Dienas Bizness

  • 28 otrdiena,
    februāris

    Skaidrīte, Justs, Skaidra

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8528

    USD: 1.0587

Ražošana

Augulis airBaltic uz Lietuvu aizlaisties neļaušot

Latvijas interesēs ir saglabāt bāzes lidostu Rīgā, tāpēc grozījumu akcionāru līgumā, kas to varētu mainīt, Uldis Augulis kā ministrs neatbalstīšot. Tāpat nepieciešams turpināt lidostas attīstību un darbinieku skaitu ne tikai saglabāt esošajā līmenī, bet pat palielināt, skaidro satiksmes ministrs.

«Kas attiecas par lidojumiem un darbinieku skaitu, tas ir jautājums airBaltic valdei un privātajiem akcionāriem, kas atbildīgi par aviokompānijas operatīvo vadību,» citējot U. Auguļa teikto, raksta Diena.

Neatrodot investoru airBaltic, zaudētāji būs ne tikai simtiem nacionālās lidsabiedrības darbinieku, bet arī lidostā Rīga un nozarē strādājošie kopumā, uzskata Latvijas Aviācijas Arodbiedrību Federācija. «Ir jāatrod investors, un mums kā arodbiedrībai ir pilnīgi vienalga, vai tas ir ārzemju kapitāls vai arī investē valsts, lai tikai saglabātos darba vietas,» skaidro LAAF ES lietu speciālists Dmitrijs Nikolajevs.

Saglabāt valsts daļu skaitlisko pārsvaru vai iesaistīt trešo pusi viņaprāt nepieciešams arī tādēļ, lai kontroli nepārņemtu Bertolda Flika pārstāvētais airBaltic privātais akcionārs Baltijas Aviācijas sistēmas (BAS), jo tas nozīmētu airBaltic aiziešanu no Latvijas.

Satiksmes ministrs Uldis Augulis pirmdien Dienai apstiprināja, ka no BAS esot saņēmis priekšlikumu veikt grozījumus akcionāru līgumā, lai airBaltic bāzes lidostu turpmāk varētu pārcelt uz Lietuvas galvaspilsētu Viļņu. Šāda izvēle tiek pamatota ar pieaugošu Viļņas lidostas izaugsmi, taču LAAF, kurā ietilpst airBaltic, Rīgas lidostas un citu ar aviācijas nozari saistītu uzņēmumu arodorganizācijas, pārstāvis uzskata, ka tas nozīmētu Rīgas lidostas izaugsmes apstāšanos.

«Flika plāns strādā - Fliks, Naglis un Šlesers savulaik izveidojuši biznesa modeli, kurš ir pat ļoti labs. Tikai ne par labu nacionālajām interesēm,» uzskata D. Nikolajevs. Viņaprāt, kompānija jau no sākta gala veidota ļoti pārdomāti, ko parādot arī BalticTaksi un airBaltic viesnīcu tīklu izveide, taču tas esot minēto uzņēmēju privātais bizness un nepārstāv nacionālās intereses. «Šodien tikāmies ar mūsu pastāvīgo informatoru un jau atkal šķiet, ka Flikam izdosies airBaltic dabūt uz Lietuvu. Tas ir tik cieši iepīts, ka viņš panāks savu kaut ar tiesu palīdzību. Tas nozīmēs 1300 līdz 1600 darbinieku atlaišanu tikai airBaltic, bet jāņem vērā, ka, kompānijai aizejot no Rīgas, samazināsies lidojumu skaits, kas ietekmēs arī lidostu. Tāpēc uzskatām, ka kopumā varētu ciest ap 3000 cilvēku,» stāsta LAAF pārstāvis.

Pirmdien notikušajā airBaltic akcionāru sapulcē uzņēmuma vienīgie akcionāri - Latvijas valsts un BAS - vienojušies sākt sarunas par akcionāru līguma pārskatīšanu, lai palielinātu valsts iespējas uzņēmumā aizstāvēt savas intereses, taču joprojām nav izskatīts jautājums par pamatkapitāla palielināšanu. Izmantojot videokonferences iespēju, sapulcē piedalījies arī B. Fliks. Sarunas varētu tikt atsāktas pēc pāris dienām, kad airBaltic valde būs sagatavojusi nepieciešamo informāciju.

Līdz šim izskanējušas dažādas airBaltic pamatkapitālā nepieciešamo ieguldījumu summas. Taču no BAS puses joprojām nav izvirzīti jauni padomes locekļi, tādēļ akcionāri vienojās pamatkapitāla palielināšanas jautājumu skatīt, kad tas būs darīts, vēsta Diena.

Saistītie raksti

Komentāri

Reklāma