Transports un loģistika

Augulis: ceļu darbiem papildus jāmeklē nauda un arī jauni nestandarta risinājumi

Līva Melbārzde, 21.04.2011

Jaunākais izdevums

Izvērtējot informāciju par autoceļu uzturēšanu un personīgi iepazīstoties ar Latvijas autoceļu stāvokli, satiksmes ministrs Uldis Augulis uzdevis VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) sagatavot izvērstu ceļu darbu veikšanas plānu.

Tajā jāiekļauj precīzs darbu veikšanas grafiks un darbu apjomi ceļu segumu uzturēšanai un atjaunošanai šajā sezonā, tostarp – arī bedrīšu labošanā uz valsts un pašvaldību autoceļiem.

2011. gadā autoceļu uzturēšanā un rekonstrukcijā paredzēts izlietot pēdējos gados rekordlielu finanšu daudzumu – teju 270 miljonus latu, un Satiksmes ministrijas izstrādāto šī gada plānu ceļu uzturēšanai un remontam atzinīgi novērtējuši būvniecības speciālisti. Šobrīd satiksmes ministrs Uldis Augulis uzdevis ministrijas pārziņā esošajam uzņēmumam Latvijas Valsts ceļi iepazīstināt ministru ar izvērstu darba plānu, norādot visus tajā ietvertos objektus, plānoto darbu apjomu un situāciju kopumā uz visiem valsts autoceļiem.

«Negribu solīt ceļu salabošanu jau rīt pusdienlaikā, taču šogad paredzētie līdzekļi mums ļauj pavirzīties uz priekšu ceļu sakārtošanā. Tomēr, lai to paveiktu, ir vajadzīgi precīzi darba grafiki un detalizēta informācija par kritiskākajiem posmiem,» pārliecināts ministrs.

Satiksmes ministrs uzsver, ka sabiedrībai jāzina, kas ir plānots, kā noritēs darbi, cik naudas tam tiks iztērēts: «Satiksmes ministrija un LVC no savas puses regulāri informēs sabiedrību par paveiktajiem darbu apjomiem, remontējamajiem ceļu posmiem un plānotajiem pasākumiem, lai nepieļautu ceļu tālāku sabrukšanu,» sola Uldis Augulis.«Nav noslēpums, ka valsts parāds autoceļu atjaunošanai ir ap 4 miljardiem latu, kas liecina par iepriekšējos gados piekopto attieksmi pret šo nozari un neizdarītajiem darbiem ceļu uzturēšanā un atjaunošanā. Ļoti sliktā stāvoklī atrodas 25% Latvijas ceļu, bet vēl ceturtdaļas stāvoklis atzīstams kā slikts, tāpēc ir saprotama sabiedrības vēlme saprast procesus ceļu būves nozarē, izprast, kas tiks izdarīts par nozarei paredzētajiem 270 miljoniem latu.»

Darba uzdevumā LVC ministrs norādījis uz vēl vienu veicamu darbu – meklēt jaunas idejas un risinājumus, lai varētu aptvert iespējami lielāku remontējamo autoceļu kilometru daudzumu: «Ceļu remontam jāmeklē ne tikai nauda, bet arī jauni risinājumi, kā pareizāk piešķirto finansējumu ieguldīt. Tā tas notiek jebkurā uzņēmējdarbībā, jebkurā valstī – ierobežotu resursu gadījumā ir jābūt nestandarta idejām un risinājumiem. Nedrīkst būt tā, ka mūsu iestāžu vadītāji problēmas risina ar vienkāršāko paņēmienu – iedodiet man naudu un es visu izdarīšu,» uzsver satiksmes ministrs, «tāpēc es sagaidu no LVC vadītājiem tieši šādu attieksmi: idejas, risinājumu varianti, iespējas iegūt papildus jaudas un finanses. Katrā ziņā esmu uzdevis sagatavot priekšlikumus maksimāli īsā laika posmā un nākt ar ziņojumu jau 5.maijā ,» norāda ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Visa atbildība par situāciju nacionālajā lidsabiedrībā Air Baltic Corporation (airBaltic) saskaņā ar esošo akcionāru līgumu ir jāuzņemas kompānijas privātajam akcionāram un tās vadītājam Bertoltam Flikam, šodien preses konferencē sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Viņš uzsvēra, ka saskaņā ar 2009.gadā noslēgto akcionāru līgumu lidsabiedrības vadība ir privāto akcionāru rokās. «Pilna atbildība ir jāuzņemas privātajiem akcionāriem, kas ir pilnībā atbildīgi par airBaltic valdes vienpersoniski pieņemtajiem lēmumiem,» uzsvēra Augulis.

Ministrs piebilda, ka, ja patlaban viņam būtu jāparaksta šāds akcionāru līgums, tad viņš to, visticamāk, nedarītu. «Tomēr mums ir jāapzinās visas tiesiskās sekas, ko paredz esošais akcionāru līgums,» piebilda Augulis.

Viņš sacīja, ka patlaban visas spekulācijas par finanšu situāciju airBaltic ir bez pamata. «Uzņēmumā notiek audits, un tā rezultāti valdībai tiks ziņoti pēc 4.jūlija. Ir skaidrs, ka līdz 2012.gadam lidsabiedrībā būs nepieciešami ieguldījumi lidmašīnu flotes nomaiņai, tāpēc valdībai pēc auditoru ziņojuma uzklausīšanas būs jāpieņem lēmums, vai valstij kā airBaltic lielākajai akcionārei šajā procesā jāiesaistās vai nē,» skaidroja Augulis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Juridiski Prudentia Advisers piesaisti konsultāciju sniegšanā saistībā ar airBaltic 2011. gadā iniciējusi Satiksmes ministrija, taču šajā izvēles procesā partijai Vienotība bijusi nozīmīga loma.

Vairākus Latvijas tautsaimniecības grandus – airBaltic un a/s Liepājas metalurgs - konsultējošā uzņēmuma Prudentia Advisers piesaiste 2011. gada vasarā notikusi ļoti lielā steigā. Konsultantam, no kura rīcības atkarīgi daudzos miljonos latu mērāmi valsts līdzekļi un par kura, iespējams, nelikumīgu rīcību jau ir bijušā airBaltic līdzīpašnieka pirmais pieteikums tiesā, 2011. gadā nav bijusi pat atbildības apdrošināšana, liecina valsts amatpersonu izteikumi.

Lidsabiedrībai airBaltic, kurā valstij līdz 2011. gada nogalei piederēja 52,6% kapitāldaļu, 2011. gadā turpināja pasliktināties finanšu situācija un valdībai bija jādomā, ko un kā darīt, tāpēc arī vienā no valdības sēdēm radusies ideja par profesionāļu piesaisti šī rēbusa risināšanai. Iespējams, šobrīd jautājumu par Prudentia Advisers piesaisti – konsultēt valsti airBaltic problēmu risināšanā, nebūtu, ja būtu bijis publiskais iepirkums uz attiecīgo konsultāciju pakalpojumu sniegšanu, kur pretendentiem būtu izvirzītas prasības, atlases kritēriji un arī noteikts atalgojums.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nominācijas komiteja par atbilstošāko kandidātu Latvijas dzelzceļa (LDz) valdes priekšsēdētāja amatam ir izraudzījusies līdzšinējo uzņēmuma valdes locekli Edvīnu Bērziņu, šorīt Latvijas Televīzijas raidījumam Rīta panorāma apstiprināja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

«Domāju, ka tas varētu būt atbilstoši, un ir novērtējums par ilggadīgo darbu uzņēmumā un nozarē,» sacīja ministrs, piebilstot, ka Bērziņam ir dots uzticības kredīts, lai nodrošinātu turpmāku uzņēmuma attīstību un izdarītu visu, kas jāizdara. «Man kā ministram ir svarīgi, lai būtu rezultāts,» uzsvēra Augulis.

Vaicāts, vai lēmumu par Bērziņa virzīšanu valdes priekšsēdētāja amatam varētu būt ietekmējis tas, ka reiz pats Augulis viņu iecēlis uzņēmuma valdē, ministrs skaidroja, ka kandidātus rūpīgi izvērtēja nominācijas komisija, kurā bija gan arodbiedrību, gan Latvijas Darba devēju konfederācijas pārstāvji un citi speciālisti. Vērtēti tika visi, uzvēra ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts prezidents Egils Levits ir apturējis ostu likuma grozījumu publicēšanu, dodot iespēju mēģināt par šo jautājumu sarīkot referendumu.

Kā liecina oficiālajā izdevumā "Latvijas Vēstnesis" publicētā informācija, Levits ir apturējis Saeimā pieņemto grozījumu Likumā par ostām publicēšanu uz diviem mēnešiem, "pamatojoties uz Satversmes 72.pantu un ievērojot 18.februārī iesniegto 36 Saeimas deputātu prasību".

Vēlāk izplatītajā paziņojumā prezidenta birojs skaidro, ka Satversme uzliekot Valsts prezidentam pienākumu konkrētajā situācijā apturēt likuma publicēšanu. "Ja šāda prasība ienākusi, Valsts prezidents nevar neapturēt vai to noraidīt, pat ja nepiekrīt tai - tās ir Saeimas mazākumam piešķirtas konstitucionālās tiesības. Valsts prezidents respektē šīs Satversmē paredzētās Saeimas opozīcijas tiesības un rīkojas atbilstoši tam pienākumam, ko Valsts prezidentam uzliek Satversmes 72.pants," teikts paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Augulis: pie airBaltic labā vārda atgūšanas būs cītīgi jāstrādā

BNS, 03.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pie Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic labā vārda atgūšanas būs cītīgi jāstrādā, norāda satiksmes ministrs Uldis Augulis.

Viņš uzsvēra, ka airBaltic labā tēla atgūšanai gan pašmāju, gan starptautiskajos tirgos būs nepieciešams mārketinga darbs. «Tas būs viens no uzdevumiem, pie kuriem cītīgi būs jāstrādā,» teica Augulis.

Viņaprāt, jaunu zīmolu nebūtu prātīgi veidot. «airBaltic zīmols kā tāds ir labs un atpazīstams. Ieiet tirgū ar pilnīgi jaunu zīmolu būs diezgan grūti,» norādīja satiksmes ministrs.

Augulis neprognozēja, cik ilgs laiks paies, lai airBaltic vārds atgūtu labo slavu. «To ir grūti pateikt. Pie tā vienkārši ir cītīgi jāstrādā. airBaltic jau arī nav tas sliktākais mārketings,» piebilda Augulis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Augulis: atceltie airBaltic reisi bija pārdoti un varēja notikt

LETA, 21.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Biļetes uz septembrī atceltajiem 14 Latvijas nacionālās lidsabiedrības AS Air Baltic Corporation (airBaltic) reisiem bija pārdotas un tie varēja notikt, informē satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Šādu informāciju Augulis saņēmis no aviokompānijas darbiniekiem.

«Visādas spekulācijas tiek izspēlētas, lai valsts pēc iespējas ātrāk iemaksātu naudu [airBaltic pamatkapitāla palielināšanai],» šorīt Latvijas Televīzijas rīta raidījumā Labrīt, Latvija! sacīja Augulis, uzsverot, ka valdība joprojām nav saņēmusi no aviokompānijas privātā akcionāra SIA Baltijas aviācijas sistēmas prasīto informāciju par airBaltic darbību.

Augulis uzskata, ka airBaltic līdzīpašnieka un vadītāja Bertolta Flika paziņojumi par reisu atcelšanu, tika skaidrota ar pārāk mazo lidmašīnu piepildījumu, un to skaita samazināšanu parāda privātā akcionāra attieksmi - vai tas grib sadarboties ar valsti vai «iet uz konfliktiem».

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Valdība slēgtajā sēdē iepazīstas ar Prudentia ziņojumu par airBaltic finansiālo situāciju

BNS, 19.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdība otrdien slēgtajā sēdē iepazinās ar ieguldījumu brokeru sabiedrības Prudentia ziņojumu par nacionālo lidsabiedrību airBaltic un tās finansiālo situāciju, žurnālistiem pēc slēgtās sēdes pastāstīja satiksmes ministrs Uldis Augulis.

Valdībā tika uzklausīts Prudentia ziņojums, kā arī ieteikumi valsts pārstāvjiem padomes apstiprināšanai akcionāru sapulcē, viņš sacīja un piebilda, ka sēdē valdība pieņēma lēmumu, kā valsts pārstāvjiem rīkoties akcionāru sapulcē, un uzsvēra, ka pats galvenais uzdevums akcionāru sapulcē, kas plānota 25.jūlijā, ir apstiprināt jaunu airBaltic padomi.

Augulis informēja, ka valsts airBaltic padomē atkārtoti virzīs jau esošos pārstāvjus. Tādējādi, pēc ministra teiktā, atkārtoti airBaltic padomē valsts virzīs Gintu Kiršteinu, Santu Glāznieci un Raiti Tukānu.

«Galvenais uzdevums, kas ir pašlaik Prudentia, ir izvērtēt esošo situāciju un visas iespējas. Galvenais, lai kompānija varētu attīstīties turpmāk,» norādīja ministrs un, atsaucoties uz Prudentia ziņojumu, minēja, ka airBaltic pašlaik nodrošina 1,4 līdz 2% no Latvijas iekšzemes kopprodukta (IKP), tostarp desmit tūkstošus darbavietu, tādējādi valdībai ir svarīgi nodrošināt kompānijas attīstību un izaugsmi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic preses konferenci rīko Berlīnē

LETA, 14.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviosabiedrība Air Baltic Corporation (airBaltic) preses konferenci starptautiskajiem medijiem par kompānijas finanšu situāciju rīkosVācijas galvaspilsētā Berlīnē.

Tikmēr 15.jūnijā paredzēta arī airBaltic padomes sēde, kurā padomes locekļi uzklausīs uzņēmuma finanšu vadības ziņojumu par finanšu situāciju lidsabiedrībā, šodien preses konferencē sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

U. Augulis sacīja, ka patlaban visas spekulācijas par finanšu situāciju airBaltic ir bez pamata. «Uzņēmumā notiek audits, un tā rezultāti valdībai tiks ziņoti pēc 4.jūlija. Ir skaidrs, ka līdz 2012.gadam lidsabiedrībā būs nepieciešami ieguldījumi lidmašīnu flotes nomaiņai, tāpēc valdībai pēc auditoru ziņojuma uzklausīšanas būs jāpieņem lēmums, vai valstij kā "airBaltic" lielākajai akcionārei šajā procesā jāiesaistās vai nē,» skaidroja Augulis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Augulis: Ceļu lietotāji nodokļos samaksā 500 miljonus eiro, taču ceļu uzturēšanai tiek vien 200 miljoni eiro

Dienas Bizness, 07.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzstājoties ceļinieku gadskārtējā konferencē Attīstība sākas ar ceļu, satiksmes ministrs Uldis Augulis uzsvēra, ka viņa ministra darbības prioritāte ir autoceļu sakārtošana un uzturēšana.

«Ceļu lietotāju samaksātie nodokļi kopējā budžetā pārsniedz 500 miljonus eiro, taču no valsts budžeta finansējums gan pašvaldību ceļu, gan valsts ceļu uzturēšanai un atjaunošanai ik gadu piešķir 190 - 200 miljonu eiro. Tātad tikai 36% no naudas, ko samaksā ceļu lietotāji, ir novirzīta ceļu uzturēšanai un atjaunošanai,» akcentēja U. Augulis.

Ministrs norādīja, ka ir jāmazina šī šķēre starp ceļu lietotāju nomaksātajiem nodokļiem un piešķirto finansējumu ceļu infrastruktūrai.

Nacionālajā attīstības plānā ir noteikti konkrēti rādītāji jeb sasniedzamie procenti ceļu infrastruktūras uzlabošanā, kas sekmētu valsts attīstību un pamatu ekonomiskajai izaugsmei, īpaši reģionos. Šie rādītāji ir labs atskaites punkts, kas palīdz definēt, kāpēc tieši tik finansējuma ieguldām ceļu infrastruktūrā vai kāpēc nosakām autoceļu finansēšanu par vienu no valdības prioritātēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

DB klubs: Tiks pārskatīta ceļu uzturēšana un pārvaldība

Rūta Kesnere, 25.01.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

#Pašreizējo autoceļu tīklu nav paredzēts pārskatīt ceļu samazināšanas virzienā.

Pašreizējo autoceļu tīklu nav paredzēts pārskatīt ceļu samazināšanas virzienā

To DB Uzņēmēju klubā uzsvēra tā viesis satiksmes ministrs Uldis Augulis. Cita lieta – tiks pārskatīta ceļu uzturēšana un pārvaldība.

Proti, vairāku ceļu uzturēšanu valsts nodos pašvaldībām, izdalīs arī ceļus, par kuru uzturēšanu būs atbildīgas privātpersonas. Piemēram, tas varētu būt vietējais ceļš no kādas viensētas līdz reģionālās nozīmes ceļam, ja pa to pārvietojas tikai viensētā dzīvojošie. Pagaidām gan likumā neatrisināts ir jautājums, kā pašvaldības savus ceļus var nodot apsaimniekošanā privātpersonām, taču U.Augulis teic, ka jau tuvākajā laikā šī kārtība tiks noteikta normatīvajos aktos. Tā rezultātā valsts vietējo ceļu posmiem apmēram 4000 km apjomā tiks izvērtēta pārvaldības formas maiņa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Augulis: aviācijas arodbiedrība ieinteresēta iegūt līdz pat 6% airBaltic akciju

BNS, 28.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas Aviācijas arodbiedrību federācija būtu ieinteresēta iegādāties līdz pat 6% Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic akciju, atklāj satiksmes ministrs Uldis Augulis.

Viņš norādīja, ka airBaltic pamatkapitāla palielināšana ir iespējama vairākos veidos, tostarp caur jaunu akciju emisiju.

«Te ir iespējami dažādi risinājuma varianti. Viens no tiem paredz piesaistīt investoru caur jaunu akciju emisiju. Šādā scenārijā ir pieļaujams, ka, pārdalot akciju skaitu, valstij uzņēmumā vairs nebūs vairākuma. Taču šādā gadījumā valstij jāpanāk tāds akcionāru līgums, ar kuru tai ir ietekme pār uzņēmuma tiešo menedžmentu,» uzsvēra Augulis.

Otrs risinājums paredz valsts naudas ieguldīšanu. «Bet, vai šādas iespējas valstij ir, jāvaicā Finanšu ministrijai (FM). Pati FM ir vairākkārt norādījusi, ka arī nākamgad ir jāveic budžeta konsolidācija. Te nu rodas jautājums – kur ņemt airBaltic pamatkapitāla palielināšanai nepieciešamo naudu, jo Satiksmes ministrijai (SM) ir tikai ministrijas budžets, un šie līdzekļi nebūt nav lieli,» klāstīja satiksmes ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomikas ministra Arta Kampara (V) jūnija paziņojumi par Latvijas nacionālo lidsabiedrību airBaltic, kuros tika izteikta neuzticība aviokompānijai, radījuši vairāk nekā 25 miljonus latu lielus zaudējumus, šodien preses konferencē atzina satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS).

(Papildināts ar Arta Kampara viedokli)

Viņš skaidroja, ka pēc negatīvajiem ministra paziņojumiem kreditoru pacietība sākusi izsīkt. Pēc paziņojuma biļešu tirdzniecība būtiski samazinājusies - par 70 000 biļešu, un kopumā tas radījis aptuveni piecus miljonus latu lielus zaudējumus.

Nosacījumu maiņa jaunu lidsabiedrības lidmašīnu iegādei radījusi vairāk nekā 20 miljonu latu zaudējumus.

Kā ziņots, jūnijā Latvijas Radio ekonomikas ministrs Kampars paziņoja, ka problēmas aviokompānijā airBaltic būtu jārisina, «agresīvā veidā pārņemot informācijas pieejamību un operatīvo menedžmentu» no pašreizējās kompānijas vadības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic prezidents un izpilddirektors Bertolts Flikts, kurš ir arī kompānijas privātā akcionāra Baltijas Aviācijas sistēmas (BAS) līdzīpašnieks, neatbalsta izmaiņas airBaltic akcionāru līgumā, kas Latvijas valstij dotu tiesības ietekmēt uzņēmuma vadību.

Fliks intervijā LNT raidījumam 900 sekundes atzīmēja, ja viņa atrašanās airBaltic vadībā ir vienīgais priekšnosacījums turpmākajām valsts darbībām, viņš neturēsies pie sava krēsla, taču nekādā gadījumā nepiekritīs izmaiņām akcionāru līgumā, kas valstij dotu tiesības ietekmēt uzņēmuma vadību.

Viņš pauda, ka par līgumu var runāt jebkurā laikā, taču uzņēmuma vadībā ir jābūt profesionāliem cilvēkiem, nevis politiski nozīmētiem. "Uzskatu, ka uzņēmuma vadībā var būt tikai profesionāli cilvēki. Tas, kāpēc airBaltic vēl ir dzīva, strādā un ir ar izaugsmi, tas ir tikai pateicoties tam, ka kompānijā strādā profesionāli cilvēki nevis politiski ielikti cilvēki," sacīja Fliks un atzīmēja, ka tādēļ kompromisi nav īsti iespējami.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Augulis: airBaltic pamatkapitāla palielināšanai nepieciešamā summa varētu būt līdzīga kā iepriekšējā reizē

BNS, 29.07.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic pamatkapitāla palielināšanai nepieciešamā summa varētu būt līdzīga kā iepriekšējā kapitāla palielināšanas reizē, atzina satiksmes ministrs Uldis Augulis.

Pērn vasaras sākumā aviokompānijas kapitāls tika palielināts par 30 miljoniem latu – airBaltic privātais akcionārs Baltijas aviācijas sistēmas ieguldīja 14,19 miljonus latu, savukārt Latvijas valsts obligācijas 15,8 miljonu latu apmērā iegādājās ar Latvijas Valsts radio un televīzijas centra (LVRTC) palīdzību.

Augulis gan konkrētu nepieciešamo summu neminēja un norādīja, ka auditoriem ir dažādi viedokļi.

«Pašlaik no auditoriem ir saņemti dažādi viedokļi. Es tagad nesaukšu konkrētas summas, lai nebūtu spekulācijas publiskajā telpā. PricewaterhouseCoopers ir norādījuši – lai sniegtu analīzi par šo jautājumu, jāredz, kā airBaltic dzīvos un attīstīsies vismaz gadu uz priekšu. To pašu saka arī Prudentia – arī viņi norāda, ka jāizanalizē visa situācija kopumā, ne tikai tagadējais finanšu stāvoklis. Jāsaprot, cik daudz un kādas lidmašīnas kompānijai ir vajadzīgas? Vai tās jāpērk operatīvajā līzingā, vai arī izmantojot kredītlīdzekļus. Es pašlaik nevaru nosaukt konkrētu summu, kāda jāiegulda pamatkapitālā. Labāk, lai to man pasaka finanšu speciālisti,» teica Augulis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālās aviokompānijas airBaltic jaunais vadītājs tiek meklēts, taču labi vadītāji zemē nemētājas, atzina satiksmes ministrs Uldis Augulis.

Viņš norādīja, ka tieslietu, satiksmes un finanšu ministriem kopā ar piesaistīto konsultantu Prudentia ir uzdots atlasīt cilvēkus jaunajai airBaltic valdei un padomei.

Uz jautājumu, vai ir jau izkristalizējušies konkrētāki kandidāti, Augulis atbildēja, ka tiek saskaņoti un izvērtēti cilvēki gan valdē, gan padomē. «Tos, kas ir bijuši kompānijas vadībā vai menedžmentā, protams, arī izvērtēs, kā viņi ir strādājuši atbilstoši izvēlētajam biznesa modelim, vai tas ir bijis pareizs, vai ne. Kompānijā katrā ziņā menedžments paliek strādāt uz kādu laiku, lai jaunie varētu pārņemt lietas. Savukārt valdē un padomē ir jāstrādā cilvēkiem, kas ir spējīgi uzreiz ātri saprast kompānijas darbību un finanšu plūsmu, lai varētu kontrolēt valsts daļas ieguldījumu,» sacīja ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Jauna airBaltic» veidošanas izmaksas līdzvērtīgas nepieciešamajiem ieguldījumiem «vecajā airBaltic»

Līva Melbārzde; Dace Preisa, 22.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunas nacionālās aviokompānijas dibināšana valstij izmaksātu 40 līdz 70 miljonus eiro, kas ir summa, kas pielīdzināma patlaban nepieciešamajiem ieguldījumiem airBaltic. Līdz ar to jāvērtē, vai ieguldīt uz ļoti lieliem riskiem airBaltic vai veidot jaunu nacionālo lidsabiedrību, kurā būtu pārliecība, par finanšu plūsmām.

Tā, komentējot premjera Valda Dombrovska izteikumus par to, ka paralēli airBaltic restrukturizācijas plānam tiks izvērtēta iespēja dibināt jaunu aviokompāniju, Latvijas Radio raidījumā Krustpunkti norāda satiksmes ministrs Uldis Augulis.

Jau vēstīts, ka izskanējusi informācija, ka nepieciešamais ieguldījumu apjoms airBaltic ir 50 līdz 70 miljoni latu.

Neatmet cerības glābt airBaltic

Tomēr Augulis uzskata, ka airBaltic izdosies saglābt. Jāizmaina akcionāru līgums un jāatgūst kontrole par finanšu plūsmām, lai būtu vērts investēt šajā uzņēmumā, norāda ministrs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labklājības ministrijas (LM) jaunais aprēķinātais minimālā ienākuma līmenis ir 129 eiro vienam ģimenes loceklim, šodien intervijā Latvijas Radio sacīja labklājības ministrs Uldis Augulis (ZZS).

Saskaņā ar LM izstrādāto koncepciju šāds minimālais ienākumu līmenis vai nu no pašvaldības, vai no valsts budžeta būs jānodrošina ikvienam iedzīvotājam.

Saskaņā ar koncepciju minimālo ienākumu līmeni izmantos, rēķinot, piemēram, minimālos pabalstus, nosakot ienākumu neapliekamo minimumu, kā arī dažādu pabalstu apmēru.

Kā skaidroja Augulis, noteikt jaunu minimālā ienākuma līmeni bijis nepieciešams, jo neviens no līdzšinējiem dažādiem minimālajiem līmeņiem nav sociāli ekonomiski pamatots. LM minimālo ienākuma līmeni aprēķinājusi, ņemot vērā esošo ekonomikas situāciju.

Koncepcijas ieviešana gan nav paredzēta uzreiz, bet no 2017.gada. «Neplānojam rītā uz pusdienas laiku,» sacīja Augulis. Iespējams, ka pašreiz aprēķinātā summa - 129 eiro - līdz 2017.gadam vēl mainīsies, visticamāk, pieaugs, sacīja Augulis.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Ja tiesībsargājošās iestādes laicīgi pieņemtu lēmumu, tad airBaltic vadītāju Bertoltu Fliku varētu saukt pie atbildības un tas visiem atvieglotu dzīvi,» uzsvēra Satiksmes ministrs Uldis Augulis, piebilstot, ka lielākie akcionāri un kreditori ir vienojušies par airBaltic vadības maiņu, kas arī bija zināms jau iepriekš.

Tiesa gan valstij nav skaidrības par neizpirktajām akcijām, - tas bija vienīgais skaidri saprotamais secinājums no Satiksmes ministra Ulda Auguļa teiktā preses konferencē saistībā ar pēdējiem notikumiem aviokompānijā airBaltic.

No preses konferencē sniegtās informācijas nepalika skaidrs, kāpēc valstij būtu jāizpērk nelikumīgi reģistrētas akcijas. Augulis vien teica, ka Valsts kancelejas juristi norādījuši, ka tā esot Uzņēmumu reģistra interpretācija, ka šīs akcijas ir izpirktas saistībā ar SAS līgumiem. Akcionāriem būtu nepieciešams šīs akcijas proporcionāli izpirkt, lai nebūtu domstarpību, cik un kādas akciju daļas kuram pieder, norādīja Augulis. Valsts darīs visu, lai vairākumu nepazaudētu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai asfaltētos autoceļu segumus uzturētu labā un teicamā stāvoklī, ikgadējām normatīvajām segumu atjaunošanas programmām būtu jāaptver ap 920 km ceļu, un papildus ik gadu būtu jārekonstruē ap 190 km ceļu segu.

Pašlaik asfaltēto segu atjaunošanas darbu deficīts ir sasniedzis 2,859 miljardus latu, grants segu - 1,663 miljardus latu, to Saeimas Tautsaimniecības komisijas sēdē sacīja satiksmes ministrs Uldis Augulis.

Pareizi izbūvēts asfalta segums, atkarībā no satiksmes, pirmos 8–10 gadus kalpo nevainojami, taču šajā laikā segā veidojas deformācijas, rodas seguma izdilums rišu vietās, parādās plaisas un virsmas izdrupumi – sega noveco. Ekonomiski lietderīgi ir asfaltbetona segumus atjaunot savlaicīgi, kad minētie defekti nav kļuvuši masveidīgi un neprognozējami, un šo segumu vidējais kalpošanas vecums nepārsniedz 12 gadus, tad asfaltbetona seguma atjaunošanas izmaksas ir viszemākās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan Latvijas ilgtspējīgas attīstības stratēģijā līdz 2030.gadam paredzēta arī iespēja iedzīvotājiem nokļūt nacionālas vai reģionālas nozīmes centrā pa līdzenu un drošu autoceļu, Satiksmes ministrija ir izstrādājusi un īsteno transporta politiku tikai attiecībā uz valsts autoceļiem. Attiecībā uz pašvaldību ielu un ceļu tīklu, kas veido 53% no visa kopējā autoceļu tīkla, vienotas politikas nav, secinājusi Valsts kontrole.

Pašvaldībām ik gadu mērķdotācijas veidā tiek piešķirti valsts budžeta līdzekļi vismaz 42 miljonu eiro apmērā, kas paredzēti ceļu un ielu infrastruktūras darbiem. Veicot revīziju Satiksmes ministrijā un piecās pašvaldībās – Valmieras un Jēkabpils pilsētā, Durbes, Jelgavas un Iecavas novadā -, Valsts kontrole konstatējusi, ka no šiem līdzekļiem tikai neliela daļa tiek novirzīta ceļu infrastruktūras attīstībai.

Būtiski lielākā daļa naudas (visās pašvaldībās, izņemot Rīgas pilsētas pašvaldību, pēdējos gados sasniedzot pat 92% līdzekļu) tiek tērēta pasākumos, kuri nodrošina tikai ceļu tīkla uzturēšanu, ne attīstību. Saskaņā ar prognozēm 2016.gadā ceļu tīkla uzturēšanai atvēlētie līdzekļi pieaugs līdz 96%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

LVC: Pie esošā Latvijas ceļu atjaunošanas finansēšanas modeļa visus ceļus salabot nevarēs

LETA, 09.05.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pie esošā Latvijas ceļu atjaunošanas finansēšanas modeļa visus ceļus Latvijā salabot nevarēs, šorīt intervijā LNT rīta ziņu raidījumam 900 sekundes atzina VAS Latvijas valsts ceļi (LVC) valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Viņš informēja, ka Latvijā šogad ceļu sakārtošanai atvēlēti aptuveni 550 miljoni eiro, taču, piemēram, Lietuvā finansējums ceļu sakārtošanai ir trīsreiz lielāks, bet Igaunijā - par 25% lielāks.

«Ir skaidrs, ka Latvijā pie esošā finansēšanas modeļa visus autoceļus sakārtot nevarēs. Tāpēc ir jāpanāk korelācija - jo vairāk cilvēku brauc, jo vairāk nomaksāto nodokļu nonāk ceļu fondā. Piemēram, pērn uz valsts ceļiem autobraucēju skaits auga par 5%, taču šā gada pirmajā ceturksnī - par 5,5%. Autobraucēji kā nodokļu maksātāji pretī vēlas saņemt attiecīgu servisu,» sacīja Lange.

LVC vadītājs arī informēja, ka šogad valstī plānots sakārtot ceļus aptuveni 1200 kilometru garumā, kas ir nedaudz vairāk nekā pērn, kad tika sakārtoti 1187 kilometri. Kopumā tik sakārtoti aptuveni 100 objekti.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Centrālās bankas digitālās naudas divi veidi – kas labāk monetārajai politikai?

Latvijas Bankas ekonomists Egils Kaužēns, 14.09.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitālā pasaule ap mums strauji attīstās. Vēl pavisam nesen tālruņus izmantojām tikai sarunām, bet finanšu pakalpojumus saņēmām bankās un pat ne internetbankās, un neiedomājāmies, ka var būt citādi.

Tehnoloģiju attīstība paver plašas iespējas finanšu pakalpojumu attīstībai, tai skaitā progress skar un skars arī naudu. Paveras plašas iespējas attīstīt naudas veidus, veicināt naudas apriti un ātrumu. Paveras iespējas arī veikt izmaiņas un uzlabojumus monetārajā politikā, padarīt efektīvāku monetārās politikas transmisijas mehānismu un, kas zina, nākamās krīzes atveseļošanai centrālās bankas jau varētu izmantot digitālo naudu jau pierastās aktīvu pirkšanas vietā. Šajā rakstā aplūkosim nākotnes iespējas, par kurām centrālās bankas jau ir sākušas domāt – tām ir interese, tās jau publicējušas pētnieciskus darbus un bijuši pirmie eksperimenti.

Centrālajai bankai ir jāiet kopā ar tehnoloģiju attīstību, lai nepiepildītos dažu vizionāru redzējums, ka centrālo banku pasivitātes rezultātā emitētā nauda pamazām izzudīs no apgrozības un cilvēku digitālajos maciņos paliks tikai privāto emitentu emitētās kriptovalūtas. Privātās naudas uzvara nozīmētu arī privātā sektora uzvaru pār valsti, bet atstāsim valsts un privātā sektora spēkošanos filozofiskākas ievirzes rakstiem. Kamēr pastāv centrālās bankas, tām būs jāseko līdzi un jāpielāgojas tehnoloģiju attīstībai. Līdzšinējās zinātnieku diskusijas ir izvirzījušas divus veidus, kā var tikt glabāta centrālās bankas digitālā nauda. Centrālās bankas digitālā nauda varētu tikt glabāta centrālajā bankā atvērtos kontos (angliski – account based) vai arī elektroniskajās ierīcēs (angliski – value based). Šie abi centrālās bankas digitālās naudas veidi var pastāvēt neatkarīgi no tā, kas ir digitālās naudas izplatītājs naudas gala īpašniekiem – centrālā banka vai bankas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts ceļu nodošana pašvaldībām atkarīga no reģionālās reformas un finansējuma

Patlaban nekā jauna nav, un reāli par šo procesu varēs runāt tikai pēc administratīvi teritoriālās reformas, norāda Latvijas Pašvaldību savienības (LPS) padomnieks tautsaimniecības jautājumos Aino Salmiņš. Proti, šobrīd neviens vēl nezina, kādas nākotnē būs pašvaldību robežas, taču no tā, ka novadi apvienosies, nauda klāt nenākšot. Tāpat jautājums ir par pārņemto ceļu finansēšanu, kuru uzturēšanai patlaban tiek aptuveni 1560 eiro/km. Ir arī skaidrs, ka jāmaina ceļu finansēšanas modelis, jo nākotnē ceļu lietotāju maksājumi (akcīze, ceļu lietošanas nodeva, transporta ekspluatācijas nodoklis) pārsniegs 800 milj. eiro, bet no valsts budžeta valsts un pašvaldību ceļiem līdz šim tika vien zem 240 milj. eiro. Tāpat arī ES līdzfinansējums 90% apjomā tiek galvenajiem un reģionālajiem ceļiem, atstājot vietējos ceļus (teju 13 tūkst. km no kopumā 20 tūkst. km valsts ceļu) pašplūsmā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Sākums eirozonas monetārās politikas normalizācijai

Latvijas Bankas ekonomists Kārlis Vilerts, 12.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eirozonas ekonomikas izaugsmei nostabilizējoties un inflācijai vidējā termiņā tuvojoties 2%, arvien skaļākas kļūs diskusijas par monetārās politikas atbalsta mazināšanu jeb, citiem vārdiem, - normalizāciju. Šajā kontekstā vēsturē ieies Eiropas Centrālās bankas (ECB) Padomes sēde, kas jūnija vidū norisinājās Rīgā un iezīmēja nozīmīgu pavērsienu eiro zonas monetārajā politikā.

ECB Padomes sēdē Rīgā tika nolemts pārtraukt nestandarta monetārās politikas instrumentu ekspansiju un ieskicēt periodu, kad pēc vairāku gadu pārtraukuma procentu likmes varētu atkal pieaugt. Tas gan ir tikai pats sākums normalizācijas procesam, ko caurvij virkne neatbildētu jautājumu.

Vēsturiskās ekspansijas sekas – neredzēti zemas procentu likmes un liela bilancePirms gandrīz deviņiem gadiem, kad Eiropa pieredzēja smagāko ekonomisko lejupslīdi kopš Otrā pasaules kara, ECB sāka galveno procentu likmju samazināšanu, kas turpinājās gandrīz desmitgadi. Pašreiz ECB noteiktās procentu likmes sasniegušas līdz šim neredzēti zemu līmeni, kas atspoguļojies arī labākos kreditēšanas nosacījumos uzņēmumiem un mājsaimniecībām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Aug ar remonta pakalpojumiem un nestandarta iekārtām

Māris Ķirsons, 03.09.2019

SIA Metāro valdes loceklis Artūrs Ščukins (no kreisās) un galvenais inženieris Elgars Upītis

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nolietotu detaļu atjaunošana, to remonts komplektā ar nestandarta iekārtu projektēšanu un izgatavošanu ļauj SIA Metāro sekmīgi strādāt gan ar Latvijas, gan ārvalstu klientiem

Uzņēmuma neto apgrozījums ir atkarīgs no klientu aktivitātēm un arī paša uzņēmuma iespējām. SIA Metāro galvenais inženieris Elgars Upītis uzsver, ka uzņēmuma sākotnēji vienīgais stūrakmens – dažādu detaļu remonts un restaurācija – ir attīstīts, otrs nozīmīgs virziens ir nestandarta iekārtu projektēšana, ražošana un dažādu citu ar metālapstrādi saistītu pakalpojumu sniegšana, kas ļauj efektīvi izmantot uzņēmuma rīcībā esošos aktīvus – gan iekārtas, gan speciālistus. «Sākotnēji 2003. gadā uzņēmums tika izveidots uz AS Valmieras stikla šķiedra mehāniskā ceha bāzes, un tā pirmais un lielākais klients bija Valmieras stikla šķiedra, bet gadu gaitā ir piesaistīti daudzi citi uzņēmumi no Vidzemes, kas strādā kokapstrādē, būvmateriālu, mēbeļu ražošanā, kā arī metālapstrādē,» stāsta E. Upītis. Vēsturiski uzņēmumam vislielākais neto apgrozījums arī tika sasniegts tieši tad, kad Valmieras stikla šķiedra būvēja savu ražotni ASV un bija ļoti daudz pasūtījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru