Iegremdētais tunelis kā Daugavas Ziemeļu šķērsojuma labākais variants akceptēts jau pirms desmit gadiem.

Taču Rīgas domes Pilsētas attīstības departamenta izsludinātais atklātais iepirkuma konkurss par iegremdētā tuneļa būvniecības ieceres skiču projekta izstrādi atkal aktualizē tuneļa jautājumu, kas, iespējams, vēl vienu lieku reizi var izrādīties saimnieciski izdevīgākais variants, pretnostatot to augstā tilta risinājumam. Konkursa piedāvājumu iesniegšanas termiņš ir šā gada 24. jūlijs, iepirkuma paredzamā līgumcena ir vairāk nekā 460 tūkstoši latu.

DB jau ziņoja, ka jau 1998. gadā Rīgas domes Pilsētas attīstības komiteja akceptēja Francijas konsultantu grupas BCOEM un Latvijas speciālistu veiktajā izpētē izvēlēto jauno Daugavas šķērsošanas vietu Rīgā pretī Bukultu ielai, par izdevīgāko variantu atzīstot tuneli, savukārt lēmumu par iegremdētā tuneļa būvi Andra Ārgaļa vadītā Rīgas dome pieņēma jau 2001. gadā. Gadu vēlāk Nīderlandes kompānija Tunnel Engineering Consultants solīja tuneli uzbūvēt trīs gadu laikā, un Ziemeļu tuneļa vadības komiteja tolaik akceptēja skiču projektu.

Maksimālais pakalpojumu sniegšanas laiks tikko izsludinātā tuneļa skiču projekta konkursa uzvarētājam būs 18 mēneši no līguma noslēgšanas brīža, tādējādi gala lēmums par Daugavas Ziemeļu šķērsojuma optimālo risinājumu, iespējams, varētu tikt pieņemts tikai ap 2014. gadu. No šā laika 65 nedēļas paredzēts atvēlēt pašu projektēšanas darbu veikšanai, bet vēl 13 nedēļas būs nepieciešamas ekspertu slēdziena saņemšanai, audita veikšanai un sabiedrības informēšanas aktivitātēm, tā DB informēja Pilsētas attīstības departamentā.

Iepirkuma konkursu Iegremdēta tuneļa būvniecības ieceres skiču projekta izstrāde Daugavas ziemeļu šķērsojumam departaments izsludināja 25. maijā. Galvenais konkursa mērķis ir noteikt un izvērtēt, kura no divām Daugavas šķērsojuma alternatīvām - augstā tilta vai iegremdētā tuneļa izbūve - ir saimnieciski izdevīgākais risinājums, skaidro departaments. Pēc pretendentu izstrādātājiem detalizētiem tuneļa būvniecības skiču projektiem tiks veikta izmaksu un ieguvumu analīze, kas dos iespēju pieņemt lēmumu par labu tiltam vai tunelim.

Visu rakstu lasiet laikrakstā Dienas bizness.

Laikraksta abonentiem elektroniskā versija DB arhīvā.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Karikatūra