Jaunākais izdevums

Piektdien atklāts autoceļa Rīga-Jelgava-Lietuvas robeža (Meitene) kreisās brauktuves rekonstruētais posms.

Tika atjaunots ceļa posms no desmitā līdz 20. kilometram.

Darbi tika sākti pērn maijā, un kopējās būvdarbu izmaksas ir 4,6 milj. Ls. Kohēzijas fonda līdzfinansējums ir 85%, valsts finansējums - 15%. Autoceļa rekonstrukcijas gaitā veikta seguma aukstā pārstrāde, kā arī apakškārtas, saistes kārtas un dilumkārtas izbūve.

Atklāšanā piedalījas ceļu būvnieka Igate pārstāvji, kā arī va/s Latvijas Valsts ceļi vadība.

Rekonstruēti arī divi gājēju tuneļi ar apgaismojumu, kā arī četri autobusu pieturvietu paviljoni ar platformām, un veikta divu autobusu pieturvietu platformu būvniecība. Būvnieki veikuši arī Jelgavas šosejas un apvedceļa Salaspils-Babīte divlīmeņu mezgla austrumu puses nobrauktuvju rekonstrukciju.

Db.lv jau ziņoja, ka šā gada augusta beigās noslēgts iepirkumu konkurss par autoceļa Rīga – Jelgava – Lietuvas robeža (Meitene) 49,3 – 60 kilometra segas rekonstrukciju. Tai paredzēts atvēlēt 4,5 miljonus latu, un to veiks SIA Strabag. Ceļa segas rekonstrukcija šajā posmā tiks veikta Kohēzijas fonda (KF) aktivitātes «TEN-T autoceļu tīkla uzlabojumi» ietvaros.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunā koronavīrusa izraisītās slimības Covid-19 izplatības mazināšanai Krīzes vadības padomes un valdības kopsēdē nolemts, ka no šā gada 17.marta uz ārkārtas situācijas laiku līdz 14.aprīlim tiek apturēti visi starptautiskie avio, dzelzceļa, jūras un autobusu pasažieru pārvadājumi, kā arī tiks slēgta valsts ārējā robeža.

Ierobežojumi netiks attiecināti uz kravu pārvadājumiem.

Ministru prezidents Krišjānis Kariņš (JV) sestdien žurnālistiem skaidroja, ka pilnībā fiziskai kustībai tiks slēgta Eiropas Savienības (ES) ārējā robeža, bet robeža ar Igauniju un Lietuvu pati par sevi nebūs slēgta, tomēr arī uz tām nevar būt organizētu pārvadājumu. Uz to norādīja arī satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP), vēlreiz paskaidrojot, ka sauszemes robežas ar ES paliek atvērtas, izņemot starptautiskiem pasažieru pārvadājumiem, vienlaikus cilvēkiem ir jārēķinās, ka arī kaimiņvalstis nosaka dažādus ierobežojumus. Savukārt ārējās robežas tiks slēgtas, vēlreiz uzsvēra ministrs.

Tai pat laikā Kariņš skaidroja, ka Latvijas valstspiederīgajiem būs brīva iespēja atgriezties Latvijā, savukārt Latvijā esošajiem ārzemniekiem atgriezties dzimtenē. Arī ārlietu ministrs Edgars Rinkēvičs (JV) apliecinājis, ka valstspiederīgajiem un ārzemniekiem ar pastāvīgo dzīvesvietu Latvijā atļauts atgriezties, un ārzemniekiem atļauts izceļot no Latvijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

AST elektroenerģijas pārvades tarifi varētu pieaug vairāk nekā četras reizes

LETA, 24.10.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Augstsprieguma tīkls" (AST) elektroenerģijas pārvades tarifi no nākamā gada 1.marta varētu pieaugt 4,3 līdz 4,9 reizes, liecina oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" publicētais paziņojums par tarifu projektu.

Paziņojumā teikts, ka AST 15.oktobrī iesniedzis Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā (SPRK) elektroenerģijas pārvades sistēmas pakalpojumu tarifu projektu.

Projekts paredz, ka lietotājiem, kuru elektroietaišu piederības robeža ir 110 kilovoltu (kV), līnijas elektroenerģijas pārvades tarifs būs 0,00741 eiro par kilovatstundu (kWh), kas ir 4,3 reizes vairāk nekā šobrīd. Savukārt maksa par pārvades jaudas uzturēšanu šiem lietotājiem būs 13,288 eiro par kilovatu (kW) gadā, kas ir par 47% vairāk nekā šobrīd.

Lietotājiem, kuru elektroietaišu piederības robeža ir 110 kV kopnes, elektroenerģijas pārvades tarifs plānots 0,00891 eiro par kWh, kas ir pieaugums gandrīz 4,5 reizes, bet maksa par pārvades jaudas uzturēšanu šiem lietotājiem būs 15,115 eiro par kW gadā, kas ir pieaugums par 50%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

AST tarifu pieaugums Sadales tīkla klientiem kopējo pārvades maksu divkāršos

Db.lv, LETA, 25.10.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS "Augstsprieguma tīkls" (AST) ierosinātais elektroenerģijas pārvades un jaudas maksas pieaugums AS "Sadales tīkls" klientiem veidos kopējo pārvades maksas sadārdzinājumu vairāk nekā divas reizes, informē "Sadales tīkla" valdes priekšsēdētājs Sandis Jansons.

"Ir saprotams, ka elektroenerģijas cenas pieaugums un kopējā inflācija ietekmē gan elektrības pārvades, gan sadales operatora darbības izmaksas, tāpēc jautājums par tarifa celšanu ir bijis tikai laika jautājums," teica Jansons.

Viņš arī norādīja, ka elektroapgādes sistēmas operatoriem šo soli ir izdevies atlikt ilgāk nekā, piemēram, siltumapgādes vai gāzes nozarē. Sadales tarifs nav pieaudzis kopš 2016.gada, turklāt 2020.gadā tas vēl samazināts par vidēji 5,5%, savukārt šobrīd izmaksu pieaugums vairs neļauj nodrošināt kvalitatīvu un drošu pakalpojumu esošo ieņēmumu ietvaros.

AST elektroenerģijas pārvades tarifi varētu pieaug vairāk nekā četras reizes 

AS "Augstsprieguma tīkls" (AST) elektroenerģijas pārvades tarifi no nākamā gada 1.marta varētu...

Jansons pauda, ka AST iesniegto tarifa izmaksu projektu vērtēs Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisija (SPRK), bet ir skaidrs, ka tas atstās būtisku ietekmi uz "Sadales tīkla" klientiem, jo pārvades pakalpojums veido aptuveni trešo daļu no kopējām elektrības sadales pakalpojuma izmaksām. Turklāt AST jaunajā tarifa projektā lielākais izmaksu slogs skar tieši "Sadales tīklu" un tā klientus.

"AST ierosinātais maksas par elektrības pārvadi pieaugums par gandrīz 400% un maksas par jaudu pieaugums par aptuveni 50% "Sadales tīkla" klientiem veido kopējo pārvades maksas sadārdzinājumu vairāk nekā 100% apmērā," norādīja Jansons, piebilstot, ka "Sadales tīkls", izvērtējot pārvades tarifu, aicina SPRK raudzīties gan uz to, kā tas ietekmē zaļās enerģijas ražošanas veicināšanu pie pārvades sistēmas, gan visā energoapgādes sistēmā kopumā.

Pērn "Sadales tīkla" izmaksas par elektroenerģijas pārvades pakalpojumu bija apmēram 70 miljoni eiro, un līdz ar jaunā elektroenerģijas pārvades tarifa ieviešanu tās gadā veidos apmēram 145 miljonus eiro. Attiecīgi šis sadārdzinājums ietekmēs gala izmaksas par sadales pakalpojumu klientiem.

Vidēji klientam izmaksas par elektrības sadales pakalpojumu pārvades tarifa pieauguma ietekmē varētu pieaugt aptuveni par trešdaļu, tomēr to ietekmē arī konkrētais tarifa plāns, skaidroja kompānijā.

"Sadales tīkla" vadītājs skaidroja, ka mazināt šādu potenciālā pārvades tarifa pieauguma ietekmi šobrīd var valdība ar lēmumiem par atbalstu mājsaimniecībām un uzņēmumiem, tostarp, piemēram, jau spēkā esošais lēmums par sadales tarifa atlaidi uzņēmumiem līdz 2023.gada 30.aprīlim.

Jansons pauda, ka atzinīgi vērtējams SPRK priekšlikums jauno pārvades tarifu piemērot tikai no 2023.gada 1.jūlija, jo tas ļautu saskaņot pārvades un sadales tarifu struktūru no 1.jūlija, sniedzot iespēju klientiem savlaicīgāk sagatavoties pārvades tarifa izmaiņām.

"Sadales tīkls" patlaban strādā pie aprēķiniem, lai novērtētu jaunā pārvades tarifa izmaksu ietekmi uz sadales tarifu, un attiecīgi jauna tarifa projekta.

Septembra beigās, ņemot vērā augošās izmaksas, kuru rezultātā uzņēmums jau šobrīd strādā ar zaudējumiem, "Sadales tīkls" iesniedzis pirmo versiju tarifa korekcijai SPRK. Pašlaik uzņēmums gaida komisijas vērtējumu, lai nepieciešamības gadījumā to pilnveidotu. Atbilstoši kārtībai informācija par tarifa apjoma aprēķinu tiks publicēta mēnesi pirms jaunā tarifa stāšanās spēkā.

Jau vēstīts, ka AST 15.oktobrī iesniedzis SPRK elektroenerģijas pārvades sistēmas pakalpojumu tarifu projektu.

Projekts paredz, ka lietotājiem, kuru elektroietaišu piederības robeža ir 110 kilovoltu (kV), līnijas elektroenerģijas pārvades tarifs būs 0,00741 eiro par kilovatstundu (kWh), kas ir 4,3 reizes vairāk nekā šobrīd. Savukārt maksa par pārvades jaudas uzturēšanu šiem lietotājiem būs 13,288 eiro par kilovatu (kW) gadā, kas ir par 47% vairāk nekā šobrīd.

Lietotājiem, kuru elektroietaišu piederības robeža ir 110 kV kopnes, elektroenerģijas pārvades tarifs plānots 0,00891 eiro par kWh, kas ir pieaugums gandrīz 4,5 reizes, bet maksa par pārvades jaudas uzturēšanu šiem lietotājiem būs 15,115 eiro par kW gadā, kas ir pieaugums par 50%.

Savukārt lietotājiem, kuru elektroietaišu piederības robeža ir 110/6-20 kV transformatora 06-20 kV pusē, elektroenerģijas pārvades tarifs būs 0,01119 eiro par kWh, kas ir par 387% vairāk nekā šobrīd. Maksu par pārvades jaudas uzturēšanu šiem lietotājiem plānots palielināt par 51% - līdz 16,608 eiro par kW gadā.

Projekts arī paredz, ka jaudas maksa pārvades sistēmai pieslēgtajiem elektroenerģijas ražotājiem samazināsies par 11% - līdz 0,81302 eiro par kW gadā.

AST piedāvā, ka tarifi varētu stāties spēkā no 2023.gada 1.marta, taču SPRK norādījusi, ka jaunajiem AST pārvades un "Sadales tīkla" sadales tarifiem vajadzētu stāties spēkā ne agrāk kā nākamā gada 1.jūlijā.

AST ir neatkarīgs Latvijas elektroenerģijas pārvades sistēmas operators, kas nodrošina elektroenerģijas pārvades tīkla darbības un Latvijas elektroenerģijas sistēmas elektroapgādes drošumu, sniedz pārvades sistēmas pakalpojumus, balstoties uz publicētiem pārvades pakalpojuma tarifiem, veic pārvades sistēmas operatīvo vadību un nodrošina drošu, stabilu, elektroenerģijas pārvadi pārvades sistēmā. AST pieder valstij. Kompānijas obligācijas kotē "Nasdag Riga" parāda vērtspapīru sarakstā.

AST ir vienotā dabasgāzes pārvades un uzglabāšanas sistēmas operatora AS "Conexus Baltic Grid" ("Conexus") lielākais akcionārs - kompānijai pieder 68,46% "Conexus" akciju.

Savukārt "Sadales tīkls" ir valstij piederošajā "Latvenergo" koncernā ietilpstošs elektrotīkla uzturētājs un attīstītājs Latvijā. Kompānija nodrošina sadales elektrotīklu ekspluatāciju, atjaunošanu un plānveida attīstību, elektroenerģijas izlietošanas uzraudzību, zudumu samazināšanas pasākumus un elektroenerģijas uzskaiti, kā arī veic jaunu pieslēgumu izveidi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Izsludina 8,5 miljonus vērtu konkursu par autoceļa A8 atjaunošanu

Gunta Kursiša, 09.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts a/s Latvijas Valsts ceļi (LVC) izsuldinājusi konkursu par valsts galvenā autoceļa A8 Rīga – Jelgava – Lietuvas robeža posma (Meitene) rekonstrukciju. Paredzētā līgumcena pārsniedz 8,56 miljonus eiro (bez pievienotās vērtības nodokļa, PVN), liecina informācija Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) mājaslapā.

Būvdarbi paredzēti autoceļa posmā no 60,00 līdz 76,14 kilometram.

Būvdarbus uzņēmējam, kurš uzvarēs konkursā, būs jāveic 210 dienu laikā no līguma noslēgšanas brīža. Konkursā komersanti var pieteikies līdz nākamā gada 23. janvārim.

Šie nav pirmie būvdarbi, kurus plānots veikt uz autoceļa A8. Šā gada oktobrī braucējiem tika atklāts 4,6 miljonus latu vērts ceļa Rīga – Jelgava – Meitene posms no desmitā līdz 20 kilometram. Savukārt šā gada augusta beigās noslēgts iepirkumu konkurss par autoceļa Rīga – Jelgava – Lietuvas robeža (Meitene) 49,3 – 60 kilometra segas rekonstrukciju. Tai paredzēts atvēlēt 4,5 miljonus latu, un to veiks SIA Strabag. Ceļa segas rekonstrukcija šajā posmā tiks veikta Kohēzijas fonda (KF) aktivitātes «TEN-T autoceļu tīkla uzlabojumi» ietvaros.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

ES fondu ietvaros apstiprina LVC izdevumus par vairāk nekā 24 miljoniem eiro

Žanete Hāka, 12.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālā finanšu un līgumu aģentūra (CFLA) apstiprinājusi uzņēmuma Latvijas Valsts ceļi (LVC) veiktos izdevumus piecu Eiropas Savienības (ES) fondu projektu ietvaros par vairāk nekā 24 miljoniem eiro, un tās ir pirmās apstiprinātās investīcijas pašreizējā, 2014.-2020.gada, ES fondu plānošanas periodā, informē CFLA.

Pašreiz CFLA ir noslēgusi 9 vienošanās par valsts galveno autoceļu modernizāciju ar ES Kohēzijas fonda līdzfinansējumu, un kopējā investīciju summa paredzēta - 127 290 133,96 eiro, no kuras 85% ir Kohēzijas fonda finansējums, bet 15% - no valsts budžeta līdzekļi. Rekonstrukcija tiek veikta valsts galveno autoceļu atsevišķos ceļu posmos, piemēram, A1 Rīga (Baltezers) – Igaunijas robeža (Ainaži), A9 Rīga (Skulte) – Liepāja, A2 Rīga - Sigulda - Igaunijas robeža (Veclaicene) u.c. Vairākos ceļu posmos remontdarbi jau tiek veikti kopš 2014. gada.

Piecu LVC īstenoto projektu ietvaros CFLA ir apstiprinājusi izmaksas 24 ,5 miljonu eiro apmērā, tajā skaitā Kohēzijas fonda finansējums – 20,814 miljoni eiro un valsts budžeta finansējums – 3,673 miljoni eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ tiks uzsākta valsts reģionālā autoceļa Rīga–Carnikava–Ādaži (P1) asfalta seguma atjaunošana vairāk nekā piecu kilometru posmā no Rīgas robežas līdz dzelzceļa pārbrauktuvei pirms Garciema (15,84.-21,15. km).

No ceturtdienas, 11.maija plānots uzsākt asfaltbetona izlīdzinošo frēzēšanu, apaugumu noņemšanu un betona apmaļu demontāžu pie Langas upes. Remontdarbu zonā būs noteikts ātruma ierobežojums 70 vai 50 km/h, bet aktīvo darbu veikšanas posmos satiksme tiks regulēta ar luksoforiem un satiksmes regulētājiem. Būvdarbu ietvaros tiks demontētas un atjaunotas arī četras pieejas tiltam pār upīti Langa, Kalngalē.

Apbraukt šo remontdarbu posmu ir iespējams caur Ādažiem pa šoseju Rīga (Baltezers)–Igaunijas robeža (Ainaži) (A1) un Rīga–Sigulda–Igaunijas robeža (Veclaicene)(A2).

Būvdarbus posmā veiks SIA Binders, to līgumcena ir 686 tūkst. eiro (ar PVN). Darbus paredzēts pabeigt šovasar.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No piektdienas atsevišķos valsts galveno autoceļu posmos sāks ieviest palielinātu atļauto braukšanas ātrumu, informē VSIA "Latvijas valsts ceļi" pārstāvji.

Braukšanas ātrums līdz 110 kilometriem stundā būs atļauts uz diviem valsts galvenajiem autoceļiem - Jūrmalas šosejas jeb valsts galvenā autoceļa Rīga-Ventspils (A10) posmā no Rīgas līdz Jūrmalai, kā arī Vidzemes šosejas (A2) posmā no satiksmes mezgla Vidzemes šosejas (A2), Tallinas šosejas (A1) un Rīgas apvedceļa (A4) krustojumā līdz "Sēnītei".

LVC norāda, ka Vidzemes šosejas attiecīgais posms ir aprīkots ar adaptīvās satiksmes vadības risinājumu un mainīgajām ceļazīmēm, tāpēc, pasliktinoties braukšanas apstākļiem, atļautais braukšanas ātrums tur var tikt samazināts. Ja maināmās informācijas ceļazīmes nedarbojas, autovadītājiem ir jāievēro ceļu satiksmes noteikumi un atļautais ātrums ir tāds pats kā visur ārpus apdzīvotām vietām - 90 kilometri stundā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Par 12 miljoniem eiro uzlabos 14 kilometru posmu uz autoceļa Augšlīgatne-Skrīveri

Dienas Bizness, 25.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) parakstīja līgumu par valsts reģionālā autoceļa Augšlīgatne-Skrīveri (P32) posma pārbūvi. Darbus veiks pilnsabiedrību piegādātāju apvienība ACB, CP, līguma summa ir 12 miljoni eiro (ar PVN), informē Latvijas Valsts ceļi.

Remontdarbus līdzfinansē Eiropas Reģionālās attīstības fonds (ERAF).

Būvdarbus uz P32 plānots uzsākt jūnijā, un saskaņā ar līguma nosacījumiem tie ir jāpabeidz 300 dienu laikā pēc uzsākšanas. Būvniekiem ir iespēja ņemt tehnoloģisko pārtraukumu periodā, kad būvdarbus nav iespējams veikt nepiemērotu klimatisko laika apstākļu dēļ. Plānots, ka būvdarbi tiks pabeigti 2017. gada rudenī.

Līguma ietvaros tiks sakārtots autoceļa Augšlīgatne-Skrīveri posms no Augšlīgatnes līdz Nītaurei (0,006.-13,960. km), ieskaitot tiltu pār Strautu, kopumā tiks uzlaboti gandrīz 14 kilometri ceļa. Būvdarbi paredz jaunas ceļa zemes klātnes izveidi, salizturīgās kārtas, šķembu pamatojuma un asfalta segas izbūvi, mākslīgo būvju un elektrolīniju pārbūvi, jaunu pasažieru pieturu ierīkošanu, kā arī ceļa zīmju, drošības barjeru un ceļa signālu uzstādīšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzsākti sagatavošanās darbi, lai Rīgas apvedceļu pārveidotu par četru joslu ātrgaitas autoceļu ar maksimālo braukšanas ātrumu līdz 130 kilometriem stundā.

Rīgas apvedceļa pārveidošanai par ātrgaitas automaģistrāli paredzēts uzsākt ietekmes uz vidi novērtējuma procedūras trīs posmiem – uz autoceļa A5 no Salaspils līdz Babītei, uz autoceļa A4 no Baltezera līdz Saulkalnei, kā arī iespējamai jauna Via Baltica autoceļa posma būvniecībai maršruta E67 posmā Vangaži – Skulte.

Ātrgaitas autoceļa izbūvi paredz Latvijas valsts autoceļu ilgtermiņa attīstības stratēģija līdz 2040. gadam. “Ilgtermiņa autoceļu attīstības stratēģija ir apstiprināta Autoceļu padomē, esam izstrādājuši rīcības plānu un ir zināmas izmaksas. Veicam pirmos soļus, lai šo plānu īstenotu. Pirmais attīstības virziens ir Rīgas apvedceļa pārbūve par mūsdienīgu autoceļu, kas ne tikai dotu laika ietaupījumu autobraucējiem, bet arī novirzītu autoplūsmu apkārt Rīgai un samazinātu ceļu satiksmes negadījumu skaitu,” saka satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ atsevišķos valsts galveno autoceļu posmos atļautais maksimālais braukšanas ātrums uz vasaras periodu tiks palielināts līdz 100 km/h un šogad pirmo reizi arī līdz 110 km/h, informē VSIA Latvijas Valsts ceļi.

Maksimālais braukšanas ātrums 110 km/h tiek ieviests:

  • uz valsts galvenā autoceļa Rīga-Sigulda-Igaunijas robeža (Veclaicene) (A2) posmā no Tallinas šosejas (A1) līdz rekonstruētā posma beigām Sēnītē (14,30.-38,80. km);
  • uz valsts galvenā autoceļa Rīga-Ventspils (A10) posmā no Rīgas līdz Jūrmalai (13,45.-18,78. km).

Maksimālais braukšanas ātrums 100 km/h tiek ieviests:

uz Tallinas šosejas (A1) Saulkrastu apvedceļā (21,40.-26,00. km un 27,20.-44,40. km) un posmā no Jelgavkrastiem līdz Svētciemam (55,50.-71,30.km un 74,70.-81,20. km);uz Daugavpils šosejas (A6) posmā no Salaspils līdz Ikšķilei (20,86.-28,20. km);uz Jelgavas šosejas (A8) posmā no Rīgas robežas līdz satiksmes pārvadam Jelgavas apvedceļā (8,00.-39,80. km);uz valsts galvenā autoceļa Jēkabpils-Rēzekne-Ludza-Krievijas robeža (Terehova) (A12)atsevišķos posmos (16,97.-23,30. km, no 30,99.-49,10. km, no 55,40.-67,94. km un no 73,60.-94,40. km);uz valsts galvenā autoceļa Rēzeknes apvedceļš (1,02.-6,26. km);uz valsts reģionālā autoceļa Tīnūži-Koknese (P80) posmā no Kalnciema dolomīta karjerām līdz Koknesei (5,20.-60,35. km).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība apstiprinājusi Satiksmes ministrijas sagatavoto informatīvo ziņojumu par Latvijas valsts autoceļu attīstības stratēģiju līdz 2040. gadam. Pirmie soļi šīs stratēģijas īstenošanai jau tiek sperti, jo ir uzsākti darbi, lai Rīgas apvedceļu pārbūvētu par četru joslu ātrgaitas autoceļu, informē Satiksmes ministrija.

Latvijas valsts autoceļu attīstības stratēģijas no 2020. līdz 2040. gadam mērķis ir izveidot vienotu, drošu un efektīvu valsts galveno autoceļu tīklu, kas nodrošinās Rīgas apvedceļa sasniedzamību no jebkura administratīvā centra Latvijā ne ilgāk kā divu stundu laikā. Valsts galvenos autoceļus paredzēts pārbūvēt par ātrgaitas autoceļiem, līdz 2040. gadam izbūvējot vairāk nekā 1000 km ātrgaitas autoceļu ar maksimālo braukšanas ātrumu 130 kilometriem stundā.

"Ilgtermiņa valsts ceļu attīstības stratēģija nākamajiem 20 gadiem ir izdiskutēta ar pašvaldībām, Saeimas komisijām un apstiprināta Autoceļu padomē. Tas ir redzējums, kā sakārtot valsts galvenos autoceļus, lai nodrošinātu labāku sasniedzamību starp Latvijas novadu centriem, samazinātu ceļu satiksmes negadījumu skaitu, jo liela daļa negadījumu rodas, veicot apdzīšanas manevrus, un veicinātu vides aizsardzību, samazinot siltumnīcefektu gāzu emisijas. Ilgtermiņa plānošana ir nepieciešama, lai savlaicīgi paredzētu ceļu attīstību un pamatotu finansējuma piesaistīšanu no Eiropas fondiem, veidotu publiskās un privātās partnerības projektus," teica satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz gada beigām Rīgā plānots izstrādāt Zemitāna, Zemgala, Gaisa un Vanšu tilta remonta projektus, aģentūra LETA uzzināja Rīgas domē.

Minēto projektu izstrādes kopējais finansējums ir vairāk nekā divi miljoni eiro.

Šobrīd norit darbs pie Jorģa Zemitāna tilta būvprojekta izstrādes. To veic SIA "Projekts 3". Līguma kopējā summa ir 702 768 eiro.

Satiksmes pārvada pār dzelzceļu Gustava Zemgala gatvē būvprojektu izstrādā piegādātāju apvienība "SKPK-VCI". Šī līguma summa ir 463 309 eiro.

Gaisa tilta būvprojektu par 603 506 eiro izstrādā AS "Ceļuprojekts".

Savukārt Vanšu tilta būvprojektu 618 444 eiro izstrādā piegādātāju apvienība SIA "Vertex projekti" un SIA "Inženierbūve".

Kā iepriekš intervijā LTV raidījumā "Rīta panorāma" teica Rīgas mērs Vilnis Ķirsis (JV), lai Rīgas ielas uzturētu samērā labā stāvoklī, rutīnas darbu veikšanai esot nepieciešami vismaz 45 miljoni eiro gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Nodota ekspluatācijā trešā daudzdzīvokļu māja kompleksā Priedes

Lelde Petrāne, 02.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamo īpašumu attīstītājs YIT Celtniecība ir nodevis ekspluatācijā trešo daudzdzīvokļu ēku dzīvojamo māju kompleksā Priedes Rīgā, Pupuķu ielā 7.

Ēka dzīvošanai būs gatava šā gada vēlā rudenī.

Daudzdzīvokļu kompleksa Priedes jaunajā mājā piecos stāvos ir 40 dzīvokļi, kuru platība ir no 49 līdz 65 m2. Dzīvokļos tiks nodrošināta arī pilna iekšējā apdare, un par atsevišķu cenu var tikt iekārtota arī virtuves iekārta.

Savukārt, visā kompleksā, kuru kopā veidos četras ēkas, iedzīvotājiem tiek piedāvāti 160 mājokļi.

Pirmo divu kompleksa ēku būvniecība tika noslēgta 2016. gada sākumā, un tajās patlaban esot apdzīvoti teju visi dzīvokļi. Tikmēr projekta ceturtajā ēkā, kas vēl ir būvniecības stadijā, rezervēti un pārdoti aptuveni 30% dzīvokļu. To plānots pabeigt līdz nākamā gada sākumam.

TEV VARĒTU INTERESĒT ARĪ:

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Ceļa posmu no Svētciema līdz Salacgrīvai rekonstruēs par 4,8 miljoniem eiro

Žanete Hāka, 01.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceļu būves firma SIA Binders sākusi valsts galvenā autoceļa A1 Rīga (Baltezers) – Igaunijas robeža (Ainaži) segas rekonstrukciju ( pastiprināšanu) posmā no 81,27. km līdz 87,1.km jeb posmā Svētciems-Salacgrīva, informē uzņēmums.

Vairāk nekā 4 km no gandrīz 6 km rekonstrukcijai paredzētā posma plānots atjaunot, izmantojot reciklēšanas metodi. Pārējai daļai tiks veikta pilna rekonstrukcija ar ceļa apakškārtu atjaunošanu.

Reciklēšana ir ceļa segas atjaunošanas metode, kurā vecais segums tiek nofrēzēts, uzirdināts, sajaukts ar šķembām, ieklāts atpakaļ uz ceļa un kalpo kā apakšējā kārta, kam virsū klāj jauno asfalta segumu.

Ar reciklēšanas metodi Binders pērn pabeidza ceļa segas atjaunošanu autoceļa A3 Inčukalns-Valmiera-Igaunijas robeža (Valka) 25 km garā posmā no tilta pār Gauju Inčukalnā līdz tiltam pār Braslu pirms Straupes. Ar šīs metodes izmantošanu šobrīd noslēgumam tuvojas šosejas A3 asfalta segas atjaunošana posmā pie Valmieras.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ekonomika

Krievijas vēstniecības ekonomikas padomnieks: esam gatavi dialogam

Jeļena Šaldajeva, 11.02.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2021. gada rudenī Rīgā darbu sācis jaunais Krievijas vēstniecības padomnieks ekonomikas jautājumos Igors Lisovs. Jāteic, ka ekonomikas padomnieks Krievijas vēstniecībā Latvijā ilgāku laiku nav bijis.

Dienas Bizness padomnieku izvaicāja par starpvalstu ekonomisko attiecību perspektīvām sarežģītajos ģeopolitiskajos apstākļos.

Kā, jūsuprāt, pandēmijas laikā stimulēt Latvijas un Krievijas tirdzniecības un ekonomiskās attiecības, kad slēgta robeža ar Krieviju un ieviesti būtiski ierobežojumi vīzu saņemšanai? Ko vēsta "skaitļi" par pašreizējo Latvijas un Krievijas biznesa attiecību stāvokli?

Ņemot vērā pašreizējo Krievijas un Latvijas attiecību stāvokli ir grūti novērtēt perspektīvas un izteikt tālejošas biznesa prognozes. Taču Krievijas puse ir gatava aktīvai sadarbībai. Pozitīvi vērtējams pats fakts, ka pēc ilgāka pārtraukuma uz Krievijas vēstniecību Latvijā nosūtīts padomnieks ekonomikas jautājumos, ko var uzskatīt kā ierosinājumu uzsākt lietišķu un abpusēji izdevīgu dialogu. Krievija ir gatava veidot konstruktīvu dialogu ar Latviju tik svarīgā jomā kā tirdzniecība un ekonomika. Man darba brauciens uz Latviju nav pirmais Baltijas valstīs. Strādāju Krievijas tirdzniecības pārstāvniecībā Lietuvā. Tāpēc šo reģionu pazīstu diezgan labi. Lai gan daudzi vietējie uzņēmēji atzīmē, ka biznesa vide Lietuvā un Latvijā krasi atšķiras.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Vidzemes šosejas Sēnītes posma pārbūvei atvēlēs 42 miljonus eiro; izsludināts iepirkums

Monta Glumane, 21.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izsludināts VAS «Latvijas Valsts ceļi» publiskais iepirkums par valsts galvenā autoceļa A2 Rīga-Sigulda-Igaunijas robeža (Veclaicene) posma no Garkalnes līdz Sēnītei un valsts galvenā autoceļa A3 Inčukalns-Valmiera-Igaunijas robeža (Valka) posma no Sēnītes līdz tiltam pār Gauju pārbūvei, informē VAS «Latvijas Valsts ceļi».

Šī Vidzemes šosejas (A2) posma kopējais garums ir 13,90 km un vēl 1,65 km uz Valmieras šosejas (A3). Vidzemes šosejas posmā ir divas brauktuves ar divām joslām katrā virzienā un deviņi satiksmes pārvadi Sēnītes mezglā un viens pie Vangažiem. Projekta ietvaros plānots veikt seguma pārbūvi visā posma garumā, kā arī visu satiksmes pārvadu pārbūvi. Asfaltbetona segums paredzēts trīs kārtās.

Projekta realizācijas ietvaros paredzēta Straujupītes caurtekas pārbūve, kā arī mazāku caurteku pārbūve un tīrīšana, gājēju tuneļa Sēnītes satiksmes mezglā atjaunošana, 14 autobusu pieturvietu atjaunošana un 6 paviljonu izbūve. Tiks nomainītas un izbūvētas transporta un gājēju drošības barjeras, uzstādīti drošības žogi brauktuvju sadalošajā joslā, atjaunots gājēju luksofors un ceļa apgaismojums Vangažos. Tiltam pār Gauju (A3) tiks mainīts asfaltbetona segums.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

YIT Celtniecība: Dzīvokļu pircēju psiholoģiskā robeža ir 100 tūkstoši eiro

Lelde Petrāne, 06.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nekustamo īpašumu attīstītājs SIA YIT Celtniecība uzsācis trešās ēkas būvniecību daudzdzīvokļu māju kompleksā Priedes, Pupuķu ielā, Rīgā. Projekta ietvaros kopā paredzēta četru ēku būvniecība, no kurām pirmās divas jau ir nodotas ekspluatācijā, bet ceturtās ēkas būvniecību plānots uzsākt nākamā gada pavasarī.

Investīciju apjoms pirmajā un otrajā mājā ir aptuveni 8 miljoni eiro. Trešās mājas investīciju apjomu šobrīd attīstītājs nekomentē.

Izvērtējot iepriekšējos gadus, SIA YIT Celtniecība esot novērojusi šādas nekustamā īpašuma tendences:

- Ja līdz šim dzīvokļu iegādei noteicošais bija vieta, tad šobrīd šī tendence ir mainījusies, un par prioritāti ir kļuvusi īpašuma cena. Klientiem ir izveidojusies arī psiholoģiskā robeža, pēc kuras tie vairs nevēlas izskatīt piedāvājumu. Šī robeža ir aptuveni 100 tūkstoši eiro. Tādēļ projektā Priedes neviens dzīvoklis šo summu nepārsniedzot.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektromotori automašīnās kļuvuši par realitāti, un bagātās Eiropas valstis cenšas straujā tempā ieviest tos ikdienā. Tomēr šodien ne tikai enerģētikas kompānijas, bet arī autoražotāji investē ievērojamus resursus, lai radītu inovatīvus produktus, kas spēj samazināt kaitīgos izmešus un fosilo izejmateriālu izmantošanas īpatsvaru iekšdedzes dzinējos

2040. gads ir slieksnis, kad Parīzes, Londonas vai Oslo ielās vairāk būs elektroautomašīnu, bet Rīgā, visticamāk, vēl būs daudz iekšdedzes dzinēju, kas brauks ar videi draudzīgāku degvielu.

Vairākas Eiropas valstis nospraudušas ambiciozus mērķus strauji mainīt automašīnu iekšdedzes dzinējus uz elektromotoriem, liecina Eiropas Komisijas DB sniegtā informācija, piebilstot, ka CO2 izmešu mazināšanas plāns ir katras dalībvalsts iekšēja lieta. Eksistē alternatīvas, kuras ir mazāk dārgas un pietiekami efektīvas. Autoražotāji investē ievērojamus līdzekļus, lai mazinātu kaitīgos izmešus, kā arī fosilo materiālu izmantošanas īpatsvaru. Viens no nākotnes risinājumiem ir atjaunojamā dīzeļdegviela, kuras loma turpmākajās desmitgadēs Latvijā pieaugs, bet elektroautomašīnas vienlaikus ir lielpilsētu nepieciešamība un iespēja, uzskata degvielas tirgotāja Neste Latvija ģenerāldirektors Artu Airiainens (Arttu Airiainen).

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Audi atsauc reklāmu, kurā redzama maza meitene ar banānu

Lelde Petrāne, 05.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēc spēcīgas kritikas saņemšanas sociālajos tīklos, vācu autoražotājs "Audi" ir atvainojies par reklāmu, kurā redzama maza meitene, kas automašīnas priekšā ēd banānu, vēsta "BBC".

"Mēs dzirdam jūs un pasakām skaidri: Mums rūp bērni. Mēs no sirds atvainojamies par šo bezjūtīgo attēlu un nodrošināsim, ka tas netiks izmantots nākotnē," atvainojoties norādījis "Audi".

Kritikā tika akcentēts, ka bērna poza ir "provokatīva" un bērns ir dzīvībai bīstamā situācijā, jo autovadītājs šādā veidā bērnu nespētu pamanīt. Saistībā ar šo reklāmu "Audi" saņēmis arī pārmetumus, ka tā ir ar seksuālu pieskaņu, jo banāni, sporta automašīnas, meitenes apģērba apdruka un sarkanā krāsa bieži tiek uzskatīti par iekāres simboliem.

"Audi" sauklis virs attēla vēstīja: "Ļauj sirdij pukstēt ātrāk - visos aspektos." Arī tas kombinācijā ar fotogrāfiju izsaucis sašutumu sabiedrībā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV prezidents Donalds Tramps trešdien aicināja boikotēt kompānijas "Goodyear" ražotās riepas, apsūdzot uzņēmumu, ka tas aizliedzis darbiniekiem valkāt cepurītes ar viņa iepriekšējās prezidenta vēlēšanu kampaņas saukli "Padarīsim Ameriku atkal diženu!" ("Make America Great Again!").

"Nepērciet "Goodyear" riepas. Viņi ir paziņojuši par MAGA cepurīšu aizliegumu. Pērciet labākas riepas daudz lētāk!" tviterī ierakstīja Tramps. MAGA ir saīsinājums no "Make America Great Again!"

Kanzasas telekanāls WIBW, atsaucoties uz kādu anonīmu "Goodyear" darbinieku, ziņoja, ka "Goodyear" darbiniekiem norādījusi, ka nav pieņemami ierasties darbā, valkājot politisko simboliku, kā piemēru minot arī MAGA. Kompānijai gan neesot iebildumu pret saukli "Black Lives Matter" ("Melnādaino dzīvības ir nozīmīgas") un pret seksuālo minoritāšu simboliku.

"Goodyear" savukārt skaidroja, ka neko neesot aizliegusi, bet lūgusi darbiniekiem neierasties uzņēmuma teritorijā ar simboliku, kas pārkāpj vienlīdzības principus, kā arī ar politisko simboliku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Tu mums izmaksāji 30 tūkstošus dolāru un tagad saki, ka negribi tikt adoptēta? Tu esi nepateicīga un mantkārīga!» - šādus vārdus bārenei no Latvijas izkliegusi amerikāņu viesģimenes mamma, kad meitene pie viņiem ar aģentūras starpniecību ciemojās vasaras brīvlaikā. To visu klausulē dzirdējusi audžumamma Māra Juškeviča, kurai bērns tobrīd zvanījis un raudājis. Pēc tam saruna pārtrūkusi, vēsta laikraksts Diena.

Kā raksta medijs, savu cenu uzzinājusi vēl viena Juškevičas audžumeita, kuru sev bija nolūkojis apmēram 60 gadu vecu itāliešu senioru pāris. Tiesas sēdē, kur bija paredzēts izlemt 13 gadu vecās meitenes likteni, viņa pēkšņi paziņojusi, ka nevēlas tikt adoptēta. Abus itāliešus tas sadusmojis, un turpat tiesas zālē viņi Viesītes novada bāriņtiesas pārstāvēm uzdeva jautājumu: «Bet par ko tad mēs jums samaksājām tūkstoš eiro?»

Pēc tam viņi meitenei atņēmuši visas dāvanas, ko bija pasnieguši, kamēr viņa ar bāriņtiesas rīkojumu saiknes izveides nolūkā divas nedēļas mitinājās itāliešu īrētā dzīvoklī Rīgā. Taču ārzemnieki meitenē raisījuši bailes, jo visu laiku dzēruši vīnu un skaļi strīdējušies. Juškeviča par to ziņojusi Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcijai (VBTAI), taču inspektore Inese Upe norādījusi, ka tāda esot itāļu mentalitāte un ka Mārai kā audžumammai neesot tiesību iejaukties. VBTAI priekšniece Laila Rieksta-Riekstiņa gan Dienai paudusi, ka viņas padotā tiek apmelota, un piebildusi: «Mēs ar adopcijas lietām nenodarbojamies. Ja audžuģimenei šķiet, ka kaut kas nenotiek bērna interesēs, tai ir iespēja to pateikt bāriņtiesai vai informēt prokurori, kas konkrētās adopcijas lietu izskatīs.» Savukārt ar Viesītes novada bāriņtiesas priekšsēdētāju Sandru Grigorjevu Dienai sazināties neesot izdevies, jo ne uz zvaniem, ne īsziņām viņa neatbildēja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Nākamgad tiks pilnībā izremontēta šoseja no Jelgavas līdz Lietuvas robežai

Lelde Petrāne, 31.10.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nākamajā gadā tiks pilnībā izremontēta šoseja no Jelgavas līdz Lietuvas robežai, kas ir daļa no autoceļa Rīga-Jelgava-Lietuvas robeža (Meitene). Jau ir pabeigti segas pastiprināšanas darbi posmā no Jelgavas līdz Lielvircavas pagriezienam (49.-60. km), informē Latvijas Valsts ceļi.

Darbu ietvaros veikta segas pastiprināšana, reciklējot savu laiku nokalpojušo asfaltbetona segumu un ieklājot trīs jaunas kārtas, atjaunots tilts pār Platoni, paplašinot brauktuvi un izbūvējot ietves. Visā posmā veikts caurteku remonts un tīrīšana, kā arī autobusu pieturvietu izbūve.

Būvdarbus veica SIA Strabag laika posmā no aprīļa līdz oktobra beigām. Kopējās investīcijas ir 6,46 miljoni EUR (bez PVN), no kuriem 85 procenti ir ES Kohēzijas fonda līdzfinansējums, bet 15 procenti - valsts budžeta līdzekļi.

Tikmēr turpinās līdzīgi segas pastiprināšanas darbi šī paša autoceļa posmā no Lielvircavas pagrieziena cauri Elejai līdz pat Lietuvas robežai (60.-76. km). Šajā posmā paredzēta arī ceļa apgaismojuma, regulējamas un apgaismotas gājēju pārejas izbūve Elejā, kā arī autobusu pieturvietu pārbūve.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

ES Tiesa nosaka, ka operatīvajiem dienestiem jāspēj izsekot visi zvani uz 112

LETA--DPA, 05.09.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības Tiesa ceturtdien noteikusi, ka policijai, ugunsdzēsības un neatliekamās medicīniskās palīdzības dienestiem jāspēj noteikt zvanītāja atrašanās vieta visos gadījumos, kad piezvanīts uz ārkārtas palīdzības izsaukumu numuru 112, neatkarīgi no tā, vai telefonam ir SIM karte.

Tiesa šādu lēmumu pieņēmusi pēc vardarbīgā nozieguma Lietuvā 2013.gada septembrī, kad Panevēžā tika nolaupīta, izvarota un dzīva sadedzināta meitene, kura desmit reizes zvanīja uz numuru 112, bet zvanu centrs nenoteica viņas atrašanās vietu un meiteni neizdevās izglābt no nāves.

Meitenes radinieki vēlāk iesūdzēja tiesā Lietuvas valsti par Eiropas Savienības (ES) noteikumu neievērošanu. Saskaņā ar ES noteikumiem bloka dalībvalstīm jānodrošina, ka zvanītāja atrašanās vietu iespējams noteikt visos gadījumos, kad tiek zvanīts uz numuru 112.

Lieta vēlāk nonāca Eiropas Savienības Tiesā.

112 ir Eiropas vienotais ārkārtas palīdzības izsaukumu numurs, uz kuru ir iespējams piezvanīt bez maksas no jebkura fiksētā vai mobilā telefona numura, arī tad, ja mobilajā telefonā nav ievietota SIM karte.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Izvēlēsies 2014.gada vislabāk izbūvēto ceļu posmu

Lelde Petrāne, 27.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas Valsts ceļi aicina autobraucējus balsot par 2014. gadā vislabāk izbūvēto ceļu posmu.

Katru gadu eksperti vērtē iepriekšējā gadā paveiktos lielākos ceļu infrastruktūras būvobjektus, kas ir nodoti ekspluatācijā, nosakot labākos posmus, kuru būvnieki saņem Gada balvas.

Šogad pirmo reizi arī autovadītāji tiek aicināti izteikt savu viedokli par to, kurš no pērn izbūvētajiem ceļu posmiem ir labākais.

Būvnieki, kuru izbūvētais posms saņems lielāko balsu skaitu, saņems Autobraucēju Gada balvu.

Autovadītāju balsošanai tiek piedāvāti desmit objekti:

a/c A8 Rīga-Jelgava-Lietuvas robeža (Meitene) posms 31,80.-43,14. km,

a/c A8 Rīga-Jelgava-Lietuvas robeža (Meitene) posms 49,38.-60,00. km,

a/c A9 Rīga (Skulte)-Liepāja posms 148,59.-163,28. km;

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biznesa portāls Db.lv piedāvā piektdienas mini interviju sēriju. Katru nedēļu kāds no uzņēmējdarbības vides pārstāvjiem sniedz atbildes uz jautājumiem - gan nopietniem, gan arī personīgākiem.

Uz jautājumiem šonedēļ atbild Lolita Bemhena, augļu un dārzeņu pārstrādes uzņēmuma Spilva vadītāja.

Trīs svarīgākie fakti par Jūsu pārstāvēto uzņēmumu?

Septembrī svinēsim Spilvas 22 gadu jubileju. Šo gadu laikā strādājot Latvijā, esam ievērojami paplašinājuši ražotni, investējuši daudzus miljonus un strādājam 9 kategorijās. Joprojām Latvija ir mūsu galvenais noieta tirgus. Jau 10 gadus ietilpstam starptautiskā uzņēmumu grupā Orkla, kas mums ir sniegusi neatsveramas zināšanas, pieredzi un arī nodrošinājusi investīcijas uzņēmuma attīstībai.

Kāpēc Jūs strādājat šajā uzņēmumā/nozarē?

Komentāri

Pievienot komentāru