Transports un loģistika

Atjaunos takšu stāvvietu sarakstu

, 15.05.2007

Jaunākais izdevums

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja atbalstījusi Rīgas domes lēmuma projektu Par vieglo taksometru stāvvietām, ar kuru tiks apstiprināts vieglo taksometru stāvvietu saraksts un perspektīvā iekārtojamo vieglo taksometru stāvvietu saraksts, Db.lv informēja pilsētas dome.

Pašlaik spēkā esošais Rīgas domes lēmums, ar kuru apstiprināts vieglo taksometru stāvvietu izvietojums, ir pieņemts 1998.gadā. Faktiskā situācija ir mainījusies un, lai noteiktu esošo un perspektīvā ierīkojamo vieglo taksometru stāvvietu izvietojumu Rīgas pašvaldības pārziņā esošajā publiskajā teritorijā ielu sarkano līniju robežās atbilstoši pašreizējai situācijai, ir nepieciešams jauns lēmums.

Rīgas domes Satiksmes departaments uzskata, ka jaunais lēmums uzlabos uzņēmējdarbības vidi. Departaments norāda, ka lēmuma projekta sagatavošanas procesā ir notikušas konsultācijas ar vieglo taksometru pārvadātājiem.

Lēmuma projektā paredzēts Rīgas pilsētā apstiprināt kopumā 96 vieglo taksometru stāvvietas 421 automašīnai. Perspektīvā paredzēts izveidot vēl deviņas stāvvietas 37 automašīnām.

Galīgo lēmumu šajā jautājumā pieņems Rīgas dome.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvojoties 14. Saeimas vēlēšanām, Lursoft pētījis, cik daudzu partiju sarakstu pirmās personas šobrīd saistītas ar biznesu, un lūkojis, kādas ir šo uzņēmumu sekmes.

Saeimas vēlēšanām šogad reģistrēti 19 partiju un to apvienību saraksti, uz 100 deputātu vietām parlamentā pretendējot 1832 deputātu kandidātiem. Visas partijas un to apvienības, kuras vēlas iekļūt 14. Saeimā, vēlēšanām pieteikušas sarakstus visos piecos vēlēšanu apgabalos.

Patiesā labuma guvēja statuss visvairāk uzņēmumos – Vilim Krištopanam

Izpētot personas, kas vēlēšanu apgabalos izvirzītas sarakstu pirmajā vietā, Lursoft secinājis, ka visvairāk uzņēmumos patiesā labuma guvēja statuss šobrīd reģistrēts Vilim Krištopanam no “Latvija pirmajā vietā”. Visi uzņēmumi, izņemot SIA “Krievupes golfa klubs”, saistīti ar nekustamā īpašuma jomu. Lai arī SIA “Krievupes golfa klubs” jaunākajā vadības ziņojumā norādījis, ka sporta objektu darbības jomā tas strādāja arī 2021.gadā un savu darbības jomu iecerēts attīstīt arī turpmāk, attīstot golfa laukumu, gada pārskatā redzams, ka uzņēmums 2021.gadā nav guvis ieņēmumus no saimnieciskās darbības. SIA “Krievupes golfa klubs” peļņas vai zaudējumu aprēķinā publiskota vien informācija par uzņēmuma pārējām saimnieciskās darbības izmaksām, un, galu galā, pagājušo gadu Vilim Krištopanam piederošais golfa klubs noslēdzis ar 6,75 tūkst. EUR zaudējumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas Satiksme uz laiku apturējusi maksas auto stāvvietu izveidi ap Rīgas centru, sarunā ar Latvijas Radio pavēstīja Rīgas Satiksmes valdes priekšsēdētājs Leons Bemhens.

«Lai tiktu skaidrībā ar pieprasījuma un cenu sakrībām, mēs uz brīdi esam apturējuši stāvvietu tālāku attīstību,» norādīja L. Bemhens. «Kaut gan Rīgas domes apstiprinātā koncepcija paredz vēl tālāku šo attīstību - iešanu prom no centra - pašreiz mēs to vairs nedarām».

Rīgas Satiksmes vadītājs Latvijas Radio norādīja, ka nepieciešams izvērtēt nākotni – paskatīties, kāda izskatīsies ekonomiskā situācija un transporta plūsmas, un no tā arī spriest par stāvvietu efektivitāti.

Db.lv jau vēstīja, ka Rīgā plānots samazināt bezmaksas stāvvietu un palielināt maksas stāvvietu skaitu, jūnijā pavēstīja L. Bemhens.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas jaunuzņēmums «Parkdroid» sadarbībā ar inovāciju kustību «VEFRESH» uzsācis jaunu autostāvvietu sensoru testēšanu VEF apkaimē.

Šis ir pirmais «VEFRESH» sadarbības projekts ar vietējo jaunuzņēmumu, kopš jūnijā tika parakstīts memorands ar Rīgas domi un Ekonomikas ministriju par VEF apkaimes iezīmēšanu kā viedpilsētas risinājumu pilotteritoriju.

Šonedēļ VEF apkaimē uzstādīti seši viedo stāvvietu sensori, kas spēj noteikt konkrētas stāvvietas pieejamību, izmantojot ģeomagnētiskā lauka izmaiņas. Sensori spēj pārraidīt šo informāciju reāllaikā, tādējādi ļaujot autovadītājiem par stāvvietu pieejamību uzzināt jau iepriekš, kas savukārt uzlabo gan autobraucēju pieredzi, gan mazina izmešu apjomu. «Pie idejas par stāvvietu sensoriem sākām strādāt 2018. gadā. Mūsu mērķis jau sākotnēji bija kļūt par augstākās kvalitātes sensoru ražotājiem, tāpēc testēšana reālā pilsētvidē ir svarīga, jo ļauj mums noslīpēt bāzes algoritma precizitāti un pielāgot «Parkdroid» sensoru mūsu klientu vajadzībām,» norāda uzņēmuma vadītājs Rūdolfs Gedra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lūdz policijai vairāk pievērsties viltus invalīdiem

, 05.11.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Invalīdiem paredzētās stāvvietas Latvijā lielākoties aizņem cilvēki, kuriem nav nepieciešamās atļaujas to izmantošanai, liecina Labklājības ministrijas (LM) veiktās stāvvietu apsekošanas rezultāti.

Apsekojot invalīdu stāvvietas konstatēts, ka ar nepieciešamajām atļaujām tika izmantoti tikai 23 % stāvvietu, bet lielākā daļa – 62 % stāvvietu izmantotas bez zilajām kartēm. Pārējās invalīdiem paredzētās stāvvietas apsekošanas laikā nebija aizņemtas.

Šādi rezultāti diemžēl liecina par izpratnes trūkumu un necieņu pret cilvēkiem ar kustību traucējumiem, kuriem nepieciešamas platākas stāvvietas, lai izkāptu un iekāptu mašīnā, uzskata LM speciālisti.

Taču ne vienmēr šāda rīcība ir ļaunprātīga, jo īpaši ziemas apstākļos šo stāvvietu horizontālie apzīmējumi uz asfalta ir grūti pamanāmi. Ja līdztekus marķējumam nav ceļazīmes, cilvēki to bieži vien nepamana, uzsver LM speciālisti.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pagājušajā naktī pagaidām nenoskaidrotas personas esot fiziski ietekmējušas lidostas takšu stāvvietas dispečeri, kas kontrolē takšu plūsmu.

"Viņa tika žņaugta, tur klāt bija gan jumts, gan kaut kādi bandīti, gan arī melno taksometru šoferi," Db norāda kāds ar lidostu cieši saistīts cilvēks, kas vēlējās palikt anonīms. Lidostā šobrīd pakalpojumus sniedz divas taksometru kompānijas – sarkanie takši no Rīgas taksometru parka (RTP), un melnie Rīga taxi taksometri. Dispečere visticamāk ietekmēta, lai mēģinātu panākt izdevīgākas vietas un plūsmu takšu stāvvietā lidostā.

"Ar tādām metodēm pret mums strādā un mēs tur neko nevaram padarīt. Mēs negrasāmies šādas metodes pārņemt, lai arī iespējams tāpēc mums nākas ciest," norāda Rīgas taksometru parks vadītājs Leopolds Muižnieks, piebilstot, ka viņa m zināms, ka dispečere šobrīd atrodas savās mājās un mēģinot atgūties no šoka. Ar Rīga taxi Db vēl nav izdevies sazināties.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Viltus invalīdiem, iespējams, būs jāmaksā vairāk

, 01.02.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cilvēki ar kustību traucējumiem bieži nevar novietot auto īpaši viņiem paredzētās vietās, jo tās aizņem mašīnas bez atļaujām. Tam par iemeslu ir gan negodprātīga autovadītāju rīcība, gan nekvalitatīvi invalīdu stāvvietu apzīmējumi, secinājuši Labklājības ministrijas (LM) speciālisti. Lai uzlabotu situāciju, LM sadarbībā ar atbildīgajiem dienestiem izstrādājusi vairākus priekšlikumus.

Viens no tiem ir uzlabot autostāvvietu apzīmējumus, kuri nereti neatbilst prasībām. Horizontālie apzīmējumi (uz asfalta uzkrāsots simbols ar cilvēku ratiņkrēslā) bieži ir nodiluši un īpaši ziemā ir grūti pamanāmi. Savukārt vertikāli uzstādāmās ceļa zīmes, īpaši daudzstāvu autostāvvietās, bieži nav uzstādītas atbilstoši prasībām.

Speciālisti vienojušies, ka par stāvvietu apzīmējumu kontroli atbildīgajai VAS Latvijas valsts ceļi pastiprināti jāpārbauda autostāvvietu apzīmējumu kvalitāte. Tas īpaši attiecas uz privātajām autostāvvietām, kuru īpašnieki dažkārt aizmirst, ka Ceļu satiksmes noteikumi attiecas arī uz privātām teritorijām.

Tāpat LM aicinās Ceļu satiksmes drošības direkciju paaugstināt sodu par neatļautu invalīdu stāvvietu izmantošanu un mudinās policiju aktīvāk kontrolēt šīs stāvvietas. Patlaban sods ir Ls 20 (divas reizes augstāks nekā vispārējā gadījumā), taču pērn tas no pārkāpuma nav atturējis vismaz 12 tūkstošus autovadītāju, kas 2007. gadā sodīti par auto novietošanu invalīdiem paredzētā autostāvvietā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Domā par stāvparku bumu Rīgā...

Lāsma Vaivare, 21.07.2014

Stāvparki Rīgā 2012. gadā: ar sarkanu atzīmētie - perspektīvie stāvparki; ar zilu - Rīgas domes rezervētie stāvparki; ar dzeltenu - perspektīvie stāvparki kaimiņu pašvaldībās; ar zaļu - esošie stāvlaukumi kā stāvparki. Palielināt grafiku

Avots: Rīgas dome

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 2025. gadam, lai samazinātu gaisa piesārņojumu, trokšņainību un ielu noslodzi Rīgā, iecerēts izbūvēt plašu stāvparku tīklu; nepieciešami vairāk nekā 39 milj. eiro

Pirmais mēģinājums Rīgā izveidot stāvparku gan nav vainagojies ar lieliem panākumiem. DB jau vairākkārt ziņojis, ka Ulbrokas ielas stāvparks tiek izmantots minimāli. Lai izvērtētu, kāpēc tā un kādai turpmāk jābūt Rīgas domes auto novietņu politikai, pēc pašvaldības pasūtījuma projektēšanas uzņēmums E. Daniševska birojs, piesaistot SIA Solvers transporta plūsmu speciālistus un ārvalstu ekspertu Marku Geldofu, izstrādājis stāvparku sistēmas attīstības plānu. Tā rezultāti tiks ņemti vērā Transporta attīstības tematiskajā plānojumā, kuru jaunā Rīgas teritorijas plānojuma ietvaros šobrīd izstrādā Rīgas domes Pilsētas attīstības departamentā. Tā ietvaros ir paredzēts izstrādāt arī stāvvietu infrastruktūras attīstības plānu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Bijušais Rīgas mērs Bojārs: Kad atbraucu uz Rīgu, man divdesmit eiro aiziet tikai par stāvvietu

Sandris Točs, speciāli DB, 27.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bijušais Rīgas mērs Gundars Bojārs intervijā laikrakstam Dienas Bizness pauž viedokli, ka Rīgas centrā bizness tiek iznīcināts.

Fragments no intervijas:

Manuprāt, nekad Rīgas centra skatlogos nav bijis tik daudz sludinājumu «izīrē» vai «pārdod». Vai tas nav saistīts ar dārgajām stāvvietām pilsētas centrā, velojoslām, kas vēl mākslīgi rada sastrēgumus?

Tā bija mana iniciatīva – ieviest šīs stāvvietu maksas. Tas ir mehānisms, ar ko regulēt pilsētas dzīvi. Ir vajadzīgs monitorings, kur jāstimulē satiksme, kas ir pilsētas asinsrite, un kur tā jābremzē. Šobrīd tas ir pārvērties par naudas pelnīšanu. Uzliekot augstās stāvvietu maksas, pilsētas «tēviem» droši vien liekas, ka ienākumi pilsētas budžetā palielināsies. Un tagad varēsim visu «atdot nabagiem». Bet tā tas nenotiek. Kādu brīdi gan notiek. Taču, ja pārmērīgās stāvvietu maksas rada zonas, kur uzņēmējs vairs nevar eksistēt – un par tādu zonu kļūst Rīgas centrs –, tas nav pareizi. Jo nav klientu. Viņi nebrauc, jo tas ir pārāk dārgi – novietot tur savas automašīnas. Bet aiziet uz kafejnīcu, tā arī ir aktivitāte, kas pilsētas budžetā ienes līdzekļus caur nodokļiem. Ja es un daudzi citi Rīgas apkaimē dzīvojošie iedzīvotāji izvēlēsies kafejnīcu nomalē, pilsētas centrā kafejnīcu bizness panīks. Bet es nebraukšu uz centru, kur nav, kur nolikt mašīnu, stāvvietas ir dārgas, ir sastrēgumi. Es patiešām nesaprotu, kāpēc attiecībā uz Rīgas centru, kur jāplaukst kafejnīcām, restorāniem un sīkajai tirdzniecībai, politika ir tāda, kas aizdzen klientus no turienes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iespējas bez maksas novietot automašīnu Rīgas centrā samazināsies vēl - ielu malās esošo maksas stāvvietu attīstības plāns paredz nākotnē turpināt palielināt maksas stāvvietu skaitu galvaspilsētā, atklāj SIA Rīgas satiksme direktors Leons Bemhens.

Maksas autostāvvietu attīstības plānu apstiprina Rīgas satiksmes valde, un atbilstoši šim plānam tuvākajā laikā vēl 200 vietās par stāvvietu būs jāmaksā - maksas stāvvietas tiks ierīkotas Briāna ielā, Miera ielā, Stabu ielā, Dzirnavu ielā un Riepnieku ielā.

Rīgas satiksme patlaban apkalpo 4860 maksas stāvvietas Rīgā, bet pēc palielinājuma to jau būs 5060.

Bemhens skaidroja, ka pilsētas mērķis ir samazināt privātā transporta piekļuvi pilsētas centram, lai tādā veidā atslogotu no sastrēgumiem. Viņš norādīja, ka maksa par stāvvietu saīsina stāvēšanas laiku, tādējādi ir vieglāk atrast vietu, kur novietot auto, un samazinās meklējošo automobiļu, kas riņķo ap kvartāliem, skaits ielās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav izslēgta pašvaldības uzņēmuma "Rīgas satiksme" administrēto autostāvvietu maksas celšana, intervijā Latvijas Radio atzina uzņēmuma valdes priekšsēdētāja Džineta Innusa.

Viņa klāstīja, ka varētu tikt izvērtēta autostāvvietu maksas celšana noslogotākajos galvaspilsētas rajonos, piemēram, centrā. Innusa gan neprecizēja, kad varētu notikt šāda varianta apspriede.

Tikmēr sabiedriskā transporta biļešu cenas gan neesot plānots pārskatīt. Innusas ieskatā šī gada sākumā ieviestās biļešu sistēmas pārmaiņas esot bijušas gana veiksmīgas.

To apliecinot būtiski pieaugušais mēnešbiļešu izmantotāju skaits - to nu esot nevis nedaudz vairāk nekā 10%, bet ap 60%.

Kā aģentūru LETA informēja uzņēmumā, lēmumu par "Rīgas satiksmes" apsaimniekoto autostāvvietu tarifa izmaiņā pieņem Rīgas dome, un šis jautājums patlaban nav izskatīšanas kārtībā, tāpēc vēl nav zināms ne iespējamais tarifu izmaiņu laiks, ne arī iespējamās zonas, kuras varētu skart izmaiņas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

UniPark iegādājies igauņu uzņēmumu Citypark Eesti OÜ

Zane Atlāce - Bistere, 28.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmums Modus Group, kas nodrošina UniPark stāvlaukumu pakalpojumus Latvijā, Lietuvā un Baltkrievijā, ir veiksmīgi pabeidzis igauņu uzņēmuma Citypark Eesti OÜ iegādi.

Igauņu uzņēmums, kas pārvalda apmēram 6,5 tūkstošus stāvvietu Igaunijas galvaspilsētā Tallinā, ir viens no lielākajiem stāvlaukumu operatoriem šajā valstī. Šis ir līdz šim lielākais Stova darījums, un tas ir palīdzējis palielināt sabiedrības pārvaldīto stāvvietu skaitu par 50 %.

«Iegādājoties vienu no lielākajiem stāvlaukumu pakalpojumu operatoriem Igaunijā, īstenojām savas stratēģiskās attīstības mērķi — stabili augt un sniegt stāvvietu pakalpojumus visās Baltijas reģiona valstīs. Šim darījumam būtu jādod labums arī mūsu klientiem, kas dodas uz kaimiņzemēm gan biznesa, gan brīvā laika pavadīšanas nolūkos, kā arī vēlas lietot ērtus un viņiem ierastus pakalpojumus, kuri sniedzas pāri valstu robežām,» saka starptautiskai uzņēmumu grupai Modus Group piederošā uzņēmuma Stova vadītājs Marjus Blagnis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Piektdienas intervija ar EuroPark Latvia valdes locekli Mārtiņu Meisīti

Lelde Petrāne, 21.08.2015

Pie 1990.gada Jeep ar koka apdari
Ļoti patīk amerikāņu retro auto, arī pats brīvajā laikā ap tādiem ķimerējos. Šis eksemplārs īpašs ar koka apdari.

Foto: no personīgā arhīva

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild EuroPark Latvia valdes loceklis Mārtiņš Meisītis. EuroPark ir privātais autostāvvietu operators.

EuroPark dibināts 1979.gadā Norvēģijā. EuroPark Latvia darbību sāka 2001.gadā, tā dibinātāji - Norvēģijas uzņēmumi Linstow AS un Indigo Invest.

Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Šajā jomā strādāju jau teju 15 gadus un vēl joprojām ir interesanti - nemitīgi izaicinājumi, jauni objekti un situācijas. Iekārtot jaunu stāvvietu nenozīmē tikai nodrošināt tehnisko aprīkojumu un izvietot informatīvās zīmes. Katrā objektā, vietā un pilsētas rajonā ir cita specifika. Jāmeklē risinājums, kas vienlīdz apmierina objekta īpašnieku, tā klientu un arī apkārtējos iedzīvotājus. Ir daudz stāvvietu, kam izstrādājam arī autostāvvietu funkcionālos risinājumus, piemēram, pie lielveikaliem vai degvielas uzpildes stacijām meklējam veidu, kā nodrošināt autostāvvietas pieejamību konkrētā objekta klientiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mārupes novada Babītes pagastā sākts pārbūvēt Rīgas apvedceļu (A5) posmā no Rīgas robežas līdz pārvadam pār Jūrmalas šoseju (A10), informē "Latvijas valsts ceļi" (LVC).

2,6 kilometru garajā posmā pārbūvēs abas brauktuves.

Pašlaik notiek sagatavošanās darbi, un posmā noteikts ātruma ierobežojums 50 un 70 kilometri stundā. Sākoties būvdarbiem, satiksmi abos virzienos organizēs pa vienu brauktuvi.

Pārbūves ietvaros paredzēts abās brauktuvēs mainīt ceļa segas konstrukciju un ieklāt asfaltbetonu trijās kārtās. Pārbūvētās ceļa segas kalpošanas laiks būs 20 gadu. Tāpat atjaunos pārvadu pār dzelzceļu. Divlīmeņu satiksmes mezglā ar Jūrmalas šoseju izbūvēs uzbērumu un nobraukšanas joslu no autoceļa A5 virzienā uz Jūrmalu.

Lai uzlabotu satiksmes drošību, veicot pārbūvi, tiks slēgts autoceļu A5, Babītes stacija-Vārnukrogs (V10) un Mēness ielas krustojums, līdz ar to no autoceļa A5 uz V10 un Mēness ielu būs iespējams tikai labais pagrieziens. Lai nodrošinātu iespēju nogriezties vajadzīgajā virzienā, 200 metru attālumā no šī krustojuma uz autoceļa A5 izbūvēs apgriešanās vietu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rimi, cīnoties ar apkārtējo ofisu darbiniekiem, nolēmis pārveidot stāvvietu pie veikala, kas atrodas Kr. Valdemāra ielā, ziņo Bizness&Baltija.

Stāvvieta pie šī veikala no pirmdienas, 17. septembra, būs bezmaksas tikai pusotru stundu, tā liecina paziņojumi stāvvietā.

Rimi Latvia mārketinga un sabiedrisko attiecību vadītāja Zane Eniņa laikrakstam skaidro, ka šāds lēmums pieņemts, jo apkārtnē esošo ofisu darbinieki bieži izmantojot stāvvietu, kā rezultātā veikala klientiem arvien grūtāk ir atrast brīvu stāvvietu.

Turklāt esot arī tādi autovadītāji, kas izmantojot Rimi stāvvietu pašizveidotā Park&Ride sistēmā - iebraucot Rīgā, atbrauc līdz veikalam, atstāj mašīnu un tālāk dodas ar sabiedrisko transportu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Papildināts - Rīgas satiksme liek slēgt Ušakova apbalvoto velostāvvietu

Jānis Rancāns, 15.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pašvaldības uzņēmums SIA Rīgas satiksme pieprasa illy kafejnīcai Innocent Café slēgt velosipēdistu stāvvietu, par kuru Rīgas mērs Nils Ušakovs piešķīris pašvaldības atzinības rakstu.

Kā Db.lv pastāstīja kafejnīcas dibinātājs Mārtiņš Staķis, ar pašvaldības uzņēmumu līgums par stāvvietu bijis noslēgts līdz 31. oktobrim. Tomēr tā kā joprojām saglabājas labi laikapstākļi, kafejnīca vēlas turpināt uzturēt stāvvietu, savukārt Rīgas satiksme (RS) tam nepiekrīt.

Innocent Café dibinātājs arī pastāstīja, ka vajadzības gadījumā kafejnīca apņemas stāvvietu arī tīrīt. Rīgas satiksmes atbilde uz uzņēmuma ierosinājumu bijusi lakoniska – stāvvieta atļauta līdz 31. oktobrim un RS neplāno pagarināt atļauju. Kafejnīca ar Twitter palīdzību ir arī aicinājusi iejaukties Rīgas mēru.

To, ka kafejnīcai bija izsniegta pagaidu atļauja velostāvvietas uzturēšanai un tai esot beidzies termiņš Db.lv apstiprināja arī SIA Rīgas satiksme preses sekretārs Viktors Zaķis. Tas paredzēts, lai ziemas mēnešos varētu tīrīt ielas un ietves.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes intensitāte Rīgā pēdējo gadu laikā ir ievērojami pieaugusi un turpina paaugstināties, bet Rīgas domes Satiksmes departaments atzīst -esošā ielu tīkla caurlaides spējas ir gandrīz izsmeltas. Šogad plānota vikne pasākumu satiksmes plūsmas atvieglošanai.

Rīgas domes Satiksmes un transporta komiteja ir saņēmusi Satiksmes departamenta ziņojumu par 2007. gadā paredzētajiem darbiem satiksmes plūsmas uzlabošanai, biznesa portālu Db.lv informēja Rīgas dome.

Lai atvieglotu satiksmes plūsmu Rīgā, paralēli ilgtermiņa darbiem (satiksmes pārvadu, divu līmeņu šķērsojumu un centra apvedceļu projektu realizācijas) Satiksmes departaments 2006. gadā ir sācis īstenot darba plānu satiksmes organizācijas pilnveidošanai.

Šogad tiks uzsākta Brīvības gatves un Juglas ielas divu līmeņu šķērsojuma izbūve un Austrumu maģistrāles posma Gaujas iela - Meža prospekts izbūve. Tiks veikta A. Deglava ielas rekonstrukcija posmā no Baltinavas ielas līdz Lubānas ielai. Tāpat par pašvaldības finansējumu tiks uzsākta divu līmeņu šķērsojuma izbūve pār sliežu ceļiem Rīga-Skulte. Papildus tam tiks veikta ielu rekonstrukcija 18 ielu posmos. Sabiedriskā transporta kustības uzlabošanai šogad ir paredzēts ierīkot sabiedriskā transporta joslas līdzšinējo stāvvietu vietā Kalpaka bulvārī, posmā no Brīvības ielas līdz Krišjāņa Valdemāra ielai; Raiņa bulvārī līdzšinējo stāvvietu vietā, kā arī 13. Janvāra ielas posmā no 11.Novembra krastmalas līdz Gogoļa ielai.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Ar vienu roku stāvvietas slēdz, ar otru – soda šoferus

Raivis Bahšteins, DB viedokļu redaktors, 15.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas pilsēta bez konkrēta redzējuma par stāvvietu infrastruktūras sakārtošanu autovadītājus noliek neapskaužamā situācijā

Auto īpašnieku skaudrā realitāte, kad mašīnu dzen kaut viesistabā, pozitīvu devumu sniedz vien pašvaldības budžetam, kuru tā var papildināt ar iekasētajām soda naudām.

To apmērs gada laikā izaug līdz pusotram miljonam eiro, kas būtībā izvilkts no iedzīvotāju kabatām, kuri ir nevis ļauni likumpārkāpēji, kas uz ielām notriec cilvēkus, bet gan paši rīdzinieki, kuriem ceļazīmes neļauj nolikt auto ne tikai pie zoodārza vai slimnīcas, bet pat dzimtās daudzdzīvokļu mājas pagalmā.

Kā šonedēļ ziņoja Latvijas Radio, liela daļa no pārkāpējiem Rīgā ir tie autovadītāji, kas savus spēkratus novieto neatļautās vietās daudzdzīvokļu namu iekšpagalmu zaļajā zonā. Pašas domes pasūtīts pētījums atklāja, ka pilsētā ik dienu nepietiek rūmes vismaz 34 tūkstošiem autobraucēju, kuri auto galvaspilsētā novietot nevar. Rīgas mērija, kas par budžeta līdzekļiem uzfrišina daudzdzīvokļu māju iekšpagalmus, autostāvvietu problēmu diemžēl ar to nerisina.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes deputātiem SIA "Rīgas satiksme" piešķirtā un Rīgas domes apmaksātā auto stāvvietu mēneša abonementu sistēma būtu aizstājama ar citiem risinājumiem, secinājuši Rīgas domes priekšsēdētājs Mārtiņš Staķis (APP) un "Attīstībai/Par", "Progresīvie" domes frakcijas vadītājs Mārtiņš Kossovičs.

Pēc viņu paustā, sistēma, kas tika izmantota gadiem ilgi, pieļāva, ka domes deputātiem "Rīgas satiksmes" izsniegtie auto stāvvietu abonementi no rīdzinieku nodokļu naudas mēnesī izmaksā 250 eiro katra. Turklāt ne vienmēr bija iespējams izsekot to izmantošanas pamatojumam un lietderībai.

Politiķi uzskata, ka līdzšinējā sistēma neatbilst labas un taisnīgas pārvaldības principiem.

Tāpēc frakcija ierosinās apturēt līdzšinējo sistēmu un turpmāk domes deputātiem piedāvās iespēju izmantot pilsētas sabiedriskā transporta mēneša abonementu vai norēķināties par auto stāvvietu, ik reizi izmantojot elektronisko maksāšanas sistēmu. Tas ļaušot skaidri redzēt, kurš ir patiesais maksātājs, uz cik ilgu laiku auto novietots un vai atbilst darba vajadzībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada sešos mēnešos publiskajās autostāvvietās reģistrēti 492 ceļu satiksmes negadījumi (turpmāk – CSNg), par kuriem apdrošinātāji atlīdzībās izmaksājuši gandrīz 300 000 eiro. Savukārt vēsturiski lielākā apdrošinātāju izmaksātā atlīdzība par publiskā stāvvietā notikušu CSNg, ir 16561,69 eiro.

Negadījums 2020.gadā noticis tirdzniecības centra "Akropole" stāvlaukumā.

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) apkopotā statistika liecina, ka pēdējos piecos gados (2017. – 2021.gads), publiskajās stāvvietās reģistrēti 4813 CSNg, par kuriem kopumā apdrošinātāji atlīdzībās izmaksājuši 3,15 miljonus EUR.

“Lai arī varētu likties, ka CSNg autostāvvietās ir nenozīmīgi un nodarītie bojājumi nelieli, realitātē statistika liecina, ka vidējā atlīdzība par pēdējos piecos gados stāvvietās notikušajiem negadījumiem ir 655,28 EUR,” stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

LTAB apkopotā statistika par 2022.gada pirmajiem deviņiem mēnešiem liecina, ka kopējā vidējā OCTA atlīdzība ir 1397 EUR, kas ir par 11% vairāk nekā 2021.gada pirmajos deviņos mēnešos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Cityparks: arguments «ieskrēju uz 1-2-5 minūtēm» citreiz ir 22-25 minūšu gājiens

Zane Atlāce - Bistere, 22.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) izmantotā publiskā informācija liecina, ka par Cityparks ir saņemtas 482 sūdzības, kas ir pretrunā ar PTAC sniegto oficiālo informāciju, kas liecina, ka šo gadu laikā ir saņemtas tikai 72 sūdzības, visas pārējās ir bijušas konsultācijas, paziņojumā medijiem norāda uzņēmums.

Db.lv jau vēstīja, ka PTAC par negodīgu komercpraksi piemērojis 50 000 eiro sodu autostāvvietu apsaimniekotājam SIA Cityparks Latvija.

Cityparks Latvijas tirgū darbojas piecus gadus un apzinās, ka tā darbība soda saņēmējam izraisa dusmas, vilšanos un citas negatīvas emocijas. Neviens klients, saņemot līgumsodu, nav apmierināts.

Cityparks apsaimnieko 52 autostāvvietas. Vairākums no šīm stāvvietām ir radītas no jauna un jaunos rajonos, kur līdz tam tas nav bijis ierasts. Līdz ar to, ir jāmaina ieradumi un cilvēkiem tas nepatīk. Uzņēmuma komanda apzinās, ka darbība soda saņēmējam izraisa dusmas, vilšanos un citas negatīvas emocijas. Neviens klients, saņemot līgumsodu, nav apmierināts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirmais solis nu ir sperts - tā jāteic par uzsakto darbu, lai īstenotu sen izrunāto ieceri veidot tā saucamo uzņēmumu balto sarakstu. Proti, Finanšu ministrija ir izstrādājusi koncepciju par Uzticamo uzņēmumu jeb balto sarakstu.

Tiek paredzēts, ka tajā būtu iekļaujamas kompānijas, kas strādājušas vismaz trīs gadus un budžetā nodokļu veidā samaksājušas vismaz 500 tūkst. latu, un kuru neto apgrozījums pārsniedz trīs miljonus latu. Šāda koncepcija, šāds solis ir vairāk nekā nekas. Tomēr jāatzīst, ka savu sākotnējo mērķi šādi uzstādījumi nekādi neasniedz.

Nevar noliegt, ka Latvijā jau vairākus gadus ir būtiska problēma saistībā ar pelēkās ekonomikas sektora arvien intensīvāku paplašināšanos, un tādējādi tiešām būtu nepieciešams izveidot sarakstu, kurā iekļautu tos uzņēmumus, kuriem nav nodokļu parādu, kuri savlaicīgi un kvalitatīvi izpildījuši saņemtos pasūtījumus, kuriem nav bijušas problēmas ar tiesībsargājošajām institūcijām utt. Faktiski runa ir par uzņēmumiem, par kuriem valsts būtu gatava dot savas garantijas. Pirmkārt, šāda saraksta izveide būtu palīgs pašiem komersantiem, jo viņi ātri varētu pārbaudīt, ar kurām kompānijām ir droši sadarboties. Otrkārt, nosakot, ka baltajā sarakstā neietilpstoši uzņēmumi nevar piedalīties valsts un pašvaldību organizētos iepirkumu konkursos, būtu iespējams panākt, ka kompānijas censtos tajā tomēr iekļūt. Tas savukārt būtiski palielinātu nodokļu samaksas efektivitāti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Par 3 milj. Ls labos Alūksnes – Zaicevas ceļa posmu

Gunta Kursiša, 28.06.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts a/s Latvijas valsts ceļi (LVC) par vairāk nekā 3,19 milj. Ls atjaunos ceļa P40 Alūksne – Zaiceva posmu, liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājas lapā.

Paredzēts, ka ceļa 15,6 - 25 km posmu atjaunos SIA 8 CBR, kas uzvarēja izsludinātajā atklātajā konkursā, piedāvājot zemāko cenu. Paredzēts, ka tiks atjaunots arī tilts pār Sarkanīti un tilts pār Pededzi.

Kopumā konkursā pieteicās divi pretendenti.

Jau rakstīts, ka par 1,63 milj. Ls Alūksnē plānots veikt būvdarbus Pils ielā, kas ir arī tranzīta maršruta sastāvdaļa. Ielas rekonstrukciju Alūksnē veiks SIA Matthai.

Jau rakstīts, ka par vairāk nekā 3,497 milj. Ls paredzēta Jaunceltnes ielas rekonstrukcija un tās piegulošo teritoriju infrastruktūras sakārtošana Aizkrauklē. Šajā iepirkumu konkursā uzvarējusi Rīgā reģistrētā būvfirma SIA Via. Tāpat pēdējā laikā slēgti vai izsludināti vairāki miljonus vērti iepirkumi par Latvijas ceļu posmu atjaunošanu, piemēram, 2.1 milj. Ls apjomīgs konkurss par autoceļa P33 Ērgļi - Vecpiebalga - Saliņkrogs posma Jaunpiebalga – Saliņkrogs rekonstrukciju un 4,2 milj. Ls konkurss par ceļa P4 Rīga – Ērgļi posma 52,58 – 61,63 kilometra atjaunošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lietuvieši Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posmu piedāvā atjaunot līdz 2019. gada beigām

LETA/BNS, 23.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas valsts dzelzceļa uzņēmums «Lietuvos geležinkeliai» iesniedzis Eiropas Komisijai (EK) projektu nojauktā Mažeiķu-Reņģes dzelzceļa posma atjaunošanai, ko plāno paveikt līdz 2019. gada beigām.

«Pagājušās nedēļas beigās mēs iesniedzām plānu saskaņošanai ar EK. Dzelzceļa posmu plānots atjaunot līdz 2019.gada beigām,» pavēstīja «Lietuvos geležinkeliai» pārstāvis sakariem ar sabiedrību Mants Dubausks.

Pēc viņa teiktā, saskaņā ar valdības lēmumu plāns līdz 1.martam jāsaskaņo ar EK. Viņš norādīja, ka šobrīd uzņēmumus nevēlas atklāt plāna detaļas, tajā skaitā investīcijas.

Saskaņā ar agrākām aplēsēm, posma atjaunošana izmaksās aptuveni 20 miljonus eiro, taču uzņēmuma vadītājs Mants Bartuška paudis cerību, ka summa būs mazāka.

«Latvijas dzelzceļa» pārstāvis Māris Ozols aģentūru BNS informēja, ka dzelzceļa posma atjaunošanas projekts ar Latviju netiek saskaņots.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Būvnieku lieta LU radīs 1,7 miljonu zaudējumus

Db.lv, 06.03.2023

Situācija, kurā nonākusi Latvijas Universitāte, vērtēja kā visnotaļ īpatna, ņemot vērā, ka Centrālā finanšu un līgumu aģentūra jau 2021. gada septembrī pieņēma lēmumu piemērot universitātes iepirkumam Akadēmiskā centra Torņakalnā 2. kārtai (Zinātņu centra ēkai) finanšu korekciju 25% apmērā no piešķirtā ES fondu finansējuma. Skaitliski tas nozīmē, ka būvniekiem nelabvēlīga tiesvedības iznākuma būvnieku karteļa lietā rezultātā Latvijas Universitātei būs automātiski jāatmaksā aģentūrai saņemtais finansējums teju 1,7 miljonu apmērā. Tas tātad būs jāatmaksā no publiskajiem līdzekļiem.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinoties tā dēvētās būvnieku lietas, kurā Konkurences padome (KP) sodījusi 10 būvniekus par dalību kartelī, izskatīšanai Administratīvajā tiesā, klajā nāk jauni fakti un blaknes, kas saistīti gan ar tiesas procesu, gan ar pašu lēmumu, iespējamajiem pārkāpumiem un neatbilstībām.

Šobrīd, faktiski jau ir skaidrs, ka būvnieku lieta Latvijas Universitātei (LU) radīs apmēram 1,7 miljonu zaudējumus, liecina tiesas materiāli.

Jau iepriekš ir izskanējis viena no būvniekiem "Velves" īpašnieka “MN Holding” no Konkurences padomes atšķirīgs viedoklis par "Velves" izlīguma slēgšanas ar KP apstākļiem. Atgādinājumam, "Velve" ir viens no būvniekiem, kura darbībās padome konstatēja karteli, bet kurš pamanījās pašā pēdējā brīdī ielēkt vilciena pēdējā vagonā - noslēgt ar padomi izlīgumu un tāpēc tam bija jāmaksā mazāks naudas sods kā arī tas izvairījās no lieguma piedalīties publiskajos iepirkumos. Kamēr padome to pamato ar Velves iesniegtajiem papildus pierādījumiem, pati Velve apgalvo, ka nekādus papildus pierādījumu nav sniegusi. Uz šīm padomes un "Velves" īpašnieka pretrunām par vieniem un tiem pašiem apstākļiem lietā tiesai norāda arī lietas dalībnieki, uzskatot par pretrunīgiem.

Komentāri

Pievienot komentāru