Transports un loģistika

Atsāks pārvadājumus Valkas — Valgas dzelzceļa atzarā

Rudīte Šmite, 17.12.2004

Jaunākais izdevums

Jaunnedēļ pēc vairāk nekā desmit gadu pārtraukuma atsāksies kravu pārvadājumi dzelzceļa atzarā Valka — Valga, kas savieno Valkas rūpniecisko teritoriju ar maģistrāli Rīga — Sanktpēterburga — informē degvielas tirdzniecības uzņēmuma SIA Tīne direktors Genādijs Grigorjevs. Sākotnēji degvielas cisternu transportēšanai uz noliktavām atzaru izmantos pati SIA Tīne, kas 2,6 kilomteru garā sliežu ceļa sakārtošanā ir ieguldījusi vairāk nekā 15 000 latu. Taču perpsektīvā dzelzceļa pakalpojumiem uzņēmums cer piesaistīt arī klientus. Dzelzceļa atzaru Valkas pilsētas dome uzņēmumam ir iznomājusi līdz 2009. gadam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Būvniecības valsts kontroles birojs oficiāli pieņēmis ekspluatācijā jaunizbūvētā Valgas – Valkas Dvīņu pilsētas centra Valkas pilsētas daļu.

Valgas pilsētas daļa pieņemta ekspluatācijā 2021. gada 3. februārī. Līdz ar to noslēgusies viena no INTERREG Igaunijas – Latvijas programmas 2014 – 2020 projekta "Valgas – Valkas Dvīņu pilsētas centra attīstība" (Nr. Est-Lat 51) galvenajām aktivitātēm.

Valgas – Valkas Dvīņu pilsētas centra būvdarbu ietvaros tika izbūvēts jauns gājēju tilts ar šūpolēm pāri Varžupītei, centrālais laukums ar skatuvi / nojumi, informācijas punktu un bērnu rotaļu laukumu, gājēju takas gar Varžupīti, pie Ramsi ūdensdzirnavām ierīkots kultūras un sporta aktivitāšu centrs, kā arī Raiņa / Sõpruse ielu posmā no Latgales ielas Latvijā līdz Raja ielai Igaunijā pārveidota par gājēju ielu, tādējādi savienojot dvīņu pilsētas centrus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Raidījums: Latvijas iedzīvotāji ārstēties izvēlas Igaunijas slimnīcā

Lelde Petrāne, 30.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Arvien vairāk Valkas iedzīvotāju pēc vietējās slimnīcas slēgšanas medicīnisko palīdzību meklē nevis Valmieras slimnīcā, bet Valgas slimnīcā. Līdz ar to arī nauda no Latvijas veselības aprūpes budžeta nonāk pie kaimiņvalsts mediķiem, svētdien vēstīja LNT raidījums Top 10.

Laikā, kad Valkas slimnīca bija uz pastāvēšanas robežas, aktualizējās jautājums - kuru virzienu izvēlēsies Valkas iedzīvotājs, ja likvidēs pilsētas slimnīcu: pussimt kilometru attālo Valmieru vai kilometru attālo Valgu. Pirms gada slimnīca Valkā tika slēgta.

Pērn slimnīcu Valgā apmeklēja apmēram 70 Latvijas pacienti. Taču šogad šis skaits ir krietni audzis un piecos mēnešos pie igauņu dakteriem vērsās jau 80 Latvijas iedzīvotāji. Tikmēr Vidzemes slimnīcā pēc neatliekamās palīdzības vērsušies 35 valcēnieši.

«Tur ir lētāk. Ja jāpaliek slimnīcā, par dienu jāmaksā tikai 25 kronas – tas ir lats un 12 santīmi, Latvijā – deviņi lati. Man te jāstrādā divas dienas, lai šo naudu nopelnītu un pat tad nenopelnīšu, lai Latvijas slimnīcā paliktu kaut vienu dienu, » Top 10 norādījusi kāda Valkas iedzīvotāja.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pieļauj, ka robežsargu čammāšanās dēļ mirusi avārijā cietusi sieviete

, 21.06.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

12.jūnijā plkst. 8.05. Valgas policija saņēmusi ziņu par avāriju Valgā uz Vabaduse ielas. Neskatoties uz lūgumiem un pierādījumiem par pacientes ārkārtīgi smago stāvokli, visiem ātrajā palīdzībā esošajiem pārbaudīti dokumenti, pasu dati ievadīti datorā, bet feldšere ar aktu nodota atpakaļ Igaunijā, jo viņai bijušas tikai tiesības. Rezultātā cietusī sieviete mirusi.

"Diemžēl, šis ir otrais gadījums, kur iespējamais cilvēka nāves iestāšanās cēlonis ir vēl līdz šim neatrisinātais robežas šķērsošanas jautājums ārkārtas gadījumos", Db.lv informēja Valgas - Valkas kopējā sekretariāta vadītāja Anita Tannenberga.

Viņa skaidroja: "12.jūnijā plkst. 8.05. Valgas policija saņēma ziņu par avāriju Valgā uz Vabaduse ielas. 1926. gadā dzimusī gājēja Malvina, šķērsojot ielu tam neparedzētā vietā, pakļuva zem automašīnas, gūstot smagas traumas.

Kā savā paskaidrojumā raksta Valgas ātrās palīdzības feldšere Irina Vasiļjeva, pēc izsaukuma saņemšanas ātrās palīdzības brigāde nekavējoties devusies uz notikuma vietu, pacientei tika konstatēta galvaskausa trauma, kā arī bija aizdomas par iegurņa kaula lūzumu. Pēc izmeklēšanas sievietei secināts zems asinsspiediens, kas viņas gadījumā bijis bīstami. Ņemot vērā faktu, ka paciente sirgusi ar augstu asinsspiedienu un konkrētās dienas medikamentu devu nebija saņēmusi, bija aizdomas par iekšēju asiņošanu, kas varēja izraisīt traumas šoku. Tādēļ pēc neatliekamās palīdzības sniegšanas 81 gadu veco sievieti bija nepieciešams pārtransportēt uz Valku kā Valkas iedzīvotāju. Diemžēl Latvijas robežpunkta transportēšanas laikā radās kavēšanās. Neskatoties uz lūgumiem un pierādījumiem par pacientes ārkārtīgi smago stāvokli, visiem tika pārbaudīti dokumenti, pasu dati ievadīti datorā, bet feldšere ar aktu nodota atpakaļ Igaunijā, jo viņai bijušas tikai tiesības. Cietusī mira Valkas slimnīcā 13.35. no avārijā gūtajām traumām."

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

RTU studenti meklēs pilsētvides arhitektoniskos risinājumus Valkai-Valgai

, 06.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Otrdien, 4. martā, Valkas-Valgas pilsētu pašvaldību aicināti dvīņu pilsētā Valkā-Valgā viesojās Rīgas Tehniskās Universitātes Arhitektūras un pilsētplānošanas fakultātes (RTU APF) studenti un mācībspēki, lai iepazītos ar Valkas-Valgas pilsētvides un arhitektūras problēmām un nākotnes plāniem un ar pilsētu pašvaldību pārstāvjiem pārrunātu sadarbības iespējas ieceru īstenošanā, liecina RTU sniegtā informācija medijiem.

Ideja Valkas-Valgas pilsētas vides un kopīgā arhitektoniskā risinājuma meklējumos iesaistīt RTU APF studentus un mācībspēkus savulaik radās Valkas pilsētas domes priekšsēdētājai Undai Ozoliņai. Viņasprāt, augstskolas un pašvaldību sadarbība būs abpusējs ieguvums: "Studenti, izstrādājot priekšlikumus konkrētu pilsētu teritoriju attīstībai un objektu būvniecībai, iegūs lielisku praksi savdabīgā vidē – pierobežas vienā pilsētā divās valstīs. Savukārt Valka-Valga studentu idejas un piedāvātos risinājumus varēs izmatot reālajā darbā. Tas būs labs pamats diskusijām ar sabiedrību par pilsētu nākotni un iedzīvotāju vēlmēm attiecībā uz kvalitatīvu dzīves telpu."

Komentāri

Pievienot komentāru
Makroekonomika

Valkas realitāte: valcēnietis dzīvo Valkā, bet pierakstīts Valgā

Dienas Bizness, 18.08.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pirms 10 gadiem toreizējais (nu jau bijušais) Igaunijas pilsētas Valgas mērs Ivars Unts aicināja Valgā strādājošos latviešus deklarēties Igaunijā, pretī solot kvalitatīvu, daudzpusīgu un lētu veselības aprūpi un dažādus atvieglojumus. Labums būtu arī Valgai - par ienākumiem no latviešu algas nodokļa igauņi uzlabotu pilsētas infrastruktūru.

Toreiz īsā laikā Valgā pierakstu nokārtoja 15 Latvijas iedzīvotāji. Tagad - pēc 10 gadiem - tādi cilvēki jau ir 1019, vēsta reģionālais laikraksts Ziemeļlatvija.

Uz tendenci zaudēt arvien vairāk savā teritorijā deklarētos iedzīvotājus bažīgi reaģējusi Valkas novada dome, nosūtot vēstuli Latvijas Republikas Saeimas Budžeta un finanšu komisijai un Ministru prezidentam Mārim Kučinskim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) meitassabiedrība SIA "LDz Cargo", izmantojot dominējošo stāvokli dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgū, apgrūtināja jaunu pakalpojumu sniedzēju ienākšanu tirgū un konkurenci esošo uzņēmumu vidū, trešdien žurnālistiem norādīja Konkurences padomes (KP) priekšsēdētājs Juris Gaiķis.

Viņš norādīja, ka 5,7 miljonu eiro sods kompānijai piemērots par darbību laika periodā no 2007.gada līdz pagājušā gada augustam, kad spēkā stājās Ministru kabineta noteikumi par publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja sniegtajiem pakalpojumiem pierobežas iecirkņos, kas tostarp nosaka, ka "LDz Cargo" vietā par sadarbības partneri pierobežas posmos kļūs LDz.

Gaiķis pauda, ka "LDz Cargo" noteiktajā periodā klientiem, kas vēlējās nosūtīt vai saņemt kravu caur Latviju, bija neizbēgams sadarbības partneris kravas pārvešanai pierobežā. Turklāt kompānija, neesot konkurences spiedienam, varēja brīvi noteikt pārvadājumu maksu.

"Ņemot to vērā, "LDz Cargo" saviem klientiem, kas izmanto kapitālsabiedrības pakalpojumus visā maršrutā, nevis tikai pierobežas zonā, piemēro dažādus atvieglojumus, piemēram, atlaides un citus sadarbību veicinošus noteikumus. Savukārt klientiem, kas dzelzceļa kravu pārvadājumu sniegšanu Latvijā uztic kādam no trim konkurējošiem privātajiem komersantiem, "LDz Cargo" piemēro standarta tarifu par pakalpojumiem pierobežā," pauda KP pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atvērs Valkas — Valgas dzelzceļa atzaru

Rudīte Šmite, 26.11.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Decembrī darbu uzsāks Valkas — Valgas dzelzceļa atzars — vēsta Valkas domes sniegtā informācija. 26. novembrī dzelzceļa atzaru pieņēma komisija, kurā bija pārstavēta LR Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija, Valkas dome un vietējais degvielas tirdzniecības uzņēmums SIA Tīne, kas veica atzara atjaunošanu. Veicot apskati un tehniskā stāvokļa pārbaudi, komisija konstatēja, ka lielākā daļa renovācijas darbu ir paveikti un decembrī pēc nelieliem uzlabojumiem tas varētu sākt darboties. Valkas mērs Vents Armands Krauklis uzskata, ka pilsētas ekonomikai atzara atvēršana ir nozīmīgs notikums: «Lai gan sākotnēji tas kalpos SIA Tīne, perspektīvā sakārtotais sliežu ceļš noderēs arī citām Valkas uzņēmējsabiedrībām un ļaus piesaistīt pilsētai jaunus nvestorus, īpaši — loģistikā.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atvērs Valkas — Valgas dzelzceļa atzaru

Rudīte Šmite, 29.11.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Decembrī darbu uzsāks Valkas — Valgas dzelzceļa atzars — vēsta Valkas domes sniegtā informācija. 26. novembrī dzelzceļa atzaru pieņēma komisija, kurā bija pārstavēta LR Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija, Valkas dome un vietējais degvielas tirdzniecības uzņēmums SIA Tīne, kas veica atzara atjaunošanu. Veicot apskati un tehniskā stāvokļa pārbaudi, komisija konstatēja, ka lielākā daļa renovācijas darbu ir paveikti un decembrī pēc nelieliem uzlabojumiem tas varētu sākt darboties. Valkas mērs Vents Armands Krauklis uzskata, ka pilsētas ekonomikai atzara atvēršana ir nozīmīgs notikums: «Lai gan sākotnēji tas kalpos SIA Tīne, perspektīvā sakārtotais sliežu ceļš noderēs arī citām Valkas uzņēmējsabiedrībām un ļaus piesaistīt pilsētai jaunus nvestorus, īpaši — loģistikā.»

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Valkā būvēs ledushalli pēc PPP principa

, 19.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Savienības Igaunijas – Latvijas Programmas 2007 – 2013 projekta Valgas–Valkas atraktivitātes uzlabošana ietvaros SIA NK Konsultāciju birojs ir izstrādājis Valkas – Valgas ledus halles būvniecības tehniski ekonomisko pamatojumu (TEP).

Tā izstrādes mērķis bija veikt finanšu un ekonomisko izvērtējumu, kā arī publiskās un privātās partnerības (PPP) izvērtējumu par ledus halles būvniecības izbūves iespējām un identificēt projekta īstenošanas modeļus nosakot, vai PPP izmantošana noteiktajā situācijā ir lietderīgāka par publiskā iepirkuma izmantošanu.

TEP ir analizētas arī projekta darba grupas ierosinātās ledus halles atrašanās vietas alternatīvas – pie Valkas pamatskolas (Ausekļa 5) dienvidu vai ziemeļu pusē un kā tirdzniecības centra Ausekļa ielā 54 piebūve austrumu pusē.

Lai finansiāli atmaksātos halles būvniecība un apsaimniekošana, ledus halles ir ieteicams būvēt apdzīvotās vietās ar 20 – 50 tūkstošiem iedzīvotājiem. Savukārt, iedzīvotāju blīvumam 12 km 2 rādiusā vajadzētu būt vismaz 150 iedzīvotāji/km 2 (Valkas, Valgas un apkārtnes iedzīvotāju blīvums tam neatbilst). Ledus halles vairākos gadījumos tiek būvētas ne tikai sportam, bet arī dažādiem kultūras un izklaides pasākumiem, kas ir efektīvs risinājums, lai ēku pilnībā noslogotu. Līdz Valkai un atpakaļ, izmantojot autobusu satiksmi, viegli var nokļūt Rūjienas, tajā skaitā Ērģemes, Kārķu un Naukšēnu iedzīvotāji, kā arī Smiltenes iedzīvotāji. Gan Valkas novadā, gan Valgā ir hokeja komandas, kas lielākoties trenējas ziemā un āra apstākļos, jo nav piemērotas infrastruktūras.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Pilnveidos dzelzceļa jomas regulējumu

Žanete Hāka, 16.02.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai pilnveidotu dzelzceļa nozares regulējumu, Saeimas Tautsaimniecības, agrārās, vides un reģionālās politikas komisijas deputāti otrdien, 16.februārī, noslēdza darbu pie Dzelzceļa likuma grozījumiem, informē Saeimas Preses dienests.

Tie paredz izveidot vienu regulējošo iestādi dzelzceļa nozarē, kā arī ieviest Eiropas Savienības prasības, ar ko izveido vienotu Eiropas dzelzceļa telpu.

Grozījumi paredz noteikt vienu regulējošo iestādi dzelzceļa nozarē - tā būs Valsts dzelzceļa administrācija. Tai paredzētas plašākas pilnvaras, un tā no sabiedrisko pakalpojumu regulatora pārņems dzelzceļa pārvadātāju licencēšanu, pasažieru pārvadājumu tirgus uzraudzību, kā arī sūdzību izskatīšanu saistībā ar piekļuves maksu dzelzceļa infrastruktūrai.

Tāpat paplašinās dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja būtiskākās funkcijas, papildinot tās ar maksas noteikšanu un iekasēšanu visiem pārvadātājiem attiecīgajā dzelzceļa tīklā. Patlaban tajās ietverta lēmuma pieņemšana par dzelzceļa infrastruktūras maksu, jaudas sadali un konkrēta pārvadātāja vilciena nozīmēšanu. Kopš 2011.gada janvāra akciju sabiedrība LatRailNet veic publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītāja būtiskās funkcijas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Konkurences padome (KP) par ļaunprātīgu dominējošā stāvokļa izmantošanu dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgū piemērojusi VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) 5,7 miljonu eiro sodu, aģentūrai LETA apstiprināja LDz pārstāve Ella Pētermane.

Vienlaikus viņa uzsvēra, ka LDz nepiekrīt KP pārmetumiem un uzskata tos par nepamatotiem. LDz plāno iesniegt Administratīvajai apgabaltiesai pieteikumu par KP lēmuma atcelšanu.

LDz ieskatā, ne mātes kompānija kā publiskās dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs, ne par dzelzceļa kravu pārvadājumu organizēšanu atbildīgā meitas sabiedrība "LDz Cargo" nav radījuši tādus apstākļus, kas liegtu citiem komersantiem nodarboties ar pārrobežu kravu pārvadājumiem.

LDz pārstāve skaidroja, ka KP lietu par "LDz Cargo" un LDz darbību dzelzceļa kravu pārvadājumu tirgū Latvijā ierosināja 2018.gada 28.decembrī pēc 2017.gada 7.novembrī saņemtā AS "Baltijas ekspresis" iesnieguma un tā vēlākiem papildinājumiem. Lietas izpētē KP vērtēja "LDz Cargo" un LDz darbības, kas saistītas ar pārvadātāju piekļuvi pierobežu zonai un kravu pāradresāciju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Par pusmiljonu eiro izveidos atraktīvu Valkas vīziju

Vēsma Lēvalde, 31.08.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārrobežu sadarbības projekta ietvaros Valkā plānots izstrādāt tehnisko dokumentāciju vairākiem objektiem, kas nākotnē padarītu pilsētu atraktīvāku.

Projekta Valkas un Valgas pilsētu atraktivitātes uzlabošana kopējās izmaksas ir 2,3 miljoni eiro. Valkas pilsētas budžeta daļa ir 530,86 tūkstoši eiro, tai skaitā pašvaldības līdzfinansējums - 79,6 tūkst. eiro. Projekts paredz izstrādāt tehnisko dokumentāciju Valkas - Valgas tūrisma centram, Valkas - Valgas ledus hallei, PSRS armijas bunkuru rekonstrukcijai Valkā. Paredzēts arī labiekārtot Pedeles upes teritoriju un kopīgi reklamēt abas robežpilsētas.

Projekta ietvaros jau noslēdzies iepirkums par tehniskā projekta izstrādi Foto, kino un mūzikas klubam bijušos PSRS armijas militārajos bunkuros Valkā. Konkursā uzvarējušais Ivara Šļivkas birojs apņēmies darbu veikt par 39 tūkstošiem latu. Pagaidām finansējums objektu būvniecībai neesot, Db.lv informēja Valkas novada domē. Projekts esot vairāk kā pilsētas nākotnes vīzija, kuras izstrādei izdevies piesaistīt finansējumu no pārrobežu sadarbības programmas līdzekļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valkas-Valgas ledus halles tehniskā projekta izstrādāšana izmaksās 54 tūkstošus latu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nododot publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras aktīvus, tostarp zemi, Latvijas Dzelzceļa (LDz) rokās, tiktu strauji palielināta uzņēmuma vērtība. Tas vedina domāt par plāniem LDz privatizācijai. Šī ir viena no versijām, kas šobrīd tiek apspriesta tranzīta nozares kuluāros, attiecībā uz Satiksmes ministrijas (SM) paziņojumu, ka tā vēlas, lai publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras aktīvi, tostarp zeme, tiek nodoti vienas juridiskās personas rokās.

Par labu tai liecina arī tas, ka šobrīd ir noslēgusies LDz restrukturizācija, kas padarīja daudz skaidrāku uzņēmuma pārvaldes formu un nodalīja visas LDz darbības virzienus. Tiesa, satiksmes ministrs Ainārs Šlesers Db jau norādījis, ka šobrīd netiekot plānota un skatīta iespēja privatizēt LDz vai kādu no koncerna meitas kompānijām. "Mēs pašreiz nevērtējām šādas iespējas," iepriekš norādīja A. Šlesers, piebilstot, ka viņš arī nākotnē neparedz nekādu privatizāciju LDz.

Šobrīd situācija ir tāda, ka līdz ar valsts uzņēmuma LDz pārveidošanu par valsts AS 1994. gadā, infrastruktūras objekti, kas tika ieguldīti sabiedrības pamatkapitālā, kļuva par LDz īpašumu. Savukārt zeme, uz kuras atradās un atrodas LDz īpašumā esošie infrastruktūras objekti, netika ieguldīta VAS pamatkapitālā un līdz pat šim brīdim ir valsts īpašums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ir jāsadarbojas ar Krieviju. Mums ir jābūt atvērtiem Krievijas investīcijām ostās. Lai šie kravu īpašnieki, vai viņi ir Krievijas vai Baltkrievijas uzņēmēji, investētu mūsu ostās un izveidotu savus termināļus. Un tad viņi nepieļaus, ka šie termināļi stāv tukši,» intervijā saka bijušais satiksmes ministrs Anrijs Matīss

Nav noslēpums, ka Latvijas ekonomika un it īpaši tādas nozares kā tranzīts, gaida Rietumu un Krievijas attiecību uzlabošanos, cerot, ka uzlabosies arī ekonomiskā sadarbība. Kā šajā aspektā vērtējat Helsinkos notikušo ASV prezidenta Donalda Trampa un Krievijas prezidenta Vladimira Putina tikšanos?

Neapšaubāmi, ka «tirdzniecības kari» ne pie kā laba nav noveduši. Protams, ka ASV un Eiropas Savienības attiecības ar Krieviju ir ļoti ietekmējušas mūsu valsti. Ja raugāmies uz tranzīta nozari, tajā ir būtisks kritums par 30% pēdējo gadu laikā, kas ir saistīts ar šiem «ekonomiskajiem kariem». Tāpat cietusi ir pārtikas nozare. Tāpēc jebkura attiecību uzlabošanās starp ASV un Krieviju nāk Latvijai tikai par labu. Ekonomiskajai sadarbībai, Latvijas ekonomikai tā ir laba ziņa. Mēs esam saistīti ar globālo ekonomiku un neesam atrauti no globālās politikas. Krievija joprojām ir būtisks mūsu tirdznieciskais partneris un tāds vienmēr arī būs. It īpaši tranzīta jomā, kuru attīstīt mums īsti pat nav citas iespējas kā vien sadarbībā ar Krieviju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ierosina pagarināt dzelzceļa maršrutu līdz Valgai

Rudīte Šmite, 19.01.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valkas pilsētas domes priekšsēdētājs Vents Armands Krauklis LR Satiksmes ministrijai un VAS Latvijas dzelzceļš ir nosūtījis vēstules ar ierosinājumu pagarināt dzelzceļa maršrutu Rīga — Lugaži līdz Valgas stacijai Igaunijā. Šis jautājums vairākkārt ir pārrunāts Valkas un Valgas pilsētu kopīgajās darba grupu sanāksmēs. Ieguvēji no tā būtu ne tikai abu pilsētu iedzīvotāji, bet arī VAS Latvijas dzelzceļš, jo līdz ar to ievērojami palielinātos pasažieru skaits. Daļai Valgas iedzīvotāju ir liela interese par iespēju ērti nokļūt Rīgā. Savukārt tuvāk robežai dzīvojošajiem valcēniešiem Valgas stacija ir salīdzinoši tuvāk nekā Lugažu stacija.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Investējot 4,9 miljonus eiro, būvēs Valgas-Valkas dvīņu pilsētas centru

Monta Glumane, 05.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Īstenošanai pietuvojusies gadiem lolotā iecere par Valgas-Valkas dvīņu pilsētas centra izveidi.

Jaunnedēļ tiks parakstīts trīspusējs līgums starp Valgas pagasta domi, Valkas novada domi un būvdarbu firmu AS "TREV-2 Grupp" par projekta "Valgas-Valkas dvīņu pilsētas centra attīstība" būvdarbu uzsākšanu.

Būvdarbu ietvaros paredzēts izbūvēt gājēju tiltu ar šūpolēm pāri Varžupītei, centrālo laukumu ar skatuvi / nojumi un bērnu rotaļu laukumu, gājēju takas gar Varžupīti, pie Ramsi ūdensdzirnavām ierīkot kultūras un sporta aktivitāšu centru, kā arī Raiņa / Sõpruse ielu posmā no Latgales ielas Latvijā līdz Raja ielai Igaunijā pārveidot par gājēju ielu, tādējādi savienojot dvīņu pilsētas centrus.

Projekta kopējās izmaksas 4 935 767 eiro, t.sk., ERAF finansējums 3 000 000 eiro, Valkas novada domes budžets projektā 3 184 343 eiro, t.sk., Eiropas finansējums 1 511 289 eiro un valsts budžeta dotācija 88 899 eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Pētīs Valkas un Valgas attīstības iespējas

, 03.08.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien RTU atklāj starptautisko vasaras universitāti Robežpāriešana: arhitektūra un urbānisms, kurā pulcēsies 50 studenti no 18 valstīm, lai meklētu praksē izmantojamas idejas Valkas/Valgas pilsētvides attīstībai.

Tā notiks līdz 15. augustam. Studenti strādās sešās tematiskās radošās darbnīcās un pētīs Valkas/Valgas pilsētvidi, definēs robežtelpas iespējas izaugsmei un izstrādās tās attīstības priekšlikumus. Akcents tiks likts uz pagaidām neizmantoto uzņēmējdarbības potenciālu, kas varētu kļūt par būtisku faktoru Valkas/Valgas ekonomikas attīstībā, kā arī uz pilsoniskās iniciatīvas rosināšanu līdzdalībai dzīves telpas plānošanā, labiekārtošanā un pilsētas identitātes veidošanā.

Noslēgumā studentu priekšlikumi tiks izstādīti Valkas pilsētas domē, bet vēlāk būs aplūkojami arī Arhitektu namā Rīgā, Torņa ielā 11.

Starptautiskā vasaras universitāte arhitektūras un saistīto nozaru studentiem RTU notiek jau septīto reizi, taču pirmoreiz dalībnieki dosies strādāt ārpus Rīgas: uz Latvijas un Igaunijas robežtelpu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Nekurienē uzceltā lapene – pieteikums Latvijā nebijušam tūrisma projektam

Dienas Bizness, 15.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tas ir tikai sākums. Tā par koka lapeni un noliktavas ēku, kas uzceltas Valkā šobrīd nesakoptajā un ar zāli aizaugušajā teritorijā pie vecās dzelzceļa stacijas, skaidro Valkas novada dome.

Tieši tur, pie stacijas, pēc viena vai diviem gadiem būs pieejams kāds interesants tūrisma objekts – divi sliežu riteņi, vēsta reģionālais medijs Ziemeļlatvija. Ar tiem pa vecajām, satiksmei slēgtajām dzelzceļa sliedēm gan paši valcēnieši, gan pilsētas viesi varēs aizmīties no Valkas vecās dzelzceļa stacijas līdz Latvijas – Igaunijas robežai.

Proti, Valkas novada dome ir iesaistījusies Latvijas un Igaunijas kopīgajā projektā Zaļā dzelzceļa līnija (Green Railway), kura mērķis ir atjaunot vecās šaursliežu dzelzceļa līnijas, izmantojot tās videi draudzīgā tūrisma maršrutā caur šīm abām valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Dzelzceļa gada (2021) pasākumu programmas ietvaros Rīgā ceļā uz Lietuvu 21.septembrī pieturēja “Eiropas savienošanas ekspreša” Baltijas vilciens (Baltijas vilciens).

Ar vilcienu Rīgā ieradās trīs Baltijas valstu satiksmes ministri un Eiropas Komisijas pārstāvji. Viesi iepazinās ar “Rail Baltica” būvniecības darbu progresu un gaidāmajām pārmaiņām Rīgas Centrālajā stacijā. Ministri kopā ar “Rail Baltica” projekta nacionālajiem ieviesējiem sagatavoja laika kapsulu ar vēstījumu nākamajām paaudzēm, ko plānots iemūrēt stacijas ēkas pamatos.

Pagājušajā gadā, uzsākot būvniecības darbus Rīgas Centrālajā stacijā, pamatakmens likšanas pasākums tika atlikts uz laiku līdz uzlabosies epidemioloģiskā situācija. Otrdien, pildot doto solījumu, tika sagatavota laika kapsula ar vēstījumu nākotnei, ko plānots ielikt “Rail Baltica” stacijas pamatos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Uzņēmējdienas Valgā

Rudīte Šmite, 09.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šogad Valkas-Valgas uzņēmēju dienas 2005 notiks 11. jūnijā no plkst 10.00 Igaunijas pusē-Valgā. Paralēli uzņēmēju dienu izstādei pie Valgas rātsnama notiks arī abu pilsētu jubilejas svinības, tā ka apmeklētājam būs iespēja gan veiksmīgi iepirkties, gan labi izklaidēties. Izstādes-tirgus dalībnieki būs izvietoti laukumā blakus Valgas kultūras centram. Šogad izstādē tirgū piedalās apmēram 10 Latvijas un 10 Igaunijas uzņēmumi, kuri prezentēs un piedāvās iegādāties savu produkciju. Valkas-Valgas uzņēmēju dienas jau ir kļuvušas par tradīciju un notiek katru gadu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

FOTO, VIDEO: Valkas padomju laika bunkuri gaida labu biznesa ideju un naudu

Laura Mazbērziņa, 02.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valkas padomju laika armijas bunkuri šobrīd ir izdemolēti, izdedzināti un piegružoti ar atkritumiem. Valkas novada dome informē, ka jau vairākus gadus norisinās investora meklējumi, bet bunkuri nevienam nav vajadzīgi.

Pirms pāris gadiem izskanēja informācija, ka Valkā tiks atjaunoti pazemes bunkuri. Ieceres bija lielas. Tika minēts, ka tajos varētu ierīkot lāzeršaušanas vietu, boulingu, peintbolu, mūzikas klubu ar skatuvi, kafejnīcu, vēsturisku ekspozīciju. «Mums ir bijušas visādas idejas par to, kā mēs varētu atjaunot šo vietu, taču diemžēl viss ir bijis neveiksmīgi, jo ir nepieciešami lieli līdzekļi un bagāti investori. Es ticu, ka Valkas centrā esošie pazemes bunkuri nākotnē varētu kļūt par ievērojamu tūrisma objektu pilsētā,» biznesa portālam db.lv stāsta Dainis Čapiņš, Valkas tūrisma biroja vadītājs.

Valkas novada dome bija izsludinājusi skiču konkursu un secināts, ka bunkuru atjaunošanai nepieciešami no diviem līdz trīs miljoniem eiro. Bija pieteicies viens investors, kurš tomēr nozuda.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) ieplānojis veikt infrastruktūras modernizāciju, lai dzelzceļu tīklā varētu nodrošināt pasažieru vilcienu kustības ātrumu līdz 140-160 kilometriem stundā, informē LDz valdes priekšsēdētājs Māris Kleinbergs.

Patlaban tikai atsevišķos posmos pasažieru vilcieni var attīstīt ātrumu līdz 120 kilometriem stundā, taču pārsvarā vilcienu kustības ātrums ir mazāks.

Pirmās dzelzceļa līnijas, kurās plānots veikt sliežu ceļu modernizāciju vilcienu kustības ātruma palielināšanai, ir Rīga-Jelgava un Rīga-Aizkraukle.

Šo posmu modernizācija izmaksās 70 miljonus eiro, no tiem 59,5 miljoni eiro ir Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums, bet 10,5 miljoni eiro - LDz līdzfinansējums. Šajā iepirkumā pretendenti jau ir iesnieguši savus piedāvājumus un notiek to vērtēšana. Projektu plānots īstenot līdz 2023.gada decembrim.

Vilcienu kustības ātruma palielināšana ļaus samazināt brauciena ilgumu, piemēram, maršrutos Rīga-Aizkraukle un Rīga-Jelgava par 10 minūtēm. Savukārt maršrutā Rīga-Liepāja vilcienu kustības ātruma palielināšana ļautu samazināt brauciena ilgumu par vienu stundu un 10 minūtēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Dzelzceļam briest tarifu celšanās

Oskars Prikulis kopā ar Vēsmu Lēvaldi, 30.03.2007

«Pārvadātāji šādu izmaksu pieaugumu nosegt vienkārši nevarēs. Ja valsts nepiedalīsies infrastruktūras uzturēšanā, mēs šo nozari varam aizvērt,» brīdina dzelzceļa pārvadātāja Baltijas Ekspresis vadītājs Ivars Sormulis.

Foto: Eva Šavdine, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iecerētā dzelzceļa tarifu kāpuma dēļ Liepājas lielākā stividorkompānija Liepājas osta LM var zaudēt 20% savu kravu. To sarunā ar Db norādīja valdes priekšsēdētājs Pēteris Iesalnieks, kurš iespējamo dzelzceļa tarifu kāpumu nosauca par krīzi, kuras rezultātā aktualizēsies jautājums par kompānijas dzīvotspēju.

"Mēs pašreizējās konkurences apstākļos nevaram atļauties pat 2% tarifu kāpumu, jo tas draud ar tranzītkravu zaudējumu. Ja situāciju neizdosies mainīt, mēs pilnīgi droši zaudēsim visas metāla tranzītkravas un arī daļu no birstošajām kravām, kas būtu ap 20% no kravu apgrozījuma jeb 300 000-400 000 t," Db sacīja P. Iesalnieks.

Šādas pesimistiskas prognozes Db izteikuši arī citi tranzītbiznesa nozares pārstāvji, uzzinot, ka Latvijas dzelzceļa (LDz) iesniegtais projekts Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijā (SPRK) par dzelzceļa infrastruktūras maksām kravu pārvadājumos paredz 23% maksu pieaugumu. Ja vēl 2006./2007. gadā dzelzceļa kravu pārvadātājiem par vienu vilciena kilometru bija jāmaksā 4.62 lati, taču no maija, kad, visticamāk, regulators apstiprinās jauno tarifu projektu, būs jāmaksā 5.68 lati par katru vilciena kilometru. Maksas palielinājumam ir divi galvenie iemesli. Pirmkārt, dzelzceļa infrastruktūras uzturēšanas izmaksu pieaugums inflācijas un vispārējo izmaksu augšanas dēļ. Otrkārt, šogad turpina samazināties dzelzceļa pārvadājumu apjoms, taču infrastruktūras izmaksas tiek sadalītas uz faktiskajiem pārvadājumiem. Lai kompensētu izdevumus, kas radīsies paaugstinātās dzelzceļa infrastruktūras maksas dēļ, pārvadātājiem vidēji par 7 līdz 15% atkarībā no kravu veida nāksies pacelt savu pakalpojumu tarifus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Rail Baltica izbūves uzraudzība Centrālajā stacijā izmaksās 24 miljonus eiro

Zane Atlāce - Bistere, 19.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rail Baltica līnijas izbūves uzraudzību un kvalitātes ekspertīzes Centrālajā dzelzceļa stacijā Rīgā veiks apvienība EGIS RAIL SA, DB Engineering & Consulting GMbH un EGIS Batiments International, informē Eiropas Dzelzceļa līnijas komunikācijas vadītāja Rita Voronkova.

Darbu veicējs noskaidrots atklātā starptautiskā konkursā. Konkursa uzvarētājam 5 gadus, kas ietver visu projektēšanas un būvdarbu periodu, un 5 gadus, kas ietver garantijas periodu, būs jāveic Rail Baltica līnijas izbūves Centrālajā dzelzceļa stacijā Rīgā un arī jauna tilta un uzbēruma kompleksās apbūves konsultanta/inženiera pienākumus, kā arī jāveic ekspertīze un būvuzraudzība. Kopējā līguma summa ir 23 959 441,56 EUR bez PVN.

Ņemot vērā komplicēto darba uzdevumu, līguma izpildītājam būs jānodrošina daudzu speciālistu un sertificētu ekspertu, piemēram, dzelzceļa sliežu ceļu būvprojektu, elektroietaišu būvprojektu, arhitektūras risinājumu, ēku konstrukciju būvprojektu, ceļu būvprojektu ekspertu, kā arī dzelzceļa kontakttīklu projektētāja un būvdarbu būvuzraugi, BIM speciālista u.c., iesaiste.

Komentāri

Pievienot komentāru