Transports un loģistika

«Austrian Airlines» palielinās degvielas nodokli

Aivars Mackevics [email protected], 08.10.2004

Jaunākais izdevums

Austrian Airlines Group no šī gada 15. oktobra palielinās degvielas nodokli. Palielinājums būs par vienu eiro īsajos un vidējos lidojumu maršrutos (pavisam 7 eiro/maršrutā), un par 8 eiro garo lidojumu maršrutos (pavisam 17 eiro/maršrutam). Turpretī lidojumos turp un atpakaļ uz Austrāliju palielinājums būs par 10 eiro (pavisam 22 eiro/maršrutā). Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas aviokompānijas Lufthansa nosauktā cena par aviokompāniju Austrian Airlines iegādi aizdomīgu darījusi Eiropas Komisiju.

Šodien EK paziņojusi, ka tā uzsāk izmeklēšanu par Austrian Airlines iegādi, jo tai aizdomas radot Lufthansas nosauktā cena, kas varētu neatspoguļot Austrian Airlines tirgus vērtību. Komisija arī pārbaudīs arī Austrijas valdības lomu šajā darījumā, jo pastāvot aizdomas, ka Austrija rīkojusies pretēji grūtībās nonākušu kompāniju glābšanas plānu noteikumiem.

Turpinot Austrian Airlines privatizāciju, Lufthansa tika izraudzīta par valstij piederošo aviokompānijas 41.56 % iegādi. Par pirkumu Lufthansa maksātu 366.26 tūkstošus eiro, pretim no Austrijas valdības saņemot 500 miljonus eiro, kas būtu jāiegulda aviokompānijā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patērētāju izvēles kritēriji par labu vienam vai citam degvielas tirgotājam atšķiras. Kādam tā ir cena, citam degvielas uzpildes stacijas atrašanās vieta vai citi faktori, skaidro nozares pārstāvji.

Viens no svarīgākajiem izvēles kritērijiem ir degvielas kvalitāte. Autovadītāji kļūst izglītotāki un arvien vairāk pievērš īpašu uzmanību degvielas kvalitātei, tādējādi rūpējoties par spēkrata dzinēja un detaļu ilgmūžību.

No kopējā Latvijas mazumtirdzniecības apjoma ap 75% veido dīzeļdegviela, un tas ir populārākais transporta enerģijas veids Latvijā, norāda Virši-A Pārdošanas daļas vadītājs Arnis Andrianovs. Viņš skaidro, ka Virši-A pagājušais gads bija veiksmīgs. Ir novērots realizācijas pieaugums visos degvielas veidos, ko skaidro ar sava uzpildes tīkla paplašināšanos un izdevīgiem klientu piedāvājumiem.

Pēc Valsts Ieņēmuma dienesta datiem, dīzeļdegvielas realizācija 2018. gadā uzrādīja pieaugumu, savukārt tādiem degvielas veidiem kā benzīns un autogāze – kritumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Austrian Airlines» piedāvā lidot tagad arī uz Ammānu un Aleksandriju

Aivars Mackevics [email protected], 17.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš jūnija sākuma, sadarbībā ar Jordānijas lidsabiedrību Royal Jordanian, Austrian Airlines Grupa piedāvā lidojumus maršrutā Vīne – Ammāna – Vīne, bet sadarbībā ar Egypt Air: Vīne – Aleksandrija – Vīne. Šobrīd maršrutā starp Vīni un Ammānu plānoti astoņi lidojumi nedēļā, bet starp Vīni un Aleksandriju četri. Ceļš no Vīnes līdz Ammānai ilgst aptuveni četras, bet līdz Aleksandrijai trīs stundas. Plānotā mērķauditorija ir gan tūristi, gan biznesmeņi. Jāpiebilst, ka šie jaunie maršruti jāuztver daudz plašākā kontekstā - ne tikai kā iespēja daudz ērtāk nokļūt no vienas pilsētas citā, bet gan vairāk kā saiknes nostiprināšana starp Eiropu un Vidējo Austrumu reģionu. Austrian Airlines Grupa šajā virzienā ir daudz strādājusi - kopš 2001. gada lidojumu apjoms uz Vidējo Austrumu reģionu palielinājies no 25 uz 69, paplašinot arī galamērķu skaitu no 7 līdz 10. Austrian Airlines lido uz: Aleppo un Damasku (Sīrija), Kairu (Ēģipte), Beirutu un Tripoli (Libāna), Dubaju (Apvienotie Arābu Emirāti), Teherānu (Irāna), Tel Avivu (Izraēla), tagad arī Ammānu (Jordānija) un Aleksandriju (Ēģipte). Austrian Airlines uz Rīgu lido kopš 1995. gada. Lidojums no Rīgas uz Vīni ilgst aptuveni divas stundas. Reiss piedāvā arī ērtu pārsēšanos Vīnē uz tālākiem reisiem pa visu Austriju un Eiropu, kā arī uz Austrian Airlines tālajiem lidojumiem Ziemeļamerikā, Āzijā, Austrālijā, Tuvajos Austrumos, kopumā – uz 130 vietām 66 pasaules valstīs. Avots: Austrian Airlines

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Austrian Airlines Group» 2004. gadā pārvadāja vairāk pasažieru

Aivars Mackevics [email protected], 07.02.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrian Airlines Group (Austrian, Austrian Arrows un Lauda) 2004. gadā pārvadāja 9,4 miljoniem pasažieru, kas ir gandrīz par 1 miljonu vairāk nekā 2003. gadā. Paaugstinoties nolidoto sēdvietu kilometriem par 19,1%, grupa palielināja pasažieru kilometrus par 20,5% un līdz ar to sasniedzot pasažieru noslogojumu 72,2% apmērā. Pieauguma rādītāji maršrutu un čarteru satiksmē bija salīdzinoši līdzīgi, kas ir pierādījums tam, ka neskatoties uz lielo konkurenci Austrian Airlines Group abās nozarēs ieņem pietiekami labu vietu ar savu piedāvājumu klāstu. 2005. gadā Focus-East stratēģijas mērķis ir Centrālā un Austrumeiropa un Āzija, pie tam neatstājot novārtā citus reģionus. Tiks turpināts ar papildus lidojumiem un gala mērķiem. No 2005. gada 1. maija tiks uzsākts jauns garo maršrutu lidojums ar mērķi Mumbaja (Bombejā). Vājākās satiksmes attīstībās dēļ abos iepriekšējos mēnešos un vidējā noslogojuma samazinājuma dēļ, Austrian Airlines Group ievieš papildus pasākumus. 2005. finansu gadā grupa plāno satiksmes pieaugumu līdz 8%, vērtējot pēc piedāvātajiem sēdvietu kilometriem salīdzinājumā ar 2004. gadu. Tāpat arī Austrian Airlines no 2005. gada 1. februāra piedāvā saviem viesiem jaunu instrumentu biļešu pasūtīšanai internetā. Nospiežot labāko cenu, klientam līdzās cenai uz vēlamo lidojuma laiku, tiek parādīta arī vislabākā cena uz attiecīgo maršrutu laika posmā līdz 21 dienai. Tā saucamā “Redticket” biļete dod iespēju piedāvāt klientam elastīgāku un galvenais cenu ziņā izdevīgāku izvēles iespēju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Pieprasa bargus sodus nelegālajiem tirgoņiem

Valters Grīnvalds, [email protected], 7504128, 02.12.2006

«Nākamais gads, kad gaidāma akcīzes nodokļa paaugstināšana, kontrabandistiem būs kā saldais ēdiens,» ir pārliecināts firmas Virši A valdes priekšsēdētājs Jānis Riekstiņš.

4 — 5

Eva Šavdine, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdz ar stingrākām likuma normām, ko plānots ieviest nelegālo spirta tirgotāju apkarošanai, stingrāk jākontrolē arī nelegālā degvielas tirdzniecība. Tā uzskata Latvijas Degvielas tirgotāju asociācija (LDTA), kura plāno rakstīt vēstuli ministru prezidentam Aigaram Kalvītim, lai vērstu uzmanību uz to, ka jāpaplašina likuma normas, kas skar arī nelegālās degvielas ievešanu un tirdzniecību, Db informēja LDTA valdes priekšsēdētājs Uldis Sakne.

Vēstule jau nosūtīta iekšlietu ministram Ivaram Godmanim. Atbilde gan pagaidām vēl neesot saņemta. Komentāru no I. Godmaņa Db diemžēl neizdevās iegūt.

Vismaz 500 automašīnu gada laikā regulāri šķērso Latvijas robežu, ievedot degvielu, kura pēc tam tiek nelegāli realizēta. LDTA ir aprēķinājusi, ka šādi gada laikā Latvijā tiek ievesti aptuveni 63 milj. litru degvielas. Nenomaksājot akcīzes un pievienotās vērtības nodokli vien, šāda nelegāla degvielas tirdzniecība valstij gada laikā rada vismaz 14 milj. latu zaudējumus.

Citādi aprēķini ir Finanšu ministrijai. "Teorētiski iespējamā, neiekasētā akcīzes nodokļa īpatsvars par iekšzemē patērēto (izlietoto) degvielu salīdzinājumā ar iekasēto akcīzes nodokļa summu, visticamāk, nepārsniedz 1 - 2%," Db informēja finanšu ministra padomnieks Modris Sprudzāns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas čārterreisu aviokompānija Small Planet Airlines meklē pircēju savam finanšu grūtībās nonākušajam meitasuzņēmumam Vācijā, ziņo aģentūra Reuters.

Small Planet Airlines meitasuzņēmums Vācijā, kura nosaukums arī ir Small Planet Airlines, šonedēļ iesniedza Vācijas tiesā maksātnespējas pieteikumu un veiks restrukturizāciju. Aviokompānija turpina darboties un veic ieplānotos reisus.

«Notiek sarunas ar potenciālajiem investoriem, un šajos jaunajos apstākļos tās ir kļuvušas intensīvākas,» Reuters citē tiesas ieceltā Small Planet Airlines Vācijas meitasuzņēmuma administratora Joahima Foigta-Zalusa teikto.

Administrators norādīja, ka līdz šim iespējamos pircējus atbaidījuši aviokompānijas lielie parādi. To summu lidsabiedrība neatklāj.

«Tagad jautājums ir par to, vai mēs spējam samazināt šīs saistības maksātnespējas procesa gaitā, lai jaunais investors atkal var pacelties gaisā ar Small Planet,» aģentūrai Reuters teicis Foigts-Zaluss.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Noskaidrotas Eiropas punktuālākās lidsabiedrības

Aivars Mackevics [email protected], 18.08.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neviena no Eiropas lidsabiedrībām neuzsāk savus lidojumus ar 100% precizitāti, liecina Association of European Airlines (AEA) veiktais punktualitātes tests, kura gaitā tika aptaujātas 27 Eiropas lidsabiedrības. Šajā testā vislielāko izlidošanas laika precizitāti uzrādīja lidsabiedrība Finnair (90,9%), turpretī islandiešu lidsabiedrība Icelandair (69,9%) ieņēma saraksta noslēdzošo pozīciju. Lidostās pasažierus aicina ierasties pie „izejas“ vēlākais 30. minūtes pirms izlidošanas, lai varētu laicīgi iekāpt lidmašīnā. Ja kāds no pasažieriem neievēro šo laiku, tad vidēji lidsabiedrībai jārēķinās ar pusstundas kavēšanos.Aizkavēšanās līdz 15 minūtēm tiek uzskaitīta kā „on-time“, tas ir, netika pieskaitīta kā kavējums. 1. Finnair (Somija) 90,9/90,4 (1. vieta)* 1. Luxair (Luksemburga) 90,9/netiek veikti 3. SN Brussels Airlines (Beļģija) 89,6/82,8 (3. vieta) 4. Tarom Romanian Airlines (Rumānija) 89,2/netiek veikti 5. SAS Scandinavian Airlines88,7/81,9 (4. vieta) 6. Deutsche Lufthansa AG87,2/80,2 (6. vieta) 7. Cyprus Airways (Kipra) 87,1/netiek veikti 8. Air France (Francija) 86,2/71 (14.vieta) 9. bmi British Midland (Lielbritānija) 86,1/77,4 (10. vieta) 10. CSA Czech Airlines (Čehija) 85,2/85 (2. vieta) 11. Malev Hungarian Airlines (Ungārija) 84,7/69,1 (16. vieta) 12. Adria Airways (Slovēnija) 83,7/netiek veikti 13. Iberia (Spānija) 82,4/73,1 (11. vieta) 14. JAT Airways (Serbija) 81,8/netiek veikti 15. Air Malta (Malta) 81,5/netiek veikti 16. Alitalia (Itālija) 81,4/77,9 (9. vieta) 17. Austrian Airlines (Austrija) 81,3/72,8 (12. vieta) 18. Swiss International Airlines (Šveice) 80,9/79 (8. vieta) 19. TAP Air Portugal (Portugāle) 73,6/72,1 (13. vieta) 20. KLM Royal Dutch Airlines (Nīderlande) 80,4/81,9 (4. vieta) 21. Croatia Airlines (Horvātija) 79,9/netiek veikti 22. LOT Polish Airlines (Polija) 78,8/45,7 (20. vieta). 23. British Airways (Lielbritānija) 77,5/80,1 (7. vieta) 24. Turkish Airlines (Turcija) 76,4/66,1 (17. vieta) 25. Spanair (Spānija) 73,7/59,6 (18. vieta) 26. Olympic Airlines (Grieķija) 71,2/59,2 (19. vieta) 27. Icelandair (Island) 69,9/70,8 (15. vieta) *Vieta. Lidsabiedrība (Valsts) Precizitāres % īso un vidējo lidojumu maršrutos/ Precizitāres % garo lidojumu maršrutos (ieņemtā vieta garo maršrutu precizitātes vērtējumā)

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Austrian Airlines atklāj Vidējos Austrumus

Vineta Vizule [email protected], 29.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš jūnija sākuma, sadarbībā ar Jordānijas lidsabiedrību Royal Jordanian, Austrian Airlines Grupa piedāvā lidojumus maršrutā Vīne — Ammāna — Vīne, bet sadarbībā ar Egypt Air: Vīne — Aleksandrija — Vīne. Šobrīd maršrutā starp Vīni un Ammānu plānoti astoņi lidojumi nedēļā, bet starp Vīni un Aleksandriju četri. Ceļš no Vīnes līdz Ammānai ilgst aptuveni četras, bet līdz Aleksandrijai trīs stundas. Plānotā mērķauditorija ir gan tūristi, gan biznesmeņi. Šie jaunie maršruti jāuztver daudz plašākā kontekstā -—ne tikai kā iespēja daudz ērtāk nokļūt no vienas pilsētas citā, bet gan vairāk kā saiknes nostiprināšana starp Eiropu un Vidējo Austrumu reģionu. Austrian Airlines Grupa šajā virzienā ir daudz strādājusi — kopš 2001. gada lidojumu apjoms uz Vidējo Austrumu reģionu palielinājies no 25 uz 69, paplašinot arī galamērķu skaitu no 7 līdz 10. Austrian Airlines lido uz: Aleppo un Damasku (Sīrija), Kairu (Ēģipte), Beirutu un Tripoli (Libāna), Dubaju (Apvienotie Arābu Emirāti), Teherānu (Irāna), Tel Avivu (Izraēla), tagad arī Ammānu (Jordānija) un Aleksandriju (Ēģipte)! Jaunais galamērķis —Jordānijas galvaspilsēta Ammāna tēlaini tiek raksturota kā «zaļā rīta miglā tīta mirgojoša austrumu pērle», kas jau gadsimtiem ilgi slavena ar saviem tekstilizstrādājumiem, filigrānajiem zelta un sudraba darinājumiem, kā arī inkrustētiem kokgriezumiem, metālkalumiem. Pilsētā dzīvo vairāk nekā 5 miljoni iedzīvotāju. Savukārt Aleksandrija, kas ir otra lielākā Ēģiptes pilsēta, tiek dēvēta par «Vidusjūras pērli». Maķedonijas Aleksandra 331.gadā dibinātā pilsēta asociējas ar dažādām lietām — vienu no 7 pasaules brīnumiem, Farosas bāku, slaveno Aleksandrijas bibliotēku, kā arī Kleopatras un Marka Antonija mīlas stāstu. Austrian Airlines uz Rīgu lido kopš 1995. gada. Lidojums no Rīgas uz Vīni ilgst aptuveni divas stundas. Reiss piedāvā arī ērtu pārsēšanos Vīnē uz tālākiem reisiem pa visu Austriju un Eiropu, kā arī uz Austrian Airlines tālajiem lidojumiem Ziemeļamerikā, Āzijā, Austrālijā, Tuvajos Austrumos, kopumā — uz 130 vietām 66 pasaules valstīs. Minimālais pārsēšanās laiks, kas tiek piedāvāts, ir viens no īsākajiem - nereti tas ir tikai 25 — 30 minūtes!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Rīgas satiksme degvielu nodrošina naftas kontrabandā iesaistīta firma, kuras piesegšanā varētu būt bijis iesaistīts bijušais valsts galvenais muitnieks Vladimirs Vaškevičs.

Ar Rīgas satiksmei nepieciešamās degvielas piegādi un uzglabāšanu nodarbojas pašvaldības uzņēmumam pilnībā piederoša SIA Degvielas apgāds (51 % Degvielas apgāda kapitāldaļas Rīgas satiksme iegādājās 2005. gada martā, bet 2006. gada septembrī kļuva par vienīgo uzņēmuma īpašnieci). Tā kā Degvielas apgādam «nebija pieredzes naftas produktu ieviešanai muitas noliktavā, uzglabāšanā un tirdzniecībā, kā arī nav nepieciešamās klientūras, tika nolemts noslēgt pilnvarojuma līgumu ar nozarē pazīstamu un pieredzējušu komersantu,» teikts Degvielas apgāda 2007. gada pārskatā. Šis komersants ir SIA OVI, kura valdes priekšsēdētājs un bijušais īpašnieks ir Vladimirs Oderovs, kuram šovasar tika piespriests piecu gadu cietumsods par apjomīgu naftas kontrabandu (prokuratūra uzskata, ka, pārdodot nelegālo degvielu, legalizēti vairāk nekā 1 milj. Ls). Šobrīd tiesas spriedums gan ir pārsūdzēts.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lietuvas čārterreisu aviokompānija «Small Planet Airlines», kas jau restrukturizē savus uzņēmumus Vācijā un Polijā, veiks arī Lietuvas uzņēmuma restrukturizāciju, un tāpēc vērsusies tiesā.

«Small Planet Airlines» norāda, ka Lietuvas uzņēmuma darbības turpināšanai nav nepieciešams investors, tomēr ir sākusi to meklēt.

Kompānija arī uzsver, ka restrukturizācija Lietuvā atšķirsies no restrukturizācijas Vācijā un Polijā.

«Abās šajās valstīs kompānijas nespēja kontrolēt paplašināšanos un izmaksu pieaugumu, un tāpēc mēs tur šoruden sākām restrukturizāciju. Vācijas un Polijas kompāniju reorganizācijas dēļ »Small Planet Airlines« Lietuvā nesaņems ieņēmumus par pakalpojumiem no šiem uzņēmumiem, tāpēc tā centīsies samazināt infrastruktūru un arī aizsargāt savu darbību no ārējo pakalpojumu sniedzēju prasībām,» teikts «Small Planet Airlines» paziņojumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas lielākā aviokompānija Lufthansa oficiāli paziņojusi, ka tā ir ieinteresēta iegādāties Austrijas pārvadātāju Austrian Airways, ziņo AFP.

Lufthansa pārstāvis gan atteicies izpaust, uz cik lielu daļu no aviokompānijas Austrian Airlines pretendē Vācijas pārvadātājs.

Tāpat pēc Austrijas pārvadātāja kāro Francijas aviokompānija Air France-KLM un Turcijas kompānija Turkish Airlines. Tāpat iegādāties Austrian Airways gribēja arī Krievijas aviokompānija Aeroflot, taču šī gada jūlija beigās atteicās turpināt sarunas par darījumu.

Šī gada augusta sākumā Austrija atļāva aviokompānijas Austrian Airways privatizāciju, kas kļuva iespējama pārvadātāja grūtās ekonomiskās situācijas dēļ. Tiek prognozēts, ka šogad aviokompānija strādās ar 90 miljonu eiro lieliem zaudējumiem. Darījums paredz, ka 25% plus 1 akcija no Austrian Airways paliks Austrijā - privāto investoru vai valsts uzņēmumu rokās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Austrian Airlines samazina degvielas nodevu

, 19.12.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar degvielas cenu kritumu aviokompānija Austrian Airlines samazina degvielas nodevu savos lidojumos.

Īsajiem un vidējā garuma lidojumiem degvielas piemaksa tiks samazināta par 3 eiro un būs 21 iepriekšējo 24 eiro vietā. Savukārt garajiem pārlidojumiem degvielas piemaksa tiks samazināta par 16 eiro un būs 82 iepriekšējo 98 eiro vietā.

Samazinātā degvielas nodeva tiks piemērota visiem lidojumiem sākot ar šā gada 23. decembri.

Austrian Airlines piedāvā lidojumus no Vīnes uz 130 galapunktiem visā pasaulē. Austrian Airlines flotē ir 100 lidmašīnas, un 2007. gadā aviokompānija pārvadāja 10.8 miljonus pasažieru.

Austrian Airlines pārstāvniecība Baltijas valstīs atrodas Rīgā un darbojas kopš 1995. gada.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic meita Baltic Airlines cīnīsies ar Krājbanku

Māris Ķirsons, Līva Melbārzde, 06.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

SIA Baltic Airlines vērsies Rīgas apgabaltiesā ar prasību pret a/s Latvijas krājbanku, apstrīdot komercķīlas tiesību izlietošanu.

To sarunā ar DB atzina 100% airBaltic meitas kompānijas SIA Baltic Airlines valdes loceklis Alnis Vītols. «Prasības pieteikumu tiesā iesniedzu ar mērķi, aizstāvēt kompānijas Baltic Airlines intereses,» sacīja A. Vītols. Viņš uzsver, ka pārsūdz Latvijas krājbankas realizēto Baltic Airlines nevis airBaltic komercķīlu. «Sīkākas pārsūdzības detaļas es jums pat gribot nevaru atklāt, jo visas līgumsaistības ir konfidenciālas, es nevaru atklāt ne strīda būtību, ne citu ar šo faktu saistīto informāciju,» piebilst A. Vītols, norādot, ka pārstāv tikai un vienīgi Baltic Airlines, nevis kāda konkrēta mātes kompānijas airBaltic akcionāra intereses.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Lidsabiedrības paaugstina degvielas nodokli

Aivars Mackevics [email protected], 30.08.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sakarā ar degvielas cenu kāpumu Austrian Airlines, United Airlines un Air France paaugstina degvielas nodokļus, kas tiek pievienoti aviobiļetes cenai. Austrian Airlines (AUA) jau kopš šā gada 24.maija visos maršrutos piemēro degvielas nodokli 6 eiro apmērā par vienu lidsegmentu. Tā kā degvielas iepirkuma cenas turpināja pieaugt, AUA sākot ar šā gada 28.augustu palielinās degvielas nodokli par 3 eiro par lidsegmentu starpkontinentālajos lidojumos. Lidojumos uz Austrāliju degvielas nodoklis tagad sasniedz 12 eiro. Arī United Airlines turpina paaugstināt cenas. Tagad visas aviobiļetes ir par 5 USD (vienā virzienā) dārgākas. ASV lidsabiedrība jau pagājušā gada februāri palielināja aviobiļešu cenas par 10 USD. Air France, sākot no 24. augusta, arī ievieš degvielas nodokli, kas iekšzemes lidojumiem sastāda 2 eiro, lidojumiem uz Eiropu un Ziemeļāfriku 3 eiro un tālajos maršrutos 12 eiro. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskajā lidostā Rīga līdz ar ziemas lidojumu saraksta ieviešanu darbu sāks jauna aviokompānija Brussels Airlines. Tiks atklāti arī jauni galamērķi – uz Ķelni un Popradu, kā arī atsākti lidojumi uz Bredfordu (Līdsu) un Briseli (Šarleruā), informē VAS Starptautiskā lidosta «Rīga» Komunikācijas vienības vadītāja Sarmīte Rinmane.

Brussels Airlines lidojumus no Rīgas uz Briseli uzsāks 26.oktobrī. Lufthansa Group lidsabiedrība un Star Alliance dalībniece Brussels Airlines uz starptautisko lidostu Rīga veiks sešus reisus nedēļā, visus – pēcpusdienās.

Sākot ar 30. oktobri, nacionālā aviokompānija airBaltic palielinās lidojumu skaitu Maskavas virzienā – papildus reisiem uz Šeremetjeva un Domodedovas lidostu tiks nodrošināti lidojumi arī uz Vnukova lidostu.

Savukārt no 13.decembra airBaltic nodrošinās lidojumus reizi nedēļā uz Popradu Slovākijā.

Tāpat no 26.oktobra aviokompānija Ryanair atsāks lidojumus uz Bredfordu (Līdsu) un Briseli (Šarleruā), no 28.oktobra uzsāks reisus uz Ķelni Vācijā un no 1.novembra veiks lidojumus uz Glāzgovas starptautisko lidostu (iepriekš lidojumi tika veikti uz Glāzgovas Prestvikas lidostu).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidsabiedrības, kas pazaudē vismazāk bagāžas

Aivars Mackevics [email protected], 24.05.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrības pazaudē katra 50. pasažiera koferi. Neatkarīgi no tā vai tas paliek personas izlidošanas vietā vai tiek samainītas un tas aizlido pavisam citā virzienā, tas nav patīkams brīdis nevienam pasažierim. Šāda situācija var rasties, taču tā nevajadzētu būt! Viss atkarīgs kuras lidsabiedrības pakalpojumus Jūs izmantojiet. Eiropas lidsabiedrību savienība (AEA) tika apsekojusi dažādas lidojumu maršrutus. Rezultātā vislabākos rādītājus uzrādīja lidsabiedrība Air Malta, kura pazaudēja 3 koferus uz 1000 pasažieriem. Lidsabiedrību vidēji pazaudētie koferi uz 1000 pasažieriem: 1. Air Malta 2,9 2. Turkish Airlines 4,6 3. Tarom Romanian Airlines 6,6 4. Spanair 7,8 5. Icelandair 8,4 6. SN Brussels Airlines 8,8 7. Malev Hungarian Airlines 8,9 8. Swiss International Airlines 10,4 9. Adria Airways 10,9 10. SAS Scandinavian Airways 11,3 11. Iberia 11,5 12. CSA Czech Airlines 11,9 13. Finnair 11,9 14. Croatia Airlines 12 15. LOT Polish Airlines 12,5 16. Cyprus Airways 13,8 17. Air France 14,9 18. bmi (British Midland) Airways 15,1 19. Luxair 15,8 20. TAP Portugal 16 21. British Airways 18,3 22. Lufthansa 18,6 23. Austrian Airways 18,8 24. KLM Royal Dutch Airlines 22,3

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Naftas cenu ietekme uz Latvijas patēriņa cenām

Latvijas Bankas ekonomisti Oļegs Krasnopjorovs un Andrejs Bessonovs, 09.10.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Naftas cenai pieaugot par 10%, patēriņa cenu līmenis Latvijā vidējā termiņā palielinās par 0.6%, liecina pētījuma rezultāti. (Raksts balstīts uz Latvijas Bankas ekspertu veikta pētījuma, kas pilnā apjomā tiks publicēts vēlāk.)

Pēdējo mēnešu laikā tirgus vairākas reizes pārskatīja naftas cenu prognozes uz leju. Investoru bažas noteica gan lēnāks globālās ekonomikas attīstības temps (kas nozīmē arī mazāku pieprasījumu pēc naftas produktiem), gan arvien pieaugošā naftas ieguve ASV. Šķita, ka situācija būtiski mainījās 14. septembrī, kad uzbrukumā cieta vairāki Saūda Arābijas naftas rūpniecības objekti, tajā skaitā pasaules lielākā naftas pārstrādes rūpnīca Abkaikā. Jau pirmajās stundās pēc biržas atvēršanas tas noteica naftas cenas kāpumu par vairāk nekā 10%.

Trīs nedēļu laikā pēc uzbrukuma naftas cena atgriezās iepriekšējā līmenī. Saūda Arābijai atjaunojot naftas ieguves apjomu ātrāk, nekā to gaidīja investori. Tomēr šīs gadījums uzskatāmi parāda, cik svārstīga var būt naftas cena. Ja naftas cenas kāpums izrādītos noturīgs, cik lielā mērā tas ietekmētu patēriņa cenu dinamiku Latvijā? Kādu produktu un pakalpojumu cenas visvairāk reaģē uz naftas cenas svārstībām? Caur kādiem kanāliem un cik ātri naftas cenu dinamika izpaužas Latvijas patēriņu cenās? Vairāk par to – šajā rakstā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valdības lēmums atcelt prasību par obligāto biopiejaukumu nav atbalstāms un nedos vēlamo efektu uz degvielas cenu samazinājumu, pauda degvielas mazumtirgotāju "Virši-A" un "Neste Latvija" pārstāvji.

"Virši-A" valdes priekšsēdētājs Jānis Vība skaidroja, ka pašlaik dīzeļdegvielai ir definēts obligātais biokomponentes piejaukums 7% apmērā. Ja biokomponente tiek atcelta, tad tirgotājiem būs jāmeklē tirgū pieejamā degviela, lai šos 7% aizvietotu. Pašlaik naftas produktu cenas tirgū ir būtiski augstākas nekā gada nogalē slēgtajos tirgotāju ilgtermiņa līgumos.

Tas nozīmē, ka biokomponentes aizvietošanas process ar parasto degvielu būs būtiski dārgāks nekā minēts Ekonomikas ministrijas veiktajos aprēķinos un nedos vēlamo efektu uz degvielas cenu samazinājumu.

Valdība uz 1,5 gadiem atceļ biodegvielas obligāto piejaukumu 

Apstiprinot grozījumus Ministru kabineta 2000. gada 26. septembra noteikumos Nr. 332 "Noteikumi...

Vība arī uzsvēra, ka degvielas tirgotāji jau ir laicīgi slēguši līgumus un iegādājušies biokomponentes apjomus šim gadam. Šo līgumu neizpilde vai laušana tirgotājiem draudēs ar soda sankcijām, kuras attiecīgi būs jāieceno pārdotās degvielas litra cenā.

"Virši-A" valdes priekšsēdētājs arī pauda bažas, ka atteikšanās no biokomponentes novedīs pie tā, ka valsts nespēs izpildīt Eiropas Savienības (ES) definētos kaitīgo izmešu mērķus, kā rezultātā valstij var draudēt papildus soda naudas, kuras pēc tam var tikt uzliktas uz tirgotāju pleciem. "Uzskatām, ka cenu mazināšanai degvielai nevajadzētu tikt īstenotai balstoties uz vides mērķu neizpildi," norādīja Vība.

Viņš uzsvēra, ka degvielas cenu politikas īstenošanai valstij būtu jāfokusējas uz attiecīgām izmaiņām nodokļos, piemēram, akcīzes nodokļa vai pievienotās vērtības nodokļa (PVN) mazināšanā. Vairums valstu šo scenāriju jau ir izvēlējušās, un pašlaik Latvijā ir augstākā akcīzes nodokļa likme dīzeļdegvielai starp Baltijas valstīm.

Savukārt "Neste Latvia" valdes priekšsēdētājs Armands Beiziķis norādīja, ka biodegviela veido tikai 5-6% no katra degvielas litra, kas tiek pārdots degvielas uzpildes stacijā. Salīdzinājumam, apmēram 55% no cenas ir atkarīgi no naftas produktu cenas un apmēram 40% - no valsts noteiktajiem nodokļiem un nodevām. Valsts nodokļi un nodevas ir vairāk vai mazāk nemainīgi, un nepieciešamības gadījumā valdība tos var salīdzinoši viegli mainīt, savukārt naftas cenas tiek noteiktas globālajā tirgū, un Latvijas valdības pieņemtie lēmumi tās nevar ietekmēt.

"Tādējādi, ja valdība pieņemtu lēmumu izslēgt biodegvielu no degvielas cenas aprēķina vienādojuma, tas joprojām būtu atkarīgs no naftas cenu svārstībām pasaules tirgū. Tas ir, ja naftas cena pasaulē pieaugtu, tas faktiski padarītu par neesošu iecerēto pozitīvo ietekmi no piejaukuma prasības apturēšanas," skaidroja Beiziķis.

Viņš arī norādīja, ka piejaukuma prasības atcelšana palielinātu Latvijas mazumtirgotāju pieprasījumu pēc degvielas bez biodegvielas piejaukuma. Palielināts pieprasījums, jo īpaši jau tā nestabilā tirgū, iespējams, varētu izraisīt vēl augstākas degvielas cenas.

Beiziķis uzsver, ka šobrīd tirgū jau ir vērojams fosilā kurināmā (īpaši dīzeļdegvielas) deficīts, un piegādes ķēdes ir būtiski mainījušās Rietumu tirgotāju un ražotāju atteikšanās dēļ izmantot Krievijas naftu un degvielu.

Šie faktori ne vien nesamazinātu degvielas (īpaši dīzeļdegvielas) cenas, bet gan tieši pretēji - tās palielinātu, kā arī varētu negatīvi ietekmēt piegādes drošību. "Tā kā naftas un fosilā kurināmā cenas veido apmēram 55% no katra degvielas uzpildes stacijā pārdotā litra cenas, iecerēta biodegvielas komponentes izslēgšana no degvielas cenas vienādojuma var izraisīt pretēju iznākumu, tas ir, faktisku degvielas cenas pieaugumu gala patērētājiem, un var rasties arī degvielas piegādes pārtraukumi," pauda Beiziķis.

Turklāt viņš arī skaidroja, ka atbilstoši Eiropas Zaļā kursa direktīvai Latvijai obligātais mērķis līdz 2030.gadam ir sasniegt no atjaunojamiem energoresursiem iegūtas degvielas īpatsvaru transporta sektorā 14% no galapatēriņa. Piejaukuma prasības apturēšana uz laiku uzreiz neietekmētu iespējas sasniegt direktīvas mērķus, taču šo mērķu sasniegšana arī netiktu nekādi veicināta. Beiziķis atzīmēja, ka Latvija jau būtiski atpaliek no 2020.gada mērķa, kas bija 10%, un līdz šim nav pat pietuvojusies tam. Tādējādi jebkurš regulatīvs pasākums, kura mērķis ir samazināt biodegvielas izmantošanu, Latviju tikai attālinātu no saistošā 2030.gada Zaļā kursa mērķa sasniegšanas.

Savukārt Ekonomikas ministrija noteikumu grozījumu par benzīna un dīzeļdegvielas atbilstības novērtēšanu anotācijā minējusi, ka, izstrādājot kārtību ļaut nepievienot biopiejaukumu degvielai, ir ņemts vērā Eiropas Komisijas (EK) paziņojums “Pārtikas nodrošinājuma garantēšana un pārtikas sistēmu noturības stiprināšana”.

Šajā paziņojumā EK ir atbalstoša biodegvielas piejaukuma īpatsvara mazināšanai degvielā, kā rezultātā varētu samazināties Eiropas Savienības lauksaimniecības zemes platības, ko izmanto biodegvielas izejvielu ražošanai, tādējādi mazinot spiedienu uz pārtikas un barības izejvielu tirgiem.

Kā ziņots, ar mērķi mazināt pieaugošās degvielas cenas no 1.jūlija līdz 2023.gada beigām biopiejaukuma pievienošana degvielā nebūs obligāta, paredz otrdien valdībā apstiprinātie grozījumi noteikumos par benzīna un dīzeļdegvielas atbilstības novērtēšanu.

Šajā periodā biodegvielas piejaukuma prasības piemērošana būs brīvprātīga, proti, degvielas mazumtirgotāji vai komersanti, kas degvielu realizē vairumtirdzniecībā, paši varēs izvēlēties piemērot vai nepiemērot biodegvielas piejaukumu.

EM prognozē, ka grozījumu apstiprināšanas rezultātā, ja tādējādi mazināsies degvielas cena vai tās palielinājums notiks lēnāk, degvielas patēriņš netiktu būtiski ietekmēts, tas ir, netiktu novērots būtisks degvielas patēriņa pieaugums.

Spēkā esošie noteikumi par benzīna un dīzeļdegvielas atbilstības novērtēšanu paredz, ka dīzeļdegvielu atļauts realizēt Latvijā tikai tad, ja tai ir pievienota biodegviela ne mazāk kā 6,5% apjomā no kopējā maisījuma tilpuma. Savukārt benzīnu (E95) atļauts realizēt tikai tad, ja tam ir pievienots bioetanols ne mazāk kā 9,5% apjomā no kopējā maisījuma tilpuma. Kopš 2019.gada biodegvielas piejaukuma prasības ir harmonizētas visās Baltijas valstīs.

Latvijas Biodegvielu un bioenerģijas asociācijas pārstāvji iepriekš atzina, ka šis solis gala cenas samazinājumu, visticamāk, nedos. Biodegvielas piejaukuma atcelšana radīs lielāku pieprasījumu pēc fosilās degvielas, kam var būt cenu paaugstinoša ietekme. Turklāt degvielas tirgotājiem jau ir noslēgti ilgtermiņa līgumi par degvielas piegādēm ar biopiedevu.

Arī Ārvalstu investoru padomes Latvijā (FICIL) darba grupas vadītāja Dace Cīrule norādīja, ka lēmums atteikties no biopiejaukuma nesamazinās degvielas cenas. Viņa pauda, ka līgumus par degvielas piegādi tirgotāji ir noslēguši jau pagājušajā gadā, tas nozīmē, ka pat gadījumā, ja biopiejaukums degvielā nebūs obligāts vai no tā atteiksies vispār, patērētājiem degvielas cenās būs jāsamaksā soda nauda par noslēgtajiem līgumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Austrian Airlines» cieš zaudējumus

Aivars Mackevics [email protected], 01.03.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrijas lidsabiedrības grupa AUA-Gruppe 2005.gadā cietusi ievērojamus zaudējumus. Lidsabiedrības bilance norāda uz 129,1 miljonu eiro zaudējumiem, pēc tam kad 2004.gadā bija sasniegusi 43,9 miljonus eiro peļņu. Tam par iemeslu tiek minēta salīdzinoši neveiksmīgā darbība pirmajā ceturksnī, augstās degvielas izmaksas, kā arī lielie izdevumi saistībā ar personālu. Apgrozījums palielinājies par 7,6% sasniedzot 2,4 miljardus eiro. Tikpat liels procentuālais pieaugums novērots pasažieru skaita pieaugumā. Saistībā ar paaugstinātajām degvielas cenām, Austrian Airlines gan nemainīja biļešu likmes, tādejādi degvielas izmaksas pieauga par 46,6%, sasniedzot 454,3 miljonus eiro. Lidsabiedrība bija paredzējusi lielu pieprasījuma pieaugumu, nodarbinot vairāk personāla nekā nepieciešams. Tā rezultātā personāla izmaksas pieaugušas par 7,6%, lai gan Austrian Airlines pērnā gada laikā pat veica cilvēkresursu samazināšanu. Bet ir arī izmaksu pozīcijas, kas kalpoja Austrian Airlines labākas bāzes izveidošanā. Proti, 22 dažādi lidmašīnu tipi tika samazināti līdz 15. Tādejādi grupas neto parāds samazinājies par gandrīz 200 miljoniem eiro.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar kādu no četrām Lufthansa grupas aviosabiedrībām pērn lidojuši vairāk nekā 103 miljoni pasažieru, audzis arī vietu piepildījums.

Lufthansa, Germanwings, SWISS un Austrian Airlines pārvadāto pasažieru skaits 2012. gadā bijis par 2,5 miljoniem jeb 2,4 % lielāks nekā pērn, vietu piepildījums audzis par 1,2 %, sasniedzot koncerna ietvaros 78,8%. No vairāk nekā 103 miljoniem pasažieru tieši ar Lufthansu pērn lidoja 74,7 miljoni, kas ir par 2,4% vairāk nekā pērn. Pasažieru skaita pieaugumu visvairāk veicināja lidojumi uz Tuvajiem Austrumiem/ Āfriku un Eiropu. Lidojumu skaits gan bija par 1,3% mazāks nekā 2011. gadā. Izmantojot lielākas lidmašīnas un pārdodot vairāk kilometrus uz vienu sēdvietu, Lufthansa vietu piepildījums auga par 0,8%, sasniedzot 78,1 %. SWISS pārvadāja 16,8 miljonus pasažieru, kas ir par 3% vairāk nekā 2011. gadā, uzlabojot savu vietu piepildījumu par 1,3 procentpunktiem līdz 82,4%. Savukārt ar Austrian Airlines lidoja 11,5 miljoni pasažieru, kas ir par 1,8% vairāk nekā 2011. gadā un vietu piepildījums auga par 3,8%, sasniedzot 77,5%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Ar nelegāliem tirgoņiem cīņa nesekmīga

Valters Grīnvalds, [email protected], 7504128, 15.06.2007

«Latvijā legālo degvielas tirgotāju uzraudzībai tiek pievērsta lielāka uzmanība nekā nelegālo apkaro - šanai,» secina degvielas tirgotāju pārstāvis Uldis Sakne.

Foto: Ritvars Skuja, DB

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Līdzšinējie uzņēmēju centieni panākt, lai valsts apkaro degvielas ievešanu un nelegālu tirdzniecību, cietuši neveiksmi.

Latvijas Degvielas tirgotāju asociācija (LDTA), atsaucoties uz Ministru prezidenta Aigara Kalvīša pausto atbalstu asociācijas izteiktajam priekšlikumam ar likumu noteikt degvielas deklarēšanu uz Latvijas un trešo valstu sauszemes robežām, Finanšu ministrijai (FM) iesniegusi likumprojektu. LDTA par likuma mērķi norādījusi novērst ar administratīviem pavaddokumentiem akcīzes precēm nenoformētas un citādi nedeklarētas degvielas pārvietošanu pāri Latvijas Republikas un to valstu robežām, kuras nav Eiropas Savienības dalībvalstis. Likumprojektā kā kompetentās iestādes norādītas Valsts ieņēmumu dienests (VID) un Valsts robežsardze. Atspoguļota arī degvielas deklarēšanas kārtība un norādīts, kādai būtu jābūt iegūtās informācijas izmantošanas un apmaiņas kārtībai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja degvielas dozatoram ir, piemēram, 1.2% nobīde no normas, pielejot pilnu bāku 50l, patērētājs pārmaksā aptuveni Ls 0.50 secināts Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) sadarbībā ar Valsts ieņēmumu dienesta Akcīzes prečupārvaldi pārbaudē.

Pārbaudes veiktas degvielas mazumtirdzniecības uzņēmumos, lai noskaidrotu esošo situāciju, cik precīzi un atbilstoši normatīvo aktu prasībām degvielas uzpildes stacijās tiek mērīta degviela, realizējot to patērētājiem, kā arī novērst pieļautos pārkāpumus, kas pašlaik ir īpaši aktuāli augsto degvielas cenu dēļ, Db.lv informē PATC Sabiedrisko attiecību un patērētāju informēšanas daļas vadītāja Sanita Biksiniece.

Kopumā tika pārbaudītas 33 degvielas uzņēmumiem piederošās 50 degvielas uzpildes stacijas (DUS), 27% gadījumu tika konstatēti pārkāpumi – iepildīts mazāk degvielas, kā vajadzētu. Degvielas mērījumu precizitāte, ņemot vērā strauji augošās degvielas cenas, šobrīd patērētājiem ir īpaši aktuāla, jo, pēc veiktajiem aprēķiniem, ja, degvielas dozatoram ir, piemēram, 1.2% nobīde no normas, pielejot pilnu bāku 50l, patērētājs pārmaksā aptuveni 0.5 Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Degvielas kvalitāte: uz papīra un realitātē

Circle K degvielas kategorijas vadītājs Gatis Titovs, 11.11.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par degvielas kvalitāti uz papīra liecina rūpnīcā izdots sertifikāts, kas apstiprina tās atbilstību noteiktiem parametriem. Taču realitātē – degviela no rūpnīcas līdz automašīnas bākai mēro garu ceļu un, ja tajā netiek ievēroti stingri kvalitātes kontroles nosacījumi, tās sastāvs galarezultātā var atšķirties no sertifikātā norādītā.

Degviela, kā jebkura ķīmiska viela, ir «dzīvs produkts», kas, pakļauts ārējās vides ietekmei, piedzīvo sastāva izmaiņas. Tādēļ degvielas kvalitātes saglabāšanai no rūpnīcas līdz pat automašīnas bākai izšķiroši ir tas, cik pareizi tā tiek pārvadāta, pārkrauta un uzglabāta.

Lai klientu automašīnu bākās nonāktu labākais – Eiropas Savienības standartiem atbilstoša degviela –, mazumtirgotājiem jāspēj kontrolēt un būt pārliecinātiem par produkta kvalitāti katrā degvielas ceļa posmā. To var panākt, tranzītā sadarbojoties ar profesionāliem partneriem, izmantojot modernākās tehnoloģijas, kā arī katrā posmā regulāri veicot degvielas paraugu pārbaudes, kas garantē produkta kvalitāti ne tikai, kad tas pamet rūpnīcu, bet arī nonāk klienta automašīnas bākā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Austrian Airlines» šī gada pirmajos mēnešos samazinās pasažieru skaits

Aivars Mackevics [email protected], 20.04.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lidsabiedrību Austrian Airlines grupa šī gada pirmajos trijos mēnešos ir apkalpojusi 1,86 miljonus pasažieru, kas ir par 3,9% mazāk nekā 2004. gada attiecīgā laika periodā. Īpaši nesekmīgi rezultāti bija lidsabiedrībai Lauda Air, kura cieta sakarā ar cunami izraisītajām sekām Āzijā. Čarterlidojumos samazinājās pasažieru skaits pat par 11,9%. Arī līniju lidojumu maršrutos šī gada pirmajos mēnešos nācās samierināties ar mazāku pasažieru skaitu (mīnus 2,8%). Lidsabiedrību grupai sēdvietu noslogojums samazinājās par 1,4%, sasniedzot 67,5%. Degvielas cenu kāpums varētu vēl vairāk ietekmēt lidsabiedrību darbību. Jāatzīmē, ka pie lidsabiedrību grupas pieder Austrian Airlines, Tyrolean ar Austrian Arrows marku, Lauda Air un tagad arī Slovak Airlines.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Izsniedz licenci jaunai Latvijā reģistrētai aviokompānijai

Db.lv, 30.11.2022

Satiksmes ministrijas Aviācijas departamenta direktors Artūrs Kokars (no labās) un SIA “GetJet Airlines Latvia” valdes loceklis Rolands Ramiņš.

Publicitātes foto

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija 30.novembrī izsniedza gaisa pārvadājumu licenci uzņēmumam SIA “GetJet Airlines Latvia”, kas plāno strādāt un attīstīties čarterlidojumu tirgū.

Jaunu uzņēmumu ienākšana Latvijas aviācijas nozarē stiprina nozares konkurētspēju un paver jaunas ceļošanas iespējas Latvijas iedzīvotājiem.

Aviokompānijas mērķis ir uzsākt darbību Latvijas čarterlidojumu tirgū sadarbībā ar Latvijas tūroperatoriem. Izsniegtā gaisa pārvadājumu licence SIA “GetJet Airlines Latvia” ļauj veikt komerclidojumus visā pasaulē. Pašlaik uzņēmuma flotē ir viens Airbus A320 tipa gaisa kuģis. Tomēr, jau nākamajā gadā uzņēmums plāno paplašināt savu floti, jo pieprasījums komerclidojumu segmentā pieaug. Par konkrētiem galamērķiem pašlaik vēl pāragri runāt, līdz ar to precīzāka informācija būs pieejama nākamā gada sākumā, norāda SIA “GetJet Airlines Latvia” valdes loceklis Rolands Ramiņš.

Komentāri

Pievienot komentāru