Citas ziņas

Autonoma «Avis» saglabā Eiropas līdera pozīcijas

Aivars Mackevics [email protected], 04.03.2003

Jaunākais izdevums

Autonoma Avis ar 1,2 miljardu eiro lielu apgrozījumu saglabā Eiropas līdera pozīcijas. Salīdzinājumā ar 2001. gadu apgrozījums ir samazinājies par 5,3% un peļņa pirms nodokliem ir samazinājusies par 15,2%, sasniedzot tikai 122 miljonus eiro. Avis tirgus daļa Eiropā ir palielinājusies no 15% uz 18%. Kopumā Avis pakalpojumi ir sastopami105 valstīs un to kopējais apgrozījums ir 2 miljardi eiro. Lielas cerības tiek liktas uz Ķīnas tirgu, kur Avis kā pirmā internacionālā autonoma ir nodibinājusi kopuzņēmumu (Joint Venture) šī perspektīvā tirgu sapkalpošanai. Automašīnu noslogojums ir uzlabojies par 1,5%, sasniedzot 68%. Avis kompānija ir “attīrījusi” savu piedāvājumu no nerentablajiem lētajiem pakalpojumiem, tirgojot tos zem Budget preču zīmes. Tā tika pagājušā gadā nopirkta par 38 miljoniem eiro, lai apkalpotu Eiropas tirgu. Avots: FVW

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Avis» sola ātrāku formalitāšu kārtošanu

Aivars Mackevics [email protected], 05.11.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas vadošais auto nomas uzņēmums Avis ir nolēmis no šī gada 1. decembra ieviest jaunu “check-in” sistēmu, proti, “Avis Rapid Return”. Vairāk kā 150 Eiropas lielākajās lidostās un Avis centrālajās stacijās auto nomas klienti līdz pat 2004. gada pirmā ceturkšņa beigām tiks iepazīstināti ar jauno “check-in” sistēmu, kura ļaus klientiem ievērojami ietaupīt laiku, kārtojot norēķinu formalitātes. Speciāli uzstādītajos “check-in” datoros auto nomas darbinieks un klienti kopīgi novietos automašīnu tieši stāvlaukumā. Klients dažu sekunžu laikā saņems izdrukātu atpakaļ nodošanas apliecību un rēķinu. Visa servisa procedūra ilgst līdz 90 sekundēm, kā arī klientam ir iespējams saņemt rēķinu, kas ir izdrukāts viņam saprotamā valodā. “Avis Rapid Return” pārbauda atpakaļ atgriezto automašīnu, tās nobraukto kilometru skaitu, degvielas daudzumu un radītos kaitējumus automašīnai. Klients līdz ar to varēs saņemt izsmeļošu un pārskatāmu rēķinu. Jāatzīmē, ka šī sistēma jau tika veiksmīgi izmēģināta Eiropas lielākajās lidostās – Londonā-Hītrovā, Frankfurtē un Lisabonā. Rezultātā Avis auto nomas uzņēmums ir saņēmis pozitīvas atsauksmes, kas apliecina, ka klients ir apmierināts ar vienkāršo, nekomplicēto “Avis Rapid Return” sistēmas darbību. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Avis» — labākais Vācijā

Aivars Mackevics [email protected], 17.09.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācu žurnāls “Computerbild” ir atzinis Avis autonomas mājas lapu Avis.de par labāko Vācijas autonomas uzņēmumu vidū. Pavisam tika salīdzinātas un testētas desmit Vācijas autonomas uzņēmumu mājas lapas. Avis uzņēmums sevi pārliecināja gandrīz visos svarīgākajos testa punktos, piemēram, piedāvājuma klāsts, cenas, serviss. Atšķirībā no dažiem lētajiem autonomas uzņēmumiem Avis nepieprasa no klientiem “apslēptās” izmaksas. Uzslavu Avis mājas lapa izpelnījās par pārskatāmo lapas izvietojumu un tās vienkāršo lietošanu, kā arī automašīnu raksturojumu, darbinieku laipnību un kompetenci. Avots: Eiropa.lv

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Avis» klientiem garantē personīgo datu aizsardzību

Aivars Mackevics [email protected], 20.12.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autonomas Avis interneta lapas Avis.com un AvisAgent.com saņēmušas TRUSTe Web Privacy zīmi, kas apliecina Avis klientu personisko datu aizsardzību. TRUSTe ir neatkarīga bezpeļņas organizācija, kas pārrauga klientu personas datu aizsardzību interneta darījumos. TRUSTe Web Privacy noteikumi paredz, ka klienti var pieprasīt firmām informāciju, par to, kādiem nolūkiem un kādā veidā tiks izmantoti personas dati. Avis pagaidām ir vienīgā autonoma, kas saņēmusi TRUSTe Web Privacy zīmi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Deklarācija par Ministru kabineta iecerēto darbību - Nacionālajai izaugsmei un vienotībai

Mēs esam vienojušies strādāt Latvijas nacionālajai vienotībai un izaugsmei. Veidot Latviju, kuras sabiedrība ir izglītota, vesela, pārtikusi un droša par nākotni. Nostiprināt Latviju kā nacionālu, eiropeisku un demokrātisku valsti, kuru raksturo laba pārvaldība, cilvēktiesību un pamatbrīvību ievērošana, tiesiskums un sociālais atbildīgums, kas ietver arī rūpes par cilvēkresursu atjaunošanu un tautas ataudzi.

Mūsu pienākums ir nostiprināt latviešu valodu, latvisko kultūrtelpu un nacionālo identitāti, vienlaikus esot tolerantiem un rūpējoties par visu Latvijā dzīvojošo tautību kultūras pienesumu, jo daudzveidība ir bagātība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Lielākie autonomas uzņēmumi solījuši EK nediskriminēt patērētājus atkarībā no viņu dzīves vietas

Žanete Hāka, 07.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākie autonomas pakalpojumu sniedzēji EUROPCAR, HERTZ un AVIS ir piekrituši nediskriminēt patērētājus, ļaujot viņiem piekļūt labākajiem cenu piedāvājumiem neatkarīgi no viņu dzīvesvietas valsts, informē Patērētāju tiesību aizsardzības centrs.

Pēc pavasarī nosūtītās Eiropas Komisijas vēstules, kurā izteiktas bažas, ka lielākie autonomas uzņēmumi diskriminē patērētājus atkarībā no viņu dzīves vietas, kā arī pēc publikācijas presē lielākie autonomas uzņēmumi EUROPCAR, HERTZ un AVIS uzsāka konstruktīvu dialogu ar Eiropas Komisiju. Uzņēmumi atkārtoti apstiprinājuši savu apņemšanos ievērot nediskriminācijas principu vienotajā ES tirgū un ir snieguši detalizētu paskaidrojumu par to cenu veidošanas politiku.

Lielākie autonomas uzņēmumi turpmāk apņēmušies neizmantot automātisku pārmaršrutēšanu pēc patērētāja IP adreses identifikācijas, neliegt patērētājiem pabeigt savu rezervēšanu tiešsaistē jebkurā Eiropas Savienības valstī, kurā tiek piedāvāta automašīnu noma. Patērētāji varēs brīvi meklēt labāko cenas piedāvājumu un diferencēt cenas piedāvājumu atkarībā no patērētāja dzīvesvietas tikai tādā gadījumā, ja atšķirību var pamatot ar objektīviem iemesliem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Avis» datorsistēmu modernizācijas projekts piedzīvo neveiksmi

Aivars Mackevics [email protected], 22.10.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nav īstenojusies auronomas uzņēmuma Avis iecere modernizēt kompānijas datorsistrēmu. Jaunā IT sistēma, kuras izstrādāšana un ieviešana autonomas kompānijai izmaksājusi 45 miljonus eiro, izrādījusies konkurēt nespējīga ar jau esošo, kas radīta pirms 30 gadiem. Pēc tam, kad Avis paziņojis par nederīgajai datorsistēmai izšķiestajiem 45 miljoniem eiro, kompānijas akciju cena kritusies par 9%. Avis cer tiesvedības ceļā atgūt daļu zaudētās naudas, bet vēl atsakās norādīt, kam būs jāuzņemas atbildība par zaudējumiem. Kompānijas vadība tomēr norāda, ka dažas jaunā projekta sadaļas ir bijušas veiksmīgas.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: MyAvis

Dinamiska un piepildīta dzīve mūsdienu apstākļos nav iedomājama bez uzticama auto. Kaut arī tradicionālais līzings joprojām ir populāra izvēle auto iegādei, pilna servisa līzingsmūsdienu svārstīgajos finanšu apstākļos var būt krietni vien izdevīgāka izvēle. Turpinājumā par to, kādi ir tā plusi.

AVIS pilna servisa līzings – atšķirības no ierastā līzinga

Kvalitatīvas un mūsdienīgas automašīnas cena nav zema, tāpēc ierasta izvēle ir automašīnu līzings – auto izpirkšana noteiktā laika posmā, ik mēnesi maksājot līzinga maksājumu, kā arī procentus. Līzinga perioda laikā tiek segta pilna automašīnas vērtība, pēc tā beigām klients kļūst par pilntiesīgu auto īpašnieku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Avis

Lai arī mūsdienu dzīvē automašīna ir neatņemama sastāvdaļa, jo sniedz pārvietošanas iespējas un brīvības sajūtu, tomēr tā var sastādīt arī nozīmīgu daļu no ikdienas izdevumiem. Kā pārvietoties ekonomiskāk un kā, ar mazām izmaiņām ikdienas braukšanas paradumos, radīt ievērojamas ietaupījumu iespējas, uzzini, lasot rakstu!

Auto, kas atbilst tavām vajadzībām

Ja ikdienā ar auto pārvietojas tikai viens cilvēks un netiek pārvadātas lielāku gabarītu mantas, izdevīgāk būs braukt ar nelielu pilsētas auto, kam ir ekonomisks degvielas patēriņš. Visai elastīgs variants ir tā saucamie pilsētas krosoveri, piemēram, Toyota Yaris Cross, kas noderēs piepilsētniekiem ar darbu pilsētā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajā pusē visās Baltijas valstīs pieaudzis pieprasījums pēc īstermiņa automašīnu nomas. Latvijā pieaugums sasniedzis 25%, salīdzinot ar iepriekšējā gada to pašu periodu, liecina automašīnu nomas un pilna servisa līzinga pakalpojumu sniedzēja "Avis" apkopotie dati.

Iedzīvotāji arvien biežāk veic rezervācijas pēdējā brīdī, un priekšroku dod tieši SUV jeb apvidus automašīnām.

Īstermiņa automašīnu nomas apjomu pieaugums liecina, ka iedzīvotāji arvien aktīvāk plāno ceļojumus. Turklāt nomas dienu pieaugums ir palielinājies par 28%, kas norāda uz to, ka cilvēki arvien vairāk dodas garākos izbraucienos. Interesanti, ka joprojām liela daļa cilvēku rezervācijas veikšanu atliek uz pēdējo brīdi. Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, sevišķi liels pieaugums vērojams rezervācijām, kas veiktas tikai vienu līdz septiņas dienas iepriekš.

“Šāda tendence sākotnēji iezīmējās pandēmijas laikā, kad ierobežojumu dēļ bija grūti prognozēt, vai plānus izdosies realizēt. Tomēr dati rāda, ka paradums rezervēt automašīnu pēdējā brīdī ir saglabājies – cilvēki ir pieraduši pie elastības savā dzīvē un prasa to arī no pakalpojumu sniedzējiem,” stāsta “Avis" līzinga departamenta vadītāja Daina Kantāne.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Autonoma« Avis Europe» pērk «Budget Europe»

Aivars Mackevics [email protected], 27.01.2003

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autonoma Avis Europe vēlas pārņemt autonomas Budget preču zīmes tiesības un licences biznesu Eiropā, tuvajos Austrumos un Āfrikā. Pašlaik tiek apspriesti pārņemšanas noteikumi, taču kopēja summa jau tagad tiek rēķināta ap 23.4 miljoniem ASV dolāru (neierēķinot Francijas biznesu). Februāra beigās darījumam jābūt noslēgtam. Budget koncentrēsies tieši uz klientiem, kuri automašīnas izvēlas taupīgai braukšanai. Avis Europe klontrolapkete pieder beļģu automašīnu importētājam Dletteren, taču ar licences līgumu ir tas piesaistīts Cendant koncernam. Pirms dažiem mēnešiem Cendant pārņēma Budget biznesu Ziemeļamerikā. Avots: www.fvw.de

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Autonoma «Avis» pagarina līgumu ar «Mercedes Benz »

Aivars Mackevics [email protected], 10.12.2002

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autonoma Avis pagarinājusi sadarbības līgumu ar autokoncernu Mercedes Benz vēl uz diviem gadiem. Avis nākošajos divos gados iegādāsies 13 000 jaunu Mercedes dažādu klašu automobiļus. Kopējā investīciju summa šajos automobiļos ir 400 miljoni eiro. Avots: VDR

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēdzies Pasaules motokrosa MX1 un MX2 čempionāta 2009. sezonas desmitais posms, kas vēsturē paliks ierakstīts kā pirmais šo prestižo sacensību posms, kas noticis Latvijā.

Pirmo Latvijas Grand Prix, kuru kopumā apmeklēja trīsdesmit divi tūkstoši skatītāju, atklāja Latvijas Republikas Valsts prezidents Valdis Zatlers, kā arī čempionāta organizatora, kompānijas Youthstream vadītājs Džusepe Luongo, FIM/CMS prezidents Volfgangs Serbs un Baltijas Kausa Fonda direktors Salvis Freimanis.

Abas sacensību dienās Ķeguma motocentrā Zelta Zirgs valdīja pozitīvs noskaņojums un gaisā virmoja īsts sacensību gars, jo pirmajā Latvijas Grand Prix piedalījās visi šobrīd pasaulē ātrākie MX1 un MX2 klašu motosportisti.

MX1 klase

Šīs klases čempionāta līderis, itālis Antonio Cairoli (Antonio Cairoli) no Yamaha Red Bull De Carli Team komandas arī Latvijā pierādīja, ka viņš ir viens no galvenajiem pretendentiem uz 2009. gada sezonas čempiona titulu, jo viņš abu braucienu summā izcīnīja Latvijas Grand Prix MX1 klasē un vēl vairāk palielināja savu pārsvaru čempionāta kopvērtējumā. Pirmajā finālbraucienā itālim gan neizdevās izcīnīt uzvaru, jo nieka 0.258 sekundes pirms viņa finišēja beļģis Klements Dezals (Clement Desalle) no LS Motors Honda, kuram šī bija pirmā MX1 uzvara karjerā. Trešo vietu pirmajā braucienā izcīnīja vācietis Maksimiliāns Nagls (Maximilian Nagl), lai gan tajā ilgu laiku turējās igauņu motosporta fanu elks Tanels Leoks. Igaunis savas pozīcijas zaudēja, viegli nokrizdams vienā no trases līkumiem. Pēc kritiena Leoks nespēja iedarbināt savu motociklu, kas viņam neļāva sasniegt finišu.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Mums ir tādi līderi, kādus esam pelnījuši

Katrīna Ošleja, Talentor Latvia direktore, LPVA valdes locekle, 21.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gatavojoties Baltijas līderu sammitam Big Business Day 2010, iepazinos ar šī pasākuma viešņas un meistarklases vadītājas Irinas Hakamadas jauno grāmatu «Success v boļšom gorode», kurā viņa runā par līdera iezīmēm, uzvedību un uzdevumiem. Vienlaicīgi lasīju arī Dalailamas grāmatu «Līdera ceļš». Šī tēma šobrīd ir ļoti aktuāla, ņemot vērā līderu – vadītāju lielo lomu krīzes pārvarēšanai un veiksmīgai uzņēmuma tālākai attīstībai. Nenoliedzama ir arī sabiedrības lielā vēlme redzēt spēcīgu līderi – nācijas glābēju.

Galu galā nonācu pie secinājuma: lai gan šie uzskati par līdera misiju un cienīgu uzvedību ir vispārināmi, tomēr starp rindām skaidri jaušams katrai kultūrai specifiskais līdera izpratnē. To apstiprina arī mana personiskā pieredze, strādājot ar starptautiskiem uzņēmumiem Latvijā. Viena no šo kompāniju problēmām ir jautājums par menedžmenta nacionalitāti – vai atsūtīt uz Latviju biznesa mītnes zemes vadītāju, varbūt labāk ņemt vietējo vadītāju, bet, iespējams, labākais būtu ņemt vietējo vadītāju, kurš mācījies un kādu laiku strādājis starptautiskā vidē. Ne vienmēr starptautiskais menedžments spēj saprasties ar vietējiem darbiniekiem tieši kultūras atšķirību dēļ.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Kā ātrāk nonākt vadošos amatos?

Aiga Ārste – Avotiņa, personāla atlases uzņēmuma “Amrop” vadošā partnere, 29.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nonākšana vadošos amatos Latvijā ir viena no mītiem un aizspriedumiem apvītākajām tēmām, domājot par līderību un profesionālās izaugsmes ceļu. Stereotipi un realitāte ir tik atšķirīga, ka nolēmu apkopot savus novērojumus par to, kāds ir ātrākais ceļš, lai nonāktu kārotajā vadības līmeņa pozīcijā.

Viens no izplatītākajiem priekšstatiem par drošu ceļu uz karjeras virsotnēm ir aptuveni šāds – nepieciešams absolvēt prestižu biznesa vadības programmu, tad jāuzsāk darbs lielā, stabilā, labi zināmā uzņēmumā un lēnām, pacietīgi, bez lieliem satricinājumiem jāvirzās augšup pa karjeras kāpnēm. Nenoliedzami, laba izglītība ir pareizais atspēriena punkts karjeras izaugsmei. Tomēr tā nav katapulta uz vadītāja krēslu. Arī vieta lielā, stabilā korporācijā vēl negarantēs, ka pēc pāris pacietīga darba gadiem būs iespēja darboties augstākajā vadības līmenī.

Mūsu pieredze augstākā līmeņa vadītāju atlasē rāda, ka straujākais ceļš uz tā dēvētajām C Suite pozīcijām ir, pieņemot izaicinājumus, kas no malas var šķist nepievilcīgi un pat riskanti. Piemēram, ja esi nodaļas vadītājs lielā uzņēmumā, pārej uz tās pašas nozares mazāku uzņēmumu kā vadītājs un palīdzi uzņēmumam "izķepuroties" no zaudējumiem, sakārto problemātisku uzņēmumu vai sāc attīstīt biznesu jaunā tirgū. Tā būs iespēja parādīt, ko patiešām spēj, un tādējādi tapt pamanītam plašākā mērogā. Vadītāja potenciālu iespējams atraisīt, uzsākot savu uzņēmumu vai mainot darbības jomu. Vārdu sakot – pašam radot izdevību sava līdera potenciāla atraisīšanai un pārbaudot to.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Visbiežāk saglabā čekus par sadzīves tehniku (tabula)

Madara Laicāne, Valdis Vikmanis, 08.10.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Interneta aptaujā (WAPI), ko pēc Galactico pasūtījuma veica pētījumu centrs SKDS, izvaicājot 1000 Latvijā iedzīvotājus vecumā no 15 – 64 gadiem, skaidroja vai iedzīvotāji zina, kādi dokumenti ir nepieciešami, lai gadījumos, kad nopirktā prece nav kvalitatīva, to divu gadu laikā varētu apmainīt.

Tikai 16% iedzīvotāju zināja, ka dokuments, kas ir pierādījums par to, ka noticis pirkums pie konkrētā pārdevēja, ir kases čeks un ka ar to ir pietiekami, lai nekvalitatīvo preci apmainītu. 75% aptaujāto domā, ka bez pirkuma čeka ir nepieciešams uzradīt garantijas dokumentu, bet 6% domā, ka pietiek, ja var pārdevējam uzrādīt garantijas dokumentu. 3% aptaujāto nezināja, kādi dokumenti nepieciešami, lai nekvalitatīvo preci apmainītu.

Aptauja parādīja, ka iedzīvotāji nesaglabā visus čekus par pirkumiem, kurus ir veikuši. Visbiežāk ilgāk kā gadu tiek glabāti čeki par sadzīves tehniku, precēm mājoklim un apģērbiem un apaviem. Visretāk iedzīvotāji saglabā čekus par bērnu precēm, rotaļlietām, grāmatām, kancelejas precēm. 4% aptaujāto vispār nesaglabā pirkumu čekus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Rīgā atklāj trūkumus īpašuma nodokļa atvieglojumu saņemšanā

Žanete Hāka, 28.01.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liela daļa Rīgas namīpašnieku, kuriem pieder kultūrvēsturiskās ēkas Rīgas vēsturiskajā centrā, nav informēti par nekustamā īpašuma nodokļa (NĪN) atvieglojumu saņemšanas iespējām, liecina Rīgas domes jaunākais pētījums, kas tika veikts sadarbībā ar PwC.

Lai gan kultūrvēsturisko ēku īpašnieki ir apmierināti un atbalsta pašreizējo pieeju nodokļu atvieglojumu piemērošanā, PwC eksperti ir secinājuši, ka Rīgas domei ir jāveicina šo atvieglojumu izmantošana, tādējādi veicinot namīpašumu un Rīgas vēsturiskā centra saglabāšanu.

Īpaša uzmanība jāpievērš specifiskiem informētības pasākumiem gan par nodokļu atvieglojumiem, gan par kultūrvēsturisko ēku saglabāšanas iespējām un nozīmību.

PwC speciālisti ir secinājuši, ka, lai arī šobrīd nodokļu atvieglojumi tiek piešķirti tikai uz vienu gadu, efektīvāks risinājums būtu to piešķiršana uz trīs līdz pieciem gadiem, jo tādejādi palielinātos plānotās naudas plūsmas stabilitāte ēku īpašniekiem ilgākā laika periodā, un ēku atjaunošanas darbus būtu iespējams plānot ilgtermiņā. Pēc PwC ekspertu domām, lietderīgāka būtu arī nodokļu atvieglojumu piešķiršana avansā ar noteiktu termiņu, kura laikā jāveic ēkas uzlabojumi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Baltkom būs Lattelecom jāmaksā 77 tūkst. Ls par nenorēķināšanos par numura saglabāšanas pakalpojumu, Db informē Lattelecom pārstāve Līga Bite. Administratīvā rajona tiesa ir noraidījusi Baltkom sūdzību par Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) lēmumu, ar kuru komisija noteica, ka Lattelecom tarifi par numuru saglabāšanu ir tuvināti izmaksām.

Tādējādi SPRK lēmums ir atstāts spēkā. «Minētais atkārtoti apliecina to, ka Baltkom beidzot vajadzētu uzņemties pildīt saistības par numuru saglabāšanas pakalpojuma apmaksu,» DB skaidro L. Bite.

Viņa atgādina, ka Baltkom jau ilgstoši izvairās no līguma noslēgšanas ar Lattelecom par numuru saglabāšanas pakalpojumu un ir vienīgais telekomunikāciju uzņēmums, kas ilgstoši nenorēķinās ar Lattelecom par šo pakalpojumu.

Līdzšinējie tiesas lēmumi apstiprinājuši, ka Baltkom par numuru pārvietošanu ir jāmaksā un, ka Lattelecom noteiktā maksa ir pamatota, atzīmē L. Bite. Pēc Lattelecom prasības kopš 2009. gada marta Baltkom kontiem uzlikts arests parāda apjomā, kas pārsniedz 70 tūkst. Ls.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Centrālās vēlēšanu komisijas statistika liecina, ka starp Rīgas domes deputātu kandidātiem atrodams arī liels skaits dažādu uzņēmumu pārstāvju.

Tā vēlēšanās startē gan valdes priekšsēdētāji, gan valdes locekļi, gan direktori, gan citi augstākā līmeņa uzņēmumu darbinieki.

Lūdzām daļai no viņiem sniegt atbildes uz diviem jautājumiem:

1. Vai šis ir Jūsu pirmais starts politikā?

2. Kādēļ izlēmāt iet politikā? Kāda ir Jūsu motivācija un kādi ir plāni?

(Partijas sakārtotas secībā, kādā tās atrodamas cvk.lv)

Atbildes:

- Politisko partiju apvienība Saskaņas Centrs, Partija Gods kalpot Rīgai

Deņiss Jeļizarovs, dzimšanas gads: 1981, dzīves vieta: Rīga, tautība: nav norādīta

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgas centrā velosipēdists izšauj uz kādu automašīnas vadītāju

Lelde Petrāne, 11.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien, 9.jūlija naktī, Rīgas pašvaldības policijas Centra pārvaldes darbinieki Krišjāņa Barona ielā pamanīja spilgtu gaismu, kas atgādināja signālraķetes šāvienu. Lai noskaidrotu gaismas izcelsmi, apsekota notikuma teritorija un pamanītas vairākas personas, kuras satvērušas kādu vīrieti, pastāstīja Rīgas pašvaldības policijas pārstāve Lāsma Zemene.

Personai rokās bija šaujamierocim līdzīgs priekšmets. Policijas darbinieki pieskrēja pie bruņotā vīrieša, neitralizēja viņu un atņēma ieroci. Jautājot personai, lai izskaidro savu rīcību, vīrietis paskaidroja, ka braucis ar velosipēdu un pamanījis, ka aiz viņa brauc automašīna, no kuras vairāki jaunieši skaļi kliedz. Vīrietis uzskatījis, ka viņam uzbrūk un izšāvis signālraķeti. Pārrunu laikā, konstatēts, ka no vīrieša jūtama spēcīga alkohola smaka. Persona atzinās, ka pirms tam lietojusi alkoholiskos dzērienus. Notikuma vietā sastapts arī automašīnas vadītājs, kurš pastāstīja, ka braucis aiz velosipēda vadītāja, kurš pēkšņi nokāpis no sava velosipēda, izvilcis ieroci, notēmējis uz viņu un izšāvis. Viens no notikušā aculieciniekiem, cenšoties izvairīties no šāviena, nokritis un savainojis elkoni.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

AVIS prasīs 200 tūkstoš latu kompensāciju no prezidentes biroja

Artis Kalveits, 15.11.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto nomas AVIS pārstāvniecība Latvijā SIA Ideal Services iesniegusi prasību administratīvajā rajona tiesā par zaudējumu kompensāciju 200 tūkst. Ls apmērā no Latvijas Valsts Prezidenta kancelejas (LVPK). Db jau rakstīja (10.11.): ka Ideal Services uzskata, ka LVPK noslēgtie līgumi ar auto nomas konkursa uzvarētājiem — SIA Domenikss, SIA Īle un Herbsts un Saeimas autobāzi — uzskatāmi par pretlikumīgiem, jo tie noslēgti priekšlaicīgi, neskatoties uz Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) aizliegumu tos slēgt. Turklāt, konkursa uzvarētāju piedāvājums LVPK izmaksās par 3336.24 Ls diennaktī vairāk nekā AVIS piedāvājums, kurš netika izskatīts, pamatojot to ar neatbilstību konkursa nolikumam. Ideal Services direktors Artūrs Zantmans stāsta, ka kompensācija aprēķināta, ņemot vērā to, ka līgumi ar uzvarētājiem tiek slēgti uz četriem gadiem, paredzot ik gadu auto nomai tērēt 50 tūkst. Ls. Pārbaudi par auto nomas konkursu turpina veikt arī KNAB.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vecuma ierobežojumi auto nomā – kāpēc tos nosaka?

Daina Kantāne, AVIS pilna servisa līzinga departamenta vadītāja, 29.08.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Agrāk nomas auto lielākoties izmantoja uzņēmumi un tūristi, jo sabiedrībā bija iesakņojusies pārliecība, ka automašīnai obligāti ir jābūt īpašumā. Patlaban koplietošanas un nomas automašīnu izmantošana kļuvusi par modernu un ikdienišķu pārvietošanās veidu. Tomēr nomas auto lietošanas nosacījumi nav vienoti ne Latvijā, ne pasaulē. Iznomātājiem, kam nākas saskarties ar vecuma ierobežojumiem, var rasties jautājums – kurš un kāpēc tos nosaka?

Ierobežojumu mērķis – paaugstināt drošību

Lielākoties ierobežojumus ietekmē vietējā tirgus apstākļi, likumdošana un tos nosaka arī paši pakalpojumu sniedzēji. Turklāt nosacījumi var atšķirties pat tad, ja izmanto viena un tā paša uzņēmuma pakalpojumus dažādās valstīs. Stingrāki ierobežojumi tiek piemēroti mikroautobusiem un luksus klases automašīnām. Tomēr jāapzinās, ka galvenais mērķis jebkuriem ierobežojumiem ir paaugstināt satiksmes drošību, un nosacījumi tiek veidoti, balstoties uz vietējā tirgus datiem.

Latvijas likumdošana paredz, ka transportlīdzekļa vadītāja apliecību B kategorijā var iegūt no 18 gadu vecuma, kā arī obligāts nosacījums ir veselības pārbaude. Likumdošanā nav noteikti konkrēti maksimālā vecuma sliekšņi automobiļu vadīšanai. Tomēr dati liecina, ka tieši autobraucēji vecuma grupā no 18 līdz 24 gadiem visbiežāk pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus un veic riskantus manevrus*, kas palielina iespēju iekļūt negadījumā. Līdz ar to Latvijā auto nomā lielāka uzmanība tiek pievērsta tieši minimālajam nevis maksimālajam vecuma ierobežojumam. Piemēram, daļa auto koplietošanas un nomas uzņēmumu Latvijā noteikuši, ka minimālais vecums automašīnu izmantošanai ir 21 gads. Savukārt citi lūdz uzrādīt autovadītāja apliecību, kas ir spēkā vismaz divus gadus, vai nosaka katrai automašīnu klasei atšķirīgus ierobežojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Avis Budget par 500 miljoniem iegādājas pasaulē lielāko auto koplietošanas uzņēmumu

Lelde Petrāne, 02.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālā mērogā strādājošais automašīnu nomas uzņēmums Avis Budget piekritis iegādāties Zipcar, pasaulē lielāko auto koplietošanas uzņēmumu, maksājot 500 miljonus ASV dolāru, ziņo BBC.

Auto nomas gigants tādējādi ieiet strauji augošajā auto koplietošanas tirgū, kura vērtība ASV esot 400 miljoni ASV dolāru.

Zipcar ir 760 000 biedru, kuri maksā par automašīnu izmantošanu.

Avis par vienu Zipcar akciju šķiras no 12,25 ASV dolāriem, kas ir gandrīz par 50 procentiem lielāka summa nekā akciju tirdzniecības cena 2012. gada beigās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Uzņēmumi savu autoparku pilnībā atjauno vidēji ik pēc 3 līdz 4 gadiem

Žanete Hāka, 22.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidējais termiņš, uz kādu uzņēmumi Latvijā izvēlas lietot transportlīdzekļus pilna servisa autolīzingā, ir 3-4 gadi, liecina AVIS Budget Group Latvia dati.

Līzinga perioda beigās visbiežāk uzņēmēji izvēlas citus jaunus auto līzingā, tādējādi atkal pilnībā atjaunojot autoparku.

Pieprasījums pēc pilna servisa autolīzinga Latvijas uzņēmumu vidū pēdējo trīs gadu laikā pieaudzis par 20%.

Pēckrīzes stagnācijas periods ir beidzies – uzņēmumi vēlas atjaunotus autoparkus un arvien biežāk dod priekšroku pilna servisa pakalpojumiem. Pēdējo gadu laikā pieaudzis to uzņēmumu skaits, kas izvēlas pilna servisa autolīzingu. Tūlīt pēc krīzes daudzi bija spiesti no tā atteikties, jo viens no virzieniem, kurā izdevumi lielākoties tika optimizēti, bija autoparks. Uzņēmēji meklēja citus risinājumus – vieni atteicās no autoparka uzturēšanas vispār, citi ierobežoja izdevumus, cik vien iespējams. Savukārt pēdējos gados uzņēmēji atkal sāk novērtēt savu laiku un ieguldījumus, kas nepieciešami, lai uzturētu autoparkus pašu spēkiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Nīderlandes kompānija DAF Trucks sasniegusi vēsturiski lielāko tirgus daļu, uzņēmumam kļūstot par otru lielāko kravas automašīnu zīmolu Eiropā. Uzņēmums būtiski stiprinājis savas pozīcijas arī Baltijas valstīs. Pērn kravas automašīnu ražotājs DAF, kura ražotne atrodas Eindhovenā, nosvinēja 90 gadu jubileju.

Panākumus gūt palīdzējis arī Centrako – oficiālais DAF pārstāvis Lietuvā un Latvijā. Centrako piedāvā visu nepieciešamo kravas automašīnām un piekabēm, pārdod jaunas un lietotas kravas automašīnas, nodrošina garantijas un pēcgarantijas servisu, kā arī, pateicoties veiksmīgai sadarbībai ar DAF rūpnīcas servisu, piedāvā gan jaunas, gan lietotas oriģinālās rezerves daļas. Tieši Centrako ieguva Zelta balvu 2019 par kravas automašīnu pārdošanas sasniegumiem.

Līderu izvēle

2019. gada pirmajos mēnešos DAF zīmols līdz ar Volvo un Scania stiprinājis savas pozīcijas Latvijas tirgus līderu trijniekā. 2018. gadā Latvijas kravu pārvadātāji papildināja savus autoparkus ar 346 DAF XF 480 FT kravas automašīnām ar pilnu masu, sākot no 16 tonnām, tādējādi zīmola tirgus daļu palielinot līdz 19%.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mātes kompānijas uzticība īstenojas vēsturiski lielākajās investīcijās Volvo attīstībā un inovācijā, un ražošanas repatriācija uz Zviedriju notiek paralēli biznesa globalizācijai. Volvo Cars Group Eiropas, Tuvo Austrumu un Āfrikas reģiona importētāju vadītājs Hesus Fernandezs de Mesa (Jesus Fernandez de Mesa) sarunā ar db.lv arī droši apgalvo, ka autonomā braukšana ir netālā nākotnē.

Kā interpretēt Volvo atjaunoto autosalonu Rīgā – kā izplešanos, nostiprināšanos?

Mums gadiem ilgi Baltijā ir ļoti labi partneri, un šis mums ir tāds kā otrais medusmēnesis, jo Volvo patlaban visās darbības jomās investē tādā apjomā, kā nekad iepriekš. Bez nopietnas partnerības konkrētos tirgos tas nebūtu jēdzīgi un nenotiktu. Tas, ka šāda atjaunošanās Baltijā notiek, norāda uz to, ka mūsu partneri šeit ir ārkārtīgi labi sapratuši mūsu vēsti, un šīs investīcijas tiek liktas lietā.

Jāuzsver, ka tās nav investīcijas vienkārši fasādē. Jaunās telpas ir ļoti skaistas, tomēr lieliskākais ir iekšā, un tā ir klientu apkalpošana un klientu pieredze. Tas nozīmē personalizētās apkalpošanas (Volvo Personal Service jeb VPS) iedzīvināšanu arī Latvijā.

Komentāri

Pievienot komentāru