Jaunākais izdevums

Pārvadātāji varētu taupīt līdzekļus, turpmāk nebraucot iekšā autoostās, kas savukārt radītu haosu un pašvaldību izdevumu palielināšanos, piektdien vēsta laikraksts Dienas bizness.

Sakarā ar valdības pieņemto lēmumu par papildu 50 milj. Ls 2011. gada budžeta konsolidāciju, kas pārvadātājiem varētu nozīmēt dotāciju samazinājumu vēl par 3 milj. Ls, pārvadātāji ir gatavi radikāliem soļiem.

«Kaut kādu brīdi mēs iekšienē savas izmaksas saspiežam, bet valsts mums visu laiku atkārto, ka jāsaspiež vēl. Mums iekšējo resursu praktiski vairāk nav. Līdz ar to vienīgais, kā mēs varam kļūt vēl lētāki - līdzīgi kā lētās aviosabiedrības varam atteikties no autoostu pakalpojumiem,» laikrakstam sacīja Norma-A (Ecolines) prezidents Andris Podgornijs. Pretējā gadījumā esot jāsamazina reisi. «Ja valsts jau trešo gadu pēc kārtas pasaka, ka naudas dotācijām nav, sanāks tā, ka reisu paliks tik maz, ka no tiem autoostām tāpat agri vai vēlu nebūs nekādas jēgas,» uzskata A. Podgornijs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Patlaban diskusiju krustugunīs nonācis likumprojekts Grozījumi Autopārvadājumu likumā, kas varētu mainīt autoostu pakalpojumu apmaksas kārtību. Pašvaldības uztraucas par jauniem pienākumiem bez nepieciešamā finansējuma, otrdien raksta laikraksts Diena.

Būtisks grozījumu mērķis, uz ko norāda gan pašvaldību, gan pasažieru pārvadātāju pārstāvji, ir vēlme ietaupīt naudu, tomēr par to, kā šo mērķi sasniegt, vienprātības valsts amatpersonu, pasažieru pārvadātāju un autoostu pārstāvju vidū nav. Savukārt Latvijas Pašvaldību savienība (LPS) pauž bažas, ka iecerētie grozījumi radīs papildizdevumus tieši pašvaldībām, kuras pēc valsts gribas, bet bez papildu finansējuma saņemšanas būs spiestas būtiski iesaistīties autoostu pakalpojumu apmaksā. Turklāt strīdos par to, kurš un cik daudz par autoostu pakalpojumiem maksās, jautājums par pasažieru komfortu palicis otrajā plānā, lai gan tieši pasažieru skaita saglabāšana un pat palielināšana nepieciešama gan pārvadātājiem un autoostām, gan netieši arī valstij un pašvaldībām. Jāpiebilst, ka reģionālajos vietējās nozīmes un starppilsētu nozīmes maršrutos ar regulāras satiksmes autobusiem pārvadāto pasažieru skaits šā gada pirmajā pusgadā, salīdzinot ar atbilstošo periodu pērn, samazinājās, norāda Centrālā statistikas pārvalde.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Valsts cer ietaupīt pusotru miljonu latu uz autoostu rēķina

Egons Mudulis, 12.01.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoostu monopola likvidēšana un klasificēšana samazinās pasažieru pārvadātāju izdevumus par aptuveni 1,5 milj. Ls, norāda Satiksmes ministrijas (SM) sauszemes transporta departamenta direktors Andris Lubāns.

Turpmāk pasažieri apdzīvotās vietās reģionālajos starppilsētu un vietējās nozīmes maršrutos varēs iekāpt un izkāpt ne tikai autoostā (AO), bet arī pieturvietās ārpus autoostas, ja vien pašvaldība piekritīs tās ierādīt. Rezultātā par 300 tūkstošiem Ls samazinātos nepieciešamie līdzekļi pārvadātāju zaudējumu kompensēšanai, kuri rodas, maksājot par iebraukšanu AO. Tas tādēļ, ka līdz ar iespējamo konkurenci arī pašām autoostām var nākties samazināt iebraukšanas maksu.

Regulāro maršrutu pasažieru pārvadātāji par iebraukšanu 35 Latvijas autoostās gadā kopā samaksā līdz trīs milj. Ls, norāda A. Lubāns. Valsts dotāciju veidā kompensē pārvadātājiem radušos zaudējumus, tādējādi šķērssubsīdiju veidā nauda nonāk AO, kuru cenas mēdz būt uzskrūvētas, norāda nozares eksperti. Taču problēmas ir ne tikai ar nepamatoti augstajām cenām, bet arī ar to, ka autoostas, kurās pārvadātāji spiesti iebraukt, neatrodas tiešā, loģiskā maršruta vidū, norāda ATD valdes priekšsēdētājs Normunds Narvaišs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Jaunākais Apple viedtālrunis iPhone 4S klajā nācis, sabiedrībā viešot dalītas jūtas. Kamēr paši uzticīgākie Apple fani joprojām ir sajūsmā par visu, ar ko ASV tehnoloģiju gigants nāk klajā, citi ir vīlušies ar Apple jaunāko veikumu.

Arī pēc vairāku ekspertu domām, iPhone 4S nav tas, ko sabiedrība gaidīja pēc vairākām ASV tehnoloģiju kompānijas jauno produktu prezentācijām, kas ikreiz mēdza satricināt pasauli.

Visticamāk, Apple izdosies pārdot miljoniem iPhone 4S, ņemot vērā, ka tā priekštecis ceturkšņa laikā pārdots 20 miljonos eksemplāru, tomēr, salīdzinot ar iepriekšējiem iPhone, kas pārsnieguši viens otra pārdošanas rekordus, jaunākais Apple viedtālrunis varētu būt pirmā melnā avs iPhone ģimenē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pārvadātāji varētu taupīt līdzekļus, turpmāk nebraucot iekšā autoostās, kas savukārt radītu haosu un pašvaldību izdevumu palielināšanos.

Hipiji atgriežas

Ar optimismu sejā autoražotāji tradicionāli devušies uz Ženēvu, lai rādītu savus sasniegumus.

Aviācija

Lidosta gatava būvēt

Šovasar lidostā Rīga pasažieru pieaugums varētu sasniegt 350 tūkstošus.

Bankas

Par Komercbanku asociācijas vadītāju virzīs Bičevski

Komercbanku asociācijas vadītāja amatā virzīs Finanšu ministrijas (FM) valsts sekretāru Mārtiņu Bičevski.

Pasaulē

Eiro bāzes procentu likmes varētu kāpt

ECB ziņo par gatavību cīņai ar inflāciju un iespējamu eiro likmes palielināšanu jau aprīlī.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz iebildumiem, valdība tomēr virza tālāk zaļās enerģijas likumu, otrdien informē laikraksts Dienas bizness.

Saņemot iebildumus teju no visām atjaunojamo energoresursu asociācijām, jaunais Atjaunojamo energoresursu likums tomēr tiek virzīts skatīšanai jau 15. februāra valdības sēdē, tā lēma Ministru kabineta komiteja.

Uzklausot regulatora iebildumus par to, ka šo likumu nav iespējams skatīt atrauti no Elektroenerģijas tirgus likuma, kam jānosaka neatkarīga elektroenerģijas pārvades operatora izveide un darbība, jo tieši uz operatora pleciem turpmāk gulsies pienākums atjaunojamo enerģiju iepirkt no ražotājiem, MK nolēma, ka 15. februārī abi šie likumi tiks skatīti kopā. Tā kā likums vēl jāskata arī Saeimā, tiek pieļauts, ka tas piedzīvos vēl daudzas pārmaiņas, krustojoties dažādām biznesa interesēm. Taču, tā kā likums tiks skatīts kopā ar Elektroenerģijas tirgus likumu un, iespējams, arī Biodegvielu likumu, izskan viedokļi, ka tik apjomīgā likumu paketē kā dūmu aizsegā tiks mēģināts «dzīt cauri» visdažādākās lietas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Mazumtirdzniecība

Šo Ziemassvētku topa rotaļlietas - iPad atdarinājums un interaktīvi roboti

Lelde Petrāne, 02.11.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ziemassvētku sezona rotaļlietu nozarei ir izšķirošs laiks, jo vecāki, izliekoties par Ziemassvētku vecīti, steidz piepildīt savu bērnu sapņus.

Šogad daudzi rotaļlietu ražotāji, lai iegūtu klientus, turas pie jau izmēģinātām lietām, kam piešķirts kāds «svaigums».

CNBC izveidojis šajā Ziemassvētku sezonā Amerikā pieprasītāko rotaļlietu sarakstu. Ņemot vērā iepriekšējo gadu pieredzi, var pieņemt, ka vismaz daļa no šīm rotaļlietām būs iekļuvusi arī Latvijā dzīvojošo bērnu vēstulēs Ziemassvētku vecītim.

My Keepon

Ražotājs: Wow! Stuff

Cena: 50 ASV dolāri

Vecums: 6 gadi līdz 11 gadi

Mazs mikrofons, kas iebūvēts My Keepon, ļauj tam dzirdēt mūziku, ko īpašnieks atskaņo, vai ritmus un atbildēt. Tā reaģē arī uz piesitieniem, saspiešanu un kutināšanu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ar mērķi ierobežot inflāciju eirozonā Eiropas Centrālā banka (ECB) vakar nolēma palielināt bāzes procentu likmi, kas nosaka Euribor likmju izmaiņas, par 0,25 procentu punktiem, līdz 1,25%.

Tā kā šāds iznākums jau nosacīti ticis gaidīts un līdz ar to ierēķināts, piemēram, kredītu gadījumā visvairāk izmantotajās trīs, sešu un arī 12 mēnešu Euribor likmēs, jaunus tūlītējus pārsteigumus vairs neviens tā īsti negaida. Tomēr banku eksperti pieļauj, ka šis bijis vien pirmais solis tālākam likmju kāpumam, ja inflācija eirozonā turpinās pieaugt.

Valsts naudas trūkumu kompensē ar Eiropas miljoniem

LLU par ES naudu būvēs veterinārmedicīnas klīniku, tā rektors J. Skujāns.

Tekstils

Lauma Fabrics: realizācijas apjomi pieaug

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Saeima 2019.gada 23.janvārī ar 61 balsi apstiprināja jauno valdības sastāvu.

Ministru prezidents Krišjānis Kariņš.

Kariņš dzimis 1964.gadā ASV, precējies un ir četru bērnu tēvs.

Kariņam ir augstākā izglītība - 1988.gadā viņš beidzis Pensilvānijas Universitāti ASV, iegūstot humanitāro zinātņu bakalaura grādu ar specialitāti lingvistikā. 1996.gadā viņš absolvējis Pensilvānijas Universitāti, kļūstot par filozofijas doktoru ar specialitāti lingvistikā.

Kariņš nekandidēja 13.Saeimas vēlēšanās. Tomēr pēc diviem neveiksmīgiem mēģinājumiem uzticēt veidot valdību Jaunās konservatīvās partijas līderim Jānim Bordānam un partijas «KPV.LV» premjera amata kandidātam Aldim Gobzemam, Valsts prezidents Raimonds Vējonis jaunā Ministru kabineta veidošanu uzticēja partiju apvienības «Jaunā Vienotība» virzītajam premjera amata kandidātam Kariņam.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaulē jau izskanējis, ka par vienu no labākajām darbavietām atzīts interneta milzis Google, kas darbiniekus vilina ar savu netradicionāli iekārtotajiem birojiem un pievilcīgajiem darba nosacījumiem. Taču Google uz papēžiem min arī sociālais portāls Facebook, kura galvenais birojs ir ne mazāk neordinārs.

GOOGLE

Google saviem darbiniekiem piedāvā pilnībā apmaksātus atvaļinājumus: pirmajā darba gadā 15 dienas, otrajā – 20 dienas un, sākot ar sesto darba gadu, 25 dienas gadā, kā arī 12 apmaksātas svētku brīvdienas.

Google visiem saviem darbiniekiem piedāvā pilnībā apmaksātu bērna kopšanas atvaļinājumu trīs mēnešu garumā, kā arī vēl papildus 6 nedēļas, ja darbinieks kompānijā strādā vairāk nekā gadu.

Visi Google darbinieki pēc nepieciešamības var saņemt neierobežotus apmaksātu slimības atvaļinājumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Šodien laikrakstā

Antonovs: ar airBaltic viss būs labi

Ieva Mārtiņa, 27.06.2011

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Es zinu, kas grib nopirkt airBaltic, kas grib šajā kompānijā investēt naudu tādā vai citā ceļā. Es šos cilvēkus zinu ļoti labi. Attiecīgi viss, ko varu teikt: biļetes varat pirkt droši un lidot. Zinu noteikti, ka airBaltic darbs neapstāsies. Protams, jāpatur prātā, ka vēl ir citi, kas grib iegādāties airBaltic,» intervijā laikrakstam Dienas bizness saka Krievijas izcelsmes miljardieris Vladimirs Antonovs.

Vaicāts, vai tagad būtu jāpārdod valstij piederošās akcijas, Antonovs stāsta: «Tas viss ir atkarīgs ne tikai no valsts vai Satiksmes ministrijas pozīcijas, mums ir daudz uzraugi, piemēram, SVF, Pasaules banka. Tomēr kopumā laikam tagad pārdot nevajadzētu, jo vienkārši nebūs dārgi. Vajag izstrādāt tādu modeli, lai valsts varētu nopelnīt.»

Uz laikraksta jautājumu: «Baltijas aviācijas sistēmām (BAS) ir pirmpirkuma tiesības uz valstij piederošām airBaltic akcijām. Ja BAS izmanto šīs tiesības, vai, piemēram, Snoras banka vai Krājbanka dos vēl kredītu BAS valsts akciju izpirkšanai?» Antonovs atbildējis: «Mums ir tāda formula kā «value at risk», līdz ar to no mums pietiek. Nē, mēs esam sasnieguši tos rāmjus, līdz kuriem uzskatām, ka bankas var investēt. Ja jautā, vai mēs gribam pirkt airBaltic akcijas kā grupa, tad teiktu, ka es nezinu. Pirmkārt, mums tāds piedāvājums nav bijis un, otrkārt, tas būtu vēl jāapspriež iekšienē, direktoru padomē. Plus tādā gadījumā kļūstam saistīti, kas mums nav vajadzīgs. Tādā gadījumā mums jārefinansē kredīts, ko var izdarīt, bet krīzē jau esam pārņēmuši tik daudz saimniecības, ka rīt pārvērsties «aviatoros» vēl negribam. Mums ir ar ko nodarboties.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Gan Satiksmes ministrs Uldis Augulis, gan airBaltic vadītājs Bertolds Fliks uzskata, ka par airBaltic un lidostas Rīga finansiālajām domstarpībām abām pusēm vēl ir iespējams vienoties līdz tiesai šās vasaras vidū.

Augulis pauda atzinību par to, ka lidosta Rīga Arņa Luhses vadībā ir iemācījusies sēsties ar airBaltic pie sarunu galda, nevis tikai strīdēties. Neesot pieļaujams, ka konfliktē divas valsts kompānijas. DB jau rakstīja, ka pašreizējās airBaltic prasības apmērs pret lidostu ir pārsniedzis 23 milj. Ls sakarā ar aviokompānijai atceltajām apjoma atlaidēm, kuras turpinot saņemt Īrijas zemo cenu kompānija Ryanair. Savukārt airBaltic ir parādā par lidostas Rīga pakalpojumiem 7-8 milj. Ls. Pagaidām gan netika minēts tas, kādā formā šīs savstarpējās pretenzijas varētu tikt atrisinātas - samaksājot vismaz daļu no parāda, atsakoties no prasības vai kā citādi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Elektrības ražošanai no Latvijas zaļā zelta ambiciozi plāni, bet realizācija apšaubāma, pirmdien ziņo laikraksts Dienas bizness.

Šodien valdības komiteja sāk vētīt ilgi gaidīto Atjaunojamo energoresursu likumu.

Par teju vai galveno atjaunojamo energoresursu, ar kuru Latvijai līdz 2020. gadam jāsasniedz 40% zaļās enerģijas īpatsvara mērķis, noteikta biomasa. Skatoties uz Ekonomikas ministrijas izsniegto kvotu daudzumu biomasas elektrostacijām - 2010. gada 1. janvāri to bija 30- varētu domāt, ka Latvija atbilstoši ilustrācijā izmantotajai kartei, ir teju vai nosēta ar biomasas stacijām vai tiks nosēta, vēlākais, pēc gada.

Tomēr realitātē ir uzbūvētas tikai dažas stacijas, un eksperti lielas izmaiņas šajā jomā neparedz.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ulmaņa gatves telpiskās attīstības koncepcija piedāvā Ulmaņa gatvi kā «zaļo upi», aktualizē problēmu par abu «krastu» savienošanu, pirmdien vēsta laikraksts Dienas bizness.

Lai vide attīstītos veiksmīgāk, lai teritorija patiešām būtu viena no Rīgas vārtiem, pēc Rīgas pilsētas arhitekta biroja pasūtījuma, uzvarot konkursā, arhitektu birojs SIA Grupa 93 izstrādājis Kārļa Ulmaņa gatves telpiskās attīstības koncepciju. Nule tās pirmā redakcija parādīta un skaidrota pilsētas arhitekta kolēģijas sēdē.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

«Latvijas finanšu politika šobrīd ļoti lielā mērā atgādina situāciju, kad tiek steigšus ielekts tramvajā, pat nepaskatoties, kāds ir tā numurs,» intervijā laikrakstam Dienas bizness saka Latvijas Zinātņu akadēmijas prezidents Juris Ekmanis. Viņš arī norāda, ka šobrīd «iztur tas, kurš šiverējas».

«Man nav skaidrs, kāpēc netiek veidoti alternatīvie budžeta projekti, lai tos varētu nolikt uz galda un izvēlēties labāko. Pie mums notiek tā - kaut ko uztaisa, tad sāk bļaut, ka vairs nav laika, jo ir jau decembris, un pieņem, ļaujot priekšlikumu iesniegšanu veikt vienu dienu. Tajā pašā laikā man nav zināmi valdības pasūtīti pētījumi zinātniekiem par to, kāds būs, piemēram, 2013. gada valsts budžets, nu vismaz lielos makroekonomiskos jēdzienos. Mums tiek paziņots, ka nav laika un jālec iekšā tramvajā, bet tiek aizmirsts paskatīties, kāds ir tā numurs,» stāsta Ekmanis (attēlā).

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvija ir vienīgā no Baltijas valstīm, kur 2011. gadā pieaug nodokļu slogs, Igaunijā tas paliek nemainīgs, bet Lietuvā ir samazināta PVN likme tūrismam.

Grib uzgrūst operatoriem

Valstiski pareizi būtu strādāt pie elektrisko tīklu sakārtošanas, uzsver Tele2 vadītājs Valdis Vancovičs, nevis uzlikt par pienākumu mobilo sakaru operatoriem torņos nodrošināt elektrības padevi.

Enerģētika

Eesti Energia nopērk kompāniju

Igaunijas enerģētikas kompānija Eesti Energia iegādājusies 90% SIA Valkas bioenerģijas kompānija daļas.

Rakurss

Mikroblogotāju sirdis grib iekarot

Par arvien lielāku apgrūtinājumu sociālo tīklu lietotājiem kļūst spameri jeb mēstuļu izsūtītāji.

Investors

Pārejas tirgi aizvien pievilcīgi

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumi pēdējo piecu gadu laikā mainījušies – izvēloties veikalu, priekšroku dodam ērtībai, bet pārtikas izvēlē skatāmies, ne tikai uz cenu, bet arī uz kvalitāti.

Kad «treknie» gadi Latvijā beidzās, pārtikas mazumtirgotāji bija vieni no pirmajiem, kas izjuta sekas – pircējiem vairs nebija svarīgi, kāda zīmola veikalā iepirkties, jo visu noteica cena. Veikalu tīkls IKI un pētījumu aģentūra Data Serviss izpētījuši pircēju uzvedību un atklājies, ka Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vērtības pēdējo piecu gadu laikā ir mainījušās. Pētījumā apkopoti dati par pircēju paradumiem laikā no 2006. līdz 2011. gadam, kad katru gadu aptaujāja 1500 iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 74 gadiem. Secināts, ka veikalos vairāk iepērkas sievietes (53%), nevis vīrieši (47%), kā arī 46% pircēju ir precēti. Lielākajai daļai pircēju ir vidējā speciālā (30%) vai augstākā izglītība (24%), un viņi strādā algotu darbu (51%). 25% savus ienākumus vērtē kā vidējus – uz vienu ģimenes locekli 111 līdz 150 lati, kamēr 23% saka, ka ģimenes vidējie ienākumi ir augsti, jo uz vienu ģimenes locekli tie sasniedz 201 līdz 250 latus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoostu jautājumā saduras valsts, pārvadātāju un īpašnieku pretrunīgās intereses.

Pēc iespējas mazākas dotācijas, pēc iespējas mazāka maksa un pēc iespējas lielāki ieņēmumi – tādas ir trīs iesaistīto pušu, neskaitot pašvaldības (nosaka autoostu izvietojumu un skaitu), dažādās vēlmes, kuras ar jaunu sparu uzvirmo diskusijās par Satiksmes ministrijas (SM) virzīto Ministru kabineta (MK) projektu Autoostu noteikumi. To izstrādi paredz pērnā gada septembrī Saeimas pieņemtie grozījumi Autopārvadājumu likumā. Tie savukārt paredz, ka valdība nosaka autoostu reģistrācijas, pārreģistrācijas, reģistrācijas apturēšanas un anulēšanas, kā arī autoostu darbības uzraudzības kārtību; autoostu kategorijas un obligāti sniedzamos pakalpojumus; kā arī kārtību, kādā no valsts budžeta finansē autoostu sniegtos pakalpojumus. Savukārt valsts SIA Autotransporta direkcija (ATD) reģistrē, aptur vai anulē autoostas reģistrāciju. Autoostu noteikumiem bija jābūt izdotiem līdz šā gada 30. jūnijam, taču, visticamāk, topošais normatīvais akts pilnā mērā stāsies spēkā vien 2021. gada sākumā, lēš ATD valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš. Taču autoostu reģistrāciju direkcija plāno pārņemt no SM jau no nākamā gada marta.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

airBaltic pasažierus uz Baltijas pilsētām bez maksas vedīs Liepājas autobusu parks

Gunta Kursiša, 21.02.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

A/s Liepājas autobusu parks un a/s Air Baltic Corporation noslēdzis sadarbības līgumu, kas paredz nodrošināt autobusu pārvadājumu pakalpojumus airBaltic pasažieriem, kuri lido uz un no starptautiskās lidostas Rīga.

Autobusi savienos lidostu ar autoostām tādās Latvijas pilsētās kā Valmiera, Jēkabpils, Jelgava un Daugavpils, Tartu Igaunijā un Šauļiem Lietuvā. Autobusi brauks pēc grafika, kas izveidots atbilstoši airBaltic reisu ielidošanas un izlidošanas laikiem.

Līgums noslēgts no šī gada 1. marta līdz šī gada 31. decembrim, un tā plānotais apgrozījums ir 400 tūkstoši eiro.

Liepājas autobusu parka pārstāvji informējuši, ka uzņēmums šim mērķim ir iegādājies vienu 2013. gada izlaiduma Mercedes-Benz Tourismo autobusu par 216 tūkstošiem eiro.

Db.lv jau ziņoja, ka airBaltic no šā gada 1. marta sāks pasažieru pārvadājumus ar autobusu, lai savienotu Rīgu ar reģionu pilsētām Latvijā, Igaunijā un Lietuvā. airBaltic pasažieriem šis pakalpojums būs bezmaksas. Autobusi savienos lidostu ar autoostām tādās Latvijas pilsētās kā Valmiera, Jēkabpils, Jelgava un Daugavpils, Tartu Igaunijā un Šauļiem Lietuvā. Autobusi brauks pēc grafika, kas izveidots atbilstoši airBaltic reisu ielidošanas un izlidošanas laikiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Uzņēmēji uzskata, ka var samazināt valsts nodevas, kuras jāmaksā par obligātajiem sludinājumiem laikrak­stā Latvijas Vēstnesis, ceturtdien informē laikraksts Dienas bizness.

Tādu priekšlikumu pauda Uzņēmumu reģistra Konsultatīvās padomes nozaru eksperti. «Tā ir politiska izšķiršanās, taču šobrīd var iztikt bez šādas publikācijas laikrakstā Latvijas Vēstnesis, jo pietiktu ar publikāciju - sludinājumu, piemēram, Uzņēmumu reģistra mājaslapā,» secina komerctiesību eksperts Aivars Lošmanis. Viņaprāt, Latvijai ir jāseko Igaunijas piemēram un jāatsakās no šādām publikācijām vispār. Savukārt Tiesībsarga biroja pārstāvis Arvīds Dravnieks norādīja, ka uzņēmēji ar savām obligāto sludinājumu nodevām finansē valsts oficiālo normatīvu - likumu, noteikumu un rīkojumu - publicēšanu, kas būtībā ir šķērssubsīdija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Divas nedēļas pēc publikācijas par stāvēšanas aizliegumu Garciemā laikraksta Dienas bizness redakcija saņēmusi priecīgu uzņēmēja Māra Simanoviča vēstuli, ka vismaz pagaidām lēmums par pilnīgu aizliegumu novietot automašīnas Garciemā vairs nav spēkā.

Turklāt «Garciemā tiek masveidā veidotas stāvvietas un nedēļas laikā sola, ka tās jau būšot pieejamas pludmales viesiem», raksta M. Simanovičs.

Saskaņā ar Carnikavas novada pašvaldības nolikumu domes Attīstības, labiekārtošanas un komunālo jautājumu komiteja dod priekšlikumus un sniedz atzinumus par satiksmes organizāciju novadā. Par konkrēto zīmi šāda atzinuma nav. Tātad saskaņā ar Administratīvā procesa likumu pašvaldību saistošie noteikumi ir ārējs normatīvs akts un jebkādi pašvaldības vai tās struktūru iekšējie akti nevar būt par pamatu saistošo noteikumu neievērošanai. Šī iemesla dēļ iedzīvotāji apstrīdējuši ceļa zīmes uzstādīšanu un uzskata, ka, pieņemot lēmumu, pašvaldības iestādes nav ievērojušas tiesību normas un pašu izdotos administratīvos aktus, tādēļ ceļa zīme ir jānoņem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Ja tu neesi draudzīgā pulciņā ar politiķiem, naudu sportam piesaistīt nav iespējams, atzīst kādreiz slavenais sportists, viens no basketbola kluba VEF Rīga dibinātājiem un īpašniekiem Valdis Valters. Šobrīd saistībā ar sportu viņš esot vairs tikai menedžeris savai mazmeitai, kura jau 10 gadus trenējās tenisā.

«Es aizeju tad, kad vairs neredzu, ko es konkrētajā vietā vēl varu izdarīt,» iemeslus skaidro Latvijas basketbola leģenda. Sarunā ar LD viņš skaidri pasaka – Latvijā sports nav bizness. «Vienīgā vieta, kur ar sportu var nopelnīt, ir Amerika. Tur viss ir sakārtots ar dažām līgām, translācijas tiesībām televīzijām un atribūtikas pārdošanu tā, ka var pelnīt. Protams, tagad krīzes laikā arī tur ir problēmas, un viņiem uz tām ir jāreaģē, samazinot izdevumus, bet vienalga – tas ir bizness.»

Valstsvīri cer, ka Latvija iekļūs uzņēmējdarbībai labvēlīgāko valstu divdesmitniekā, taču biznesam ar to nepietiek: uzņēmēji vēlas strādāt pirmā desmitnieka valstī. Latvijai jāveicina eksports un jāpiesaista investīcijas, jāatbalsta eksportējošie uzņēmumi un lielos investorus jāvilina ar atlaižu un īpašo nosacījumu ēsmu. To, vai jau ieviestie stimulējošie pasākumi ir pietiekami, rādīs tikai laiks. Bet situāciju krasi uzlabot var arī pavisam vienkāršas izmaiņas – birokrātijas samazināšana un procedūru paātrināšana, kur kaimiņvalstis nereti mums ir soli priekšā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Divi miljoni iedzīvotāju 2030. gadā Latvijā būs vairs tikai sapņa līmenī

Roberts Ķīlis, sociālantropologs, 21.12.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

http://db.lv/uploads/ck/images/Clipboard01(361).jpg

Cilvēku skaits, lielās mirstības un mazās dzimstības dēļ, samazinās daudzās Eiropas valstīs. Savukārt Latvijā šim fktoram klāt nāk vēl kāda problēma – migrācija. No minētajiem 19 tūkstošiem cilvēku, aptuveni astoņi tūkstoši no Latvijas ir vienkārši aizbraukuši, turklāt šis process vēl nebūt nav apstājies. Jāatzīst, ka arī nākotnē šajā jomā diemžēl nav gaidāma labāka situācija. Paredzams, ka uz 2030. gadu divi miljoni Latvijas iedzīvotāju būs vairs tikai mūsu sapnis – reālais skaits būs mazāks, jo liela daļa būs aizbraukuši uz citām valstīm.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pērn dibinātā Liepājas speciālās ekonomiskās zonas (LSEZ) SIA GI Termināls pārkrāvusi pirmos tūkstošus tonnu lejamkravu un plāno attīstību, ceturtdien vēsta laikraksts Dienas bizness.

Īpašnieki sola trīs gadu laikā rekonstruēt naftas produktu pārkraušanas un uzglabāšanas bāzi un sakārtot ostas piestātni,

palielinot kravu apjomus līdz 12 tūkstošiem tonnu mēnesī.

GI Termināls specializējies minerāleļļu jeb bāzes eļļu pārkraušanā. Tās ir nelielu apjomu tranzītkravas, ko pa dzelzceļu ieved Latvijā no Krievijas un citām bijušajām padomju bloka valstīm, bet no Liepājas ostas tās tālāk ceļo uz Ziemeļeiropu, Vidusjūras reģionu, Tuvajiem Austrumiem, Rietumāfriku, Latīņameriku, ASV, Indiju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai gan nu jau mirušās Tapeks impērijas līdzīpašnieks un vadītājs Vilnis Priedītis bieži saskaras ar negatīvu attieksmi, viņš šodien kaļ jaunus plānus, trešdien vēsta laikraksts Dienas bizness.

Intervijā laikrakstam uzņēmējs atzīst, ka pārdzīvot būvmateriālu tirdzniecības biznesa bankrotu bijis grūti, bet vienlaikus tas palīdzējis daudz ko iemācīties, novērtēt un saprast.

Komentāri

Pievienot komentāru