Ceļu maksas ieviešana būs vēl viens papildu slogs, kas gremdēs krīzes nomocīto kravu autopārvadājumu nozari, ko šobrīd postā dzen izmaksu pieaugums.
Valdība atbalstījusi Satiksmes ministrijas sagatavotos likuma Par autoceļiem grozījumus, kas paredz šādas ceļu maksas ieviešanu no nākamā gada 1. janvāra, tā dodot zaļo gaismu eirovinješu ieviešanai Latvijā. Transportlīdzekļu īpašniekiem turpmāk būs jāmaksā par valsts galveno autoceļu lietošanu ar kravas transportlīdzekļiem vai to sastāviem, kuru pilna masa pārsniedz 12 t.
Krīzes priekšvakars
Ārvalstu pārvadātājiem tā dēvētās eirovinjetes maksātu 11 eiro dienā, bet vietējiem autopārvadātājiem, kas veic kravas pārvadājumus Latvijas teritorijā, eirovinjete izmaksātu aptuveni 400 eiro gadā. eirovinjetes ieviešanas iniciatori aprēķinājuši, ka ceļu maksas ieviešana valsts budžetu ik gadu papildinātu par aptuveni 11.9 milj. Ls, šie līdzekļi, kā apgalvo Satiksmes ministrija, tiktu novirzīti bezmaksas stāvlaukumu uzturēšanai Latvijas - Krievijas pierobežā, kā arī ceļu uzturēšanai. Tiesa, uzņēmēju - konkrēti kravu autopārvadātāju vidū optimisma ir daudz mazāk nekā Satiksmes ministrijas ierēdņiem un valdībai kopumā. Lai arī 2009. gadā šādas nodevas - eirovinjetes plānotā cena gadā nav ļoti liela, tomēr tas tiek vērtēts kā kārtējais piliens šīs jomas konkurētspējas samazināšanai. Turklāt kravu autopārvadātājiem jau tāpat neesot tik daudz «tauku», lai bez tarifu palielināšanas varētu sekmīgi strādāt, nemaz nerunājot par tālāko attīstību. Daļa transporta nozares uzņēmumu norāda: šobrīd tirgū vērojamas krīzes pazīmes, bet vienlaikus ir pieņemts lēmums par eirovinješu jeb autoceļu lietošanas maksas ieviešanu Latvijā. Šobrīd esot visnepiemērotākais laiks autoceļu lietošanas maksas ieviešanai Latvijā. Tādējādi valdības «dāvana» tikai spiedīs vēl vairāk paaugstināt kravu pārvadājumu pakalpojumu cenu - inflācija -, kas atsauksies uz gala produkta cenu, ja ne, tad šis slogs uz saviem pleciem būs jāiznes vai nu kravas īpašniekam - nosūtītājam, vai arī pārvadātājam. «Leiši maksu par ceļu ieviesa laikā, kad tirgus gāja augšup. Viņi varēja pielāgoties situācijai. Man tagad jārēķinās ar lielām papildu izmaksām no nākamā gada, brīdī, kad tirgus būs pilnīgā «dimbā». Atliek vienīgi noskatīties, kā viss aizies bezdibenī,» norāda kādas autopārvadājumu kompānijas īpašnieks, kurš nevēlējās publicēt savu vārdu avīzē.