Viena no Ķīnas kompānijām, kuru pie sevis vēlētos redzēt ne tikai Latvija, ir tiešsaistes tirdzniecības kompānija Alibaba Group. Pagaidām ir atklāts jautājums, vai šī uzņēmuma pārstāvjus redzēsim Rīgā pēc pusotra mēneša gaidāmajā transporta ministru sanāksmes un biznesa foruma laikā, kas notiks Centrālās un Austrumeiropas valstu un Ķīnas 16+1 sadarbības formātā.

Lietuvas premjerministrs Aļģirds Butkevičs vizītes laikā Ķīnā Alibabu uzaicinājis izveidot loģistikas un pakošanas centru Lietuvā, iepriekš vēstīja LETA. Gadījumā, ja ierastos Alibaba, tad būtu jādomā par loģistikas piedāvājumu, tostarp loģistikas centra izveidi Skandināvijas valstu klientu apkalpošanai, norāda biedrības Baltijas asociācija ‒ transports un loģistika (BATL) prezidente Inga Antāne. Savukārt Satiksmes ministrijas Tranzīta politikas departamenta direktors Andris Maldups atzīmē, ka VAS Latvijas Pasts (LP) aktīvi strādā šajā virzienā, risinot tehniskos jauājumus ar Ķīnas loģistikas kompāniju ZTO Express, kas apkalpo Alibabu.

Kaut arī Lietuva mums kārtējo reizi ir divus soļus priekšā, viss vēl nav zaudēts, jo šobrīd Alibaba vēl tikai veido savu loģistikas tīklu, norāda Latvijas Loģistikas asociācijas vadītājs Normunds Krūmiņš. Latvijas pusei tādēļ ir jāpiedāvā jau konkrētas lietas, piemēram, tas, ka dažādas kompānijas biznesam svarīgas procedūras šeit var veikt ātrāk un efektīvāk nekā citur. Citiem vārdiem sakot, lai ķīnieši šeit veidotu distribūcijas centru, ir jāpiedāvā prakstiskas lietas, dalot riskus līdzīgi tam, kā to Duisburgas ostā dara privātais investors, federālā un vietējā valdība.

LP jau sadarbojas ar Alibabu kā lielāko pasaules spēlētāju, taču lēmumi par kādu kopēju investīciju projektu jāpieņem valdības līmenī, norāda Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Arnis Salnājs. Pēc viņa teiktā, šobrīd Alibaba Skandināvijas kravu plūsmu apkalpo caur Helsinkiem, un ķīniešu piesaiste Rīgai būtu jāuzlūko valsts vienota loģistikas piedāvājuma kontekstā.

Rakstu par to, cik tālu Latvija tikusi 16+1 transporta ministru sanāksmes un biznesa foruma organizēšanā, lasiet šodienas Dienas Biznesā.
 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra