Vērtējot izskanējošo informāciju, ka Latvijas autortiesības sargājošas organizācijas gatavojas aktīvi kontrolēt radio skanēšanu taksometros, nozares pārstāvji uzsver, ka tas nozīmē - pienāks laiks, kad taksometros valdīs klusums, un sauc to par reketu.

Taksometru kompānijas Baltic Taxi direktors Ingus Kļaviņš, Db.lv atzina, ka uzņēmums, visticamāk, atteiksies no radio atskaņošanas taksometros. I. Kļaviņš neuzskata, ka, atskaņojot radio taksometros, uzņēmums gūst peļņu un tas drīzāk domāts, lai radītu fonu braucienam. Viņš norādīja, ka jau tā uzņēmumam ir grūtības konkurēt ar nelegāliem pārvadātājiem, bet šāds papildus slogs to padarītu vēl sarežģītāku. «Kam būtu jāmaksā par BBC ziņu radio atskaņošanu taksometrā?» vaicāja I. Kļaviņš.

Rīgas taksometru parka valdes priekšsēdētājs Leopolds Muižnieks  sarunā ar Db.lv apliecināja, ka tiks izstrādāti iekšējie noteikumi, kuri aizliegs uzņēmuma šoferiem klausīties radio. L. Muižnieks abu organizāciju (AKKA/LAA un LaIPA) darbību salīdzināja ar deviņdesmito gadu sākumā pastāvošo reketu, kad uzņēmējiem par «jumta» pakalpojumiem vajadzējis maksāt noteiktu atlīdzību.

Tāpat Rīgas taksometru parka valdes priekšsēdētājs uzsvēra, viņam nav pārliecības, ka par licencēm iekasēto naudu saņems izpildītāji. Organizāciju rīcību viņš nosauca par pārspīlējumu un norādīja, ka uzņēmumam vajadzētu samazināt atalgojumu šoferiem, ja tiktu maksāts par radio atskaņošanas licencēm. Par radio atskaņošanu parkam nāktos gadā šķirties no aptuveni 2,5 tūkstošiem latu, jo licence par vienu taksometru izmaksājot deviņus latus.

Savukārt Lady Taxi pašlaik nav pietiekoši daudz informācijas par to, cik  šādu licenču izņemšana varētu izmaksāt, Db.lv atzina uzņēmuma direktors Normunds Nurks. Viņš pastāstīja, ka uzņēmums pašlaik izvērtē savu turpmāko rīcību – gadījumā, ja par radio atskaņošanas licencēm būs jāmaksā saprātīga cena, uzņēmums ir gatavs to maksāt, savukārt, ja šī cena būšot pārāk augsta, tad uzņēmums atteiksies no mūzikas atskaņošanas taksometros.

Taksometru uzņēmuma Smile Taxi pārstāvis Aleksejs Ignatjevs Db.lv pastāstīja, ka viņam rodas aizdomas – vai drīzumā nevajadzēs maksāt arī par gaisu? A. Ignatjevs norādīja, ka nozarē katru dienu tiek izmantotas jaunas «iespējas», par kurām vēl ir jāsamaksā. «Nesen pieaugušas licences kartiņas cenas, skaitītāju verifikācijas cenas, nenormāli aug degvielas cenas, bet tagad būs arī jāmaksā par mūziku,» sacīja Smile Taxi pārstāvis.

Lai varētu sekmīgi strādāt, uzņēmums spiests celt braukšanas tarifus, taču, redzot situāciju valstī, dažreiz vienkārši esot kauns to darīt, norādīja A. Ignatjevs. Smile Taxi pārstāvis uzsvēra, ka pašlaik esošo situāciju izvērtē kompānijas juristi un tas ir ļoti diskutējams jautājums. «Mums noslēgts līgums ar radiostaciju un līgumā norādīts, ka braukšanas laikā, ja pasažieriem nav iebildumu, var ieslēgt noteikto frekvenci. Domāju, ka radiostacijas jau maksā nodevu [autortiesību aizsardzības] organizācijai, bet sanāk, ka viņi vēlas paņemt naudu otrreiz. Man šķiet, ka pat ar valsts nodokļiem tā nenotiek,» piebilda A. Ignatjevs.

Jau vēstīts - izpildītāju un producentu apvienības (LaIPA) pārstāvji iepriekš paziņoja, ka organizācija aktīvi ķērusies klāt pie biroju, taksometru un autobusu kontrolēm. Sarunā ar NRA LaIPA pārstāvis Artūrs Vītiņš sacīja, ka publiska telpa ir visas vietas ārpus ģimenes loka, un tāds ir arī birojs. Ja darbinieks mūziku klausās ar austiņām, tad viss ir kārtībā, bet tiklīdz mūzika skan skaļi – ir jāmaksā.

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra