Eiropas aviācijas nozarei trūkst iekārtu, kuras spētu noteikt precīzas vulkānisko pelnu mākoņu robežas, jo šīs pelnu daļiņas ir ļoti niecīgas.

Tā raksta portāls news.ru, norādot, ka, ka ne lidostu, ne arī lidmašīnu radari nav spējīgi noteikt šo putekļu mākoņu robežas. Tādējādi secinājumu par to ir vai nav bīstami lidot tiek bāzēti pamatojoties uz matemātisko modelēšanu ko veic dators un aplēsēm par vulkāna izvirduma rezultātā radītajiem izmešiem.

Tāpēc vairākas aviokompānijas šaubās par šo vulkānisko pelnu mākoņa iegūšanas modeli, kuru piedāvā meteorologi, raksta Komsomoļskaja pravda. Situācija esot daudz vienkāršāka, nekā to rādot modelēšanas dati, ko veikusi datorprogramma. Tieši tāpēc aviatori pieļauj, ka meteorologi esot pārāk piesardzīgi.

Savukārt Īslandes metodienests ziņo, ka pēdējo 24 stundu laikā Eijafjadlaikjula vulkāna izvirdums ir pastiprinājies. Tādējādi vulkāniskie pelni turpina ieplūst Eiropas gaisa telpā. Situācija vēl vairāk sarežģī fakts, ka vulkānisko izmešu zona ir tur kur ir viena no visblīvākajām aviopārvadājumu zonām pasaulē, raksta portāls news.ru.
 

Ekonomika

Finanses

Mazais bizness

Tehnoloģijas

Dzīvesstils

Foto galerijas

Karikatūra