Transports un loģistika

Austrijas zemo izmaksu lidsabiedrības «Styrian Spirit» drīzumā lidos uz Slovēniju

Aivars Mackevics [email protected], 05.10.2004

Jaunākais izdevums

Kamēr Slovēnijas Brnik lidostā jau nosēžas britu zemo izmaksu lidsabiedrības EasyJet lidmašīnas, kas savieno Ļubļanu ar Londonu, tad no Maribor lidostas, kā tiek paredzēts, oktobra beigās vai novembra sākumā būs iespējams lidot uz Parīzi ar Austrijas lidsabiedrību Styrian Spirit. Katrā ziņā Austrijas zemo izmaksu lidsabiedrības Styrian Spirit parādīšanās Slovēnijā, kurā 26% daļu pieder Ungārijas uzņēmumam Prevent, sniegs savu ieguldījumu Slovēnijas tūrisma tirgus atvēršanā. No šī gada maija līdz augusta vidum ar EasyJet no Slovēnijas ir lidojuši jau 27 500 pasažieri, no tiem 70% briti. Novembra sākumā nāks klāt vēl viens lidojums Ļubļana – Berlīne. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Foto

Pasaulē labākās mazcenu aviokompānijas; Eiropas sarakstā tiek arī airBaltic

Gunta Kursiša, 20.06.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izvērtējot zemo cenu lidsabiedrības visā pasaulē un reģionos, Skytrax World Airline Awards TOP 10 Eiropā labāko zemo cenu aviokompāniju sarakstā piekto vietu ieņem Latvijas nacionālā lidsabiedrība airBaltic.

Savukārt par pasaulē labāko zemo cenu aviokompāniju atzīta Malaizijas budžeta aviokompānija AirAsia, bet Īrijas zemo cenu lidsabiedrība Ryanair nav iekļuvusi nedz pasaulē, nedz Eiropā labāko zemo cenu aviokompāniju saraksta pirmajā desmitniekā.

airBaltic Eiropā labāko zemo cenu aviosabiedrību sarakstā ierindojas piektajā vietā, apsteidzot tādas lidsabiedrības kā flyBe un Wizz Air. Par labākajām zemo cenu aviosabiedrībām Eiropā atzīta Norwegian (1. vieta), easyJet (2. vieta), Germanwings (3. vieta), NIKI (4. vieta), airBaltic (5. vieta), Wizz Air (6. vieta), WOW Air (7. vieta), Pegasus Airlines (8. vieta), flyBe (9. vieta) un Onur Air (10. vieta).

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Poļu lidsabiedrībai «LOT» būs sava zemo izmaksu lidsabiedrība

Aivars Mackevics [email protected], 02.12.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Poļu lidsabiedrība LOT nevēlas savu gaisa telpu tik viegli atdot bez cīņas īru zemo izmaksu lidsabiedrībai Ryanair vai citām zemo izmaksu lidsabiedrībām. Viņu atbilde ir Polishwings, kas ir otrā poļu zemo izmaksu lidsabiedrība (pirmā zemo izmaksu lidsabiedrība ir ) un lidsabiedrības LOT meitas uzņēmums. Tiek plānots, ka Polishwings savu darbību uzsāks 2005. gada februārī ar vienu miljonu eiro lielu pamatkapitālu un piecām Boeing 737 markas lidmašīnām. Pavisam lidsabiedrība plāno nodarbināt apmēram 50 darbiniekus. Lidsabiedrība LOT ar šo soli vēlas novērst iespējamo pasažieru noslieci gaisa transporta satiksmē uz zemo izmaksu lidojumu piedāvātājiem. Polishwings lidos no Varšavas, Katovices un iespējams, ka no Vraclavas. Šīs idejas realizācijai ir atrasts arī viens sabiedrotais – lidsabiedrība Lufthansa, kura no 2002. gada oktobra nodarbina savu zemo izmaksu lidsabiedrību Germanwings (2004. gada ir pārvadāti jau gandrīz trīs miljoni pasažieru un peļņa palielinājusies par 50%). Poļu zemo izmaksu lidsabiedrība Polishwings līdz ar to lidos arī uz lidsabiedrības Germanwings labi izveidotajām mērķa lidostām – Ķelni un Štutgarti, no kurienes Polishwings pasažieri varēs tālāk doties uz, piemēram, Barselonu, Romu un Lisabonu. Tajā pašā laikā Polishwings bāzas lidosta Varšavā tiks paplašināta, īpaši lidojumiem austrumu virzienā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Bez Latvijas nacionālās lidsabiedrības "airBaltic", kas lidojumus no Ukrainas uz Rīgu atsāka trešdien no rīta, tuvākajā laikā uz un no trešajām valstīm pasažieru pārvadājumus sāks nodrošināt vēl piecas aviokompānijas, informē lidostā "Rīga".

Saskaņā ar pašlaik pieejamo lidostas informāciju, regulāros lidojumus trešajām valstīm atsākt plāno "Belavia", kas lidos uz Minsku, "Aeroflot", kas lidos uz Maskavu, "Turkish Airlines", kas lidos uz Stambulu, "Uzbekistan Airways", kas lidos uz Taškentu, kā arī "Wizz Air", kas lidos uz Kijevu un Kutaisi.

Tāpat bez lidojumiem uz Kijevu "airBaltic" plāno atsākt lidojumus uz Minsku, Maskavu, Tbilisi, Sanktpēterburgu un Telavivu.

Lielākā daļa šo aviokompāniju lidojumus plāno atsākt marta beigās vai aprīļa sākumā, līdz ar vasaras sezonas sākumu. To, cik bieži būs lidojumi uz trešajām valstīm, pagaidām lidostā atbildēt precīzi nevarēja, jo visas lidsabiedrības vēl nav iesniegušas savus plānus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Zemo procentu likmju vide: četri iemesli pārlieku nesatraukties par Latvijas kredītiestāžu spēju pielāgoties

Latvijas Bankas ekonomists Pēteris Kloks, 20.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepriekšējā nedēļā Latvijas Bankas Ekspertu saruna vētīja, cik lielā mērā mājsaimniecības un uzņēmumi ir izmantojušas unikālās iespējas, ko atnesis zemo procentu likmju laikmets. Taču ne visiem jaunie apstākļi nozīmē jaunas iespējas. Eiropas Centrālā banka (ECB) savā jaunākajā Finanšu stabilitātes pārskatā secina, ka zemo procentu likmju vide palielina finanšu stabilitātes riskus Eiropā, t.sk. kredītiestādēs.

Stabila Latvijas finanšu sistēma ļaus mājsaimniecībām un uzņēmumiem labāk izmantot zemo procentu likmju laikmeta priekšrocības. Tādēļ, turpinot diskusiju, jāvaicā, – kā zemās procentu likmes ietekmē Latvijas kredītiestādes un to finanšu stabilitāti un ko šajā ziņā mainīs pakāpeniskais procentu likmju pieaugums ASV?

Kamēr mājsaimniecības priecājas par rekordzemām kredītu izmaksām, Latvijas kredītiestādes saskaras par rekordzemiem procentu ienākumiem, ko tās gūst, kreditējot tautsaimniecību. Jaunākie dati liecina, ka 2016. gadā kopējie kredītiestāžu sektora procentu ienākumi no kredītu izsniegšanas tautsaimniecībai ir par 36% zemāki kā pirms pieciem gadiem un par 2% zemāki kā pērn, un kritums ir straujāks kā kopējā kredītportfeļa samazināšanās. Turklāt zemi vai negatīvi ir arī procentu ienākumi no ieguldījumiem Latvijas un ārvalstu parāda vērtspapīros.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

FOTO: Boeing, apstādinot 737 Max ražošanu, liels skaits lidmašīnu palikušas daļēji uzbūvētas

Žanete Hāka, 19.12.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV aviobūves uzņēmumam Boeing, pieņemot lēmumu apturēt Boeing ražošanu, daļa lidmašīnu palikušas neuzbūvētas, raksta Business Insider.

Kamēr vien nebūs skaidrs, vai un kad lidmašīnas varēs atsākt izmantot, pieaug pusizgatavotu lidmašīnu skaits kompānijas sadarbības partneru ražotnēs. Fiksēts, ka gandrīz 100 Boeing 737 Max lidmašīnu fizelāžu pamestas stāv viena no kompānijas lielākā piegādātāja Spirit Aerosystems laukumā. Spirit Aerosystems ir viena no simtiem kompāniju, kas ietilpst Boeing piegādātāju tīklā.

Fotogrāfi fiksējuši Spirit Aerosystems laukumu, kurā izvietotas fizelāžas, par kuru nākotni patlaban nav skaidrības, jo kompānija nedrīkst izgatavot lidmašīnas, jo tām nav atļaujas lidot, turklāt tās pat nevar piegādāt klientiem.

Galerijā augstāk - ieskats Spirit Aerosystems teritorijā!

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas lidsabiedrība Aeroflot plāno izveidot valsts pirmo zemo cenu lidsabiedrību. Kompānija cer, ka jau 2014. gadā zemo cenu aviokompānija nodrošinās lidojumus no Maskavas uz Sanktpēterburgu un Krievijas dienvidu pilsētām.

Paredzēts, ka lidsabiedrības operāciju bāze atradīsies Maskavas Domodedovo lidostā, vēsta Krievijas laikraksts Vedomosti. Laikam ejot, aviokompānija varētu piedāvāt arī starptautiskus lidojumus uz Kijevu, Erevānu, Stambulu un Barselonu. Topošās lidsabiedrības lidmašīnu parku iecerēts nodrošināt ar 40 Boeing 737 lidmašīnām. Krievijas zemo cenu aviokompānijas nosaukums vēl nav atklāts.

Aviācijas tirgus eksperti vērtē, ka Krievijā pieprasījums pēc zemo cenu lidojumiem prognozējams augsts. Krievijas iedzīvotājiem, lai pārvietotos starp milzīgās valsts pilsētām, daudz laika nepieciešams pavadīt vilcienos, kuriem laba alternatīva būtu lēti avioreisi. Savukārt atvaļinājumu kaimiņvalsts iedzīvotāji izvēlas pavadīt Turcijā un Vidusjūras valstu kūrortos, uz kurieni arī plāno lidot topošā lidsabiedrība.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas lidsabiedrības šogad varētu ciest zaudējumus 1,2 miljardu ASV dolāru apmērā. Zaudējumu apmēru daļēji varētu izraisīt pirmās un biznesa klases ceļotāju skaita samazināšanās, prognozējusi Starptautiskā gaisa satiksmes asociācija (IATA).

Kopumā pasaules lidsabiedrības 2012. gadā varētu nopelnīt 4,1 miljardu ASV dolāru, liecina IATA aprēķini. Iepriekš IATA prognozēja, ka pasaules lidsabiedrību peļņa būs trīs miljardu ASV dolāru apmērā, vēsta Financial Times. IATA savu prognozi mainījusi ņemot vērā to, ka daudzas lidsabiedrības cēlušas biļešu cenas.

Tomēr Eiropas lidsabiedrības joprojām cieš no reģiona parādu krīzes ietekmes, norādīja IATA. «Neskatoties uz politiķu pūlēm, eirozonas krīze turpinās. Ne tikai ekonomika ir vāja – Eiropā ir vairāki nedraudzīgi apstākļi, lai nodarbotos ar aviācijas biznesu – apgrūtinošas regulācijas, augsti nodokļi un novecojušas gaisa satiksmes kontroles,» sacīja IATA ģenerāldirektors Tonijs Tailers.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No nākamā gada aprīļa jauna lēto cenu aviokompānija atklāj trīs tiešo lidojumu maršrutus no Rīgas: Londona (Lutona), Oslo (Torp) un Turku.

Par to paziņoja Wizz Air pārstāvji. Iepazīšanās cena ar jauno aviokompāniju vienā virzienā būs 14.99 eiro, ieskaitot nodokļus, bet izņemot maksu par bagāžu. Biļetes varēs iegādāties tikai internetā. Pamazām Wizz Air domā savu lidojumu skaitu no Rīgas palielināt, bet pašlaik uz Londonu un Oslo aviosabiedrība no Rīgas lidos 3 reizes nedēļā, uz Turku- 2 reizes.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Austrijas zemo izmaksu lidsabiedrība «Laudamotion» no šā gada rudens sezonas sāks jaunus tiešos lidojumus maršrutā Rīga - Vīne, informē VAS «Starptautiskā lidosta «Rīga».

Sākot ar 2019.gada oktobri, Laudamotions piedāvās 4 lidojumus nedēļā no Rīgas uz Austrijas galvaspilsētu Vīni.

Laudamotion ir Austrijas zemo cenu lidsabiedrība, nosaukta tās dibinātāja Nikija Laudas (Niki Lauda) vārdā, kas izveidoja uzņēmumu 2018.gada martā. Pašreizējā flote lido zem koda OE un sastāv no 23 lidmašīnām, kuras lido no Austrijas un Vācijas. Laudamotion, kuras galvenā mītne atrodas Vīnē, attīsta arī bāzes Diseldorfā, Štutgartē un Palmā. Aviokompānija prognozē, ka 2019.gadā ar to lidos vairāk nekā 6 miljoni pasažieru. Austrijas lidsabiedrība lido uz vairāk nekā 90 galamērķiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Freetaxi: Lidostai jādod iespēja klientiem braukt ar zemcenu taksometriem

Lelde Petrāne, 19.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rīgas lidostai jāizmanto radusies situācija ap taksometru kompāniju problēmām lidostā, lai dotu iespēju klientus apkalpot arī zemo izmaksu taksometru kompānijām, norāda taksometru dienests Freetaxi.lv.

«Esošā sistēma lidostā Rīga klientiem ir pilnīgi neizdevīga, jo zemo cenu taksometru kompānijām iespēja strādāt lidostā praktiski liegta,» sacīja taksometru dienesta Freetaxi.lv vadītāja Natālija Judina, norādot, ka, pat ja lidosta esošajā situācijā piedāvātu lidostā strādāt zemo izmaksu taksometru kompānijām, tās nespētu samaksāt augsto maksu, ko lidosta prasa par tiesībām strādāt lidostas taksometru stāvlaukumā.

Viņa aicina lidostu izveidot atsevišķu zemo izmaksu taksometru kompāniju stāvlaukumu, kas atrastos tālāk no centrālās ieejas, un līdz ar to maksa par šī stāvlaukuma izmantošanu būtu krietni zemāka.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidošana ar «Lufthansa» kļūs ievērojami dārgāka

Aivars Mackevics [email protected], 19.08.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No šī gada 1. septembra tiks iekasēta pakalpojuma maksa par katru izsniegto biļeti. Vairāk kā 20 lidsabiedrības ir paziņojušas par servisa komisijas maksas ieviešanu līdz pat 45 eiro par vienu biļeti. Iegādājoties biļetes ceļojumu birojos šī komisijas maksa var vēl palielināties. Praktiski šī gada rudenī lidsabiedrības ir nolēmušas mainīt savu sistēmu. Šoreiz zaudētājos būs pasažieri, kuriem nāksies ievērojami vairāk maksāt par savu lidojumu, neatkarīgi no tā kur tiks iegādāta biļete – internetā, ceļojumu birojā vai arī pie pašas lidsabiedrības. Iemesls šādai rīcībai ir lidsabiedrības Lufthansa lēmums svītrot komisijas maksājumus ceļojumu birojiem Vācijā no šī gada 1. septembra. Patlaban komisijas maksājumi sasniedz atkarībā no lidojumu mērķa un rezervētās klases 5-9% no biļetes cenas. Lufthansa piedāvā ceļojumu birojiem par katru pārdoto biļeti iekasēt papildus vēl savu pakalpojumu samaksu. Jaunā sistēma Lufthansai ir izdevīga pat vairāku iemeslu dēļ. Proti, tā ietaupa gadā līdz 100 miljoniem eiro kā arī klienti maksās paši par saņemtajiem ceļojumu biroju pakalpojumiem. Neatkarīgi no tā kur pasažieri iegādāsies sev lidojuma biļeti, tiem būs jāmaksā: iekšzemes un Eiropas lidojumu maršrutos Lufthansa iekasēs no pasažieriem 30 eiro par biļeti, bet tālo lidojumu maršrutos pat 45 eiro. Šāda sistēma ir nepieciešama, lai nosegtu biļešu pārdošanas tehnisko pusi, materiālus un personāla izmaksas. Maksāt pasažieriem nāksies vairāk, kaut arī pašam piedāvātajam produktam nekas neuzlabosies. Sekojot lidsabiedrībai Lufthansa, vairāk kā 20 citas lidsabiedrības pāries uz nulles komisijas maksām, tai skaitā ir gandrīz visas lielākās Eiropas un Ziemeļamerikas lidsabiedrības. Jau no 1. septembra līdzās Luthansa stāsies vēl sešas lidsabiedrības, bet pārējās 15, kuru vidū ir Air France, British Airways, Delta un United, plāno pievienoties laika posmā no šī gada 1. oktobra līdz nākošā gada 1. februārim. Pakalpojuma izmaksas būs līdzīgas ar Lufthansa ieviesto izmaksu sistēmu, proti no 30 līdz 45 eiro, taču būs arī lidsabiedrības (Lufthansa, Air France, ANA), kuras ir nolēmušas no pasažieriem, kuri vēlēsies elektroniski sastādītu biļeti saņemt arī drukātā veidā iekasēt vēl ekstra 8 eiro, bet Finnair - 10 eiro un Swiss - 15 eiro. Salīdzinoši Norvēģijā, kur jau pagājušā gada sākumā tika ieviesta nulles komisijas maksa, tagad ceļojumu biroji iekasē no klientiem pakalpojuma maksu 25- 50% apmērā. Šajā sakarībā iespējams izdevīgāk ir pasažieriem nākotnē izvēlēties savu biļeti internetā, nevis to pirkt ceļojumu birojos. Eksperti prognozē, ka ievērojami samazināsies ne tikai lidsabiedrību klientu skaits, bet arī ceļojumu biroju skaits. Jāatzīmē, ka ASV nulles komisiju ieviesa jau 2001. gada martā. Kopš tā laika American Society of Travel Agents ir atzīmējusi 33 000 ceļojumu biroju bankrotu un 55 000 darba vietu zaudējumu. Taču klientiem ir iespēja jau tagad rezervēt savu nākamo lidojumu. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Aptaujā par Eiropas sliktāko aviokompāniju atzīst Ryanair

Jānis Rancāns, 20.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas vidējo lidojumu sliktākā lidsabiedrība ir Īrijas zemo cenu aviokompānija Ryanair, secināts patērētāju grupas Which? pasažieru aptaujā.

Pētījumā vairāk nekā 5,5 tūkstoši pasažieru piecās kategorijās novērtēja vairākas lidsabiedrības. Vērā ņemti tika tādi aspekti kā lidojuma reģistrēšanās process, bagāžas pārvadāšanas iespējas, sēdvietas, pārtika un dzērieni, iekļaušanās lidojuma grafikā, kā arī piedāvātā pakalpojuma atbilstība cenai.

Īrijas zemo cenu lidsabiedrības kopējā pasažieru apmierinātība novērtēta 34% apmērā, tādējādi ieņemot zemāko vietu 16 aviokompāniju vidū. Saraksta lejasdaļā iekļuva arī Lielbritānijas lidsabiedrības Thomas Cook Airlines, Thomson Airways un Monarch Airlines, neviena no kurām nepārsniedza 50% atzīmi, vēsta laikraksts The Daily Telegraph.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

airBaltic, publiskojot jauno ziemas lidojumu grafiku, ziņo par uzlabotu lidojumu sarakstu, taču, pētot maršrutus, redzams, ka daļā tuvāko maršrutu airBaltic šoziem lidos mazāk, kamēr straujš kāpums paredzams Maskavas reisiem.

Ziemas sezonā, kas sāksies 28. oktobrī, airBaltic neveiks lidojumus uz Atēnām, Baku, Bari, Kišiņevu, Dublinu, Nicu, Odesu, Oulu, Simferopoli, Taškentu, Umeu un Venēciju. Tāpat jāpiebilst, ka airBaltic šoziem Oulu vairāk nebūs bāzes lidosta. Savulaik Somijas pilsēta Oulu tika izvēlēta, lai veidotu «tiltu uz Arktiku» un airBaltic veica uz turieni 10- 15 tiešos reisus nedēļā. Tāpat airBaltic atteicies no tiešiem lidojumiem no Umea pilsētas, kā arī papildu lidojumiem no Turku un Vāsas, izņemot lidojumus no šīm pilsētām uz Rīgu un atpakaļ. Pēdējā gada laikā airBaltic ir atteicies jau no puses savu kādreizējo Somijas lidojumu galamērķu un šoziem lidos tikai uz Helsinkiem, Lapēnrantu, Turku, Tamperi un Vāsu. Mazāk nekā pērnajā ziemā airBaltic lidos vairākos tuvajos maršrutos - uz Kaļiņingradu 4 reizes nedeļā (bija 7), uz Kauņu - 3 reizes (bija 4), uz Tallinu un Viļņu 28 reizes nedēļā (bija 35). Tāpat mazāk lidojumu šoziem plānots uz Tamperi, Varšavu un Cīrihi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Ryanair «sabojā» Tallinas lidostas paplašināšanās plānus

Gunta Kursiša, 07.09.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Zemo cenu lidsabiedrības Ryanair lēmums ziemas sezonā samazināt lidojumu skaitu no desmit līdz trim no Tallinas, iedragājis lidostas paplašināšanās plānus, citējot laikrakstu Postimees, raksta BBN.

«Mēs plānojām pabeigt jaunā termināļa, kas paredzēts zemo cenu lidsabiedrībām, būvi līdz 2013. gada beigām, taču šis plāns tagad acīmredzot ir atlikts,» norādīja Tallinas lidostas pārstāvis Ēriks Sakovs (Erik Sakkov).

Ik gadu Tallinas lidosta apkalpo 2,2 miljonus pasažieru. «Jau tagad ir brīži, kad lidosta ir pārslogota,» norādīja E. Sakovs.

Jau vēstīts, ka šonedēļ viena no pasaules lielākajām zemo cenu lidsabiedrībām Ryanair pavēstīja, ka ziemas sezonā no Tallinas lidostas ierasto desmit galamērķu vietā tā lidos vien uz trim galamērķiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Manuprāt, Latvija lēnām sākusi iziet no krīzes,» intervijā laikrakstam Latvijas Avīze norāda Austrijas vēstniece Latvijā Hermīne Popellere (Hermine Poppeller).

Viņa akcentē, ka ekonomiskās attiecības abu valstu starpā nav pārtrūkušas pat krīzes laikā. «Tiesa, tajās bija vērojams kritums, tomēr pēdējā laikā vērojams importa un eksporta pieaugums,» viņa piebilst.

Vēstniece arī norāda: «Tajā pašā laikā krīze Latvijas ekonomiku padarījusi konkurētspējīgāku. Tiesa, krīzes dēļ jūtams, ka cilvēkiem ir mazāk naudas, un tas savā ziņā mudina uzņēmējus mobilizēties. Neraugoties uz to, Austrijas uzņēmumiem joprojām ir liela interese par Latviju.»

Austrijas vēstniecības Ekonomikas departaments Latvijā regulāri rīkojot Austrijas uzņēmēju grupu vizītes uz Latviju. Nākamā paredzēta šā gada 21. martā, kad Austrijas uzņēmēju grupa ieradīsies, lai meklētu jaunus sadarbības partnerus. Aprīlī notiks Latvijas un Austrijas tūrisma kontaktbirža, maijā gaidot ierodamies Austrijas IT speciālistus. Šā gada maijā sadarbībā ar LIAA tiks rīkota Austrijas diena, kuras laikā Latvijas uzņēmumi varēs uzzināt vairāk par sadarbības iespējām ar Austriju. Jūnijā tiks organizēts seminārs par izglītības jautājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

O'Līrijs: Mēs apsteigsim airBaltic un visu Eiropu

Oskars Prikulis, [email protected], 7084403, 08.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aviokompānijas Ryanair prezidents Maikls O'Līrijs atklāj milzīgos plānus nākotnē un stāsta par mērķi Latvijā apsteigt airBaltic.

Kāds ir vizītes mērķis Rīgā?

Es pats sev uzdevu šo jautājumu, kad šodien piecēlos no rīta. Patiesībā man ir paredzēta tikšanās ar jūsu valsts satiksmes ministru, lai pārrunātu iespējas izveidot Rīgā Ryanair bāzi. Mēs ceram, ka šajā jautājumā panāksim kādu progresu. Mēs patiesībā vēl arvien neesam līdz galam vienojušies par bāzes izveidi Rīgā - vēl arvien viss nav skaidrs par izmaksām un nosacījumiem. Tomēr es ceru, ka pārrunās ar ministru tiks panākts progress šajā jautājumā.

Kādas perspektīvas pavērtu šādas bāze izveide Rīgai un Ryanair?

Pirmkārt, mums Rīgā bāzētos 2 līdz 4 lidmašīnas. Tādējādi visi maršruti no Rīgas tiešām arī sāktos no Rīgas un pavērtu plašas iespējas jauniem maršrutiem. Mazākā bāze, kas mums šobrīd ir, gadā apkalpo divus miljonus pasažieru. Jums bāzes atvēršana nozīmētu vismaz 2,5 līdz 3 miljonus apkalpotu Ryanair pasažieru. Tas būtu milzīgs pieaugums apkalpoto pasažieru ziņā Rīgai. Un tie nebūtu tikai latvieši, kas dodas darbā uz Eiropu. Tie būs daudzi simti tūkstošu tūristu, kas dosies uz Latviju. Tādējādi tas būtu milzīgs uzrāviens Latvijas tūrismam un ekonomikai kopumā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic ir nominēta kā viena no sešām inovatīvākajām lētajām pasaules aviokompānijām papildus ieņēmumu radīšanā.

Lēmumu nominēt airBaltic šajā kongresā pieņēmusi žūrija, kas pārstāv Pasaules zemo cenu aviosabiedrību kongresu (The World Low Cost Airlines Congress).

Pasaules zemo cenu aviosabiedrību kongress ir nominējis sešas aviokompānijas kategorijā Labākās papildieņēmumu inovācijas (Best Ancillary Revenue Innovation) – airBaltic, Vueling, Spirit, SkyEkspress, Ink un Quantas.

«Viss, ko pārdodam papildus aviobiļetēm, rada airBaltic papildus ieņēmumus,» norādīja lidsabiedrības izpilddirektors Bertolds Fliks.

Patlaban lidsabiedrībai papildus ieņēmumus veido tādi piedāvātie pakalpojumi kā airBalticBag, ceļojumu apdrošināšana, reģistrējamā bagāža, viesnīcas, auto noma, pašapkalpošanās velonoma BalticBike, BalticTaxi pakalpojumi, maršruta mikroautobusa AirportExpress serviss, rozes lidojuma laikā, maltītes no vietējiem produktiem, Baltic Water ūdens, mobilo sakaru priekšapmaksas karte airBalticCard Mobile, iepriekšēja vietu rezervēšana lidmašīnā un citi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Lidostas Rīga vadībai interesi pārņemt airBaltic reisus ir izteikušas vairākas lētās lidsabiedrības

Nozare.lv, 16.09.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Starptautiskās lidostas Rīga vadībai interesi pārņemt Latvijas nacionālās lidsabiedrības airBaltic reisus ir izteikušas vairākas lētās lidsabiedrības, kas jau strādā Rīgas lidostā, norāda lidostas valdes priekšsēdis Arnis Luhse.

Kā zināms, no lētā gala lidsabiedrībām Rīgā darbojas gan Ryanair, gan Wizz- Air.

Viņš skaidro, ka lidsabiedrību pārstāvji pie lidostas vadības jau vērsušies pirmajā reizē, kad publiski tika izplatīts paziņojums par to, ka airBaltic tūlīt bankrotēs. «Aviosabiedrību pārstāvji nāca pat vairākas reizes un teica - mēs pārņemsim,» uzsver Luhse.

Viņš noraida airBaltic vadītāja Bertolta Flika apgalvojumus, ka pēc airBaltic palikšot tukša vieta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Šengenas vīles krakšķ

Didzis Meļķis, 06.07.2018

Vācijas iekšpolitiskās kolīzijas par migrāciju pastiprina draudus atvērtai Eiropai. Attēlā - Vācijas kanclere Angela Merkele.

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas iekšpolitiskās kolīzijas par migrāciju pastiprina draudus atvērtai Eiropai; Latvija ir nogaidoša, piektdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Šonedēļ notikušie vienošanās meklējumi Vācijas valdošās koalīcijas saglābšanai pastiprina vienotas Eiropas patvēruma meklētāju politikas veidošanas pretrunas un draud ar Austrijas pretreakciju.

Vācijas kanclere Angela Merkele kā Kristīgo demokrātu savienības (CDU) vadītāja nedēļas sākumā ir pamanījusies rast steigšus vienošanos ar CDU māsas- partiju Bavārijas Kristīgi sociālo savienību (CSU), kad tās vadītājs un A. Merkeles kabineta iekšlietu ministrs Horsts Zēhofers draudēja ar demisiju, ja Vācijas robežsardzei netiks dotas pilnvaras aizturēt un atgriezt atpakaļ citās ES valstīs jau reģistrētus patvēruma meklētājus. Partijas ir vienojušās par atšķirīgu taktiku no Vācijas līdzšinējā uzsvara uz patiesi Eiropas mēroga risinājumu, pārliekot uzsvaru uz divpusēju politiku starp valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Vienojas veicināt Latvijas – Austrijas ekonomisko sadarbību

Dace Preisa, 17.01.2006

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

16.janvārī, ekonomikas ministrs Krišjānis Kariņš (JL) darba vizītes Austrijā ietvaros tikās ar Austrijas ekonomikas un darba lietu ministru Martinu Bartenšteinu, kurā pārrunāja Latvijas un Austrijas divpusējās ekonomiskās attiecības un sadarbības attīstību Eiropas Savienības ietvaros, enerģētikas jautājumus, kā arī Austrijas kā ES prezidentūras prioritātes. Kā nozīmīgākais temats abu ministru tikšanās reizē tika pārrunāta līdzšinējā un turpmākā abu valstu ekonomiskā sadarbība. Sarunas laikā K.Kariņš uzsvēra, ka Latvijā ir izveidojusies pievilcīga investīciju vide ārvalstu investīcijām un Latvija sagaida investīciju pieaugumu no Austrijas, tāpēc savstarpējo ekonomisko sadarbību lietderīgi būtu veicināt tieši investīciju un ārējās tirdzniecības jomā. Šodien Latvija ar savu ekonomisko izaugsmi ir kļuvusi par vienu no visstraujāk augošajām ekonomikām Eiropas Savienībā, piedāvājot sakārtotu biznesa vidi, stratēģiski ģeogrāfisko novietojumu un izdevīgas biznesa izmaksas. Abi ministri vienojās stiprināt līdzšinējo ekonomisko sadarbību. Runājot par enerģētikas jautājumiem Eiropā un iespējamo divpusējo sadarbību enerģētikas jomā, K.Kariņš uzsvēra nepieciešamību veidot integrētu ES enerģētikas tirgu, ņemot vērā, ka Krievijas un Ukrainas gāzes konflikts ietekmēja vairāku ES dalībvalstu energoapgādes drošību. Tāpat ir nepieciešams veidot kopīgas ES pozīcijas enerģētikas jautājumos attiecībā uz trešajām valstīm, kuras ir saistītas ar ES enerģētikas apgādi. Tikšanās laikā tika pārrunāta ari Ziemeļeiropas Gāzes (ZEG) vada būvniecība, kur K.Kariņš pauda viedokli: «Ņemot vērā, ka gāzes vads tiks būvēts pa Baltijas jūru, pastāv iespēja savienot to ar Latvijas lielo pazemes gāzes krātuvju kapacitātes potenciālu, kas ļautu stabilizēt gāzes piegādi ES iekšējam tirgum, šādi samazinot piegādes izmaksas, gāzes cenu un to ietekmi gala patērētājiem.» Ministrs uzsvēra, ka tādējādi tiks veicināta ES iekšējā gāzes tirgus neatkarība, integrācija un celsies konkurence. Kā trešais nozīmīgākais sarunu temats bija Austrijas kā ES prezidentūras prioritātes. Abi ministri vienojās, ka konkurētspējas jomā uzsvars būtu liekams uz labākas likumdošanas lomu, kas bija jau Apvienotās Karalistes prezidentūras prioritāte, uz šķēršļu mazināšanu uzņēmējdarbības vides uzlabošanai, kā arī jāturpina darbs pie rūpniecības politikas un iekšējā tirgus jautājumiem, it īpaši pie Eiropas Parlamenta un Padomes direktīvas projekts par pakalpojumiem iekšējā tirgū. K.Kariņš pauda viedokli, ka Latvija atbalsta pakalpojumu direktīvas pēc iespējas ātrāku pieņemšanu un norādīja, ka nākamajām Austrijas un Somijas prezidentūrām, Komisijai un dalībvalstīm ir nepieciešams pielikt maksimālas pūles pie direktīvas pieņemšanas, un tam būs nepieciešama konstruktīva attieksme no visām dalībvalstīm. Arī M.Bartenšteins uzsvēra, ka pakalpojumu direktīvas projekts ir būtisks ES iekšējā tirgus izveidei, Eiropas konkurētspējas stiprināšanai un Lisabonas mērķu sasniegšanai. Tajā pašā laikā ir jāizvērtē direktīvas sociālā un ekonomiskā ietekme. Tāpat tika pārrunāta Krievijas iestāšanās Pasaules Tirdzniecības organizācijā (PTO), kur K.Kariņš uzsvēra, ka Latvijai ir nozīmīgi, ka Krievija iestātos PTO un ievērotu vienotos tirdzniecības nosacījumus. Viena no Latvijas galvenajām daudzpusējo sarunu prioritātēm Krievijas iestāšanās procesā PTO ir dzelzceļa tarifu sistēmas sakārtošana, tādejādi radot vienlīdzīgus tirdzniecības nosacījumus visām PTO dalībvalstīm. Lai iepazītos tuvāk ar Latviju, tās investīcijām un uzņēmējdarbībai labvēlīgo vidi, kā arī veicinātu abu valstu ekonomisko sadarbību, sarunas noslēgumā K.Kariņš aicināja Austrijas ministru ar uzņēmēju delegāciju apmeklēt Latviju. Kā zināms, laikā no 16. līdz 17.janvārim ekonomikas ministrs Krišjānis Kariņš ir darba vizītē Austrijā. Kopā ar ekonomikas ministru vizītē uz Austriju devās arī Latvijas uzņēmēju delegācija, kurā ir pārstāvēti uzņēmēji no finanšu sektora, loģistikas, telekomunikāciju, informācijas tehnoloģiju un pārtikas ražošanas nozarēm. 2004.gadā pēc ārējās tirdzniecības apgrozījuma apjoma Austrija bija 19.lielākais Latvijas ār

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Latvijas uzņēmēji dodas biznesa vizītē uz Austriju

Dienas Bizness, 07.04.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai paplašinātu divpusējo sadarbību, no šī gada 8. līdz 9.aprīlim Latvijas uzņēmēju delegācija dodas uz Austriju, Vīni, lai piedalītos Latvijas Valsts prezidenta Andra Bērziņa vizītes ietvaros. Biznesa vizītes mērķis ir atrast jaunus eksporta tirgus un piesaistīt investīcijas.

Biznesa delegācijas sastāvā ir 25 Latvijas vadošie uzņēmumi pārstāvot IKT, kokapstrādes, transporta un loģistikas, pārtikas un dzērienu, izglītības, finanšu, dizaina un tekstilrūpniecības, projektēšanas, metālapstrādes, mašīnbūves, tūrisma un citas jomas.

Latvijas biznesa delegācijai Vīnē notiks biznesa forums un divpusējās tikšanās abu valstu uzņēmējiem, nozaru apaļā galda diskusijas, darba grupu un individuālās tikšanās. Vizītes ietvaros plānots apmeklēt Austrijas Saimniecības kameru un Austrijas Dzelzceļa uzņēmumus.

Uzsākot vizīti, trešdien, 8.aprīlī Latvijas uzņēmēju delegācija apmeklēs Austrijas Saimniecības kameru, kur notiks informatīvais seminārs Uzņēmējdarbība Austrijā par ekonomiku un biznesa kultūru pēc kura sekos Latvijas – Austrijas biznesa forums. Foruma ietvaros tiks prezentēts transporta un loģistikas sektors Latvijā un Austrijas piedāvājums transporta un loģistikas jomā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Var iepazīties ar Austrijas naudas vēsturi

, 08.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izstāde Austrijas naudas vēsture organizēta, sadarbojoties Vīnes Mākslas vēstures muzejam (Kunsthistorisches Museum), Austrijas Nacionālajai bankai (Oesterreichische Nationalbank), Austrijas Kaltuvei (Münze Oesterreich) un Austrijas Augstas drošības naudas spiestuvei (Oesterreichische Banknoten- und Sicherheitdruck GmbH), kā arī Latvijas Nacionālajam vēstures muzejam un Latvijas Bankai, liecina Centrālās bankas mājaslapā ievietotā informācija.

Izstādē atspoguļota Austrijas nauda no senajiem laikiem līdz mūsdienām, arī īsa Austrijas papīra naudas zīmju vēsture, centrālās bankas vēsture un medaļu mākslas attīstība, ietverta informācija par Austrijas Kaltuvi Vīnē, sniegts ieskats naudas zīmju izgatavošanas tehnoloģijas attīstībā no rokas gravējumiem līdz datorgrafikai un dobspiedes plates sagatavošanai ar lāzeru.

Izstāde Latvijas Nacionālajā vēstures muzejā apmeklētājiem atvērta no 2007. gada 16. februāra līdz 31. oktobrim (darba laiks trešdienās–svētdienās plkst. 11.00–17.00; trešdienās ieeja bez maksas).

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Vēstures muzejā var apskatīt pasaulē pirmās kaltās monētas

, 30.10.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tikai līdz 4. novembrim Latvijas Nacionālajā Vēstures muzejā vēl skatāma izstāde Austrijas naudas vēsture, Db.lv informēja Latvijas Nacionālā Vēstures muzeja pārstāve Ilze Jākobsone.

Tā ir vienreizēja un unikāla iespēja redzēt pirmās kaltās monētas pasaulē (6.gs. pr. Kristus), antīkās un mūsdienu unces zelta monētas, kā arī Vīnes jūgendstila izcilo mākslinieku veidotās banknotes, ielūkoties papīrnaudas gravēšanas un modernās lāzertehnikas spiestuves noslēpumos. Šī ir līdz šim nozīmīgā ārvalstu numismātikas izstāde Latvijā. Tajā var gūt ieskatu arī Austrijas medaļu mākslas vēsturē.

Izstāde organizēta, sadarbojoties Austrijas Mākslas vēstures muzeja Monētu kabinetam Vīnē (Kunsthistorisches Museum, Münzkabinett), Austrijas Nacionālajai bankai (Oesterreichische Nationalbank), Austrijas Kaltuvei (Münze Oesterreich) un Austrijas Augstas drošības naudas spiestuvei (Oesterreichische Banknoten- und Sicherheitdruck GmbH), kā arī Latvijas Nacionālajam vēstures muzejam un Latvijas Bankai.

Komentāri

Pievienot komentāru
Expo 2017

VIDEO: Austrijas Expo paviljonā enerģiju iegūst no apmeklētājiem

Dienas Bizness, 16.06.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ Austrijas paviljonā tika aizvadīta nacionālā diena, kuras laikā tika izrādīts viens no oriģinālākajiem izstādes Astana Expo 2017 paviljoniem. Apmeklētājiem ar savu muskuļu spēku bija jādarbina vairākas ierīces, kas, savukārt, demonstrēja nelielu ieskatu Austrijā.

Nacionālās dienas ietvaros piedalījās abu valstu oficiālās delegācijas. Kazahstānas ārlietu ministra vietnieks Romans Vasiļenko (Роман Василенко) tikās ar Austrijas Zinātnes, pētniecības un ekonomikas viceministru Benedeti Girlingeri (Bernadette Gerlinger). Oficiālās tikšanās laikā Kazahstānas pārstāvji sveica Austriju tās nacionālajā dienā un uzsvēra, ka pasākuma norises datumā aprit precīzi 25 gadi kopš abu valstu diplomātisko attiecību sākuma.

R.Vasiļenko savā uzrunā teica, ka Austrijas paviljons ar nosaukumu Austrian Power Machine jeb Austrijas spēka mašīna pretendē uz izstādes oriģinālākā paviljona statusu.

Austrijā lielākā daļa enerģijas tiek iegūta no hidroelektrostacijām un vēja. Viena no pirmajām paviljona instalācijām ar nosaukumu Ūdenskritums attēlo Austrijas kalnu vidi un, protams, ka daudzos ūdenskritumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas 3x3 basketbola izlase svētdien Amsterdamā sensacionāli triumfēja Eiropas kausā sporta veidā, kas no 2020.gada būs olimpisko spēļu programmā.

Finālspēlē Latvijas izlase ar 16:13 pieveica Slovēniju.

Pirms tam Latvija pusfinālā pieveica arī pašreizējo pasaules čempioni Serbiju, bet ceturtdaļfinālā - šogad Pasaules kausā bronzu izcīnījušo Franciju. Līdz ar to Latvija noslēdzošajos trijos mačos uzvarēja trīs spēcīgākās izlases šajā sporta veidā.

Latvijas izlasi šajās sacensībās pārstāvēja Kārlis Pauls Lasmanis, Nauris Miezis, Edgars Krūmiņš un Agnis Čavars. Tieši Miezis tika nosaukts par šī turnīra vērtīgāko spēlētāju.

Šis bija vēsturē trešais Eiropas čempionāts - 2014.gadā Rumānija savās mājās finālā pieveica Slovēniju, bet pērn Slovēnija cīņā par zeltu uzveica Serbiju. Latvijas izlase līdz šim šajā turnīrā nebija piedalījusies.

Komentāri

Pievienot komentāru