Latvijai ir vislielākā pieredze Baltijas valstīs, organizējot konteineru pārvadājumus pa dzelzceļu. Pašlaik kursē trīs specializētie vilcieni, XIV starptautiskajā loģistikas konferencē TransBaltica norādīja satiksmes ministrs Uldis Augulis.
Prioritātes loģistikas centru attīstībā šobrīd ir ostas un lielākos dzelzceļa mezglus.
«Latvijas izdevīgais ģeogrāfiskais stāvoklis ļauj nodrošināt efektīvāko preču izplatīšanu visā Baltijā. Esam izvirzījuši prioritāti kļūt par loģistikas centru reģionā un piedāvājam kravu izplatīšanas 24 un 48 stundu konceptu,» stāstīja U. Augulis.
Šobrīd konteinervilciens Baltika-Tranzīts nodrošina pārvadājumus maršrutā Baltijas valstis-Centrālā Āzija, Rīgas ekspresis kursē strarp Rīgu un Maskavu, bet konteinervilciens ZUBR veic pārvadājumus maršrutā Latvija-Baltkrievija-Ukraina.
Satiksmes ministrs norādīja, lai veiksmīgāk piesaistītu investorus, ir pilnveidota nodokļu joma. Preču importētāji Eiropas Savienībā (ES) preces var ievest Latvijā un tās atmuitot, nemaksājot pievienotās vērtības nodokli un uzglabāt jau atmuitotas preces distribūcijas centrā tik ilgi, līdz tiek saņemts pieprasījums no pasūtītāja.