Transports un loģistika

«AUA» ieviesīs maksas ēdināšanu lidojumos līdz 2,5 stundām

Aivars Mackevics [email protected], 16.12.2004

Jaunākais izdevums

Austriešu lidsabiedrība AUA paplašinās savu maksas “bistro servisu” ekonomiskajā lidojumu klasē no 2005. gada janvāra vidus lidojumos līdz 2,5 stundām. Līdz ar to AUA pasažieriem nu būs jāmaksā par ēdināšanu un dzērieniem arī lidojumos, piemēram, uz Parīzi, Kopenhāgenu vai Sofiju, protams, ja nelidos biznesa klasē. Jāatzīmē, ka pirms gada AUA jau tika ieviesusi maksas servisu ekonomiskās klases pasažieriem lidojumos līdz 100 minūtēm. Taču kā mierinājums ekonomiskās klases pasažieriem būs tas, ka tiek palielināts “sīko” uzkodu piedāvājuma klāsts. Kā atzīmē AUA, tad katrs trešais pasažieris līdz šim ir izmantojis “bistro servisa” pakalpojums. Pasažieri var norēķināties ar eiro, ASV dolāriem vai kredītkarti, taču kafija, tēja un minerālūdens joprojām būs bezmaksas. Bez tam šāds AUA solis ir saistīts arī ar izmaksu samazināšanas pasākumiem. Pēc finansu aprēķiniem gada laikā īso lidojumu maršrutos AUA ir ietaupījusi starp četriem un pieciem miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidsabiedrības paaugstina maksu par degvielas nodokli

Aivars Mackevics [email protected], 15.10.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairākas lidsabiedrības ir paziņojušas, ka paaugstinājušas degvielas nodokli. Britisch Airways ir ievērojami paaugstinājusi papildus maksu par degvielu. Augsto naftas cenu dēļ, no 14. oktobra papildus maksa par degvielu palielināsies no 6 līdz 10 mārciņām (14,50 eiro) par katru maršrutu, tā informē lidsabiedrība. Vidēja garuma maršrutos papildus būs jāmaksā 4 mārciņas līdzšinējo 2,50 vietu. KLM Royal Dutch Airlines no 11. oktobra garajos maršrutos paaugstina papildus maksu par 7 eiro par vienu maršrutu. Tas gan neattieksies uz lidojumiem uz Meksiku, Kanādu un ASV. Pastāvošā papildus maksa 13 eiro Eiropas iekšienē paliks nemainīga. KLM ziņo, ka šis ir pagaidu pasākums. AUA - Austrian Airlines Group palielinās papildus maksu par degvielu sākot ar 2004. gada 15. oktobri par 1 eiro īsajos un vidējos lidojumos, par 8 eiro garajos lidojumos un par 10 eiro lidojumos uz Austrāliju. Līdz ar to papildus maksa īsajos un vidējos lidojumos būs 7 eiro par maršrutu, garajiem lidojumiem (izņemot Austrāliju) - 22 eiro par maršrutu. Arī Air France paaugstina papildus maksu par degvielu: garajiem lidojumiem paaugstinājums ir 11 eiro. Papildus maksa ir spēkā visām biļetēm, kas ir izsniegtas kopš 2004. gada 11. oktobra. Tiklīdz jēlnaftas cena izejvielu tirgos 30 dienas pēc kārtas būs zem 40 ASV dolāriem, tā degvielas papildus maksa atkal tikšot atcelta. Lidojumos Francijas iekšienē, kā arī vidēja garuma lidojumos (Eiropa un Ziemeļāfrika) papildus paaugstinājuma nav. Germania Express (Gexx) – no 2004. gada 11. oktobra uz laiku paaugstina papildus maksu par 2 eiro, kas kopumā par vienu maršrutu tagad būs 5 eiro. Tādējādi apstrādes maksa lidojumu pasūtīšanai ceļojumu birojos, kā arī apkalpošanas centros kopumā būs 12 eiro. Hapag-Lloyd ir ieviesusi īslaicīgu degvielas palielinājuma nodokli. Attiecīgi no personas un par maršrutu Eiropas lielākā tūrisma koncernam TUI piederošā lidsabiedrība pieprasīs 5 eiro. Tāpat no šī gada 15. oktobra privātā dāņu lidsabiedrība Maersk Air iekasēs par katru lidojumu līniju no personas papildus 7 eiro. Arī Swiss sakarā ar degvielas cenu kāpumu Eiropas lidojumu maršrutos palielinās samaksu par degvielas nodokli līdz 8 eiro vienā lidojumu virzienā. Turpretī garo lidojumu maršrutos turpmāk būs jāmaksā 19 eiro līdzšinājo 9 eiro vietā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Austrian Airlines» jūlijā pārvadā par 16 % vairāk pasažieru

Aivars Mackevics [email protected], 18.08.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austriešu lidsabiedrība Austrian Airlines (AUA) šī gada jūlijā ir pārvadājusi par 16,2% vairāk pasažieru nekā attiecīgā laika periodā pirms gada, sasniedzot 1,15 miljonus pasažieru. Turpretī sēdvietu noslogojums līniju lidojumu maršrutos sasniedza 80,9%. No šī gada janvāra līdz jūlijā lidsabiedrības pārvadāto pasažieru skaits ir sasniedzis plus 4,4% attiecībā pret 2004. gada attiecīgo laika periodu, sasniedzot 5,65 miljonus pasažieru. Šī gada jūlijā, attiecībā pret attiecīgo laika posmu pagājušajā gadā, ievērojami ir uzlabojies pasažieru skaits lidojumos uz Centrālo, Austrumu un Dienvideiropu (+12,2%). Turpretī virzienā uz Tuvajiem Austrumiem pieauga pasažieru skaits par 37,6% un garo lidojumu maršrutos par 10,6%. Kā atzīst AUA valdes priekšsēdētājs Vagns Soerensens, tad tas ir panākts pateicoties konsekventai uzņēmuma specializācijas stratēģijai. Kopumā AUA Grupa šī gada pirmajā pusgadā ir lidojusi “zaudējumu zonā”. Zaudējumu apjoms ir palielinājies līdz 93,6 miljoniem eiro (2004. gada pirmajā pusgadā: -18,9 miljoni eiro). Uzņēmuma peļņa pirms nodokļu nomaksas samazinājās līdz -106,6 (2004. gada pirmajā pusgadā: -27,5) miljoniem eiro. Apgrozījums palielinājies par 2,8%, sasniedzot 1,078 (2004. gada pirmajā pusgadā: 1,048) miljardus eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Biežāk uzdotie jautājumi

Latvijas Banka / eiro.lv, 03.09.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kad Latvijā ieviesīs eiro?

Oficiālais eiro ieviešanas mērķa datums ir 2014. gada 1. janvāris. Šobrīd Latvijas valsts iestādes veic visus sagatavošanās darbus, kas nepieciešami eiro ieviešanas nodrošināšanai, un tā ieteicams rīkoties arī uzņēmējiem.

Kā naudas maiņu padarīt sev vieglāku un ērtāku?

Visērtākais veids - bezskaidras naudas maiņa. Tādēļ vēl pirms eiro ieviešanas ieteicams latu skaidrās naudas uzkrājumus pārskaitīt bankas kontā. Visa latu kontos noguldītā vai uzkrātā nauda eiro ieviešanas dienā automātiski un bez maksas tiks konvertēta eiro.

Vai saistībā ar latu nomaiņu pret eiro ir sagaidāma cenu celšanās?

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Izglītības iestāžu ēdinātāji: Bez valsts atbalsta bankrotēsim

Žanete Hāka, 16.03.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmumi, kuri nodrošina ēdināšanu mācību iestādēs, vērsīsies pie Ministru prezidenta un valdības ar aicinājumu sniegt atbalstu saistībā ar ārkārtas situāciju valstī un mācību iestāžu slēgšanu, informē Izglītības iestāžu ēdinātāju asociācija.

"Ja ēdināšanas uzņēmumi nesaņems reālu valsts atbalstu, beidzoties ārkārtas situācijai, mācību iestādēs, visticamāk, ilgāku laiku nebūs iespējams organizēt ēdināšanu, jo gluži vienkārši mēs visi būsim bankrotējuši," norāda Izglītības iestāžu ēdinātāju asociācijas valdes locekle Silvija Miniča.

"Visus tos līdzekļus, kas valsts un pašvaldību budžetos bija plānoti izglītojamo ēdināšanai, patlaban vajadzētu novirzīt izglītības iestāžu ēdināšanas uzņēmumu glābšanai," pauž asociācijas vadītāja.

Patlaban visiem izglītības iestāžu ēdinātājiem uzņēmējdarbība ir apturēta par 80 līdz pat 100%. Uzņēmumi veic pārstrukturizēšanu, pārtrauc sadarbību ar piegādātājiem un uzsaka darbu saviem darbiniekiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lēto reisu laiki galā

Oskars Prikulis, 14.07.2008

Pieaugošās aviodegvielas cenas draud ar bankrotu vilni avionozarē un tālo reisu jūtamu sadārdzināšanos. Atsevišķas t.s. klasiskās aviokompānijas pie biļetes cenas jau sāk prasīt t.s. degvielas piemaksu, liecina Db rīcībā nonākusī informācija.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairākas aviokompānijas jau drīzumā varētu celt aviobiļešu cenas un sākt ieviest degvielas piemaksas lidojumos no Rīgas.

To Db prognozē vairāki avionozares eksperti, uzsverot, ka cenas varētu celt t.s. klasiskās aviokompānijas. Galvenais iemesls šādai rīcībai ir strauji augošās naftas cenas pasaulē, kas pēdējā gada laikā vairāk nekā divas reizes ir sadārdzinājušas avio degvielas cenu. Pērnajā gadā aviokompānijas par tonnu aviodegvielas vēl maksājušas 700 ASV dolārus, bet šobrīd cena ir pieaugusi līdz 1450.

Pirmās - klasiskās

Pirmās aviokompānijas, kas varētu ieviest degvielas piemaksas un celt biļešu cenas, būšot t.s. klasiskās aviokompānijas - pirmkārt cenas celšoties tālajos lidojumos un starpkontinentālajos reisos, kuros garāku lidojumu dēļ degviela veido daudz būtiskāku izmaksu daļu nekā tuvajos un reģionālajos reisos. Pirmā aviokompānija jau ir zināma, kas ievieš degvielas piemaksas - Db rīcībā no lasītāja nonākusi Nīderlandes aviokompānijas KLM elektroniskā vēstule, kurā tā informē klientu, ka no 10. jūlija ievieš lielas degvielas piemaksas vidējos un tālajos lidojumos. Db, kā potenciālais ceļotājs, piezvanot uz tūrisma kompānijas T.U.I biļešu rezervācijas centru, saņēma apstiprinājumu KLM nodevas ieviešanai, kas palielinās aviobiļešu cenu vidēji par 120 eiro (jeb 84 Ls). Ar citām klasiskajām avio- kompānijām, kas lido uz Rīgu, Db sazināties neizdevās, tomēr sagaidāms, ka arī tās drīzumā varētu rīkoties līdzīgi. Tādējādi biļešu cenas daudzos tālajos lidojumos varētu pieaugt pat par vairākiem simtiem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic, sadarbojoties ar Etihad Airways, pirmo reizi no lidostas Rīga veiks tiešos lidojumu uz Abū Dabī

Gunta Kursiša, 09.10.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apvienoto Arābu Emirātu (AAE) nacionālā aviokompānija Etihad Airways un Latvijas airBaltic turpmāk sadarbosies, tiešos lidojumos pārvadājot pasažierus maršrutā Rīga – Abū Dabī, informē Latvijas nacionālās aviokompānijas pārstāvji.

airBaltic veiks četrus lidojumus nedēļā no Rīgas uz Abu Dabī ar Airbus A319 lidmašīnu, kurā ir 116 sēdvietas. Pirmais lidojums notiks šā gada 16. decembrī, savukārt biļetes jau ir nopērkamas.

Šie būs pirmie tiešie reisi, kas no lidostas Rīga tiks veikti uz Abū Dabī, Db.lv uzzināja lidostā.

Abas aviokompānijas parakstījušas līgumu par sadarbības (code-share) lidojumiem. Etihad Airways lidojumu kods EY tiks izmantots jaunajos lidojumos uz Rīgu, un, pēc atbilstošu atļauju saņemšanas no varasiestādēm, arī lidojumos uz 19 airBaltic apkalpotajiem galamērķiem - Bilundu, Kopenhāgenu, Tallinu, Helsinkiem, Lapēnrantu, Turku, Hamburgu, Alesundu, Bergenu, Oslo, Stavangeru, Viļņu, Varšavu, Stokholmu, Kijevu, Vīni, Prāgu, Barselonu un Stambulu. Savukārt airBaltic lidojumu kods BT tiks izmantots Etihad Airways lidojumos no Abū Dabī uz Kairu, Džakartu, Singapūru, Bangkoku, Ammānu un Muskatu pēc atbilstošu atļauju saņemšanas no varasiestādēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Rīgā daļai vecāku par bērna pusdienām izglītības iestādē var nākties piemaksāt 1-2 eiro dienā

LETA, 19.04.2022

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šā gada 1.septembra Rīgā daļai vecāku par bērna pusdienām izglītības iestādē var nākties piemaksāt 1-2 eiro dienā, kamēr daļai bērnu tiktu saglabātas brīvpusdienas, šodien preses brīfingā paziņoja Rīgas domes priekšsēdētājs Mārtiņš Staķis.

Lai pārtikas cenu un citu saistīto izmaksu straujā pieauguma apstākļos nodrošinātu prasībām atbilstoša ēdināšanas pakalpojuma nepārtrauktību Rīgas izglītības iestādēs, Rīgas pašvaldība no 1.septembra palielinās maksu par ēdināšanu galvaspilsētas izglītības iestādēs no 1,42 eiro līdz 2 eiro dienā skolās, kā arī no 2,77 eiro līdz 4 eiro dienā pirmsskolas izglītības iestādēs. Par to vienojušās Rīgas domes koalīciju veidojošās frakcijas "Par!/Progresīvie", "Jaunā vienotība", frakcija "Nacionālā apvienība VL-TB/LNNK, Latvijas Reģionu apvienība" un "Latvijas attīstībai".

Brīvpusdienas saglabāsies 1.-4.klašu skolēniem, daudzbērnu, trūcīgo un maznodrošināto ģimeņu skolēniem. Savukārt 5.-12.klašu skolēnu vecākiem nāksies piemaksāt 50% līdzfinansējumu jeb 1 eiro. Savukārt bērnudārza bērniem par trīsreizēju - brokastis, pusdienas, launags - ēdināšanu pašvaldība un vecāki maksās solidāri pa 2 eiro dienā katrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Jūnijā stāsies spēkā jaunie stāvvietu tarifi

, 25.05.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar Rīgas domes sniegto informāciju jūnija sākumā stāsies spēkā saistošie noteikumi par jaunajiem stāvvietu tarifiem. Piemēram, teritorijā, kuru ierobežo Kr.Valdemāra iela, Kalpaka bulvāris, Merķeļa iela, Marijas iela, 13.Janvāra iela, par pirmo maksas autostāvvietas lietošanas stundu būs jāmaksā Ls 1,40, bet par katru nākamo maksas autostāvvietas lietošanas stundu - Ls 2.00 stundā.

Šā gada 20. februārī Rīgas dome pieņēma grozījumus Rīgas domes 27.09.2005. saistošajos noteikumos Nr. 18 Rīgas pašvaldības maksas autostāvvietu, kas atrodas ielu sarkano līniju robežās, apsaimniekošanas un lietošanas noteikumi un atbilstoši likumam nosūtīja tos izvērtēšanai Reģionālās attīstības un pašvaldību lietu ministrijai (RAPLM).

16. martā Rīgas dome no ministrijas saņēma vēstuli, kurā RAPLM lūdza pašvaldībai paskaidrot grozījumu veikšanas nepieciešamību, to atbilstību saistošo noteikumu mērķim un ekonomisko pamatojumu autostāvvietu lietošanas tarifa likmes palielināšanai, kā arī maksas noteikšanai par iedzīvotāju kartes izsniegšanu. Ministrija arī norādīja uz nepieciešamību noteikt rezervēto autostāvvietu izveidošanas kritērijus un kārtību un informēt ministriju par izteikto norādījumu izvērtēšanas rezultātiem un veiktajām darbībām situācijas sakārtošanai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aprīlī Izglītības un zinātnes ministrija 1.–4. klašu skolēnu ēdināšanai pašvaldībām pārskaitījusi gandrīz 700 tūkstošus eiro. Par brīvpusdienām paredzēto valsts finansējumu pārsvarā tiek sagatavotas pārtikas pakas. Tas ļauj risināt arī skolu tehnisko darbinieku un šoferu, ēdināšanas uzņēmumu nodarbinātības jautājumu.

Nauda nepazūd

Valsts budžeta dotācijas 1.–4. klašu skolēnu brīvpusdienām pašvaldības var izmantot tajās deklarēto sākumskolas vecuma bērnu no trūcīgām, maznodrošinātām vai daudzbērnu ģimenēm ēdināšanai. Par to informē Izglītības un zinātnes ministrijas Komunikācijas nodaļas vadītāja Egita Diure. Ja brīvpusdienu nodrošināšanai piešķirtie valsts budžeta līdzekļi vēl paliek neizmantoti, tos drīkst izlietot, lai ēdināšanu nodrošinātu arī 5.–9. klašu skolēniem, kas nāk no šīm pašām sociālajām grupām.

No šā gada 1. janvāra valsts sākumskolas vecuma bērnu ēdināšanu dotē 0,71 eiro apmērā – uz pusi mazāk nekā iepriekš. Lai pakalpojumu saglabātu vismaz līdzšinējā apjomā, pārējo summu pašvaldības sedza no sava maka. Ir arī novadi un pilsētas, kas brīvpusdienas nodrošina pilnīgi visiem izglītojamajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Siguldas novada pašvaldība ēdināšanu visos savos bērnudārzos ir nolēmusi uzticēt uzņēmumam «Vectēvs», informēja Siguldas novada pašvaldības sabiedrisko attiecību pārvaldes vadītāja Sindija Brikmane.

Ar līdzzšinējo ēdinātāju SIA «Baltic Restaurants Latvia» jeb «Daily» pašvaldība lauza līgumu pēc tam, kad vairāki bērni bērnudārzos inficējās ar dažādām zarnu infekcijas slimībām.

Brikmane stāstīja, ka Siguldas novada pašvaldībā ir noslēdzies ārkārtas iepirkums, kurā no septiņiem uzrunātajiem «ēdināšanas pakalpojuma sniedzējiem ar labu reputāciju un rekomendācijām», tikai trīs pretendenti apstiprinājuši dalību iepirkumā. Arī Siguldas novada vietējie uzņēmēji, kuriem tika piedāvāta iespēja startēt konkursā, kapacitātes trūkumu dēļ atteikušies piedalīties. Divi no uzņēmējiem piedāvājumu neiesniedza, jo nespēja izpildīt pašvaldības uzstādītās prasības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Inflācijas un pārtikas cenu pieauguma rezultātā par nepietiekamām kļuvušas ar speciāliem valdības noteikumiem noteiktās diennakts izdevumu normas par Latvijas Olimpiskās vienības dalībnieku ēdināšanu.

Pirmo reizi sportistu ēdināšanas izdevumu normas noteiktas 2004. gadā, pamatojoties uz tā brīža pārtikas cenām, tādēļ tagad Izglītības un zinātnes ministrija iesaka tās paaugstināt atbilstoši pārtikas cenām 2008. gadā, tas ir, par aptuveni 30 %.

Izturības – spēka slodzes grupā esošajiem sportistiem, piemēram, galda tenisistiem un paukotājiem, ēdināšanas izdevumu diennakts normu ieteikts palielināt no 7.60 Ls līdz 11.30 Ls.

Savukārt tehniskajā slodzes grupā esošajiem sportistiem, piemēram, mākslas vingrotājiem, ēdināšanas izdevumu diennakts normu esot jāpalielina no 5.80 Ls līdz 7. 72 Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielai daļai Ukrainas bēgļu no 24.maija tiek pārtraukta ēdināšana, teikts Latvijas Viesnīcu un restorānu asociācija (LVRA) paziņojumā.

"Ar 24.maiju lielākajai daļai Ukrainas kara bēgļu Latvijā - galvenokārt sievietēm ar bērniem, daudzbērnu ģimenēm, grūtniecēm un pensionāriem - netiks nodrošināta sākotnēji solītā 90 dienu ēdināšana, par kuras neparedzēto pārtraukšanu ne valsts, ne pašvaldības institūcijas nav informējušas Ukrainas kara bēgļus," informē LVRA.

Asociācija norāda, ka Saeima 3.martā pieņēma Ukrainas civiliedzīvotāju atbalsta likuma grozījumus, kas paredzēja Ukrainas kara bēgļu izmitināšanu un ēdināšanu 90 dienas no to ierašanās Latvijā. Daļa Ukrainas kara bēgļu tika izmitināti tūristu mītnēs, kuras tos "gan izmitināja, gan baroja uz sava rēķina", paziņojumā raksta LVRA.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Tranzīta pasažieru visvairāk ir lidojumos uz Tallinu, Viļņu un Palangu

LETA, 04.08.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidostā "Rīga" visvairāk tranzīta pasažieru šogad ir lidojumos uz Tallinu, Viļņu un Palangu, intervijā aģentūrai LETA sacīja VAS "Starptautiskā lidosta "Rīga"" valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa.

Tāpat starp tranzīta pasažieriem pieprasīti ir lidojumi uz Tamperi, Tbilisi, Bukaresti, Erevānu un Kitili.

Pēc Odiņas teiktā, minētajos lidojumos tranzīta pasažieru ir 40-50% vai pat vairāk. Vienlaikus arī citos lidojumos ir tranzīta pasažieri, bet parasti tie ir 15-25%.

"Līdz ar to var teikt, ka tranzīta pasažieri pārsvarā ir mūsu kaimiņi - gan Lietuvā, gan Igaunijā, gan Ziemeļvalstīs. Viņi visvairāk izmanto Rīgas lidostu, lai pārsēstos uz citiem lidojumiem," piebilda Odiņa.

Tāpat lidostas vadītāja stāstīja, ka pasažieru skaits, kuri lido tranzītā, palielinās, tostarp jūlijā attiecīgo pasažieru īpatsvars veidoja apmēram 26% no visiem pasažieriem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atbalsta autostāvvietu tarifu maiņu

, 23.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja atbalstīja grozījumu projektu Rīgas domes 27.09.2005. saistošajos noteikumos Nr. 18 "Rīgas pašvaldības maksas autostāvvietu, kas atrodas ielu sarkano līniju robežās, apsaimniekošanas un lietošanas noteikumi".

Grozījumu projektā paredzēts, ka maksas autostāvvietas lietotājam par maksas autostāvvietas lietošanu darba dienās no plkst. 8.00 līdz plkst. 20.00 un sestdienās no plkst. 9.00 līdz plkst.17.00 ir jāmaksā atbilstoši attiecīgajā zonā noteiktajai stundas tarifa likmei.

Atbilstoši grozījumu projektam tiek noteikta šāda vienas stundas tarifa likme (tajā skaitā pievienotās vērtības nodoklis) par maksas autostāvvietas lietošanu:

" par pirmo maksas autostāvvietas lietošanas stundu - Ls 1,40, bet par katru nākamo maksas autostāvvietas lietošanas stundu - Ls 2.00 stundā - teritorijā, kuru ierobežo Kr.Valdemāra iela, Kalpaka bulvāris, Merķeļa iela, Marijas iela, 13.Janvāra iela (izņemot 11.Novembra krastmalu);

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šodien, 5.jūnijā laikrakstā Latvijas Vēstnesis ir publicēti grozījumi Rīgas domes 27.09.2005. saistošajos noteikumos Nr. 18 Rīgas pašvaldības maksas autostāvvietu, kas atrodas ielu sarkano līniju robežās, apsaimniekošanas un lietošanas noteikumi, kas paredz lielāku maksu par autostāvvietām Rīgas pilsētā. Trešdien, 6. jūnijā, šie noteikumi stājas spēkā.

Grozījumi paredz, ka maksas autostāvvietas lietotājam par maksas autostāvvietas lietošanu darba dienās no plkst. 8.00 līdz plkst. 20.00 un sestdienās no plkst. 9.00 līdz plkst. 17.00 ir jāmaksā atbilstoši attiecīgajā zonā noteiktajai stundas tarifa likmei.

Atbilstoši grozījumiem tiks noteikta šāda vienas stundas tarifa likme (tajā skaitā pievienotās vērtības nodoklis) par maksas autostāvvietas lietošanu:

- par pirmo maksas autostāvvietas lietošanas stundu - Ls 1,40, bet par katru nākamo maksas autostāvvietas lietošanas stundu - Ls 2.00 stundā - teritorijā, kuru ierobežo Kr.Valdemāra iela, Kalpaka bulvāris, Merķeļa iela, Marijas iela, 13.Janvāra iela (izņemot 11.Novembra krastmalu);

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Atbalsta autostāvvietu tarifu maiņu

, 23.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas domes Satiksmes un transporta lietu komiteja atbalstījusi grozījumu projektu Rīgas domes 27.09.2005. saistošajos noteikumos Nr. 18 Rīgas pašvaldības maksas autostāvvietu, kas atrodas ielu sarkano līniju robežās, apsaimniekošanas un lietošanas noteikumi, Db.lv informēja dome.

Grozījumu projektā paredzēts, ka maksas autostāvvietas lietotājam par maksas autostāvvietas lietošanu darba dienās no plkst. 8.00 līdz plkst. 20.00 un sestdienās no plkst. 9.00 līdz plkst.17.00 ir jāmaksā, atbilstoši attiecīgajā zonā noteiktajai stundas tarifa likmei.

Atbilstoši grozījumu projektam, tiek noteikta šāda vienas stundas tarifa likme (tajā skaitā pievienotās vērtības nodoklis) par maksas autostāvvietas lietošanu:

- par pirmo maksas autostāvvietas lietošanas stundu - Ls 1,40, bet par katru nākamo maksas autostāvvietas lietošanas stundu - Ls 2.00 stundā - teritorijā, kuru ierobežo Kr.Valdemāra iela, Kalpaka bulvāris, Merķeļa iela, Marijas iela, 13.Janvāra iela (izņemot 11.Novembra krastmalu);

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Plāno celt autostāvvietu tarifus

, 20.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas dome atbalstījusi grozījumus Rīgas domes 27.09.2005. saistošajos noteikumos Nr. 18 "Rīgas pašvaldības maksas autostāvvietu, kas atrodas ielu sarkano līniju robežās, apsaimniekošanas un lietošanas noteikumi", kas paredz paaugstināt autostāvvietu maksu.

Grozījumi paredz, ka maksas autostāvvietas lietotājam par maksas autostāvvietas lietošanu darba dienās no plkst. 8.00 līdz plkst. 20.00 un sestdienās no plkst. 9.00 līdz plkst.17.00 ir jāmaksā atbilstoši attiecīgajā zonā noteiktajai stundas tarifa likmei.

Atbilstoši grozījumiem tiks noteikta šāda vienas stundas tarifa likme (tajā skaitā pievienotās vērtības nodoklis) par maksas autostāvvietas lietošanu:

par pirmo maksas autostāvvietas lietošanas stundu - Ls 1,40, bet par katru nākamo maksas autostāvvietas lietošanas stundu - Ls 2.00 stundā - teritorijā, kuru ierobežo Kr.Valdemāra iela, Kalpaka bulvāris, Merķeļa iela, Marijas iela, 13.Janvāra iela (izņemot 11.Novembra krastmala);

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Britu Arodapvienības kongress (TUC) izpētījis, ka valstī notiek atgriešanās pie garajām darba stundām. Briti uzskata, ka tas neliecina par progresu.

TUC izpētē, kā mainījies darba vietā pavadītais laiks 2007. gadā un 2008. gadā, secināts, ka vislielākais pieaugums ir starp vadītājiem un šauru nozaru augsta līmeņa speciālistiem – inženieriem, ārstiem, skolotājiem. Savukārt, ja vērtē pa nozarēs, daudz vairāk par 48 stundām nedēļā Lielbritānijā strādā finanšu nozares, vairumtirdzniecības un mazumtirdzniecības pārstāvji. Seši no desmit aptaujātajiem, kas strādā vairāk par 48 stundām, vēlētos samazināt savu darba laiku. Arī TUC uzskata, ka tas ir jādara, jo tad ne tikai uzlabotos veselība, bet vairāk laika varētu veltīt arī ģimenei un hobijiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vasarā nodarbināti 11 222 skolēni

, 25.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2008. gada vasarā kopumā valstī pasākuma ietvaros strādāja 11 222 skolēni (7543 skolēni vecumā no 15 gadiem un 3679 trīspadsmit un četrpadsmitgadīgie bērni, to skaitā 173 skolēni ar īpašām vajadzībām).

Salīdzinājumam: 2004. gadā ar Nodarbinātības valsts aģentūras (NVA) starpniecību bija nodarbināti 3 225, 2005. – 9 198, 2006. – 11 552, 2007. – 7 781 skolnieks, liecina NVA Karjeras pakalpojumu departamenta apkopotie rezultāti. Šovasar skolēni strādāja no 2. jūnija līdz 29. augustam

Rīgā un Pierīgas statistiskajā reģionā pasākuma ietvaros strādāja 3 559, Latgales reģionā – 2 591, Kurzemes reģionā – 2 032, Zemgales reģionā 1 590 un Vidzemes reģionā – 1 450 skolēni. Visvairāk vasaras periodā nodarbināto skolnieku bija Rīgā, Jūrmalā un Rīgas rajonā – 2883, Liepājā un Liepājas rajonā – 868, Daugavpilī un Daugavpils rajonā– 830, Rēzeknē un Rēzeknes rajonā – 646, Ventspilī un Ventspils rajonā – 443, Jēkabpils un Jēkabpils rajonā – 431, Preiļos un Preiļu rajonā – 404 skolēni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Austrian Airlines» augustā pārvadā vairāk pasažieru

Aivars Mackevics [email protected], 16.09.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrian Airlines Group šī gada augustā ir pārvadājusi gandrīz vienu miljonu pasažieru. Salīdzinājumā ar pagājušā gada attiecīgo laika periodu pasažieru skaits līniju maršrutos un čarterlidojumos ir palielinājies par 10%. Īpaši liels pieprasījums bija tālo lidojumu maršrutos, kur klientu skaits palielinājās par 22,5%. Līniju lidojumu maršrutos pasažieru skaits šī gada pirmajos astoņos mēnešos sasniedza 5,21 miljonus pasažieru, kas ir par 14,6% vairāk nekā 2003. gada pirmajos astoņos mēnešos. Turpretī čarterlidojumos palielinājās par 11,1%, sasniedzot 1,16 miljonus pasažieru. Sēdvietu noslogojums AUA līniju maršrutu lidojumos palielinājās par 3,8 procentpunktiem, sasniedzot 72,7%. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Izbeidz sezonālo iekšzemes lidojumu Ventspils - Rīga - Ventspils

Vēsma Lēvalde, Db, 29.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

30.septembrī, līdz ar lidostas ziemas ekspluatācijas sākumu, noslēgsies lidojumu Ventspils – Rīga pirmā sezona, kuru SIA Ventspils lidosta valdes priekšsēdētājs Artūrs Kokars vērtē kā ļoti veiksmīgu.

Pavisam šajā gadā Ventspils lidosta apkalpojusi 6 779 pasažierus regulārajā satiksmē un 795 vispārējās aviācijas pasažierus. Pirmajā lidojumu sezonā no 2008. gada 11.aprīļa līdz 29. septembrim no Ventspils uz Rīgu izlidojuši 5370 pasažieri (reisa noslogojums 53%), ielidojuši – 1 409 pasažieri (reisa noslogojums 14%). 30 starptautiskajos neregulārajos lidojumos apkalpoti 135 pasažieri, 44 vietējos lidojumos - 122, bet 87 citos lidojumos – 538 pasažieri.

Ņemot vērā veiksmīgos lidojumu statistikas rādītājus maršrutā Rīga – Ventspils – Rīga, aviosabiedrība Airbaltic plāno turpināt lidojumus no Ventspils arī 2009.gadā, papildinot lidojumu sarakstu brīvdienās, kā arī tiek pētīta iespēja uzsākt regulāro satiksmi ar Stokholmu. Lai būtu iespējams bez sezonāla pārtraukuma turpināt lidojumus ziemā, arī Ventspils lidostu ir paredzēts sagatavot ziemas ekspluatācijai. Šim nolūkam 2009.gadā tiek plānots veikt skrejceļa seguma remontu, iegādāties specializētu skrejceļa tīrīšanas tehniku un gaisa kuģu pretapledošanas iekārtu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«TAP Air Portugal» ievērojami palielinājies pasažieru skaits

Aivars Mackevics [email protected], 27.01.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

TAP Air Portugal pagājušajā gadā pārvadājusi 6,5 miljonus pasažieru. Tādejādi pirmo reizi lidsabiedrības vēsturē pārkāpts sešu miljonu slieksnis. Statistikas dati liecina, ka 2004.gadā no 1.janvāra līdz 31.decembrim līniju lidojumu maršrutus ir izmantojuši 6 468 978 pasažieru. Vidējais lidmašīnu noslogojums salīdzinājumā ar 2003.gadu pieaudzis no 69,4 % uz 70,4%. Uzņēmums konstatējis pieprasījuma pieaugumu visos savos piedāvātajos lidojumu maršrutos. Eiropas lidojumos reģistrēti 3 540 001 pasažieri, kas ir par 13,7% vairāk nekā 2003. gadā. Īpaši palielinājies pasažieru skaits lidojumos uz Brazīliju, proti, par 16,5%, sasniedzot 635 825 pasažierus (2003: 545 750 pasažieri). Tāpat lidsabiedrība atzīmē pasažieru skaita palielinājumu lidojumos uz Madeiras un Azoru autonomajiem apgabaliem (+ 6,7%; 1 190 253 pasažieri). Šie dati liecina par lidsabiedrības darbības elastību un spēju pielāgoties arvien augošajām tirgus prasībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Ventspils lidostā šogad apkalpoti 6 683 pasažieri

Vēsma Lēvalde, Db, 16.09.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz šī gada 1. septembrim SIA Ventspils lidosta apkalpojusi 6 683 pasažierus, no tiem 6 004 lidojuši maršrutā Ventspils - Rīga - Ventspils, liecina SIA Ventspils lidosta apkopotā statistika.

No Ventspils uz Rīgu izlidojuši 4 733 pasažieri, ielidojuši - 1 271. 28 starptautiskajos neregulārajos lidojumos apkalpoti 119 pasažieri, 38 vietējos lidojumos - 111, bet 75 citos lidojumos - 448. Pavisam šajā gadā Ventspils apkalpojusi 533 lidojumus, no tiem 392 organizējusi kompānija airBaltic. Lidojumi starp Ventspili un Rīgu tiks pārtraukti 30. septembrī, jo lidlauka tehniskais nodrošinājums neatbilst ziemas sezonas prasībām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā lidsabiedrībā airBaltic nākamnedēļ plāno iepazīstināt ar savu jauno biznesa plānu, tomēr jau pašlaik ekonomisku apsvērumu dēļ lidsabiedrības pasažieriem lidojumos vairs netiek piedāvāta drukātā prese, Db.lv apstiprināja airBaltic Korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags.

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

airBaltic sadarbībā ar Etihad Airways sākusi tiešos lidojumus uz Abū Dabī

Gunta Kursiša, 17.12.2013

Apvienoto Arābu Emirātu nacionālās aviokompānijas Etihad Airways un Latvijas nacionālās lidsabiedrības AS Air Baltic Corporation stjuartes piedalās Starptautiskās lidostas Rīga un nacionālās aviokompānijas airBaltic organizētajā galamērķa Rīga – Abū Dabī atklāšanas pasākumā.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šodienas airBaltic veiks četrus lidojumus nedēļā no Rīgas uz Etihad Airways galveno tranzītmezglu Abu Dabī ar Airbus A319 lidmašīnu.

Etihad Airways lidojumu kods EY tiks izmantots jaunajos lidojumos uz Rīgu, un arī lidojumos uz 15 airBaltic apkalpotajiem galamērķiem - Alesundu, Barselonu, Bergenu, Bilundu, Helsinkiem, Kopenhāgenu, Lapēnrantu, Oslo, Prāgu, Stavangeru, Stokholmu, Tallinu, Turku, Vīni un Viļņu.

Savukārt airBaltic lidojumu kods BT tiks izmantots Etihad Airways lidojumos no Abū Dabī uz Kairu, Džakartu, Singapūru, Bangkoku, Ammānu un Muskatu pēc atbilstošu atļauju saņemšanas no varasiestādēm.

Lidmašīnā ir 14 vietas biznesa klasē un 102 vietas ekonomiskajā klasē, informē lidsabiedrības pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru