Transports un loģistika

Auto zagļi zaudējuši interesi par jaunajiem Toyota Land Cruiser

, 22.01.2008

Jaunākais izdevums

Latvijā 2007.gadā nozagtas vieglās automašīnas aptuveni 10 miljonu eiro vērtībā, liecina Autonams veiktie aprēķini. Salīdzinot ar 2006.gadu, zagto automašīnu apjoms ir nedaudz samazinājies, tomēr iezīmējusies auto zagļu interese par jaunajiem un apvidus auto.

Saskaņā ar Autonams un LR Iekšlietu ministrijas datiem 2007.gadā nozagts 1681 vieglais transportlīdzeklis, no kuriem 159 bija līdz piecus gadus jauni.

Zagtāko automašīnu topā joprojām ierindojas VW un Audi. Līdera pozīcijas nemainīgas ir VW Golf markas automašīnām – 2007.gadā nozagti 263 šīs markas auto. Tas ir gandrīz uz pusi vairāk nekā 2006.gadā, kad tika nozagtas 135 VW Golf automašīnas. Pakāpjoties par divām vietām salīdzinājumā ar 2006.gadu, otro vietu ieņem Audi A6 Avant – nozagti 82 auto. Savukārt trešajā vietā nemainīgi ir VW Passat Variant (75).

Ceturto vietu starp zagtākajiem auto ieņem Audi A6 (71), kas salīdzinājumā ar 2006.gadu ir pakāpies par divām vietām. Turklāt Audi A6 ierindojas trešajā vietā arī starp līdz piecus gadus jaunām nozagtajām automašīnām. Piekto vietu joprojām saglabā VW Passat markas automašīnas (59). 2007.gadā zagtāko automašīnu desmitniekā, salīdzinot ar iepriekšējo gadu, vairs neierindojas Audi 100, taču kā jaunpienācējs ir VW Multivan markas automašīnas (44).

Kopumā 2007.gada laikā nozagtas 56 apvidus automašīnas. Visvairāk tika zagti BMW X5 markas auto (22). Otrajā vietā ierindojās Porsche Cayenne – nozagti 8 auto. Trešā zagtākā apvidus automašīna ir Audi Q7 (4). Ceturto vietu ieņem Toyota Land Cruiser (3), bet piekto vietu dala vairāku marku auto – Lexus RX 300 (2), Mercedes Benz ML 320 (2), VW Touareg (2). Turklāt BMW X5, Lexus RX 300 un Porsche Cayenne ierindojas arī starp zagtākajām jaunajām automašīnām.

Latvijā auto zagļi iecienījuši jaunas automašīnas – gada laikā nozagti 159 līdz pieciem gadiem jauni auto, savukārt 2006.gadā – 101 jauns auto. Turklāt 18 no tām ir 2007.gada izlaiduma auto, bet 32 – 2006.gada. Pirmajā vietā 2007.gadā ierindojas apvidus auto BMW X5 – kopumā nozagti 22 šīs markas auto. Salīdzinot ar 2006.gadu šīs markas auto zādzību skaits palielinājies par aptuveni 60%. Otro vietu nemainīgi ieņem Porsche Cayenne (8), savukārt trešajā vietā ir Audi A6 (7). 2006.gadā otro vietu ieņēma Lexus RX 300, kas pērn acīmredzot zaudējusi auto zagļu uzmanību. Ceturto vietu starp līdz piecus gadus jauniem zagtākajiem auto ieņem BMW 320 (6) un VW Golf (6), bet piekto – VW Passat Variant (5) un VW Transporter (5).

„Auto zagļi šķiet zaudējuši interesi par jaunajiem Toyota Land Cruiser automobiļiem, kas 2006.gadā bija starp zagtākajiem jaunajiem auto. Tomēr iespējams, ka šogad interese atjaunosies, jo Toyota markas automašīnas ierindojušās jauno reģistrēto auto topa augšgalā, līdz ar to pieprasījums pēc šiem auto un arī to detaļām melnajā tirgū varētu atjaunoties,” uzskata Autonams pārdošanas un attīstības direktors, valdes loceklis Edvīns Panders.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu zādzību skaits samazinās, bet palielinās jaunu spēkratu aizdzīšana.

Pagājušajā gadā kopumā Latvijā nozagti 932 transportlīdzekļi, kas ir par 108 transportlīdzekļiem mazāk nekā 2012. gadā, kad valstī tika nozagti 1,04 tūkst. braucamo, liecina Iekšlietu ministrijas Informācijas centra apkopotie dati. Arī Valsts policija atzīmē, ka, skatoties pa gadiem, joprojām ir vērojams automašīnu zādzību skaita samazinājums un tam ir vairāki iemesli. Uz jautājumu, vai tam par iemeslu ir apstāklis, ka policija ir palielinājusi savu darba intensitāti, vai arī zagļiem mazinājusies interese par Latviju, Valsts policijas Kriminālizmeklēšanas pārvaldes priekšnieks Jānis Lazdiņš DB skaidroja, ka var piekrist abiem šiem apgalvojumiem. Tomēr viņš piebilst, ka kopumā valstī arī citu noziegumu skaitam ir tendence samazināties. Apdrošinātāji cītīgi seko līdzi automašīnu zagļu ieražām un tendencēm, jo tas var ietekmēt arī apdrošināšanas cenas un drošības prasības.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Digitalizācija auto izvēlē, elektroauto pārdošanas pieaugums, lietotu auto reputācijas maiņa, jaunas prasības autoservisiem un klientu paradumu transformācija – tā ir autopārdošanas industrija šodien, kur Moller Auto dīleri, tirgojot gan jaunas, gan lietotas automašīnas, navigē vienas pieturas dīleru koncepta virzienā.

Par šodienu, rītdienu un izaicinājumiem Dienas Bizness uzdeva jautājumus Moller Auto uzņēmumu grupas izpilddirektorei Baltijā Izīdai Gerkenai.

2023. gads ir aizvadīts. Audi un Volkswagen ir vienas no iecienītākajām automašīnām pircēju izvēlē – kā veicies ar šo marku pārdošanu?

Kopumā gads aizvadīts veiksmīgāk, nekā plānots. Mūsu biznesa rezultāti par 2023. gadu rāda, ka Baltijā kopumā lietotu auto segmentā tika pārdots par 26% vairāk auto nekā 2022. gadā. Savukārt vislielākā izaugsme piedzīvota elektroauto segmentā, kas Baltijā pērn pieauga par 63%, salīdzinot ar 2022. gadu. Tikmēr jaunu auto segmentā pārdošanas rādītāji bija stabili, saglabājoties 2022. gada līmenī, par spīti satricinājumiem ekonomikā, ko nesuši aizvadītie gadi. Pērnā gada sākumā novērojām jaunu auto tirgus atveseļošanos, un to pamatā ietekmēja iedzīvotāju finansiālās konfidences uzlabošanās, kas, jāatzīst, bija netipiski inflācijas rādītājiem, kā arī vajadzība pēc personīgās mobilitātes, kas aizvien ir daudzu cilvēku prioritāšu augšgalā. Ietekmi jūtam arī šogad. Proti, inflācijas drudzis ir pārvarēts, un cilvēki nākotni sāk vērtēt, balstoties uz prognozējamākiem apstākļiem, kas arī dod iespēju skaidrāk paredzēt personīgās investīciju iespējas. Aizvadītajā gadā būtiski auga pieprasījums pēc lietotiem auto ar nepieredzētu uzrāvienu oktobrī, kad apgrozījums lietoto auto segmentā auga par 87%, salīdzinot ar attiecīgo periodu 2022. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Automašīnu Toyota dīleris Latvijā WESS Motors Toyota jūnijā pārdevis 174 jaunas Toyota automašīnas, kas ir par 87% jeb 81 spēkratu vairāk nekā pērn attiecīgajā mēnesī. Tas ir rekordliels jaunu pārdoto auto skaits viena mēneša ietvaros pēdējo divu gadu laikā, informē uzņēmuma pārstāvji.

Kopumā šī gada pirmajos sešos mēnešos Wess Motors Toyota pārdeva 673 jaunu Toyota automobiļu, kas ir par 182 auto vairāk nekā pērn. Neskatoties uz kopējā auto tirgus kritumu par 1% šī gada pirmajos sešos mēnešos, Wess Motors Toyota ir izdevies audzēt pārdošanas apjomus par 37%, kas veido 7,0% tirgus daļu no kopējā auto tirgus Latvijā.

«Pozitīvi, ka šogad aktīvāks kļuvis privātais sektors, pieprasījums audzis par 37,8% salīdzinot ar iepriekšējā gada pirmajiem pieciem mēnešiem. Tas liecina par to, ka iedzīvotāji jūtas stabili un ir gatavi veikt lielākus pirkumus,» pirmā pusgada rādītājus pozitīvi vērtē AS WESS izpilddirektors Aleksejs Radionovs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pielāgojoties jauno laiku pirkšanas paradumiem Toyota ir sagatavojusi paaugstinātas virsbūves modeli Toyota Urban Cruiser, kurš lieliski adaptēsies lielpilsētu džungļiem.

Jaunais Toyota Urban Cruiser ir spējis vienā auto apvienot vairākus nozīmīgus faktorus, lai to ar labiem panākumiem varētu izmantot gan pilsētā, gan ārpus tās. To varēs iegādāties gan priekšpiedziņas, gan pilnpiedziņas versijās. Kopš maija jaunais modelis ir ieradies arī pie Latvijas Toyota pārstāvjiem.

Robusts dizains

Automobilis ir nepilnus četrus metrus garš, taču tā robustās formas atgādinās attālu saistību ar slaveno Toyota Landcruiser automobiļu cilti. To veido platā virsbūve, ko papildina izteiktie buferi un standartaprīkojumā iekļautie vieglmetāla 16 collu diski.

Neraugoties uz kompakto ārieni, Urban Cruiser salonā vismaz priekšējā sēdekļu rindā varēs atrast ļoti ētas sēdvietas, savukārt automašīnas aktīvā dzīvestila aicinājums izpaudīsies pa visu salonu izkaisītajiem dažāda izmēra novietnēm un slēpņiem, pavisam kopā 14 uzglabāšanas nodalījumi pudelēm, mobilajiem telefoniem un citām sīklietām.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Aizvien vairāk automašīnu nozog, izmantojot jaunākās tehnoloģijas

Žanete Hāka, 10.06.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajos piecos mēnešos Latvijā nozagta 421 automašīna, kas ir par 53 automašīnām vairāk nekā pērn šādā laika periodā, liecina Valsts policijas dati.

No tām 159 automašīnas bijušas ražotas laika posmā no 2006.gada līdz 2015.gadam. Analizējot zādzības, redzams, ka zagļu pielietotās tehnoloģijas arvien attīstās – gada otrajā pusē zagļi iemanās nozagt pat tajā pašā gadā ražotas automašīnas. Šāda tendence tika novērota jau pagājušajā gadā, kad rudenī, izmantojot jaunākās tehnoloģijas, tika nozagtas vairākas 2014.gadā ražotas automašīnas. Policija prognozē, ka tuvākajos mēnešos zagļi būs iemanījušies aizdzīt arī vairākus šogad ražotos auto – pagaidām Latvijā nozagtas divas 2015.gadā ražotas automašīnas, taču līdz gada beigām šis skaitlis varētu krietni pieaugt.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Yaris izaicina Corolla? 
Nē! Tikai labās pieredzes pārņemšana


Guntars Gūte, 19.09.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota Corolla ir leģendārs auto, kas savu īpašnieku mīlestību spējis iekarot teju 50 gadu garumā, mainoties līdzi laikam un tendencēm, bet vienlaikus saglabājot un paaugstinot savu kvalitāti un uzticamību. Taču šobrīd izaicinājumu Corolla, šķiet, met jaunais Toyota modelis – Yaris. Un ir pamatotas cerības, ka Yaris savā ziņā varētu atkārtot Corolla uzvaras gājienu autopasaulē

Corolla vēsture sākās 1966. gadā, kad pasaules autotirgū debitēja pirmā šī modeļa automašīna. Kopš tā laika šis uzticamais un drošais auto ticis pilnveidots, lai atbilstu un pārsniegtu miljoniem autovadītāju cerību visā pasaulē. Šobrīd Corolla cienītājiem ir pieejams jau 11. paaudzes modelis, kas atkal veidots tā, lai saviem saimniekiem radītu gan emocionālu, gan praktisku gandarījumu. Arī Toyota Yaris jau drīz pēc nobraukšanas no konveijiera ir ieguvis nedalītu autobraucēju atzinību visā pasaulē. Taču šī nav sacensība starp pieredzi un jaunību! Katram no šiem spēkratiem ir savs lietojums. Katram – savi plusi un izaicinājumi. Viss ir atkarīgs no tā, kādām vajadzībām izvēlaties savu auto.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

2007. gada laikā Latvijā reģistrētas 7 954 apvidus automašīnas, kas nozīmē, ka katra ceturtā Latvijā reģistrētā automašīna bijusi apvidus automašīna. Visiecienītākā apvidus automašīna pērn Latvijā bijusi Honda CRV. 2007. gada laikā Latvijā reģistrētas 960 šādas automašīnas, liecina Latvijas pilnvaroto autotirgotāju asociācijas dati.

Lai arī Honda CRV bijusi visbiežāk reģistrētā apvidus automašīna 2007. gadā, apvidus automašīnas ar zīmolu Toyota reģistrētas vairāk. Kopumā pērn Latvijā reģistrētas 1 450 Toyota apvidus automašīnas, no tām 760 RAV4 un 690 Land Cruiser.

2007. gadā Latvijā tika reģistrētas arī 895 Mitsubishi markas apvidus automašīnas, no kurām 549 bija Outlander un 346 Pajero.

2006. gada laikā Latvijā tika reģistrētas 5 056 jaunas apvidus automašīnas, kas ir par 2 898 mazāk nekā 2007. gada laikā. 2006. gadā vispopulārākā apvidus automašīna Latvijā bija Hyundai Santa Fe. 2006. gadā Latvijā tika reģistrēti 493 Hyundai Santa Fe, savukārt 2007. gadā tika reģistrēti 462 Santa Fe, kas ir piektais lielākais rādītājs starp apvidus automašīnām.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vupertāles vides institūts ir izveidojis videi draudzīgo automobiļu sarakstu, kur pirmajās vietās savās automobiļu klasēs pagaidām dominē Honda un Toyota hibrīdi.

Institūta izveidotajā sarakstā kopumā iekļauti 100 dažādu marku modeļi, kuri ir nopērkami Vācijas tirgū. Kā jau to varēja paredzēt, uzvaras laurus savās automobiļu klasēs plūca Honda Insihgt, Toyota Prius un Lexus RX 450 h. Interesanti, ka limuzīnklasē japāņu tehnoloģijas ir cietušas sakāvi, proti, Lexus LS 600 h ir ierindots tikai trešajā pozīcijā, kapitulējot gan Mercedes S 400 Hybrid, gan BMW 730 d priekšā. Pats galvenais šī pētījuma secinājums, ka neatkarīgi no automašīnas klases, videi draudzīgo modeļu skaits ar katru gadu palielināšoties. Par to liecina autoražotāju milzīgā aktivitāte, kuri pēdējo gadu laikā ceļ galdā arvien jaunas tehnoloģijas, neaprobežojoties tikai ar benzīna un elektromotora hibrīdiem, bet turpinot, piemēram, attīstīt arī iekšdedzes dzinēju izmantošanas iespējas, īpaši tas attiecas uz vācu autoražotājiem. Jebkurā gadījumā, vides aizsardzība ilgtermiņā Eiropā solīšot jaunus modeļus arī nākotnē, kas turpmākajos gados būtu arī finansiāli pieejamāki plašai pircēju auditorijai.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijā šī gada martā Toyota pārdošanas apjomi palielinājušies par 41 %, pārdodot 271 jaunu Toyota auto, informē WESS Motors Toyota.

Baltijas valstīs kopā martā pārdoti 1058 jauni Toyota automobiļi, kas ir par 275 automobiļiem vairāk nekā pērn martā. Tādējādi Toyota pārdošanas apjomi Baltijas valstīs kopumā auguši par 35 %, un Toyota ir pircēju visiecienītākā automobiļu zīmola izvēle Baltijā. Toyota tirgus daļa Baltijā kopumā sasniedz 15,6 % no kopējā jaunu auto tirgus.

Aleksejs Radionovs, AS WESS izpilddirektors uzsver, ka Šobrīd nozarē ir vērojama stabila augšupejoša tendence. Līdz ar pieprasījuma pieaugumu, Latvijā par 5,4 % palielinājusies Toyota zīmola tirgus daļa, sasniedzot 16,6 % no kopējā tirgus.

Baltijā populārākie Toyota auto modeļi martā bija Toyota Auris un Toyota Corolla, kā arī C segmenta Toyota automobiļi, kurā viennozīmīgi viens no Toyota jaunumiem un populārākajiem auto modeļiem ir pērn prezentētais Toyota C-HR. Latvijā nemainīgi pieprasītāko Toyota auto modeļu priekšgalā ir Toyota RAV4 un Toyota Yaris, kā arī Toyota Auris un Toyota Corolla.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ekonomiskās krīzes apstākļos, kad sarukusi auto tirdzniecība, arī auto zagļi mainījuši darbības specifiku – papildu auto zādzībām, pievērsušies auto detaļu zādzībām. Proti, pēdējo divu mēnešu laikā strauji pieaugušas BMW 5. sērijas un Mecedes Benz S klases auto sānu skata spoguļu zādzības, tā liecina SIA Autonams dati.

Pērn strauji pieauga jaunu apvidus auto zādzību skaits, savukārt šobrīd, kad ekonomiskās situācijas ietekmē šādus auto ir kļuvis daudz grūtāk realizēt, auto zagļi ir atraduši jaunu veidu, kā gūt papildus ienākumus – dārgu auto daļu zādzības un to realizācija. Eksperti uzskata, ka situācija var tikai pasliktināties, pieaugot šo detaļu pieprasījumam melnajā tirgū. Viens no efektīvākajiem risinājumiem, kā sevi pasargāt no šīm zādzībām, ir auto detaļu marķēšana.

Edvīns Panders, Autonams Pārdošanas un attīstības direktors, valdes loceklis: "Jauno auto tirdzniecība samazinās, cilvēki vairs nevar atļauties iegādāties jaunu auto, bet remontē jau esošo, tādēļ arī zagļi papildu auto zādzībām sākuši pastiprināti pievērsties jaunai nišai, zogot un realizējot auto detaļas. Protams, arī līdz šim auto detaļu zādzības nebija retums, tomēr šobrīd aktualizējas tieši specifisku un dārgu detaļu zādzības – sānskata spoguļu un distances sensoru. Faktiski zagļi sākuši mākslīgi radīt pieprasījumu savai precei – bez sānskata spoguļiem saprotams braukt nav iespējams, tādēļ nāksies iegādāties jaunus nozagto vietā. Sarunās ar apdrošinātājiem esam secinājuši, ka pašlaik veidojas absurda situācija, kad auto īpašnieki un auto servisi faktiski palīdz zagļiem biznesu vērst plašumā un, paši nezinot, iepērk nozagtos spoguļus. Ja spogulis nav marķēts, tad nav iespējams noteikt tā izcelsmi - vai spogulis ir zagts vai tiešām jauns un pieder pārdevējam."

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atjaunotās krosoverkupejas "Toyota C-HR" rīcībā ir jau divas hibrīdsistēmas. Jaudīgākā no tām attīsta 184 ZS lielu jaudu.

Pēc "Toyota" marketologu aplēsēm, 95% no plānotajiem atjaunotā "C-HR" pārdošanas apjomiem Eiropā veidos hibrīdi. No tiem 62% būs lētākā un mazjaudīgākā hibrīdmodeļa pircēji, bet 33% priekšroku dos 184 ZS hibrīdmodelim. Arī Baltijā "Toyota" hibrīdmodeļu pārdošanas bilance pret benzīnversiju ir nospiedošā pārākumā, turklāt ar katru nākamo dienu tā palielinās par labu hibrīdiem. Būtiski uzsvērt, ka tas attiecas ne tikai uz "Toyota C-HR", bet visu "Toyota" modeļu klāstu.

Kāpēc tas būtu jāpērk

Paldies līdzšinējam "Toyota Motor Corporation" prezidentam Akio Tojoda (Akio Toyoda), jo viņa vīzija un redzējums, ka "Toyota" mūsdienās vairs nedrīkst būt tikai tehniski uzticami, toties garlaicīga un pelēcīga izskata auto, rezultējās ar to, ka "Toyota C-HR" debijas brīdī 2016. gadā pārsteidza Eiropu ar savu revolucionāro dizainu. Šī pamanāmā personība iekustināja pat allaž konservatīvos Rietumeiropas pircējus, un "Toyota C-HR" ir tas auto, kas deva attīstības grūdienu pārveidot arī pārējo "Toyota" modeļu gammu, kas tiek tirgota Eiropā. Kas attiecas uz uzlaboto "C-HR", tad līdztekus nelielām vizuālajām pārbīdēm auto ir ieguvis jaunu gaismas tehniku, uzlabotu multimediju centru ar plašākām izmantošanas iespējām un dzidrāku ekrāna izšķirtspēju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nesen tika prezentēts jaunais Range Rover Sport, un tā globālā pirmizrāde visiem paliks atmiņā ar pasaulē pirmo braucienu augšup pa applūdinātu Kárahnjúkar dambja pārgāzni Islandē. Tas ir vislielākais šāda veida dambis pasaulē – ūdens pa to plūst ar intensitāti 750 tonnas minūtē. Iespaidīgais stāvums nopietni pārbaudīja jaunā sportiskā SUV spēju pretoties straumei, jo saķeres zuduma gadījumā draudēja 90 metru kritiens.

Šis brauciens pirmo reizi tika pārraidīts ekskluzīvā prezentācijas pasākumā Jaguar Land Rover produktu izstrādes centrā Gaidonā Lielbritānijā. Pie Range Rover Sport stūres atradās Džeimsa Bonda filmas kaskadiere Džesika Hokinsa. Jaunākajā Land Rover markas automobilim mestajā izaicinājumā jaunais Range Rover Sport, ar luksusa SUV Range Rover cieši radniecīgais augstas veiktspējas modelis, demonstrēja iespaidīgu saķeri, vilkmi un stabilitāti.

Iepriekšējo pārbaudījumu laikā Range Rover Sport sasniedza rekordu, braucot kalnā Paikspīkā, īstenoja pirmo reģistrēto Arābijas pussalas Tukšā kvartāla tuksneša šķērsošanu un kļuva par pirmo auto, kas pārvarējis 999 pakāpienu akmens kāpnes uz Debesu vārtiem Ķīnā 2018. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

AS Toyota Baltic paziņoja, ka atsauks 61 Latvijā pārdotu jaunākās paaudzes Toyota Land Cruiser 150 vienību, lai veiktu stabilitātes kontroles sistēmas (Vehicle StabilityControl) programmatūras pārprogrammēšanu ar mērķi uzlabot automobiļa reaģēšanu,braucot ekstrēmos apstākļos.

Dažiem Toyota Land Cruiser 150 ar Executive vai Premium aprīkojuma līmeni, kuros ir uzstādīta izvēleskinētiski dinamiskā piekares sistēma (Kinetic Dynamic Suspension System*), var rasties problēmas, kad vadītājs, braucot lielā ātrumā, asi pagriež stūri vai nepiemērotā ātrumā veicpagriezienu pa labi, – automobilis var sākt slīdēt. To izraisa stabilitātes kontroles sistēmas nepietiekama aktivizācija, braucot noteiktos ekstrēmos apstākļos.

Šī īpatnība tika apskatīta ASV patērētāju žurnālā, kurā publicēja kāda automobiļa testēšanas rezultātus tam pagriežot stūri par 90 grādiem, braucot ar ātrumu 90 km/h. Tuvāko dienu laikā Toyota personiski sazināsies ar visiem autoīpašniekiem, kuriem pieder kāds no atsaucamajiem modeļiem, lai vienotos par ātrāko iespējamo laiku programmatūrasnomaiņai. Šis process ilgs ne vairāk par stundu un tiks veikts bez maksas jebkurā Toyota autorizētajā pārstāvniecībā vai servisā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Losandželosā svētdien (pirmdien pēc Latvijas laika) notika ASV Kinoakadēmijas balvu Oskars pasniegšanas ceremonija, kurā labus panākumus guva mūzikls La la Land, kas ieguva sešus Oskarus, bet par labāko filmu tika atzīta Moonlight (Mēnessgaisma).

Vispirms balvu pasniegšanas ceremonijā tika paziņots, ka balvu labākās filmas kategorijā ieguvusi La La Land, bet pēc tam kļūda tika labota un par šīs balvas laureāti tika pasludināta Moonlight.

Balvas pasniedzēji aktieri Vorens Bītijs un Feja Danaveja acīmredzot paņēma nepareizo aploksni, kā rezultātā La la Land producents Džordans Horvics uz skatuves tika pārtraukts pateicības runas vidū un viņam nācās atdot balvu Moonlight režisoram Berijam Dženkinsam.

Dženkinss sacīja, ka kaut ko tādu nebūtu varējis pat nosapņot.

La La Land režisors Deimians Šazels tika atzīts par labāko režisoru, bet galvenās lomas tēlotāja Emma Stouna - par labāko aktrisi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Spriežot pēc Latvijas populārāko modeļu top 10, japāņu Toyota ražojumi 2009. gadā ir baudījuši lielāko pircēju atsaucību. Interesanti, ka neraugoties uz finansiālajām grūtībām, populārāko modeļu saraksta priekšgalā var atrast dārgo Toyota Landcruiser visurgājēju.

Kopumā šajā saraksta varam atrast sešus dažādus Toyota modeļus, kas norāda uz markas daudzveidīgo pircēju loku. Tautas auto godā joprojām Toyota kompaktklases sedans Corolla.

Latvijas 2009 gada populārāko modeļu top 10 (I – XII)Toyota Landcruiser 150 (Foto:Toyota)

Marka, Modelis Reģistrēto auto skaits

Toyota Corolla/Auris 208

Toyota Avensis 135

Toyota Landcruiser 118

Toyota RAV 4 114

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Jūrmalā aktivizējušies auto zagļi

Lelde Petrāne, 05.07.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jūrmala ir viena no populārākajām vietām Latvijā, kur tūristi un atpūtnieki bieži pārvietojas ar jauniem un moderniem spēkratiem. Taču, sākoties atpūtas sezonai, to steidzas izmantot arī auto zagļi.

Apdrošināšanas sabiedrības Balta (RSA Grupa) jaunākie dati liecina - ja līdz Jāņiem Jūrmalā šogad tika apzagti tikai pieci auto, tad līdz jūlija sākumam tieši Jūrmalā apzagto spēkratu skaits palielinājies līdz 18, bet trīs ir nozagti. Salīdzinot šā un pērnā gada attiecīgo laika periodu, palielinājusies arī vidējā atlīdzība, kas izmaksāta Baltas klientiem transportlīdzekļa apzagšanas vai zādzības gadījumā.

Acīmredzams, ka zagļi tīko pēc arvien jaunākām automašīnām un dārgākām lietām, kas atstātas auto salonos. Pērn vidējā atlīdzību summa par vienu auto apzagšanas vai zādzības gadījumu bija 496 lati, taču šogad šis rādītājs ir pieaudzis līdz 571 latam par vienu gadījumu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

ASV zog japāņu ražotos auto, Eiropā - vāciešu

, 04.03.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autonams secinājis: ASV auto zagļi iecienījuši japāņu auto markas Honda un Toyota, savukārt Eiropā iecienītākās markas ir Mercedes, VW, Audi un BMW. Turklāt Vācijas un Rumānijas auto zagļi ir izteiktāki patrioti auto izvēlē un dod priekšroku vietējā ražojuma auto.

Edvīns Panders, Autonams pārdošanas un attīstības direktors, valdes loceklis: "Iespējams jau tuvākajā nākotnē mūsu izgudrotais un ražotais imobilaizeris SKYBRAKE ceļos arī uz Ziemeļameriku un Dienvidameriku, tādēļ nolēmām izpētīt, ko auto zagļi iecienījuši šajā pasaules daļā. Zagto auto tendences liecina, ka auto zagļu iecienītākā auto marka ASV ir Honda. Kopumā var secināt, ka auto zagļiem ir izteikta vājība pret Japānā ražotajām automašīnām. Līdz ar to nepieciešams īpaši padomāt par šo marku automašīnām piemērotu aizsardzību."

ASV pēdējos gadus nemainīgi līderi zagtāko auto vidū ir Honda Civic un Honda Accord, savukārt trešo vietu ieņem Toyota Camry. Ceturtajā vietā ierindojas Ford F-150 Series Pickup. Piektais iecienītākais auto ASV auto zagļu vidū ir Dodge Ram Pickup. Tāpat starp iecienītākajiem auto zagļu skatījumā ir arī Chevrolet C/K 1500 Pickup, Nissan Sentra, Dodge Caravan, Saturn SL un Honda Integra.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Zagļi īpaši pievērsušies to automašīnu zādzībām, kuras aprīkotas ar Keyless Go

Lelde Petrāne, 11.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Apdrošinātāja BALTA drošības dienesta operatīvā informācija liecina, ka pēdējā laikā zagļi, izmantojot modernās tehnoloģijas, īpaši pievērsušies to auto zādzībām, kuri aprīkoti ar tā saukto Keyless Go iedarbināšanas sistēmu.

Kopējā situācija auto zādzībās nav iepriecinoša – lai gan, salīdzinot šā un pagājušā gada periodu no janvāra līdz oktobrim, automašīnu zādzību skaits ir samazinājies par 17%, būtiski pieaudzis luksusa klases automašīnu, kas aprīkotas ar tā saukto Keyless Go, zādzību skaits.

BALTA drošības dienesta speciālisti novērojuši, ka zagļu «darbarīki» kļuvuši daudz profesionālāki - pateicoties Keyless Go iedarbināšanas sistēmai un tās uzlaušanai, ir iespējams nozagt automašīnu pāris minūšu laikā. Keyless Go ir vispārējs apzīmējums sistēmai, kas autovadītājam ļauj komfortabli iekļūt automašīnas salonā un iedarbināt motoru ar automašīnas panelī integrētu start/stop pogu, neizņemot automašīnas aizdedzes atslēgas un/vai signalizācijas pultis no lietotāja kabatas vai somiņas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Automašīnu tirgū valda cenu leiputrija

Aldis Zelmenis, 67084434, 25.09.2008

Strauji samazinoties jauno auto pārdošanas apjomiem, autotirgotāji spiesti piemēroties jaunajiem spēles noteikumiem. Lai «iztīrītu» noliktavas, tirgotāji savā starpā cīkstas, cenšoties pircējus iekārdināt ar iespējami lielākām atlaidēm un bonusiem. Šobrīd notiekošais esot izdzīvošanas jautājums ikvienam, arī tirgus līderim Toyota. Pēdējo desmit gadu laikā tik vērienīgas atlaides no importētāja nav piedzīvotas, atzīst Gundars Vectirāns, Amserv Motors (Toyota, Lexus) direktors.

Foto: Vitālijs Stīpnieks, Db

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cenšoties iztīrīt noliktavas no aizsēdējušiem modeļiem, autotirgotāji kā nu prazdami cenšas iekārdināt pircējus ar vērienīgām atlaidēm.

Strauji samazinoties jauno auto pārdošanas apjomiem, autotirgotāji ir spiesti pielāgoties jaunajiem spēles noteikumiem. Teju ikvienam noliktavu pārpalikumi ir gana iespaidīgi, kuri lielākoties radušies pērnā gada nogalē, pārlieku optimistiski prognozējot automašīnu noietu 2008. gadā. Jāatzīst, ka šāda parādība šobrīd ir novērojama ne tikai Latvijā, bet arī citviet Eiropā, un izdevīgi piedāvājumi top bieži vien ar ciešu importētāju un rūpnīcas atbalstu.

Citas izejas nav

Vairākos tūkstošos eiro solītās atlaides un dažādi papildu bonusi vairs nav nekāds retums. Trako cenu maratonā agrāk vai vēlāk ir iesaistījies teju ikviens Latvijā pārstāvētais zīmols, nešķirojot pēc hierarhiskās piederības - vai tas būtu masu produkcijai vai arī premium markas auto. Vairums no aptaujātajiem autotirgotājiem atzīst, ka pašreizējā brīdī tas ir izdzīvošanas jautājums ikvienam, ieskaitot arī tirgus līderi Toyota. Viens no Toyota, Lexus pārstāvjiem Amserv Motors direktors Gundars Vectirāns atzīst, ka pēdējo desmit gadu laikā no importētāja puses nav piedzīvotas tik vērienīgas cenu atlaides.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

FOTO: Toyota leģenda ar BMW gēniem

Aldis Zelmenis, 24.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Atskaitot virsbūves čaulu un par braukšanu atbildīgo mezglu regulējumus, visu pārējo jaunajai Toyota GR Supra ir izveidojis vācu ražotājs BMW

Auto, kura izstrādes procesā aktīvi iesaistījās viens no planētas Zeme aizņemtākajiem cilvēkiem, proti, Toyota Motor Corporation prezidents Akio Toijota (Akio Toyoda). Kaislīgs autoentuziasts, kurš testēja Supra prototipus un pieņēma galalēmumu par modeļa sērijveida ražošanu. Auto izlolots ar Toyota sporta apakšnodaļas Toyota Gazoo Racing tiešu atbalstu, attiecīgi auto nosaukumā, kā arī uz automašīnas virsbūves daudzviet atradīsim Gazoo Racing (GR) logo.

Kāpēc tas būtu jāpērk?

Leģendāras personības atgriešanās. BMW un Toyota sadarbības sinerģija ir radījusi unikālu auto, kas būs pamanāms koplietošanas satiksmē un atpazīstams pēc savām gaitas īpašībām. 340 ZS jaudīgs sešcilindru rindas turbomotors ar trīs litru tilpumu kupejas degungalā, astoņpakāpju automāts, aizmugurējā diferenciāļa bloķētājs un citas sastāvdaļas liks ortodoksālas orientācijas autofaniem sajūsmināties. Pirmās atsauksmes ir ļoti pozitīvas, jo neba velti japāņu koplietošanas ceļiem piejaucētā klasiskās piedziņas sporta auto 900 vienību kvota pirmajam gadam jau ir pārdota. Arī 90 vienībās tiražētās limitētās Mate Gray Metallic virsbūves krāsas Toyota GR Supra modeļi jau atraduši savus pircējus, starp citu, viens no tiem esot ceļā pie kaimiņzemes Igaunijas klienta. Atgādināsim, ka pats modelis tiks ražots Austrijā, Grācā jeb turpat, kur dvīņubrālis BMW Z4. Tādējādi var teikt, ka Toyota GR Supra ir Eiropā dzimis un arī Eiropā attīstīts produkts ar japāņu zīmotni pierē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Trešdien, 7. septembrī, patiesi ekskluzīvā pirmizrādē Latvijā tika atklāts jaunās paaudzes Range Rover Sport. Baudot iespēju klātienē iepazīt Range Rover sportiskā SUV izcilo dizainu un tehnoloģijas, viesi gremdējās lieliskā atmosfērā, kuru jo īpašu padarīja prezentācijas vieta.

Pasākums notika FBO Riga biznesa aviācijas centrā, kur klienti, auto žurnālisti, Land Rover pārstāvji, auto cienītāji un partneri spožu lidaparātu ielenkumā noskatījās satriecošu priekšnesumu, kura vizuālie un skaņas efekti neatstāja vienaldzīgu nevienu. Savukārt par neaizmirstamu svētku gaisotni rūpējās 36. Līnija & Chivas Regal.

Ilgi gaidītā trešās paaudzes Range Rover Sport prezentācija bija turpinājums jaunā modeļa nervus kutinošajai starptautiskajai debijai. Atgādinām, ka tajā Džeimsa Bonda jaunākās filmas kaskadiere ar jauno Sport veica pasaulē pirmo braucienu augšup pa applūdinātu Kárahnjúkar dambja pārgāzni Islandē, kur ūdens plūst ar intensitāti 750 tonnas minūtē. Biedējošais un ārkārtīgi bīstamais izaicinājums tika pārliecinoši pārvarēts un apliecināja jaunā Range Rover Sport spējas un tehnoloģijas, kas to padara par visu laiku jaudīgāko Range Rover.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Latvijas vidējais auto pircējs pērk mazlietotu vācu auto 6000 eiro vērtībā

Db.lv, 18.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Rudens ierasti ir periods, kad iedzīvotāji aktīvi iegādājas automašīnas. Neskatoties uz to, ka pēdējo trīs gadu laikā cilvēki arvien biežāk izvēlas pirkt jaunu auto no salona (jauno auto iegādes ikgadējais pieaugums ir 30%–40%), tomēr aizvien lielākā daļa iegādājas sev mazlietotu auto, informē AS Swedbank.

Protams, iegādājoties mazlietotu auto, jāatceras par īstermiņa un ilgtermiņa izdevīgumu. Pirkuma brīdī mazlietota un, it īpaši, ilgāku laiku lietota auto iegāde ir ekonomiski daudz izdevīgāka par jauna auto iegādi. Taču ilgtermiņā lietota automašīna, visdrīzāk, prasīs (vismaz proporcionāli!) lielākus ieguldījumus nekā jauns auto. Piemēram, viens no būtiskiem rādītājiem ir auto degvielas patēriņš – jauniem automobiļiem tas nereti var būt samazināts un daudz ekonomiskāks nekā vecākiem auto. Lai gan situācija nav viennozīmīga, jo vērā jāņem gan automašīnas motora tilpums, gan degvielas tips (benzīns, dīzeļdegviela, gāze), kā arī braukšanas intensitāte – tas, vai auto tiek izmantots bieži vai reti, pilsētā vai uz lielceļiem. Kopumā, izvēloties auto, ieteicams emocionālajiem apsvērumiem summēt klāt arī racionālos, no kuriem pats svarīgākais ir – auto ikmēneša uzturēšanas izmaksas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Toyota Motor Europe oficiāli paziņojusi par astoņu Toyota modeļu atsaukšanu Eiropā sakarā ar potenciāliem akseleratora pedāļa darbības traucējumiem. Iesaistītie modeļi un to ražošanas gadi ir šādi:

• AYGO (2005. gada februāris – 2009. gada augusts)

• iQ (2008. gada novembris – 2009. gada novembris)

• Yaris (2005. gada novembris – 2009. gada septembris)

• Auris (2006. gada oktobris – 2010. gada 5. janvāris)

• Corolla (2006. gada oktobris – 2009. gada decembris)

• Verso (2009. gada februāris – 2010. gada 5. janvāris)

• Avensis (2008. gada novembris – 2009. gada decembris)

• RAV4 (2005. gada novembris – 2009. gada novembris)

Vēl tiek noskaidrots precīzs atsaukto automobiļu skaits, tas varētu sasniegt 1.8 miljonus auto. Nevienam Lexus modelim un pārējiem Toyota modeļiem nav šādu darbības traucējumu.

«Kompānijai Toyota klienti vienmēr ir pirmajā vietā, jebkādā situācijā,» komentē Tadaši Arašima (Tadashi Arashima), Toyota Motor Europe prezidents un galvenais rīkotājdirektors. «Mēs apzināmies, ka pašreizējā situācija rada neērtības, un mēs patiesi atvainojamies par to. Turklāt vēlamies nomierināt klientus – potenciālie akseleratora pedāļa traucējumi tiek novēroti ļoti reti. Atsaukšana ir tikai profilaktisks līdzeklis, lai garantētu augstākos drošības standartus visiem mūsu klientiem.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Robežsargi Latgalē atraduši 10 zagtas luksusa klases automašīnas, informē Valsts robežsardzes pārstāve Kristīne Pētersone.

Šā gada 4.februārī, kādai SIA piederošajā angārā Daugavpilī tika konstatēti četri luksusa klases auto - BMW X5, Audi A7, Land Rover un Lexus LX570. Visas automašīnas izrādījās starptautiskajā meklēšanā. BMW, Audi un Land Rover 2014.gada augustā - septembrī ir zagtas Vācijā, savukārt Lexus auto zādzība notikusi Latvijā. 2014.gada jūlijā VP Rīgas RP Jūrmalas iecirknis ir uzsācis kriminālprocesu.

Savukārt, 8.februārī robežsargi, veicot imigrācijas kontroli un pārbaudot iespējamos nelegālo imigrantu pārvietošanās maršrutus, Rēzeknes stacijā kādā kravas vilciena vagonā atklāja sešas automašīnas - Mercedes Benz C220, BMW X5, divas Toyota Land Cruiser un divas Toyota Corolla Verso. Šo automašīnu pavaddokumentos tika konstatētas nesakritības - atšķīrās automašīnu modeļi, krāsa un izlaiduma gadi. Veicot minēto automašīnu padziļināto pārbaudi, noskaidrots, ka visas minētās automašīnas atrodas starptautiskajā meklēšanā, saistībā ar to zādzību dažādās Eiropas Savienības valstīs - Vācijā, Zviedrijā un Latvijā. Divas automašīnu Toyota Land Cruiser auto zādzība notikusi Latvijā, par šo faktu 2014.gada oktobrī VP Rīgas RP Baložu iecirknis ir uzsācis kriminālprocesus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

WESS Motors Toyota sasniedz rekordlielu pārdoto auto skaitu

Laura Mazbērziņa, 14.08.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šā gada pirmajos sešos mēnešos «WESS Motors Toyota» pārdošanas apjoms audzis par vairāk nekā 17%, salīdzinot ar to pašu laika periodu pērn, informē kompānija.

Kopš šā gada sākuma «WESS Motors Toyota» pārdevis 791 jaunu «Toyota» auto, no kuriem 28% jeb 225 bija hibrīdauto. Mazlietoto auto pārdošanas apjomu pieaugums ir 28%, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu pērn. «WESS Motors Toyota» auto tirgus daļa ir 7,7% no kopējā auto tirgus Latvijā.

«Šā gada pirmajā pusē vērojam pakāpenisku tirgus izaugsmi – pieaug pārdošanas rādītāji gan privātpersonu, gan komercsegmentā. Visstraujāk šogad audzis korporatīvais segments – šā gada sešos mēnešos pieaugums ir 31%. Pieprasījuma pieaugumu veicinājusi līzinga risinājumu un kreditēšanas pieejamība gan privātpersonu, gan komercsegmentā. Kopumā pirmo pusgadu vērtējam pozitīvi – augam ātrāk nekā kopējais auto tirgus. Arī nākamajā pusgadā, visticamāk, būs vērojams attīstības temps - tirgus pakāpeniski augs, ja vien to nesatricinās kādi nepatīkami lēmumi ekonomikā, piemēram, pēc vēlēšanām,» komentē Aleksejs Radionovs, AS «WESS» izpilddirektors.

Komentāri

Pievienot komentāru