Dienas Bizness

  • 20 pirmdiena,
    februāris

    Vitauts, Smuidra, Smuidris

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8572

    USD: 1.0650

Ražošana

Ar Rail Baltica līdz Kauņai varēs nokļūt divās stundās  4

Baltijas valstu pārstāvji konceptuāli vienojušies, ka izdevīgākais Rail Baltica maršruts būtu Tallina - Pērnava - Rīga - Bauska- Paņeveža - Kauņa.

Tas nozīmē, ka iespējamais Rail Baltica maršruts tiks analizēts tālāk, lai veiktu detalizētu projekta izmaksu un ieguvumu analīzi, informē Satiksmes ministrija.

Šajā maršrutā plānots izbūvēt jaunas 1435 mm platuma sliedes, lai ātrgaitas dzelzceļa līnija nodrošinātu ātrumu līdz 250 km/h, savukārt vidējais ātrums maršrutā varētu būt 170 km/h. Tas nozīmē, ka ceļu no Rīgas uz Tallinu būtu iespējams veikt divās stundās, līdzīgi arī maršrutā Rīga - Kauņa.

Kopumā tika prezentēti četri iespējamie varianti Eiropas standarta dzelzceļa līnijas novietojumam.

Baltijas valstis Rail Baltica izpēti uzsāka šā gada aprīlī. Latvijā izveidota nacionālā projekta vadības grupa, kurā ir pārstāvji no Satiksmes ministrijas, v/as Latvijas Dzelzceļš un Valsts dzelzceļa tehniskās inspekcijas.

Rail Baltica projekta izpēte iekļauta Eiropas komunikāciju tīklu (TEN-T ) 2007. – 2013. gada perioda daudzgadu programmā, un Rail Baltica ir ES prioritārais projekts. No TEN-T budžeta izpēte tiek finansēta 50% apmērā. Projekta nacionālo līdzfinansējumu 50% apmērā nodrošina katra valsts no sava budžeta. Izpētes kopējās izmaksas ir 396 tūkst. eiro.

Līgums par tehniski - ekonomiskā pamatojuma izstrādi noslēgts ar Lielbritānijas uzņēmumu AECOM Ltd., kurš uzvarēja atklātā konkursā. Paredzams, ka Rail Baltica izpēti varētu pabeigt nākamā gada marta beigās.
 

Saistītie raksti

Reklāma