Visdažādāko neskaidrību un šķietami sīku, tomēr kaitinošu starpgadījumu virkne ir rīdzinieku ikdiena kopš lēmuma ieviest Rīdzinieka kartes un noteikt atšķirīgu braukšanas maksu sabiedriskajā transportā rīdziniekiem un pārējiem Latvijas iedzīvotājiem, raksta Diena.

Jezga ar diferencētajām biļešu cenām sākās pēc Rīgas mēra Nila Ušakova pirmā paziņojuma pagājušā gada 24. septembrī, kam sekoja domes lēmums. Ap pašu Rīdzinieka karšu statusu vēl aizvien valda neskaidrība, jo Vides aizsardzības un reģionālās ministrija (VARAM) sniegusi noraidošu atzinumu par Rīgas domes saistošajiem noteikumiem, un tie joprojām nav stājušies spēkā.

Viena no problēmām, kuras noskaidrošana Dienas žurnālistam prasīja ilgāku laiku, ir – cik ilgi būs derīgas biļetes, kuras patlaban, izmantojot atlaidi, pērk visi pasažieri neatkarīgi no deklarēšanās vietas. Sākotnēji Rīgas satiksmes pārstāvis Viktors Zaķis pieļāva, ka tad, ja pats tarifs netiks mainīts (tas arī šobrīd oficiāli ir 1,20 eiro, tikai netiek piemērots), biļetēm derīguma termiņš būs viens gads. Kad laikraksts šo jautājumu uzdeva Rīgas domes Satiksmes un transporta komitejas priekšsēdētājam Vadimam Baraņikam, arī viņš sākumā nevarēja atbildēt, tomēr pēcāk noskaidroja, ka «noteiktais pārejas periods ir vienu mēnesi pēc mobilitātes programmas beigām», tātad visu martu vēl varēs braukt par 60 centiem, pat ja nerīdziniekiem stāsies spēkā 1,20 eiro tarifs.

To, ka domes pārstāvji precīzi nevar pateikt, cik ilgi derīgi patlaban pirktie taloni, pamanījuši vairāki rīdzinieki, kuri pie skaidrības nav tikuši arī, zvanot uz Rīgas satiksmes informācijas tālruni. «Operatore nevarēja atbildēt, kādēļ e-talonu derīguma termiņš ir saīsināts un kur atrodama informācija par to, tāpēc ieteica zvanīt Rīgas satiksmes sekretariātam vai Rīgas domes Satiksmes departamentam (RDSD). Arī sekretariātā nespēja sniegt pamatotu atbildi. Zvanīju uz RDSD bezmaksas tālruni 80003600, kur man ieteica zvanīt RDSD Sabiedriskā transporta un komercpārvadājumu nodaļas vadītāja vietniecei. Jāsaka, ka Dana Ziemele-Adricka bija ārkārtīgi laipna, skaidrojot situāciju. Un pat atrada iespējamo pamatojumu derīguma termiņa saīsinājumam – Mobilitātes programma (nosaukums neprecīzs), taču nespēja sniegt skaidrojumu, kādēļ informācija par e-talonu derīguma termiņu tiek noklusēta, rīdzinieki, maldināti un neviens neko nezina atbildēt par izveidojušos situāciju,» savā blogā raksta juriste Ieva Brante.

Jau rakstīts, ka Latvijas galvaspilsētā Rīgā paredzēts ieviest diferencētu tarifu braukšanai Rīgas satiksme sabiedriskajā transportā. Plānots, ka no 1. marta līdzšinējo 0,71 eiro (50 santīmu) vietā pilna biļetes cena būs 1,20 eiro (84 santīmi), kas, pēc Rīgas satiksmes aprēķiniem, atbilstot viena brauciena pašizmaksai. Iecerēts, ka pasažieriem, kuri dzīvesvietu deklarējuši Rīgā un izmanto par Rīdzinieka karti pārdēvēto personalizēto e-talonu, tiks nodrošināta 50% atlaide, tādējādi viņi cenu kāpumu nejutīšot.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra