Transports un loģistika

Austrian Airlines Group un LOT Polisch Airlines kooperējas

Aivars Mackevics [email protected], 24.10.2002

Jaunākais izdevums

Austrian Airlines Group un LOT Polisch Airlines šā gada 22. oktobrī noslēdza kooperācijas līgumu lidojumiem starp Vīni un Varšavu, Krakovu un Poznaņu. Ar 2003. gada 1.janvāri poļu LOT piedalīsies kopējā lidsabiedrību apvienības Star Aliance daudzlidotāju programmā Miles&More. Avots: FVW

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Satiksmes ministrija nepiekāpjas Austrian Airlines

Dace Preisa, 01.10.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrian Airlines atkārtotās sarunās neizdevās vienoties ar Satiksmes ministriju (SM) par reisu atsākšanu maršrutā Rīga — Vīne. Uz divu dienu pārrunām Rīgā bija ieradies Austrijas nacionālās aviokompānijas Austrian Airlines viceprezidents Peters Malaniks, kurš mēģināja panākt vienošanos ar Austrian Airlines par reisa atjaunošanu. Db jau rakstīja, ka ar 1. septembri austriešu aviokompānija izlēma pārtraukt lidojumus uz Rīgu, jo šajā maršrutā lidojumus uzsāka Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic, līdz ar to SM lika samazināt Austrian Airlines reisu skaitu no septiņiem reisiem nedēļā līdz trim. Šādu pārmaiņu rezultātā Austrian Airlines pārvadāto pasažieru skaits kritās no 2.2 līdz 1.2 tūkst. mēnesī. Austrijas puses prasība bija atjaunot to reisu skaitu, kāds tika veikts septiņus gadus, pirms lidojumus uzsāka airBaltic, proti, septiņus. «Trīs reisi nedēļā ir apsolūti komerciāli neizdevīgs produkts, mēs nevaram klientam piedāvāt lidot divas dienas vēlāk nekā viņiem nepieciešams,» pauž P. Malaniks. Savukārt SM vakar norādīja, ka abas aviokompānijas vienojušās par formulu 4 + 4, proti, gan airBaltic, gan Austrian Airlines lidos četras reizes nedēļā, vēsta Leta. Pēc Austrian Airlines reisu pārtraukšanas, šobrīd maršrutā Rīga — Vīne tiek pārvadāta tikai viena trešā daļa pasažieru, ko veda Austrian Airlines, saka P. Malaniks. Savukārt airBaltic prezidents Bertolts Fliks saka, ka gan Vīnes, gan citi šogad uzsāktie reisi ir veiksmīgi un nes peļņu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Austrieši cīnīsies par Austrumeiropas pasažieriem

Aivars Mackevics [email protected], 24.11.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 2004. gada maija Austrijas lidsabiedrības izlidos no Bratislavas uz Briseli, Parīzi un Londonu. Austrumeiropa ir potenciāls Austrijas lidsabiedrību nākotnes bizness. Pēc Austrijas lidsabiedrību veiktajām aptaujām tiek plānots, ka no nākamā gada maija pēc ES paplašināšanās tiešo lidojumu skaits no Austrumeiropas uz lielajām Rietumeiropas metropolēm pieaugs. Līdz ar to Austrian Airlines Group aktīvi veido maršrutus no Vīnes Centrāl- un Austrumeiropu. Kā viens no pirmajiem soļiem tiek minēts tiešo lidojumu reisu izveidošana no Slovākijas lidostas Bratislavā. Austrijas lidsabiedrība Austrian Airlines Group no 2004. gada maija nolēmusi katru dienu veikt lidojumus no Bratislavas uz Briseli, Parīzi un Londonu. Slovākijas lidojumu tirgus iezīmē lielu attīstības potenciālu nākotnē. Lai apliecinātu šī argumenta patiesumu, kā piemērs tiek minēts pasažieru pieaugums Bratislavas lidostā, proti, no 2001. uz 2002. gadu pasažieru skaits pieauga par 25.5%, sasniedzot 370 000 pasažieru. Bratislavas lidosta spēj piedāvāt izdevīgas izmaksu cenas. Austrian Airlines Group Ziemas lidojumu plānā 2003/2004 piedāvā 273 lidojumus vienā nedēļā uz Centrāl- un Austrumeiropu. Jaunie lidojuma maršruti ir Baku (Azerbaidžāna) un Rostovas (Ukraina) virzienā. Vasaras lidojuma plānā 2004 ir paredzēts pievienot vēl 60 lidojumus šajā reģionā uz 16 lidostām - Skopje, Belgrada, Priština, Viļņa, Zagreba, Ļublina, Bukareste, Kijeva, Maskava, Krakova, Krasnodarska, Sanktpētersburga, Dubrovniki, Minska, Tbilisi un Splita, lai palielinātu lidojumu frekvenci. Pašlaik Austrian Airlines Group apkalpo 35 lidostas Centrāl- un Austrumeiropā, kuras nosedz apmēram 87% starptautiskos lidojumu pasažierus šajā reģionā. Deviņos reģionos Austrian Airlines Group ir vienīgā ES lidsabiedrība. Līdz ar austriešu lidsabiedrības finansiālo līdzdalību Ukrainas aviosabiedrībā Ukraine International Airlines, tā ir kļuvusi par šī reģiona līderi. Austrian Airlines Group Centrāl- un Austrumeiropā apkalpoja 2002.gadā vairāk kā 1,25 miljoni pasažieru, kas ir apmērām 20% no šīs lidsabiedrības kopējā pasažieru skaita. Tiek plānots, ka līdz 2008. gadam pasažieru skaits pieaugs par 50%. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic liek aiziet Austrian Airlines

Dace Preisa, 30.08.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpmāk uz Vīni varēs lidot tikai trīs reizes nedēļā, nevis sešas kā līdz šim, jo šodien Austrian Airlines veic pēdējo reisu maršrutā Rīga — Vīne. Pēc vairāku mēnešu ieilgušām saspīlētām attiecībām starp Austrijas nacionālo aviokompāniju Austrian Airlines un Latvijas nacionālo avikompāniju airBaltic, pirmā ir nolēmusi pamest Latvijas tirgu uz pagaidām nenoteiktu laiku. «Tas ir bezprecedenta gadījums, kādā Satiksmes ministrijas Aviācijas departaments ir piespiedis Austrijas aviokompāniju vēl līdz 2002. gada marta beigām septiņas reizes nedēļā veiktos lidojumus maršrutā Vīne — Rīga — Vīne krasi samzināt līdz trīs reizēm nedēļā,» teikts Austrian Airlines izplatītajā paziņojumā. Līdz ar to Austrian Airlines vairs nevar piedāvāt saviem klientiem sākotnējo produktu, proti, lidojumus katru dienu. Turpmāk maršrutā Rīga — Vīne trīs reizes nedēļā reisus veiks airBaltic. Taču netiek izslēgts, ka airBaltic varētu palielināt reisu skaitu, ja tam piekritīs Austrijas puse, norāda airBaltic prezidents Bertolts Fliks. Pagaidām saņemts atteikums ceturtā reisa ieviešanai, taču konsultācijas vēl turpinās. Satiksmes ministrijas aviācijas departamenta vadītājs Arnis Muižnieks Db apstiprināja, ka saskaņā ar starpvalstu līgumiem reisu skaitu ir iespējams palielināt arī sezonas laikā pēc grafiku saskaņošanas. «Viss atkarīgs no tā, kā uz to līgumu skatās. Ja viena no kompānijām reisus neveic vispār, tad grūti noteikt, kāda ir līgumā paredzētā paritāte,» spriež A. Muižnieks. Kopš pavasara, kad airBaltic pārņēma daļu Austrian Airlines Vīnes reisu, airBaltic reisu piepildījums šajā maršrutā bija aptuveni 50 %. Jāpiebilst, ka airBaltic, uzsākot reisus uz Vīni, piedāvāja iepazīšanās cenu - 99 Ls, taču pēc noteiktā termiņa nolēma to saglabāt uz nenoteiktu laiku. Austrian Airlines cenu saglabāja iepriekšējo: virs 300 latiem. Austrian Airlines norāda, ka, ja Latvijas puse mainīs savu ierobežojošo nostāju, austrieši būs gatavi atsākt lidojumus uz Rīgu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas aviokompānijas Lufthansa nosauktā cena par aviokompāniju Austrian Airlines iegādi aizdomīgu darījusi Eiropas Komisiju.

Šodien EK paziņojusi, ka tā uzsāk izmeklēšanu par Austrian Airlines iegādi, jo tai aizdomas radot Lufthansas nosauktā cena, kas varētu neatspoguļot Austrian Airlines tirgus vērtību. Komisija arī pārbaudīs arī Austrijas valdības lomu šajā darījumā, jo pastāvot aizdomas, ka Austrija rīkojusies pretēji grūtībās nonākušu kompāniju glābšanas plānu noteikumiem.

Turpinot Austrian Airlines privatizāciju, Lufthansa tika izraudzīta par valstij piederošo aviokompānijas 41.56 % iegādi. Par pirkumu Lufthansa maksātu 366.26 tūkstošus eiro, pretim no Austrijas valdības saņemot 500 miljonus eiro, kas būtu jāiegulda aviokompānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Aci uz Polijas nacionālo aviokompāniju met arī Lietuvas investori

Ritvars Bīders, 02.09.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investori no Turcijas, Taizemes, Kanādas, ASV un Lietuvas izrādījuši interesi par Polijas nacionālā aviopārvadātāja LOT privatizāciju, raksta thenews.pl.

«Mums ir bijušas sarunas ar vairākiem investoriem, ieskaitot Star Alliance aviokompānijas,» norāda LOT prezidents Sebastians Mikoszs.

Star Alliance ir pasaulē lielākā aviokompāniju sabiedrība, kurā ietilpst 27 lidsabiedrības, ieskaitot LOT, Lufthansa, SAS, United Airlines, US Airlines, Air Canada, Turkish Airlines un Thai Airways International.

«Mēs meklējam labus investorus – labākajā gadījumā no aviācijas nozares. Taču mēs arī esam saņēmuši pozitīvas atsauksmes no investīciju fondiem,» norāda LOT prezidents, paskaidrojot, ka kompānija LOT, visticamāk, tiks privatizēta 2011. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Austrian Airlines» piedāvā lidot tagad arī uz Ammānu un Aleksandriju

Aivars Mackevics [email protected], 17.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš jūnija sākuma, sadarbībā ar Jordānijas lidsabiedrību Royal Jordanian, Austrian Airlines Grupa piedāvā lidojumus maršrutā Vīne – Ammāna – Vīne, bet sadarbībā ar Egypt Air: Vīne – Aleksandrija – Vīne. Šobrīd maršrutā starp Vīni un Ammānu plānoti astoņi lidojumi nedēļā, bet starp Vīni un Aleksandriju četri. Ceļš no Vīnes līdz Ammānai ilgst aptuveni četras, bet līdz Aleksandrijai trīs stundas. Plānotā mērķauditorija ir gan tūristi, gan biznesmeņi. Jāpiebilst, ka šie jaunie maršruti jāuztver daudz plašākā kontekstā - ne tikai kā iespēja daudz ērtāk nokļūt no vienas pilsētas citā, bet gan vairāk kā saiknes nostiprināšana starp Eiropu un Vidējo Austrumu reģionu. Austrian Airlines Grupa šajā virzienā ir daudz strādājusi - kopš 2001. gada lidojumu apjoms uz Vidējo Austrumu reģionu palielinājies no 25 uz 69, paplašinot arī galamērķu skaitu no 7 līdz 10. Austrian Airlines lido uz: Aleppo un Damasku (Sīrija), Kairu (Ēģipte), Beirutu un Tripoli (Libāna), Dubaju (Apvienotie Arābu Emirāti), Teherānu (Irāna), Tel Avivu (Izraēla), tagad arī Ammānu (Jordānija) un Aleksandriju (Ēģipte). Austrian Airlines uz Rīgu lido kopš 1995. gada. Lidojums no Rīgas uz Vīni ilgst aptuveni divas stundas. Reiss piedāvā arī ērtu pārsēšanos Vīnē uz tālākiem reisiem pa visu Austriju un Eiropu, kā arī uz Austrian Airlines tālajiem lidojumiem Ziemeļamerikā, Āzijā, Austrālijā, Tuvajos Austrumos, kopumā – uz 130 vietām 66 pasaules valstīs. Avots: Austrian Airlines

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Austrian Airlines Group» 2004. gadā pārvadāja vairāk pasažieru

Aivars Mackevics [email protected], 07.02.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrian Airlines Group (Austrian, Austrian Arrows un Lauda) 2004. gadā pārvadāja 9,4 miljoniem pasažieru, kas ir gandrīz par 1 miljonu vairāk nekā 2003. gadā. Paaugstinoties nolidoto sēdvietu kilometriem par 19,1%, grupa palielināja pasažieru kilometrus par 20,5% un līdz ar to sasniedzot pasažieru noslogojumu 72,2% apmērā. Pieauguma rādītāji maršrutu un čarteru satiksmē bija salīdzinoši līdzīgi, kas ir pierādījums tam, ka neskatoties uz lielo konkurenci Austrian Airlines Group abās nozarēs ieņem pietiekami labu vietu ar savu piedāvājumu klāstu. 2005. gadā Focus-East stratēģijas mērķis ir Centrālā un Austrumeiropa un Āzija, pie tam neatstājot novārtā citus reģionus. Tiks turpināts ar papildus lidojumiem un gala mērķiem. No 2005. gada 1. maija tiks uzsākts jauns garo maršrutu lidojums ar mērķi Mumbaja (Bombejā). Vājākās satiksmes attīstībās dēļ abos iepriekšējos mēnešos un vidējā noslogojuma samazinājuma dēļ, Austrian Airlines Group ievieš papildus pasākumus. 2005. finansu gadā grupa plāno satiksmes pieaugumu līdz 8%, vērtējot pēc piedāvātajiem sēdvietu kilometriem salīdzinājumā ar 2004. gadu. Tāpat arī Austrian Airlines no 2005. gada 1. februāra piedāvā saviem viesiem jaunu instrumentu biļešu pasūtīšanai internetā. Nospiežot labāko cenu, klientam līdzās cenai uz vēlamo lidojuma laiku, tiek parādīta arī vislabākā cena uz attiecīgo maršrutu laika posmā līdz 21 dienai. Tā saucamā “Redticket” biļete dod iespēju piedāvāt klientam elastīgāku un galvenais cenu ziņā izdevīgāku izvēles iespēju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Valsts turpinās stutēt LOT

Didzis Meļķis, 06.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai visādā nozīmē noturētos lidojumā, Polijas valsts lidkompānijai papildus jau saņemtajam 100 miljonu eiro atbalstam vajag vēl 90 miljonus, ziņo eubusiness.com.

Kompānijas mājas lapā redzams, ka par spīti pasažieru skaita un pārvadāto kravu apjoma pieaugumam LOT pastāvīgi cieš zaudējumus. Pasaules finanšu krīzes karstumā 2008. gadā tie bija 733 miljoni zlotu (gandrīz 181 miljons eiro), un no tā brīža kompānija no biznesa «krēslas zonas» nav spējusi izkļūt. 2009., 2010. gadā zaudējumi mazinājušies, liecina LOT oficiālie dati, tomēr 2011. gadā neto zaudējumi atkal bijuši gandrīz 36 miljoni eiro – ievērojams kritiens no 12,8 miljonu zaudējumu rādītāja gadu iepriekš. Savukārt pērn kompānijas zaudējumi ir bijuši jau 98,6 miljoni eiro.

Tā visa iznākumā Polijas valdība ar Eiropas Komisijas (EK) akceptu šā gada maijā kompānijā iepludināja gandrīz 100 miljonus eiro, kas bija vajadzīgi, lai kompānija nebankrotētu jau tuvāko sešu mēnešu laikā, bet ar to nacionālā flagmaņa saglābšanai nebūs gana. Paredzams, ka septembra vidū LOT no valsts saņems papildus 90 miljonus, ziņo eubusiness.com. Pašlaik notiek šā darījuma saskaņošana ar EK, kas maijā glābšanas investīciju atļāva ar nosacījumu par restrukturizācijas plāna iesniegšanu. Tas ir izstrādāts, apstiprināts Polijas finanšu ministrijā un nosūtīts uz Briseli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Noskaidrotas Eiropas punktuālākās lidsabiedrības

Aivars Mackevics [email protected], 18.08.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neviena no Eiropas lidsabiedrībām neuzsāk savus lidojumus ar 100% precizitāti, liecina Association of European Airlines (AEA) veiktais punktualitātes tests, kura gaitā tika aptaujātas 27 Eiropas lidsabiedrības. Šajā testā vislielāko izlidošanas laika precizitāti uzrādīja lidsabiedrība Finnair (90,9%), turpretī islandiešu lidsabiedrība Icelandair (69,9%) ieņēma saraksta noslēdzošo pozīciju. Lidostās pasažierus aicina ierasties pie „izejas“ vēlākais 30. minūtes pirms izlidošanas, lai varētu laicīgi iekāpt lidmašīnā. Ja kāds no pasažieriem neievēro šo laiku, tad vidēji lidsabiedrībai jārēķinās ar pusstundas kavēšanos.Aizkavēšanās līdz 15 minūtēm tiek uzskaitīta kā „on-time“, tas ir, netika pieskaitīta kā kavējums. 1. Finnair (Somija) 90,9/90,4 (1. vieta)* 1. Luxair (Luksemburga) 90,9/netiek veikti 3. SN Brussels Airlines (Beļģija) 89,6/82,8 (3. vieta) 4. Tarom Romanian Airlines (Rumānija) 89,2/netiek veikti 5. SAS Scandinavian Airlines88,7/81,9 (4. vieta) 6. Deutsche Lufthansa AG87,2/80,2 (6. vieta) 7. Cyprus Airways (Kipra) 87,1/netiek veikti 8. Air France (Francija) 86,2/71 (14.vieta) 9. bmi British Midland (Lielbritānija) 86,1/77,4 (10. vieta) 10. CSA Czech Airlines (Čehija) 85,2/85 (2. vieta) 11. Malev Hungarian Airlines (Ungārija) 84,7/69,1 (16. vieta) 12. Adria Airways (Slovēnija) 83,7/netiek veikti 13. Iberia (Spānija) 82,4/73,1 (11. vieta) 14. JAT Airways (Serbija) 81,8/netiek veikti 15. Air Malta (Malta) 81,5/netiek veikti 16. Alitalia (Itālija) 81,4/77,9 (9. vieta) 17. Austrian Airlines (Austrija) 81,3/72,8 (12. vieta) 18. Swiss International Airlines (Šveice) 80,9/79 (8. vieta) 19. TAP Air Portugal (Portugāle) 73,6/72,1 (13. vieta) 20. KLM Royal Dutch Airlines (Nīderlande) 80,4/81,9 (4. vieta) 21. Croatia Airlines (Horvātija) 79,9/netiek veikti 22. LOT Polish Airlines (Polija) 78,8/45,7 (20. vieta). 23. British Airways (Lielbritānija) 77,5/80,1 (7. vieta) 24. Turkish Airlines (Turcija) 76,4/66,1 (17. vieta) 25. Spanair (Spānija) 73,7/59,6 (18. vieta) 26. Olympic Airlines (Grieķija) 71,2/59,2 (19. vieta) 27. Icelandair (Island) 69,9/70,8 (15. vieta) *Vieta. Lidsabiedrība (Valsts) Precizitāres % īso un vidējo lidojumu maršrutos/ Precizitāres % garo lidojumu maršrutos (ieņemtā vieta garo maršrutu precizitātes vērtējumā)

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Austrian Airlines grib atgriezties

Dace Preisa, 01.10.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairāku Austrijas ministriju pārstāvji vakar piedalījās pārrunās Satiksmes ministrijā(SM), lai diskutētu par iespējamo Austrian Airlines reisu atsākšanu. Šobrīd sarunas tiek risinātas ministriju līmenī, nevis starp avikompānijām, Db norādīja Austrian Airlines pārstāve Latvijā Helēna Ruduša. Tiek runāts par abu valstu un aviokompāniju sadarbības principiem un politiku. Neviena no pusēm nevēlējās sīkāk komentēt sarunu gaitu, sakot, ka galvenie lēmumi tiks pieņemti vēl šodien sarunu turpinājumā. Db jau vairākkārt rakstīja, ka pēc tam, kad aprīlī reisus uz Vīni uzsāka Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic, Austrian Airlines reisu skaits tika samazināts no septiņiem uz trim. Līdz ar septembri Austrian Airlines pieņēma lēmumu aiziet no Latvijas avio trigus uz nenoteiktu laiku. H. Ruduša toreiz izteica pieņēmumu, ka aviosabiedrība būtu ar mieru atgriezties, ja tai tiktu atjaunota iespēja lidot septiņas reizes nedēļā. Jau pirms sarunām A. Muižnieks norādīja, ka Austrian Airlines netiks dota iespēja lidot septiņas reizes nedēļā, «paritātes principam jābūt ievērotam saprātīgā veidā.» Pēc sarunu pirmās daļas A. Muižnieks norādija vien to, ka pie kāda slēdziena abas puses nonāks vien šodien. «Izskatās, ka Austrijas puse plašā sastāvā ieradusies mūs nobaidīt,» secina departamenta direktors.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Austrian Airlines atklāj Vidējos Austrumus

Vineta Vizule [email protected], 29.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš jūnija sākuma, sadarbībā ar Jordānijas lidsabiedrību Royal Jordanian, Austrian Airlines Grupa piedāvā lidojumus maršrutā Vīne — Ammāna — Vīne, bet sadarbībā ar Egypt Air: Vīne — Aleksandrija — Vīne. Šobrīd maršrutā starp Vīni un Ammānu plānoti astoņi lidojumi nedēļā, bet starp Vīni un Aleksandriju četri. Ceļš no Vīnes līdz Ammānai ilgst aptuveni četras, bet līdz Aleksandrijai trīs stundas. Plānotā mērķauditorija ir gan tūristi, gan biznesmeņi. Šie jaunie maršruti jāuztver daudz plašākā kontekstā -—ne tikai kā iespēja daudz ērtāk nokļūt no vienas pilsētas citā, bet gan vairāk kā saiknes nostiprināšana starp Eiropu un Vidējo Austrumu reģionu. Austrian Airlines Grupa šajā virzienā ir daudz strādājusi — kopš 2001. gada lidojumu apjoms uz Vidējo Austrumu reģionu palielinājies no 25 uz 69, paplašinot arī galamērķu skaitu no 7 līdz 10. Austrian Airlines lido uz: Aleppo un Damasku (Sīrija), Kairu (Ēģipte), Beirutu un Tripoli (Libāna), Dubaju (Apvienotie Arābu Emirāti), Teherānu (Irāna), Tel Avivu (Izraēla), tagad arī Ammānu (Jordānija) un Aleksandriju (Ēģipte)! Jaunais galamērķis —Jordānijas galvaspilsēta Ammāna tēlaini tiek raksturota kā «zaļā rīta miglā tīta mirgojoša austrumu pērle», kas jau gadsimtiem ilgi slavena ar saviem tekstilizstrādājumiem, filigrānajiem zelta un sudraba darinājumiem, kā arī inkrustētiem kokgriezumiem, metālkalumiem. Pilsētā dzīvo vairāk nekā 5 miljoni iedzīvotāju. Savukārt Aleksandrija, kas ir otra lielākā Ēģiptes pilsēta, tiek dēvēta par «Vidusjūras pērli». Maķedonijas Aleksandra 331.gadā dibinātā pilsēta asociējas ar dažādām lietām — vienu no 7 pasaules brīnumiem, Farosas bāku, slaveno Aleksandrijas bibliotēku, kā arī Kleopatras un Marka Antonija mīlas stāstu. Austrian Airlines uz Rīgu lido kopš 1995. gada. Lidojums no Rīgas uz Vīni ilgst aptuveni divas stundas. Reiss piedāvā arī ērtu pārsēšanos Vīnē uz tālākiem reisiem pa visu Austriju un Eiropu, kā arī uz Austrian Airlines tālajiem lidojumiem Ziemeļamerikā, Āzijā, Austrālijā, Tuvajos Austrumos, kopumā — uz 130 vietām 66 pasaules valstīs. Minimālais pārsēšanās laiks, kas tiek piedāvāts, ir viens no īsākajiem - nereti tas ir tikai 25 — 30 minūtes!

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

airBaltic uzsāk sadarbību ar LOT Polish Airlines

Dienas Bizness, 22.10.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas aviokompānija airBaltic noslēgusi sadarbības līgumu ar LOT Polish Airlines. Šī sadarbība airBaltic klientiem piedāvās lidojumus uz Eiropas dienvidaustrumiem, savukārt LOT Polish Airlines pasažieriem uz Ziemeļeiropu, informē aviosabiedrībā.

Šobrīd airBaltic maršrutā Rīga – Varšava nodrošina līdz diviem lidojumiem dienā. Šī sadarbība sniegs iespēju LOT Polish Airlines piedāvāt saviem pasažieriem ērtus savienojumus starp Varšavu un Oslo (Norvēģija), un starp Varšavu un Helsinkiem (Somija).

airBaltic komercdirektors Kristofs Vjate norāda, ka, uzlabojot savienojumus starp Rīgu un citām tranzītlidostām, airBaltic klientiem nodrošina iespēju nokļūt reģionos, uz kuriem tiešie reisi nav pieejami.

LOT Polish Airlines stratēģijas, partnerattiecību un alianšu direktors Mihals Novaks cer, ka pateicoties sadarbībai ar airBaltic, vēl vairāk ceļotāju no Latvijas izvēlēsies savienojumus caur Šopēna lidostu LOT lidojumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas lielākā aviokompānija Lufthansa oficiāli paziņojusi, ka tā ir ieinteresēta iegādāties Austrijas pārvadātāju Austrian Airways, ziņo AFP.

Lufthansa pārstāvis gan atteicies izpaust, uz cik lielu daļu no aviokompānijas Austrian Airlines pretendē Vācijas pārvadātājs.

Tāpat pēc Austrijas pārvadātāja kāro Francijas aviokompānija Air France-KLM un Turcijas kompānija Turkish Airlines. Tāpat iegādāties Austrian Airways gribēja arī Krievijas aviokompānija Aeroflot, taču šī gada jūlija beigās atteicās turpināt sarunas par darījumu.

Šī gada augusta sākumā Austrija atļāva aviokompānijas Austrian Airways privatizāciju, kas kļuva iespējama pārvadātāja grūtās ekonomiskās situācijas dēļ. Tiek prognozēts, ka šogad aviokompānija strādās ar 90 miljonu eiro lieliem zaudējumiem. Darījums paredz, ka 25% plus 1 akcija no Austrian Airways paliks Austrijā - privāto investoru vai valsts uzņēmumu rokās.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Polijas nacionālā lidsabiedrība LOT saņēmusi savu pirmo Boeing 787 Dreamliner lidmašīnu, tādējādi kļūstot par pirmo Eiropas aviokompāniju, kuras rīcībā nonācis «sapņu laineris».

Kopumā Polijas lidsabiedrība pasūtījusi astoņas lidmašīnas, no kurām četras tā saņems jau nākamā gada sākumā. Poļu prieku par jauno lidmašīnu gan aptumšoja migla, kas iztraucēja Varšavas lidostā paredzēto šovu, kura ietvaros tika paredzēts, ka Dreamliner ieradīsies F-16 iznīcinātāju pavadībā.

Polijas nacionālā lidsabiedrība cer, ka jaunais lidaparāts tai ļaus uzsākt tālsatiksmes lidojumus un izvairīties no nedienām, kas piemeklējušas daudzas Eiropas lidsabiedrības. Aizvadīto gadu LOT noslēdza ar zaudējumiem un saskaņā ar prognozēm līdzīgi varētu noslēgt arī šo gadu, vēsta Wall Street Journal. Tāpēc LOT īpaši pievilcīgs šķiet Dreamliner, kurš var ievērojami ietaupīt kompānijas degvielas izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajā lidostā Rīga līdz ar ziemas lidojumu saraksta ieviešanu darbu sāks jauna aviokompānija Brussels Airlines. Tiks atklāti arī jauni galamērķi – uz Ķelni un Popradu, kā arī atsākti lidojumi uz Bredfordu (Līdsu) un Briseli (Šarleruā), informē VAS Starptautiskā lidosta «Rīga» Komunikācijas vienības vadītāja Sarmīte Rinmane.

Brussels Airlines lidojumus no Rīgas uz Briseli uzsāks 26.oktobrī. Lufthansa Group lidsabiedrība un Star Alliance dalībniece Brussels Airlines uz starptautisko lidostu Rīga veiks sešus reisus nedēļā, visus – pēcpusdienās.

Sākot ar 30. oktobri, nacionālā aviokompānija airBaltic palielinās lidojumu skaitu Maskavas virzienā – papildus reisiem uz Šeremetjeva un Domodedovas lidostu tiks nodrošināti lidojumi arī uz Vnukova lidostu.

Savukārt no 13.decembra airBaltic nodrošinās lidojumus reizi nedēļā uz Popradu Slovākijā.

Tāpat no 26.oktobra aviokompānija Ryanair atsāks lidojumus uz Bredfordu (Līdsu) un Briseli (Šarleruā), no 28.oktobra uzsāks reisus uz Ķelni Vācijā un no 1.novembra veiks lidojumus uz Glāzgovas starptautisko lidostu (iepriekš lidojumi tika veikti uz Glāzgovas Prestvikas lidostu).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Igaunijas lidsabiedrība Nordica slēgs piecus maršrutus un nodos biļešu pārdošanu LOT

LETA, 21.06.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Igaunijas nacionālā lidsabiedrība «Nordica» piektdien paziņojusi par gaidāmo reorganizāciju, kuras gaitā oktobra beigās paredzēts slēgt piecus nerentablus maršrutus no Tallinas uz Kijevu, Kopenhāgenu, Tronheimu, Viļņu un Vīni, līdz uzlabosies konkurences situācija.

Turpināsies lidojumi no Tallinas uz Briseli, Stokholmu un Varšavu, ko no 1.jūlija apkalpos Polijas nacionālā aviokompānija LOT.

Vienlaikus «Nordica» un LOT parakstījušas atjaunotu sadarbības līgumu, kas paredz, ka Polijas lidsabiedrība pārņems no «Nordica» biļešu pārdošanu un klientu apkalpošanu, bet «Nordica» turpmāk koncentrēsies vienīgi uz reisu nodrošināšanu.

Kā norādījusi «Nordica» valdes locekle Kristi Ojakēra, runa ir par biznesa risinājumu, ko noteikusi turpmāko perspektīvu izvērtēšana. Pēc viņas teiktā, lidsabiedrībai «ir saistības attiecībā uz uzņēmuma ienesīgumu un stabilitāti".

«Asā konkurence un pārliecīgs vietu piedāvājums Tallinas maršrutos neļauj mums šobrīd strādāt ar peļņu. Lai saglabātu spēju un gatavību nākotnē sniegt vajadzīgo reģionālo gaisa satiksmes piedāvājumu, «Nordica» turpinās lidojumu pakalpojumus, savukārt LOT nodarbosies ar maršrutiem un biļešu tirdzniecību, uzņemoties komerciālo risku,» skaidrojusi Ojakēra.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas čārterreisu aviokompānija Small Planet Airlines meklē pircēju savam finanšu grūtībās nonākušajam meitasuzņēmumam Vācijā, ziņo aģentūra Reuters.

Small Planet Airlines meitasuzņēmums Vācijā, kura nosaukums arī ir Small Planet Airlines, šonedēļ iesniedza Vācijas tiesā maksātnespējas pieteikumu un veiks restrukturizāciju. Aviokompānija turpina darboties un veic ieplānotos reisus.

«Notiek sarunas ar potenciālajiem investoriem, un šajos jaunajos apstākļos tās ir kļuvušas intensīvākas,» Reuters citē tiesas ieceltā Small Planet Airlines Vācijas meitasuzņēmuma administratora Joahima Foigta-Zalusa teikto.

Administrators norādīja, ka līdz šim iespējamos pircējus atbaidījuši aviokompānijas lielie parādi. To summu lidsabiedrība neatklāj.

«Tagad jautājums ir par to, vai mēs spējam samazināt šīs saistības maksātnespējas procesa gaitā, lai jaunais investors atkal var pacelties gaisā ar Small Planet,» aģentūrai Reuters teicis Foigts-Zaluss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidsabiedrības, kas pazaudē vismazāk bagāžas

Aivars Mackevics [email protected], 24.05.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrības pazaudē katra 50. pasažiera koferi. Neatkarīgi no tā vai tas paliek personas izlidošanas vietā vai tiek samainītas un tas aizlido pavisam citā virzienā, tas nav patīkams brīdis nevienam pasažierim. Šāda situācija var rasties, taču tā nevajadzētu būt! Viss atkarīgs kuras lidsabiedrības pakalpojumus Jūs izmantojiet. Eiropas lidsabiedrību savienība (AEA) tika apsekojusi dažādas lidojumu maršrutus. Rezultātā vislabākos rādītājus uzrādīja lidsabiedrība Air Malta, kura pazaudēja 3 koferus uz 1000 pasažieriem. Lidsabiedrību vidēji pazaudētie koferi uz 1000 pasažieriem: 1. Air Malta 2,9 2. Turkish Airlines 4,6 3. Tarom Romanian Airlines 6,6 4. Spanair 7,8 5. Icelandair 8,4 6. SN Brussels Airlines 8,8 7. Malev Hungarian Airlines 8,9 8. Swiss International Airlines 10,4 9. Adria Airways 10,9 10. SAS Scandinavian Airways 11,3 11. Iberia 11,5 12. CSA Czech Airlines 11,9 13. Finnair 11,9 14. Croatia Airlines 12 15. LOT Polish Airlines 12,5 16. Cyprus Airways 13,8 17. Air France 14,9 18. bmi (British Midland) Airways 15,1 19. Luxair 15,8 20. TAP Portugal 16 21. British Airways 18,3 22. Lufthansa 18,6 23. Austrian Airways 18,8 24. KLM Royal Dutch Airlines 22,3

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Austrian Airlines samazina degvielas nodevu

, 19.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar degvielas cenu kritumu aviokompānija Austrian Airlines samazina degvielas nodevu savos lidojumos.

Īsajiem un vidējā garuma lidojumiem degvielas piemaksa tiks samazināta par 3 eiro un būs 21 iepriekšējo 24 eiro vietā. Savukārt garajiem pārlidojumiem degvielas piemaksa tiks samazināta par 16 eiro un būs 82 iepriekšējo 98 eiro vietā.

Samazinātā degvielas nodeva tiks piemērota visiem lidojumiem sākot ar šā gada 23. decembri.

Austrian Airlines piedāvā lidojumus no Vīnes uz 130 galapunktiem visā pasaulē. Austrian Airlines flotē ir 100 lidmašīnas, un 2007. gadā aviokompānija pārvadāja 10.8 miljonus pasažieru.

Austrian Airlines pārstāvniecība Baltijas valstīs atrodas Rīgā un darbojas kopš 1995. gada.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas čārterreisu aviokompānija «Small Planet Airlines», kas jau restrukturizē savus uzņēmumus Vācijā un Polijā, veiks arī Lietuvas uzņēmuma restrukturizāciju, un tāpēc vērsusies tiesā.

«Small Planet Airlines» norāda, ka Lietuvas uzņēmuma darbības turpināšanai nav nepieciešams investors, tomēr ir sākusi to meklēt.

Kompānija arī uzsver, ka restrukturizācija Lietuvā atšķirsies no restrukturizācijas Vācijā un Polijā.

«Abās šajās valstīs kompānijas nespēja kontrolēt paplašināšanos un izmaksu pieaugumu, un tāpēc mēs tur šoruden sākām restrukturizāciju. Vācijas un Polijas kompāniju reorganizācijas dēļ »Small Planet Airlines« Lietuvā nesaņems ieņēmumus par pakalpojumiem no šiem uzņēmumiem, tāpēc tā centīsies samazināt infrastruktūru un arī aizsargāt savu darbību no ārējo pakalpojumu sniedzēju prasībām,» teikts «Small Planet Airlines» paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«US Airways» pievienojas «Star Alliance»

Aivars Mackevics [email protected], 04.06.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Septītā lielākā ASV lidsabiedrība US Airways pievienojas pasaules lielākajai lidsabiedrību savienībai Star Alliance. Ar amerikāņu lidsabiedrības pievienošanos palielinās Star Alliance lidsabiedrību apkalpoto vietu skaits no 700 uz 771, kā arī palielinās valstu skaits uz kurām tiek lidots no 128 uz 133 valstīm. Patlaban netiek nosaukts konkrēts datums, kad pievienosies US Airways, bet tiek rēķināts, ka tas notiks jau nākamo 12 mēnešu laikā. Star Alliance tika izveidota 1997. gada maijā. Patlaban lidsabiedrību savienības locekles ir Air Canada, Air New Zealand, ANA, Asiana Airlines, Austrian Airlines, bmi, Lauda Air, Lufthansa, Mexicana Airlines, Scandinavian Airlines, Singapore Airlines, Spanair, Thai Airways International, Tyrolean Airways, United Airlines un Varig Brazilian Airlines. Turpretī poļu lidsabiedrība Lot Polish Airlines plāno pievienoties Star Alliance šī gada oktobrī. Avots: Wirtschaftsblatt

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Turkish Airlines vēlas pirkt Polijas LOT

Lelde Petrāne, 17.05.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turk Hava Yollari AO, pārvadātājs, kas pazīstams kā Turkish Airlines, vēlas iegādāties Polskie Linie Lotnicze LOT SA, Polijas valsts kontrolēto pārvadātāju, intervijā laikrakstam Rzeczpospolita sacījis Turkish Airlines vadītājs Temels Kotils (Temel Kotil), vēsta Bloomberg.

LOT esot vienīgā Centrāleiropas aviokompānija, kuras pārņemšanu pašlaik apsver Turkish Airlines, un sadarbība varētu sākties ar kopuzņēmumu, sacījis T. Kotils.

Saskaņā ar viņa sacīto ilgākā termiņā LOT varētu iekļauties Turkish Airlines stratēģijā «izveidot pirmo piecu zvaigžņu Eiropas aviokompāniju», liekot uzsvaru uz pakalpojumu kvalitāti nevis zemām cenām.

Pašlaik notiekot sarunas arī starp Turkish Airlines un Serbijas pārvadātāju JAT Airways.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Labākās pasaules lidsabiedrības

Aivars Mackevics [email protected], 30.04.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neatkarīgā britu institūtā Skytrax Research tika apkopoti interneta aptaujas 4,4 miljoni pasažieru no 80 valstīm, kuri vērtēja pasaules 2003. gada lidsabiedrības. Aptaujātie pasažieri par labāko pasaules lidsabiedrību ir atzinuši Cathay Pacific Airways, kura 2002. gadā bija otrajā vietā. Hongkongas lidsabiedrība ir apmainījusies vietām ar Emirates lidsabiedrību no Dubaijas. Trešo vietu nemainīgi ieņem Singapore Airlines, kam seko Malaysia Airlines, kura 2002. gadā nebija nemaz starp labākajām desmit lidsabiedrībām un šogad ir atvirzījusi pagājušā gada uzvarētāju lidsabiedrību British Airways uz sesto vietu. Piekto vietu šogad aizņem lidsabiedrības Qantas,kam attiecīgi seko Swiss, Thai Airways, Air New Zealand un Austrian Airlines. Turpretī labāko desmitnieku ir pametušas lidsabiedrības Continental Airlines, Virgin Atlantic Airways, American Airlines, All Nippon Airways un Air Canada, kas pagājušajā gadā aizņēma vietas no sestās līdz desmitajai, kā arī Lufthansa, kas 2002. gadā bija piektajā vietā. Tātad labākās 2003. gadā ir: 1. Cathay Pacific Airways 2. Emirates 3. Singapore Airlines 4. Malaysia Airlines 5. Qantas 6. British Airways 7. Swiss 8. Thai Airways 9. Air New Zealand 10. Austrian Airlines Avots: Reise&Preise

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Biznesa sektora atdzimšana nodrošinājusi Viļņas lidostas pasažieru pieaugumu par 40%

Gunta Kursiša, 05.10.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmais rudens mēnesis Viļņas starptautiskajā lidostā noslēdzies ar nepieredzētu pasažieru skaita pieaugumu. Septembrī lielākā Lietuvas lidosta apkalpojusi 179,5 tūkstošus pasažieru, kas ir par 38,4% vairāk nekā attiecīgajā periodā pērn, atsaucoties uz Viļņas lidostas pārstāves Sandras Šiaulienes teikto, vēsta baltic-course.com.

Septembrī Viļņas lidostā ir pieaudzis arī veikto lidojumu skaits – tas palielinājies par 19,9%, sasniedzot 2,594 tūkstošus lidojumu.

Pēc vairāk nekā desmit gadu darbības Viļņas lidostā rekordaugstus pasažieru pārvadājumu apjomus pieredzējušas tādas lidsabiedrības kā Austrian Airlines un LOT Polish Airlines. Labi rezultāti bijuši arī Brussels Airlines.

«Nepieredzētu pasažieru plūsmu nodrošinājusi biznesa sektora atdzimšana. Vasaras mēnešos ceļotāji izvēlējās tādus galamērķus kā Roma, Milāna, Barselona un tamlīdzīgus, tomēr septembrī biežāk izvēlētie galamērķi skaidri norāda uz lidošanu uzņēmējdarbības nolūkos – ir pieaudzis to pasažieru skaits, kas dodas uz Briseli, Vīni, Frankfurti, Maskavu, Varšavu, Helsinkiem un citur,» atklāja Tomass Vaišvila, Viļņas lidostas rīkotājdirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskā lidosta Rīga 2014.gadā apkalpojusi 4,8 miljonus pasažieru, kas ir par 0,4% ceļotāju vairāk nekā iepriekš. Savukārt šogad lidostā darbu uzsāks vairākas jaunas aviosabiedrības, kā arī jau esošās paplašinās galamērķu skaitu, informē Rīgas lidostas Komunikācijas vienības vadītāja Sarmīte Rinmane.

Šogad lidostā plānota vairāku jaunu aviosabiedrību ienākšana (Turkmenistan Airlines, Ukraine International Airlines, Swiss International Airlines) un jaunu reisu atklāšana. Savukārt aviosabiedrība Wizz Air šogad pavasarī plāno paplašināties Rīgā, izvietojot otru gaisa kuģi un atklājot trīs jaunus galamērķus.

«Esam lielākais gaisa transporta mezgls Baltijā – caur Rīgu tiek pārvadāti 46% šī reģiona aviopasažieru. Arī šogad turpināsim strādāt pie plaša galamērķu skaita nodrošināšanas un jaunu aviopārvadātāju piesaistes,» norāda starptautiskās lidostas Rīga valdes priekšsēdētājs Andris Liepiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru