Transports un loģistika

ASV lidsabiedrības atsakās Eiropā maksāt komisijas naudu ceļojumu birojiem

Aivars Mackevics [email protected], 17.07.2002

Jaunākais izdevums

Lidsabiedrība United Airlines atsakās no komisijas procentu maksāšanas ceļojumu birojiem, ja tiek pārdoti ASV iekšzemes lidojumi. No 1. novembra Šveices ceļojuma biroji nesaņems komisijas procentus par United Airlines lidojumiem no ASV. Vācijā un Austrijā šis noteikums stājas spēkā 2003. gada 1. februāri. Lidsabiedrība United Airlines ir jau otrā aviokompānija pēc American Airlines, kura atsakās maksāt komisijas procentus ceļojumu birojiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākusies ilgi gaidītā vasara un, līdz ar to, daudziem sācies atvaļinājumu laiks. Kādam tuvāka būs atpūta laukos, pie dabas vai darbojoties piemājas dārziņā, kādam – apceļojot mūsu Latvijas skaistākās vietas, taču liela daļa izvēlās doties kādā sen kārotā, tuvākā vai tālākā ceļojumā ārpus Latvijas.

Plānot ceļojumu var būt ļoti aizraujošs un patīkams process, tomēr vienlaikus tas prasa gan laiku, gan enerģiju, turklāt, lai ceļojums atbilstu noteiktajam budžetam, tas jāplāno jau savlaicīgi, citādi paša plānots pēdējā brīža ceļojums var izrādīties ļoti dārgs prieks.

Ja ceļojumu plānošana tev sagādā vairāk raižu kā prieka, turklāt vēlies, lai atpūtas laikā tev vairs ne par ko nebūtu jāuztraucas, vērts apskatīt ceļojumu aģentūru piedāvājumus. Uzticama un droša ceļojumu aģentūra nāks talkā gan tad, ja vēlēsies doties spontānā piedzīvojumā, gan tad, ja vēlies jau laikus ieplānot ceļojumu ar ģimeni, draugu kompānijā vai pat vienatnē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidošana ar «Lufthansa» kļūs ievērojami dārgāka

Aivars Mackevics [email protected], 19.08.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šī gada 1. septembra tiks iekasēta pakalpojuma maksa par katru izsniegto biļeti. Vairāk kā 20 lidsabiedrības ir paziņojušas par servisa komisijas maksas ieviešanu līdz pat 45 eiro par vienu biļeti. Iegādājoties biļetes ceļojumu birojos šī komisijas maksa var vēl palielināties. Praktiski šī gada rudenī lidsabiedrības ir nolēmušas mainīt savu sistēmu. Šoreiz zaudētājos būs pasažieri, kuriem nāksies ievērojami vairāk maksāt par savu lidojumu, neatkarīgi no tā kur tiks iegādāta biļete – internetā, ceļojumu birojā vai arī pie pašas lidsabiedrības. Iemesls šādai rīcībai ir lidsabiedrības Lufthansa lēmums svītrot komisijas maksājumus ceļojumu birojiem Vācijā no šī gada 1. septembra. Patlaban komisijas maksājumi sasniedz atkarībā no lidojumu mērķa un rezervētās klases 5-9% no biļetes cenas. Lufthansa piedāvā ceļojumu birojiem par katru pārdoto biļeti iekasēt papildus vēl savu pakalpojumu samaksu. Jaunā sistēma Lufthansai ir izdevīga pat vairāku iemeslu dēļ. Proti, tā ietaupa gadā līdz 100 miljoniem eiro kā arī klienti maksās paši par saņemtajiem ceļojumu biroju pakalpojumiem. Neatkarīgi no tā kur pasažieri iegādāsies sev lidojuma biļeti, tiem būs jāmaksā: iekšzemes un Eiropas lidojumu maršrutos Lufthansa iekasēs no pasažieriem 30 eiro par biļeti, bet tālo lidojumu maršrutos pat 45 eiro. Šāda sistēma ir nepieciešama, lai nosegtu biļešu pārdošanas tehnisko pusi, materiālus un personāla izmaksas. Maksāt pasažieriem nāksies vairāk, kaut arī pašam piedāvātajam produktam nekas neuzlabosies. Sekojot lidsabiedrībai Lufthansa, vairāk kā 20 citas lidsabiedrības pāries uz nulles komisijas maksām, tai skaitā ir gandrīz visas lielākās Eiropas un Ziemeļamerikas lidsabiedrības. Jau no 1. septembra līdzās Luthansa stāsies vēl sešas lidsabiedrības, bet pārējās 15, kuru vidū ir Air France, British Airways, Delta un United, plāno pievienoties laika posmā no šī gada 1. oktobra līdz nākošā gada 1. februārim. Pakalpojuma izmaksas būs līdzīgas ar Lufthansa ieviesto izmaksu sistēmu, proti no 30 līdz 45 eiro, taču būs arī lidsabiedrības (Lufthansa, Air France, ANA), kuras ir nolēmušas no pasažieriem, kuri vēlēsies elektroniski sastādītu biļeti saņemt arī drukātā veidā iekasēt vēl ekstra 8 eiro, bet Finnair - 10 eiro un Swiss - 15 eiro. Salīdzinoši Norvēģijā, kur jau pagājušā gada sākumā tika ieviesta nulles komisijas maksa, tagad ceļojumu biroji iekasē no klientiem pakalpojuma maksu 25- 50% apmērā. Šajā sakarībā iespējams izdevīgāk ir pasažieriem nākotnē izvēlēties savu biļeti internetā, nevis to pirkt ceļojumu birojos. Eksperti prognozē, ka ievērojami samazināsies ne tikai lidsabiedrību klientu skaits, bet arī ceļojumu biroju skaits. Jāatzīmē, ka ASV nulles komisiju ieviesa jau 2001. gada martā. Kopš tā laika American Society of Travel Agents ir atzīmējusi 33 000 ceļojumu biroju bankrotu un 55 000 darba vietu zaudējumu. Taču klientiem ir iespēja jau tagad rezervēt savu nākamo lidojumu. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tūrisma operators SIA "Impro ceļojumi" iekļauta Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) "melnajā sarakstā", liecina PTAC Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmums.

Attiecīgajā sarakstā uzņēmums iekļauts, jo nav izpildījis PTAC Patērētāju strīdu risināšanas komisijas lēmumu par naudas atmaksu patērētājai 400 eiro apmērā par atceltu ceļojumu.

Komisijas lēmumā norādīts, ka 2020.gada 19.februārī patērētāja iegādājās pie tūrisma aģenta tūroperatora "Impro ceļojumi" organizētu ceļojumu uz Toskānu un Elbas salu no 2020.gada 29.marta līdz 5.arpīlim. Patērētāja samaksāja tūrisma aģentam 400 eiro avansu. Tā kā ceļojums tika atcelts, patērētāja vēlējās atgūt samaksāto naudu. Ņemot vērā, ka nauda netika atmaksāta, patērētāja vērsās PTAC.

Patērētāju tiesību uzraugi pieprasīja skaidrojumu no aģenta, kurš PTAC informēja, ka ir panākta vienošanās ar patērētāju, ka nauda tiks atmaksāta pa daļām. Tomēr tūrisma aģents nepildīja savu solījumu, tādējādi tika iesniegts iesniegums PTAC Patērētāju strīdu risināšanas komisijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas tūrismam būs jāmainās

Aivars Mackevics [email protected], 11.02.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tūrismā tiek aktīvi diskutēts par zemo izmaksu lidsabiedrību piesaistīšanas lietderību mūsu ceļotāju apkalpošanai. Šo diskusiju pavada divi aspekti, proti, pirmkārt, tūrisma firmas baidās zaudēt savus līdzšinējos partnerus, kuru komisijas maksas ir garantējušas tūrisma firmām stabilus ienākumus un otrkārt, naktsmītnēm rodas iespēja paplašināt savu biznesu no tiešajiem lidojumiem bez tūrisma firmu starpniecības. Jārada jauns biznesa modelis Zemo izmaksu lidsabiedrības akcentēti izmanto tiešā mārketinga priekšrocības, pārdodot lidojuma biļetes bez starpniekiem internetā. Arī viesnīcas aizvien biežāk sāk izmantot šo mārketinga veidu, tādā veidā atstājot tūrisma aģentūras bez ierastajiem ienākumiem. Plašu rezonansi Rietumeiropā ir izpelnījies lidsabiedrības Lufthansa paziņojums par nulles komisijas maksas ieviešanu no 1. septembra. Tas ir radījis lavīnveida efektu, un arī citas tradicionālās lidsabiedrības kā KLM, Alitalia, SAS vai AUA steigšus cenšas paziņot par jaunajiem pakalpojumu apmaksas noteikumiem. Šie paziņojumi tūrisma firmas nostāda diezgan neizdevīgā pozīcijā, jo ierastais biznesa modelis ir zaudējis savu nozīmi. Daudzu tūrisma biroju darbība ir apdraudēta, jo tagad katrai ceļojumu aģentūrai būs pašai jānosaka sava pakalpojuma cena. Tas nozīmē, ka tūrisma firmām būs jārod jauni menedžmenta risinājumi, lai patērētājs būtu gatavs par pakalpojumu piemaksāt. Pēdējo gadu tendences ASV un Rietumeiropā parāda, ka ceļojumu biroju skaits strauji samazinās, jo standartizēto tūrisma produktu pārdošanu pārņem virtuālie ceļojumu biroji, piemēram, Travel24.com, Expedia.com, L’tour.de un citi. Līdz ar to tūrisma firmas meklē glābiņu ciešākā kooperācijā, attīstot jaunus pakalpojumus. “Smarttūrisms” iekaro Eiropu Zemo izmaksu lidsabiedrību pakalpojumi Rietumeiropā ir kļuvuši par ikdienišķu pakalpojumu, kurus labprāt izmanto ne tikai studenti, atpūtnieki un karalisko dzimtu pārstāvji, bet arī mazo un vidējo uzņēmumu darījumu cilvēki. Tūrisma eksperti norāda, ka tradicionālās lidsabiedrības saglabā savu tirgus daļu starpkontinentālajos lidojumos un kvalitātes pakalpojumos, bet zemo izmaksu lidsabiedrības veiksmīgi attīsta savu biznesu Eiropas iekšzemes tirgū. Tradicionālās lidsabiedrības notur savas pozīcijas lielpilsētu lidlaukos, bet zemo izmaksu lidsabiedrības investē reģionālajās lidostās. Rietumeiropā ir kļuvis moderns tā saucamais “smarttūrisms”, kur ceļotājs lēti nokļūst atpūtas vai darījumu vietā un ietaupīto naudu investē augstākas klases naktsmītnē vai restorānā. Eiropas lidojumu tirgū pašlaik norisinās īsta cīņa par pasažieriem, taču Latvijas gaisa satiksmes tirgū būtiskas cenu izmaiņas lidsabiedrību piedāvājumos vēl līdz šim nav piedzīvotas. Naktsmītnes pieprasa vairāk tūristu Latvijas naktsmītņu tirgus ik gadu palielinās un jo sevišķi reģionos, piemēram, Kurzemē vidēji ik gadus nāk klāt 20 jaunas viesnīcas vai viesu mājas. Tas palielina konkurenci un tāpēc Latvijas viesnīcu un restorānu asociācija ļoti pozitīvi atbalsta zemo izmaksu lidsabiedrību ienākšanu Latvijā, jo tas palielinātu apmeklētāju un nakšņotāju skaitu mūsu valstī. Piemēram, Skandināvijā pēc zemo izmaksas lidsabiedrību ienākšanas tirgū ir ievērojami pieaudzis pilsēttūrisms. Jāattīsta kompetence Latvijas tūrisma firmas saglabā augstu kompetenci ienākošā tūrismā biznesa viesu apkalpošanā, taču maz ir strādāts pie atpūtas ceļotāju apkalpošanas, kuri ierodas Latvijā kā lidsabiedrību klienti. Lietuva šajā jomā ir galvastiesu pārāka, jo jau vairākus gadus apkalpo čarterlidojumus no Vācijas. Liela nozīme šajā procesā ir arī tūrisma informācijas centru profesionalitātei, kurai būtu pēdējais laiks pāriet jaunā kvalitātē, proti, no pasīvās informēšanas uz aktīvu vietējo tūrisma produktu tirdzniecību. Šādā veidā atbalstot mazos uzņēmumus mārketinga aktivitātēs, jo lielajiem tūroperatoriem ar tik maziem uzņēmumiem sadarbība nav izdevīga. Rīga vai Jelgava Zemo izmaksu lidsabiedrību ienākšana Latvijā var radīt labvēlīgu biznesa vidi tieši reģionālā tūrisma attīstībai un veicināt, ka

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ERGO Latvija AAS pirmais Baltijā visiem ceļot gribētājiem piedāvā unikālu iespēju iegādāties ceļojumu apdrošināšanu ar SMS (īsziņas) starpniecību.

Lai iegādātos SMS apdrošināšanu, ir nepieciešams vienīgi mobilais telefons un GSM mobilo sakaru nodrošinājums, neatkarīgi no pircēja atrašanās vietas un laika.

ERGO pirmais Baltijā piedāvā apdrošināšanu ar SMS

ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai izstrādājusi un sadarbībā ar banku (Swedbank AS) ieviesusi ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS starpniecību.

Ingrīda Ķirse, apdrošināšanas sabiedrību Baltijā valdes locekle: „ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai ir izstrādājusi un ieviesusi šādu inovatīvu pakalpojumu – ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS. Ņemot vērā mūsdienu ātro laika ritumu, daudzas nozīmīgas lietas tiek atliktas uz pēdējo brīdi un var pat aizmirsties, tostarp ceļojuma apdrošināšana, taču ar SMS starpniecību to varēs iegādāties neatkarīgi no laika un atrašanās vietas.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ERGO Latvija AAS pirmais Baltijā visiem ceļot gribētājiem piedāvā unikālu iespēju iegādāties ceļojumu apdrošināšanu ar SMS (īsziņas) starpniecību.

Lai iegādātos SMS apdrošināšanu, ir nepieciešams vienīgi mobilais telefons un GSM mobilo sakaru nodrošinājums, neatkarīgi no pircēja atrašanās vietas un laika.

ERGO pirmais Baltijā piedāvā apdrošināšanu ar SMS

ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai izstrādājusi un sadarbībā ar banku (Swedbank AS) ieviesusi ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS starpniecību.

Ingrīda Ķirse, apdrošināšanas sabiedrību Baltijā valdes locekle: „ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai ir izstrādājusi un ieviesusi šādu inovatīvu pakalpojumu – ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS. Ņemot vērā mūsdienu ātro laika ritumu, daudzas nozīmīgas lietas tiek atliktas uz pēdējo brīdi un var pat aizmirsties, tostarp ceļojuma apdrošināšana, taču ar SMS starpniecību to varēs iegādāties neatkarīgi no laika un atrašanās vietas.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lidsabiedrības šogad varētu ciest zaudējumus 1,2 miljardu ASV dolāru apmērā. Zaudējumu apmēru daļēji varētu izraisīt pirmās un biznesa klases ceļotāju skaita samazināšanās, prognozējusi Starptautiskā gaisa satiksmes asociācija (IATA).

Kopumā pasaules lidsabiedrības 2012. gadā varētu nopelnīt 4,1 miljardu ASV dolāru, liecina IATA aprēķini. Iepriekš IATA prognozēja, ka pasaules lidsabiedrību peļņa būs trīs miljardu ASV dolāru apmērā, vēsta Financial Times. IATA savu prognozi mainījusi ņemot vērā to, ka daudzas lidsabiedrības cēlušas biļešu cenas.

Tomēr Eiropas lidsabiedrības joprojām cieš no reģiona parādu krīzes ietekmes, norādīja IATA. «Neskatoties uz politiķu pūlēm, eirozonas krīze turpinās. Ne tikai ekonomika ir vāja – Eiropā ir vairāki nedraudzīgi apstākļi, lai nodarbotos ar aviācijas biznesu – apgrūtinošas regulācijas, augsti nodokļi un novecojušas gaisa satiksmes kontroles,» sacīja IATA ģenerāldirektors Tonijs Tailers.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Loze, Grunte & Cers pievienojas vadošajai Baltijas komerctiesību advokātu apvienībai TLS Alliance

, 02.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trīs vadošie komerctiesību advokātu biroji Igaunijā, Latvijā un Lietuvā – Tark & Co, Loze, Grunte & Cers un Sutkiene, Pilkauskas & Partners - pastiprina savu sadarbību, izveidojot TLS Alliance, vadošo Baltijas komerctiesību advokātu apvienību.

"Baltijas valstis tiek uzskatītas par vienotu tirgu, un jaunā alianse ļauj mums labāk apkalpot klientu vajadzības. Mūsu sadarbība dažādos projektos ir bijusi ļoti auglīga, un biroji Igaunijā, Latvijā un Lietuvā ir darbojušies kopīgos projektos kā vienota un labi integrēta komanda," uzsver Jānis Loze, advokātu biroja Loze, Grunte & Cers vadošais partneris.

TLS Alliance birojiem ir pieredze konsultāciju sniegšanā par komercdarījumiem, kā arī tie cieši sadarbojas ar vadošajiem advokātu birojiem Ziemeļvalstīs un citur Eiropā. TLS Alliance advokātu biroji ir iesaistījušies vairākos darījumos Baltijas reģionā, piemēram, izveidojuši pirmo Eiropas sabiedrību (Societas Europaea, SE) Baltijā, apvienojot Sampo Life Baltijas meitas uzņēmumus vienotā Eiropas sabiedrībā, kā arī vadot to pašu procedūru attiecībā uz apdrošināšanas kompāniju Seesam. Trīs advokātu biroji koordinēja pirmo pārrobežu apvienošanos Baltijas banku sektorā, kas bija saistīta ar viena no lielākajiem finanšu uzņēmumiem Ziemeļu reģionā Danske Bank A/S realizēto Sampo Bank grupas meitas uzņēmumu pārņemšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Nosacījumi ceļošanai uz ASV

, 23.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ārlietu ministrija ir sagatavojusi tuvāku informāciju par ceļošanu uz ASV, kā arī biežāk uzdotos jautājumus saistībā ar Elektroniskās ceļošanas atļaujas sistēmu (Electronic System for Travel Authorization - ESTA).

Ko nozīmē bezvīzu režīms ar ASV?

Tas nozīmē, ka tūrisma vai biznesa nolūkos Latvijas pilsoņi, kas saņēmuši biometrisko pasi un ESTA apstiprinājumu, var doties uz ASV bez vīzas.

Kā var pieteikties ESTAi uz ASV?

ESTA ir interneta tīmekļa sistēma. Lai pieteiktos ESTA atļaujai, ir jāieiet https://esta.MRB.dhs.gov/. Tālāk jāseko instrukcijām, lai atbildētu uz visiem nepieciešamajiem jautājumiem.

Vai ESTA jāsaņem katram ceļotājam individuāli?

Katram Latvijas pilsonim, dodoties uz ASV biznesa vai tūrisma nolūkos ASV bezvīzu programmas ietvaros pirms došanās ceļā būs jāsaņem elektroniska ceļošanas atļauja ESTA sistēmā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Krievu lidsabiedrības sāk veidot \"melnos sarakstus\"

Aivars Mackevics [email protected], 13.04.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 2004.gadu krievu lidsabiedrība Transaero sāka veidot “melno sarakstu”. Pasažieri, kuru vārdi būs sarakstā, nevarēs iegādāties šīs lidsabiedrības biļetes. Līdzīgus sarakstus jau vairākus gadus veido Aeroflot un Pulkovo, turpretī krievu lidsabiedrības Sibir un Kraseir nesteidzas pārņemt šo pieredzi. No vienas puses, zaudēt klientus lidsabiedrībām nav izdevīgi. Taču no otrās puses – pasažieri ir spējīgi sabojāt lidojumu ne tikai ekipāžai, bet arī citiem pasažieriem un tas var ietekmēt lidsabiedrības imidžu. Pēc lidsabiedrības noteikumiem cilvēks, kas ir pārkāpis lidojuma drošības noteikumus, nevarēs 5 gadu laikā iegādāties attiecīgās lidsabiedrības biļetes. Nekorekta uzvedība, kontaktējoties ar kompānijas personālu, rupjam pasažierim var draudēt ar speciālu atļauju iegādāšanās nepieciešamību. ASV par noteikumu pārkāpumu lidojuma laikā pasažieri var sodīt ar vairākiem desmitiem tūkstošiem ASV dolāru soda naudu. 2003.gadā britu lidsabiedrības British Airways reisos tika fiksēti 300 huligānisko gadījumu. Tādiem pasažieriem lidmašīnā izraksta rakstisku brīdinājumu. Atkārtota noteikumu pārkāpuma gadījumā pasažieris sniedz paskaidrojumus policijā. Lidsabiedrība Pulkovo 2003. gadā tika reģistrēti divi gadījumi, kad pasažieri lietoja alkoholu un agresīvi izturējās pret citiem pasažieriem. Pašlaik atbilstoši Krievijas aviācijas administratīvajam kodeksam, pasažieris, kas neadekvāti uzvedas lidojumu laikā, maksā soda naudu 0,5 minimālo darba algu apmērā, lidojot iekšzemes reisos un no vienas līdz divām minimālām darba algām – starptautiskajos reisos. Pasažieru agresīvas uzvedības gadījumos pasažieru drošība ir atkarīga no lidmašīnas apkalpojoša personāla sagatavotības, kuri rīkojās pēc speciāli sagatavotām instrukcijām. Ir zināmi gadījumi, kad lidmašīnām ir nācies veikt ārkārtas nosēšanos. Tāpēc lidsabiedrības arvien biežāk uzsāk veidot pasažieru “melnos sarakstus”. Krievijā “melnos sarakstus” jau ir izveidojušas lidsabiedrības Transaero, Aeroflot un Pulkovo. Pie šīs bāzes plāno pievienoties arī lidsabiedrība Urālu avialīnijas. Tiek uzskatīts, ka lidsabiedrību drošības dienestam būtu lietderīgi zināt agresīvo pasažieru vārdus. Savukārt lēmums par biļetes pārdošanu “agresīvam" pasažierim ir jāpieņem pašai lidsabiedrībai. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

(Labots) Eksperta viedoklis: Enerģētika – politiķu jājamzirdziņš bez īpašas izpratnes par realitāti

Ivars Zariņš, Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas vadītāja p.i., 08.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Enerģētika kļuvusi par vienu no apspriestākajām tēmām sabiedrībā un arī par daudzu politiķu jājamzirdziņu. Tagad katram, kuram nav slinkums, ir tieksme par to izteikties, atrast ko īpašu - ar ko varētu izcelties, diemžēl, bieži bez īpašas izpratnes par to, kas tiek pateikts: izraujot no konteksta visdažādākos faktus bez spējas tos objektīvi izvērtēt, vai arī apzināti manipulējot ar tiem, lai to iebarotu sabiedrībai ar savtīgu interesi un tādejādi ievāktu sev dividendes - materiālā formā, vai vienkārši, vairojot atpazīstamību un popularitāti.

Tas viss ir radījis diezgan lielu jūkli,par kura ķīlniekiem aizvien vairāk un vairāk pamazām kļūstam mēs visi. Dārgi maksājot par to un riskējot savai tautsaimniecībai uzlikt tādu slogu, ko tā nespēs iznest nezaudējot savu konkurētspēju.

Ar nepārdomātu energopolitiku sabiedrība tiek dzīta tādā saistību jūgā, kas pamazām jau sāk līdzināties tam, ko esam uzņēmušies pret starptautiskiem aizdevējiem. Un tas ir nopietni.

Piemēram, esošajos MK noteikumos "Par elektroenerģijas ražošanu, izmantojot atjaunojamos energoresursus (AER)" paredzēto atbalsta apjomu izmantošana (ja visas noteikumos atvēlētās kvotas tiek izmantotas) nozīmētu valsts garantētu obligāto ikgadējo iepirkumu no realizētajiem AER projektiem aptuveni 180 miljonu latu apmērā, kas pie esošajām elektrības tirgus cenām mūsu tautsaimniecībai nozīmētu ikgadēju papildus maksājumu slogu par elektrību, vairāk kā 130 miljonu LVL apmērā!

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Tiek nodibināta «Eiropas Ceļojumu Mazumtirdzniecības Padome»

Aivars Mackevics [email protected], 02.07.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai pārstāvētu Eiropas ceļojumu mazumtirgotāju un beznodokļu industriju, ir nodibināta Eiropas Ceļojumu Mazumtirdzniecības Padome jeb European Travel Retail Council (ETRC), aizstājot Starptautisko ceļojumu mazumtirdzniecības konfederācijas darbību. ETRC pārstāv vairāk nekā 500 kompāniju intereses visos tirdzniecības sektoros, ieskaitot galvenās tirdzniecības markas un mazumtirdzniecības operatorus gan Eiropas Savienībā, gan visā Eiropā. Par ETRC biedriem ir arī Beznodokļu Pasaules Organizācija un Eiropas nacionālās ceļojumu mazumtirdzniecības un beznodokļu organizācijas. Jaunās organizācijas misija ir veicināt ceļojumu industrijas ekonomisko vērtību. ETRC tālāks mērķis ir paplašināt savu reprezentatīvo bāzi, iekļaujot dalībniekus sākot no visām Eiropas Savienības valstīm un beidzot ar biedriem no visām Eiropas valstīm. Tiek plānots, ka ETRC kļūs par ceļojumu industrijas resursu centru Eiropā, nodrošinot galvenos atbalsta punktus nozīmīgiem izpētes projektiem. Tikko ievēlētais ETRC prezidents Frenks O’Konnels jaunās organizācijas dibināšanu komentē sekojoši: ”Pirmo reizi ceļojumu mazumtirdzniecības intereses Eiropā pārstāv viena kopēja balss, kas var runāt par visiem sektoriem ceļojumu nozarē un pārstāvēt vairāk nekā 500 uzņēmumus – tas ir milzīgs solis uz priekšu un mēs visi esam ļoti pateicīgi bijušajam Starptautiskās ceļojumu mazumtirdzniecības konfederācijas prezidentam Elainam Falkam (Alain Falque), kurš veiksmīgi vadīja šo organizācijas transformācijas procesu.” Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

50 lidsabiedrības paraksta līgumu ar «Amadeus»

Aivars Mackevics [email protected], 02.05.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amadeus, kas ir pasaules līderis ceļojumu un tūrisma industrijas tehnoloģiskajos un izplatīšanas risinājumos, 29.aprīlī Spānijas galvaspilsētā Madridē paziņoja, ka 50 vadošās lidsabiedrības Eiropā, Vidējos austrumos un Āfrikā ir vienojušās sniegt Amadeus lietotājiem zemās cenas, pilnus lidojumu grafikus, pēdējās pieejamās sēdvietas un ar tām saistīto informāciju izplatīšanai caur visiem kanāliem pēc Amadeus pilnīgā satura līguma, ko tā izziņojusi 2004.gada novembrī. Ar šo soli Amadeus ceļojumu aģentiem dod pieeju informācijai par lielāko lidsabiedrību interneta cenām. Turklāt, ceļojumu aģenti tagad var veikt rezervācijas 25 zemo izmaksu pārvadātājiem, ieskaitot Air Tran un Independence Air Amerikas Savienotajās Valstīs, Westjet Kanādā un Air Berlin Vācijā. Amadeus pirmo šāda veida līgumu parakstīja ar British Airways, par kuru tika ziņots 2004.gada februārī, un tas joprojām piegādā nozīmīgu zemo izmaksu lidmašīnu biļešu daļu ceļojumu aģentiem Lielbritānijā. Amadeus vice prezidents Deivids Džouns uzskata, ka piegādāt pareizo informāciju saviem tūrisma aģentūru sadarbības partneriem 217 tirgos visā pasaulē ir būtiski svarīgi Amadeus biznesam. Viņš paziņojis, ka Amadeus turpinās investēt līdzekļus, lai nodrošinātu to, ka Amadeus ir visplašākā veida informācija par tūrisma tirgu - gan interneta cenas, gan īpašās viesnīcas, gan pasaules plašākais kruīzu līniju piedāvājums. 2005.gada pirmajā ceturksnī Amadeus turpināja atbalstīt ceļojumu aģentus 66 000 vietās visā pasaulē. Šajā laika periodā Amadeus pievienojušies šādi uzņēmumi: Lidsabiedrības: 50 lidsabiedrības Eiropā, Vidējos Austrumos un Āfrikā (ieskaitot Air France, CSA Czech Airlines, dba, Iberia, Lufthansa un Norwegian Air Shuttle) ir parakstījušas līgumus par interneta cenu izplatīšanu caur Amadeus. Ceļojumu aģenti caur Amadeus varēs veikt arī rezervācijas 25 zemo izmaksu lidsabiedrībām. Kruīzu līnijas:Amadeus sistēmai pievienojās Thomson Cruise Liens un Clipper Cruises (kas specializējas mazo kuģīšu kruīzos). Automašīnu uzņemumi: Martā Amadeus kļuva par vienīgo globālo datorrezervēšanas sistēmu, kas ir parakstījusi līgumu ar holiday autos, kas ir pasaules vadošais atpūtas automašīnu nomas uzņēmums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Tūrisma industrija atzīmē rekordgadu 2002

Aivars Mackevics [email protected], 18.03.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules tūrisma bizness pagājušajā gadā ir piedzīvojis stipras tirgus svārstības dažādos pasaules reģionos. Āzijas reģions kļūst par tūrisma lokomotīvi un Eiropas tirgus ir lielu izmaiņu priekšā. Pirms nedēļas ir noslēgusies Vācijas tūrisma izstāde ITB 2003, kura ir lielākais šāda veida pasākums gan Eiropā, gan pasaulē. Berlīnes tūrisma izstādi šajā gadā apmeklēja 129 943 interesantu jeb par 7 000 vairāk kā pirms gada. Arī izstādes dalībnieku skaits ir pieaudzis no 9 678 pagājušajā gadā uz 9 971 šogad. Profesionāļu apmeklējums ir saglabājies iepriekšējā gada līmenī – 67 000. Šajā izstādē tūrisma industrija atskatās uz paveikto 2002. gadā un nosaka jaunos attīstības virzienus un tendences 2003.gadam. Tūrisma rekordgads 2002 Patīkamā ziņa no Berlīnes izstādes ir tā, ka 2002. gads tūrisma biznesā, neraugoties uz neskaitāmajiem rakstiem par šīs nozares krīzi, ir pats labākais, proti, pasaules tūrisma biznesa pieaugums 2002. gadā ir 2,5%. Veiksmīgākie tūrisma reģioni ar vislielāko ceļojumu skaita pieaugumu attiecībā pret 2001.gadu ir Āzija ar +8%, Eiropa ar +2%, taču zaudētāji ir Amerika ar –4% un Āfrika –4%. Arī Berlīnes tūrisma izstādē varēja ievērot, ka Āzijas stendi ārpus Eiropas bija visintensīvāk apmeklēti. Lieli zaudējumi tūrismā ir Argentīnai (-35%) un Brazīlijai (-11%), taču Meksika šajā reģionā ir spējusi saglabāt pozitīvo izaugsmi 3% apmērā. Tūrismā ir pieteikts austrumu virziens Jaunie tūrisma tirgi attīstās virzienā no rietumiem uz austrumiem - sākot ar ES paplašināšanos Austrumeiropas virzienā un beidzot ar Ķīnas strauji augošo tūrisma potenciālu (+13%), kurš jau tuvākajos gados būs jūtams ne tikai Āzijas tirgos, bet arī Eiropā. Jau pašlaik Ķīnas tūrists viena ceļojuma laikā izdod vairāk naudas kā vācietis, brits vai francūzis. Pēc japāņiem un amerikāņiem ķīniešu ciemiņi ir visdāsnākais savos ārzemju ceļojumos. Ķīnas tūristi kā pirmo “placdarmu” savai ekspansijai Eiropā ir izvēlējušies tieši Vāciju, kura ar bilateriālo līgumu palīdzību ir sekmējusi šo perspektīvo biznesu. Par 2002. gada jaunatklājumu izstādē tiek nominētas divas valstis – Dienvidkoreja un Indija. Korejieši, pateicoties pasaules futbola čempionātam, ir spējuši radīt pozitīvas emocijas par savu kultūru un valsti, kura tagad dāsni atmaksājas tūristu veidā ar +18% attiecībā pret 2001. gadu. Savukārt Indija visus pēdējos gadu desmitus tūrismu nav īpaši balstījusi, tāpēc ceļojumu bizness šajā valstī attīstījās pašplūsmā - katru gadu 1-2% apmērā. 2002. gadā Indija savu pozīciju šajā biznesa sektorā ir krasi mainījusi un par to ir saņēmusi + 16%. Eiropa izvelk +2% Eiropā pagājušajā gadā tika veikti 415 miljoni ceļojumu ārpus valsts robežām jeb par +2% vairāk nekā 2001. gadā . Kopējais pārnakšņojumu skaits ir sasniedzis 4 miljardus(+3%). Eiropieši ceļojumu īstenošanai ir izdevuši 323 miljardus eiro (+1%). Eiropas tūristi pagājušajā gadā ir samazinājuši savas aktivitātes tieši īso ceļojumu realizēšanā. Tā rezultātā Eiropā ievērojami ir samazinājies pilsētu tūrisms. Eiropieši vidēji ceļo 9,6 dienas gadā un kopsummā izdodot 933 eiro jeb 97 eiro dienā. Līdz ar to vienas dienas izdevumi salīdzinājumā ar 2001.gadu ir pazeminājušies par 4%. Eiropiešu tūristus ir zaudējušas sekojošie tūrisma reģioni: Karību salas (-18%), Ziemeļāfrika (-12%), Latīņamerika (-11%), Ziemeļamerika (-6%) un Eiropas ziemeļi (-4%). Eiropā ir samazinājušies darījumu ceļojumi, taču pieauguši atpūtas, izklaides un cita veida tūrisms. Vasaras sezonā tiek realizēti 66% visa gada ceļojumu. 54% tūristus savu ceļojumu 2002. gadā ir veikuši ar sauszemes transportu, 43% ar lidmašīnu un 3% ar ūdens transportu. Sevišķi straujš pieaugums ir lēto lidojumu sektorā ar 53% salīdzinājumā ar 2001. gadu, kur 20,1 miljons ceļotāju devās tieši ar lētajām lidsabiedrībām kā Ryanair, Germanwings vai Hapag-Llyod Express. Rietumeiropas lielie tūrisma koncerni kā TUI, Thomas Cook un citi pagājušajā gadā ir uzsākuši tūrisma nozares restrukturizāciju, kas paredz vairākas izmaiņas gan tūrisma produkta izveidē, gan cenu politikā, gan ceļojumu or

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šomēnes darbību uzsācis jauna veida tūrisma pakalpojumu sniedzējs Ceļojumu Bode, kas pilna servisa tūrisma pakalpojumus sniedz interneta vietnē www.celojumubode.lv.

Ceļojumu Bode internetā nodrošina tūrisma pakalpojumu meklēšanu un iegādi – ceļojumus, aviobiļetes, viesnīcu rezervēšanu, ceļojumu apdrošināšanu, autonomu un interešu ekskursijas, liecina sniegtā informācija medijiem.

„Šogad visā pasaulē ir strauji pieaugusi interneta loma tūrisma pakalpojumu meklēšanā un iegādē. Daudzi mūsu draugi jau sen nav bijuši bankā, jo ietaupa laiku, apmaksājot ikmēneša rēķinus internetā. Tas ir ērtāk, jo nav jānokļūst konkrētajā bankas filiālē un pēc tam jāstāv rindā. Arī ceļojumus, aviobiļetes un viesnīcas ir ērti atrast un iegādāties internetā,” biznesa būtību skaidroja Ceļojumu Bodes direktore Kristīne Veizāne.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lidsabiedrības plāno pārstāt izdot papīra biļetes no 2007 gada

Aivars Mackevics [email protected], 03.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc Eiropas ceļojumu biroju un tūroperatoru apvienības (Ectaa) domām, Iata ceļojumu biroji varētu iesaistīties Eiropas biznesā sākot jau ar nākošā gada janvāri. Lidsabiedrību apvienība Iata jūnijā lems par savas pasažieru aģentūras programmas izmaiņām, kas ir Iata aģentūru līgumu sastāvdaļa. Saskaņā ar Ectaa pausto, līgumprojekts aptver visa cita starpā lidojumu rezervēšanas ar izlidošanas vietu atbrīvošanu ārpus biļetes izsniegšanas valsts (Cross Boarder Ticketing), kā arī visā Eiropā spēkā esošus aģentūru līgumus ceļojumu birojiem. Līgumprojekts lielā mērā atbilst ES komisijas iniciatīvai, kas tiecas sakārtot ceļojumu biznesu Eiropā. Pēc divarpus gadiem lidmašīnu pasažieri varēs pavisam atvadīties no papīra biļetēm. Sākot ar 2007. gadu vairs netiks izdrukātas papīra biļetes, tā ir paziņojis IATA vadītājs. Tradicionālās biļetes tiks pilnībā aizvietotas ar elektroniskām, tādējādi ļaujot samazināt izmaksas. IATA ir paziņojusi, ka atbalstīs visas lidsabiedrības, kurām būs problēmas ar pāreju uz elektronisko variantu. Mērķis ir izveidot visā pasaulē savienojamu sistēmu. Ir paziņots, ka lidsabiedrības jau līdz gada beigām vēlas vienoties par vienotu RFID-Funkchip (Radio Frequency Identification) standartu bagāžas jautājumu nokārtošanā. Tas aizstās līdz šim ierastos svītrkodus uz bagāžas etiķetēm. 265 lidsabiedrības, kas ietilpst IATA, kas nodrošina 95% no visas gaisa satiksmes, saskaņā ar IATA datiem gadā pārvadā 1,8 miljardus koferu un citas bagāžas vienības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vācu ceļojumu portāli nostiprina savas pozīcijas tūrisma tirgū

Aivars Mackevics [email protected], 08.01.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijā interneta ceļojumu lapu apmeklējums pēdējo gadu laikā nepārtraukti ir pieaudzis. Pētījumu rezultāti liecina, ka gandrīz katrs trešais vācietis apmeklē online-ceļojumu tirgu. 2002.gada janvārī ceļojumu portālus apmeklēja tikai 2,5 miljoni viesu, bet jau septembrī to skaits sasniedza 6 miljonus. Ar 24,9 miljoniem ceļojumu pircējiem internetā (no 2001.11. līdz 2002.04.) šis iepirkšanās veids ir kļuvis par vienu no stiprākajiem Eiropas elektroniskā biznesa segmentiem. Matiass Peters (Matthias Peter), kas ir portāla Travelchannel.de vadītājs, ir atzīmējis, ka ikdienu patērētāji atklāj vienkāršo, ātro un ērto interneta rezervēšanas sistēmu. Tas kalpo par iemeslu,tam ka patērētāji vairs nedodas uz ceļojumu birojiem, bet apskatot bildes, cenas, u.c. informācijas dažu sekunžu laikā var paši, neizejot no mājas, nopirkt sev ceļojumus.” Vācijas tūrisma e-biznesa apgrozījums 2002 gadā sasniedza 2,06 miljardus eiro pie kopējā apgrozījuma no 24,75 miljardus eiro. Tiek izteiktas prognozes, ka šogad apgrozījums varētu sasniegt 2,66 miljardu eiro. Vislielāko interesi cilvēki izrāda par lielo uzņēmumu tūrisma portāliem. No 6 miljoniem e-ceļojumu portālu apmeklētājiem Bahn.de lappusi 2002 gada oktobrī ir apmeklējuši 2,9 miljoni viesu. Iecienīts ir arī ceļojumu portāls Opodo.de, kurš pagājušo gadu kā “jaunpienācējs” ar 550 000 apmeklētājiem kļuva par otro apmeklētāko portālu Vācijā. Toties TUI tūrisma uzņēmums salīdzinoši ļoti lēni palielina savu klientu skaitu (2002.gada oktobri – 208 000 apmeklētāju). Kopējais TUI apgrozījums ir samazinājies par 9,9 miljardiem eiro. Travel24.com pagājušā gada septembrī ar 200 000 portāla lietotājiem bija salīdzinoši vēl mazs uzņēmums, taču tas ir sasniedzis tādu pakāpi, no kuras citi interneta – ceļojumu speciālisti vēl atrodas tālu. Uzņēmums deviņu mēnešu laikā ir sasniedzis apgrozījumu 28 miljonu eiro apmērā, kas krietni pārsniedz iepriekšējo gadu skaitļus. Līdzīgi pozitīvi attīstās arī citi uzņēmumi, piemēram, Lastminute.com un Ebookers, kuri guvuši peļņu no pagājušo gadu pēdējās minūtes buma. Avots: FVW

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Tūrisma tendences 2022. gadā

Sanda Roze, "Novatours" pārdošanas daļas vadītāja, 12.01.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aizgājušā gada tūrisma nozares tendences un pasaules ekspertu prognozes liecina par izmaiņām ceļošanas ieradumos - iezīmējot gan ceļotāju arvien drosmīgāku atgriešanos pasaules izziņā, gan izmaksu turpmāku paaugstināšanos.

ES COVID digitālā sertifikāta stāšanās spēkā tika stabilizējusi ceļošanas noteikumus, iedrošinot arvien vairāk cilvēku pārdomātai ceļošanai. Pasaule ir pielāgojusies jaunajai ceļošanas realitātei, ieviešot tūrisma nozarei obligātus drošības un higiēnas protokolus, kas arī veicina tūristu atgriešanos pasaules izzināšanā. Tāpat svarīgi, ka arī apdrošināšanas kompānijas un bankas ir pielāgojušās šīm izmaiņām un piedāvā īpašas COVID-19 apdrošināšanas polises.

Palielinās pieprasījums pēc tūroperatoru plānotiem ceļojumiem

Pandēmijas laikā vairāk cilvēku savu ceļojumu plānošanu uztic ceļojumu rīkotājiem, nekā plāno paši. Šī tendence turpināsies arī 2022. gadā, jo tūroperatori uzņemas daudz dažādu risku, nodrošina elastīgus nosacījumus ceļojumu plānu maiņai, ir pienākums atdot ceļotājiem naudu, ja ceļojumu pabeigt objektīvu iemeslu dēļ nebūtu iespējams. Tūroperatoriem ir arī obligātā garantijas apdrošināšana, kas ir viens no svarīgākajiem drošības pasākumiem ceļotāju interešu aizsardzībai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ceļojumu cenas kāpušas minimāli

Dace Preisa, 14.07.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī valūtas kursa svārstības ceļojumu cenas kāpinājušas tikai vidēji par 5 %, tūrisma firmas šīs svārstības, apkopojot gada rezultātus, jutīs pamatīgi. Martā, sākoties pirmajām būtiskajām eiro kursa svārstībām, vienota rīcība no tūrisma aģentūru puses nesekoja: daži pieņēma nepopulāru lēmumu un paaugstināja ceļojumu cenas, citi izvēlējās apelēt pie klientu uzticības un svārstību radīto ietekmi norakstīja uz savas peļņas rēķina. Eiropā šobrīd visi norēķini tiek veikti eiro, arī tajās valstīs, kas vēl nav Eiropas Savienībā, tādēļ eiro radītās svārstības ir ļoti būtiskas ceļojumu biznesā. Tūrisma aģentūras Relaks tūre direktors Hardijs Madzulis saka, ka, neraugoties uz to, ka katalogi ar šīs sezonas cenām tika sagatavoti jau pagājušā gada beigās, pie pirmā eiro vērtības kāpuma tika pieņemts lēmums paaugstināt ceļojumu cenas no trim līdz sešiem procentiem. Jau nodrukātajos bukletos ieliktas papildus lapas ar jaunajām cenām, savukārt jaunie bukleti drukāti pēc jaunās cenu struktūras. H. Madzulis norāda, ka, eiro vērtībai vēlāk paaugstinoties vēl vairāk, korekcijas cenu lapās vairs netika izdarītas, jo divreiz šādus nepopulārus lēmumus izdarīt nevarot. Relaks tūre direktors uzskata, ka to firmu, kas ignorēja valūtas kursa svārstības, izredzes gadu beigt ar peļņu ir niecīgas, dažas no tām varētu pat bankrotēt. H. Madzulis lēš, ja Relaks tūre nebūtu paaugstinājusi ceļojumu cenas, tad tas nestu ap 40 tūkst. zaudējumus. Savukārt tūrisma aģentūra Impro izlēma tomēr nepaaugstināt ceļojumu cenas. Impro direktors Vilnis Klinovičs stāsta, ka šāds lēmums pieņemts, lai nezaudētu klientu uzticamību. Viņš gan atzīst, ka šāds lēmums nesīs uzņēmumam zaudējumus. «Es domāju, ka gadu izdosies beigt plusā, taču tas būtu daudz lielāks, ja cenas būtu paaugstinājuši par 5 %,» saka V. Klinovičs. Viņš gan izsaka cerības, ka Impro lētākās cenas uz citu piedāvātā fona ļaus palielināt apgrozījumu un iegūt jaunus klientus. Savukārt ceļojumu skaits uz Āziju vai citām tālām zemēm, kur norēķini notiek dolāros, ir proporcionāli neliels, tāpēc ar tiem nevar kompensēt kopējos zaudējumus, turklāt kopējo ceļojumu paketi sadārdzina arī degvielas cena. Turcijas kūrortu tūroperatora Tez Tour direktors Konstantīns Paļgovs saka, ka, sākoties jaunajai sezonai un vienlaicīgi norisot Irākas karam, firma izlēmusi nemaz nedrukāt katalogus, jo cenu izmaiņas bija paredzamas. Viņš norāda, ka, lai arī valūtas kursa izraisītās svārstības kopsummā nav būtisksas, tūroperators tomēr koriģē ceļojuma pakešu cenas, ievērojot svārstības. «Valūtas kursa izmaiņas mēs nenorakstām uz sava apgrozījuma rēķina, tāpēc vairākas reizes pārskatījām cenu struktūru,» saka K. Paļgovs. Pagājušā gadā Turcijas kūrorti sāka piedāvāt savus pakalpojumus, cenas saucot eiro. «Tāpēc mums bija pat doma ceļojumu paketes arī šeit piedāvāt eiro, jo likums to neaizliedz,» stāsta Tez Tour direktors, taču, lai nesarežģītu maksājumus, ar valūtas konvertēšanu Tez Tour no šīs domas atteicās. Taču izmaiņas kopumā ir nebūtiskas, cenas esot tādas pašas kā pērn. Jāpiebilst, ka neraugoties uz valūtas kursa svārstībām jau maijā, čārterlidojumi uz Turciju sezonas sākumā tika piedāvāti par ārkārtīgi zemām cenām. Tūroperatori bija nobažījušies, ka kara iespaidā cilvēki atteiksies no šiem kūrortiem. Taču šobrīd pieprasījums esot augsts. «Lai arī cenas ir cēlušās, brīvu vietu šobrīd nav,» klāsta K. Paļgovs. FTB Latvija direktore Anta Jokste stāsta, ka cenas vidēji cēlušās par pieciem līdz sešiem procentiem, galvenokārt tiem ceļojumiem, kas saistīti ar Igauniju un Somiju. Taču izmaiņas ir tikai to produktu cenā, kas nav iekļauti katalgos, savukārt kruīziem, kuru cenas nodrukātas jau gada sākumā, cena saglabājas nemainīga. A. Jokste norāda, ka eiro svārstību nestos zaudējumus kompensē ienākošais tūrisms, jo augsta eiro vērtība ir izdevīga, pārdodot vietējos tūrisma pakalpojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Apdrošināšana

Brokeri: Latvijā apdrošinātāji ierobežoti piedāvā iespēju segt vulkāna izvirduma radītos zaudējumus

Ieva Mārtiņa, 26.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atšķirībā no Rietumvalstīm, Latvijas apdrošināšanas tirgus pašlaik nepiedāvā kompensēt vulkāna dēļ vispār nenotikušu ceļojumu, un kompensāciju iespējas ir ierobežotas tikai ar ārkārtas mājās atgriešanās izdevumiem.

Latvijā sastopamā ceļojumu apdrošināšana nesedz lidojumu atcelšanas vai aizkavēšanās radītos finansiālos zaudējumus, piemēram, negūto peļņu, kontraktuālu atbildību un tamlīdzīgi, ar nožēlu secina Latvijas profesionālā apdrošināšanas brokeru asociācija.

Brokeri izanalizējuši Latvijā populārāko ceļojumu apdrošināšanas sabiedrību noteikumus attiecībā uz vulkānu risku. ERGO un Balta vulkānu radītos riskus nesedz vispār. Seesam dārgākā ceļojumu apdrošināšanas polise (Zelta extra), kura ietver lidojumu aizkavēšanās risku, sedz ārkārtas atgriešanās Latvijā izdevumus. Seesam informēja, ka kopš pērnā gada, kad aprīlī un maijā Īslandē izvirda Eijafjadlajegidls un gaisa satiksme tika apgrūtināta gandrīz mēnesi, kopumā apdrošināšanas atlīdzībās kompānija izmaksāja vairāk nekā 6100 eiro (4300 latu). Vidējais atlīdzības apmērs bija nedaudz vairāk par 180 eiro (ap 127 lati). Lielākā atlīdzība bija 600 eiro (420 lati), kas tika izmaksāta par trīs personu atgriešanos no Šveices ar īrētu auto. Tikmēr brokeri arī minēja, ka Baltikums Biznesa Plus vai V.I.P. programmas paredz iespēju ierobežotā apmērā kompensēt alternatīvas atgriešanās Latvijā iespēju. Šis variants gan diez vai segs visas ārkārtas atgriešanās izmaksas. Arī IF P&C sedz ārkārtas atgriešanās Latvijā izmaksas, bet arī ekonomiskā veidā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šī gada 14. aprīļa ERGO Latvija AAS pirmais Baltijā visiem ceļot gribētājiem piedāvā unikālu iespēju iegādāties ceļojumu apdrošināšanu ar SMS (īsziņas) starpniecību.

ERGO pirmais Baltijā piedāvā apdrošināšanu ar SMS

ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai izstrādājusi un sadarbībā ar banku (Swedbank AS) ieviesusi ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS starpniecību.

Ingrīda Ķirse, apdrošināšanas sabiedrību Baltijā valdes locekle: "ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai ir izstrādājusi un ieviesusi šādu inovatīvu pakalpojumu – ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS. Ņemot vērā mūsdienu ātro laika ritumu, daudzas nozīmīgas lietas tiek atliktas uz pēdējo brīdi un var pat aizmirsties, tostarp ceļojuma apdrošināšana, taču ar SMS starpniecību to varēs iegādāties neatkarīgi no laika un atrašanās vietas."

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Viedoklis: Tūrisma speciālists – pieprasījums pret piedāvājumu

Ieva Keiša, SIA Latvia Tours direktore, 24.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau ceturto gadu Latvijas Darba devēju konfederācija (LDDK) sadarbībā ar karjeras portālu Prakse.lv veido darba devēju ieteiktāko izglītības iestāžu un mācību programmu TOPu. Tas skolu absolventiem sniedz ieskatu pieprasītākajās profesijās potenciālo darba devēju redzējumā. Šogad vislielāko kāpumu piedzīvojusi tūrisma speciālista profesija. Taisnības labad gan jāsaka, ka tūrisma nozare jau gadiem saskaras ar profesionālu ceļojumu konsultantu trūkumu. Kvalificētu speciālistu deficīts tūrisma nozarē nav jaunums, tādēļ neparedzu, ka nākamais gads būs citāds.

Topošie darbinieki augstskolas absolvē ar diviem būtiskiem trūkumiem

Šobrīd lielai daļai tūrisma programmu absolventu ārkārtīgi iztrūkst iemaņu un prasmju no reālās ceļojumu konsultantu darba ikdienas. Ja vēlamies, lai no augstskolas sola absolventi taisnā ceļā nonāktu labā darba vietā, izvēlētajā nozarē, augstskolām jāveido preventīva sadarbība ar darba devējiem. Pretējā gadījumā mācību iestādes ražo ceļojumu konsultantus ar teorētiskām zināšanām, kam bieži vien ir ļoti attāla saistība ar veicamo darbu. Kamēr šāds jauns cilvēks kļūst par profesionāli, paiet vairāki gadi, un arī tad, kad cilvēks ir sagatavots, jādomā kā viņu noturēt un motivēt, jo karjeras plāni var mainīties, pieaugot profesionālajām spējām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Populārākie tūristu galamērķi Lieldienu brīvdienās būs Itālija, Lisabona un Madride

Lelde Petrāne, 28.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad Lieldienu brīvdienās populārākie galamēķi būs Itālija, kā arī Portugāles galvaspilsēta Lisabona un Spānijas galvaspilsēta Madride, aģentūrai BNS atzina aptaujatie tūrisma operatori.

Tūrisma aģentūras Kaleva Travel ceļojumu konsultanti norādīja, ka skolēnu pavasara brīvdienas ir viens no aktīvākajiem ceļošanas periodiem arī Latvijas iedzīvotājiem - ceļojumu aktivitāte šajā laikā vidēji pieaug par 34%, salīdzinot ar pārējiem gada mēnešiem.

Kaleva Travel informē, ka ģimeņu ceļojumi pavasara skolēnu brīvdienu laikā tika rezervēti jau janvārī un februārī. Populārākie ceļojumu virzieni ir Lisabona, Madride, Itālija un Ēģipte. Vidējā ceļojumu cena vienai personai ir 300 līdz 350 latu par piecu dienu ceļojumu vai arī ap 400 latiem par nedēļu garu atpūtu Ēģiptē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ERGO Latvija AAS pirmais Baltijā visiem ceļot gribētājiem piedāvā unikālu iespēju iegādāties ceļojumu apdrošināšanu ar SMS (īsziņas) starpniecību.

Lai iegādātos SMS apdrošināšanu, ir nepieciešams vienīgi mobilais telefons un GSM mobilo sakaru nodrošinājums, neatkarīgi no pircēja atrašanās vietas un laika.

ERGO pirmais Baltijā piedāvā apdrošināšanu ar SMS

ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai izstrādājusi un sadarbībā ar banku (Swedbank AS) ieviesusi ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS starpniecību.

Ingrīda Ķirse, apdrošināšanas sabiedrību Baltijā valdes locekle: «ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai ir izstrādājusi un ieviesusi šādu inovatīvu pakalpojumu – ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS. Ņemot vērā mūsdienu ātro laika ritumu, daudzas nozīmīgas lietas tiek atliktas uz pēdējo brīdi un var pat aizmirsties, tostarp ceļojuma apdrošināšana, taču ar SMS starpniecību to varēs iegādāties neatkarīgi no laika un atrašanās vietas.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ERGO Latvija AAS pirmais Baltijā visiem ceļot gribētājiem piedāvā unikālu iespēju iegādāties ceļojumu apdrošināšanu ar SMS (īsziņas) starpniecību.

Lai iegādātos SMS apdrošināšanu, ir nepieciešams vienīgi mobilais telefons un GSM mobilo sakaru nodrošinājums, neatkarīgi no pircēja atrašanās vietas un laika.

ERGO pirmais Baltijā piedāvā apdrošināšanu ar SMS

ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai izstrādājusi un sadarbībā ar banku (Swedbank AS) ieviesusi ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS starpniecību.

Ingrīda Ķirse, apdrošināšanas sabiedrību Baltijā valdes locekle: „ERGO ir pirmā apdrošināšanas sabiedrība Baltijā, kas klientu ērtībai ir izstrādājusi un ieviesusi šādu inovatīvu pakalpojumu – ceļojumu apdrošināšanas iegādi ar SMS. Ņemot vērā mūsdienu ātro laika ritumu, daudzas nozīmīgas lietas tiek atliktas uz pēdējo brīdi un var pat aizmirsties, tostarp ceļojuma apdrošināšana, taču ar SMS starpniecību to varēs iegādāties neatkarīgi no laika un atrašanās vietas.”

Komentāri

Pievienot komentāru