Transports un loģistika

Autonoma« Avis Europe» pērk «Budget Europe»

Aivars Mackevics [email protected], 27.01.2003

Jaunākais izdevums

Autonoma Avis Europe vēlas pārņemt autonomas Budget preču zīmes tiesības un licences biznesu Eiropā, tuvajos Austrumos un Āfrikā. Pašlaik tiek apspriesti pārņemšanas noteikumi, taču kopēja summa jau tagad tiek rēķināta ap 23.4 miljoniem ASV dolāru (neierēķinot Francijas biznesu). Februāra beigās darījumam jābūt noslēgtam. Budget koncentrēsies tieši uz klientiem, kuri automašīnas izvēlas taupīgai braukšanai. Avis Europe klontrolapkete pieder beļģu automašīnu importētājam Dletteren, taču ar licences līgumu ir tas piesaistīts Cendant koncernam. Pirms dažiem mēnešiem Cendant pārņēma Budget biznesu Ziemeļamerikā. Avots: www.fvw.de

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Autonoma «Avis» saglabā Eiropas līdera pozīcijas

Aivars Mackevics [email protected], 04.03.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autonoma Avis ar 1,2 miljardu eiro lielu apgrozījumu saglabā Eiropas līdera pozīcijas. Salīdzinājumā ar 2001. gadu apgrozījums ir samazinājies par 5,3% un peļņa pirms nodokliem ir samazinājusies par 15,2%, sasniedzot tikai 122 miljonus eiro. Avis tirgus daļa Eiropā ir palielinājusies no 15% uz 18%. Kopumā Avis pakalpojumi ir sastopami105 valstīs un to kopējais apgrozījums ir 2 miljardi eiro. Lielas cerības tiek liktas uz Ķīnas tirgu, kur Avis kā pirmā internacionālā autonoma ir nodibinājusi kopuzņēmumu (Joint Venture) šī perspektīvā tirgu sapkalpošanai. Automašīnu noslogojums ir uzlabojies par 1,5%, sasniedzot 68%. Avis kompānija ir “attīrījusi” savu piedāvājumu no nerentablajiem lētajiem pakalpojumiem, tirgojot tos zem Budget preču zīmes. Tā tika pagājušā gadā nopirkta par 38 miljoniem eiro, lai apkalpotu Eiropas tirgu. Avots: FVW

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Avis» sola ātrāku formalitāšu kārtošanu

Aivars Mackevics [email protected], 05.11.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas vadošais auto nomas uzņēmums Avis ir nolēmis no šī gada 1. decembra ieviest jaunu “check-in” sistēmu, proti, “Avis Rapid Return”. Vairāk kā 150 Eiropas lielākajās lidostās un Avis centrālajās stacijās auto nomas klienti līdz pat 2004. gada pirmā ceturkšņa beigām tiks iepazīstināti ar jauno “check-in” sistēmu, kura ļaus klientiem ievērojami ietaupīt laiku, kārtojot norēķinu formalitātes. Speciāli uzstādītajos “check-in” datoros auto nomas darbinieks un klienti kopīgi novietos automašīnu tieši stāvlaukumā. Klients dažu sekunžu laikā saņems izdrukātu atpakaļ nodošanas apliecību un rēķinu. Visa servisa procedūra ilgst līdz 90 sekundēm, kā arī klientam ir iespējams saņemt rēķinu, kas ir izdrukāts viņam saprotamā valodā. “Avis Rapid Return” pārbauda atpakaļ atgriezto automašīnu, tās nobraukto kilometru skaitu, degvielas daudzumu un radītos kaitējumus automašīnai. Klients līdz ar to varēs saņemt izsmeļošu un pārskatāmu rēķinu. Jāatzīmē, ka šī sistēma jau tika veiksmīgi izmēģināta Eiropas lielākajās lidostās – Londonā-Hītrovā, Frankfurtē un Lisabonā. Rezultātā Avis auto nomas uzņēmums ir saņēmis pozitīvas atsauksmes, kas apliecina, ka klients ir apmierināts ar vienkāršo, nekomplicēto “Avis Rapid Return” sistēmas darbību. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Avis» — labākais Vācijā

Aivars Mackevics [email protected], 17.09.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācu žurnāls “Computerbild” ir atzinis Avis autonomas mājas lapu Avis.de par labāko Vācijas autonomas uzņēmumu vidū. Pavisam tika salīdzinātas un testētas desmit Vācijas autonomas uzņēmumu mājas lapas. Avis uzņēmums sevi pārliecināja gandrīz visos svarīgākajos testa punktos, piemēram, piedāvājuma klāsts, cenas, serviss. Atšķirībā no dažiem lētajiem autonomas uzņēmumiem Avis nepieprasa no klientiem “apslēptās” izmaksas. Uzslavu Avis mājas lapa izpelnījās par pārskatāmo lapas izvietojumu un tās vienkāršo lietošanu, kā arī automašīnu raksturojumu, darbinieku laipnību un kompetenci. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Budget Car» izpētījuši klientu izvēli noteicošos faktorus

Aivars Mackevics [email protected], 28.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Cena, pasūtot nomas mašīnu, ir noteicošā, tāds secinājums izriet no automašīnu iznomātāja Budget Car veiktās aptaujas. Saskaņā ar to 66% aptaujāto atzina, ka svarīgākais izvēles kritērijs par labu nomas mašīnai ir „laba cena”. 13,5% kā svarīgāko kritēriju minēja „labu servisu”. 89,4% aptaujas anketu aizpildīja vīrieši, 10,6% sievietes. Šī dzimuma attiecība arī atbilst procentuālajam sadalījumam starp sieviešu un vīriešu kārtas klientiem. Saskaņā ar veikto aptauju, 67% aptaujāto ir jau vairākkārt iznomājuši auto no Budget, 32,7% bija jauni klienti. Lielākā daļa atzina, ka vispirms ir iznomājuši mašīnu no Sixt (63 %), tālāk seko Europcar (44 %), Avis (26 %) un Hertz (20 %). 39,4% automašīnu iznomā privātiem mērķiem. Šajā grupā vairāk nekā 30% klientu nomas mašīnas izmanto līdz 5 reizēm gadā. Darba mērķiem automašīnas iznomā 17% aptaujāto un līdz pat 10 reizēm gadā. Kopumā tikai biznesa klientu daļa ir 44,2%. Secinājums – arvien vairāk pakalpojumu automašīnu šoferi arī privāti izmanto nomas mašīnas (15,4 %). Kaut arī saskaņā ar aptauju vēl joprojām 55,8% pasūtījumu tiek veikti pa telefonu, tomēr jau tagad 1/3 izmanto internetu. Tikai 1/5 priekšroku dod tiešai saskarei un tikai 2,9% izvēlas ceļojumu birojus, lai pasūtītu nomas mašīnu. Turklāt vairāk nekā 90% aptaujāto novērtēja savu pieredzi ar jauno Budget Car 2 tarifu modeli kā „ļoti pozitīvu”.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Avis» klientiem garantē personīgo datu aizsardzību

Aivars Mackevics [email protected], 20.12.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autonomas Avis interneta lapas Avis.com un AvisAgent.com saņēmušas TRUSTe Web Privacy zīmi, kas apliecina Avis klientu personisko datu aizsardzību. TRUSTe ir neatkarīga bezpeļņas organizācija, kas pārrauga klientu personas datu aizsardzību interneta darījumos. TRUSTe Web Privacy noteikumi paredz, ka klienti var pieprasīt firmām informāciju, par to, kādiem nolūkiem un kādā veidā tiks izmantoti personas dati. Avis pagaidām ir vienīgā autonoma, kas saņēmusi TRUSTe Web Privacy zīmi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Uzņēmumi savu autoparku pilnībā atjauno vidēji ik pēc 3 līdz 4 gadiem

Žanete Hāka, 22.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidējais termiņš, uz kādu uzņēmumi Latvijā izvēlas lietot transportlīdzekļus pilna servisa autolīzingā, ir 3-4 gadi, liecina AVIS Budget Group Latvia dati.

Līzinga perioda beigās visbiežāk uzņēmēji izvēlas citus jaunus auto līzingā, tādējādi atkal pilnībā atjaunojot autoparku.

Pieprasījums pēc pilna servisa autolīzinga Latvijas uzņēmumu vidū pēdējo trīs gadu laikā pieaudzis par 20%.

Pēckrīzes stagnācijas periods ir beidzies – uzņēmumi vēlas atjaunotus autoparkus un arvien biežāk dod priekšroku pilna servisa pakalpojumiem. Pēdējo gadu laikā pieaudzis to uzņēmumu skaits, kas izvēlas pilna servisa autolīzingu. Tūlīt pēc krīzes daudzi bija spiesti no tā atteikties, jo viens no virzieniem, kurā izdevumi lielākoties tika optimizēti, bija autoparks. Uzņēmēji meklēja citus risinājumus – vieni atteicās no autoparka uzturēšanas vispār, citi ierobežoja izdevumus, cik vien iespējams. Savukārt pēdējos gados uzņēmēji atkal sāk novērtēt savu laiku un ieguldījumus, kas nepieciešami, lai uzturētu autoparkus pašu spēkiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Finanses

Papildināta - Krievijā atsauc banku pakalpojumu licenci M2M Private Bank

LETA, 09.12.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas centrālā banka atsaukusi banku pakalpojumu sniegšanas licenci bankai M2M Private Bank, kas ir Latvijas Bank M2M Europe māsasbanka.

Kā norādīts Krievijas Bankas paziņojumā, lēmums par licences atsaukšanu stājies spēkā piektdien.

Krievijas centrālā banka norāda, ka M2M Private Bank izvietojusi naudas līdzekļus nekvalitatīvos aktīvos un nav veidojusi rezerves, kas būtu adekvātas riskiem, kurus tā uzņēmās.

Bankā iecelta pagaidu administrācija.

M2M Private Bank vienīgais akcionārs ir Krievijas banka "Aziatsko-tihookeanskij bank" (ATB).

Jau ziņots, ka M2M Private Bank pagājušajā mēnesī bija problēmas ar maksājumu veikšanu un 11.novembrī ATB paziņoja, ka kopā ar Krievijas centrālo banku veic pasākumus situācijas normalizācijai savā meitasbankā.

Latvijā darbojas Krievijas M2M Private Bank māsasbanka Bank M2M Europe, taču abām ir atšķirīgi akcionāri. M2M Bank Europe valdes priekšsēdētājs Roberts Idelsons aģentūrai LETA iepriekš norādīja, ka radusies situācija Latvijas M2M nekādi neietekmēs, jo abām bankām ir tikai viens kopīgs akcionārs - Andrejs Vdovins, un nekādu citu saistību nav.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Obama izveido budžeta deficīta darba grupu

Lelde Petrāne, 19.02.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV prezidents Baraks Obama (Barack Obama) izveidojis darba grupu, lai risinātu augošā ASV budžeta deficīta problēmu, ziņo BBC.

Darba grupas uzdevums būs ziņot, kādi pasākumi jāveic, lai

«nodzītu» deficītu līdz 3% no IKP.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Budget» kooperējas ar «Maersk Air»

Aivars Mackevics [email protected], 05.05.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autonomas uzņēmums Budget Rent a Car un dāņu lidsabiedrība Maersk Air ir izveidojuši pakalpojumu, kas klientiem sniedz iespēju 32 Eiropas lidostās izvēlēties paketi, kur apvienota lidojumu biļete un automašīnas noma. Budget ir Maersk Air papildinājums "fly as you like" (lido, kā vēlies) piedāvājumam. Pasažieriem ir izvēle starp mazām (Peugeot 206 vai Opel Corsa), vidējām (VW Golf vai Peugeot 307 ) vai lielākām (Audi A4 vai Peugeot 407) paketēm, kas atšķiras pēc sēdvietas komforta un papildus ieguvumiem, proti, attiecīgi piedāvājot mazākas vai lielākas "drive as you like" (brauc kā vēlies) pakalpojuma iespējas. Lidsabiedrības pasažieriem pēc paketes izvēlēs tiek piedāvātas 73.7, 81.3 un 88.9 centimetru platas sēdvietas. Lai vienkāršotu piedāvājumu, auto nomas cenās tiek iekļauts nelimitēts nobraukums, civiltiesiskā apdrošināšana, aizsardzība zādzības gadījumā, lidostu nodevas un nodokļi. Jāatzīmē, ka Maersk Air lido uz lidostām, kā Kopenhāgena, Mančestera, Parīze, Nica, Faro, Barselona un Malaga, kurās darbojas arī Budget piedāvājums. Jaunais pakalpojums ir spēkā no šī gada 1.maija, un to var rezervēt internetā vai Maersk Air rezervācijas centrā. Izveidotais elastīgais un vienkāršais "fly as you like" koncepts pasažieriem ir viegli izprotams, tādejādi tie cerēts, ka tas ātri tiks novērtēts, iegūstot labumus arī no "drive as you like", kas piedāvā tikpat vieglu izvēli.

Komentāri

Pievienot komentāru
Bankas

Papildināts - Izdots rīkojums par Vdovina akciju Bank M2M Europe apķīlāšanu; viņš gan vairs nav akcionārs

LETA, 18.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Izdots tiesu izpildītāja rīkojums par Andreja Vdovina akciju Latvijas Bank M2M Europe apķīlāšanu, taču Finanšu un kapitāla tirgus komisija (FKTK) apliecinājusi, ka Vdovins vairs nav bankas akcionārs.

Aģentūras LETA rīcībā esošajā tiesu izpildītāja rīkojumā minēts, ka Vdovinam piederošās Bank M2M Europe akcijas apķīlātas, pamatojoties uz Anglijas Augstās tiesas Karaliskā sola nodaļas (High Court of Justice, Queen's Bench Division) 2017.gada 11.jūlija rīkojumu par 7 658 356,48 eiro piedziņu par labu Aleksandram Mitrošenkovam.

Tiesu izpildītājs bankai lūdz sniegt informāciju par Vdovinam piederošo Bank M2M Europe akciju skaitu, veidu un summu, vienlaicīgi ierakstot aizlieguma atzīmi akcionāru reģistrā to atsavināšanai un visa veida pārreģistrēšanai.

Publiski pieejamā informācija liecina, ka Mitrošenkovs tostarp ir Krievijas Transkontiņentaļnaja MediaKompaņija prezidents, Krievijas Televīzijas akadēmijas viceprezidents, kā arī Krievijas Komunikāciju aģentūru padomes viceprezidents.

Komentāri

Pievienot komentāru
Nekustamais īpašums

Bojārs: Ekonomiskās klases dzīvokļi ir īpašumu tirgus nākotne

NOZARE.LV, 23.03.2012

Nekustamo īpašumu projektu attīstītāja SIA "New Europe" valdes priekšsēdētājs Gundars Bojārs.

Foto: LETA

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvākajam laikam pietiekami perspektīvi ir divi nekustamo īpašumu tirgus segmenti - ekonomiskās klases dzīvokļi un ekskluzīvie dzīvokļi, tomēr tirgus nākotne būs ekonomiskās klases dzīvokļiem, uzskata nekustamo īpašumu projektu attīstītāja SIA New Europe valdes priekšsēdētājs Gundars Bojārs.

«New Europe ir izveidojusi nopietnu sistēmu dzīvokļu tirgus analīzei, pie mums pēc konsultācijām vēršas pat daži nopietni nekustamo īpašumu vērtētāji, kuriem šī informācija šķiet ļoti profesionāla un interesanta. Protams, ka visas prognozes darbojas tikai tad, ja pasaulē nenotiek kādi liela mēroga satricinājumi,» skaidroja Bojārs.

Viņš piebilda, ka attīstītājiem jābūt uzmanīgiem ar ekskluzīvo dzīvokļu segmentu, jo precīzi jāidentificē tā auditorija, kura ir šo dzīvokļu potenciālie pircēji.

«Mūsuprāt, ekonomiskās klases dzīvokļi ir īpašumu tirgus nākotne. Vajadzība pēc tādiem dzīvokļiem ir milzīga, jo Rīgas novecojušais dzīvojamais fonds palielinās ar katru gadu un tā vietā diemžēl netika radīts nekas. Tas, kas ir tapis «treknajos gados», atskaitot pašvaldības dzīvojamo fondu, ir ļoti ātri uzbūvēti milzīgi lieli dzīvokļi ar apšaubāmu kvalitāti, kurus tagad ir pārņēmuši banku uzņēmumi. Šo īpašumu likviditāte ir ļoti zema,» sacīja Bojārs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Avis Budget par 500 miljoniem iegādājas pasaulē lielāko auto koplietošanas uzņēmumu

Lelde Petrāne, 02.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālā mērogā strādājošais automašīnu nomas uzņēmums Avis Budget piekritis iegādāties Zipcar, pasaulē lielāko auto koplietošanas uzņēmumu, maksājot 500 miljonus ASV dolāru, ziņo BBC.

Auto nomas gigants tādējādi ieiet strauji augošajā auto koplietošanas tirgū, kura vērtība ASV esot 400 miljoni ASV dolāru.

Zipcar ir 760 000 biedru, kuri maksā par automašīnu izmantošanu.

Avis par vienu Zipcar akciju šķiras no 12,25 ASV dolāriem, kas ir gandrīz par 50 procentiem lielāka summa nekā akciju tirdzniecības cena 2012. gada beigās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Aktīvs Eiropas pilsoniskums. Komisija piešķir "Golden stars" balvas par 2007. gadu

, 19.09.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ir izraudzīti desmit projekti, un katrs no tiem saņems "Golden Star" balvu kā atzinību par aktīvo līdzdalību un darbošanos iedzīvotāju labā, kas izpaudās tik atšķirīgos projektos kā šie, kuru mērķis bija organizēt starpkultūru dialogu starp dažādām iedzīvotāju grupām, vai citi projekti, kas pavēra iespējas mācīties un paplašināt redzesloku par Eiropas integrācijas jautājumiem. Apbalvošanas ceremonija notiks novembra sākumā Briselē.

Balvas pasniegs saskaņā ar programmu "Iedzīvotāji Eiropai", jaunu programmu, kas izstrādāta, reaģējot uz vajadzību sekmēt iedzīvotāju līdzdalību Eiropas veidošanā. Apbalvoto projektu mērķis ir būt vislabākajiem attiecīgajā jomā, un vienlaikus šo projektu publicitāte atbalstīs un veicinās jaunās programmas tematisko pieeju.

Eiropas komisārs, kurš atbild par izglītību, apmācību, kultūru un jaunatnes lietām, Jans Figels (J?n Figel') teica: "Priecājos, ka iedzīvotāji visā Eiropā ar tādu aizrautību iesaistījās pasākumos, kas saistīti ar tik daudziem jautājumiem, sākot no izpratnes par vides problēmām un beidzot ar starpkultūru dialogu. Šī tendence liecina par to, ka jāsaglabā pašreizējā platforma, lai apstiprinātu projektus, kuri veicina sabiedrības līdzdalību, un paustu atzinību tiem, kā arī par to, ka mums jāturpina centieni sasniegt visplašākos sabiedrības slā��us."

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Atklāts Eiropas biznesa atbalsta tīkls Enterprise Europe network

, 07.02.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ceturtdien (7. februārī) Eiropas Komisijas priekšsēdētāja vietnieks Ginters Ferhoigens atklāja Enterprise Europe Networ — jaunu un ietekmīgu Eiropas mēroga atbalsta tīklu uzņēmumiem, Db.lv informēja Eiropas Komisijas pārstāvniecības Latvijā preses sekretārs Ivars Bušmanis.

Visi nozīmīgākie uzņēmējdarbības atbalsta aprindu dalībnieki Eiropā ir apvienojuši spēkus, lai izveidotu vienas pieturas dienestu, kas īpaši palīdzēs mazajiem un vidējiem uzņēmumiem (MVU) izmantot visu potenciālu un pilnveidot inovācijas iespējas.

Enterprise Europe Network veido vairāk nekā 500 kontaktpunktu uzņēmējiem Eiropā. Tīkls darbojās 40 valstīs, ieskaitot visas ES valstis, EEZ valstis, kandidātvalstis Turciju un Maķedoniju, kā arī Armēniju, Izraēlu un Šveici, aptverot vairāk nekā 500 organizācijas. Tīklā sniedz visa veida atbalsta pakalpojumus MVU tuvumā un darbojas gan visā Eiropā, gan ārpus tās robežām.

Atklāšanas pasākumā piedalījās zinātnes un pētniecības komisārs Janešs Potočniks, Slovēnijas ekonomikas ministrs Andrejs Vizjaks, Reģionu komitejas priekšsēdētājs Lūks van den Brande, Eiropas Ekonomikas un sociālo lietu komitejas Darba devēju grupas priekšsēdētājs Anrī Maloss, uzņēmēju organizāciju vadītāji un MVU pārstāvji.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Avis

Lai arī mūsdienu dzīvē automašīna ir neatņemama sastāvdaļa, jo sniedz pārvietošanas iespējas un brīvības sajūtu, tomēr tā var sastādīt arī nozīmīgu daļu no ikdienas izdevumiem. Kā pārvietoties ekonomiskāk un kā, ar mazām izmaiņām ikdienas braukšanas paradumos, radīt ievērojamas ietaupījumu iespējas, uzzini, lasot rakstu!

Auto, kas atbilst tavām vajadzībām

Ja ikdienā ar auto pārvietojas tikai viens cilvēks un netiek pārvadātas lielāku gabarītu mantas, izdevīgāk būs braukt ar nelielu pilsētas auto, kam ir ekonomisks degvielas patēriņš. Visai elastīgs variants ir tā saucamie pilsētas krosoveri, piemēram, Toyota Yaris Cross, kas noderēs piepilsētniekiem ar darbu pilsētā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Autonoma Avis cer noslēgt šo gadu ar nelielu peļņu

Aivars Mackevics [email protected], 31.10.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autonomas Avis apgrozījums pirmajos sešos mēnešos salīdzinājumā ar pagājušo gadu ir samazinājies par 6% , sasniedzot tikai 558,3 miljoni eiro. Autonomas peļņa pirms nodokļiem ir samazinājusies par 22% (51,5 miljoni eiro). Zaudējumus rada tieši lidostu apkalpošana, kurās pēc 11.septembra notikumiem lidojumu skaits un pasažieru maksātspēja ievērojami izmainījies. Uzņēmuma vadība šo gadu cer noslēgt pa nullēm vai labākajā gadījumā ar nelielu peļņu, tāpēc tika samazināta automašīnu flote un darbinieku skaits. Avots: AVIS

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Lielākie autonomas uzņēmumi solījuši EK nediskriminēt patērētājus atkarībā no viņu dzīves vietas

Žanete Hāka, 07.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākie autonomas pakalpojumu sniedzēji EUROPCAR, HERTZ un AVIS ir piekrituši nediskriminēt patērētājus, ļaujot viņiem piekļūt labākajiem cenu piedāvājumiem neatkarīgi no viņu dzīvesvietas valsts, informē Patērētāju tiesību aizsardzības centrs.

Pēc pavasarī nosūtītās Eiropas Komisijas vēstules, kurā izteiktas bažas, ka lielākie autonomas uzņēmumi diskriminē patērētājus atkarībā no viņu dzīves vietas, kā arī pēc publikācijas presē lielākie autonomas uzņēmumi EUROPCAR, HERTZ un AVIS uzsāka konstruktīvu dialogu ar Eiropas Komisiju. Uzņēmumi atkārtoti apstiprinājuši savu apņemšanos ievērot nediskriminācijas principu vienotajā ES tirgū un ir snieguši detalizētu paskaidrojumu par to cenu veidošanas politiku.

Lielākie autonomas uzņēmumi turpmāk apņēmušies neizmantot automātisku pārmaršrutēšanu pēc patērētāja IP adreses identifikācijas, neliegt patērētājiem pabeigt savu rezervēšanu tiešsaistē jebkurā Eiropas Savienības valstī, kurā tiek piedāvāta automašīnu noma. Patērētāji varēs brīvi meklēt labāko cenas piedāvājumu un diferencēt cenas piedāvājumu atkarībā no patērētāja dzīvesvietas tikai tādā gadījumā, ja atšķirību var pamatot ar objektīviem iemesliem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Avis» datorsistēmu modernizācijas projekts piedzīvo neveiksmi

Aivars Mackevics [email protected], 22.10.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav īstenojusies auronomas uzņēmuma Avis iecere modernizēt kompānijas datorsistrēmu. Jaunā IT sistēma, kuras izstrādāšana un ieviešana autonomas kompānijai izmaksājusi 45 miljonus eiro, izrādījusies konkurēt nespējīga ar jau esošo, kas radīta pirms 30 gadiem. Pēc tam, kad Avis paziņojis par nederīgajai datorsistēmai izšķiestajiem 45 miljoniem eiro, kompānijas akciju cena kritusies par 9%. Avis cer tiesvedības ceļā atgūt daļu zaudētās naudas, bet vēl atsakās norādīt, kam būs jāuzņemas atbildība par zaudējumiem. Kompānijas vadība tomēr norāda, ka dažas jaunā projekta sadaļas ir bijušas veiksmīgas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: MyAvis

Dinamiska un piepildīta dzīve mūsdienu apstākļos nav iedomājama bez uzticama auto. Kaut arī tradicionālais līzings joprojām ir populāra izvēle auto iegādei, pilna servisa līzingsmūsdienu svārstīgajos finanšu apstākļos var būt krietni vien izdevīgāka izvēle. Turpinājumā par to, kādi ir tā plusi.

AVIS pilna servisa līzings – atšķirības no ierastā līzinga

Kvalitatīvas un mūsdienīgas automašīnas cena nav zema, tāpēc ierasta izvēle ir automašīnu līzings – auto izpirkšana noteiktā laika posmā, ik mēnesi maksājot līzinga maksājumu, kā arī procentus. Līzinga perioda laikā tiek segta pilna automašīnas vērtība, pēc tā beigām klients kļūst par pilntiesīgu auto īpašnieku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajā pusē visās Baltijas valstīs pieaudzis pieprasījums pēc īstermiņa automašīnu nomas. Latvijā pieaugums sasniedzis 25%, salīdzinot ar iepriekšējā gada to pašu periodu, liecina automašīnu nomas un pilna servisa līzinga pakalpojumu sniedzēja "Avis" apkopotie dati.

Iedzīvotāji arvien biežāk veic rezervācijas pēdējā brīdī, un priekšroku dod tieši SUV jeb apvidus automašīnām.

Īstermiņa automašīnu nomas apjomu pieaugums liecina, ka iedzīvotāji arvien aktīvāk plāno ceļojumus. Turklāt nomas dienu pieaugums ir palielinājies par 28%, kas norāda uz to, ka cilvēki arvien vairāk dodas garākos izbraucienos. Interesanti, ka joprojām liela daļa cilvēku rezervācijas veikšanu atliek uz pēdējo brīdi. Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, sevišķi liels pieaugums vērojams rezervācijām, kas veiktas tikai vienu līdz septiņas dienas iepriekš.

“Šāda tendence sākotnēji iezīmējās pandēmijas laikā, kad ierobežojumu dēļ bija grūti prognozēt, vai plānus izdosies realizēt. Tomēr dati rāda, ka paradums rezervēt automašīnu pēdējā brīdī ir saglabājies – cilvēki ir pieraduši pie elastības savā dzīvē un prasa to arī no pakalpojumu sniedzējiem,” stāsta “Avis" līzinga departamenta vadītāja Daina Kantāne.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Autonoma «Avis» pagarina līgumu ar «Mercedes Benz »

Aivars Mackevics [email protected], 10.12.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autonoma Avis pagarinājusi sadarbības līgumu ar autokoncernu Mercedes Benz vēl uz diviem gadiem. Avis nākošajos divos gados iegādāsies 13 000 jaunu Mercedes dažādu klašu automobiļus. Kopējā investīciju summa šajos automobiļos ir 400 miljoni eiro. Avots: VDR

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Dividenžu efekts uz ilgtermiņa ieguldījumu akcijās ienesīgumu

Ingus Grasis, SEB bankas Private Banking pārvaldes investīciju stratēģis, 08.12.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aplūkojot pēdējos ilgtermiņa akciju tirgus cenu indeksu grafikus, īpaši pēc šogad augustā un septembrī piedzīvotā straujā krituma, var viegli redzēt, ka akciju tirgus ir tādā pašā līmenī, kā tas bija 1997.gada vasarā. Tas nozīmē, ka akciju tirgus vērtība ir palikusi nemainīga pēdējos 14 gadus (skatīt 1.attēlu), ja par pamatu izmanto, piemēram, 600 Eiropas publisko akciju sabiedrību akciju cenu indeksu Stoxx 600.

Akciju tirgus šajā periodā ir bijis ne tikai ārkārtīgi svārstīgs, piedzīvojot divus lielus satricinājumus – interneta burbuļa pārplīšanu 2000.gadā un globālo finanšu krīzi 2008.gadā, bet arī nav spējis ieguldītājam nodrošināt kapitāla pieaugumu. Pirmā reakcija, aplūkojot grafiku, būtu jautāt, kādēļ vispār investēt akciju tirgū? Tomēr ir jāatceras, ka akciju tirgus kopējo ienesīgumu nodrošina ne tikai akciju cenu pieaugums, bet arī dividendes. Ilgtermiņā dividenžu ienesīgums var ievērojami ietekmēt investora peļņu no ieguldījumiem akcijās.

1.attēls. STOXX Europe 600 akciju tirgus indekss (STOXX Europe 600 price EUR)

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ģimenes ikdienas dzīve ir dažādu notikumu un veicamo darbu piepildīta – jāplāno darbi mājās, birojā un skolā; jāatceras par pārtikas iepirkšanu un idejām kārtējai maltītei; jārūpējas par ģimenes budžetu un brīvdienu plāniem u.tml. Mūsdienās šo aktivitāšu organizēšana vairs nav iedomājama bez ierīču un dažādu tehnoloģisko risinājumu izmantošanas, kuru darbībai nepieciešams stabils tīkla pārklājums un ātrs internets, ko 5G kvalitātē katram otrajam Latvijas iedzīvotājam piedāvā IKT pakalpojumu sniedzējs “Bite”. Kā cilvēki var izmantot “Bite” tīklu, organizējot ģimenes ikdienu?

Sakari un mobilais internets mūsu ikdienas pamatvajadzība. Šobrīd pieejamību “Bite” nākamās paaudzes tīklam nodrošina 1009 bāzes stacijas, taču līdz gada beigām paredzēts izbūvēt vēl 20 bāzes stacijas, tā turpinot kāpināt tīkla kapacitāti visos Latvijas reģionos. Jau šobrīd jaudīgais Bites 5G tīkls ir pieejams katram otrajam Latvijas iedzīvotājam.

Ikdienas saziņa ģimenēs, izmantojot drošības pulksteņus un telefonus

Komunikācijai ir izšķiroša nozīme ģimenes ikdienas dzīves organizēšanā, īpaši, ja ģimenē ir vairāk nekā viena atvase. Lai plānotu un saskaņotu ikdienas gaitas, mobilās ierīces un bērnu drošības pulksteņi, viedpulksteņi ir kļuvuši par neatņemamiem palīgiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Darbinieku izmaksas un algas ES (tabula)

, 17.01.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Db.lv piedā aplūkot starptautiskās kompānijas Deloitte pētījuma par darbinieku izmaksām un algām Eiropas Savienības valstīs. Viszemākās darbinieku izmaksas ir Polijā, savukārt viszemākās algas Ungārijā.

ValstsDarbinieka izmaksas kopumā (eiro)Darbinieka alga pēc nodokļiem (eiro)
Austrija32 42318 405
Beļģija49 25126 154
Kipra27 65822 236
Čehijas Republika12 8917 935
Dānija51 59330 098
Igaunija11 8077 067
Somija45 00224 028
Francija52 56727 835
Vācija51 61228 913
Grieķija12 4218 147
Ungārija10 9875 102
Īrija (Pre Budget)38 54132 066
Īrija (Post Budget)38 54132 406
Itālija26 12014 229
Latvija11 1686 503
Luksemburga48 69938 075
Malta14 35411 289
Nīderlande32 81920 507
Polija10 0215 880
Portugāle18 94513 084
Slovākija10 5125 988
Slovēnija17 88911 024
Spānija34 86120 995
Zviedrija45 52824 912
Lielbritānija38 88926 606

Komentāri

Pievienot komentāru
Atpūta

Ceļojuma pieredzes stāsts: Itālija ir kontrastu zeme

Armanda Vilcāne, 30.01.2019

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Itālija savā ziņā vienmēr ir bijis mans sapņu galamērķis, kas pārsteidz ne tikai ar fantastiskām dabas ainavām un kulināriju, bet arī ar dažādību. Mērojot vien dažus desmitus kilometru, iespējams baudīt gan modes un stila metropoles krāšņumu, gan klusas kalnu pilsētiņas burvību.

Uz Itāliju četru cilvēku sastāvā devāmies decembra sākumā. Aviobiļetes, kas tika iegādātas jau septembrī, vienam cilvēkam abos virzienos izmaksāja aptuveni 60 eiro - kādam biļeti paveicās nopirkt nedaudz lētāk, kādam - dārgāk, taču kopumā lidojuma izmaksas bija ļoti zemas. Izmantojot Ryanair piedāvāto iespēju, izvēlējāmies lidot uz Bergamo lidostu, kas atrodas aptuveni 50km attālumā no Milānas.

Jau sākotnēji sapratām, ka vēlamies Itāliju apceļot ar auto, tāpēc apmēram divas nedēļas pirms ceļojuma Rentalcars.com rezervējām automašīnu, kuru uzņēmums piedāvāja saņemt turpat Bergamo lidostā. Izvēloties pilno apdrošināšanu, auto noma sešām dienām izmaksāja 176 eiro. Tāpat tikām brīdināti, ka uz vietas būs nepieciešams iemaksāt 90 eiro lielu drošības naudu. Jāpiebilst, ka auto vadītājam, kurš vēl nav sasniedzis 26 gadu vecumu, šīs izmaksas, ņemot vērā auto nomu mājaslapās pieejamo informāciju, būs krietni dārgākas. Lai gan tieši pateicoties automašīnai, īsā laikā izdevās iepazīt Itāliju no tādām šķautnēm, kas, ceļojot citādi, iespējams, paliktu nepamanītas, nevar noliegt, ka auto esamība brīžiem sagādāja arī liekas galvassāpes. Pirmās raizes sākās jau tajā brīdī, kad Latvijā apjautām, ka Rentalcars.com šajā gadījumā darbojas tikai kā starpnieks un patiesais nomas pakalpojuma sniedzējs ir uzņēmums Budget, kura reitings atsevišķās interneta vietnēs bija noslīdējis pat zem vienas zvaigznes. Saprotot, ka rezervāciju atcelt nav iespējams un nauda jau ir samaksāta, atlika vien cerēt, ka viss būs labi. Nedaudz paskrienot uz priekšu, jāatzīst, ka tik gludi gan viss negāja - jau otrajā dienā mūsu mašīna stāvvietā tika apskādēta un daļa iemaksātās drošības naudas beigās netika atgriezta. Interesanti, ka pāris desmiti eiro tika ieturēti nevis par nelielo skādi, bet gan tāpēc, ka auto it kā atgriezts ar nepilnu bāku, kas gan gluži neatbilda taisnībai.

Komentāri

Pievienot komentāru