Lai segtu zaudējumus Zemgales un Vidzemes plānošanas reģionu pasažieru pārvadātājiem, tiks piešķirti 760 tūkstoši latu, kas ir divreiz mazāk nekā iepriekš prasītā summa – 1,42 miljoni latu, Db.lv stāstīja Autotransporta direkcijā (ATD), skaidrojot, ka tādā veidā tiks nodrošināta pārvadātāju darbība līdz gada beigām, bet faktiski problēmas risināšana ir atlikta.
Kopumā minētos 1,42 miljonus latu veido zaudējumu uzkrājums par iepriekšējiem gadiem, kā arī līdzekļi, kas nepieciešami pārvadātāju pašreizējai darbībai, Db.lv skaidroja direkcijā.
Valdības sēdē otrdien tika apstiprināts lēmums plānošanas reģioniem piešķirt 760 tūkstošus latu.
«Pēc Finanšu ministrijas iebilduma ir sagatavots ziņojums, ar kuru tiek prasīts piešķirt Vidzemes plānošanas reģionam 421 255 Ls un Zemgales plānošanas reģionam – 339 105 Ls, kas ir nepieciešamā summa , lai nodrošinātu pārvadājumus minētajos reģionos novembra un decembra mēnešos, neietverot iepriekš uzkrātos zaudējumus,» Db.lv skaidroja ATD vadītājs Normunds Narvaišs. Tādējādi problēmas risināšana tiek atlikta, un to atkal sāks risināt nākamā gada sākumā.
Zemgales, gan Vidzemes plānošanas reģionā finansējuma nepietiekamības dēļ draud sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas pārtraukšana, kā arī atsevišķu uzņēmumu maksātnespēja. Tādā gadījumā iedzīvotājiem vairs nebūtu pieejami sabiedriskā transporta pakalpojumi un netiktu nodrošināta iespēja apmeklēt vismaz izglītības un ārstniecības iestādes, valsts un pašvaldību institūcijas, kā arī darbavietas.
Db.lv jau informēja, ka kopumā kopējais sabiedriskā transporta pakalpojumu sniedzēju zaudējumu apmērs ir saglabājies 2012. gada līmenī, taču šogad joprojām nav realizēti atsevišķi pasākumi, kas ļautu samazināt nozarei nepieciešamās naudas apmēru. Vietējo pasažieru pārvadājumu plānošana un līgumu slēgšana ar pārvadātājiem joprojām ir plānošanas reģionu kompetencē. Savukārt plānošanas reģioni atrodas Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrijas (VARAM) pārraudzībā. Satiksmes ministrija (SM) vairākkārt ir rosinājusi mainīt pastāvošo kārtību un pārņemt vietējo pārvadājumu pasūtījumu veikšanu, tomēr līdz šim brīdim iesaistītās institūcijas nav piekritušas sistēmas maiņai.