Dienas Bizness

  • 26 svētdiena,
    februāris

    Evelīna, Aurēlija, Mētra

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL
  • Valūtu kursi

    GBP: 0.8450

    USD: 1.0609

Ražošana

Augulis: ceļu darbiem papildus jāmeklē nauda un arī jauni nestandarta risinājumi  4

Izvērtējot informāciju par autoceļu uzturēšanu un personīgi iepazīstoties ar Latvijas autoceļu stāvokli, satiksmes ministrs Uldis Augulis uzdevis VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) sagatavot izvērstu ceļu darbu veikšanas plānu.

Tajā jāiekļauj precīzs darbu veikšanas grafiks un darbu apjomi ceļu segumu uzturēšanai un atjaunošanai šajā sezonā, tostarp – arī bedrīšu labošanā uz valsts un pašvaldību autoceļiem.

2011. gadā autoceļu uzturēšanā un rekonstrukcijā paredzēts izlietot pēdējos gados rekordlielu finanšu daudzumu – teju 270 miljonus latu, un Satiksmes ministrijas izstrādāto šī gada plānu ceļu uzturēšanai un remontam atzinīgi novērtējuši būvniecības speciālisti. Šobrīd satiksmes ministrs Uldis Augulis uzdevis ministrijas pārziņā esošajam uzņēmumam Latvijas Valsts ceļi iepazīstināt ministru ar izvērstu darba plānu, norādot visus tajā ietvertos objektus, plānoto darbu apjomu un situāciju kopumā uz visiem valsts autoceļiem.

«Negribu solīt ceļu salabošanu jau rīt pusdienlaikā, taču šogad paredzētie līdzekļi mums ļauj pavirzīties uz priekšu ceļu sakārtošanā. Tomēr, lai to paveiktu, ir vajadzīgi precīzi darba grafiki un detalizēta informācija par kritiskākajiem posmiem,» pārliecināts ministrs.

Satiksmes ministrs uzsver, ka sabiedrībai jāzina, kas ir plānots, kā noritēs darbi, cik naudas tam tiks iztērēts: «Satiksmes ministrija un LVC no savas puses regulāri informēs sabiedrību par paveiktajiem darbu apjomiem, remontējamajiem ceļu posmiem un plānotajiem pasākumiem, lai nepieļautu ceļu tālāku sabrukšanu,» sola Uldis Augulis.«Nav noslēpums, ka valsts parāds autoceļu atjaunošanai ir ap 4 miljardiem latu, kas liecina par iepriekšējos gados piekopto attieksmi pret šo nozari un neizdarītajiem darbiem ceļu uzturēšanā un atjaunošanā. Ļoti sliktā stāvoklī atrodas 25% Latvijas ceļu, bet vēl ceturtdaļas stāvoklis atzīstams kā slikts, tāpēc ir saprotama sabiedrības vēlme saprast procesus ceļu būves nozarē, izprast, kas tiks izdarīts par nozarei paredzētajiem 270 miljoniem latu.»

Darba uzdevumā LVC ministrs norādījis uz vēl vienu veicamu darbu – meklēt jaunas idejas un risinājumus, lai varētu aptvert iespējami lielāku remontējamo autoceļu kilometru daudzumu: «Ceļu remontam jāmeklē ne tikai nauda, bet arī jauni risinājumi, kā pareizāk piešķirto finansējumu ieguldīt. Tā tas notiek jebkurā uzņēmējdarbībā, jebkurā valstī – ierobežotu resursu gadījumā ir jābūt nestandarta idejām un risinājumiem. Nedrīkst būt tā, ka mūsu iestāžu vadītāji problēmas risina ar vienkāršāko paņēmienu – iedodiet man naudu un es visu izdarīšu,» uzsver satiksmes ministrs, «tāpēc es sagaidu no LVC vadītājiem tieši šādu attieksmi: idejas, risinājumu varianti, iespējas iegūt papildus jaudas un finanses. Katrā ziņā esmu uzdevis sagatavot priekšlikumus maksimāli īsā laika posmā un nākt ar ziņojumu jau 5.maijā ,» norāda ministrs.

 

Saistītie raksti

Reklāma