Dienas Bizness

  • 11 svētdiena,
    decembris

    Voldemārs, Valdemārs, Valdis

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8394

    USD: 1.0559

Ražošana

AFP/SCANPIX

Ātrgaitas vilciena līnija līdz Maskavai, izdevīgāka nekā Rail Baltica  17

Satiksmes ministra Ulda Auguļa (ZZS) uzskata, ka izdevīgāks projekts Latvijai ir ātrgaitas vilcienu līnijas izveide starp Rīgu un Maskavu nevis dzelzceļa projekts Rail Baltica.

Projekts par ātrgaitas vilciena izveidi astoņos gados, pēc ministra teiktā, esot reāls un izveidotā darba grupa patlaban veidojot memorandu. U.Augulis arī piebilda, ka šim ir jābūt Eiropas Savienības un Krievijas projektam nevis tikai Latvijas un Krievijas, lai nebūtu jāiegulda tikai mūsu valsts līdzekļi. Atbalsts no Krievijas puses esot ļoti liels.

Saistītie raksti

Runājot par izdevīgumu, U.Augulis norāda, ka gada nogalē visas avio un dzelzceļa biļetes šajā virzienā esot izpirktas, un arī Rīgas viesnīcas esot pilnas. Pasažieru pietiekamu pieplūdumu veicinātu arī Krievijā plānotais pasaules čempionāts futbolā 2018.gadā. Futbola fani no citām valstīm, iespējams, varētu doties uz Krieviju caur Rīgu.

DB jau rakstīja, ka Baltijas valstu pārstāvji konceptuāli vienojušies, ka izdevīgākais Rail Baltica maršruts būtu Tallina - Pērnava - Rīga - Bauska- Paņeveža - Kauņa.

Šajā maršrutā plānots izbūvēt jaunas 1435 mm platuma sliedes, lai ātrgaitas dzelzceļa līnija nodrošinātu ātrumu līdz 250 km/h, savukārt vidējais ātrums maršrutā varētu būt 170 km/h. Tas nozīmē, ka ceļu no Rīgas uz Tallinu būtu iespējams veikt divās stundās, līdzīgi arī maršrutā Rīga - Kauņa.

Rail Baltica projekta izpēte iekļauta Eiropas komunikāciju tīklu (TEN-T ) 2007. – 2013. gada perioda daudzgadu programmā, un Rail Baltica ir ES prioritārais projekts. No TEN-T budžeta izpēte tiek finansēta 50% apmērā. Projekta nacionālo līdzfinansējumu 50% apmērā nodrošina katra valsts no sava budžeta. Izpētes kopējās izmaksas ir 396 tūkst. eiro.
 

Jaunākās ziņas kategorijā

Lietuvas autopārvadātāji Rietumeiropā veido atpūtas centrus saviem šoferiem

Lietuvas lielākās starptautisko autokravu pārvadājumu kompānijas sākušas Rietumeiropā veidot atpūtas centrus saviem šoferiem, ņemot vērā vietu trūkumu publiskajos stāvlaukumos un stingrākās prasības, kas izvirzītas attiecībā uz...

Reklāma