Transports un loģistika

ASV lidmašīnām būs jāapmaina vecie sēdekļi pret jauniem

Aivars Mackevics [email protected], 09.10.2002

Jaunākais izdevums

ASV Federālā aviācijas administrācija (Federal Aviation Administration) ir izteikusi priekšlikumu ASV lidmašīnu vecos sēdekļus apmainīt pret jauniem. Nākošajos 14 gados lidmašīnu sēdekļiem ir jābūt ar labākiem galvas balstiem un jauna veida drošības jostām. Pēc lidsabiedrību domām šāds priekšlikums var izmaksāt ap pusmiljardu dolāru. Avots: FVW

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija «airBaltic» pakāpeniski atsāk lidojumus ar «Bombardier» CS300 lidmašīnām, informēja uzņēmuma pārstāve Alise Briede.

«Šobrīd «airBaltic» jau ir atsācis lidojumus ar daļu no CS300 lidmašīnām un plānots, ka šīs dienas laikā pakāpeniski visas lidmašīnas tiks pārbaudītas un būs gatavas lidojumiem. Lidmašīnas, kas atsāk lidojumus, ir darba kārtībā un pilnībā drošas lidojumu veikšanai.

«airBaltic» strādā ciešā sadarbībā ar lidmašīnas ražotāju «Bombardier» un dzinēju ražotāju «Pratt & Whitney». Papildu pārbaudes tiek veiktas, lai pārliecinātos par gaisa kuģa drošību, kā arī veiktu nepieciešamos uzlabojumus jaunajām lidmašīnām,» klāstīja Briede.

LASI ARĪ: Drošības apsvērumu dēļ airBaltic uz laiku apturējusi Bombardier CS300 lidojumus

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviācijas izstādē Dubai Airshow 2023 Latvijas lidsabiedrība airBaltic un lidmašīnu ražotājs Airbus paziņoja par 30 Airbus A220-300 lidmašīnu iegādes līgumu ar tiesībām uzņēmumam iegādāties vēl 20 šī tipa lidaparātus.

Ar šo pasūtījumu airBaltic plāno savu A220-300 floti palielināt līdz 100 lidmašīnām, tai kļūstot par lielāko A220 klientu Eiropā un vienlaikus saglabājot pozīcijas kā lielākajam A220-300 pārvadātājam pasaulē.

airBaltic prezidents un izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss): “Šis paziņojums ir nozīmīgs mirklis airBaltic vēsturē – mūsu plāns paredz pirmo reizi uzņēmuma pastāvēšanas laikā paplašināt floti līdz pat 100 lidmašīnām. Jau septiņus gadus Airbus A220-300 lidmašīnām ir būtiska loma airBaltic izaugsmē un panākumos starptautiskā līmenī. airBaltic bija pirmā lidsabiedrība pasaulē, kas uzsāka lidojumus ar A220-300, un līdz ar jauno pasūtījumu mēs turpinām būt lepni šo lidaparātu vēstnieki pasaulē. Esam pateicīgi mūsu partneriem uzņēmumā Airbus par atbalstu, uzticību un sadarbību šo gadu laikā.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AirBaltic un tās vadītājs gatavs dažādiem attīstības scenārijiem, to sarunā ar Dienas Biznesu norāda nacionālās aviokompānijas valdes priekšsēdētājs Martins Gauss.

Nozares eksperti airBaltic ieceri iegādāties līdz pat 60 jaunām CS300 lidmašīnām vērtē kā loģisku, taču pilnīgai ainai būtu nepieciešams redzēt biznesa plānā Destination 2025 esošos skaitļus. DB jau rakstījis, ka pasūtījuma vērtība pēc kataloga cenām šādam pirkumam būtu 5,9 miljardi USD. Pēc M. Gausa teiktā, šī gada pirmā ceturkšņa rādītāji (+24% pasažieri, +22% ieņēmumi) ir vēl labāki nekā pērn, un tas ir ļoti labs pamats jaunajai biznesa stratēģijai.

Vaicāts, kā kompānija grasās savu ambiciozo mērķi sasniegt un kādi ir riski, M. Gauss norāda, ka 2012. g. tika parakstīta vienošanās par 10+10 lidmašīnām. Ja, CSeries programmai izgāžoties, pirmās 10 lidmašīnas netiktu uzbūvētas, airBaltic būtu iegādājies lietotus Airbus vai Boeing. Pēc viņa teiktā, risks, protams, bija, taču Bombardier programmas neveiksme nebūtu nāves spriedums nacionālajai lidsabiedrībai, jo beigu beigās lidmašīnas varētu arī iznomāt. Un tikpat labi būtu varējušas izgāzties arī Airbus un Boeing jaunās programmas. Kad bija skaidrs, ka progamma īstenojas, pasūtījumu skaits tika palielināts līdz 13 un tad līdz 20 saskaņā ar plānu Horizon 2021, kas paredzēja arī 14 Q400. Tad 2015. g. plāns tika mainīts uz 12 Q400 un divām CS300 un vēlāk uz 34 CS300 un/vai CS100 vēl pirms Destination 2025 izstrādes, atsakoties no Q400 pilnībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālajai aviokompānijai "airBaltic" joprojām ir nepieciešams nomāt citu aviokompāniju lidmašīnas, jo situācija ar dzinēju pieejamību nav tāda, kā gribētos, intervijā atzina "airBaltic" izpilddirektors Martins Gauss.

Gauss papildināja, ka kopējais "wet lease" jeb no citām kompānijām īstermiņā nomāto lidmašīnu skaits pagājušajā gadā bija 14.

"Tas nav jauki, bet iemesls nebija tas, ka mēs savas lidmašīnas bijām nodevuši kādam citam, bet gan tas, ka mēs saņēmām mazāk dzinēju, nekā tika solīts pirms tam," sacīja "airBaltic" izpilddirektors.

Viņš norādīja, ka šobrīd situācija ir mainījusies un ir daudz labāka, jo "airBaltic" ir pieejami divi rezerves dzinēji.

"Ziemas lidojumu sezonā vispār nav nekādu problēmu, jo ziemā daudzām lidmašīnām tiek veikta apkope un dzinēji tām tik un tā nav vajadzīgi. Prognozes liecina, ka vasarā aktīvākajā laikā mums joprojām trūks vairāk nekā 10 dzinēju," papildināja Gauss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nosacījumi ceļošanai uz ASV

, 23.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ārlietu ministrija ir sagatavojusi tuvāku informāciju par ceļošanu uz ASV, kā arī biežāk uzdotos jautājumus saistībā ar Elektroniskās ceļošanas atļaujas sistēmu (Electronic System for Travel Authorization - ESTA).

Ko nozīmē bezvīzu režīms ar ASV?

Tas nozīmē, ka tūrisma vai biznesa nolūkos Latvijas pilsoņi, kas saņēmuši biometrisko pasi un ESTA apstiprinājumu, var doties uz ASV bez vīzas.

Kā var pieteikties ESTAi uz ASV?

ESTA ir interneta tīmekļa sistēma. Lai pieteiktos ESTA atļaujai, ir jāieiet https://esta.MRB.dhs.gov/. Tālāk jāseko instrukcijām, lai atbildētu uz visiem nepieciešamajiem jautājumiem.

Vai ESTA jāsaņem katram ceļotājam individuāli?

Katram Latvijas pilsonim, dodoties uz ASV biznesa vai tūrisma nolūkos ASV bezvīzu programmas ietvaros pirms došanās ceļā būs jāsaņem elektroniska ceļošanas atļauja ESTA sistēmā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Novecošana kā Ķīnā tā Latvijā ir pārāk apjomīga, lai to «paslaucītu zem tepiķa». Ar šausmu žanram piederīgajām ragaviņām, kurās saskaņā ar dažu folkloras artefaktu vecie aizlaikos tikuši aizvesti uz mežu, arī neies cauri – pensionāri ir spēcīga elektorāta daļa. Tāpēc jautājums ir – kā un kur dzīvosim, kad novecosim? Un kā to laikus plānot, lai neiznāk kā Ķīnā.

Šīs pārdomas veicināja biznesa žurnāla Bloomberg Businessweek publikācija par dramatisko situāciju Ķīnā, kur sabiedrības novecošana ir tikpat liela kā Japānā 1990. gados. Tikai, kā raksta autors, ar to lielo atšķirību, ka Ķīna kļūs veca pirms pagūs kļūt bagāta.

Latvijas ķīnieši apstiprina tendenci

Novecošana pati būtu pusbēda, bet Hārvarda universitātes pētnieks Džozefs Dž. Kristians, kas specializējas Ķīnas senioru mājokļu jautājumos, saka senajā Viduszemē mūsdienās praktiski ir izzudusi tai tradicionālā daudzu paaudžu kopdzīve, mainot pilsētu un apdzīvoto vietu «sejas» un dzīves telpas plānojumu. Pierēķinot klāt visai neattīstīto pensiju sistēmu un viena bērna politikas un oficiālās izaugsmes (lasi – peļņas) ideoloģijas dēļ aizvien skaudrāk redzamo paaudžu atsvešināšanos un bezcerīgi briestošo veco ļaužu īpatsvaru, iegūstam sociālo katastrofu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ķīna liek aviokompānijām pārtraukt lidojumus ar Boeing 737 MAX 8 lidmašīnām

LETA, 11.03.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ķīnas Civilās aviācijas pārvalde pirmdien devusi rīkojumu iekšzemes aviokompānijām pārtraukt komerciālos lidojumus ar «Boeing 737 MAX 8» lidmašīnām, ņemot vērā pēdējā laikā notikušās Etiopijas aviokompānijas «Ethiopian Airlines» un Indonēzijas aviokompānijas «Lion Air» šī modeļa lidmašīnu katastrofas.

Ņemot vērā šo abu negadījumu līdzības, pārvalde paziņojusi, ka Ķīnas lidsabiedrībām ir laiks līdz plkst.18 (plkst.12 pēc Latvijas laika), lai pārtrauktu lidojumus ar visām «Boeing 737 MAX 8» lidmašīnām.

Pārvalde norāda, ka lidojumi ar šī modeļa lidmašīnām tiks atļauti vien tad, kad tiks garantēta lidojumu drošība.

Ķīnas Civilās aviācijas pārvalde paredzējusi sazināties ar ASV aviobūves uzņēmumu «Boeing» un ASV Federālo aviācijas pārvaldi.

Ķīna ir nozīmīgs «Boeing» importa tirgus, un uzņēmums Ķīnas aviokompānijām piegādājis 76 lidmašīnas.

Jau ziņots, ka Etiopijā svētdien avarējusi nacionālās aviokompānijas «Ethiopian Airlines» lidmašīna «Boeing 737 8 MAX» ar 157 cilvēkiem, kas visi gājuši bojā. Lidmašīna bija ceļā no Etiopija galvaspilsētas Adisabebas uz Kenijas galvaspilsētu Nairobi. Pēc šīs katastrofas «Ethiopian Airlines» pārtrauca reisus ar visām šī modeļa lidmašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No nākamā gada 1. janvāra, pēc Apvienotās Karalistes (AK) izstāšanās no Eiropas Savienības, mainīsies līdzšinējā Latvijas un AK transportlīdzekļu vadītāju apliecību atzīšana un apmaiņa, informē Satiksmes ministrija.

Izmaiņas neattieksies uz tiem autovadītājiem, kas Latvijā vai AK uzturēsies īslaicīgi (nav pastāvīgie Latvijas vai AK iedzīvotāji vai rezidenti), piemēram, tūristiem vai personām, kas īslaicīgi ceļo darba vajadzībām. Īslaicīgi uzturoties Latvijā vai AK, autovadītāji varēs izmantot derīgas Latvijas vai AK transportlīdzekļu vadītāja apliecības.

Autovadītāji, kas plāno ilgstoši uzturēties Latvijā, AK izdotās un derīgās transportlīdzekļu vadītāja apliecības varēs apmainīt pret Latvijas transportlīdzekļu vadītāja apliecībām. Taču jāņem vērā, ka to varēs apmainīt tikai tad, ja persona pastāvīgi dzīvo Latvijā.

Latvijā spēkā esošais normatīvais regulējums nosaka, ka personām, kuras Latvijā ierodas no ārvalstīm un uzturas Latvijā ilgāk par vienu gadu, transportlīdzekļa vadītāja apliecība ir jāapmaina. Pēc Brexit tas attiecas arī uz AK. Pašreiz izņēmums ir noteikts attiecībā uz Eiropas Savienības dalībvalstīs vai Eiropas Brīvās tirdzniecības asociācijas dalībvalstīs izsniegtām transportlīdzekļa vadītāja apliecībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Par preces maiņu nedrīkstēs pieprasīt nosūtīšanas maksu

Līva Melbārzde, Db, 24.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par neatbilstošas preces apmainīšanu nedrīkstēs pieprasīt nosūtīšanas izmaksu atlīdzināšanu.

Tādus grozījumus Patērētāju tiesību aizsardzības likumā otrajā lasījumā apstiprināja Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisija. Tie paredz, ka neatbilstoša prece būs ne tikai jāapmaina bez atlīdzības, kā tas bija līdz šim, nedrīkstēs pieprasīt arī izmaksu atlīdzināšanu par apmainītās preces nosūtīšanu, darba, materiālu un citu izmaksu atlīdzināšanu. Turklāt prece būs jāapmaina saprātīgā termiņā, ņemot vērā šīs preces raksturu un lietošanas nolūku. Īpaši aktuāli šīs normas grozījumi būs internetveikalos iegādātajām precēm, par kurām nereti tiek prasīts segt sūtīšanas izmaksas, ja prece kaut kādu iemeslu dēļ tiek atgriezta pārdevējam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība «airBaltic» pabeigusi pirmo lidmašīnai «Airbus A220-300» ieplānoto C pārbaudi.

Pirms diviem mēnešiem «airBaltic» kļuva par pirmo lidsabiedrību, kas ieguvusi tiesības veikt «Airbus A220-300» lidmašīnu pilna apjoma tehniskās apkopes.

C pārbaude ir daļa no lidmašīnas apkopes programmas, kuru pēc noteikta lietošanas laika nepieciešams veikt visām komerciālajām lidmašīnām. «Airbus A220-300» lidmašīnām ražotājs noteicis, ka C pārbaude jāveic pēc katrām nolidotām 8500 stundām.

«Pēc vairāk nekā 400 000 pasažieru pārvadāšanas, mūsu pirmā «Airbus A220-300» lidmašīna ar reģistrācijas numuru YL-CSA ir veiksmīgi izgājusi plānoto C pārbaudi un saņēmusi vairākas citas modifikācijas, kas ir nepieciešamas, lai vēl vairāk uzlabotu lidmašīnas veiktspēju. Šajā ziemas sezonā plānotas vēl sešu «Airbus A220-300» lidmašīnu C pārbaudes,» norāda «airBaltic» tehniskais direktors Andris Vaivads.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«easyJet» uzsāk darbību Latvijā

Aivars Mackevics [email protected], 29.11.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viena no vadošājām Eiropas zemo cenu aviokompānijām un trešais lielākais Eiropas iekšējais pārvadātājs uzsācis jaunu maršrutu, kas Latvijas iedzīvotājiem piedāvās izdevīgāku, elastīgāku un vieglāku ceļošanu no Rīgas. No šī gada 25.novembra easyJet atklāja lidojumus no Rīgas uz Berlīni (Schönefeld). Svinot jauna tirgus apgūšanu – lidojumu uzsākšanu no Rīgas, easyJet piedāvāja izdevīgas biļešu cenas, sākot no 13 eiro*. Biļešu rezervācija bija jāveic līdz 28.novembra pusnaktij un lidojumam jābūt laikā no 2004.gada 16.decembra līdz 2005.gada 26.martam ieskaitot (ierobežots piedāvājums lidojumiem nedēļas nogalēs un svētkos). * Cena norādīta lidojumiem vienā virzienā un iekļauj visus nodokļus. easyJet piedāvā 184 maršrutus, 58 lielākajās Eiropas lidostās, pārvadājot pašažierus ar jaunākajām lidmašīnām. easyJet piedāvā tādu cenu politiku, kas iedrošina vēl vairāk Latvijas iedzīvotāju apmeklēt Berlīni un Vāciju. Aviobiļešu cenas sākas no 41 eiro abos virzienos (ieskaitot visus nodokļus). Latvijas iedzīvotāji iegūs to pieredzi, ko easyJet sniedz vairāk kā 24 miljoniem pasažieru visā Eiropā katru gadu. Vienīgais, kas jādara – pašam jākļūst par ceļojuma aģentu un jāapmeklē mājas lapa www.easyJet.com un rezervācija no Rīgas uz Berlīni (Schönefeld) jāveic savlaicīgi. Pateicoties easyJet dibinātājam Stelios Haji-Ioannou, kura ģimene vēl joprojām ir lielākais akciju turētājs, pirmie lidojumi tika uzsākti 1995.gada novembrī. easyJet uzsāka savu darbību, nodrošinot 2 maršrutus no Lutonas Londonā uz Glāzgovu un Edinburgu (ar Boeing 737 lidmašīnām). Šodien easyJet gaisa flote sastāv no 95 lidmašīnām: 68 - Boeing 737 un 27 - Airbus A319. Piegādājot vēl 93 Airbus A319 (un norakstot flotes vecākās lidmašīnas) 2007. gadā easyJet pārvadās pasažierus ar 164 lidmašīnām. Līdz 2012.gadam vēl plānots iegādāties 120 Airbus A319. easyJet plāno vairāk kā 90 000 pasažieru maršrutā Rīga-Berlīne. Mūsu mērķis ir lidot ar pilnām lidmašīnām, neatkarīgi no sezonas un tirgus apstākļiem. “Mūsu pieredze citu Eiropas valstu tirgos rāda, ka zemo izmaksu aviokompāniju ienākšana jaunos tirgos nesamazina citu pārvadātāju pasažieru skaitu tajā pašā maršrutā, bet gan palielina kopējo tirgu”, saka Janis Kapodistrias (Yannis Capodistrias), easyJet mārketinga vadītājs Latvijā, Grieķijā, Itālijā, Slovēnijā, Ungārijā, Slovākijā, Polijā un Igaunijā. “Mēs ticam, ka mūsu ienākšana Latvijas tirgū labvēlīgi ietekmēs gan Latvijas tūrisma industriju, gan arī aviokompāniju biznesu”. Īsumā: easyJet piedāvā lētus pasažieru pārvadājumus uz 58 lidostām Eiropā: Aberdīna, Alikante, Almērija, Amsterdama, Atēnas, Barselona, Bāzele, Belfāsta, Berlīne, Bilbao, Boloņa, Bratislava, Bristole, Budapešta, Kagliari, Ķelne, Kopenhāgena, Dortmunda, Edinburga, Faro, Ženēva, Glāgova, Grenoble, Ibiza, Invernesa, Knoka, Krakova, Liverpūle, Ļubļana, Londona Getvika, Londona Lutona, Londona Stansteda, Liona, Madride, Malaga, Marseļa, Milāna, Minhene, Neapole, Ņūkāstla, Nica, Notingema East Midlands, Palma, Parīze Šarla de Golla, Parīze, Orli, Prāga, Rīga, Roma, Olbija, Šanona, Tallina, Tulūza, Turīna, Valensija, Venēcija, Varšava. Sīkāka informācija: www.easyJet.com

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Finanšu krīzes laikā daudzas nacionālās ekonomikas saņēmušas valdību un ārvalstu aizdevēju finansiālo atbalstu, kas rezultējies lielākos izdevumos, aizņēmumos un vairumā gadījumu - augošā valsts parādā.

Daļēji pateicoties finanšu krīzei, dažas valstis un ekonomikas šobrīd ir ievērojami sliktākās pozīcijās, runājot par parādu, nekā citas, norāda CNBC, kas savā interneta vietnē publicējusi pasaulē lielāko valstu - parādnieču topu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv, 03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Komentāri

Pievienot komentāru
Karjera

Izaugsmes veicināšana pārdošanas komandai

Edgars Untāls, biznesa un personīgās izaugsmes treneris, 02.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par pārdevējiem. Kā top pārdevēji? Atskatoties uz savu pieredzi, varu teikt, ka šajā profesijā cilvēki nokļūst dažādu iemeslu dēļ – vieni citur nevar atrast darbu, citiem šis ir vieglākais ceļš, kā nopelnīt iztiku. Savukārt tie, kas vēlas sasniegt izcilus rezultātus, nestrādā naudas dēļ, bet gan tāpēc, ka pārdošana viņiem sniedz prieku un gandarījumu. Jebkurā gadījumā, par izcilem pārdevējiem nepiedzimst – par tādiem kļūst. Un tikai tie, kas vēlas kļūt. Izcilību nevar ne iemācīties, ne iemācīt. To var tikai attīstīt – radot atbilstošu vidi un rādot personīgu piemēru. Ikviena pārdeveja darbu raksturo četri komponenti – zināšanas, prasmes, ieradumi un attieksme, ko kuriem pēdējais ir svarīgākais. Varat noalgot apmācību firmu un iemācīt darbiniekiem jaunas zināšanas, prasmes viņiem būs jāveido pašiem, savukārt darbinieku ieradumi un attieksme ir vadītāja kompetence. Mana pārliecība – cilvēks, kurš nemāk lasīt, ir vērtīgāks par to, kurš māk, bet nevēlas. Ja vēlaties izveidot lielisku pārdošanas komandu – fokusējieties uz attieksmi un veidojiet saviem darbiniekiem peļņu nesošus ieradumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic 3. februārī Rīgā sagaidījusi astoto Bombardier CS300 lidmašīnu ar reģistrācijas numuru YL-CSH no kopumā 20 pasūtītajiem lidaparātiem, informē aviosabiedrībā.

Plānots, ka līdz šī gada beigām airBaltic flotē kopumā būs 14 CS300 lidmašīnas.Šonedēļ airBaltic demonstrēs vienu no savām Bombardier CS300 lidmašīnām lielākajā Āzijas aviācijas izstādē – Singapūras aviošovā.

Līdz šim airBaltic ar Bombardier CS300 lidmašīnām ir pārvadājusi vairāk nekā 760 000 pasažieru. airBaltic ar jaunajām Bombardier CS300 lidmašīnām veikusi vairāk nekā 7 354 lidojumu un nolidojusi vairāk nekā 19 345 stundas.

Līdz 2019. gada beigām airBaltic plāno saņemt visas 20 pasūtītās Bombardier CS300 lidmašīnas. Kad airBaltic floti veidos tikai Bombardier lidaparāti, flotes vidējais vecums būs divi gadi, līdz ar to tā būs viena no jaunākajām flotēm Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas lidsabiedrība airBaltic jūnija beigās Rīgā sagaidīja 27. Airbus A220-300 lidmašīnu ar reģistrācijas numuru YL-ABA.

Šī ir otrā no septiņām Airbus A220-300 lidmašīnām, ko airBaltic plānojusi saņemt šogad. Lidsabiedrība kopumā pasūtījusi 50 Airbus A220-300 lidmašīnas, bet saglabā iespēju iegādāties vēl 30 šī tipa lidaparātus.

Kopš 2016. gada, kad airBaltic uzsāka Airbus A220-300 lidmašīnu izmantošanu, lidsabiedrība ar tām pārvadājusi vairāk nekā 6 170 000 pasažieru. Līdz šim visvairāk pasažieru ceļojuši uz tādiem galamērķiem kā Amsterdama, Parīze, Londona un Maskava. Kopumā airBaltic ar Airbus A220-300 lidmašīnām veikusi vairāk nekā 65 000 lidojumu un nolidojusi vairāk nekā 160 000 stundu.

Kopš 2020. gada maija airBaltic visus lidojumus veic tikai ar Airbus A220-300 lidmašīnām. Lidsabiedrība norāda, ka šis lēmums vienkāršo flotes uzturēšanu, kā arī sniedz papildu ieguvumus no lidmašīnu efektivitātes.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Šveices aviokompānijas Swiss lidmašīnas Airbus A220 pakāpeniski atsāk lidojumus

LETA--AFP, 16.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šveices nacionālā aviokompānija «Swiss International Air Lines» ("Swiss")trešdien paziņoja, ka pēc dzinēju pārbaudēm tās flotē esošās lidmašīnas «Airbus A220» pakāpeniski atsāk lidojumus.

Lidsabiedrība norāda, ka 17 lidmašīnas jau tikušas pārbaudītas un to dzinēji ir nevainojamā stāvoklī. Savukārt jau 12 lidaparāti atsākuši regulāro lidojumu veikšanu.

«Swiss» skaidro, ka trešdien atļauja turpināt lidojumus tiks dota vēl piecām lidmašīnām, bet ceturtdien visas lidmašīnas pilnībā atsāks reisus.

«Swiss» otrdien steigšus apturēja lidojumus ar visām 29 «Airbus A220» lidmašīnām, lai tajās veiktu dzinēju pārbaudes pēc piedzīvotajām tehniskajām problēmām.

Šāds lēmums tika pieņemts pēc tam, kad otrdienas rītā lidojums no Londonas uz Ženēvu tika novirzīts uz Parīzi saistībā ar incidentu, kas radījis bažas par šo lidmašīnu dzinējiem, norāda lidsabiedrība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropā biznesa aviācijā kā pa viļņiem, Ziemeļeiropā veidojas jauns aviācijas centrs, tirgus dalībnieki strādā pie tiešsaistes pasūtījumu veikšanas, tāpat kļūst populārāki helikopteri - tādas atziņas izskanēja septītajā Baltijas Biznesa aviācijas forumā Rīgā.

Biznesa aviācijas būtība ir savienojamība, norādīja Briselē bāzētās Eiropas Biznesa aviācijas asociācijas (EBAA) tirgus izpētes vadītājs Arturs Tomass. Viņa pārstāvētā organizācija darbojas jau 42 gadus, tajā ir 730 biedri, tostarp 150 operatori. Organizācijā ir lielākā daļa Eiropas nozares operatoru.

Eiropā biznesa aviācijā kopumā tiek izmantotas 3600 lidmašīnas, tostarp vairāk nekā 1000 gaisa kuģi pieder EBAA biedriem, bet pārējās - maziem operatoriem vai privātīpašniekiem. Kopumā pasaulē ir ap 35 tūkst. biznesa aviācijas gaisa kuģu, no tiem apmēram puse ASV, 5% Brazīlijā, 5% Kanādā un 5% Meksikā. Apmēram 60% no Eiropas flotes veido mazas lidmašīnas. Visvairāk biznesa aviācijas lidmašīnu ir Vācijā (745), Lielbritānijā (508) un Francijā (458). Nozare nodrošina apmēram 8% no visiem gaisa kuģu lidojumiem Eiropā jeb apmēram 2000 lidojumus dienā, vidējam lidojumam sasniedzot vienu tūkst. km. Apmēram 90% šo lidojumu tiek veikti Eiropas iekšienē, vidēji ietaupot divas stundas salīdzinājumā ar regulāro aviosatiksmi, bet lielākie ieguvumi ir maršrutos, kur netiek nodrošināta tieša komerciāla satiksme, atzīmē A. Tomass. Eiropas Savienībā ar nozari tieši un netieši saistītas 400 tūkst. darbavietas. Biznesa aviācijas pienesums Eiropas ekonomikai sasniedz 100 miljardus eiro gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

SmartLynx Airlines valdē ieceļ jaunu valdes locekli un izpilddirektora vietnieci

Rūta Lapiņa, 14.12.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā reģistrētās aviosabiedrības «SmartLynx Airlines», kas veic čarterlidojumus un sniedz ACMI jeb pilna servisa lidmašīnu īres pakalpojumus uz Airbus A320 un A321 tipa lidmašīnām, valdē 2017. gada 4. decembrī iecelta Dita Daukste, kas pildīs valdes locekles un izpilddirektora vietnieces amata pienākumus, informē kompānijā.

«SmartLynx Airlines» izpilddirektors Žigimantas Surintas atzīmē, ka D. Daukstes bagātīgā biznesa un vadības pieredze būs ievērojams pienesums uzņēmumam, un pauž pārliecību, ka tas palīdzēs nodrošināt uzņēmuma izvirzītos mērķtiecīgās izaugsmes un attīstības plānus.

D. Daukstei ir vairāk nekā 12 gadu pieredze biznesa vadībā un strauji augošu uzņēmumu attīstīšanā tādās nozarēs kā apdrošināšana, tirdzniecība, finanses un telekomunikācijas, un izglītība Starptautiskā Biznesa administrācijā un finansēs, kas iegūta Baltijas un Eiropas augstākās izglītības iestādēs. Uzņēmumā atzīmē, ka D. Daukstes daudzpusīgā kompetence cita starpā ietver tādas jomas kā stratēģiskā biznesa plānošana, jaunu biznesu attīstība, kompleksu projektu vadība, klientu apmierinātības nodrošināšana un noturēšana, sadarbības attīstība un stratēģiskās naudas plūsmas optimizācija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā bāzētā zemo cenu aviokompānija «Primera Air» ir saņēmusi pirmo Airbus A321neo lidmašīnu, kura jau veikusi lidojumus no Hamburgas uz Kopenhāgenu un Bilundu un šonedēļ piezemējās starptautiskajā lidostā «Rīga», liecina medijiem sniegtā informācija.

Jaunais lidaparāts tuvākajā laikā dosies uz Apvienoto Karalisti, no kurienes «Primera Air» šodien uzsāk lidojumus uz Ņujorku (EWR) un drīzumā veiks reisus arī uz Vašingtonu, Toronto un Bostonu.

«Mums ir lieliska iespēja būt līdzdalīgiem lielajās pārmaiņās aviācijas nozarē, kad ikvienam kļūst arvien pieejamāki starpkontinentālie lidojumi. Šīs pārmaiņas ir veicinājuši jaunākie tehnoloģiskie sasniegumi aviācijā un tādu modernu lidaparātu kā A321neo ienākšana tirgū, ko izmantojam mūsu tālajos lidojumos,» norāda Primera Air prezidents Andri Mārs Ingolfsons.

Gaisa kuģis A321 ir aprīkots ar jaunās paaudzes CFM Leap-1A dzinēju, kas ļauj veikt lidojumu līdz pat 4000 jūras jūdzēm. Tam ir zemāks emisiju un trokšņa līmenis, uzlabota lauka veiktspēja un aerodinamika, nodrošinot par 15% zemāku degvielas patēriņu nekā citām šobrīd izmantotām vienas ejas salona lidmašīnām. A321 ir 198 sēdvietas, tostarp 16 biznesa klasē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Franču ražotājs Peugeot nolēmis Frankfurtes autoizstādē parādīt jauno minivenu Peugeot 5008, ko jau gada nogalē varēs iegādāties arī Latvijā.

5008 ir Peugeot jaunais kompaktais universālis, kas apvieno ārēju dinamiskumu un eleganci ar plašu salonu. 5008, kas var būt ar 5 vai 7 vietām papildinās Peugeot modeļu piedāvājumu ģimenes automobiļu tirgū.

5008 nosaukumā esošais cipars 5 norāda uz Peugeot iepriekšējiem ģimenes automobiļiem (504 un 505), tajā pašā laikā nosaukuma vidū esošās divas nulles apzīmē transportlīdzekļus ar augstu virsbūves konstrukciju un paaugstinātu sēdekļu stāvokli. Cipars 8 precizē automobiļu paaudzi, kurā ietilpst 5008.

5,77 m² lielā stikla virsma (t.sk. 1,69 m² stikla jumts) padara salonu ļoti gaišu un nodrošina lielisku redzamību. Telpas ir daudz gan sānos, gan virs galvas, gan pie kājām, gan priekšējos, gan aizmugures sēdekļos. Otrās rindas sēdekļu atzveltņu slīpumu var regulēt, sēdekļus var arī bīdīt uz priekšu-atpakaļ 130 mm diapazonā, kas ļauj palielināt bagāžas nodalījuma tilpumu vai piedāvāt vairāk telpas trešajā rindā sēdošajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Papildināta - Dānija, Somija, Vācija un Beļģija slēgs gaisa telpas Krievijas lidmašīnām

LETA--REUTERS, 27.02.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dānija, Somija, Vācija un Beļģija svētdien paziņojušas par savu gaisa telpu slēgšanu Krievijas lidmašīnām.

Vācijas Satiksmes ministrija pavēstīja, ka slēgs savu gaisa telpu Krievijas lidmašīnām no plkst.15 uz nākamajiem trim mēnešiem.

Dānijas ārlietu ministrs Jepe Kofods tviterī pavēstīja, ka šodien paredzētajā Eiropas Savienības (ES) valstu ārlietu ministru sanāksmē virzīs jautājumu par ES mēroga aizliegumu.

Somija slēgs savu gaisa telpu Krievijas lidmašīnām 

Somija slēgs savu gaisa telpu Krievijas lidmašīnām, svētdienas rītā pavēstīja Somijas valdība....

Līdz šim par savas gaisa telpas slēgšanu Krievijas lidmašīnām bija paziņojušas Baltijas valstis, Vācija, Bulgārija, Polija, Slovēnija, Čehija, Rumānija, Dānija, Beļģija un Somija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Czech Airlines» paraksta līgumu par 12 «Airbus» lidmašīnu piegādi

Aivars Mackevics [email protected], 08.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada 6. aprīlī Prāgā čehu nacionālā lidsabiedrība Czech Airlines un Airbus SAS pārstāvji svinīgi parakstīja līgumu par 12 jaunās paaudzes Airbus A320 markas lidmašīnu piegādi. Noslēgtais līgums atjaunos Czech Airlines un Airbus sadarbību, kas aizsākās 1991.gadā, kad A310 tipa lidmašīna kļuva par pirmo šīs markas lidmašīnu ČSA lidsabiedrībai. Papildus specifiskajam pirkumam un piegādes nosacījumiem 2006. - 2008.gada periodam, līgums nosaka dažādus papildus pakalpojumus un īpašas sadarbības formas, kā, piemēram, apmācības simulējošās iekārtas nodrošināšanu, tehniskās sagatavotības atbalstu, pilotu un tehniskā personāla apmācību, tehnisko atbalstu un konsultācijas lidmašīnas uzturēšanā un apkopē. Līgumā iekļautas arī lidmašīnu atdošanas un pirkšanas tiesības, ļauj Czech Airlines iegādāties vēl 12 lidmašīnas uz tādiem pašiem noteikumiem, kā noslēgts šis līgums. Pēc ČSA prezidenta un direktoru valdes priekšsēdētāja Jaroslava Tvrdika atzinuma lidmašīnas iegāde ir vēl viens solis ČSA stratēģijas plāna 2004. -2014. gadam īstenošanā. Jaunā lidmašīna palielinās ČSA konkurētspēju tirgū, piedāvājot klientiem tālākus galamērķus un palielinot ceļošanas ērtības. Lidmašīnu piegāde paredzēta laika posmā no 2006.marta līdz 2008.gada septembrim. 2006.gadā ČSA iegūs savā īpašumā 3 lidmašīnas, 2007. gadā - 5, bet 2008. gadā - 4 lidmašīnas. Pavisam ČSA savā īpašumā iegūs: - 6 Airbus A320 lidmašīnā ar 162 pasažieru vietām divu klašu konfigurācijā; - 6 Airbus A319 lidmašīnām ar 135 pasažieru vietām divu klašu konfigurācijā. ČSA plāno izmantot jaunās lidmašīnas tālajiem Eiropas lidojumu maršrutiem, kā arī atvērt jaunus. Czech Airlines ir izvēlējusies CFM 56-5B6/P un CFM 56-5B4/P dzinējus attiecīgi A319 un A320 tipa lidmašīnām. Visām lidmašīnām lidsabiedrība ir izvēlējusies divu klašu kabīnes aprīkojumu, piedāvājot ne tikai komfortablu biznesa klasi, bet arī plašāku kabīni un līdz ar to lielāku telpu personālam ekonomiskajā klasē. Airbus A320 tipa lidmašīnas raksturo vismodernākais dizains, plašākā un ērtākā kabīne. Šīs markas lidmašīna ir arī ekonomiska, ar zemāku degvielas patēriņu un uzturēšanas izmaksām. Visas Airbus A320 markas lidmašīnas, ko pārstāv A318, A319, A320 un A321 lidaparāti, raksturo vienāda veida aprīkojums pilotiem, kas nozīmē ievērojamus izmaksu ietaupījumus personāla apmācībā un labu darbības manevrējamību. Czech Airlines 6.aprīlī izsludināja arī konkursu uz finansu nodrošinātāju lidsabiedrības 12 jaunajām vidējo reisu Airbus A320 un A319 markas lidmašīnām. Jaunā konkursa mērķis ir iegūt finansēšanas veidu ar vislabāko vispārējo ekonomisko efektivitāti 12-15 gadu periodā ar maksimālo iespējamo elastīgāko pielietojumu un resursu apmaksu. ČSA uzsāka mārketinga fāzi pagājušā gada decembrī, kad tā organizēja “Baņķieru dienu” ar mērķi nodrošināt nepieciešamo informāciju potenciālajiem finansu nodrošinātājiem un vēršot viņu uzmanību uz sekojošo konkursu. Mārketinga fāze turpinājās ar “Investoru dienu” aprīlī, kad potenciālie pretendenti varēja prezentēt savu pieeju un izvēlētās finansēšanas struktūras, ko viņi uzskata par vispiemērotāko priekš Czech Airlines. Uz pieteikšanos konkursam, dalībnieki ar atbilstošajiem kvalifikācijas kritērijiem saņems memorandu, kas saturēs detalizētu informāciju par kompāniju un līguma dokumentāciju, kurā sīki aprakstīts izvēles process, kā arī Czech Airlines prasības, kas attiecas uz finansēšanas kritērijiem. Firmu piedāvājumi tiks gaidīti jūnijā un labāko piedāvājumu (finansēšanas struktūru) paredzēts noteikt līdz 2005.gada jūlija beigām. Ar labāko piedāvājuma izteicēju tiks veiktas tālākas sarunas ar mērķi iegūt finansējumu vēlākais līdz 2006.gada februārim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc lidojumu tūres pa lielākajām Eiropas pilsētām, easyJet simtais Airbus A319 21.augustā pirmo reizi ieradīsies Rīgā. Šī lidmašīna no citām flotē esošajām lidmašīnām vizuāli atšķiras - tai ir īpašs zīmējums.

Visi easyJet pasažieri, kas ieplānojuši lidojumu no Rīgas uz Berlīni šajā dienā, varēšot izbaudīt lidojumu šajā - vienā no jaunākajām, klusākajām un videi draudzīgākajām - easyJet lidmašīnām.

"easyJet iegādājās savu simto Airbus A319 pirms nepilniem četriem mēnešiem, un tā vienmēr atšķirsies ar savu īpašo zīmējumu no pārējām 137 flotē esošajām lidmašīnām. easyJet simtā lidmašīna tika iegādāta 3,5 gadu laikā pēc pirmā Airbus lidaparāta. Tas nozīmē, ka easyJet uzņēmusi savā flotē pa vienam A319 ik pēc 12 dienām," informēja aviosabiedrība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē ir lidostas, kurās iespējams nosēsties tikai tad, ja pilotam ir izcilas lidmašīnas vadīšanas spējas, turklāt tas prasa bezbailību no pasažieru puses. Lielākais potenciāli bīstamo lidostu skaits ir Karību jūras salās, raksta oddee.com.

1. Princess Juliana International Airport, Sentmārtinā (Karību jūras sala)

Šī lidosta atrodas uz Karību jūrā esošās salas Sentmārtinas. Šī lidosta ir slavena ar savu īso nolaišanās ceļu – tikai 2 180 metri, kas ir knapi pietiekami lielajām lidmašīnām. Šī iemesla dēļ lidmašīnas ir spiestas lidot ļoti zemu tieši virs Maho pludmales. Internetā klejo neskaitāmas bildes ar neticamiem kadriem, kuras vairumā gadījumu lasītāji atzīst par neīstām, taču tās ir reālas. Par spīti tam, ka nosēsties šajā lidostā pilotiem ir sevišķi grūti, negadījumu skaits šeit nebūt nav lielāks nekā citās lidostās pasaulē.

2. Juancho E. Yrausquin Airport, Saba (Karību jūras sala)

Komentāri

Pievienot komentāru