Jaunākais izdevums

Autoražotāji General Motors Corp., Ford Motor Co., DaimlerChrysler AG and Honda Motor Co. apvienojušies cīņai pret materiāliem, kuru ražošanā izmantots vergu darbaspēks, ziņo Bloomberg.

Pasaules otrais lielākais automašīnu ražotājs Toyota Motor Co. nolēmis nepievienoties akcijai, jo uzskata, ka pret šo problēmu var cīnīties pašu spēkiem, sacījis autoražotāja pārstāvis Victors Vanovs.

Gandrīz visi ASV autoražotāji, ieskaitot divus pasaulē lielākos - GM un Toyota - izmanto materiālus, kurus ražo vergu darbaspēks Brazīlijā.

Tagad autoražotāji nolēmuši rīkot izglītojošas lekcijas rūpnīcās, kā arī piegāžu kompānijās, lai stāstītu par cilvēktiesībām. Lekcijas organizēs autoražotāju asociācija un organizācija Sociāli atbildīgs bizness. Tomēr jāpiebilst, ka šīm akcijām, kuras varētu sākties nākamgad, budžets vēl nav piešķirts.

Toyota jau saņēmusi kritiku par tās atteikšanos pievienoties kopējiem autoražotāju centieniem. Neraugoties uz izteiktajiem brīdinājumiem, ka tādējādi Toyota grauj savu tēlu, tās pārstāvis V. Vanovs norādījis, ka kompānija piekrīt izvirzītajiem principiem, bet tā ir izvēlējusies savus piegādātājus izglītot pati.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

ASV autoražotāji zaudējuši mājas tirgū

, 02.08.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV autoražotāji cietuši sakāvi savā mājas tirgū - pirmo reizi ārvalstu autoražotāji ieņēmuši vairāk nekā pusi ASV autotirgus, ziņo AFP.

General Motors, Ford un Chrysler jūlijā kopā ieņēma 48,1% automašīnu tirgus. Savukārt Āzijas autoražotāji turpina savu uzvaras gājienu - Honda jūlijā ir apdzinusi Chrysler un Toyota palielināja savu pārsvaru pār Ford kā lielākais autoražotājs.

Āzijas autoražotāji jūlijā kopā ieņēmuši 44,6% ASV tirgus, un Eiropas autoražotāji ieņēma 7,3% tirgus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Pētījums: auto nozarē samazinās entuziasms par elektromobiļiem

Lelde Petrāne, 21.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Iepriekšējos gados vērojamais elektromobiļu entuziasms ir samazinājies, un autoražotāji šobrīd lielāku uzmanību velta degvielas patēriņa optimizācijai iekšdedzes dzinējos, investīciju turpināšanai gāzes transporta līdzekļos un elektrotīkla uzlādes (plug-in) hibrīdauto, liecina starptautiskās biznesa konsultāciju kompānijas KPMG veiktais ikgadējais autouzņēmumu vadošo darbinieku viedokļu pētījums Global Automotive Executive Survey 2013.

Armine Movsisjana, SIA KPMG Baltics Transporta un loģistikas sektora vadītāja un uzņēmuma partnere Latvijā, norāda: «Mainīgie uzskati par hibrīdauto, elektrotīkla uzlādes hibrīdauto, ūdeņraža un ar akumulatoru darbināmiem transportlīdzekļiem norāda uz to, ka joprojām nav skaidrs, kura no šīm tehnoloģijām būs dominējoša. Īstermiņā atsevišķi autovadītāji, visticamāk, dos priekšroku hibrīdtransportlīdzekļiem, savukārt autoparki varētu izvēlēties elektriskos transportlīdzekļus. Tomēr, šķiet, ka tikai ar elektroenerģiju darbināmi transporta līdzekļi negūs virsroku vismaz tuvāko desmit gadu laikā.»

«Atbilstoši Latvijas Vides politikas pamatnostādnēm 2009. - 2015. gadam elektromobiļu skaitam attiecībā pret jaunu reģistrēto transportlīdzekļu skaitu Latvijā ir jāsasniedz 1%. 2012. gadā šis rādītājs netika izpildīts (CSDD dati liecina, ka līdz 2013. gada 1. janvārim Latvijā bija reģistrēti tikai 12 transportlīdzekļi ar elektrības dzinēju un 1 transportlīdzeklis ar elektrības un benzīna dzinēju). Ja Latvija vēlas veicināt elektrisko transportlīdzekļu attīstību, tad tuvākajos gados mums kopā ar daudzām citām valstīm būs jārisina liela skaita elektromobiļu uzlādes infrastruktūras jautājums. Kamēr nebūs atbilstošas infrastruktūras, elektormobiļu tirgus daļas izaugsmes iespējas būs visai ierobežotas,» akcentē A. Movsisjana.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaules biržas

Korejas un Indijas autoražotāju pārdošanas apjomi traucas augšup

Jānis Šķupelis, 01.11.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vairums Dienvidkorejas un Indijas autoražotāju oktobrī paziņojuši par ievērojamu tirdzniecības apjomu pieaugumu, tikmēr, piemēram, Japānā, autoražotājiem iet grūti, raksta Reuters.

Tā, piemēram, Hyundai Motors un Kia Motors paziņojuši, ka oktobrī to pārdošanas apjomi salīdzinājumā ar attiecīgo periodu pērn palielinājušies par attiecīgi 10,4% un 29%. Kopumā tas tikai apstiprina pieņēmumu, ka Dienvidkorejas autoražotājiem iet labi un tie turpinās ziņot par saimnieciskas darbības rezultātiem, kas pārspēj prognozes. «Pašlaik lietas nevar būt labākas arī Korejas autoražotāju akcijām. No tiem salīdzinot ar Japānas autoražotājiem tiek gaidīta austāka peļņa, turklāt to akciju novērtējumi ir zemāki,» norāda Macquarie Securities analītiķi.

Arī Indijas autoražotāji nevarētu sūdzēties. Valsts lielākie atoražotāji Maruti Suzuki, Tata Motors un Mahindra & Mahindra's pārdošanas apjomi oktobrī pieauguši par attiecīgi 39%, 21% un 34%. Kopumā Indijas autoražotāji (Society of Indian Automobile Manufacturers) paredz, ka automobiļu rūpniecība līdz fiskālā gada beigām (kas noslēdzas martā) augs par 18 līdz 20%.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

ASV valdība varētu virzīt GM un Chrysler maksātnespēju

, 09.02.2009

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV valdība varētu piespiest autoražotājus General Motors Corp. un Chrysler LLC pasludināt maksātnespēju, lai tādējādi nodrošinātos par 17.4 miljardu ASV dolāru aizdevumu atdošanu.

Autoražotāji gan uzsver, ka šāds solis tos iznīcinātu. Šobrīd autoražotāji ir parādā virknei ASV un pasaules finanšu institūciju (piem. Citigroup Inc., JPMorgan Chase & Co. un Goldman Sachs Group Inc.), bet ASV valdības parāds ir «pašā rindas aizmugurē». Ja ASV valdībai neizdošoties panākt, ka tās parāds kļūst par vienu no prioritātēm, tā varētu spert radikālos soļus. ASV valdība jau esot nolīgusi juristu biroju, kuram šis jautājums ir jāatrisina. Ja ASV valdība finansēs bankrota procedūru, tad tā automātiski kļūs par galveno debitoru.

Šobrīd abi autoražotāji strādā pie savas izmaksu samazināšanas programmas: tiem līdz 17. februārim jāizstrādā plāns, kā uzņēmumi grasās atmaksāt savus parādus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas automašīnu ražotāji sākuši kritizēt Eiropas Komisijas (EK) ideju ieviest jaunu likumdošanas aktu, lai piespriestu autoražotājus samazināt oglekļa dioksīda (CO2) emisijas, ziņo eubusiness.com. Šādi EK centieni skaidrojami ar brīvprātīgās emisiju samazināšanas sistēmas līdzšinējām neveiksmēm.

Eiropas Autoražotāju asociācija izplatījusi paziņojumu, ka tā stingri noraida šādu ideju, turklāt tā jūtas aizvainota par EK norādi, ka autoražotāji nerespektē CO2 emisiju samazināšanas apņemšanos.

Jau vairākus mēnešus Komisija ir izteikusi draudus ieviest jaunu tiesību aktu, ja autražotāji nepildīs apņemšanos samazināt emisiju apjomu līdz 140 miligramiem uz kilometru (mg/km) līdz 2008.gadam un 120mg/km līdz 2012.gadam.

Vienlaikus autoražotāji atzīst, ka CO2 emisiju samazināšanas tempi kopumā ir palēninājušies, tācu šāda tendence esot skaidrojama ar patērētāju pieprasījumu pēc lielākiem un drošākiem spēkratiem. Līdz ar to autoražotāji aicinājuši CO2 emisiju samazināšanas apņemšanos skatīt kontekstā ar tirgus tendencēm un ekonomiskajiem apstākļiem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lai arī eirozonas finansiālais vājums nekur nav pazudis un recesija gremdē pat finansiāli spēcīgās Eiropas valstis, turklāt arī globālā ekonomika kopumā ir pakļauta dažādiem riskiem atsevišķi autoražotāji turpina piedzīvot akciju cenu izaugsmi.

Tas gan pamatā attiecināms uz mūsdienu Eiropas industriālās revolūcijas turpinātājas – Vācijas – autoražotājiem, kuri saviem akcionāriem vadoties no biržas kursu pārmaiņām audzējuši ieguldījuma vērtību pat par ceturtdaļu. Ar šādu sniegumu var lepoties Latvijā daudzu iecienītais autoražotājs BMW, kurš šo gadu biržā sācis ar jauna akciju cenas vēsturiskā maksimuma sasniegšanu, 2. janvārī akcijas cenai sasniedzot 76,16 eiro. Ienesīguma ziņā faktiski līdzvērtīgs sniegums ir arī Volkswagen akcijām, kuru cena pakāpusies par 25 – 26%.

Tādējādi Vācijas autoražotāji ir kļuvuši par vienu no pēdējā mēneša topa investīcijām, ievērojami apsteidzot pat pasaules biržas indeksu vidū pozitīvi izceļamo Vācijas akciju tirgus indeksu DAX, kura vērtība pēdējo triju mēnešu laikā ir pieaugusi par samērā solīdiem sešiem procentiem. Salīdzinājumam – ASV plašā tirgus indeks Standard & Poor's 500 šajā laika periodā spējis pieaugt vien aptuveni par 1,8%. Tomēr šis vācu uzņēmumu investīciju brīnums vēl nav attiecināms uz visiem pasaules autoražotājiem, tāpēc investējot šajā tautsaimniecības segmentā ir jāpiemēro ļoti selektīva pieeja.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autoražotāji Saab Automobile un Bayerische Motoren Werke AG (BMW) vienojušies, ka Zviedrijas autoražotājs Saab varēs izmantot BMW ražotos dzinējus, atsaucoties uz neoficiāla informācijas avota sniegto informāciju, ziņo Bloomberg.

Saab sākotnēji pirkšot BMW dzinējus 9-3 modelim, kuru plānots izlaist 2012.gada beigās, sacījis informācijas avots, kas nav vēlējies atklāt savu vārdu, kamēr līgums starp abiem autoražotājiem vēl nav parakstīts. Abi autoražotāji līgumu plānojot parakstīt un par to oficiāli paziņot 29.septembrī Zviedrijā.

Gan Saab runasvīrs Džo Olivers, gan BMW pārstāvis Frenks Vjenstrots atteikušies sniegt jebkādus komentārus šajā sakarā.

Kā stāstījis informācijas avots, autoražotāji patlaban arī pārrunā iespēju, ka Saab no BMW varētu pirkt dīzeļdzinējus, kā arī izmantot BMW Mini Countryman platformu savam 9-2 modelim.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Krievijas rubļa būtisko svārstību dēļ vairākas autobūves kompānijas pārtraukušas automašīnu piegādes tirdzniecības pārstāvjiem valstī, tādējādi izraisot automobiļu deficītu.

Otrdien piegādes autodīleriem Krievijā apturējuši trīs ASV autobūves koncerna General Motors zīmoli - Opel, Chevrolet un Cadillac.

Šādi rīkojušies arī autoražotāji Audi un Land Rover.

Autobūves uzņēmumi izvēlējušies nogaidīt, kamēr norims satraukums valūtas tirgū un stabilizēsies maiņas kursi, lai varētu attiecīgi koriģēt automašīnu cenas.

Autoražotāji cenu koriģēšanu jau aizsāka novembrī, taču tad to galvenokārt veica automašīnu importētāji. Savukārt decembrī automobiļu cenas sāka paaugstināt gandrīz visi.

Krievijas aģentūras Avtostat apkopotā informācija liecina, ka automašīnu cenas valstī paaugstinājušas 24 autobūves kompānijas, tostarp Chevrolet, Opel, Peugeot un Ford.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Parīzē aizrit pēdējie sagatavošanās darbi pirms plašākai sabiedrībai durvis vaļā vērs viena no pasaules ietekmīgākajām auto izstādēm. Šogad izstādi aizēno sarežģījusies situācija Eiropas auto tirgū, vēsta AP.

Eiropas autoražotāji cer, ka Parīzes autošovs uzrunās jaunus klientus un pircējus, tādējādi atbalstot nozari, kas pēdējā laikā saskārusies ar grūtībām, kuras izraisījusi eirozonas ekonomiskā krīze un augstās degvielas cenas.

Prezentācijā pirms auto izstādes oficiālā sākuma Volkswagen izpilddirektors Martins Vinterkorns atzina, ka nākamais gads nozarei sagādās daudzus izaicinājumus. Lielākie izaicinājumi gaidāmi Dienvideiropā. Pesimistiski nākotnē raugās arī citi autoražotāji. Tā, piemēram, Japānas Toyota Eiropas struktūrvienības izpilddirektors Didjers Lerojs (Didier Leroy) norādīja, ka nākamos divus trīs gadus strauju izaugsmi autoražotāji, visticamāk, nesagaidīs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Četrpadsmit Karību valstis vērsušās ANO, ceļot prasību pret Eiropas valstīm saistībā ar to lomu verdzībā un vergu tirdzniecībā. Karību valstis savās prasībās vērsušās pret Lielbritāniju, Franciju un Nīderlandi, kas aktīvi piedalījās Atlantijas vergu tirdzniecībā.

Uzrunājot ANO Ģenerālo Asambleju, Sentvinsentas un Grenadīnu premjerministrs Ralfs Gonzaless pauda uzskatu, ka Eiropas valstīm ir jāmaksā par savu nodarīto. «Šo noziegumu pret cilvēci briesmīgais mantojums, kas joprojām eksistē Karību valstīs, ir jālabo atbalstot reģiona sabiedrību attīstību,» sacīja R. Gonzaless.

«Vācieši maksāja kompensācijas ebrejiem. Tas ir vēsturisks ļaunums, kas ir jālabo,» uzsvēra Sentvinsentas un Grenadīnu premjerministrs.

Sentvinsentas un Grenadīnu premjerministrs ir šās iniciatīvas virzītājs Karību reģiona valstu apvienojošas organizācijas Karību reģiona kopiena (Caricom) vārdā. Organizācija noalgojusi britu juridiskos konsultantus, kas specializējušies cilvēktiesībās, kompāniju Leigh Day, lai sāktu tiesvedību pret Eiropas valstīm Hāgas Starptautiskajā tiesā. Leigh Day jau veiksmīgi cīnījās par kompensāciju Kenijas iedzīvotājiem, kurus spīdzināja britu varasiestādes tā sauktās Mau Mau sacelšanās laikā 1952. – 1960. gadā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Darba vide

Reāls atspoguļojums – antireklāma emigrācijai

Imants Vīksne, Analītiskās žurnālistikas darbnīca 6K, 28.05.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Labākā dzīvē aizbraukušie «atsitas» Londonas būvlaukumos

Londonas Karaliskā tiesa aprīlī uz septiņiem gadiem cietumā notiesājusi rumāņu vergturi, kurš kādā demontāžas objektā paverdzināja 15 strādniekus. Kāda tam saistība ar Latviju? Tāda, ka Londonas nekustamo īpašumu tirgū pašlaik ieplūst milzīga nauda, tostarp Krievijas miljardieriem piederoša, un būvlaukumos ir daudz mūsu tautiešu, kas svešumā devušies labākas dzīves meklējumos, bet realitātē sastopas ar pazemojumiem, meliem un vilšanos. Arī tāda ir emigrācijas seja.

Dodoties projām no Latvijas, daudzi savai zemei velta skarbus vārdus: cilvēki ir «ne tādi», valdība – «ne tāda», darba devēji skopi. Pat ziema un vasara – nekāda. Un tad viņi aizbrauc uz «normālu» valsti, piemēram, Angliju. Kāds varbūt arī sāk savu jauno, skaisto un bagāto dzīvi jau ar pirmo dienu, taču lielai daļai vispirms jāpiedzīvo smags kritiens. Izrādās, ka tā «normālā» valsts pret imigrantiem izturas pat ļoti skarbi. Nule Lielbritānijā publicēts plašs pētījums par vienu no iecienītākajām darba nozarēm – būvniecību – vienā no populārākajiem Austrumeiropas viesstrādnieku galamērķiem – Londonā. Tur skaistai un bagātai dzīvei nepieciešams īpašs rūdījums un iemaņas. Ne katram izdodas, un šo pieredzi ir vērts popularizēt. Varbūt kādam tā būs iespēja atgriezties mājās vai neaizbraukt, jo nekur taču nav tik labi...

Komentāri

Pievienot komentāru
Pārtika

ASV pretrasisma kustības ietekmē Uncle Ben's tiks pārdēvēts par Ben's Original

LETA--CNN, 23.09.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pretrasisma kustības ietekmē ASV pārtikas kompānija "Mars Inc." mainīs produktu "Uncle Ben's" ("Tēvocis Bens") nosaukumu pret "Ben's Original" ("Bena oriģinālais") un atteiksies no logo, kurā redzama melnādaina personāža seja.

Ātrvārāmie rīsi, mērces un citi produkti ar jauno nosaukumu "Ben's Original" veikalu plauktos nonāks nākamgad.

"Dažiem tas [līdzšinējais zīmols] nepārprotami norāda uz verdzību, un tādu zīmolu mēs nevēlamies pārstāvēt," uzsver "Mars".

Uzņēmums piebilst, ka lēmis par šādām izmaiņām pēc patērētāju un darbinieku izteiktām vēlmēm.

Zīmols "Uncle Ben's" tika radīts pagājušā gada četrdesmitajos gados. Atbilstoši "Mars" popularizētajam stāstam tēvocis Bens bijis Teksasas fermeris, kas bijis slavens ar to, ka audzējis ļoti kvalitatīvus rīsus. Tomēr kompānija atzinusi, ka nav zināms, vai šāds cilvēks patiešām eksistējis. Savukārt prototips uz iepakojuma redzamajai melnādainā vīrieša sejai bijis kāda Čikāgas restorāna viesmīlis Frenks Brauns.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pasaules ēšanas paradumiem "globalizējoties", visi pamatā grib ēst vienas un tās pašas labās lietas.

Turklāt, ja agrāk bija ierasts, ka patēriņa tendences galvenokārt veidojas Rietumvalstīs, tad tagad ēst vairāk, bagātīgāk un veselīgāk grib patērētāji Ķīnā un citās Āzijas valstīs. Tur ienākumi pieaug un garšas paradumi attīstās, kas nozīmē, ka arī šo valstu iedzīvotāji rīta cēlienu grib iesākt, piemēram, ar kādu avokado smūtiju.

Pēdējos gados pasaulē tādējādi vērojams īstens avokado pieprasījuma bums, kas raisījis pamatīgu šī zaļā augļa cenas skrējienu augstāk. Piemēram, Ķīnas avokado importa apmēri 2017. gadā bijuši 1000 reizes lielāki nekā vēl pirms sešiem gadiem, raksta theguardian.com.

Meksikas, kas ir lielākā to eksportētāja pasaulē, avokado lielākais pircējs gan joprojām ir ASV, kur arī pieprasījums pēc šī krēmīgā augļa strauji audzis. Atsevišķas aplēses liecina, ka kopš tūkstošgades mijas pasaules pieprasījums pēc avokado ir palielinājies četras reizes, bet pašu avokado cena kopš 2013. gada - dubultojusies.

Komentāri

Pievienot komentāru
Viedokļi

Papildināta - Eksperiments: Kā es vergoju Latvijas uzņēmumā par 20 eiro dienā

Db.lv, 17.12.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Pievienots uzņēmuma komentārs.

Žurnālista un blogera Denisa Bartecka eksperiments šoreiz aizvedis viņu uz Dreiliņiem.

Ieskats sociālajā tīklā Facebook publicētajā D. Bartecka materiālā:

Ik nedēļu no Latgales autobuss ved cilvēkus uz galvaspilsētu. Uz darbu. Uz lielu Latvijas kompāniju. Kompāniju, kuru zina ikviens. Cilvēki brauc strādāt smagu, fizisku darbu. Sešas dienas nedēļā. Ar nereālu darba grafiku. Ar nožēlojami zemu algu. Cilvēki brauc uz verdzību, turklāt brīvprātīgi. Un ne vienu reizi vien. Brauc ar autobusiem, kuri pastāvīgi kursē vairākas reizes nedēļā. Es solīju izmēģināt šo darbu pats un pastāstīt, kā tas bija.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kādreizējais modes magnāts Pjērs Beržē trešdien nopēlis modes dizainerus, kuri ražo musulmaņu apģērbus un galvassegas, jo tie piedaloties «sieviešu paverdzināšanā».

Franču uzņēmējs savulaik bija modes leģendas Īva Senlorāna biznesa partneris.

Viņš kritizē modes zīmolus, kas sākuši ražot īpaši musulmaņu tirgum paredzētus apģērbus, sekojot itāļu modes nama Dolce&Gabbana paraugam.

«Es esmu sašutis,» viņš norāda intervijā franču radiostacijai Europe 1. «Māksliniekiem nevajadzētu būt nekādai darīšanai ar islāma modi. Dizaineru darbs ir padarīt sievietes skaistākas, dot viņām brīvību, nevis sadarboties ar diktatūru, kas uzspiež tādu riebīgu lietu, kas sievietes paslēpj un liek viņām dzīvot slepenu dzīvi.»

«Atsakieties no naudas un saglabājiet principus,» aicina uzņēmējs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mikrouzņēmumu nodokļa maksātājiem 9% likmi saglabās, taču tikai uz trīs gadiem, turklāt tiks ieviesti liegumi, ierobežojumi un papildu maksājumi, kas atbaidīs šī režīma pievilcību, bet daļai no esošajiem nāksies pāriet uz parasto nodokļu režīmu vai likvidēties.

Šādu ainu ieskicē vairāki DB aptaujātie mikrouzņēmumu nodokļa (MUN) maksātāji, vērtējot vakar Saeimā akceptētos grozījumus.

«Dīvaini, bet pēc šādu grozījumu pieņemšanas mēs būsim pirmā valsts ES un varbūt arī pasaulē, kas postmodernismā likumiskā kārtā būs legalizējusi sava veida «verdzību», jo MUN maksātāju darbiniekiem būs grūti atrast darbu, tāpēc ka vienīgā vieta būs parastā nodokļu režīmā strādājoša kompānija,» analizē mikrouzņēmumu nodokļa maksātāja SIA Biznesa attīstības risinājumi īpašnieks Kaspars Kociņš. Viņaprāt, papildu ierobežojumi nevis veicinās, bet gan bremzēs mazo biznesu izmantot MUN režīmu. «Cik ir pārdomāts šāds risinājums un kā interesēs tas ir pieņemts – vai to, kuriem šis MUN ir vajadzīgs realitātē, vai arī to, kuri vēlas slēgt šo iespēju vai, citiem vārdiem sakot, to padarīt par nepieejamu,» uz jautājumu, kam šādas izmaiņas izdevīgas, ar pretjautājumu atbild K. Kociņš. Viņš savu sacīto pamato ar to, ka pašlaik vēl nav oficiāli zināmas MUN darbībai liegtās nozares.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Komunistu sirpis un āmurs gozējas Europe 4 all projekta plakātā

Gunta Kursiša, 19.10.2012

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Integrācijas projekta Europe 4 all, ko finansē Eiropas Savienība, ietvaros izveidots plakāts, kurā iekļauti dažādu reliģiju simboli, tostarp tur atrodams arī komunistu sirpis un āmurs.

Plakātā ar saukli «Mēs visi varam dalīt vienu zvaigzni. Eiropa visiem» (We can all share the same star. Europe 4 all) uz Eiropas Savienības simboliem raksturīgā tumšzilā fona attēlota dzeltena zvaigzne, kas sevī ietver vairāku reliģiju simbolus, tostarp krustu no kristietības, iņ un jaņ attēlu, jūdaisma sešu staru svaigzni, islāma pusmēnesi un zvaigzni, kā arī – komunisma simbolu – sirpi un āmuru.

Jauno projekta Europe 4 All plakātu ievērojuši vairāki pasaules mediji, tostarp The Telegraph. «Trīs paaudzes Padomju revolūcijas simbols nozīmēja nabadzību, verdzību, mokas un nāvi. Ar šo simbolu sākās un noslēdzās propagandas filmas, kas maskēja badu. Tas tika izkārts teatrālās tiesas prāvās, kurās tika sodīti «tīrīšanu» upuri. Simtiem miljonu eiropiešu šis simbols nozīmēja okupāciju. Ungārijā, Lietuvā, Moldovā un citās valstīs šis simbols ir aizliegts un tiek uzlūkots tāpat kā nacistu svastika,» savā blogā raksta medija žurnālists Deniels Henans (Daniel Hannan). Viņš izsaka cerību, ka simbola iekļaušana plakātā liecina par autora kompetences trūkumu, nevis nostaļģiju.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

ASV plāno atļaut lielāku etanola piedevu benzīnam

Lelde Petrāne, 13.10.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

ASV prezidenta Baraka Obama administrācija plāno atļaut lielāku etanola daudzumu benzīnā, ko izmanto jaunās automašīnas. Šis solis varētu nākt par labu kukurūzas audzētājiem, bet pret to asi iebilstu autoražotāji, lopkopji, naftas pārstrādātāji un daži sabiedrības veselības aizstāvji, ziņo The Wall Street Journal.

Vides aizsardzības aģentūra trešdien plānojot paziņot, ka tā ļaus etanola līmenim benzīnā, kas paredzēts kopš 2007.gada izgatavotām automašīnām, sasniegt 15%. Patlaban limits ir 10%.

Attiecībā uz automašīnām, kas ražotas laika posmā no 2001. līdz 2006.gadam, aģentūra gaidot papildu pētījuma rezultātus un lēmums pagaidām nav pieņemts.

Šo aģentūras soli, visticamāk, negatīvi uzņems lopkopji, autoražotāji un naftas pārstrādātāji, norāda medijs.

Lai gan šīm interešu grupām ir dažāda motivācija iebilst pret kukurūzas etanola ražošanas palielināšanu, tās visas - līdz ar daudziem vides aizstāvjiem - norāda, ka valdība nav veikusi pietiekamas pārbaudes, lai pamatotu augstāku etanola koncentrāciju degvielā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Tesla kļūst par visu laiku vērtīgāko ASV autoražotāju

Lelde Petrāne, 13.01.2020

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Volstrītas pašreizējā mīlestība pret "Teslu" ir paaugstinājusi tās akcijas cenu līdz līmenim, kādu neviens ASV autoražotājs nekad nav sasniedzis, ziņo "CNN".

Līdz ar to "Teslas" tirgus vērtība palielinājusies līdz 86,5 miljardiem ASV dolāru. Tas elektromobiļu ražotājam ļāvis kļūt par visvērtīgāko ASV autoražotāju vēsturē.

Iepriekšējais rekords pieder "Ford", kura vērtība 1999. gadā sasniedza 76,1 miljardu ASV dolāru, savukārt nesenāks labs sniegums bija "General Motors", kad tā tirgus vērtība 2017. gada oktobrī sasniedza 67,7 miljardus ASV dolāru.

Tagad abu šo autoražotāju akciju cenas ir krietni sarukušas. "General Motors", kura vērtība ir 50,7 miljardi ASV dolāru, un "Ford", kura vērtība ir 36,9 miljardi ASV dolāru, abi kopā ir vērti vien apmēram 1% vairāk nekā viena pati "Tesla".

Protams, "Tesla" nav "Apple", kuras tirgus vērtība 1,4 triljonu ASV dolāru apmērā padara to par visu laiku visvērtīgāko ASV uzņēmumu.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Eiropas Komisija (EK) ceturtdien par konkurences pārkāpumiem saistībā ar pretpiesārņojuma tehnoloģiju automobiļiem ar dīzeļdzinējiem noteica autoražotājiem "Volkswagen" (VW) un BMW apmēram 875 miljonu eiro naudassodu.

Tostarp VW būs jāmaksā apmēram 500 miljoni eiro, bet BMW - apmēram 375 miljoni eiro.

Lietā ir iesaistīts arī autobūvnieks "Daimler", taču tam sods nebūs jāmaksā, jo "Daimler" 2017.gadā ziņoja EK par pārkāpumiem, pēc kā tika sākta izmeklēšana.

Tajā tika konstatēts, ka autoražotāji bija nelikumīgi vienojušies ierobežot izmešu attīrīšanas šķidrā reaģenta "AdBlue" efektivitāti, lai tas neattīrītu izmešus no slāpekļa oksīdiem vairāk, nekā to prasīja Eiropas Savienības (ES) normas.

"Šodienas lieta ir par to, kā likumīga sadarbība iegāja nepareizās sliedēs. Autoražotāji bija izstrādājuši ļoti labu tehnoloģiju, tomēr nolēma nekonkurēt tās izmantošanā atbilstoši pilnam potenciālam," žurnālistiem sacīja ES konkurences komisāre Margrēte Vestagere.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Anrijs Lembergs pieprasa atcelt uzliktos liegumus rīcībai ar viņam piederošajām 500 000 Ls vērtajām SIA LSF Holdings un 135 465 Ls vērtajām vārda akcijām a/s L.V.K.

Cēsu alus pieliek priekšā kāju

Pēc stīvēšanās vairāku gadu garumā Cēsu alus pēc apgrozījuma pirmo reizi vēsturē apsteidzis Aldari.

Atkritumi

Ienāk Rīgas atkritumu tirgū

Cīņa Rīgas atkritumu tirgū var kļūt vēl asiņaināka, zviedru kompānija Ragn-Sells nopērk Latvijas uzņēmumu Exto-D.

Pasaule

Šveice piesaka karu dārgajai valūtai

Šveices centrālā banka gatava darīt visu, lai nepieļautu franka nostiprināšanos.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Japānas autoražotāji atsauc 3,4 miljonus automašīnu

Žanete Hāka, 11.04.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Četri Japānas autoražotāji, Toyota Motor Corp, Mazda Motor Co, Honda Motor Co un Nissan Motor Co, visā pasaulē atsaukuši 3,4 miljonus automašīnu, raksta Reuters.

Automašīnas tiek atsauktas, jo pastāv iespēja, ka negadījuma laikā priekšējā pasažiera gaisa spilvens ražošanas defekta dēļ var nepareizi atvērties, kā rezultātā tas var aizdegties vai arī ievainot pasažieri. Autoražotāji ir saņēmuši dažus ziņojumus par gaisa spilvenu defektiem, taču neviens cilvēks neesot ievainots.

Gaisa spilvenu piegādātājs ir otrs lielākais gaisa spilvenu un drošības jostu ražotājs pasaulē Takata Corp, kura akcijas cena pēc paziņojuma saruka par gandrīz 10%.

Šis ir lielākais atsaukto automašīnu apjoms kopš Toyota atsauca vairāk nekā 7 miljonus transportlīdzekļus pērnā gada oktobrī. Visas šoreiz atsauktās automašīnas ražotas 2000. gadā vai vēlāk.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

No 5. līdz 15. martam Šveices pilsētā Ženēvā apmeklētājiem durvis vērs viena no pasaulē prestižākajām automašīnu izstādēm, kurā šogad varam sagaidīt 85 pasaules un Eiropas pirmizrādes.

Pirmā Ženēvas automašīnu un velosipēdu izstāde notika 1905. gadā. Toreiz tajā piedalījās 37 firmas un izstādi apmeklēja 17 500 cilvēku.

Par spīti sarežģītajai ekonomiskajai situācijā arī šogad uz Ženēvas izstādi pošas teju ikviena sevi cienoša autoražotāju kompānija, ieskaitot nelielos dizaina ateljē, kurus var ieraudzīt tikai un vienīgi Ženēvā. Izstādes rīkotāji sagaida, ka 11 dienās tajā pabūs vairāk nekā 700 tūkstoši apmeklētāju.

Atšķirībā no citām top 5 pasaules izstādēm – Detroitu, Frankfurti, Tokiju vai Parīzi, kur lielākoties dominē pašmāju autoražotāji, šeit, Šveices pilsētā, ikvienam ir vienādi spēles noteikumi. Bez tam, Ženēvas autoizstāde allaž ir bijusi tā vieta, kur autoražotāji tiecas plašākai publikai atrādīt jaunākos dizaina un tehnoloģiju paraugus, lai vēlāk tie varētu kļūt par sērijveida automobiļiem. Šogad Ženēvā pirmoreiz dienas gaismu ieraudzīs vairāki spilgti konceptauto, tostarp Bentley Continental Supersports, Rolls Royce EX vai BMW jaunākais lolujums BMW 5. series GT. Nav noslēpums, ka Ženēvas izstādes allaž kalpo kā lakmusa papīriņš, kas ražotājiem sniedz autoekspertu novērtējumu un ieteikumus, kādā virzienā tālāk attīstīt produktu. Šeit tiek atklāts, kādas kļūdiņas automobilim būtu jāpielabo, lai, nonākot pie klienta, braucamrīks kļūtu par veiksmīgu. Protams, daudzi no konceptauto tā arī nekad nekļūst par masveida produktiem, taču savu misiju - spodrināt kompānijas imidžu tas pilda godam. Izstādes organizatori prognozē, ka 79. Ženēvas autoizstādi apmeklēs vismaz 10 tūkstoši mediju pārstāji, to vidū būs arī Dienas bizness pārstāvis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Fiat vadītājs: Peugeot varētu būt nākamais, kurš meklēs partneri

Lelde Petrāne, 13.04.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Francijas autoražotājs Peugeot varētu būt nākamais autoražošanas nozarē, kurš meklēs iespējas apvienoties, sacījis Fiat, kurš iepriekš tika uzskatīts par Francijas autoražotāja iespējamo partneri, vadītājs Sergio Marčionne, vēsta Reuters.

«Franču grupa, kura tikko mēģināja (apvienoties) ar Mitsubishi, tagad centīsies to izdarīt ar kādu citu,» sacījis S. Marčionne, atbildot uz jautājumu, kuri varēti būt nākamie kandidāti uz apvienošanos nozarē.

Db.lv jau rakstīja, ka Francijas autobūves koncerns PSA Peugeot-Citroen un Japānas autoražotājs Mitsubishi Motors Corp. marta sākumā paziņoja, ka ir atteikušies no plāniem, veidot kapitāla aliansi. Neraugoties uz to, ka netiks veidota kapitāla alianse, abas kompānijas joprojām plānojot paplašināt sadarbību.

Peugeot atteicies komentēt S. Marčionnes izteikumus.

Šomēnes autoražotāji - Vācijas Daimler AG, Japānas Nissan Motor Co un Peugeot konkurents vietējā tirgū Francijas Renault SA - apstiprināja, ka vienojušies par stratēģisku partnerību, kas ietver vienreizēju savstarpēju apmaiņu ar kapitāla daļām. Autoražotāji arī sadarbosies, attīstot nākamās paaudzes Daimler Smart ForTwo un Renault Twingo, ieskaitot elektriskās versijas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Informācijas avots: Vācijas autoražotāji Eiropā atsauks 630 000 automašīnu

LETA, 22.04.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vācijas autobūves kompānijas Audi, Mercedes-Benz, Opel, Porsche un Volkswagen Eiropā atsauks aptuveni 630 000 automašīnu saistībā ar noteikumu pārkāpumiem to kaitīgo izmešu apjomā, piektdien paziņoja informācijas avots Vācijas valdībā.

Vācijas autoražotāji nolēmuši brīvprātīgi atsaukt šos automobiļus pēc izmeklēšanas, kas tika sākta saistībā ar Volkswagen" kaitīgo izmešu falsificēšanas skandālu.

Pēdējos mēnešos veikta izmeklēšana saistībā ar kaitīgo izmešu apjomu visos automašīnu modeļos, kas šobrīd tiek izmantoti uz Vācijas ceļiem, un valsts Transporta ministrija piektdien publiskos šīs izmeklēšanas rezultātus.

Informācijas avots norāda, ka uzņēmumiem likts veikt izmaiņas ierīcēs, kas pie noteiktas temperatūras atslēdz sistēmu, lai automašīnu izplūdes gāzēs likvidētu kaitīgo slāpekļa oksīdu.

Komentāri

Pievienot komentāru