Jaunākais izdevums

Par citās valstīs izdarītajiem noteikumu pārkāpumiem vadītāji nereti paliek nesodīti. Lai situāciju mainītu, Eiropas Savienība gatavojas ieviest datu apmaiņas sistēmu, kas vietējos un ārzemju pārkāpējus palīdzēs sodīt vienādi.

Jaunā kārtība attieksies uz četriem nāvējošākajiem nodarījumiem: ātruma pārsniegšanu, vadīšanu alkohola reibumā, braukšanu bez drošības jostas un pie sarkanās gaismas.

Parlaments grozīto likumprojektu atbalstīja ar 594 balsīm par, 35 pret, un 40 atturoties. Noris sarunas, lai direktīvu varētu pieņemt galīgi.

Elektroniskā datu apmaiņa atļaus šādu procedūru: kolīdz pārkāpums būs konstatēts, atbildīgā iestāde reģistrācijas valstij nosūtīs ziņas par transportlīdzekļa reģistrācijas numuru, pārkāpuma izdarīšanas vietu un laiku. Pēc datu pārbaudes no valsts, kur izdarīts pārkāpums, braucējs saņems paziņojumu, kurā būs iekļauts pārkāpuma apraksts, soda apjoms un informācija par iespēju to apstrīdēt. Lai izvairītos no tā, ka sods paliek nemaksāts, tiesībsargājošām iestādēm sodu izpilde būs jānodrošina tāpat, kā to dara ar līdzīgiem attiecīgajā valstī piespriestiem sodiem.

Lai direktīva ne vien sankcionētu, bet samazinātu nelaimes gadījumu skaitu, deputāti uzskata — valsts iestādēm jāpieliek pūles, lai braucējus informētu, piemēram, ar ceļu satiksmes iestāžu un auto klubu starpniecību. Grozījumos deputāti ieteikumu veidā arī iekļauj vadlīnijas par ceļu drošības uzlabojumiem. Dalībvalstīs, kur nāvējošu nelaimes gadījumu skaits ir augstāks par ES vidējo, ātruma pārbaudes būtu jāpalielina par 30%. Vismaz 30% vadītāju gadā jāpārbauda alkohola saturs asinīs. Valstīs, kur mazāk nekā 70% iedzīvotāju lieto drošības jostas, ieteikts veikt pārbaudes akcijas sešas nedēļas gadā.

Ārvalstu braucēju iespēja izvairīties no sodiem ne vien apdraud ceļu drošību, bet ir diskriminējoša pret vietējiem autovadītājiem. ES Padomes prezidentūra, kas pārstāv dalībvalstis, Parlamenta deputāti un Eiropas Komisija strādā pie tā, lai par likumprojektu pēc iespējas drīz varētu panākt vienošanos, jo Parlaments un dalībvalstis par direktīvu lemj ar vienādām likumdevēja tiesībām. Tas ļautu pēc iespējas ātrāk ieviest noteikumus, kas glābtu daudzu ceļu satiksmes dalībnieku dzīvības. Statistika liecina, ka četri bīstamākie pārkāpumi, uz ko attiecas direktīva, vainojami 75 % nāves gadījumu uz Eiropas ceļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vai Latvijā beidzot nebūtu laiks ieviest ceļa zīmi "Melnais punkts"?

Daina Kantāne, AVIS pilna servisa līzinga departamenta vadītāja, 06.07.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir trešā valsts Eiropas Savienībā pēc ceļa satiksmes negadījumos bojā gājušo skaita 2022. gadā1. Ir redzams, ka daļa negadījumu notiek vienās un tajās pašās vietās, ko mēdz saukt par satiksmes “melnajiem punktiem”.

Vairākās Eiropas valstīs tie tiek īpaši atzīmēti ar ceļa zīmēm, lai brīdinātu autobraucējus. Latvijā šādu punktu uzskaite notiek, bet informācija ir speciāli jāmeklē, turklāt ir vairākus gadus veca. Šādas ceļa zīmes ieviešana uz Latvijas ceļiem būtu svarīga gan kā preventīvs instruments satiksmes drošībai, gan īpaši nozīmīga, lai informētu tūristus, kas ar automašīnu dodas apceļot Latviju, kā arī vietējos autobraucējus, kas retāk brauc konkrētus ceļa posmus.

Uzmanīgāki autobraucēji = mazāk negadījumu

Ceļazīme “Melnais punkts” citās pasaules valstīs tiek izmantota, lai norādītu uz bīstamību attiecīgajā ceļa posmā, tādā veidā pievēršot īpašu autovadītāju uzmanību ceļam. Starp valstīm atšķiras veids, kā statistiski tiek noteikts “melnais punkts”, piemēram, tepat Lietuvā šādi apzīmē 500 m garu ceļa posmu, kur pēdējo četru gadu laikā ir notikuši četri vai vairāk satiksmes negadījumi ar cietušajiem vai bojāgājušajiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai apzinātu Latvijas autoceļu bīstamākās vietas, BTA ir izveidojusi interaktīvu portālu bedrukarte.lv, kur ikvienam ir iespēja atzīmēt uz Latvijas autoceļiem bīstamākās vietas, kur izveidojušās bedres vai ir atvērtas kanalizācijas lūkas, kas var apdraudēt autobraucējus un būt par iemeslu ceļu satiksmes negadījumam, informē apdrošinātājs.

Kartē iespējams ne vien atzīmēt konkrēto vietu, bet arī pievienot attiecīgās bedres aprakstu un fotoattēlu. Tāpat kartē paredzēts veikt atzīmes, ja konkrētā bedre tiek saremontēta vai savestas kārtībā kanalizācijas lūkas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

VAS Latvijas Valsts ceļi (LVC) paplašina savu sadarbību ar reāllaika pūļpakalpojuma navigācijas lietotni Waze. Turpmāk aplikācijas lietotāji Latvijā saņems savos tālruņos informāciju par braukšanas apstākļu pasliktināšanos un par citām aktualitātēm, informē LVC.

Waze lietotājus LVC brīdinās gadījumos, ja ziemas laikā stipri pasliktinās braukšanas apstākļi, piemēram, ir bīstami apledojuši ceļi vai to atsevišķi posmi. Tāpat LVC atgādinās autobraucējiem, kas lieto Waze, par sezonālajām aktualitātēm, piemēram, nepieciešamību aprīkot automašīnas ar ziemas riepām un citām.

«Waze sniedz iespēju uzrunāt un informēt tieši mūsu galveno mērķauditoriju - autoceļu lietotājus, autobraucējus. Ar šo paziņojumu palīdzību Latvijas Valsts ceļi informēs autobraucējus tajos gadījumos, kad uz ceļiem notiek kas ārkārtējs, piemēram, krasi pasliktinājušies braukšanas apstakļi, vai arī tad, ja nepieciešams atgādināt par periodiskajām aktualitātēm - ziemas riepu maiņu, maksimāli pieļaujamā ātruma izmaiņām uz galvenajiem autoceļiem un citām. Mēs nekādā gadījumā nevēlamies piesārņot aplikāciju ar lieku informāciju un apgrūtināt tās lietotājus, tāpēc ziņojumu skaits būs ierobežots,» stāsta LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pienākot Nacionālā attīstības plāna 2020 (NAP) vidusposmam, ir iespējams izvērtēt Eiropas Savienības (ES) fondu ieguldījumu valsts kopējās attīstības veicināšanā ilgtermiņā. Ap 80% no NAP uzdevumiem tiek īstenoti tieši ar ES fondu atbalstu un veicina paliekošu reformu īstenošanu, kas nepieciešamas valsts attīstības kāpināšanai, informē Finanšu ministrijas (FM) Komunikācijas departamenta vecākā eksperte Lauma Silakaktiņa.

FM atzīmē, ka ES fondu investīcijām ir liela makroekonomiskā ietekme – Eiropas Komisija aplēsusi, ka 2007. – 2013. gada plānošanas perioda ES fondu ieguldījumi 2015. gadā nodrošinājuši Latvijas ekonomikai 5% IKP pieaugumu. Minētajā periodā Latvijā radītas 5000 paliekošas darbavietas, izbūvēts un rekonstruēts 991 km autoceļu, apmācīti un pārkvalificēti 148 618 bezdarbnieki un darba meklētāji, paaugstināta energoefektivitāte 741 daudzdzīvokļu ēkā, sasniegti vēl daudzi citi būtiski rezultāti. Līdzīgs ES fondu pienesums Latvijai tiek prognozēts arī šajā plānošanas periodā.

ES fondu 2014. – 2020. gada plānošanas periodā investīcijas daudz ciešāk kā iepriekš tiek sasaistītas ar nozaru ilgtermiņa attīstības stratēģijām un strukturālajām reformām. «Atsevišķos gadījumos tas ir prasījis vairāk laika analīzei un priekšlikumu izstrādei pirms ieguldījumu uzsākšanas, piemēram, izglītības iestāžu tīkla optimizācijā, izglītības satura reformā un reformās veselības nozarē. Tā kā tās ir ļoti nepieciešamas un ilgi gaidītas reformas, ieguldītais darbs noteikti nākotnē sniegs atdevi efektīvākā un veiksmīgākā nozaru darbībā,» skaidro FM.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Brexit var negatīvi ietekmēt Latvijas tautsaimniecību gan tiešā, gan netiešā veidā

Latvijas Banka, 16.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kāda būtu Lielbritānijas izstāšanās ietekme uz Latvijas tautsaimniecību? Pēc ekspertu vērtējuma, Brexit ietekme būtu negatīva, gan tiešā veidā kavējot Latvijas un Lielbritānijas sadarbību, gan netiešā veidā - caur to ES valstu tautsaimniecībām, kas ciešāk saistītas ar Lielbritāniju.

Šajā situācijā politikas veidotājiem jāņem vērā makroekonomiskie riski, tostarp plānojot nākamo gadu valsts budžetu, bet uzņēmējiem un patērētājiem rūpīgi jāizvērtē attiecības ar sadarbības partneriem Lielbritānijā.

Latvijas tautsaimniecības saite ar Lielbritāniju vērtējama kā mērena. Lielbritānija veido 6.5% Latvijas kopējā preču un pakalpojumu eksporta, Lielbritānijas investīcijas Latvijā veido 1.5% no IKP, un Latvijas valstspiederīgo naudas pārvedumi uz Latviju ir ap 0,6% no IKP. Taču Brexit var negatīvi ietekmēt Latvijas tautsaimniecību arī netiešā veidā caur to ES valstu tautsaimniecībām, kas ciešāk saistītas ar Lielbritāniju.

Latvijas Bankas vērtējumā Latvijas IKP līmenis 3 gadu laikā kopš Lielbritānijas izstāšanās no ES - ja tā notiktu bez vienošanās uz labvēlīgiem nosacījumiem - varētu būt par 0.8% līdz 1.7% zemāks nekā gadījumā, ja Lielbritānija paliktu ES sastāvā. Šeit gan jāpiebilst, ka Brexit procesā ir daudz nezināmo, tādēļ jebkurš vērtējums par tā iespējamām sekām uz tautsaimniecību ir aptuvens un balstīts uz virkni pieņēmumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Uzticēšanās ir būtiska

Čena Lifanga, Huawei korporatīvā vecākā viceprezidente un valdes priekšsēdētāja, 28.05.2021

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pēdējos mēnešos pasaule saskārusies ar ārkārtīgiem izaicinājumiem, nedrošību un sarežģījumiem. Pandēmija ir pārņēmusi visu pasauli un ietekmējusi gandrīz katru mūsu dzīves daļu. Radikāli ir ietekmēta mūsu personīgā brīvība ceļot, strādāt un rotaļāties, vairs nav iespējas to darīt tā, kā vēl pavisam nesen.

Pandēmija spēcīgi skārusi arī tautsaimniecību un to, kā notiek biznesa procesi. Īsā laika posmā attālinātais darbs no mājām kļuvis par jauno dzīves normu. Patiesi - visa veida digitalizācijas procesi ātri akselerējās. Ekonomikas digitalizācijas nozīme ir neaprakstāma.

Šī jaunā realitāte ir devusi papildus pievienoto vērtību un likusi uzsvaru uz uzticēšanās veidošanu un tās uzturēšanu. Tā ir spēcīgs pamats savstarpējai sadarbībai un inovācijām. Patiešām, uzticība, kas mūs visus saista, tagad ir svarīgāka nekā jebkad agrāk. Manuprāt, sabiedrības normu un tehnoloģiju mijiedarbība būs viens no galvenajiem ekonomikas izaugsmes virzītājiem nākamajā desmitgadē.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Mīti tracina sabiedrību. Pilna intervija ar SIA Gaižēni direktoru Aleksu Rasmusenu

Sandra Dieziņa, 21.03.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dāņu cūkkopības celmlauzis Latvijā, viena no lielākajiem ražotājiem SIA Gaižēni direktors Alekss Rasmusens (Alex Rasmussen) domā, ka sabiedrībā joprojām valda mīti par dāņu cūkkopju darbību Latvijā, turklāt sabiedrība tiek mākslīgi tracināta. Pēdējā laikā uzbangojušie nemieri Gudeniekos, arī Sesavā, kur dāņi plāno būvēt cūkkopības kompleksus, liek izvērtēt situāciju kopumā.

A. Rasmusens, kurš Latvijā darbojas kopš 90. gadu sākuma, domā, ka vainīga arī lēmējvaras neizglītotība, pieņemot lēmumus. Uzņēmējs ir pārliecināts, ka šeit iespējams taisīt biznesu, taču atgādina, ka konkurence ir milzīga.

Kāpēc atkal un atkal uzbango sabiedrības nemieri pret dāņu plāniem attīstīt jaunus cūkkopības kompleksus Latvijā?

Latvijā dzīvoju kopš 1993. gada - faktiski uzskatu sevi par vietējo, kaut gan mans uzvārds ir nevis Bērziņš, bet Rasmusens. Tas mani jau sāk mazliet personiski aizskart, ka aizvien vairāk tiek teikts «dānis, dānis», piesaukta cūkkopība un piesārņojums - sabiedrība tā ļoti tiek tracināta ar negatīvismu. Šeit ir daudz subjektīvisma, nepatiesu apgalvojumu, ļoti daudz mītu un nepatiesības.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

Šolks: ja Trikātas siers nebūtu izstājies no LPCS, šodien to izslēgtu

Sandra Dieziņa, 13.05.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja Trikātas siers nebūtu pats izstājies no Latvijas Piensaimnieku centrālās savienības (LPCS), šodien tas tiktu izslēgts.

Tā piektdien pēc LPCS kongresa atzina organizācijas vadītājs Jānis Šolks. Viņš uzsvēra, ka LPCS turpmāk rūpīgi uzmanīs, vai uzņēmumam netiks sniegts «slēpts atbalsts» piena rūpnīcas projekta virzīšanā.

LPCS vadītāja teiktajam piekrita arī a/s Valmieras piens valdes priekšsēdētājs Rolands Gulbis, sakot, ka «daži zēni aiziet uz ministriju un dabū augšā rūpnīcu, taču rodas jautājums - kāpēc tāda nevienlīdzīga attieksme, jo citiem šādu iespēju nav.» Mums šķiet, ka šāda rūpnīca nav vajadzīga, tomēr laiks rādīs, vai tā bijusi vajadzīga, piebilda R. Gulbis.

Jau vēstīts, ka a/s Trikātas siers izstājās no LPCS saistībā ar LPCS «agresīvo un subjektīvo nostāju pret jaunās piena rūpnīcas projektu.» Rūpnīcu attīsta Latvijas Piens, kura sastāvā ir kooperatīvi Trikāta KS, Piena partneri KS un Dzēse. LPCS viens no šā gada galvenajiem uzdevumiem ir turpināt paust LPCS kopējo viedokli par SIA Latvijas piens aktivitātēm.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mežsaimniecība

Par egļu ciršanu Rīgas pilsētas mežos var nākties sēdēt četrus gadus

Gunta Kursiša, 03.12.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par egļu ciršanu Rīgas un Pierīgas mežos draud sods līdz tūkstoš latiem un brīvības atņemšana uz laiku līdz četriem gadiem, tuvojoties svētku laikam, atgādina SIA Rīgas meži.

Tāpat Rīgas pilsētai piederošajos mežos, kas atrodas aptuveni 50 kilometru rādiusā ap Rīgu, nav ļauts arī lauzt priežu vai egļu zarus.

«Par patvaļīgu egļu ciršanu mežā draud ne tikai administratīvais sods, bet arī kriminālā atbildība: Administratīvo pārkāpumu kodeksa 67. pants paredz, ka sods par eglītes nociršanu un zaru laušanu privātpersonām ir no 50 līdz 500 latiem, bet juridiskām personām - līdz 1000 latiem. Savukārt Krimināllikuma 109. pants paredz, ka par patvaļīgu koku ciršanu svešā mežā vai citā svešā zemes platībā persona var tikt sodīta ar brīvības atņemšanu uz laiku līdz četriem gadiem vai ar arestu, vai ar piespiedu darbu, vai arī ar naudas sodu,» skaidro SIA Rīgas meži meža apsardzības daļas vadītājs Valerijs Morozs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Hakeri Maskavā uzlauzuši reklāmas ekrānu un ieslēguši pornofilmu

, 17.01.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Milzīgs ekrāns, kas rāda pornogrāfisku filmu, apdullinājis autobraucējus Maskavā, ziņo Reuters.

Reklāmas ekrāna, kas atrodas aptuveni divus kilometrus no Kremļa, īpašnieks skaidrojis, ka hakeri ielauzušies ekrāna datorsistēmā un ieslēguši pornofilmu.

«Viņi vai nu nodarbojās ar huligānismu vai bija no konkurējošas firmas,» sacījis reklāmas firmas Panno.ru pārstāvis.

Varas iestādes paziņojušas, ka lieta tiek izmeklēta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

29.augustā Rīgā būs Tehniskās apskates nakts

Lelde Petrāne, 23.08.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien, 29.augustā, Rīgā, vieglo transportlīdzekļu tehniskās apskates stacijā Antenas ielā 2, no plkst.20:00 otro reizi notiks Tehniskās apskates nakts ar devīzi «Mēs par drošu auto!».

Pasākuma laikā transportlīdzekļiem bez maksas būs pieejama auto diagnostika, visiem apmeklētājiem tiks piedāvātas izglītojošas aktivitātes, kas saistītas ar satiksmes drošību. Apmeklētāji, kuri vēlēsies, varēs veikt arī automobiļa tehnisko apskati.

Tehniskās apskates nakti rīko SIA Auteko&TŰV sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD). Pasākuma nolūks ir mudināt autobraucējus piedalīties ceļu satiksmē ar drošiem un tehniskā kārtībā esošiem transportlīdzekļiem, lai neapdraudētu ne savu, ne arī citu satiksmes dalībnieku veselību un dzīvības.

Pērn, pirmajā Tehniskās apskates naktī, tika pārbaudītas apmēram 650 automašīnas. Kopumā pasākumu apmeklēja vairāki tūkstoši cilvēku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Publiskajā telpā ir nonācis saraksts ar tām vietām un adresēm, kur ceļu policija plānojusi izvietot pārvietojamos fotoradarus. Lielākoties radarus paredzēts novietot tā saucamajos melnajos punktos – vietās, kur visbiežāk notiek ceļu satiksmes negadījumi, vēsta laikraksts Neatkarīgā.

Iekšlietu ministre Linda Mūrniece fotoradaru iespējamo izvietošanas saraksta publiskošanu uzskata par pareizu.

«Lēmumu par publiskošanu uzskatu par pareizu, jo fotoradaru uzstādīšanas galvenais mērķis nav sodīt pārgalvīgos autobraucējus, bet gan audzināt viņus un panākt, ka melnajos punktos uz Latvijas autoceļiem samazinās vidējais braukšanas ātrums un līdz ar to arī bojāgājušo skaits. Zinot, ka konkrētos autoceļu posmos ir izvietoti fotoradari, autobraucēji jau priekšlaicīgi samazinās braukšanas ātrumu un mazināsies iespēja notikt traģiskiem ceļu satiksmes negadījumiem,» laikrakstam sacījusi L. Mūrniece.

Komentāri

Pievienot komentāru
DB Viedoklis

DB viedoklis: Roka roku mazgā jeb 
nedrošo ēku bums pašvaldībās

Dienas Bizness, 12.12.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

38 nedrošas sabiedrībai pieejamas ēkas, no kurām 31 atrodas galvaspilsētā, bet vēl vairāk nekā 160 namiem nepieciešams veikt dažādus uzlabojumus – grandioza statistika, it īpaši ņemot vērā, ka runa ir nevis, piemēram, par Krieviju vai Lielbritāniju, bet gan mazo Latviju ar aptuveni diviem miljoniem iedīvotāju.

Protams, galvenais jautājums, kas loģiskā kārtā tiek uzdots šajā sakarā, – kā tas ir iespējams, un kur ir skatījusies katras konkrētās pašvaldības būvvalde? Turklāt tas lielā mērā sasaucas ar jautājumu par to, kā ir iespējams, ka pašvaldības dienesti, skola, restorāni var strādāt namos, kas vispār nav nodoti ekspluatācijā. Vēl jo vairāk interesants šis jautājums ir tāpēc, ka, piemēram, kafejnīcas atvēršanai dažādas atļaujas nedrīkst izsniegt, ja konkrētā māja nav nodota ekspluatācijā, bet vajadzīgie dokumenti tomēr ir parakstīti. Kā redzams, šī problēma ir visnotaļ plaša, sazarota, un šis nu ir tas gadījums, kad visas savas zināšanas, erudīciju un operativitāti vajadzētu demonstrēt Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Bauskā viesus vēl spēj pabarot

Jānis Goldbergs, 25.07.2018

Krodziņa Taverna īpašniekam Andim Kasparam pieder arī restorāns Tornis, kas atrodas vien desmit minūšu attālumā no kroga Bauskas Rātslaukumā. Arī bistro Hercoga ķēķis Bauskas autoostā ir A. Kaspara uzņēmums.

Foto: Ritvars Skuja, Dienas Bizness

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas tūrisma dienvidu vārtos – Bauskā, galveno tūristu plūsmu apkalpo dažos pilsētas centra restorānos un bistro, trešdien raksta laikraksts Dienas Bizness.

Vasaras periodā tūristu pieplūdums ir neprognozējams un dažkārt var apgalvot, ka noderētu vēl kāda kafejnīca vai bistro, lai spētu operatīvi apkalpot visus, tomēr jaunu ēdināšanas uzņēmumu atvēršanai trūkst darbinieku. Esošie uzņēmēji papildu ēdināšanas telpas atvērt negrasās tieši kvalificētu pavāru trūkuma dēļ.

Ātrās ēdināšanas restorāns Hesburger ir viena no pirmajām ārzemju tūristu izvēlēm, DB secināja, aptaujājot tūristus no Igaunijas, Lietuvas, Vācijas un Itālijas. «Mēs zinām, ko tur var sagaidīt. Nav daudz laika, jo jau pēc stundas jābrauc tālāk. Šoferis te pieveda, un laika meklēt vēl kaut ko nav daudz,» atklāja Marko Kavaljērī no Itālijas. Vairums tūristu, kuri DB novērojuma laikā izvēlējās Hesburger, nāca no tūrisma firmu autobusiem, un ēdināšanas firmas izvēle būtībā bija brauciena organizatora vai autobusa šofera izvēle.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Psihoterapeite skaidro, kāpēc katram cilvēkam jāiemācās vadīt auto

Uldis Andersons, 13.05.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no labajiem psihoterapijas rezultātiem ir tas, ka cilvēks var teikt – es esmu sācis braukt! Metaforiski var teikt, ka šie cilvēki ir sākuši «braukt» arī savā dzīvē, teic psihoterapijas speciāliste Solvita Vektere.

Fragments no intervijas, kas publicēta Dienas Bizness izdotajā žurnālā Auto 2019:

Satiekot dažādus cilvēkus ikdienas situācijās, kas nav saistītas ar auto satiksmi, jūs kā psihoterapeite varat novērtēt un pateikt, kādi šie cilvēki varētu būt pie stūres?

Ziniet, cilvēki mani nekad nebeidz pārsteigt! Nevar, tikai paskatoties uz cilvēku, pateikt, kāds viņš būs braucējs. Piemēram, cilvēks ir miermīlīgs no skata, knapi kustas un liekas pilnīgs melanholiķis, bet, kā iekāpj mašīnā, tā – bāc! Un otrādi. Gan sievietes, gan, manuprāt, arī vīrieši dzīvē var būt aktīvi, skaļi, pārliecināti, bet, kā iekāpj mašīnā, kļūst bailīgi un nedroši – kas tagad, ko tagad, kas vispār notiek, kas man jādara?...

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas LED gaismekļu ražotājs “Vizulo” ir uzstādījis jau vairāk kā 25 000 gaismekļu Islandes pašvaldībās aptuveni 7,5 miljonu vērtībā, informē uzņēmums.

“Vizulo” nodrošina izdevīgāko risinājumu 10 gadu periodam, kurā ņemts vērā ne vien elektrības patēriņš un īpaša gaismekļu konfigurācijas spēja, piemēram, neapžilbināt satiksmes dalībniekus, bet arī iespēja mākslīgajā apgaismojumā redzēt priekšmetus reālās krāsās, kādas var redzēt saules gaismā.

“Vizulo” valdes loceklis Jānis Zeltiņš skaidro: “Islandē konkursi tiek veidoti, primāri domājot par iedzīvotāju labsajūtu, piemēram, lai ārpus telpām uzstādītais apgaismojums nespīdētu iekšā māju logos, neapžilbinātu gājējus, autobraucējus, velosipēdistus. Tā kā Islandē bieži ir nomācies laiks un piecus mēnešus gadā šajā valstī ir polārā nakts, kvalitatīvs ieluapgaismojums ir jo īpaši svarīgs. Viens no konkursu vērtēšanas kritērijiem ir tas, lai izvēlētās apgaismojuma diodes precīzi atveidotu krāsas (salīdzinot ar dabisko gaismu) it visam ne tikai ārā, bet arī iekštelpās. Tādēļ svarīgs nosacījums ir gaismekļu augstais krāsu atveidošanas indekss (Color Rendering Index – CRI). Tādejādi tiek panākts, ka konkursos var piedalīties tikai uzņēmumi ar gaismekļiem, kuriem ir augstvērtīgas diodes.”

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš ceļu satiksmē parādījušās netrafarētās policijas automašīnas, arvien biežāk likumsargi konstatē visdažādākos ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumus – braukšanas ātruma neievērošanu, agresīvu braukšanu, apdzīšanu neatļautā vietā un citus pārkāpumus. Pagājušajā nedēļā Valsts policijas (VP) Satiksmes uzraudzības un koordinācijas biroja Speciālo uzdevumu nodaļas darbinieki, uzraugot ceļu satiksmes drošību, fiksējuši vairākus būtiskus ātrumpārkāpējus.

Video skatāms zemāk.

Netrafarētās policijas automašīnas sevi ir attaisnojušas – darbs ar tām parāda, ka šie spēkrati ir efektīvs līdzeklis satiksmes dalībnieku uzraudzībā. Novērojumi liecina, ka joprojām liela daļa autovadītāju ir bezatbildīgi un būtiski pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus, tādējādi apdraudot ne tikai sevi, bet arī citus ceļu satiksmes dalībniekus, uzsver Valsts policija.

Pagājušajās ceturtdienas rītā, 17.augustā, VP ceļu policijas Speciālo uzdevumu nodaļas darbinieki, patrulējot uz autoceļa Rīga – Bauska, apturēja divus steidzīgus autobraucējus. Pulksten 7.18 Iecavas novadā kāds 1990.gadā dzimis vīrietis, vadot automašīnu BMW 318, pie atļautā braukšanas ātruma 90 kilometri stundā, traucās ar ātrumu 155 kilometri stundā. Savukārt, mirkli vēlāk uz autoceļa Rīga – Jelgava, Jaunolaines virzienā, pulksten 8.06, tika fiksēts vēl kāds BMW 320 markas spēkrats, kur 1985. gadā dzimis vadītājs pie atļautā braukšanas ātruma 90 kilometriem stundā brauca ar 148 kilometriem stundā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būve

Aicina ieplānot papildu laiku ceļā, nedēļas nogalē ar auto dodoties ārpus pilsētas

LETA, 28.08.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nedēļas nogalē dodoties ārpus Rīgas un citām pilsētām, autobraucējiem vajadzētu rēķināties ar papildu laiku, ko aizņems remontējamo ceļa posmu izbraukšana, brīdina VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC).

Patlaban būvdarbi visā valstī notiek jau 120 ceļu posmos. Lielākie remontdarbu dēļ ieviestie satiksmes ierobežojumi uz galvenajiem autoceļiem ir uz Tallinas šosejas (A1), Daugavpils šosejas (A6), Jelgavas šosejas (A8) un autoceļa Jēkabpils-Ludza (A12).

Uz Tallinas šosejas Saulkrastu apvedceļa remonta posmā saglabājas ātruma ierobežojums 70 kilometri stundā (km/h), tur ir viens luksoforu posms un ceļā var paiet pusstunda.

Uz Daugavpils šosejas posmā no Salaspils līdz Ikšķilei noteikts ātruma ierobežojums 70 km/h un pārmaiņus tiek slēgta viena no brauktuves divām joslām Rīgas virzienā. Posmā pie Pļaviņām starp abiem rotācijas apļiem ir noteikts ātruma ierobežojums 70 un 50 km/h, un trīs kilometru posms prasa 15 minūtes ceļā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas Dome izskata iespēju ierobežot automašīnu sirēnu lietošanu, kuras atļauj atsevišķām autobraucēju kategorijām apiet satiksmes noteikumus, ziņo BBC.

Krievijā bākugunis dēvē par migalkām, un tās bieži lieto biznesmeņi, valstsvīri, lai veiksmīgāk izbrauktu satiksmes sastrēgumus. Likuma projekts, kas iesniegts Domē, paredz, ka autobraucējiem, kas tās lietos, tiks piemērots naudas sods.

Domes drošības komitejas vadītājs Sergejs Gončarovs izteicies, ka federālajām drošības struktūrām ir to personu saraksts, kam ir nepieciešama aizsardzība, taču «priviliģēto» braucēju starpā tādu nebūt nav daudz.

Tāpat ir izskanējusi prasība samazināt to oficiālo personu skaitu, kas drīkstētu pielietot šīs sirēnas.

Migalku spožās zilās ugunis ir nokaitinājušas daudzus autobraucējus, jo īpaši Maskavā, kur nule notikusi avārija, kurā gājušas bojā divas sievietes. Avārijā šo sieviešu mašīna bija saskrējusies ar Krievijas naftas giganta Lukoil viceprezidenta Anatolija Barkova mašīnu, kas lietoja bākugunis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Tā kā policijas rīkots velobrauciens šogad nebūs, Ušakovs piedalīsies Kritiskajā masā

LETA, 23.04.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Velobraucēji Rīgā arī šogad 1.maijā plāno doties braucienā Kritiskā masa - tā ir nesankcionēta, masveidīga akcija, kuras gaitā velobraucēji dodas braucienā pa spontāni izvēlētām Rīgas ielām.

Sociālajos tīklos publicēts aicinājums 1.maijā plkst.13 pulcēties Brīvības ielā, laukumā pie Dailes teātra. Akcijas dalībnieki vēlas pievērst uzmanību veloinfrastruktūras problēmām pilsētā un mudināt aktīvi rīkoties, lai situāciju uzlabotu.

Šogad Kritiskajai masai nolēmis pievienoties arī Rīgas mērs Nils Ušakovs (SC). «Agrāk bija divas iespējas - Valsts policijas rīkotais brauciens un Kritiskā masa. Es piedalījos attiecīgi Valsts policijas organizētajā pasākumā, bet šogad to nolemts nerīkot, un šajā situācijā, loģiski, braukšu uz Kritisko masu. Ir taču vienalga, kur ar velosipēdu braukt,» saka Ušakovs. Viņš gan uzsvēra, ka šajā pasākumā brauks, tikai ievērojot ceļu satiksmes noteikumus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien, 26.augustā, Rīgā, Antenas ielā 2 no plkst. 18.00 notiks Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) organizētais pasākums Tehniskās apskates nakts - 2017, kura laikā kompetenti speciālisti būs gatavi bez maksas pārbaudīt vairāk nekā tūkstoš automobiļu.

Pasākuma nolūks ir mudināt autobraucējus piedalīties ceļu satiksmē ar drošiem un tehniskā kārtībā esošiem transportlīdzekļiem, lai neapdraudētu ne savu, ne arī citu satiksmes dalībnieku veselību un dzīvību.

Valsts policija: Netrafarētās automašīnas pierāda savu efektivitāti

Rīgā Tehniskās apskates nakts notiks sesto reizi, un iepriekšējos gados Rīgā pārbaudīti 4887 automobiļi. Rīgā gan parasti ir ļoti liels interesentu skaits.

Būtiska informācija par pasākumu:

- nav paredzēta iepriekšēja pierakstīšanās Rīgā uz auto diagnostiku, automašīnu plūsma tiks regulēta ar rindu sistēmas tablo palīdzību;

Komentāri

Pievienot komentāru
Enerģētika

Asociācija: nodokļu kāpuma un citu faktoru dēļ benzīna cena pieaugs par pieciem santīmiem

BNS, 23.02.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Akcīzes nodokļa likmes paaugstināšana benzīnam, dažādu pakalpojumu sadārdzināšanās, kā arī nodeva par valsts krīzes rezervju nodrošināšanu degvielas cenu salīdzinājumā ar pašreizējo palielinās par aptuveni pieciem santīmiem, aģentūrai BNS sacīja Latvijas Degvielas tirgotāju asociācijas (LDTA) valdes priekšsēdētājs Uldis Sakne.

Viņš pastāstīja, ka pērn Latvijā benzīna patēriņš samazinājās par 12% un Finanšu ministrijas (FM) prognozes par patēriņa samazinājumu šogad par 0,5% ir pārāk rožainas. «Realizācijas apmēra samazinājums 0,5% apmērā ir stipri par maz. Samazinājums būs lielāks,» teica Sakne un piebilda, ka tādējādi FM iecerētie papildu ieņēmumi šā gada budžetā 8,7 miljonu latu apmērā no akcīzes nodokļa likmes palielināšanas benzīnam, visticamāk, netiks gūti.

Vienlaikus viņš paskaidroja, ka pagaidām nav pieejama oficiāla informācija par plānotās nodokļu likmes palielināšanu, nav arī skaidrs, vai plānotajos 8,7 miljonu latu ieņēmumos ir ieskaitīti arī papildus gūtie ienākumi no pievienotās vērtības nodokļa (PVN). Ja papildus gūtie ienākumu no PVN nav ierēķināti 8,7 miljonos latu, tad PVN sniegs vēl nedaudz vairāk kā vienu miljonu latu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Mūsas trasē viesosies retro auto rallijs

, 28.04.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada, 6. maijā Latviju šķērsos starptautiskā antīko automobiļu rallija The Nordconnect Trial 2009 dalībnieki, un to maršrutā ir iekļauts sporta komplekss Mūsa, kurā tie piedalīsies papildus sacensībās.

Mūsas trasē no pulksten 12:00 līdz 13:30 interesentiem būs iespēja vislabāk vienkopus apskatīt visu trīsdesmit četru ekipāžu spēkratus.

Rallijam The Nordconnect Trial 2009 starts tiks dots 2. maijā Nīderlandē un deviņu dienu laikā sacensību dalībnieki šķērsos Vāciju, Poliju, Lietuvu, Latviju, Zviedriju, Dāniju un caur Vāciju atgriezīsies Nīderlandē. Sacensību maršrutā ir iekļauti vairāki kontrolpunkti un papildus sacensības. Par visatbilstošāko vietu papildus sacensībām rallija organizatori ir izraudzījušies sporta kompleksu Mūsa Bauskā.

Bez retro automobiļiem, kuru vidū ir tādas pērles kā Jaguar MK II, Volvo P 1800, Mercedes 280 SL, BMW 2002, Jensen CV8-MK III un Fiat 850 Abarth, rallijā piedalās arī jauni un veci spēkrati, kuros tiek izmantotas alternatīvās degvielas. The Nordconnect Trial 2009 mērķis ir aicināt sabiedrību un autobraucējus domāt zaļi, pierādot, ka videi draudzīgi automobiļi, kuri izmanto biodegvielas, kas iegūtas no atjaunojamiem resursiem, nav sliktāki par tradicionālajiem spēkratiem, kuri darbojas, izmantojot naftas produktus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Vācijā slepus plāno ceļu nodevas, kas skartu arī ārzemniekus

Lelde Petrāne, 18.04.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saskaņā ar slepenu valdības pētījumu par ceļu nodevu ieviešanu autobraucēji Vācijā varētu saskarties ar līdz pat 365 eiro lielām papildus izmaksām gadā, vēsta thelocal.de.

Neraugoties uz to, ka vairāk nekā gadu noliegta jebkādas nodevas plānošana privātajām automašīnām, transporta ministra Pētera Ramsauera birokrāti uzrakstījuši darba dokumentu, kurā izklāstītas šādas iespējas, ziņo Vācijas medijs.

Dokuments ar nosaukumu Dažādi scenāriji e-biļetei uz federālajām automaģistrālēm un reģionālajiem ceļiem nonācis izdevuma Bild darbinieku rokās.

Lai gan Ramsauers nedēļas nogalē noliedzis, ka tiek apspriestas ceļu nodevas pasažieru automašīnām, dokuments atklāj, ka autobraucējus varētu skart nodevas pat attiecībā uz jau uzceltajiem ceļiem, kopā veidojot 365 eiro gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šonedēļ Smiltenē uzsākta ātruma mērīšanas displeju uzstādīšana, kas sniegs brīdinājumu auto vadītājiem par ātruma pārsniegšanu. Ātruma mērīšanas rīki tiek uzstādīti, lai auto vadītājiem, iebraucot pilsētā, būtu iespēja kontrolēt un pārliecināties par braukšanas ātrumu, kā arī tie kalpos par atgādinājumu satiksmes noteikumu ievērošanai pilsētas teritorijā, vēsta reģionālais medijs Ziemeļlatvija.

Ātruma mērīšanas displeji tiks uzstādīti trīs vietās. Virs visiem ātruma mērīšanas displejiem tiks uzstādīts papildu panelis ar uzrakstu «Jūsu ātrums».

Ātruma mērīšanas rādījumi būs informativi un kalpos par atgādinājumu ceļu satiksmes noteikumu (CSN) ievērošanai. Ātruma mērīšanas displejs braukšanas ātrumu uzrādīs divās krāsās – ja braukšanas ātrums nepārsniedz CSN atļauto braukšanas ātrumu pilsētas robežās, kas ir 50km/h, tad ar zaļu krāsu parādīsies tā brīža ātrums un smaidīga sejiņa.

Savukārt, ja ir pārsniegts CSN atļautais braukšanas ātrums, tad tā brīža braukšanas ātrums uz LED displeja būs ar sarkanu krāsu un bēdīgu sejiņu. Ātruma mērīšanas rīkus pilnībā plānots uzstādīt līdz 24.decembrim.

Komentāri

Pievienot komentāru