Jaunākais izdevums

No trešdienas, 24. septembra, pulksten 15.00 transporta kustībai tiek atklāta ceturtā no sešām Dienvidu tilta estakādēm pāri Krasta un Maskavas ielai - virzienā no Krasta ielas uz Slāvu dzelzceļa pārvadu. Turpmāk autovadītājiem, lai nokļūtu no Krasta ielas uz Slāvu dzelzceļa pārvadu, būs jābrauc pa jauno estakādi.

Estakādes atvieglos satiksmes plūsmu un mazinās sastrēgumus virzienos no Slāvu dzelzceļa pārvada un Krasta ielas. Izmaiņas satiksmes organizācijā tiek veiktas, lai varētu pilnībā pabeigt Maskavas un Slāvu ielas krustojuma rekonstrukciju, Db.lv informē AS Dienvidu tilts.

18. septembrī transporta satiksmei tika atklātas pirmās trīs no sešām jaunajām Dienvidu tilta estakādēm. Dienvidu tiltu transporta kustībai atklās šī gada 17. novembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Nepieciešamības gadījumā sniega tīrīšanas laikā Rīgā ierobežos satiksmi

Gunta Kursiša, 18.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai nodrošinātu ziemas dienestu darbu un sniega tīrīšanu Rīgā atsevišķās teritorijās, ielās un to posmos noteiktos diennakts laikos nepieciešamības gadījumā aizliegs transportlīdzekļu apstāšanos un stāvēšanu, informē Rīgas domes pārstāvji.

Ielas, kurās pagaidu ceļa zīme «Apstāties aizliegts», nepieciešamības gadījumā, tiks izvietota jebkurā diennakts laikā:

- Akadēmiķa Mstislava Keldiša ielā, posmā no Ilūkstes ielas līdz Ulbrokas ielai;

- Akas ielā, posmā no Ģertrūdes ielas līdz Tērbatas ielai;

- Akmeņu ielā, posmā no Jelgavas ielas līdz Mūkusalas ielai;

- Aleksandra Čaka ielā no Zemitāna ielas līdz Pērnava ielai;

- Andreja Saharova ielā, posmā no Rudens ielas līdz Lubānas ielai;

- Anniņmuižas bulvārī, posmā no Zentenes ielas līdz Jūrmalas gatvei (ielas labajā pusē);

- Anniņmuižas ielā no Gramzdas ielas līdz Rostokas ielai;

- Artilērijas ielā, posmā no Brīvības ielas līdz Jāņa Asara ielai;

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

17. novembrī satiksmei atklās Dienvidu tiltu un trīslīmeņu estakādes pāri Krasta ielai un Maskavas ielai. Tas ir pirmais šāda mēroga un sarežģītības satiksmes objekts Latvijā. Lai iepazīstinātu iedzīvotājus ar jaunajām Daugavas šķērsošanas iespējām, Rīgas dome aicina autovadītājus jau šobrīd Rīgas domes mājas lapā iepazīties ar satiksmes shēmu, lai uzzinātu, kā šķērsot jauno tiltu un nokļūt nepieciešamajā virzienā.

Dienvidu tilta satiksmes shēma un informatīvi izglītojoša Dienvidu maģistrāles interaktīva vizualizācija ir pieejama mājas lapas riga.lv sadaļā Iepazīsti Dienvidu tiltu pirms atklāšanas!.

Interaktīvajā vizualizācijā var iepazīties ne tikai ar Dienvidu tiltu un tā estakādēm, bet arī maģistrālajiem pievedceļiem abos Daugavas krastos pēc to izbūves- kā izskatīsies jaunais Slāvu dzelzceļa pārvads, trīslīmeņu satiksmes mezgls Slāvu rotācijas apļa vietā, jaunā automaģistrāle no Ziepniekkalna ielas līdz Bauskas ielai ar divu līmeņu šķērsojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Satiksmes ierobežojumi sakarā ar valsts svētku pasākumiem

, 13.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar Latvijas Republikas Nacionālo bruņoto spēku (turpmāk tekstā NBS) iesniegumu, Latvijas Republikas Izglītības un zinātnes ministrijas Valsts jaunatnes iniciatīvu centra iesniegumu, Rīgas domes Komunālā departamenta iesniegumiem, Rīgas domes Kultūras departamenta iesniegumiem, Valsts policijas Rīgas reģiona pārvaldes Kārtības policijas pārvaldes iesniegumu, kā arī ņemot vērā Latvijas Republikas Saeimas un Valsts prezidenta Drošības dienesta iesniegumu, ir sagatavots Rīgas pilsētas izpilddirektora rīkojums par satiksmes ierobežojumiem valsts svētkos.

Rīkojumā ņemts vērā, ka Latvijas Republikas proklamēšanas 90.gadadienas svētku ietvaros Rīgā notiks: no 14. līdz 18.novembrim gaismas festivāls Staro Rīga; 14.novembrī no plkst.13.00 Rīgas domes Komunālā departamenta rīkots pasākums Meža kapos pie J. Čakstes pieminekļa; 14.novembrī no plkst.10.00 līdz plkst.20.00 Valsts jaunatnes iniciatīvu centra rīkots pasākums bērniem un jauniešiem ar speciālām vajadzībām Rīgas Latviešu biedrības namā, Merķeļa ielā 13; 15.novembrī no plkst.10.00 līdz plkst.20.00 Valsts jaunatnes iniciatīvu centra rīkots pasākums bērniem un jauniešiem ar speciālām vajadzībām Rīgas Latviešu biedrības namā, Merķeļa ielā 13; 17.novembrī no plkst.18.30 līdz plkst.21.00 Valsts jaunatnes iniciatīvu centra rīkots svētku koncerts Latvijas Nacionālajā operā, Aspazijas bulvārī 3; 17.novembrī plkst.21.00 NBS vienību militārās parādes ģenerālmēģinājums 11.Novembra krastmalā; 18.novembrī: plkst.11.00 ziedu nolikšanas ceremonija pie Brīvības pieminekļa; plkst.14.00 NBS vienību militārā parāde 11. Novembra krastmalā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Estakādes pāri Krasta un Maskavas ielai pabeigs vēl ātrāk, sola AS Dienvidu tilts.

Pašlaik būvniecības darbi pie Dienvidu tilta un estakādēm pāri Krasta un Maskavas ielai rit pilnā sparā atbilstoši grafikam. Pēc tilta braucamās daļas, gājēju ietvju un veloceliņu betonēšanas pabeigšanas jūnijā, šomēnes uzsākta hidroizolācija. Savukārt, šī gada augustā un septembrī plānots veikt vienu no darbietilpīgākajiem noslēdzošajiem būvniecības posmiem – tilta un estakāžu brauktuves seguma asfaltēšanu. Daugavas Dienvidu šķērsojuma 1. kārtu plānots atklāt satiksmei jau šī gada novembra beigās, Db.lv informē Laima Pļaviņa, AS Dienvidu tilts pārstāve Sabiedrisko attiecību jautājumos.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā tiek uzsākta jaunā Rail Baltica tilta izbūve, informē pilnsabiedrība BERERIX.

Turpinot Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla izbūvi, būvniecību veic pilnsabiedrība BERERIX, būvuzraudzību nodrošina Egis-Deutche Bahn. Tilta būvniecības darbi sākti ar divu balstu izbūvi Daugavas labajā krastā, pavasarī būvēs pirmo balstu ūdenī.

Šis būs dzelzsbetona tilts arhitektoniski slaidām un skaistām līnijām. Vienlaikus tilts vizuāli nemainīs Rīgas panorāmu un neaizēnos esošo tiltu. Jaunā tilta balsti ūdenī atradīsies tieši pretī tilta balstiem, neradot jaunus ierobežojumus Daugavas kuģojamībai.

“Tilta būvniecība ir nākamais nozīmīgais izbūves posms Rīgas centra savienošanai ar lidostu, kuru jāsāk, lai Rail Baltica nodrošinātu pasažieru pārvadājumus 2030. gadā. Esošā dzelzceļa tilta kapacitāte nodrošināt pasažieru un kravu plūsmas ir tuvu maksimumam, un nepieciešams jauns tilts,“ skaidro Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris. “Tilta būvprojekts ir lielisks apliecinājums inženieru spējai atrisināt vissarežģītākos uzdevumus – apvienot dzelzceļa infrastruktūrai nepieciešamās slodzes un izturību ar UNESCO vēsturiskā centra prasībām.”

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ierobežos apstāšanos vairākās Rīgas centra ielās

Atis Rozentāls, Db, 08.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai ziemā uzlabotu ielu caurlaides spēju un atvieglotu sniega tīrīšanas darbus, lielā daļā Rīgas centra ielu uzstādītas apstāšanās un stāvēšanas aizlieguma ceļa zīmes.

Apstāšanās un stāvēšanas ierobežojumi ieviesti, jo ielu malās novietoto transportlīdzekļu dēļ sniega tīrīšanas tehnika nespēj pienācīgi veikt ielu attīrīšanu no sniega un apstrādi ar pretslīdes materiāliem, informēja Rīgas domes Satiksmes departamenta preses sekretārs Mareks Ivans. Apstāšanās un stāvēšanas ierobežojumi arī ļauj netraucēti strādāt sniega izvešanas tehnikai. Sniega izvešana turpināsies vēl vairākas naktis, lielākoties izvedot sniegu no ielu malās esošajām pašvaldības maksas stāvvietu teritorijām.

Saskaņā ar Rīgas pilsētas izpilddirektora rīkojumu ziemas periodā ieviestie ierobežojumi ir spēkā līdz šā gada 1. aprīlim šādās Rīgas ielās:

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mainās transportlīdzekļu kustība pie Slāvu dzelzceļa pārvada

Atis Rozentāls, Db, 22.01.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 23. janvāra transportlīdzekļu satiksme no Slāvu rotācijas apļa uz Slāvu dzelzceļa pārvadu tiks organizēta pa pagaidu uzbrauktuvi.

Pagaidu uzbrauktuve izveidota blakus esošajai uzbrauktuvei, saglabājot divas braukšanas joslas, liecina Slāvu maģistrālā transporta mezgla galvenā būvuzņēmēja AS Dienvidu tilts izplatītā informācija. Satiksme virzienā no Slāvu dzelzceļa pārvada uz Slāvu rotācijas apli tiks organizēta tāpat, kā līdz šim. Šādas satiksmes organizācijas izmaiņas ir nepieciešamas, lai būvdarbu veicēji varētu turpināt balstu izbūvi jaunā trīs līmeņu satiksmes mezgla estakādēm patreizējā Slāvu rotācijas apļa vietā. Atļautais braukšanas ātrums pa jauno pagaidu uzbrauktuvi būs identisks kā visā Slāvu maģistrālā transporta mezgla būvniecības zonā – 30 kilometri stundā. Kravas transportlīdzekļu satiksme, kuru pilna masa ir lielāka par 3.5 tonnām, tiks organizēta pa uzbrauktuves labo malējo braukšanas joslu. Līdz ar pagaidu uzbrauktuves izveidošanu, būs satiksmes izmaiņas arī pa Slāvu dzelzceļa pārvadam paralēli esošo piebraucamo ceļu virzienā no dzīvojamā masīva uz Slāvu rotācijas apli. Aicinām autovadītājus uzmanīgi sekot līdzi ceļa zīmēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ārvalstu eksperts: Dienvidu tilta deformācijas izskatās lielākas, nekā tām normāli būtu jābūt

Katrīna Iļjinska, 670884437, 27.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan vietējie tilta pārbaudēm piesaistītie eksperti apgalvo, ka izliece slogošanas laikā ir normas robežās, ārvalstu eksperti ir citās domās, raksta laikraksts Dienas bizness.

Tilta slogošanā pieaicināts Rīgas Tehniskās universitātes profesors, Ceļu un tiltu katedras vadītājs, kura vadībā notika tilta slogošana. Ainārs Paeglītis norādīja: «Dienvidu tilta slodzes pārbaudes laikā vizuāli varēja konstatēt, ka tilts slodzes ietekmē ieliecas. Šāda parādība slogošanas laikā tēraudbetona tiltiem ir pavisam normāla, jo tilts tiek pārbaudīts ar maksimālo slodzi - līdzīgi kā cilvēkam ejot pa laipu - laipa ieliecas. Slogojot tiltu ar maksimālo slodzi, tas reaģē tāpat. Tilta pārbaudes ar noslogojumu mērījumi rāda, ka ielieces atbilst projektā noteiktajām. Ielieces pēc slodzes noņemšanas nesaglabājas, kā tas bija paredzēts, tādējādi apliecinot, ka tilts ir drošs un drīzumā gatavs nodošanai ekspluatācijā.» Savukārt Zviedrijas Karaliskā tehnoloģiju institūta profesors Hokans Sundkvists (Håkan Sundquist) Db komentēja: vizuāli slogošanas laikā deformācijas izskatās lielākas, nekā tām normāli būtu jābūt šāda tipa tiltam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Brīvdienās satiksmei atvērs Slāvu pārvadu

, 23.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

28. novembrī satiksmei tiks atvērts jaunizbūvētais Slāvu pārvads un tiks slēgts esošais pārvads pār dzelzceļu, informē Rīgas dome.

Satiksmes pārslēgšana notiks 2009. gada 28. novembrī laika posmā no plkst.11.00 līdz plkst.23.00.

Pēc satiksmes slēgšanas sāksies demontāžas darbi – tiks pilnībā demontēts esošais Slāvu pārvads un uzbērums. Pēc satiksmes pārslēgšanas, braucot pa Slāvu ielu virzienā no Krasta ielas būs jābrauc pa estakādi pāri Slāvu rotācijas aplim, tādējādi nokļūstot Lubānas ielā. Lai nokļūtu Slāvu rotācijas aplī, no Lubānas ielas būs jānogriežas pa labi uz Katlakalna ielu, tad pa labi uz Krustpils ielu un jābrauc līdz Slāvu rotācijas aplim (saskaņā ar pievienoto shēmu). Braucot no Slāvu rotācijas apļa Krasta ielas virzienā, satiksme tiks novirzīta uz jaunizbūvēto estakādi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Rīt satiksmei atvērs jaunizbūvēto Slāvu pārvadu un estakādi uz Lubānas ielu

Dienas Bizness, 13.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No sestdienas, 14. maija, transportlīdzekļu satiksmei tiks atvērts jaunizbūvētais Slāvu pārvads un estakāde uz Lubānas ielu, informē Rīgas domes Satiksmes departaments.

Estakāde, kas šobrīd tiek izmantota nokļūšanai no Slāvu pārvada uz Lubānas ielu, tiks slēgta, lai veiktu nepieciešamos darbus turpmākai satiksmes plūsmas maiņai pretējā virzienā. Uzbraukšana uz Slāvu pārvada no rotācijas apļa nemainīsies un notiks tāpat kā līdz šim.

Papildus tiks atklāta nobrauktuve no estakādes uz mezgla otro līmeni Piedrujas ielas virzienā. Tas ļaus nokļūt no Daugavas kreisā krasta, Krasta un Maskavas ielām uz Piedrujas ielu neiebraucot Slāvu rotācijas aplī un nebraucot pa Ilūkstes ielu, kas ievērojami atvieglos satiksmes plūsmu Lubānas ielā virzienā uz Katlakalna ielu.

Satiksmes pārslēgšana notiks sestdien, 14. maijā, laika posmā no 10:00 līdz 17:00.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Slēgs esošo Slāvu pārvadu

Atis Rozentāls, Db, 13.11.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 28.novembra satiksmei slēgs esošo Slāvu pārvadu pār dzelzceļu, vienlaicīgi satiksmi novirzot uz jaunizbūvēto pārvadu.

Satiksmes pārslēgšana notiks 2009. gada 28. novembrī no 11:00 līdz 23:00. Pēc satiksmes slēgšanas sāksies esošā Slāvu pārvada un uzbēruma demontāžas darbi, informēja a/s Dienvidu tilts pārstāve Jeļena Mariševa.

Autovadītāji tiek aicināti uzmanīgi sekot līdzi ceļa zīmēm un citiem satiksmes organizācijas tehniskajiem līdzekļiem un ievērot ātruma ierobežojumus. Pēc satiksmes pārslēgšanas, braucot pa Slāvu ielu virzienā no Krasta ielas, būs jābrauc pa estakādi pāri Slāvu rotācijas aplim, tādējādi nokļūstot Lubānas ielā. Lai nokļūtu Slāvu rotācijas aplī, no Lubānas ielas būs jānogriežas pa labi uz Katlakalna ielu, tad pa labi uz Krustpils ielu un jābrauc līdz Slāvu rotācijas aplim. Braucot no Slāvu rotācijas apļa Krasta ielas virzienā, satiksme tiks novirzīta uz jaunizbūvēto estakādi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas, 18. septembra, plkst. 13.00 Rīgas iedzivotāji un viesi varēs izmantot pirmās trīs no sešām jaunajām Dienvidu tilta estakādēm pāri Maskavas un Krasta ielai.

Tuvakajā laikā transporta satiksmei tiks atvērta ceturtā estakāde virzienā no Krasta ielas uz Slāvu dzelzceļa pārvadu, pavēstīja sabiedrikso attiecību kompānijas Hill and Knowlton Latvia speciāliste Sabīne Vulfa.

Līdzšinējā nobrauktuve no Slāvu dzelzceļa pārvada pa Slāvu ielu virzienā uz Krasta ielu turpmāk tiks slēgta.

Izmaiņas tiks veiktas arī autobusu kustības maršrutos. Turpmāk 15. un 31. autobuss, kas kursē maršrutā Jugla 3 – Dārziņi, nepieturēs Zilupes ielas pieturā, kas atrodas starp pieturām Lubānas iela un Keramika virzienā uz Dārziņiem.

Kā iepriekš ziņots, Dienvidu tiltu transporta kustībai atklās šī gada 17. novembrī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūlija noslēgumā Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvnieks BERERIX uzsāks Dzirnavu ielas dzelzceļa pārvada būvniecību.

Pārvada izbūves laikā, no 24. jūlija līdz 31. augustam, Dzirnavu ielā, posmā no Satekles ielas līdz Turgeņeva ielai, tiks ierobežota un daļēji slēgta visa veida transportlīdzekļu satiksme un gājēju pārvietošanās, savukārt posms no Kļavu ielas līdz Abrenes ielai tiks slēgts pilnībā. Pirms darbu uzsākšanas Dzirnavu ielā, tiks atjaunota pilnvērtīga četru joslu satiksme Lāčplēša ielā.

Rail Baltica projekta Dzirnavu ielas zonā šobrīd norit pārvada gala balstu izbūves darbi, pabeigta atbalstsienu un tuvumā esošā mehāniski stiprinātās grunts uzbēruma izbūve un, noslēdzot tehniskos sagatavošanās darbus, tiks uzsākta arī jaunā dzelzceļa pārvada izbūve. Būvniecības darbu laikā, no 24. jūlija līdz 31. augustam, plānots veikt pārvada laiduma siju montāžu, inženiertīklu rekonstrukciju izbūvi abās ielas pusēs, kā arī Dzirnavu, Turgeņeva un Abrenes ielas krustojuma pārbūvi. Būvniecības darbu laikā pilnsabiedrība BERERIX nodrošinās informatīvo zīmju izvietošanu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Vislētāk Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecību sola pabeigt Transport Systems

BNS, 03.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vislētāk Dienvidu tilta trešās kārtas – posma no Bauskas ielas līdz Ziepniekkalna ielai – būvniecību pabeigt sola Dienvidu tilta ģenerālbūvnieks Transport Systems, liecina neoficiāla informācija.

Saskaņā ar to konkursā par Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecības pabeigšanu iesniegtie pretendentu piedāvājumi, kas ietver būvniecību un finansējumu, ir no 23,383 miljoniem latu līdz 31,758 miljoniem latu ar pievienotās vērtības nodokli.

Transport Systems Zemgales virziena maģistrālā transporta mezgla būvniecību ar finansējuma piesaisti piedāvā pabeigt par 23,383 miljoniem latu, piegādātāju apvienības ACB, Tilts un viadukts piedāvātā summa ir 23,604 miljoni latu, kompānijas AB Kauno tiltai – 25,792 miljoni latu, savukārt būvfirmu grupa Binders un Arčers būvniecību sola pabeigt par 31,758 miljoniem latu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgā turpinās pēdējos gados lielākie brauktuvju seguma remontdarbi, palielinot satiksmes drošību un ērtību vairāk nekā uz desmit tiltiem un pārvadiem, kā arī 30 ielu posmos.

Ielu seguma atjaunošana jau ir pabeigta K. Ulmaņa gatvē no Lielirbes ielas līdz pilsētas robežai, Vienības gatvē no Ozolciema ielas līdz pilsētas robežai, Maskavas ielā pie pilsētas robežas, uz tilta pār Sarkandaugavu Kundziņsalā, Vanšu tilta labā krasta estakādē, Jaunciema gatvē pie Mežvidu ielas, uz satiksmes pārvada pār dzelzceļu Jūrmalas gatvē, Duntes ielā no dzelzceļa viadukta atsevišķās vietās un Salu tilta uzbrauktuvē no Krasta ielas, 13. janvāra ielā, 11.novembra krastmalā, Jāņogu ielas posmā no Taisnās ielas līdz Dārziņu 30.līnijai, Taisnajā ielā no Ābeļu līdz Jāņogu ielai, Rātsupītes ielas posmā no Kleistu ielas līdz PV "Mikrobioloģijas institūts", Ķīpsalas posmā pie Vanšu tilta, kā arī uz tiltiem pār Kīleveina grāvi Buru ielā un Zunda kanālu Balasta dambī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas Oskara Kalpaka tiltam ir svarīga loma transporta kustības nodrošināšanā ikdienā, kā arī bagāta vēsture. Tas ir vienīgais šāda veida izgriežamais tilts Latvijā un visās Baltijas valstīs.

Oskara Kalpaka tilts būvēts 1906. gadā, lai savienotu cariskās Krievijas kara flotes bāzi Karostu ar pilsētu un būtu iespēja ērti pārvietoties gan kuģiem, gan arī tā laika transportam, piemēram, zirgu pajūgiem, un ļaudīm. To projektējis vācu inženieris Haralds Halls, un tā garums ir 132.28 metri, augstums virs ūdens līmeņa 8.32 metri. Tilts pārdzīvojis divus pasaules karus un dažādus saimniekus, kas ietekmējis arī tā ekspluatāciju.

Kara flotes bāzei bija nepieciešama osta, tāpēc tika rakts kanāls. Visa Karosta jeb imperatora Aleksandra III osta tika uzbūvēta vien 16 gadu laikā. Tika izrakts kanāls un bija nepieciešams tilts, kas varētu nodrošināt piegādes satiksmi pa sauszemi uz Karostu, kā arī tajā pat laikā varētu notikt kuģu kustība - tātad tilts bija jābūvē atverams. «Inženieri domāja, vai to būvēt paceļamu vai izgriežamu. Tika nolemts būvēt izgriežamu, jo, ja tilts būtu paceļams, tad vējš to lauztu. Atlases konkursā uzvarēja tas uzņēmējs, inženieris, būvnieks, kas varēja objektu uzbūvēt par valstij visizdevīgāko naudu,» biznesa portālam db.lv stāsta vēsturnieks Juris Raķis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Līdz jūlijam tiks pabeigta Dienvidu tilta otrās kārtas būvniecība

Ingrīda Drazdovska, 14.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Transportlīdzekļu satiksmei vasarā atklāt Dienvidu tilta turpinājums Daugavas labajā krastā – Slāvu maģistrālais transporta mezgls, informē darbu veicējs Transport Systems.

Līdz jūlijam pakāpeniski plānots atvērt vairākus pārvada posmus. Plānots, ka satiksmei tiks atvērts jaunais pārvads pār dzelzceļu, estakāde no Slāvu pārvada uz Lubānas ielu, nobrauktuve no minētās estakādes uz Piedrujas ielu, kā arī rotācijas aplis un nobrauktuve no Slāvu pārvada uz rotācijas apli.

Līdz šim uzņēmums Transport Systems jau veicis vairāk nekā 85% no visiem būvdarbiem, tostarp betona konstrukciju un inženiertīklu izbūves darbus. Iestājoties būvdarbiem labvēlīgākiem laika apstākļiem, tiks turpināti asfaltēšanas un ceļu aprīkošana ar drošības barjerām, ceļa zīmēm utt. Turpināsies arī labiekārtošanas darbi – ietvju izbūve, apzaļumošana, koku un krūmu stādīšana.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecība var gaidīt līdz oktobrim, kad pēc Saeimas vēlēšanām būs skaidrība par iespējām piesaistīt Eiropas Savienības (ES) līdzfinansējumu, norāda Rīgas domes (RD) priekšsēdētājs Nils Ušakovs.

Viņš uzsvēra, ka pašvaldībai trešās kārtas būvniecību vajadzēs pabeigt un par to nav šaubu.

«To [tilta trešo kārtu] pabeigt un nodot ekspluatācijā bija plānots 2012.gadā, līdz ar to mums ir laiks. Būvniekiem tagad ir brīvie resursi, un viņi ir gatavi kaut ko pabeigt,» klāstīja Ušakovs.

Rīgas mērs paskaidroja, ka par Dienvidu tilta trešās kārtas jeb Zemgales maģistrālā transporta mezgla būvniecību pilsētai, visticamāk, būs jāmaksā no pilsētas budžeta, jo pašvaldība līdzekļus diez vai aizņemsies.

Tā kā būvniecībai nepieciešami 10-14 miljoni latu, kurus vajadzēs noņemt citiem mērķiem, pašvaldība ir ieinteresēta pagaidīt līdz oktobrim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divu gadu laikā Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvniecības procesā izbūvēti 68% trases dienvidu puses pāļu, norakti 45 000 m3 dzelzceļa uzbēruma un izbūvēta 230 m gara dzelzceļa uzbēruma atbalsta siena, izveidoti jauni 43 km telekomunikāciju un jaudas kabeļu tīkli un vairāk nekā 100 km dzelzceļa signalizācijas kabeļu tīkls, demontēta t/c “Titāniks” ēka un uzbūvēta jauna transformatoru stacija.

Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvniecība norit jau divus gadus, tā tika uzsākta 2020. gada novembrī.

“Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvniecība Rīgas mērogam ir lielākais un apjomīgākais infrastruktūras būvniecības projekts, kas ietekmēs Rīgas vizuālo tēlu, mobilitāti un attīstības iespējas vēl vairākas desmitgades. Atbilstoši būvniecības apjomam – arī risinājumu izstrādē un saskaņošanā iesaistīts rekordliels ieinteresēto pušu skaits,” akcentē Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

Lai darbi noritētu veiksmīgi un tiktu respektētas dažādu sabiedrības grupu vēlmes un vajadzības, Eiropas Dzelzceļa līnijas un būvnieks BERERIX sadarbojies ar vairāk nekā 100 nozares, infrastruktūras un NVO partneriem. Ap 80% no iesniegtajiem būvniecības risinājumiem un dažādu sabiedrības grupu vajadzībām un interesēm ir ņemtas vērā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz 2020. gadam, piesaistot ES līdzekļus, Rīgā iecerēti nopietni satiksmes infrastruktūras uzlabošanas darbi, tostarp paredzēti jauni tuneļi.

No 2014. gada līdz 2020. gadam Rīgai no Kohēzijas fonda būs pieejami 268 milj. eiro ar 70–85% līdzfinansējuma intensitāti, DB informē Rīgas domes Satiksmes departamentā. Trīs galvenie iezīmētie projekti ir Salu tilts, kura rekonstrukciju iecerēts sākt šogad, Austrumu maģistrāle un Kreisā krasta pievedceļi ostai jeb Raņķa dambja projekts. To saraksts iesniegts izvērtēšanai Satiksmes ministrijā, no kuras vasaras vidū tiek gaidīta atbilde.

Satiksmes ministrijā DB norāda, ka valdības apstiprinātajā programmā Izaugsme un nodarbinātība 2014.–2020. gada plānošanas periodam, kas nosaka ES fondu investīciju veikšanas principus un atbalstāmās darbības, kā viens no specifiskajiem atbalsta mērķiem ir «nodrošināt nepieciešamo infrastruktūru uz Rīgas maģistrālajiem pārvadiem un novērst maģistrālo ielu fragmentāro raksturu», lai samazinātu sastrēgumus un novērstu infrastruktūras pārrāvumus pilsētas maģistrālo ielu tīklā. Cits specifiskais atbalsta mērķis – Pilsētu infrastruktūras sasaiste ar TEN-T tīklu – vērsts uz to, lai veicinātu lielo pilsētu transporta infrastruktūras integrētu sasaisti TEN-T tīklā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgā, Bukaišu ielā ierobežo transportlīdzekļu apstāšanos ielas malā

, 20.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No piektdienas, 17. oktobra, Bukaišu ielas visā garumā abās ielas pusēs ir aizliegta transportlīdzekļu apstāšanās ielas malās. Šīs satiksmes organizācijas izmaiņas nepieciešamas drošai satiksmes plūsmai pa Bukaišu ielu līdz ar satiksmes atklāšanu pār Dienvidu tiltu, kā rezultātā satiksmes intensitāte uz šīs ielas ievērojami palielināsies.

Līdz ar satiksmes atklāšanu pār Dienvidu tiltu, Bukaišu iela uz laiku līdz pilnīgai tilta maģistrālo pievedceļu izbūvei Daugavas kreisajā krastā kļūs par vienu no pieslēgumiem Dienvidu tiltam. Šo ielu izmantos tie, kas no Ziepniekkalna dosies Dienvidu tilta virzienā. Tā kā Bukaišu ielā ir viena braukšanas josla katrā virzienā, drošai satiksmes plūsmai ir nepieciešams ierobežot transportlīdzekļu apstāšanos ielas malās. Pretējā gadījumā stāvošie automobiļi ielas malā neļautu izmainīties diviem kravas automobiļiem. Lai vietējie iedzīvotāji un uzņēmumu darbinieki pierastu pie izmaiņām, šīs satiksmes organizācijas izmaiņas ir ieviestas kopš 17. oktobra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgā būs īslaicīgi siltumapgādes pārtraukumi

, 24.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar Slāvu maģistrālā transporta mezgla izbūvi ir nepieciešams pārcelt siltumtrasi. Šādi laika posmā no 25. līdz 27. septembrim tiks pārtraukta siltumenerģijas un karstā ūdens piegāde 57 ēkām Rīgā.

Īslaicīgi siltumapgādes un karstā ūdens padeves pārtraukumi no 25. līdz 27. septembrim gaidāmi ēkām ar šādām adresēm: Dārzciema 86, Dārzciema 86/1, Dārzciema 86/2, Dārzciema 86/3, Dārzciema 129, Dārzciema 131/1, Dārzciema 131/2, Dārzciema 131/3, Katlakalna 6, Krustpils 15, Līvānu 1k.1, Līvānu 1k.2, Lubānas 41/1, Lubānas 41/2, Lubānas 41/3, Lubānas 41/4, Lubānas 41/5, Lubānas 41/6, Lubānas 43a, Lubānas 43/1, Lubānas 43/2, Lubānas 43/3, Lubānas 43/4, Lubānas 43/5, Lubānas 44/50, Lubānas 45, Lubānas 47, Lubānas 49 (1), Lubānas 52, Lubānas 54, Lubānas 56, Lubānas 56a, Lubānas 56b(d), Lubānas 60 k.3, Lubānas 60 k.4, Lubānas 60 k.5, Lubānas 60 k.6, Lubānas 60 k.7, Lubānas 60 k.8, Lubānas 60 k.9, Lubānas 66, Lubānas 76, Ļaudonas 3, Rencēnu 21, Rēzeknes 2, Rēzeknes 2a, Slāvu 13/1, Slāvu 13/2, Slāvu 13/3, Slāvu 13/4, Slāvu 15, Slāvu 17, Slāvu 19, Slāvu 23, Slāvu 23a, Slāvu 25 un Slāvu 25a.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Rail Baltica izbūves uzraudzība Centrālajā stacijā izmaksās 24 miljonus eiro

Zane Atlāce - Bistere, 19.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rail Baltica līnijas izbūves uzraudzību un kvalitātes ekspertīzes Centrālajā dzelzceļa stacijā Rīgā veiks apvienība EGIS RAIL SA, DB Engineering & Consulting GMbH un EGIS Batiments International, informē Eiropas Dzelzceļa līnijas komunikācijas vadītāja Rita Voronkova.

Darbu veicējs noskaidrots atklātā starptautiskā konkursā. Konkursa uzvarētājam 5 gadus, kas ietver visu projektēšanas un būvdarbu periodu, un 5 gadus, kas ietver garantijas periodu, būs jāveic Rail Baltica līnijas izbūves Centrālajā dzelzceļa stacijā Rīgā un arī jauna tilta un uzbēruma kompleksās apbūves konsultanta/inženiera pienākumus, kā arī jāveic ekspertīze un būvuzraudzība. Kopējā līguma summa ir 23 959 441,56 EUR bez PVN.

Ņemot vērā komplicēto darba uzdevumu, līguma izpildītājam būs jānodrošina daudzu speciālistu un sertificētu ekspertu, piemēram, dzelzceļa sliežu ceļu būvprojektu, elektroietaišu būvprojektu, arhitektūras risinājumu, ēku konstrukciju būvprojektu, ceļu būvprojektu ekspertu, kā arī dzelzceļa kontakttīklu projektētāja un būvdarbu būvuzraugi, BIM speciālista u.c., iesaiste.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dienvidu tilta trešās kārtas būvniecība varētu atsākties nākamā gada aprīlī, informē Rīgas vicemērs Andris Ameriks, piebilstot, ka ziemā neviens neko nebūvēs, un pašvaldībai savi mājas darbi ir jāpaveic līdz nākamā gada aprīlim.

«Ja aprīlī sāksies tilta trešās kārtas būvdarbi, to varētu pabeigt līdz gada beigām. Pa nepilnu gadu līdz nākamā gada pavasarim šos darbus ir iespējams paveikt. Vismaz tā apgalvo mūsu profesionāļi,» sacīja Ameriks.

Rīgas vicemērs paskaidroja, ka iepriekš līgums ar esošo būvnieku tika izbeigts, jo tajā bija noteikts, ka tiek ņemti vērā Centrālās statistikas pārvaldes (CSP) oficiālie dati par būvniecības cenu izmaiņām tiltu un transporta būvju celtniecībā. «Brīdī, kad CSP iedeva datus, kuros norādīts, ka tiltu būvē līdz šim ir bijusi deflācija, Dienvidu tilta būvnieki uzreiz apgalvoja, ka tas ir pilnīgs murgs un ka viņi par to cenu, kas ir apkopota, vadoties no CSP datiem, darbu nevar paveikt un cenu samazināt nav iespējams. Viņuprāt, CSP ir kļūdījusies un, tik lielā mērā viņi nav gatavi piekāpties. Tādējādi dome nonāca strupceļā – vai nu mēs sākam ilgu un garu tiesvedību ar būvnieku, lai noskaidrotu, kuram tad ir taisnība, vai arī pārtraucam līgumu. Tādējādi līgums tika izbeigts,» viņš klāstīja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vairākām ielām Rīgā piešķirs, mainīs vai likvidēs nosaukumus

Dienas Bizness, 07.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinot adresācijas sakārtošanu galvaspilsētā, šodien, 7.jūlijā Rīgas domes deputāti sēdē nolēma piešķirt, mainīt vai likvidēt vairāku ielu nosaukumus.

Par Nordeķu ielu pārdēvēs Lielezeres ielas posmu no Dzirciema ielas ziemeļu virzienā līdz Slokas ielai. Dārza ielas posmu no Jūrmalas gatves līdz adresei Dzirciema iela 23 pārdēvēs par Usmas ielu.

Savukārt Sēlpils ielas atzaru līdz Purva ielai pārsauks par Veco Sēlpils ielu.

Ielas posmam no Mārupes ielas līdz zemes vienībai, kas pašreiz atrodas Mārupes ielā 19, piešķirs Gardenes ielas nosaukumu.

Fridriha Candera ielas nosaukums piešķirts ielai bez nosaukuma no Kalnciema ielas līdz Lielirbes ielai, nosakot Fridriha Candera ielas novietni no Smārdes ielas līdz Lielirbes ielai. Ielu bez nosaukuma no Mežmalas ielas līdz Rikšotāju ielai sauks Platones iela, nosakot šīs ielas novietni no Nīkrāces ielas līdz Rikšotāju ielai.

Komentāri

Pievienot komentāru