Jaunākais izdevums

ASV prezidenta Barakas Obamas izveidotā darba grupa pirmdien (30. martā) noraidīja autoražotāju General Motors un Chrysler iesniegtos restrukturizācijas plānus un brīdināja, ka abām kompānijām var nākties īstenot bankrota procesus, lai samazinātu parādus, ziņo Reuters.

"Mēs diemžēl esam secinājuši, ka neviens no abu kompāniju iesniegtajiem plāniem nav dzīvotspējīgs un tādējādi abu kompāniju lūgtās papildus investīcijas netiks nodrošinātas," paziņoja ASV Baltā nama amatpersona, kurš vēlējās palikt anonīms.

Baltā nama autorūpniecības sektora darba grupa, kuru vada bijušais investīciju baņķieris Stīvs Ratners (Steve Rattner), nolēma kompānijai General Motors nodrošināt finansējumu tikai nākamajām 60 dienām. Jāatzīmē, ka kompānija General Motors ASV valdībai lūdza 30 miljardus USD lielu aizdevumu.

General Motors vadītājs Riks Vagoners (Rick Wagoner), kurš ar Baltā nama darba grupu tikās piektdien, pēc S. Ratnera pieprasījuma svētdien atkāpās no amata. Reuters raksta, ka jau tuvāko mēnešu laikā tiks nomainīti arī vairums citu General Motors direktoru. Jāatzīmē, ka R. Vagoners un General Motors valde jau vairākkārt tika kritizēta par pārāk lēnu kompānijas problēmu risināšanu.

Savukārt kompānijai Chrysler tiek dotas tikai 30 dienas, lai tā pabeigtu stratēģiskās alianses noslēgšanu ar Itālijas autoražotāju Fiat SpA, pretējā gadījumā valdība varētu samazināt finansējumu, tādējādi draudot kompāniju novest līdz bankrotam.

Baltā nama amatpersonas paziņojušas, ka, ja Chrysler spēs noslēgt sadarbību ar Fiat SpA, kā arī vienoties ar kreditoriem un arodbiedrībām par izmaksu samazināšanas pasākumu īstenošanu, tad ASV valdība kompānijai varētu piešķirt pat 6 miljardus USD.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējo nedēļu notikumi ap amerikāņu trešo lielāko autoražotāju Chrysler, ne tikai Ziemeļamerikā, bet arī Eiropā, tostarp Latvijā, daudziem ir uzdevusi virkni nopietnu jautājumu.

Balstoties uz Chrysler pārstāvju sniegto informāciju, atbildēsim uz biežāk uzdotajiem jautājumiem.

Kas notiks ar Chrysler LLC tuvākajā laikā ?

Pašlaik tiek veikta kompānijas restrukturizācija, kuras mērķis ir izveidot ilgtermiņa stratēģijas un attīstības plānu, kas iekļauj arī alianses izveidošanu ar Fiat Group. Chrysler LLC saņema no ASV valdības 4 miljardus USD atbalstu jaunās kompānijas ikdienas darbību veikšanai un ilgtermiņa stratēģijas izveidošanai, attīstības plāna un darbības uzsākšanai.

Kā restrukturizācija ietekmēs Eiropas operācijas?

Restrukturizācija nav saistīta un neietekmēs ne tikai Chrysler International Cooperation (Eiropas tirgus), bet arī citus lielus tirgus kā pārstāvniecības Meksikā, Kanādā un citur pasaulē, jo šīs kompānijas nav restrukturizācijas procesa sastāvdaļa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Parādu ārpustiesas restrukturizācija: vienas receptes nav, ir daudzi risinājumi

Mārtiņš Bunkus, zvērināts advokāts, 08.05.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomiskā krīze Latvijā sākās 2008. gadā, un šis bija pārdomu un kritisku lēmumu pieņemšanas laiks daudziem uzņēmumiem, kuri bija neperspektīvi, radušies optimisma rezultātā. Protams, daudzi, kurus krīze skāra visbargāk, bankrotēja. Taču citi, mēģinādami izvairīties no bankrota, pieņēma lēmumu par restrukturizāciju.

Patlaban ir 2012. gads. Vai uzņēmumu restrukturizācija joprojām ir aktuāla? Kā šīs jomas profesionālis esmu pārliecināts, ka restrukturizācijas jautājums joprojām ir aktuāls lielajiem un vidējiem uzņēmumiem. Kāpēc? Atbilde ir valstī pastāvošajā joprojām nestabilajā ekonomiskajā sistēmā, kur daudziem uzņēmumiem finansējums to darbībai nav pieejams, bet citiem tuvākajā laikā beigsies ar bankām noslēgtās vienošanās par saistību izpildes termiņu pagarinājumu vai tiks atcelts labvēlības periods. Šādos gadījumos ir pamats runāt par restrukturizāciju. Manuprāt, ja uzņēmums ir izdzīvojis līdz 2012. gadam, tas nozīmē, ka ir pamats tā eksistencei un glābšanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sagaidāms, ka augstie Chrysler pārdošanas rezultāti Brazīlījā kompensēs vājos Fiat SpA tirgus rādītājus Eiropā, un abi autoražotāji arvien vairāk tuvinās to apvienošanai, vēsta ziņu aģentūra Reuters.

Paredzams, ka Fiat un Chrysler vadītājs Serdžio Marčione tuvākajā laikā iepazīstinās ar vienotu vadības struktūru 25 abu autoražotāju vadītājiem tādos reģionos kā Ziemeļamerika, Dienvidamerika, Eiropa un Āzija. Šāda rīcība nobruģēs ceļu pilnīgai Chrysler un Fiat apvienošanai, uzskata anlītiķi.

Šobrīd Fiat pieder 53,2% no Chrysler. Izmaiņas automašīnu ražotāja īpašniekos notikušas pagājušajā nedēļā, kad uzņēmums nopirka ASV un Kanādas daļas.

S. Maričone Fiat ir padarījis par vienu no Eiropas veiksmes stāstiem, raksta medijs. Šobrīd, ņemot par palīgu Chrysler, Fiat vadītājs plāno padarīt itāļu automašīnu ražotāju par «pasaules līmeņa spēlētāju».

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes luksusa auto ražotājs Spyker norādījis, ka uzņēmumam ir nepieciešamie līdzekļi, lai noslēgtu vienošanos ar General Motors (GM) par Zviedrijas autobūves kompānijas Saab iegādi.

Db.lv jau ziņoja, ka General Motors vicepriekšsēdētājas Bobs Lucs (Bob Lutz), norādīja, ka šobrīd viņš neredz iespēju, ka kāds varētu «izglābt Saab», taču piebilda, ka, ja General Motors saņems tiešām labu piedāvājumu, tad to noteikti pieņems.

Kompānijas Spyker izpilddirektors Viktors Mullers (Victor Muller) Detroitā notiekošajā auto izstādē paziņoja, ka viņa kompānija vēljoprojām cer vienoties ar General Motors par Saab iegādi. «No mūsu puses Saab iegādei ir tikai labi nodomi un ceru, ka General Motors mūsu piedāvājumu izskata ļoti nopietni,» uzsvēra V. Mullers.

Atgādinām, ka pirms nedēļas B. Lucs uzsvēra, ka General Motors labāk likvidē Saab, nekā to pārdod kādai kompānijai, kurai General Motors neuzticas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš novembra pie oficiālā Chrysler, Jeep un Dodge pārstāvja Latvijā SIA TC Motors, par atsevišķu piemaksu, augstākminētajiem amerikāņu zīmoliem var saņemt 8 gadu garantiju.

Astoņu gadu garantiju var iegādāties Chrysler, Jeep, Dodge automašīnām, kuras nav vecākas par 5 gadiem un kuru nobraukums nepārsniedz 125 000 km. Bez tam, obligāts nosacījums garantijas iegūšanai, lai ražotājrūpnīca automašīnu būtu izgatavojusi un sertificējusi pārdošanai un ekspluatācijai Eiropā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielie automašīnu ražotāji Japānā – Toyota, Honda un Nissan, kā arī Dienvidkorejas Hyundai īstermiņā varētu gūt labumu no Chrysler un General Motors bankrota, taču pēc abu kompāniju restrukturizācijas Āzijas ražotājiem varētu uzrasties daudz spēcīgāki konkurenti, raksta Business Week.

Db.lv jau vēstīja, ka bankrota pieteikumus tiesā iesnieguši abi ASV autoražotāji – Chrysler un General Motors (GM), taču, vai no tā labumu ilgtermiņā gūs Āzijas konkurenti, nav skaidrs.

Saprotams, ka, kamēr GM un Chrysler cīnās tiesās, Āzijas auto ražotāji ar jauniem modeļiem un relatīvi labām finansēm patlaban tirgū atrodas labākās pozīcijās. Hyundai jau to ir pierādījis, proti, šī gada pirmajā ceturksnī Dienvidkorejas auto ražotājs kopā ar tam piederošo Kia palielinājis savu tirgus daļu ASV līdz 7.5%. Pērn gada nogalē Hyundai tirgus daļa ASV bija 5.1%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Tirdzniecības kāpums ļauj Chrysler palielināt peļņas apjomus

Dienas Bizness, 30.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV autoražotājs Chrysler gada trešo ceturksni noslēdzis ar peļņu 464 miljonu dolāru apmērā. Gada griezumā Chrysler peļņas pieaugums bijis 22% apmērā.

Minētajā laika posmā Chrysler strādājis ar apgrozījumu 17,6 miljardu ASV dolāru apmērā, kas, salīdzinot ar gadu iepriekš, bijis pieaugums 13,5% apmērā.

Gada trešajā ceturksnī Chrysler izdevies pārdot 603 tūkstošus automašīnu, kas gada griezumā bijis pieaugums 8% apmērā. Tirdzniecības apjomu kāpumu kompānijai izdevies panākt galvenokārt pateicoties lielākiem pārdošanas apmēriem Ziemeļamerikā.

«Chrysler sekmīgais darbs demonstrē mūsu apņemšanos radīt augstu novērtētas automašīnas mūsu klientiem,» finanšu rezultātus komentējis Chrysler un Fiat izpilddirektors Sergio Marčione (Sergio Marchionne). Chrysler plānot debitēt ar Jeep Cherokee KL, kas būs jauns kompānijas mēģinājums nostiprināt pozīcijas SUV klases automašīnu tirgū ASV.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

EK padziļināti vērtēs valsts atbalsta pasākumus Parex bankas restrukturizācijā

Žanete Hāka, 16.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) ir uzsākusi standarta procedūru, lai padziļināti izvērtētu valsts veiktos atbalsta pasākumus un plānotās izmaiņas AS Parex banka restrukturizācijas plāna ietvaros, informē Privatizācijas aģentūra (PA).

Procedūras mērķis ir konstatēt, vai restrukturizācijas plāna ietvaros veiktie pasākumi, kā arī piedāvātie grozījumi atbilst EK noteikumiem par valsts atbalstu un ES kopējam tirgum. Kopš restrukturizācijas plāna apstiprināšanas ir veikti atsevišķi tā papildinājumi un ir nepieciešams veikt padziļinātu izvērtējumu, lai EK varētu apstiprināt restrukturizācijas plāna ieviešanas atbilstību valsts atbalsta noteikumiem un ES kopējam tirgum. Investoru piesaistes process AS Citadele banka tiek turpināts pēc iepriekš noteiktā darbu plāna.

2010.gadā finanšu konsultants Nomura izstrādāja Parex bankas restrukturizācijas plānu. Izvērtējot vairākas Parex bankas restrukturizācijas iespējas un, ņemot vērā konsultanta Nomura ieteikumu, 2010.gada 23.martā Ministru kabinets (MK) nolēma atbalstīt Parex bankas restrukturizācijas modeli, kas paredz bankas aktīvu sadalīšanu un jaunas bankas izveidošanu. Šāda pieeja ir sevi sekmīgi pierādījusi citās Eiropas valstīs, veicot banku restrukturizāciju. Restrukturizācijas plāns 2010.gada 15.septembrī ir saņēmis EK apstiprinājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pat tad, ja ASV automašīnu ražotāji General Motors (GM) un Chrysler saņems vēl papildus atbalstu no valsts vairāku miljardu ASV dolāru apmērā, abu kompāniju bankrota riski joprojām paliks augsti, ziņo AFP.

GM un Chrysler gan paši norāda, ka spēs atgriezties peļņā, ja valsts piešķirs aizdevumu vēl 21.6 miljardu dolāru apjomā. 2008. gada decembrī ASV valdība apstiprināja 17.4 miljardu dolāru vērtu atbalstu autoražotājiem. Ja valdība piekristu izsniegt arī nepieciešamos 21.6 miljardus dolāru, tad GM parāds valstij sasniegtu 30 miljardus ASV dolāru.

Pēc Standard & Poor’s ekspertu domām ASV galu galā nolems piešķirt papildus līdzekļus GM un Chrysler, jo abas kompānijas "ir pārāk lielas, lai bankrotētu, īpaši tādos apstākļos kā tagad".

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Opel un GM Europe vadītājs iesniedz atlūgumu

Gunta Kursiša, 13.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par atkāpšanos no amata paziņojis līdzšinējais automašīnu ražotāja Opel vadītājs Karls Frīdrihs Strake (Karl-Friedrich Stracke). Tajā pašā laikā viņš pametīs arī Opel mātes kompānijas General Motors Eiropas reģiona vadītāja amatu, informē kompānija Opel.

Līdz mirklim, kamēr tiks atrasts jauns kompānijas vadītājs, K. F. Strakes pienākumus turpinās pildīt General Motors vadītāja vietnieks Stīvs Girskijs (Steve Girsky).

Mātes kompānijas General Motors vadītājs Dens Ekersons (Dan Akerson) pauda, ka 56 gadus vecais K. F. Strake «spriedzes apstākļos strādāja nenogurdams, lai stabilizētu šo biznesu».

Šā gada jūnijā Opel padome apstiprināja nopietnu pārstrukturēšanas plānu, lai ASV automašīnu ražotāja General Motors zaudējumus nesošā daļa atkal sāktu pelnīt.

Pēdējo desmit gadu laikā General Motors Eiropas reģiona daļa uzkrājusi vairāku miljardu zaudējumus. Kopš 1999. gada Opel tā mātes kompānijai izmaksājis 16 miljardus ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Chrysler šogad biržā neiešot

Žanete Hāka, 25.11.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šajā gadā Chrysler Group tomēr neveiks sākotnējo publisko piedāvājumu (IPO), atsaucoties uz kompānijas lielāko īpašnieku Fiat SpA, raksta Bloomberg.

Pagaidām nav zināms precīzs termiņš, kad IPO varētu notikt, Chrysler turpinās darbu pie IPO, un progress varētu būt nākamā gada pirmajā ceturksnī. To, kad kompānija izies biržā, noteiks tirgus apstākļi un citi apsvērumi, norādījuši Fiat pārstāvji.

Iepriekš tika ziņots, ka Chrysler varētu notikt pēc dažām nedēļām, piesaistot 2 miljardus ASV dolāru, kā rezultātā kompānijas vērtība būtu aptuveni 10 miljardi dolāru.

Eksperti gan norāda, ka kompānijas patiesā vērtība nav tik liela, jo tā gandrīz neaptver tādus lielus tirgus ārpus ASV kā Eiropas Savienība un Ķīna. ASV gan uzņēmumam pēdējā laikā veicies un tās pārdošanas apjomi auguši par 8,7%. Kompānijas tirgus daļa gan gada laikā nav mainījusies un ir 11,5%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Vauxhall vadītājs: Eiropa cieš no automašīnu pārprodukcijas

Jānis Rancāns, 06.03.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas autobūves uzņēmumi cieš no pārlieku lielas tirgus piesātinātības, pavēstījis General Motors britu meitasuzņēmuma Vauxhall Motors vadītājs.

Runājot Ženēvas autošova laikā, Vauxhall Motors vadītājs Dankans Aldreds norādīja, ka nozares attīstības plāni tika izveidoti vēl pirms parādu krīzes un tie paredzēja, ka līdz 2014. gadam Eiropā varēs pārdot 20 miljonus automašīnu gadā, vēsta laikraksts The Guardian.

«[Tas] ir pārāk liels apjoms. Nozare nespēj ilglaicīgi uzturēt šādu apjoma līmeni,» klāstīja D. Aldreds. Viņš arī brīdināja, ka 2012. gads Eiropas autoražotājiem būs sarežģīts un norādīja, ka pārdošanas apjomi Dienvideiropā jau ir «sabrukuši».

D. Aldreds arī norādīja, ka Lielbritānijas autobūve pašlaik spēj veiksmīgi konkurēt, kas notiek pateicoties britu mārciņas zemajam kursam. Lai gan aizvadītajā gadā Lielbritānijā pārdoto automašīnu skaits samazinājās līdz zemākājam līmenim kopš 1994. gada, par 5,8% pieaudzis Lielbritānijā saražoto automašīnu skaits.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

General Motors Co. pārstāvji mudinājuši Vācijas valdību izdarīt spiedienu uz Magna International Inc., lai tā, pretendējot uz General Motors struktūrvienības Opel iegādi, atteiktos no sadarbības ar Maskavā bazēto Sberbank, atsaucoties uz izdevumu Spiegel, vēsta Bloomberg.

General Motors pārstāvji Vācijas amatpersonām sacījuši, ka būtu lielākas izredzes iegūt ASV valdības apstiprinājumu pārdot Opel kompānijai Magna, ja nebūtu iesaistīti krievi.

Vācija šo aicinājumu esot noraidījusi, sakot, ka tā ir devusi solījumu Krievijas prezidentam Dmitrijam Medvedevam.

Db.lv jau rakstīja, ka Opel māteskompānija pašlaik izsver Magna International - Kanādas autodetaļu ražotāja, kas apvienojis spēkus ar Krievijas Sberbank - piedāvājumu un RHJ International - Briselē bazētas privātā kapitāla grupas, piedāvājumu. Vācijas kanclere Angela Merkele ir centusies panākt, lai General Motors apstiprinātu Magna International piedāvājumu, kuram Vācija arī piedāvājusi finansiālu palīdzību, bet General Motors vairāk sliecas uz RHJ piedāvājuma pusi, baidoties, ka Magna un Sberbank varētu izmantot Opel tehnoloģijas Krievijas autoindustrijas vajadzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs General Motors tuvākajā laikā varētu darīt zināmu, vai tas vēlas paturēt savu Eiropas struktūrvienību Opel nevis to pārdot, atsaucoties uz kompānijas Vācijas darbaspēka pārstāvja Armīna Šilda (Armin Schild) sacīto, ziņo Reuters.

A. Šilds sacījis - fakts, ka šī versija par Opel nākotni nākusi atklātībā pirms oficiāla General Motors paziņojuma, varētu liecināt, ka kompānija šo iespēju apsver ļoti nopietni.

Viņš gan to redzot kā sliktu zīmi Opel nākotnei.

Reuters avoti iepriekš informēja, ka General Motors apsver plānu piesaistīt papildus līdzekļus, lai paturētu Opel struktūrvienību, nevis to pārdotu vienam no diviem gribētājiem: Magna International - Kanādas autodetaļu ražotājam, kas apvienojis spēkus ar Krievijas Sberbank - vai RHJ International - Briselē bazētai privātā kapitāla grupai.

Pagājušās nedēļas piektdienā General Motors atteicās nosaukt, kuram no pretendentiem Opel tiks pārdots.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

2010. gads: liekot pamatus nākotnei

Pāvels Šnejersons, uzņēmumu attīstības vadības kompānijas Core Management vadošais partneris, 21.01.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gada sākums ierasti ir laiks, lai atskatītos uz iepriekšēja gada spilgtākajiem notikumiem un pamēģinātu izdarīt secinājumus nākotnei. Kaut arī pasaules ekonomiskās krīzes dziļākais punkts bija 2009. gadā, arī pagājušajā gadā netrūka interesantu notikumu uzņēmumu restrukturizāciju un darbības atjaunošanas laukā gan ārzemēs, gan Latvijā. Šajā blogā centos aprakstīt (protams, visnotaļ subjektīvu) spilgtāko notikumu apkopojumu šajā jomā.

2010. gada janvārī notika neiedomājamais, bet sen gaidītais: Japānas lielākā aviosabiedrība Japan Airlines (JAL) pieteica savu maksātnespēju. Bankrots Japānas biznesa vidē tiek uzlūkots sakāpināti emocionāli , it īpaši, ja runā par nacionālo aviopārvadātāju. Tomēr zaudējumi 100 miljardu jenu apmērā vienā ceturksnī (apmēram 1.2 miljardi ASV dolāru) bija pārāk daudz. Decembrī tiesa apstiprināja restrukturizācijas plānu, kurš paredz samazināt darbinieku skaitu par trešdaļu, norakstīt parādus 520 miljardu jenu apjomā ($ 6.3 miljardi) un saņemt 350 miljardu ($4.2 miljardi) lielu valsts ieguldījumu kapitālā. Vai ar to būs gana? Gaisa pārvadājumu industrija ir mūžīgajā restrukturizācijā. Liels fiksēto izmaksu īpatsvars (kas stimulē par katru cenu aizpildīt tukšas vietas), «rumbas un spieķu» (hub and spoke) sistēma, kas ir domāta aviolīniju, nevis pasažieru ērtībām, «nacionālo pārvadātāju» uzturēšana - visa «vērtības iznicināšanas» nozares struktūra garantē darbu restrukturizācijas speciālistiem gadiem uz priekšu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

General Motors atsauc vēl 1,7 miljonus automašīnu

Gunta Kursiša, 18.03.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Amerikāņu automašīnu ražotājs General Motors paziņojis, ka atsauc vēl 1,7 miljonus savu ražoto spēkratu. Tādējādi šogad kopumā atsaukto General Motors automobiļu skaits pasaulē sasniedzis 3,3 miljonus, vēsta Wall Street Journal.

General Motors šā gada februārī jau nācās atsaukt 1,6 miljonus automašīnu. Autoražotājs aprēķinājis, ka ar automobiļu atsaukšanu saistītie zaudējumi šā gada pirmajos mēnešos varētu veidot 300 miljonus ASV dolāru.

Pēc automobiļu atsaukšanas tiem tiks vērsti par labu defekti, kas varētu būt vainojami vairāku desmitu cilvēku nāvēs. Vairākas ASV varasiestādes pret GM sākušas izmeklēšanas saistībā ar to, kāpēc kompānija General Motors tik lēni reaģējusi uz Chevrolet Cobalt un Saturn Ion automašīnu aizdedzes defektiem, kas tiek saistīti ar 31 nelaimes gadījumu un 12 nāves gadījumiem. Tāpat ASV drošības regulatori konstatējuši 303 nāves gadījumus saistībā ar gaisa spilvenu nepienācīgu atvēršanos automašīnās, kuras nesen atsaucis ASV autobūves gigants General Motors. Problēma ar automašīnu aizdedzes slēdžiem konstatēta jau 2001. gadā, taču GM gaidījis līdz šā gada februārim, lai Ziemeļamerikā divos posmos atsauktu 1,62 miljonus automobiļu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jau pēc nedēļas, 11.februārī, Ekonomikas ministrijai (EM) ir jāiesniedz pilna AS Parex banka un AS Citadele banka pārdošanas stratēģija, taču atbildīgās iestādes pagaidām atsakās konkretizēt, vai pārdošanā tiks izliktas abas bankas.

Patlaban Parex aktīvi ir aptuveni 830 miljoni latu, kas var nozīmēt, ka Parex tūlītējas pārdošanas gadījumā summa, ko valsts iegūtu, būtu nepilni 170 miljoni latu, bet 490 miljoni latu no bankā ieguldītā var tikt arī zaudēti.

Finanšu ministrijā (FM) biznesa portālam Nozare.lv norādīja, ka jautājumi par banku pārdošanas stratēģiju ir adresējami EM un Privatizācijas aģentūrai (PA), taču nevienā no iestādēm konkrētas atbildes uz jautājumiem, vai pārdošanā tiks izlikta arī Parex un kas banku pārdošanas gadījuma notiks ar Eiropas Rekonstrukcijas un attīstības bankas (ERAB) daļām (Parex 14,61% un Citadelē 25% plus viena akcija), netika sniegtas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Fiat iegādāsies atlikušo Chrysler daļu

Žanete Hāka, 02.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotājs Fiat panācis vienošanos ar Chrysler Group mazākumakcionāru, ASV autoražotāja pensiju fonda veselības aprūpes trastu United Auto Workers par atlikušo uzņēmuma akciju iegādi, raksta MarketWatch.

Kopējais darījuma apjoms ir 4,35 miljardi ASV dolāru. Apvienojoties, autoražotāji izveidos septīto lielāko autoražotāju pasaulē.

Paredzēts, ka darījums tiks noslēgts līdz 20.janvārim. United Auto Workers maksājumu saņems divās daļās – kā īpašu maksājumu no Chrysler, aptuveni 1,9 miljardu dolāru apmērā, kā arī kā tiešo maksājumu no Fiat – 1,75 miljardu dolāru apmērā. Tāpat vienošanās paredz, ka Chrysler veiks četrus ikgadējos maksājumus trastam – katru 700 miljonu dolāru apjomā.

Pēc paziņojuma Fiat akcijas cena palēcās par 16%. Kopumā pagājušā gada laikā Fiat akcijas cena pieauga par 57%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas kanclere Angela Merkele (Angela Merkel) izteikusi nožēlu par to, ka autoražotājam General Motors nav izdevies izvēlēties pircēju tā Vācijas struktūrvienībai Opel, vēsta Reuters.

«Man ir žēl, ka gala lēmums netika pieņemts, bet es ceru, ka tas drīz notiks gan Opel strādnieku, gan uzņēmuma ekonomiskās situācijas dēļ, mums steidzami nepieciešams lēmums,» viņa sacījusi intervijā televīzijā.

A. Merkeles komentāri seko General Motors paziņojumam piektdien, ka tā valde nav pieņēmusi lēmumu attiecībā uz Opel.

ASV māteskompānija pašlaik izsver Magna International - Kanādas autodetaļu ražotāja, kas apvienojis spēkus ar Krievijas Sberbank - piedāvājumu un RHJ International - Briselē bazētas privātā kapitāla grupas, piedāvājumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunais Saab 9-5 modelis ir gatavs, bet tirdzniecībā tas var arī nenonākt, norādījis General Motors vicepriekšsēdētājas Bobs Lucs (Bob Lutz).

Šāds scenārijs ir pat ļoti iespējams, jo General Motors sliecas uz to, ka tā likvidēs Zviedrijas struktūrvienību, ziņo Local. «Tas būtu ļoti bēdīgi, ja šī automašīna nekad neieraudzītu dienas gaismu, jo tā ir fantastiska automašīna,» sacīja B. Lucs.

Jāatzīmē, ka iepriekš plašsaziņas līdzekļos izskanēja baumas, ka jaunais Saab 9-5 varētu tikt ražots ar Buick zīmolu. Taču B. Lucs noraidīja baumas sakot: «Nē, tas ir pilnībā nepareizi. Tas nebūs Buick. Ne ASV, ne Ķīnā un nekur citur pasaulē.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašlaik elektroautomašīnu ražotājai Tesla Motors izdodas saražot 400 jaunas Model S automašīnas nedēļā. Medijam Wired Tesla Motors atklāj, kā uzņēmumam izdodas saražot vienu elektroautomašīnu trīs dienās.

Lai uzzinātu, kā Tesla Motors izdevies kāpināt savus ražošanas apjomus līdz pašreizējam līmenim, medijs Wired apmeklēja Tesla Motors ražotni Fremontā, Kalifornijas štatā. Uzziniet vairāk, skatoties video!

Iepriekš, šā gada martā Tesla Motors ziņoja, ka lielais Tesla Model S pieprasījums liek novilcināt Model X ražošanu par gadu, taču jūlija sākumā Tesla Motors vadītājs Elons Musks (Elon Musk) pauda, ka ražošanas apjomi pašlaik pārsniedz to apjomu, ko autoražotājs pats sev iepriekš noteicis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Fiat un Chrysler Itālijas rūpnīcā ieguldīs vienu miljardu eiro

Ritvars Bīders, 26.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākot ar 2012. gadu vēsturiskajā kompānijas Fiat ražotnē Turīnā tiks uzsākta autoražotājam Chrysler piederošā zīmola Jeep automašīnu ražošana. To paredz Fiat un Chrysler panāktā vienošanās, kuras ietvaros rūpnīcas attīstībā tiks ieguldīts vairāk nekā viens miljons eiro, ziņo AFP.

Ražotne, kurā tiks ieguldīta apjomīgā naudas summa un kurā 2012. gada nogalē tiks uzsākta Jeep ražošana, ir Fiat lielākā rūpnīca, kas darbu uzsāka 1939. gadā un patlaban nodarbina vairāk nekā 1 200 cilvēkus.

Pēc tam, kad Chrysler globālās finanšu krīzes iespaidā pieteicās aizsardzībai no kreditoriem, Fiat iegādājās 20% lielu Chrysler akciju paketi, turklāt Itālijas autoražotājs grasās savu daļu ASV konkurentā palielināt līdz 35%.

Fiat arī pieder tiesības pārņemt Chrysler kontrolpaketi pēc tam, kad Chrysler atmaksās savus parādus ASV.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Antonovs apgalvo, ka piešķīris finansējumu Saab iegādes darījumam

Žanete Hāka, 19.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas investors un Latvijas Krājbankas līdzīpašnieks Vladimirs Antonovs, kuram bija jāatstāj Spyker Cars, pirms kompānija no General Motors nopērk Saab, sacījis, ka pirmais maksājums 25 miljonu dolāru apmērā saņemts no viņa, raksta Bloomberg.

«Pirmo iemaksu nodrošināja mūsu bankas,» apgalvojis V. Antonovs. «Varu apliecināt, ka 25 miljoni dolāru tiks izlietoti iegādes izmaksām.»

General Motors piekrita pārdot Saab kompānijai Spyker ar nosacījumu, ka V. Antonovs pārdod savas Spyker akcijas un atstāj vadītāja amatu pēc darījuma beigām, kas var noslēgties nākamnedēļ. Šāds General Motors pieprasījums sekoja pēc tam, kad decembrī pieauga bažas par V. Antonova pagātni.

Nīderlandes C8 Aileron sporta automašīnu ražotājs Spyker pagājušajā mēnesī piekrita iegādāties Saab par 74 miljoniem dolāru skaidrā naudā un 326 miljonu dolāru vērtām priekšrocību akcijām. Visi lielākie akcionāri, ieskaitot General Motors, ir pārliecināti, ka pirmo maksājumu finansējis V. Antonovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV autoražotājs General Motors atsaucis aptuveni 1.5 miljonus automašīnu, kas ražotas laika posmā no 1997. līdz 2003.gadam, jo pastāv motora aizdegšanās draudi, ziņo CNN.

Atsaukums attiecas uz automašīnām ar Chevrolet, Buick, Oldsmobile un Pontiac zīmoliem.

Atsaukumā iekļautajām automašīnām ir 3.8 litru V6 dzinējs.

Atsaukumā iekļautās automašīnas:

• 1997-2003 Buick Regals.

• 1998-2003 Chevrolet Luminas, Monte Carlos un Impalas.

• 1998-1999 Oldsmobile Intrigues.

• 1997-2003 Pontiac Grand Prix.

Šīs nav vienīgās General Motors nedienas. Kā vēsta BBC, General Motors akciju cenu spēcīgi ietekmējis ziņojums, ka ASV valdība vēlas, lai kompānija sāktu bankrota procedūru šā gada 1. jūnijā. 30.martā ASV valdība General Motors deva 60 dienas laika izveidot jaunu restrukturizācijas plānu un saņemt tālāku valsts palīdzību. Baltais Nams kompānijas glābšanai jau novirzījis 13.4 miljardus ASV dolāru.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Leģendārā amerikāņu zīmola Dodge sportiskākie modeļi Viper, Challenger un Charger Eiropā tiks arī turpmāk pārdoti ar Dodge zīmolu, savukārt tādi modeļi kā Dodge Jorney vai Dodge Nitro, iespējams, drīzumā Eiropā tiks tirgoti ar Fiat zīmotni, vēsta Automotive news.

Atgādināsim, ka Dodge ir daļa no Chrysler Group, kurā 20 % kopš šī gada vasaras pieder itāļu autogigantam Fiat. Šobrīd Fiat koncerns meklē ceļus kā optimizēt un sinerģēt Fiat un Chrysler modeļu klāstu. Fiat-Chrysler vadītājs Serdžio Marhione (Sergio Marchionne) apliecinājis, ka sākot no 2011. gada Dodge Journey un Nitro Eiropā un Latīņamerikā tikšot pārdoti ar Fiat zīmotni. Tostarp Fiat koncernam piederošie Lancia modeļi, izņemot Itāliju, turpmāk Eiropā tiks pārdoti ar Chrysler zīmotni. Lancia Delta un Ypsilon modeļi, kuri veido aptuveni 90 % no Lancia tirdzniecības apjomiem Itālijā pašmāju tirgū joprojām tiks tirgoti ar Lancia zīmolu.

Komentāri

Pievienot komentāru