Dienas Bizness

  • 11 svētdiena,
    decembris

    Voldemārs, Valdemārs, Valdis

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8394

    USD: 1.0559

Ražošana

Atkusnis mudina uz biznesu  4

Sākam biznesu Ekonomika sāk atsilt, nozare pazīstama, 
un risks ir neliels - ar šādiem apsvērumiem metas biznesā.

Jaunā kravas pārvadājumu uzņēmuma SIA Mercargo īpašniekiem Dmitrijam Lagutikam un Andrejam Švedovam ir iepriekšēja pieredze transporta un loģistikas jomā. «Esmu ar to pazīstams no bērnības - tēvs ar to nodarbojas. Pašlaik viņam pieder uzņēmums ar 30 kravas auto. Man ir, kam lūgt padomu,» Dmitrijs stāsta un piebilst, ka uz viņa centieniem tēvs raugās pozitīvi, tikai dažreiz kaut ko pakritizējot. Dmitrijam šis ir pirmais paša dibinātais uzņēmums, Andrejam jau ir pieredze, arī izglītība iegūta uzņēmējdarbības vadībā.

Mercargo ir pavisam jauna SIA - dibināta pirms mēneša, tomēr gluži tukšā vietā tā nav radusies. Divi darba instrumenti - busiņš un neliela kravas automašīna - jaunajiem uzņēmējiem jau bijusi, vēl viens kravas vilcējs nopirkts kopīgi - katrs tajā ieguldījis piecus tūkstošus eiro. Starta komplektam nomā vēl paņemta piekabe - ar izpirkuma tiesībām. Pirms trim gadiem Dmitrijs ieguva starptautiskā kravas autopārvadātāja licenci. Toreiz esot izgājis kursus un nokārtojis valsts eksāmenu.

Saistītie raksti

Uz tuvām zemēm

Pagaidām Mercargo galvenie kravas pārvadājumu maršruti ir Somija un Polija, tiek vests arī pa Latviju. No Latvijas uz Poliju lielākoties kūdru, koksni, metāla konstrukcijas. No Polijas kravas esot ļoti dažādas - trauki, sadzīves preces. Uz Somiju - metāla konstrukcijas, no turienes - riepas un daudz ko citu. Uz Krieviju un citiem tālākiem maršrutiem uzņēmēji pagaidām neplāno laisties. Lai pārvadātu uz Krieviju, ir vajadzīga Tir Carnet atļauja, kas apliecina pievienošanos starptautiskai konvencijai par pārvadājumiem uz trešajām valstīm bez muitas pārbaudes uz robežas. Šis dokuments prasa diezgan lielus ieguldījumus - apdrošināšanas iemaksa ir 20 tūkst. eiro, jākļūst par asociācijas Latvijas auto biedru, tas maksā vēl divus tūkstošus. Tik lieli ieguldījumi jaunajam uzņēmumam pašlaik nav pa spēkam. Savukārt no Eiropas valstīm, piemēram, Vācijas, Itālijas pagaidām attur attālums un izmaksas. «Mūsu mašīnas nav tik jaunas. Ja kaut kas notiek, tad jāsedz evakuācijas izmaksas un remonts. Ja mašīna salūst uz autobāņa, tad vienīgais, ko var darīt - apmaksāt beigās piesūtīto rēķinu. Turklāt, jo tālāk brauc, jo lielāki apgrozāmie līdzekļi vajadzīgi - degvielai, samaksai par ceļiem, kur tāda ir.» Pašlaik Mercargo ir aptuveni 10 klienti - lielākoties ražošanas un loģistikas uzņēmumi. Šim gadam galvenais mērķis - veiksmīgi nostrādāt līdz 2011. gadam. Apgrozījumam uzņēmēji nopietnas aplēses neesot veikuši, aptuveni 20 tūkst. eiro mēnesī varētu būt. Pašlaik uzņēmumā strādā četri cilvēki - abi īpašnieki un divi šoferi. Iespējams, ka tuvākajā laikā tiks meklēts arī dispečers, Dmitrijs pieļauj.

Lūko pēc nišas

Uzņēmēja vērojumi liecina, ka tirgū pašlaik trūkst autopārvadātāju - pirms krīzes nozare strauji uzplauka, radās daudz jaunu uzņēmumu, līzingā tika pirktas mašīnas. Pirms pusotra gada, kad darba nebija, daudzi bankrotēja, deva atpakaļ līzingā paņemtās mašīnas bankām. Bija pilni mašīnu plači, tika pārdotas uz ārzemēm. Tagad labu mašīnu grūti atrast. Nav arī pārvadātāju. Par to, ka tirgus atdzīvojas, viņš spriež arī pēc cenām par pārvadājumiem - pēdējā pusgada laikā tās esot cēlušās. Ņemot vērā tirgus situāciju, Mercargo šogad gribētu palielināt savu kapacitāti un nopirkt vēl vienu kravas vilcēju ar puspiekabi. Dmitrijs lēš, ka tāds auto maksā no 12 tūkst. eiro par lietotu līdz pat 70 tūkst. eiro par jaunu. Tādu - spožu, tikko no rūpnīcas izripojušu viņš negribētu, jo tad būtu jāuzņemas pārāk lielas parādsaistības.

«No mašīnas, kas ņemta līzingā, peļņa neiznāk,» saka Dmitrijs. Viņš lēš, ka maksājums par tādu ir ap 1 500 eiro mēnesī 3 - 4 gadus, tāpēc labāk izvēlēties tehniku, kas ir gadus piecus jau kalpojusi. Uzņēmējs plāno, ka nākotnē uzņēmums varētu specializēties negabarīta kravās, piemēram, pārvadāt traktortehniku vai ko citu, ko nevar ielikt piekabē. «Niša vajadzīga, jo tad konkurēt ir vieglāk,» Dmitrijs uzskata.

Vaicāts par iespējamiem šķēršļiem uzņēmuma attīstībai, viņš min negodīgus klientus, kas nenorēķinās par pakalpojumiem, un to, ka ekonomika vēl ir diezgan nestabila. Tomēr cerība ir, ka klienti būs godīgi un ekonomika lēnām atkopsies. Pagaidām līdztekus uzņēmējdarbībai abi Mercargo īpašnieki strādā algotu darbu. «Bizness vēl tik daudz laika neprasa - lielāko daļu var nokārtot pa telefonu vai internetā,» nosaka Dmitrijs.

Fakti
SIA Mercargo
▶ Nozare: loģistika, kravu pārvadājumi, tranzīts
▶ Pakalpojumi: kravu pārvadājumi, ekspedīcija un starpniecība kravu pārvadājumos
▶ Dibināts: 2010. g. septembrī
▶ Atrodas: Rīgā
▶ Īpašnieki: Dmitrijs Lagutiks (85 %), Andrejs Švedovs (15 %)
Avots: Mercargo

 

Laikraksts "Dienas Bizness", atbalstot "SEB bankas" iniciatīvu, uzsāk projektu "Atbalsti jauno uzņēmumu!".

Jaunākās ziņas kategorijā

Lietuvas autopārvadātāji Rietumeiropā veido atpūtas centrus saviem šoferiem

Lietuvas lielākās starptautisko autokravu pārvadājumu kompānijas sākušas Rietumeiropā veidot atpūtas centrus saviem šoferiem, ņemot vērā vietu trūkumu publiskajos stāvlaukumos un stingrākās prasības, kas izvirzītas attiecībā uz...

Reklāma