārkāpts tiesiskās paļāvības princips. Savukārt A. Salmiņš norāda, ka viss beigsies ar valdībai neizdevīgu Eiropas Kopienu tiesas (EKT) lēmumu, un nav skaidrs, kas tad par to visu maksās.

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra