Tranzīta uzņēmums SRR atļauj Dienas Biznesa fotogrāfam «knipsēt» notiekošo rosību Rīgas ostā, un izrāda, kā Rīgas ostā tiek pārkrauti ferosakausējumi no Kazahstānas un dzelzsrūda no Krievijas.
#1/12
AS SRR ir tranzīta uzņēmums, kas gada laikā kāpinājis apgrozījumu 5,5 reizes līdz 12,7 milj. Ls. Savukārt trīs gadu laikā panākts 3 637% apgrozījuma pieaugums. Attēlā AS SRR padomes loceklis Jevgenijs Jačmenkins par mērķi izvirzījis kravu apjomu palielināšanu un klientu bāzes paplašināšanu.
#2/12
SRR specializējas kravu transportēšanā pa dzelzceļu. Dzelzceļa pārvadājumi veido 80 līdz 85%, ar autotransportu uz Eiropu ved ap trīs līdz četriem procentiem kravu, pārējie ir jūras sūtījumi. Galvenie produkti ir Krievijas dzelzs rūda, Kazahstānas ferosakausējumi, tālāk tie tiek transportēti uz Eiropu un Ameriku.
#3/12
Vest caur Rīgu šāda veida kravas sanāk izdevīgāk – tuvāk un lētāk – nekā caur Sanktpēterburgu vai Ustjlugu. Ne tikai Latvijas ģeogrāfiskais stāvoklis, bet arī Satiksmes ministrijas un AS Latvijas dzelzceļš politika, kā arī kvalitatīvi termināla pakalpojumi ostā, ļauj uzņēmumam būt konkurētspējīgam, salīdzinot ar kaimiņvalstu kompānijām.
#4/12
Uzņēmums dibināts 2007. gada septembrī, bet strauji attīstīties sāka 2009. gadā, kopš tā laika kā viena no lielākā Centrālāzijas pārvadātāja – kompānijas Transsystem partneris – veic uzņēmumā Eurasian Natural Resources Corporation (ENRC) ietilpstošo kompāniju produkciju pārvadājumus no Kazahstānas caur Rīgu uz Vācijas un Amerikas industriālajām zonām. Līdz tam šīs kravas tika virzītas caur Klaipēdu.
#5/12
Tranzīta biznesā ideja ir šāda – kur ir izdevīgāk, tur arī krava tiek vesta. Rīgai ir izdevīga ģeogrāfiska atrašanās vieta, tas ir nozīmīgs stratēģisks punkts, kas savieno Eirāzijas Rietumus ar Austrumiem.
#6/12
Gan Tallinā, gan Krievijas ostās vērojama pozitīva kravu apjoma pieauguma dinamika. SRR sekmēja dotās kravas veida plūsmas piesaisti uz Rīgu, jo vest caur Rīgu šāda veida kravas sanāk izdevīgāk – tuvāk un lētāk – nekā caur Sanktpēterburgu vai Ustjlugu.
#7/12
2009. gadā SRR tika atzīts par Kazahstānas uzņēmuma Transsystem gada partneri.
#8/12
Starp SRR klientiem ir viens no lielākajiem dzelzsrūdas izejvielu ražotājiem pasaulē – Krievijas holdinga Metalloinvest rūpnīcas, kas nodrošina 65% kravu apjoma.
#9/12
Rīgas Centrālajā terminālī tika uzbūvēta tikai ferosakausējumu kravām paredzēta noliktava.
#10/12
Pakāpeniski kravu apjomi – ferosakausējumi, kas nāk no divām Kazahstānas rūpnīcām – auga, līdz pērn gandrīz sasniedza 450 tūkstošus tonnu jeb 20 tūkstošus TEU (20x8x8 pēdas) konteinerus.
#11/12
Agrāk uzņēmumam bija dažādi konteineru komerckravu u.c kravu sūtījumi nelielā apjomā, salīdzinot ar šodienas situāciju. Tobrīd bija 8 darbinieki, tagad uzņēmuma grupā strādā 48 cilvēki.