Dienas Bizness

  • 22 trešdiena,
    februāris

    Ārija, Rigonda, Adrians, Adriāna, Adrija

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8486

    USD: 1.0537

Ražošana

Asociācija: Ventbunkera sāgā Latvija var zaudēt reputāciju

Situācija, kāda ir radusies ap Ventbunkers ir iegājusi strupceļā un var radīt ne tikai būtiskus finanšu zaudējumus, bet Latvija var zaudēt arī uzticama transporta koridora reputāciju ārvalstu kravu nosūtītāju acīs.
 
 «Valsts var zaudēt līdzekļus nodokļu veidā, bet privātie uzņēmumi - peļņu,» uzskata Baltijas Asociācijas Transports un Loģistika prezidents Jānis Jurkāns.
 
Viņš domā, ka tāpēc augstākajām amatpersonām, it īpaši satiksmes ministram un finanšu ministram, ir jāpievērš uzmanība šai situācijai. J.Jurkāns arī pauda cerību, ka valsts līdzdalība spēs normalizēt īstu krīzes situāciju Latvijas tranzītā.
 
DB jau vēstīja par pretrunīgo informāciju, kas liecina par izveidojušos konfliktu starp Krievijas Lukoil meitas uzņēmums Litasco un Ventbunker. Šīs nedēļās sākumā Ventbunkers paziņoja, ka Litasco atteicies pieņemt mazuta piegādi vismaz 50 miljoni dolāru vērtībā, kas šobrīd tiek uzglabāts Ventbunkers termināļa rezervuāros.
 
Ventbunkers padomes priekšsēdētājs advokāts Rūdols Meroni (vienlaikus ir viena no kompānijas īpašnieka akcionāra pārstāvjiem) uzskata, ka Litasco tā esot rīkojies, lai piespiestu Ventbunkers parakstīt jaunu līgumu par pakalpojumu sniegšanu 2011. gadā. Proti, pērn 24. decembrī pēc Litasco pavēles kuģis Celtic Sea esot atteicies ienākt Ventspils ostā, lai kuģī tiktu pārkrauts Litasco mazuts. Tas noticis datumā, kad Ventbunkers noslēdza līgumu ar jaunu klientu, kas ir liels Litasco konkurents.
 
Tikmēr viena no Ventbunkers īpašniekiem Olafa Berķa teiktas liecina, ka situācija bijusi pretēja – Ventbunkers bijis tas, kurš, pēc O. Berķa domām, nepamatoti neapstiprināja Litasco mazuta kravas pārkraušanu, kā rezultātā Litasco nevarēja nokomplektēt attiecīgas kvalitātes produkta kravu uz kuģa. Tāpēc krava bija spiesta nostāvēt piecas nedēļas, kā rezultātā arī uz dzelzceļa izveidojās liela kravu dīkstāve. Jautāts par iemesliem Ventbunkeram tā rīkoties, O. Berķis pauda viedokli, ka «manā skaitījumā kompānijas vadībā darbojas advokāti, kas ieinteresēti tiesas procesos, nevis biznesā». «Pēc manā rīcībā esošās informācijas, izskatās, ka Ventbunkers šobrīd uzprasījies uz lielām nepatikšanām, jo nav izpildījis līguma saistības, kuru rezultātā iestājusies šī situācija,» tā viņš. Konflikta dēļ apgrūtināta arī Latvijas dzelzceļa darbība.

 

Saistītie raksti

Komentāri

Reklāma