Satiksmes ministrija (SM) daļēji apmierinājusi autopārvadātāju prasības, tādēļ nozares pārstāvji atcēluši plānoto protesta akciju norisi.

Latvijas Neatkarīgo Mežizstrādātāju Asociācija (LNMA) un Latvijas autopārvadātāju nacionālā asociācija (LANA) iepriekš aicināja atlikt autoceļu nodevas likuma stāšanos spēkā līdz 2016. gada 1. janvārim jeb līdz brīdim, kad autoceļu fonda programmai ik gadu tiks novirzīti ne mazāk kā 100% no iekasētā transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un ne mazāk kā 50% no degvielas akcīzes nodokļa. Gadījumā, ja iekšzemes pārvadājumu nozares viedoklis konstruktīvā dialogā ar atbildīgajām valsts institūcijām netiks ņemts vērā, asociācija pauda gatavību organizēt «vērienīgas protesta akcijas», iesaistot uzņēmēju rīcībā esošos kravas transportlīdzekļus, līdzīgi, kā tas ir darīts jau iepriekš.

Pēc asociācijas draudiem SM aicināja LNMA un LANA pārstāvjus uz tikšanos, kuras laikā skaidroja turpmāko gadu plānus autoceļu fonda programmas finansēšanā, kā arī aicināja autopārvadātāju pārstāvjus neorganizēt protesta akcijas, kas būtu vērstas pret Eiro vinjetes ieviešanu.

SM informēja par plānoto autoceļu fonda programmas līdzekļu papildinājumu 21,7 miljonu latu apmērā, kas tiktu piešķirts kā papildus finansējums jau 2014.gadā paredzētajiem 80 miljoniem latu. Turpmākajos gados plānots būtisks autoceļu fonda programmas budžeta papildinājums, piešķirot papildu 33 miljonus latu 2015. gadā, bet 2016. gadā - papildu 46 miljonus latu.

Tāpat autoceļu lietošanas nodevas jeb Eiro Vinjetes administrēšanu un tirdzniecību veiks izmantojot elektronisku sistēmu, nevis, kā tas ir Lietuvā, kur transporta līdzekļu īpašnieki un autovadītāji veic samaksu par ceļu lietošanu, iegādājoties speciālās uzlīmes - vinjetes, degvielas uzpildes stacijās, robežšėērsošanas punktos un citās speciāli apzīmētās tirdzniecības vietās.

Autopārvadātāju pārstāvju skatījumā šāds SM solījums vismaz daļēji apmierina 29. augusta vēstulē prasīto finansējuma palielināšanu Latvijas autoceļu atjaunošanai un uzturēšanai.

«Ir svarīgi, lai SM pildītu savus solījumus ne tikai attiecībā uz 2014. gada budžetu, bet arī turpmāk. Lai arī Latvijas galvenie autoceļi par Eiropas fondu naudu ir savesti daudzmaz lietojamā stāvoklī, tomēr vietējas nozīmes un reģionālo autoceļu stāvoklis ir kritisks. Šo autoceļu saglābšanai steidzami nepieciešams ieguldīt ievērojamus valsts budžeta līdzekļus. Tieši tāpēc, rakstot vēstuli atbildīgajām institūcijām, LNMA pamatuzstādījums bija un ir arī šobrīd - transportlīdzekļa ekspluatācijas un degvielas akcīzes nodokļu novirzīšana atbilstoši to iekasēšanas mērķim, un tikai gadījumā, ja valdība atsakās sakārtot esošo nodokļu sistēmu, pieprasīt jaunā nodokļa - Eiro Vinjetes ieviešanas atlikšanu,» pauda LNMA valdes priekšsēdētājs Gints Priekulis.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra