Transports un loģistika

Autotransporta inspekcijas funkcijas nodos Valsts policijai

Žanete Hāka, 30.11.2010

Jaunākais izdevums

Lai mazinātu administratīvo slogu, kontrolējošo institūciju skaitu un optimizētu resursus, Ministru kabinetā atbalstīts priekšlikums par Autotransporta inspekcijas funkciju nodošanu Valsts policijai, informēja Satiksmes ministrijas pārstāvji.

Līdz ar funkciju nodošanu Valsts policijas kompetencē plānots likvidēt Satiksmes ministrijas padotībā esošo Autotransporta inspekciju un tai paredzēto finansējumu 400 tūkstošu latu apmērā pārcelt uz Iekšlietu ministrijas budžetu.

Nododot pārvadātājus kontrolējošās funkcijas Valsts policijai, kopumā uzlabosies autopārvadātāju pārbaudes, jo policija vienlaikus varēs veikt pārraudzību gan par vispārīgajiem pārkāpumiem ceļu satiksmē, gan par specifiskākiem autopārvadājumu jomā.

Autopārvadājumu kontroles apjomus varēs būtiski palielināt, piesaistot esošos Valsts policijas darbiniekus, tā rezultātā tiks nodrošināta vienlīdzīga konkurence Latvijas un ārvalstu autopārvadātājiem, jo ārzemēs mūsu autopārvadātājus kontrolē daudz lielākā apjomā, nekā šobrīd var nodrošināt mūsu kompetentās iestādes.

Nododot funkcijas, tiks vienveidīgi piemērotas normatīvo aktu prasības, unificēti piemērotie sodi, samazināsies administratīvais slogs. Samazināsies arī kontrolējošo valsts institūciju skaits.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Uzsāk kriminālprocesu par kukuļošanu saistībā ar autopārvadājumu kontroli

Elīna Pankovska, 27.07.2010

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Korupcijas novēršanas un apkarošanas birojs (KNAB) uzsācis kriminālprocesu par vairākiem desmitiem kukuļošanas gadījumu Autotransporta inspekcijā (ATI).

ATI amatpersonas veikušas pretlikumīgas darbības saistībā ar autopārvadājumu uzraudzību un kontroli uz Latvijas ceļiem. Kriminālprocesa ietvaros šī gada jūlijā divas ATI amatpersonas atzītas par aizdomās turētajām kukuļņemšanā, bet divi bijušie ATI darbinieki – tās organizēšanā.

Sadarbojoties ar ATI vadību un uzņēmējiem KNAB ieguvis informāciju par ATI inspektoriem, kuri, kontrolējot pārvadājumu noteikumu ievērošanu un izmantojot dienesta stāvokli, saņēmuši atlīdzību par to, ka pretēji saviem amata pienākumiem pieļauto pārkāpumu gadījumos tos nav fiksējuši un nav noformējuši administratīvo pārkāpumu protokolus.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

KNAB uzsāktais kriminālprocess par kukuļiem Autotransporta inspekcijā saistībā ar autotransporta kontroli rada jautājumus par šo normu ievērošanas iespējām un to kontroli.

«Korupcijas skandālu kopumā Latvijā varētu būt mazāk, ja vien Latvijas iestādēs strādājošie ierēdņi nevis saņemtu prēmijas par ES regulu un direktīvu pārņemšanu — pārkopēšanu, bet gan tiktu prēmēti par to piemērošanu Latvijas situācijai,» uzskata koksnes pārvadāšanas SIA Stiga RM valdes loceklis Andris Ramoliņš, kurš ar saviem resursiem KNAB līdzējis atklāt negodīgus darbiniekus Autotransprta inspekcijā (ATI).

Maksātnespējas «iemaukti» mainīs spēku samēru

Maksātnespējīgajām fiziskajām personām jaunais likums radīs gan iespējas, gan papildu problēmas, tādus secinājumus par tikko Saeimā akceptētā maksātnespējas likuma normām fiziskajām personām izsaka vairāki aptaujātie eksperti. Tiek uzsvērts, ka jaunais likums maina spēku līdzsvaru starp kreditoru un parādnieku.

Komentāri

Pievienot komentāru
Lauksaimniecība

Polijas lauksaimnieki sākuši protestus pie robežas ar Lietuvu; satiksmes sastrēgumu nav

LETA/BNS, 01.03.2024

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Polijas lauksaimnieki piektdien sākuši daļēji bloķēt autoceļu uz Lietuvas un Polijas robežas, taču satiksmes sastrēgumu nav, notikuma vietā novēroja ziņu aģentūra BNS.

Kalvarijas-Budzisko robežkontroles punktā tiek pārbaudītas no Lietuvas izbraucošās kravas automašīnas. Tās tiek novirzītas uz atsevišķu joslu, bet tās, kuras izraisa aizdomas, tiek nosūtītas uz īpašu vietu, kur tās pārbauda amatpersonas.

Aptuveni 30-40 protestētāju vēro, kā poļu policisti, muitas un autotransporta inspektori pārbauda autofurgonu dokumentus. Pārbaude ilgst līdz piecām minūtēm.

Pagaidām neviena kravas automobilis nav aizturēts.

Uz ceļa nav sastrēgumu, automašīnas var brīvi pārvietoties.

Viens no protesta organizētājiem Karols Pečiņskis norādīja, ka protestētāju nolūks nav bloķēt satiksmi, bet gan pievērst uzmanību lauksaimniecības nozares problēmām. Vinš teica, ka šis ir jauns protesta veids, ko poļi līdz šim nav izmantojuši.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autotransporta inspekcija izsludinājusi datortehnikas iepirkumu tajā pat dienā, kad MK izlemts par iestādes likvidēšanu. Savukārt Biķernieku un Linezera slimnīcā bez konkursa tiesības ēdināt pacientus piecus gadus iegūst uzņēmums

Aleks un V, vēsta TV3 raidījums Nekā personīga.

Taupības režīmā Finanšu ministrija liekus tēriņus solīja nepieļaut. Tomēr slēgtie darījumi liecina par pretējo. Pirmais iepirkumu bums bija pirms vēlēšanām – valsts un pašvaldību iestādes stresaini gaidīja politiskās varas maiņu. Ierasto 40 iepirkumu vietā tolaik Iepirkumu uzraudzības birojā dienā reģistrēti pat 100 sludinājumi. Tagad, gada beigās, esot līdzīgi.

Andrejs Tiknus, Iepirkumu uzraudzības biroja direktors: «Praktiski mēs ar to sastopamies katru gadu. Decembra mēnesis ir tāds mēnesis, kad diezgan intensīvi pirkts, man grūti spriest vajadzīgas vai nevajadzīga lietas, bet tiek pirkts pastiprināti.»

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Satiksmes ministrija vienā dienā no amatiem atsaukusi divu valsts uzņēmumu valdes locekļus. Amatus zaudējuši četri cilvēki.

Autotransporta direkcijā no valdes priekšsēdētāja amata atsaukts Andris Lubāns, bet no valdes locekļa – Juris Griķis. Valdes priekšsēdētāja amatā iecelts Normunds Narvaišs, valdes locekļa – Nils Freivalds.

N.Narvaišs bijis Latvijas Pasažieru pārvadājumu asociācijas valdes loceklis, SIA Dobeles autobusu parks valdes loceklis, ieņēmis arī citus amatus uzņēmumos un iestādēs. N.Freivalds bijis VAS Latvijas Jūras administrācija valdes priekšsēdētājs, Satiksmes ministrijas valsts sekretārs, pirms tam arī valsts sekretāra vietnieks. Strādājis arī Ekonomikas ministrijā, bijis enerģētikas departamenta direktora vietnieks.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Tuvākajā laikā Satiksmes ministrijai (SM) steidzami jārisina vairāki jautājumi, piemēram, Latvijas nacionālās lidsabiedrības a/s Air Baltic Corporation (airBaltic) tupmākā attīstība, jārod finansējums koridora Rail Baltica otrā posma - jauno sliežu izbūves projekta - īstenošanai un citi, šodien, tiekoties ar visu SM padotības iestāžu un kapitālsabiedrību, kā arī ministrijas departamentu un nodaļu vadītājiem, sacīja satiksmes ministrs Aivis Ronis.

Par to informēja SM pārstāve Elīna Balgalve.

A. Ronis šodien pirmo reizi tikās ar visu SM padotības iestāžu un kapitālsabiedrību, kā arī ministrijas departamentu un nodaļu vadītājiem, lai noskaidrotu katras jomas būtiskākās aktualitātes.

«Turpināsim iesākto un strādāsim, lai īstenotu valdības deklarācijas transporta sadaļā izvirzītos mērķus - tie ir reāli un īstenojami,» sacīja A. Ronis. Viena no galvenajām valdības prioritātēm būs labāka valsts aktīvu pārvaldīšana.

Tāpat jāturpina strādāt, lai stiprinātu un attīstītu sadarbību ar kaimiņvalstīm, tostarp Austrumu partneriem, kas veicinās valsts saimniecisko attīstību, uzskata A. Ronis.

Komentāri

Pievienot komentāru
Likumi

Dzelzceļa likumu grozījumu iebildumu jūgā

Egons Mudulis, 05.08.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Aicina likumprojektu pārstrādāt, rakstīt jaunu likumu, kā arī norāda uz korupcijas un privatizācijas riskiem

Tik dažādi ir ministriju, iestāžu, nozares spēlētāju un ekspertu viedokļi par Dienas Biznesa jau iepriekš aprakstītajiem Satiksmes ministrijas (SM) virzītajiem grozījumiem Dzelzceļa likumā, kas tiek veikti, lai pārņemtu ES Direktīvas 2012/34/ES prasības. Cita starpā Direktīva prasa nodrošināt nediskriminējošu attieksmi piekļuves un cenu ziņā t. s. apkalpes vietās (piemēram, kravas termināļi; šķirotavas un vilcienu sastāvu komplektēšanas iekārtas; stāvēšanas ceļi; apkopes iekārtas; ostu iekārtas, kas saistītas ar dzelzceļa darbību; degvielas uzpildes iekārtas).

Otrdien darba grupas sanāksmē iesaistītās puses izskatījušas 19 no 36 priekšlikumiem, dažus pieņemot, dažus noraidot, norāda SM Dzelzceļa departamenta direktora vietnieks Māris Riekstiņš. Pēc viņa teiktā, līdz šim nekādu lielu pavērsienu attiecībā uz ministrijas piedāvāto likuma grozījumu variantu neesot.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Dzelzceļa likuma grozījumu pirmie upuri

Egons Mudulis, 09.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sākas cīņa par tarifu noteikšanu; izmaiņas var ietekmēt citu nozaru maksājumus, pirmdien vēsta laikraksts Dienas Bizness.

Tā arī nenonākot līdz skatīšanai valdībā, Satiksmes ministrijas (SM) virzītie Dzelzceļa likuma grozījumi izraisījuši politiķu reakciju, kas tikai apstiprina DB visa gada garumā daudzkārt rakstīto par gaidāmo šķēpu laušanu šajā jomā. Pēc ekonomikas ministres Danas Reiznieces-Ozolas lūguma koalīcijas padome pirms nedēļas jautājuma skatīšanu valdībā uz nedēļu atlika. Centrālais jautājums ir par to, kas izstrādās dzelzceļa infrastruktūras maksas aprēķināšanas metodiku un kādi būs šīs metodikas pamatprincipi.

Solīts makā nekrīt

Vēl 23. septembrī Ekonomikas ministrija (EM) informēja SM, ka iepazinusies ar likumprojektu un atbalsta «tā tālāko virzību bez priekšlikumiem un iebildumiem». Nu izrādījies, ka ekonomikas ministrei radušies vairāki papildu jautājumi. Šāds politiķu lēmums pirmdienas pēcpusdienā ministriju darbiniekiem bija visai negaidīts, un par politiskajām aizkulisēm viņi neko nezināja. «Kolēģi departamentos diemžēl nav informēti par šī likumprojekta izskatīšanas atlikšanas iemesliem. Ministrija ir saskaņojusi šos grozījumus,» DB norādīja EM Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Evita Urpena.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Dana Reizniece-Ozola nobremzē Dzelzceļa likuma grozījumus; nozarei bažas par papildu finansiālo slogu

Jau otro nedēļu pēc kārtas Ministru kabinets atlicis Satiksmes ministrijas (SM) virzīto Dzelzceļa likuma grozījumu skatīšanu. Lēmumu neiekļaut šo nozarei būtisko jautājumu valdības sēdas darba kārtībā pieņēma koalīcijas partiju sadarbības padome. Šoreiz tas tika darīts pēc SM lūguma, jo Ekonomikas ministrija (EM) likumprojektu nebija saskaņojusi. DB jau rakstīja, ka EM mainīja savu viedokli, un iepriekš jautājuma izskatīšanu uz nedēļu atlikt lūdza ekonomikas ministre Dana Reizniece-Ozola.

Kaut arī EM likuma grozījumus bija pilnībā saskaņojusi, tā pašlaik to tālāku virzību vairs neatbalsta. No vienas puses, EM atzīst, ka iecerētie Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (Regulators) funkciju pārņēmēji (Valsts dzelzceļa administrācija (VDzA), valsts SIA Autotransporta direkcija un Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija) «formāli izpilda» attiecīgās direktīvas prasības par regulatīvās iestādes neatkarību. No otras puses, EM pauž viedokli, ka «tomēr ir pamats uzskatīt, ka regulatīvās iestādes funkcijas būtu uzticamas pilnībā neatkarīgai (institucionāli un funkcionāli) iestādei».

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Strīdus par Dzelzceļa likuma grozījumiem pārceļ uz Saeimu

Egons Mudulis, 17.11.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Neskatoties uz Ekonomikas ministrijas iebildumiem, Ministru kabinets atbalstīja Satiksmes ministrijas sagatavoto Dzelzceļa likuma grozījumu virzīšanu uz Saeimu. Valdības sēdes protokollēmumā gan tiks fiksēts sēdē klāt neesošās ekonomikas ministres Danas Reiznieces-Ozolas īpašais viedoklis. Līdz ar to diskusijas par to, kam uzticēt visas regulatīvās funkcijas dzelzceļa nozarē - Valsts dzelceļa administrācijai vai Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijai -, kā arī citiem būtiskiem jautājumiem pārcelsies uz parlamentu.

DB jau rakstījis, ka iepriekš divas nedēļas pēc kārtas Ministru kabinets atlika Dzelzceļa likuma grozījumu skatīšanu, kad Ekonomikas ministria mainīja savu viedokli, un pretēji iepriekšējam saskaņojumam izteica vairākas iebildes. No vienas puses, EM atzīst, ka iecerētie Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas funkciju pārņēmēji (Valsts dzelzceļa administrācija, VDzA), valsts SIA Autotransporta direkcija un Valsts dzelzceļa tehniskā inspekcija) «formāli izpilda» attiecīgās direktīvas prasības par regulatīvās iestādes neatkarību. No otras puses, EM pauž viedokli, ka «tomēr ir pamats uzskatīt, ka regulatīvās iestādes funkcijas būtu uzticamas pilnībā neatkarīgai (institucionāli un funkcionāli) iestādei». Tā kā Regulatoram esot uzkrāta bagātīga pieredze, nodrošinot sabiedrisko pakalpojumu sniegšanas uzraudzību regulējamās nozarēs, tad EM ieskatā «būtu risināms jautājums» par attiecīgu VDzA un direktīvā noteikto papildu regulatīvo funkciju nodošanu Regulatoram. Savukārt gadījumā, ja valdība šādu EM priekšlikumu neatbalstītu, «aktualizējams un risināms ir jautājums par turpmāku pietiekamu finanšu resursu nodrošināšanu» Regulatoram.

Komentāri

Pievienot komentāru
Būvniecība un īpašums

Rail Baltica Salaspils Intermodālā loģistikas centra projektēšanā saņemtas visas būvatļaujas

Db.lv, 12.10.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Topošajam Salaspils Intermodālajam loģistikas centram (SILC), kuram Rail Baltica projektā ir stratēģiski un ekonomiski svarīga nozīme, izsniegtas visas būvatļaujas un Valsts dzelzceļa tehniskajā inspekcijā saskaņots būvprojekts minimālajā sastāvā.

”Lai Rail Baltica projekta infrastruktūra izpildītu TEN-T pamattīkla funkcionālās prasības, papildus starptautiskajai un reģionālajai pasažieru satiksmei plānota moderna kravu apstrādes infrastruktūra, nodrošinot ērtu kravu pārkraušanu starp dažādiem transporta veidiem. Tādējādi Rail Baltica ekonomiskais koridors veidotu tūlītējus ieņēmumus un sniegtu ieguldījumu tautsaimniecībā. Tāpat svarīgs aspekts, ka pašreizējie ģeopolitiskie apstākļi liek nodrošināt Latvijas un Baltijas savienojamību ar Rietumeiropu, drošu un ātru kravu plūsmu ziemeļu-dienvidu virzienā,” skaidro Rail Baltica ieviesēja Latvijā – uzņēmuma Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris.

Komentāri

Pievienot komentāru