Dienas Bizness

  • 28 piektdiena,
    aprīlis

    Gundega, Terēze

  • Eiro kalkulators

     EUR  LVL

Ekonomika

Aviācijai trūkstot iekārtu pelnu mākoņa robežu identificēšanai

Eiropas aviācijas nozarei trūkst iekārtu, kuras spētu noteikt precīzas vulkānisko pelnu mākoņu robežas, jo šīs pelnu daļiņas ir ļoti niecīgas.

Tā raksta portāls news.ru, norādot, ka, ka ne lidostu, ne arī lidmašīnu radari nav spējīgi noteikt šo putekļu mākoņu robežas. Tādējādi secinājumu par to ir vai nav bīstami lidot tiek bāzēti pamatojoties uz matemātisko modelēšanu ko veic dators un aplēsēm par vulkāna izvirduma rezultātā radītajiem izmešiem.

Tāpēc vairākas aviokompānijas šaubās par šo vulkānisko pelnu mākoņa iegūšanas modeli, kuru piedāvā meteorologi, raksta Komsomoļskaja pravda. Situācija esot daudz vienkāršāka, nekā to rādot modelēšanas dati, ko veikusi datorprogramma. Tieši tāpēc aviatori pieļauj, ka meteorologi esot pārāk piesardzīgi.

Savukārt Īslandes metodienests ziņo, ka pēdējo 24 stundu laikā Eijafjadlaikjula vulkāna izvirdums ir pastiprinājies. Tādējādi vulkāniskie pelni turpina ieplūst Eiropas gaisa telpā. Situācija vēl vairāk sarežģī fakts, ka vulkānisko izmešu zona ir tur kur ir viena no visblīvākajām aviopārvadājumu zonām pasaulē, raksta portāls news.ru.
 

Saistītie raksti

Komentāri

Jaunākās ziņas kategorijā

LDz vadītājs: Jāveido visu ceļu, arī dzelzceļa fonds

LDz vadītājs: Jāveido visu ceļu, arī dzelzceļa fonds

Viena no iespējām, kā mazināt akcīzes nodokļa celšanas negatīvo ietekmi uz Latvijas konkurētspēju, ir atjaunot ceļu fondu - nevis tikai autoceļu, bet kā ceļu fondu, jo ceļš ir ceļš – vienalga, vai tas ir dzelzceļš, vai autoceļš. Tas būtu...

Reklāma