Transports un loģistika

Arī fotoradara imitācija palīdzot ieviest kārtību

, 30.10.2009

Jaunākais izdevums

Nav svarīgi — uz ielas ir policists vai tā manekens, fotoradars vai radara imitācija. Arī fotoradars disciplinē.

Tā intervijā portālam Apollo atzinusi Satiksmes uzraudzības biroja vadītāja Vineta Mistre. «Ja mēs papētām fotoradaru izvietošanas praksi, tad jāsecina: ja vienā dienā konkrētā vietā stāv fotoradars, nākamajā dienā šoferi tur brauc daudz lēnāk,» saka V. Mistre. Policijas apkopotā statistika liecina, ka populārākais Ceļu satiksmes noteikumu pārkāpums ir ātruma pārsniegšana. «Šajā ziņā visvairāk var izdarīt tieši fotoradari,» norāda Mistre.

Par stacionāru fotoradaru darbības efektivitāti Satiksmes uzraudzības biroja vadītāja apgalvo, ka tie tiks izvietoti vietās, kur notiek negadījumi ar smagām sekām, vietās, kur fiksē daudz pārkāpumu. «Inspektorus visur nolikt nevar, tāpēc fotoradari vajadzīgi,» tā V. Mistre.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Jūrmalnieki ņēmuši «savās rokās» brīdinājumu izvietošanu par fotoradaru

Gunta Kursiša, 07.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmalā, Rīgas ielā, pirms mobilā fotoradara, kas, pēc vietējo teiktā, tur atrodas jau vairākas nedēļas, vietējie iedzīvotāji pie koka piestiprinājuši zīmi, kas brīdina, ka drīzumā ceļu satiksmes dalībnieku ātrums varētu tikt pārbaudīts ar fotoradara palīdzību.

Pēc jūrmalnieku teiktā, Rīgas ielas posmā starp Kr. Barona un Miera ielu novietotā ātruma mērīšanas ierīce atrodas jau vairākas nedēļas, tomēr minētajā Rīgas ielas posmā «nav ne gājēju, ne gājēju pāreju, ne kādu citu apdraudējumu un arī ceļu satiksmes negadījumus šajā ielas posmā neviens nespēja atcerēties». Kā norāda Valsts Policijas (VP) pārstāve Lita Juberte, VP lēmumu par fotoradaru izvietošanas vietu, laiku un ilgumu pieņem, ievērojot iepriekš noteiktus kritērijus, iepriekš veicot ceļu satiksmes drošības analīzi. Fotoradaru izvietošanas būtiskākie kritēriji ir ceļa posmi un vietas, kur notika vai var notikt ceļu stiksmes negadījums ar bojāgājušiem un ievainotajiem, ceļa posmi, kuros ir liels negadījumu skaits bez cietušajiem, ceļa posmi, kuros regulāri tiek pārkāpti ceļu satiksmes noteikumi, īpaši tie, kas saistīti ar atļautā braukšanas ātruma neievērošanu, jo tā neievērošana ir galvenais iemesls smagiem ceļu satiksmes negadījumiem, skaidorja L. Juberte. Tāpat viņa norādīja, ka svarīgi kritēriji, pēc kuriem tiek izvēlēta fotoradara atrašanās vieta, ir satiksmes drošības draudi, piemēram, skolas, bērnudārzi, gājēju pārejas, vietas, kur pulcējas cilvēki un vietas, kur, pārkāpjot ceļu satiksmes noteikumus, tiek šķērsota brauktuve. Izvēloties fotoradara atrašanās vietu, tiek ņemta vērā arī satiksmes plūsmas intensitāte, ceļa infrastruktūra, kā arī pamatoti iedzīvotāju iesniegumi un lūgumi. Mobilo fotoradaru atrašanās vietas var tikt mainītas katru dienu, bet nav obligāti, ka radara atrašanās vieta mainīsies ikdienas, skaidroja L. Juberte.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija trešdien neatbalstīja Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas piedāvātos grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas paredz izvietot brīdinājuma ceļa zīmes arī pirms pārvietojamiem fotoradariem.

Komisija vienojās tālākai izskatīšanai Saeimā grozījumus nevirzīt, DB informē Saeimas Preses dienestā.

Komisijas priekšsēdētājs Vjačeslavs Dombrovskis (Reformu partija) uzsvēra, ka fotoradaru mērķis ir samazināt ceļu satiksmes negadījumu skaitu, taču šie grozījumi neveicinās mērķa sasniegšanu. Pēc viņa teiktā, izvietojot brīdinājuma zīmes arī pirms pārvietojamiem fotoradariem, transportlīdzekļu vadītājiem zudīs motivācija ievērot atļauto braukšanas ātrumu, un viņu braukšanas paradumi nemainīsies. «Tāpat tas pārvietojamos fotoradarus pielīdzinātu stacionārajiem, un zustu pārvietojamo fotoradaru jēga. Ja tiktu pieņemts šāds grozījums, tad tāpat arī varētu paredzēt ceļu satiksmes dalībnieku informēšanu par ceļu policijas patruļu vietām,» norāda V. Dombrovskis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmo lielo salu visi fotoradari ir izturējuši, un Valsts Policijai (VP) nav ziņu par to, ka Latvijas teritorijā kāds no tiem būtu atslēdzies.

Jau ziņots, ka fotoradaru tehniskajā specifikācijā noteiktā temperatūras apmlitūda, kurā fotoradari darbojas, ir no plus 40 grādiem pēc Celsija līdz mīnus 25 grādiem pēc Celsija, tomēr, kā uzsvēra VP pārstāve Lita Juberte, tas nenozīmē, ka radari faktiski nevarētu izturēt augstāku vai zemāku temperatūru, un fotoradarā iekšā ir iebūvēta apsildes sistēma, kas nodrošina ierīces darbību salā.

L. Juberte Db.lv atgādināja, ka fotoradaros ir iebūvēta sistēma, kas radaru automātiski izslēdz gadījumā, ja gaisa temperatūra ir pārāk zema vai augsta. «Fotoradarā ir ievūvēta apsildes sistēma, un brīdī, kad fotoradars darbojas, satiksmes dalībnieku braukšanas ātrums tiek fiksēts precīzi,» norādīja VP pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Stacionārie radari aprīkoti ar signalizāciju un apdrošināti

Lelde Petrāne, 18.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai pasargātu fotoradarus no vandaļu izdarībām, šobrīd visas stacionārās iekārtas ir aprīkotas ar signalizāciju, kā arī apdrošinātas, portālam diena.lv sacījusi fotoradaru uzstādītāju Vitronic Baltica pārstāve Antra Gaile.

«Stacionārā fotorardara ietvara izturību var salīdzināt ar bankomāta izturību, un to, kā rāda mēģinātāju pieredze, nav iespējams tik vienkārši sabojāt,» sacījusi A.Gaile, jautāta, cik izturīgs ir fotoradara ietvars.

Db.lv jau rakstījis, ka šonedēļ uz Salu tilta un Dienvidu tilta kādas personas sabojāja jaunos stacionāros fotoradarus, nopūšot ar krāsu radaru aizsargstiklus. Uzņēmums Vitronic Baltica par notikušo vērsīsies policijā.

«Uzņēmums viennozīmīgi augsti novērtē atsevišķu personu radošās izpausmes, tomēr aicina nepārveidot par mākslas objektiem tehniku, kuras primārais uzdevums ir satiksmes drošības līmeņa paaugstināšana uz autoceļiem. Stacionārie fotoradari Valsts policijas uzdevumā tiek novietoti ar mērķi nodrošināt ātruma ievērošanu, tādā veidā mazinot risku autovadītājiem, pasažieriem un citiem kustības dalībniekiem iekļūt satiksmes negadījumos. Lai arī aizkrāsots stacionārā fotoradara iekārtas stikls ierobežo tehnikas darbību, iekārta turpina veikt savu preventīvo funkciju – redzot brīdinājuma zīmi, autovadītāji attiecīgajā ceļu posmā samazinās braukšanas ātrumu. Tomēr ātruma pārkāpēji šādā gadījumā paliek nesodīti, kas var novest pie bezatbildības un visatļautības ilūzijas,» uzsvērusi A.Gaile.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Papildināta - Fotoradara fotografēšanas incidents risināts, izsakot draudus ar ieročiem

Gunta Kursiša, LETA, 20.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā, Zolitūdes ielā, noticis incidents starp kādu autovadītāju un fotoradarus izvietojošā uzņēmuma Vitronic Baltica darbinieku. Autovadītājs norāda, ka radara uzraugs konflikta dēļ izsaucis apsardzes kompāniju, kas šoferim draudējusi ar ieroci, savukārt Vitronic Baltica pauž, ka autovadītājs mēģinājis fotoradaram radīt bojājumus un pirmais draudējis Vitronic Baltica darbiniekam ar ieroci. Pašlaik notikušā konflikta apstākļus skaidro policija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uz Latvijas ceļiem darbu uzsāk vairāki jauni stacionārie fotoradari - tie atradīsies Velēnā, Nīcā, Bikstos, Strenčos, Vecpiebalgā, Jaunbērzē, Līvānos, Spārē, Maltā, Duntē, kā arī pie Kalnciema tilta. Līdz ar to uz ceļiem kopumā darbosies 84 stacionārie fotoradari.

Arī šoreiz pirms visām radaru atrašanās vietām ir izvietotas informatīvas ceļa zīmes, kas informē autovadītājus par atļauto braukšanas ātrumu un uzstādīto fotoradaru, informē Ceļu Satiksmes Drošības Direkcija (CSDD).

Radaru mērķis šajās vietās ir samazināt ātruma pārkāpēju, kā arī ceļu satiksmes negadījumu skaitu. To jau esot izdevies panākt - stacionāro fotoradaru vietās nav bojāgājušo negadījumos, kas saistīti ar ātruma pārsniegšanu.

Valdības apstiprinātais stacionāro fotoradaru uzstādīšanas plāns paredz, ka līdz šā gada beigām uz Latvijas ceļiem kopumā jābūt uzstādītām 100 ātruma mērierīcēm, kas ievērojami paplašinātu atļautā braukšanas ātruma pārkāpēju kontroli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Par traukšanos ar gandrīz 200 km/h ātrumu aizturēts iereibis autovadītājs bez tiesībām

LETA, 29.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmdien Beverīnas novadā aizturēts iereibis autovadītājs bez vadītāja apliecības, kurš braucis pa ceļu ar ātrumu, kas sasniedzis 196 kilometrus stundā (km/h), aģentūru LETA informēja Valsts policijas Zemgales reģiona pārvaldes priekšnieka palīdze Ilze Mote.

Automašīna «Audi A6» pirms plkst.14 Beverīnas novada Kauguru pagastā uz autoceļa Valmiera-Cēsis-Drabeši pamanīta, jo vietā, kur atļautas braukšanas ātrums ir 90 km/h, braukusi ar 196 km/h. Turklāt transportlīdzekļa vadītājam konstatēts 0,86 promiļu reibums, kā arī vīrietis centies izvairīties no administratīvā soda, slēpjot savu identitāti un uzrādot citas personas dokumentus.

Mote pauda, ka autovadītājs jau iepriekš ir nonācis policijas redzeslokā par ceļu satiksmes pārkāpumiem. Kopš 2016.gada vīrietim ir atņemtas transportlīdzekļa vadīšanas tiesības.

«Zīmīgi, ka lielais ātruma pārkāpums konstatēts netālu no fotoradara, kas uzstādīts uz šī paša ceļa posma. Valsts policija atgādina, ka fotoradari tiek uzstādīti ar mērķi uzlabot satiksmes drošību. Ir bezatbildīgi ievērot atļauto braukšanas ātrumu tikai fotoradara uztveršanas zonā un pārkāpt to brīdī, kad no tās tiek izbraukts,» pauda policijas pārstāve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kolektīvās iepirkšanās portāls piedāvā pārsūdzēt fotoradaru sodu

Gunta Kursiša, 15.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kolektīvās iepirkšanās portālā Citrons.lv sadarbībā ar juristu Edgaru Džeriņu uzsākuši visai novatorisku akciju – iespēju autovadītājiem pārsūdzēt uzlikto fotoradaru sodu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Likumi

Ar ceļa zīmēm grib ierobežot mobilo fotoradaru izvietotāju patvaļu

Zanda Zablovska, 31.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējams, ceļa zīmes būs jāizvieto ne tikai pirms stacionārajiem, bet arī pārvietojamajiem fotoradariem.

To paredz grozījumi Ceļu satiksmes likumā, kas nodoti izskatīšanai Saeimas komisijās. Grozījumus izstrādājusi Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisija, ņemot vērā to, ka pārvietojamo fotoradaru izvietotāji bieži cenšas tos slēpt aiz reklāmas stendiem, stabiem, automašīnām u.c.

«Mēs lūdzām pārtraukt šādu praksi, kas diskreditē fotoradaru ieviešanas ideju, bet nekas nemainījās,» informēja komisijas priekšsēdētājs Ainars Latkovskis. Pēc viņa teiktā, lūgta arī Ceļu policijas palīdzība, bet nekas nav mainījies. Tāpēc komisija secinājusi, ka vienīgā iespēja, lai pārtrauktu pārvietojamo fotoradaru slēpšanu, ir jaunas normas ieviešana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Valsts policijas pārvietojamie fotoradari uz Latvijas ceļiem parādīsies pavasarī

Lelde Petrāne, 14.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policijas rīcībā esošie četri pārvietojamie fotoradari savu darbu uz Latvijas ceļiem atsāks pavasarī, kad tiks pabeigta esošo datu bāzu un programmatūras pielāgošana jaunajām likuma prasībām, liecina šodien izplatīts paziņojums.

Tajā teikts, ka 2013. gada 26. decembrī stājās spēkā grozījumi Ceļu satiksmes likuma 43.6 pantā. Izmaiņas paredz, ka turpmāk transportlīdzekļa īpašniekam, ja tas nav vadījis transportlīdzekli fotoradara fiksēta pārkāpuma brīdī, ir tiesības lēmumu par administratīvā soda piemērošanu apstrīdēt augstākā iestādē.

Likuma grozījumi Ceļu satiksmes likuma 43.6 pantā tika izstrādāti ņemot vērā Satversmes tiesas spriedumu, ar kuru par Satversmes 92. pantam neatbilstošu tika atzīta likuma norma, kas liedza transportlīdzekļa īpašniekam fotoradara fiksētos sodus pārsūdzēt.

Tāpat 2014. gada 26. decembrī spēkā stājās grozījumi arī ceļu satiksmes likuma 49. pantā, kas nosaka pārrobežu informācijas apmaiņu par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumiem Eiropas Savienības dalībvalstu starpā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Vitronic nenokārtotās būvsaistības neatceļ radaru sodus

Gunta Kursiša, 18.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Komersanta nenokārtotajām būvsaistībām nav saistības ar radaru fiksēto pārkāpumu likumību, norāda Valsts policijas (VP) pārstāvji, skaidrojot, ka saskaņā ar līgumu tas, vai komersants nodod radaru atbilstoši būvnotiekumu prasībām, ir tikai paša komersanta atbildība un šis faktors nekādā veidā neietekmē radara darbību vai mērījuma kvalitāti.

Patlaban arī nav bijis neviens gadījums, kad Vitronic Baltica un partneri nenokārtotu būvsaistību dēļ būtu atcelts piemērots sods.

«Būtiski saprast, ka pārkāpumu fiksē mērierīce - tehniskais aparāts, kas atrodas fotoradara kastē, nevis pati kaste. Būvnoteikumu prasības attiecas uz kasti - fizisko radara ietvaru - un tam nav nekādas saistības ar pašu mērierīci. Mērierīces atbilstību visiem līguma nosacījumiem pieņemšanas - nodošanas procedūrā nosaka Valsts policija,» skaidrots VP oficiālajā paziņojumā.

Fotoradara pieņemšanas - nodošanas procedūras laikā tiek pārbaudīta mērierīce un, ja viss atbilst mērierīces funkcionālajām prasībām, radars var sākt darboties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Par braukšanu ar 199 kilometriem stundā piemēros 360 eiro sodu

Monta Glumane, 28.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policijas pārvietojamais fotoradars pirmdien uz autoceļa Rīga-Sigulda-Igaunijas robeža (Veclaicene) 16,5. kilometrā virzienā uz Siguldu fiksējis kādu īpaši steidzīgu satiksmes dalībnieku ar Aprilia markas motociklu.

Vietā, kur atļautais braukšanas ātrums ir 100 km/h, šis braucējs pārvietojies ar 199 km/h, savā Twitter kontā ziņo Valsts policija.

Aģentūra LETA vēsta, ka motocikla īpašniekam piemēros 360 eiro sodu.

Tev varētu interesēt arī:

Jau drīzumā gāzes pedāli pēc fotoradara vairs negribēsies spiest

TOP vietas Latvijā, kur fotoradari fiksējuši visvairāk pārkāpumu

Fotoradaru notvertie: Lielākais sods - 540 eiro

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāds vīrietis apgalvo, ka fotoradari nofotografējuši viņa automašīnu divreiz vienā un tajā pašā laikā, vēstīja LNT raidījums Tautas balss.

Vilnis, no rīta ielūkojoties pastkastītē, saņēmis nevis vienu, bet divus protokolus, kuros rakstīts, ka Viļna uzņēmumam piederošā automašīna vienā un tajā pašā laikā ir atradusies divās vietās vienlaicīgi - 23. aprīlī 12.11. Vilnis tagad nevarot ne noliegt, ne apstiprināt, ka automašīna ir bijusi fotoradara atrašanās vietā, jo Deglava iela ir netālu no uzņēmuma lokācijas vietas.

«Varbūt tā tur varēja būt, bet divās vietās vienā laikā pēc fizikas likumiem tā nevar atrasties,» norāda vīrietis. Viņš pieļauj, ka šāda iespēja var būt, ja fotoradari ir viens otram tik tuvu, ka tiem var paskriet garām 59 sekunžu laikā, tomēr šajā gadījumā šādu iespēju viņš nepieļauj, jo šo attālumu neesot iespējams tik īsā laikā veikt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Kopš savas darbības sākuma stacionārie fotoradari fiksējuši 1013 pārkāpumus

LETA, 19.03.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš savas darbības sākuma stacionārie fotoradari fiksējuši 1013 pārkāpumus un lielākais antirekords fiksēts uz ceļa Tīnūži-Koknese, kur spēkrats traucies ar ātrumu 167 kilometri stundā, liecina Valsts policijas apkopotā informācija.

Pirmais stacionārais fotoradars sāka darboties 12.februārī, bet šobrīd darbojas kopumā jau deviņas stacionārās mērierīces.

Visbiežāk ātrumu pārkāpuši BMW, Audi un Volkswagen automašīnu vadītāji. Visbiežāk pārkāpumi fiksēti otrdienās un trešdienās.

Lielākā daļa šoferu ātrumu pārsnieguši par 20 kilometriem. Četros gadījumos autovadītāji braukuši ar 140 kilometriem stundā lielu ātrumu.

Bez stacionārajiem radariem joprojām darbojas 2008.gadā iegādātie Valsts policijas pārvietojamie fotoradari. Tehnisku iemeslu dēļ šobrīd strādā tikai divi. Šīs mērierīces kopš gada sākuma fiksējušas 885 ātruma pārkāpumus. Pārkāpumi visbiežāk konstatēti sestdienās un svētdienās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 12.februārī, Latvijā darba režīmā sāks darboties pirmie stacionārie fotoradari, informē CSDD.

Tas nozīmē, ka informācija par fiksētajiem pārkāpumiem tiks sūtīta Valsts policijai lēmuma pieņemšanai un autovadītāji saņems paziņojumu par fiksēto pārkāpumu. Kā pirmie savu darbību uzsāks radars uz ceļa Rīga – Jelgava pie pagrieziena uz Brankām un uz jaunā Rīga – Koknese ceļa pie satiksmes mezgla ar ceļu Inciems – Sigulda – Ķegums (radaru karte: http://ej.uz/ctsu). Līdz šim radari darbojās testa režīmā un paziņojumi autovadītājiem netika sūtīti.

Jau tagad varam uzskatīt, ka stacionāro radaru izvietošana ir sevi attaisnojusi, uzsver CSDD. Radaru uzstādīšanas vietās šobrīd ir samazinājies plūsmas ātrums un tiek fiksēts neliels skaits ātruma pārkāpēju. Pirms katras stacionārā fotoradara atrašanās vietas ir izvietotas braukšanas ātrumu ierobežojošas ceļa zīmes ar papildzīmi par fotoradara darbību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Saistībā ar izmaiņām būvniecības procesā plāno veikt apmācības pašvaldībās

Žanete Hāka, 19.08.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ministru kabinets otrdien apstiprināja virkni noteikumu projektu būvniecības jomā, tostarp vispārīgos būvnoteikumus, kuri ir nepieciešami, lai ar 1.oktobri varētu stāties spēkā jaunais Būvniecības likums, informē Ekonomikas ministrija.

Ekonomikas ministrs Vjačeslavs Dombrovskis skaidro, ka noslēgumam tuvojas ļoti apjomīgs darbs pie būvniecības procesa uzlabošanas. Otrdien valdība apstiprināja trīs nozīmīgus MK noteikumus, vēl vienus noteikumus plānots izskatīt nākamajā valdības sēdē. Pēc tam Ekonomikas ministrija rīkos intensīvas apmācības pašvaldībās, iepazīstinot vietējās būvvaldes ar izmaiņām.

Jaunie noteikumi nosaka pavisam konkrētu atbildību katram būvniecības procesa dalībniekam, uzsver Dombrovskis.

Vispārīgie būvnoteikumi noteiks vispārīgo būvniecības kārtību, būtiski mainot līdzšinējo kārtību, samazinot administratīvo procedūru skaitu un īpašu uzmanību pievēršot būvdarbu organizēšanas procesam un atbildībai par to. Noteikumi paredz būvju klasifikāciju un iedalījumu grupās atkarībā no būvniecības sarežģītības pakāpes un iespējamās ietekmes uz cilvēku dzīvību, veselību un vidi. Būves iedalīs 3 grupās, kur pirmā ir zemākā, bet trešā ir augstākā grupa, vispārīgo būvniecības procesa kārtību atkarībā no attiecīgās būves grupas, gadījumus, kad nepieciešama inženierizpētes darbu veikšana, gadījumus, kad nepieciešama būvprojekta ekspertīze un tās veikšanas kārtību, gadījumus, kad nepieciešama autoruzraudzība un būvuzraudzība, kā arī autoruzraudzības un būvuzraudzības kārtību un būvuzraudzības plāna izstrādes kārtību un saturu, būvniecības kontroles kārtību un nosacījumus, kā arī būvinspektoru tiesības un pienākumus, kā arī principus un dokumentus, uz kuru pamata pieņemams lēmums par tādas būves sakārtošanu vai nojaukšanu, kura ir pilnīgi vai daļēji sagruvusi, bīstama vai bojā ainavu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Kādas ir iespējas cīņai ar PVN krāpniecību?

Sintija Ozola, Finanšu ministrijas Netiešo nodokļu departamenta Pievienotās vērtības nodokļa nodaļas vadītāja, 09.06.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arvien biežāk Eiropas Savienībā (ES) un Latvijas publiskajā telpā tiek runāts par problēmām ar pievienotās vērtības nodokļa (PVN) iekasēšanu un samērā lielo PVN plaisu (proti, starpību starp iekasējamo un iekasēto PVN apjomu) rādītāju PVN krāpniecības dēļ. Šī nodokļa sistēmas nenoturība pret krāpniecību nodara būtiskus zaudējumus nacionālo valstu budžetu ieņēmumiem, kas savukārt ietekmē tautsaimniecību un iedzīvotāju labklājību.

Lai cīnītos ar liela apjoma un pēkšņu PVN krāpniecību, viens no efektīvākajiem ātras reakcijas mehānismiem ir tā sauktā apgrieztā jeb reversā PVN maksāšanas kārtība. Pirmo reizi Latvijā šī kārtība tika ieviesta 1999. gada 1. jūlijā vienā no nozīmīgākajām un lielākajām tautsaimniecības nozarēm – kokrūpniecībā. Ja sākotnēji apgrieztā PVN maksāšanas kārtība tika attiecināta tikai uz kokmateriālu piegādēm, tad šobrīd tā aptver ne tikai dažāda veida kokmateriālu piegādes, bet arī dažādus pakalpojumus, kas tiek sniegti šajā nozarē.

Noderīga ziņa? Padalies! Twitter Facebook Draugiem

Diemžēl vispārīgā PVN piemērošanas kārtība un parastie PVN administrēšanas pasākumi ir izrādījušies neefektīvi pret PVN izkrāpšanu arī attiecībā uz metāllūžņu piegādēm un ar tām saistītiem pakalpojumiem, būvniecības pakalpojumiem un atsevišķu elektronisko ierīču piegādēm, tāpēc Latvijā arī šajās jomās tika ieviesta minētā īpašā PVN maksāšanas kārtība attiecīgi 2011. gada 1. oktobrī, 2012. gada 1. janvārī un 2016. gada 1. aprīlī. No šā gada 1. jūlija paredzēts ieviest apgriezto PVN maksāšanas kārtību arī graudaugu nozarē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nodokļi

Uzņēmēji iesaka atteikties no akcīzes kafijai, ieviest taksometru nodokli un «čeku loteriju»

LETA, 12.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK), Latvijas Darba devēju konfederācija (LDDK) un biedrība Business against shadow economy (Uzņēmēji pret ēnu ekonomiku jeb BASE) sagatavojušas savus priekšlikumus ēnu ekonomikas ierobežošanas plānam, paredzot atteikties no akcīzes nodokļa piemērošanas kafijai, ieviest taksometru ikmēneša nodokli, izskaust pirātismu un ieviest «čeku loteriju».

Dokumentā apkopoti LTRK, LDDK un BASE biedru priekšlikumi, kā arī valsts iestāžu priekšlikumi, kurus atbalsta minētās uzņēmēju biedrības. Ceturtdien notiekošajā ikgadējā ēnu ekonomikas apkarošanai veltītajā konferencē tiks uzklausīti viedokļi par minētajiem priekšlikumiem un pēdējie ieteikumi pirms ēnu ekonomikas ierobežošanas plāna iesniegšanas apstiprināšanai Ministru kabinetā.

Nodokļu jomā uzņēmēji rosina izstrādāt vidēja termiņa valsts nodokļu politiku, kas būtu saistīta ar vidēja termiņa Latvijas Nacionālajā attīstības plānā 2014.-2020.gadam noteikto, nodrošinātu nodokļu politikas kvalitatīvu un pilnīgu realizāciju un paredzētu nodokļu politikas instrumentiem sasniedzamos mērķus un rezultatīvos rādītājus. Tāpat jānodrošina nodokļu sistēmas stabilitāte un prognozējamība, jāmazina darbaspēka nodokļu slogs tādā veidā, kas nepalielina administratīvo slogu, kā arī jāpārskata valsts sociālās apdrošināšanas obligātās iemaksas (VSAOI).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Latvijā plāno uzstādīt fotoradaru mulāžas un papildu radarus, tos pēc vajadzības rotējot

LETA, 28.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2020. līdz 2022.gadam uz Latvijas ceļiem plānots uzstādīt 50 fotoradaru mulāžas, kā arī papildu stacionāros fotoradarus, tos pēc vajadzības vienu ar otru aizvietojot, paredz Iekšlietu ministrijas (IeM) valdībā iesniegtais ziņojums.

IeM rosina atbalstīt papildu 50 fotoradaru un 50 to mulāžu uzstādīšanu, un to darbības nodrošināšanu laikā no 2020. līdz 2022.gadam. Savukārt Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) ierosinājusi periodiski, analizējot konkrētās vietas rādītājus, nepieciešamības gadījumā veikt fotoradara aizvietošanu ar tā «mulāžu» vai pretēji - «mulāžas» aizvietošanu ar fotoradaru.

IeM rosina šo projektu finansēt no valstij izmaksājamām CSDD dividendēm, kas netiek ieskaitītas valsts pamatbudžeta ieņēmumos atbilstoši atsevišķam Ministru kabineta lēmumam.

Tāpat IeM rosina papildināt fotoradaru funkcijas, lai veiktu luksoforu signālu kontroli, transportlīdzekļu vidējā braukšanas ātruma noteikšanu un autoceļu lietošanas nodevas nomaksas kontroli.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

Db viedoklis: Kamēr vieni čammājas, citiem turpinās «gāzi grīdā!» - tiešā nozīmē

Dienas Bizness, 01.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

http://www.db.lv/uploads/ck/images/Clipboard02(326).jpg

Reaģējot uz visnotaļ neapstrīdamu faktu, ka daļa ceļu satiksmes dalībnieku, nonākot pie automašīnas stūres, nevis brauc, bet teju psiho, pārbaudot, vai tiešām gāzes pedāli nevar iespiest vēl dziļāk, Iekšlietu ministrija savulaik nonāca pie visnotaļ atbalstāmas ieceres.

Proti, tāpat kā daudzās citās valstīs, uz ceļiem jāizvieto fotoradari, kas fiksētu ātruma pārkāpējus, soda kvītis izsūtot atbilstoši auto īpašnieka adresei. Šāda metode jau daudz kur ir spējusi disciplinēt auto vadītājus, turklāt atbilstoši minētās ministrijas aprēķiniem, Latvijas gadījumā šim nolūkam nepieciešamā tehnika arī visai ātri atmaksātos. Izklausās vienkārši, taču neaizmirsīsim, ka dzīvojam Latvijā, ar visām no tā izrietošajām sekām…

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Kozlovskis: Fotoradaru jautājums daudz uz priekšu nav pavirzījies

Dienas Bizness, 03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Fotoradaru jautājums nekur tālāk nav pavirzījies, un fotoradari uz ceļiem varētu būt nākamā gada beigās, LNT raidījumā 900 sekundes norādīja Iekšlietu ministrs Rihards Kozlovskis.

Pašlaik Satiksmes ministrija (SM) sniegs grozījumus ceļu satiksmes likumā, lai tālāk panāktu valsts a/s Ceļu satiksmes drošības direkcija (CSDD) kompetenci fotoradaru ieviešanā. Nākamgad paredzēts uz Latvijas ceļiem ieviest 20 ātruma mērierīces, un tās uz ceļiem varētu parādīties nākamā gada beigās, norādīja ministrs.

DB jau rakstīja, ka Ministru kabieta atbalstītais fotoradaru ieviešanas risinājums paredz ātruma mērierīces pakāpeniski ieviest līdz 2017. gadam, ik gadu iegādājoties un uzstādot 20 fotoradarus. To pirkšanai paredzēts izmantot CSDD peļņas daļas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satversmei neatbilst regulējums, kas obligātā iepirkumā biogāzes elektrostacijām nosaka konkrētas prasības enerģijas ražošanas lietderībai un lietderīgai siltumenerģijas izmantošanai, ceturtdien nolēmusi Satversmes tiesa (ST).

Sūdzību tiesā iesniedza AS "Ziedi JP", SIA "AD Biogāzes stacija", SIA "Bio Future", SIA "Gas Stream", SIA "Conatus BIOenergy", AS "International Investments", SIA "Agro Iecava", SIA "RZS Energo", kā arī Latvijas Biozinātņu un tehnoloģiju universitātes (iepriekš - Latvijas Lauksaimniecības universitāte) pētījumu saimniecība "Vecauce".

Pieteikuma iesniedzēji ražo elektroenerģiju koģenerācijas procesā, izmantojot biogāzi. To tiesības piedalīties obligātajā iepirkumā ir saistītas ar "Noteikumiem par elektroenerģijas ražošanu, izmantojot atjaunojamos energoresursus, kā arī par cenu noteikšanas kārtību un uzraudzību" prasību ievērošanu.

Komersanti iebilduši pret konkrētām ar lietderīgās siltumenerģijas nodrošināšanu saistītām prasībām, kā arī pret lietderīgās siltumenerģijas sasaisti ar obligātā iepirkuma apjoma noteikšanu, aprēķinot enerģijas ražošanas lietderības koeficientu. Pēc pieteikuma iesniedzēju ieskata, minētās prasības nav izpildāmas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Darbību imitācija atkritumu apsaimniekošanas sektora sakārtošanai

Ģirts Greiškalns - Uzņēmējdarbības vides un ārvalstu investīciju eksperts, 08.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Depozīta sistēmas ieviešana pēdējā laikā ir kļuvusi par diskusiju objektu ne tikai politikas veidotāju, bet arī vides entuziastu un uzņēmēju vidū. Piesaucot citu valstu veiksmes stāstus, kur šī sistēma efektīvi strādā, entuziasti pašu mājās ir gatavi teju bez jebkādiem ekonomiski pamatotiem aprēķiniem idejas vārdā pieņemt gala lēmumu.

Vienlaicīgi var tikai piekrist vides aktīvistiem, ka Latvija ir vēl ļoti tālu no sakārtotas atkritumu apsaimniekošanas un esošā dalītās atkritumu vākšanas sistēma nefunkcionē kā nākas. Savukārt nav arī pamata domāt, ka papildus ieviešot depozīta sistēmu kaut kas būtiski uzlabosies. Var tikai droši apgalvot, ka atkritumu apsaimniekošanas organizēšanas sistēma kļūs vēl dārgāka.

Depozīta sistēma neaizlāpīs likumdošanas robus

Savulaik Dabas resursu nodokļa likuma iedibinātā atkritumu apsaimniekošanas kārtība bija iecerēta kā vides politikas īstenošanas veicinošs administratīvs rīks. Mainoties faktiskajai situācijai tirgū, politikas mērķiem un veiktajiem grozījumiem likumā, tā šobrīd kropļo konkurenci, padziļinot atkritumu apsaimniekošanas politikas nepilnības un neefektivitāti. To apliecina arī pēdējos gados novērotā tendence - Latvijas atkritumu apsaimniekošanas nozari pakāpeniski ir pametuši visi uzņēmumi ar ārvalstu kapitālu. Pēdējais šī gada sākumā Latviju atstāja Zviedru kapitāla atkritumu apsaimniekošanas uzņēmums SIA Ragn-Sells. Var jau priecāties, ka beidzot atkritumu apsaimniekošanas nozarē ir pārstāvēts tikai nacionālais kapitāls, tomēr no otras puses tas tikai parāda, ka nozare darbojas ārvalstu uzņēmējiem nesaprotami un tie ir zaudējuši cerību, ka kaut kas tuvākajā laikā uzlabosies.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kas ir efektīva un kas ir neefektīva pārdošana? Vai uzņēmuma pārdošanas rezultāti ir maksimāli sasniedzami ar uzņēmuma rīcībā jau esošajiem resursiem? Šos jautājumus droši vien ikdienā sev uzdod gandrīz katrs uzņēmuma vai pārdošanas nodaļas vadītājs.

Ir astoņas galvenās pazīmes, kas liecina, ka pārdošanas nodaļas darbs «klibo»:

  1. «Nezinīša» sindroms

    Pārdošanas nodaļas darbinieki precīzi nepārzina savus darba uzdevumus, kā rezultātā jūsu klients nav ticis apkalpots savlaicīgi vai vispār ir ticis pazaudēts daudzu darba uzdevumu gūzmā.

  2. Izplūdusi kopējā bilde vai informācijas blokāde

    Nav pieejama informācija par potenciālo klientu skaitu un to apstrādes stadijām, ienākošo interesentu avotiem, pieprasītākajiem produktiem, efektīvākajām kampaņām u.c. Šī informācija, kas ir ļoti svarīga jebkuram vadītājam, vai nu vispār nav dabūjama, vai, lai to iegūtu, ir jāpatērē tik daudz laika, ka pa šo laiku dati jau ir paspējuši novecot.

  3. Kontroles šķietamība

    Jūs katru nedēļu saņemat atskaiti par darījumiem, uz kuriem strādā jūsu pārdošanas nodaļas darbinieki, bet katru nedēļu vieni un tie paši potenciālie darījumi un vieni un tie paši statusi? Varbūt bija kādreiz doma pieņemt darbā varenu transporta kontrolieru komandu, kas sekotu līdzi izpildāmajiem darbiem un uzliktu sodu par to, kas nav izdarīts kvalitatīvi vai laicīgi?

  4. Pēteris atvaļinājumā, dzīve ir apstājusies

    Pārdošanas rezultāti ir atkarīgi no konkrētu cilvēku dzīves situācijām.

  5. «Ups» situācijas vai cik pacietīgs ir jūsu klients?

    Vai ir pazīstamas situācijas, kad klients Jānis saņēma jau trešo reizi apsveikumu sieviešu dienā, bet klients John saņēma vēstuli par akciju latviešu valodā un tad, kad tā jau ir beigusies?

    Bez šaubām, tādas mārketinga aktivitātes noteikti pamanīs. Bet cik daudz vēl ir pacietības jūsu klientiem?

  6. «Nejauša» darba procesa imitācija

    It kā visi čakli strādā, bet rezultātu kā nebija, tā arī nav. Rezultātā ir konstatēts, ka tiek notērēts laiks peļņu nenesošajiem projektiem vai potenciālajiem klientiem, tika piedāvāti produkti neīstajai auditorijai, un nauda ir iztērēta neefektīvajām reklāmas kampaņām u.t.t. Vai jūs strādājat, lai izbaudītu procesu vai, tomēr, lai sasniegtu rezultātus?

  7. Katrs sev «mākslinieks»

    Katrs pārdevējs strādā tā, kā viņam ir ērtāk un šķiet labi. Viens pieraksta kladē, otrs datorā. Viens raksta ar pilniem tekstiem, otrs saīsina. Rezultātā, visa klientu datu bāze ar visu komunikācijas vēsturi nav ne tikai saprotama, bet to arī nevar ne apkopot, ne nodot citam cilvēkam.

  8. Ja gribi kafiju ar pienu, nevajag sūtīt mārketingu slaukt govis

    Vai tavs mārketings divas dienas sēdēja, atlasot vajadzīgo mērķauditoriju, sakārtojot e-pastu datubāzi un pēc tam sūtīja katram klientam e-pastus ar jaunu piedāvājumu? Ir laiks aizdomāties, tagad to visu var izdarīt ar dažiem klikšķiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Kučinskis un sociālie partneri vēl nevienojas par valdības darba plāniem veselības aprūpē un izglītībā

LETA, 21.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sociālie partneri šodien Nacionālās trīspusējās sadarbības padomes (NTSP) sēdē atzina, ka valdības rīcības plānā vēlas redzēt vairākas izmaiņas, tostarp izskanēja kritika iecerētajiem pasākumiem ēnu ekonomikas apkarošanai un uzņēmējdarbības vides uzlabošanai, norādot, ka šajās jomās redzams pārāk maz konkrētības.

Sociālie partneri vienojās pamatā atbalstīt valdības rīcības plānu, tomēr divas problemātiskākās sarunu kategorijas - par veselību un izglītību - nolemts atstāt atvērtas, lai turpinātu sarunas par šīm tēmām rīt un nākamās nedēļas sākumā. Nākamnedēļ, 26.aprīlī, valdības rīcības plāns varētu tikt skatīts Ministru kabinetā.

Uzsākot diskusiju, Ministru prezidents Māris Kučinskis (ZZS) norādīja, ka ministrijās pašlaik tiek veikti auditi, kas varētu palīdzēt rast nepieciešamās finanšu rezerves vairākām iecerēm un nepieciešamajām reformām.

Premjerministrs klātesošajiem skaidroja, ka valdības rīcības plāna izveides gaitā konstatēti 442 dažādi pasākumi, kas prasīs ievērojamas naudas summas. «Pareizs lēmums bija izņemt tos pasākumus, kas prasīja lielu naudu, pietam nereālu naudu,» sacīja Kučinskis, norādot, ka atsevišķu pasākumu neiekļaušana rīcības plānā liegs nākotnē gausties par valdības nevēlēšanos piešķirt finansējumu.

Komentāri

Pievienot komentāru