Transports un loģistika

«Avis» datorsistēmu modernizācijas projekts piedzīvo neveiksmi

Aivars Mackevics [email protected], 22.10.2004

Jaunākais izdevums

Nav īstenojusies auronomas uzņēmuma Avis iecere modernizēt kompānijas datorsistrēmu. Jaunā IT sistēma, kuras izstrādāšana un ieviešana autonomas kompānijai izmaksājusi 45 miljonus eiro, izrādījusies konkurēt nespējīga ar jau esošo, kas radīta pirms 30 gadiem. Pēc tam, kad Avis paziņojis par nederīgajai datorsistēmai izšķiestajiem 45 miljoniem eiro, kompānijas akciju cena kritusies par 9%. Avis cer tiesvedības ceļā atgūt daļu zaudētās naudas, bet vēl atsakās norādīt, kam būs jāuzņemas atbildība par zaudējumiem. Kompānijas vadība tomēr norāda, ka dažas jaunā projekta sadaļas ir bijušas veiksmīgas.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

Intervija: Rīgas vagonbūves rūpnīca iekaro NVS valstu tirgus

Egons Mudulis, 22.07.2015

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Modernizē elektrovilcienus Azerbaidžānai; ražos tramvajus Ufai

Līdztekus dīzeļvilcienu modernizācijai VAS Pasažieru vilciens (PV) vajadzībām AS Rīgas vagonbūves rūpnīca (RVR) iesaistījusies arī citos projektos, par kuriem intervijā Dienas Biznesam stāsta uzņēmuma valdes priekšsēdētājs Gatis Kamarūts.

Cik tālu pavirzījies RVR iecerētais – jauns vilciena modelis, zemās grīdas tramvajs – gada laikā kopš DB intervijas ar RVR 100% akciju īpašnieka SIA East-West Industrial Group valdes locekli Eduardu Bozi?

Ja skatāmies laika periodu nedaudz vairāk par gadu, ir realizēti jaunbūves projekti, piemēram, šaursliežu vilciens (Novij Afon alu tramvajs) vienā eksemplārā, un garantijas laikā nav bijušas nevienas reklamācijas. Protams, pamatlieta, pie kā strādājam, ir dažādi modernizācijas projekti. Viens no pēdējiem ir Azerbaidžānas dzelzceļam domātie pieci četrvagonu elektrovilcieni. Trīs vilcieni jau atrodas Baku, tuvākajā laikā tiks nosūtīti arī pārējie. Izaicinājums bija piegādāt pirmo vilcienu līdz Eiropas spēļu sākumam. Šī gada sākumā vienojāmies ar klientu, un pirmie divi sastāvi tika piegādāti jūnija pirmajās dienās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Transports un loģistika

«Avis» klientiem garantē personīgo datu aizsardzību

Aivars Mackevics [email protected], 20.12.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Autonomas Avis interneta lapas Avis.com un AvisAgent.com saņēmušas TRUSTe Web Privacy zīmi, kas apliecina Avis klientu personisko datu aizsardzību. TRUSTe ir neatkarīga bezpeļņas organizācija, kas pārrauga klientu personas datu aizsardzību interneta darījumos. TRUSTe Web Privacy noteikumi paredz, ka klienti var pieprasīt firmām informāciju, par to, kādiem nolūkiem un kādā veidā tiks izmantoti personas dati. Avis pagaidām ir vienīgā autonoma, kas saņēmusi TRUSTe Web Privacy zīmi.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Noslēgušies 2019. gadā VAS “Valsts nekustamie īpašumi” (VNĪ) uzsāktie robežšķērsošanas vietas (RŠV) “Terehova” I posma modernizācijas būvdarbi.

Būvdarbu ietvaros pārbūvēti un paplašināti 6 kontroles paviljoni un kontroles nojumes, servera telpa un uzstādītas jaunas attīrīšanas iekārtas, informē VNĪ valdes priekšsēdētājs Renārs Griškevičs.

RŠV “Terehova” attīstības modernizācijas projekta pirmais posms tika uzsākts 2019. gadā, un tas norit vairākās kārtās, nepārtraucot kontroles dienestu darbību. Modernizācijas projekta pirmajā posmā izbūvēta jauna muitas kontroles ēka padziļinātu pārbaužu veikšanai, pārbūvēti un paplašināti seši esošie kontroles paviljoni un nojumes, aprīkojot nojumes ar elektroniskām zīmēm, lai varētu operatīvi mainīt joslu apzīmējumu sastrēguma stundās. Tāpat pārbūvēta lietus ūdens kanalizācija, siltumapgāde, elektroapgāde un sakaru tīkli, uzlabots apgaismojums visā teritorijā, veikta attīrīšanas iekārtu pārbūve, projektēšanas teritorijā uzlabota asfalta seguma kvalitāte.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Viens no biežākajiem iemesliem, kāpēc jaunuzņēmums piedzīvo neveiksmi, ir tas, ka nav tirgus vajadzības pēc tā izstrādātā produkta vai pakalpojuma.

Tā šodien notiekošajā jaunuzņēmumu konferencē "sTARTUp Day" norādīja Džeremijs Goldmans (Jeremy Goldman), kurš ir raidījuma "Futureproof" vadītājs, "Goldman Intel" dibinātājs un grāmatu "Going Social: Excite Customers, Generate Buzz, and Energize Your Brand with the Power of Social Media" un "Getting to Like" autors.

"Tas ir diezgan pašsaprotami - pirms tērē tam 80 stundas nedēļā, izpēti, vai tirgum to vajag. Taču es piekrītu, ka ir vieglāk to pateikt, nekā izdarīt," saka Dž. Goldmans.

Ir vairāki iemesli, kāpēc jaunuzņēmumi piedzīvo neveiksmi, un, vadoties no tiem, var izdarīt secinājumus par to, kas ir apstākļi, kas var nodrošināt uzņēmuma veiksmi ilgtermiņā. Viņš uzskata, ka veiksmīgs jaunuzņēmums ir tāds, kas spēj pirms citiem atrast pareizo tirgu, ir pareizajā laikā un vietā, lai piesaistītu labākos talantus un finanses, bet ne pārāk daudz kapitāla, lai investori nediktētu biznesa stratēģiju.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada pirmajā pusē visās Baltijas valstīs pieaudzis pieprasījums pēc īstermiņa automašīnu nomas. Latvijā pieaugums sasniedzis 25%, salīdzinot ar iepriekšējā gada to pašu periodu, liecina automašīnu nomas un pilna servisa līzinga pakalpojumu sniedzēja "Avis" apkopotie dati.

Iedzīvotāji arvien biežāk veic rezervācijas pēdējā brīdī, un priekšroku dod tieši SUV jeb apvidus automašīnām.

Īstermiņa automašīnu nomas apjomu pieaugums liecina, ka iedzīvotāji arvien aktīvāk plāno ceļojumus. Turklāt nomas dienu pieaugums ir palielinājies par 28%, kas norāda uz to, ka cilvēki arvien vairāk dodas garākos izbraucienos. Interesanti, ka joprojām liela daļa cilvēku rezervācijas veikšanu atliek uz pēdējo brīdi. Salīdzinot ar iepriekšējiem gadiem, sevišķi liels pieaugums vērojams rezervācijām, kas veiktas tikai vienu līdz septiņas dienas iepriekš.

“Šāda tendence sākotnēji iezīmējās pandēmijas laikā, kad ierobežojumu dēļ bija grūti prognozēt, vai plānus izdosies realizēt. Tomēr dati rāda, ka paradums rezervēt automašīnu pēdējā brīdī ir saglabājies – cilvēki ir pieraduši pie elastības savā dzīvē un prasa to arī no pakalpojumu sniedzējiem,” stāsta “Avis" līzinga departamenta vadītāja Daina Kantāne.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tirdzniecība un pakalpojumi

Lielākie autonomas uzņēmumi solījuši EK nediskriminēt patērētājus atkarībā no viņu dzīves vietas

Žanete Hāka, 07.11.2014

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Lielākie autonomas pakalpojumu sniedzēji EUROPCAR, HERTZ un AVIS ir piekrituši nediskriminēt patērētājus, ļaujot viņiem piekļūt labākajiem cenu piedāvājumiem neatkarīgi no viņu dzīvesvietas valsts, informē Patērētāju tiesību aizsardzības centrs.

Pēc pavasarī nosūtītās Eiropas Komisijas vēstules, kurā izteiktas bažas, ka lielākie autonomas uzņēmumi diskriminē patērētājus atkarībā no viņu dzīves vietas, kā arī pēc publikācijas presē lielākie autonomas uzņēmumi EUROPCAR, HERTZ un AVIS uzsāka konstruktīvu dialogu ar Eiropas Komisiju. Uzņēmumi atkārtoti apstiprinājuši savu apņemšanos ievērot nediskriminācijas principu vienotajā ES tirgū un ir snieguši detalizētu paskaidrojumu par to cenu veidošanas politiku.

Lielākie autonomas uzņēmumi turpmāk apņēmušies neizmantot automātisku pārmaršrutēšanu pēc patērētāja IP adreses identifikācijas, neliegt patērētājiem pabeigt savu rezervēšanu tiešsaistē jebkurā Eiropas Savienības valstī, kurā tiek piedāvāta automašīnu noma. Patērētāji varēs brīvi meklēt labāko cenas piedāvājumu un diferencēt cenas piedāvājumu atkarībā no patērētāja dzīvesvietas tikai tādā gadījumā, ja atšķirību var pamatot ar objektīviem iemesliem.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: MyAvis

Dinamiska un piepildīta dzīve mūsdienu apstākļos nav iedomājama bez uzticama auto. Kaut arī tradicionālais līzings joprojām ir populāra izvēle auto iegādei, pilna servisa līzingsmūsdienu svārstīgajos finanšu apstākļos var būt krietni vien izdevīgāka izvēle. Turpinājumā par to, kādi ir tā plusi.

AVIS pilna servisa līzings – atšķirības no ierastā līzinga

Kvalitatīvas un mūsdienīgas automašīnas cena nav zema, tāpēc ierasta izvēle ir automašīnu līzings – auto izpirkšana noteiktā laika posmā, ik mēnesi maksājot līzinga maksājumu, kā arī procentus. Līzinga perioda laikā tiek segta pilna automašīnas vērtība, pēc tā beigām klients kļūst par pilntiesīgu auto īpašnieku.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Foto: Avis

Lai arī mūsdienu dzīvē automašīna ir neatņemama sastāvdaļa, jo sniedz pārvietošanas iespējas un brīvības sajūtu, tomēr tā var sastādīt arī nozīmīgu daļu no ikdienas izdevumiem. Kā pārvietoties ekonomiskāk un kā, ar mazām izmaiņām ikdienas braukšanas paradumos, radīt ievērojamas ietaupījumu iespējas, uzzini, lasot rakstu!

Auto, kas atbilst tavām vajadzībām

Ja ikdienā ar auto pārvietojas tikai viens cilvēks un netiek pārvadātas lielāku gabarītu mantas, izdevīgāk būs braukt ar nelielu pilsētas auto, kam ir ekonomisks degvielas patēriņš. Visai elastīgs variants ir tā saucamie pilsētas krosoveri, piemēram, Toyota Yaris Cross, kas noderēs piepilsētniekiem ar darbu pilsētā.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vēl viena autoritatīva balss pievienojas korim par Eiropas industriju problemātisko stāvokli.

Ražošanai nepieciešamās elektrības un dabasgāzes cena Eiropas industrijām nekritīsies vismaz tuvāko 20 gadu laikā, paziņojusi Starptautiskā Enerģētikas aģentūra (SEA). Attiecīgi šo izmaksu segmentā ES rūpniecība, kas nodarbina gandrīz 30 miljonus cilvēku, salīdzinot ar konkurentiem ASV un Ķīnā, šai laika posmā nebūs konkurētspējīga, raksta Financial Times.

Cenu starpība gan resursu, gan ES dalībvalstu starpā atšķiras, jo dažāda ir cenu veidojošo komponentu nozīme, kas vismaz nodokļu un nodevu kategorijā dod zināmu telpu valstu industriālajai politikai (skat. grafiku).

SEA atzinums varētu būt pēdējais piliens pārpilnajā šaubu kausā par Eiropas energoietilpīgo industriju nākotni. Paredzams, ka visi, kas vien to fiziski spēs, pārcelsies citur. Sevišķi pēc brīvās tirdzniecības līguma noslēgšanas tuvākajos gados, loģisks galamērķis enerģiju vairāk paģērošajiem Eiropas biznesiem būs lēto energoresursu jaunā pasaules līdere ASV. Ir dzirdēts arī par Krieviju kā iespējamo Eiropas energoietilpīgo biznesu «pabēgšanas» vietu. Cerības tiek saistītas arī ar varbūtējo Āfrikas ekonomisko izrāvienu nākamajā desmitgadē, kurp arī varētu izplesties vai pārcelties Eiropas ražošanas resursus visvairāk tērējošā daļa.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Atklāj vērienīgu IT konference

Juris Kaža [email protected], 06.12.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šovakar pēc Latvijas laika San Francisko, ASV atklās vērienīgu informācijas tehnoloģiju (IT) konference Oracle OpenWorld, kas pulcēs vairāku lielu starptautisku IT nozares koncernu vadītājus. Konferencē, kuru rīko datubāžu un uzņēmumu vadības sistēmu izstrādātājs Oracle, piedalīsies datorsistēmu ražotāja Hewlett Packard direktore Kārlija Fiorina (Carly Fiorina), viena no pasaules lielāko ofisa datorsistēmu ražotāja Dell dibinātājs un prezidents Maiks Dels (Michael Dell), specializēto datorsistēmu un darba stacīju ražotāja Sun vadītājs Skots Meknīlījs (Scott McNealty) kā arī paša Oracle viens no dibināštājiem un izpilddirektors Lerijs Elisons (Larry Ellisson). Konference galvenās tēmas būs t.s datorjaudas režģu (grid computing) pielietošana lielu uzņēmumu un organizāciju vadībai (grid izmanto visus organizācijas datorus, serverus un datu krātuves ka vienu lielu datoru), jaunumi Oracle produktos un to pielietojumā dažādās biznesa nozarēs. Kā neformālās sarunās izteicās Oracle pārstāvji, konferencē, visticamāk, maz runās par Oracle plāniem apvienoties ar netiešo konkurentu PeopleSoft, kas izstrādāja klientu attiecību vadības un t.s. piegādes ķēdes vadības (supply chain management) risinājumus. Tad tādēļ, ka pēc garas, t.s. nedraudzīgas (hostile, bez pārpērkamā uzņēmuma vadības atbalsta)kampaņas iegūt PeopleSoft akcionāru atbalstu, tuvākajā laikā, visticamāk, tiks noslēgts miljardiem dolāru vērtais darījums. ASV biržas regulēšanas noteikumi un biznesa ētika šādos gadījumos prasa lietu atturību un piesardzību.

Komentāri

Pievienot komentāru
Biznesa tehnoloģijas

Tehnoloģijas strādā tavā labā: Jāceļ augsts un biezs digitālais mūris

Jānis Vēvers, 25.08.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kiberuzbrukumu skaits uzņēmumiem pasaulē aizvien pieaug, taču to postošo ietekmi var samazināt, laikus sagatavojoties

Visaptverošā digitalizācija līdz ar daudziem ieguvumiem, tostarp vieglāka un ātrāka piekļuve informācijai, nesusi arī jaunus draudus - kiberuzbrukumus, kam liela daļa sabiedrības un uzņēmumu joprojām nav īsti gatavi. Būdami ģeogrāfiski neierobežoti, tie aizvien biežāk skar arī lietotājus Latvijā, tomēr tas nenozīmē, ka bezpalīdzīgi jānoraugās uzbrukumos. Laikus veicot uzņēmuma datorsistēmu diagnostiku un nostiprinot vājās vietas, iespējams uzbūvēt uzticamu «digitālo cietoksni», kura mūri būs pietiekami augsti un biezi, lai atvairītu nevēlamos laimes meklētājus.

Par kiberuzbrukumu ietekmi uz biznesu daudz pasaka jaunākais Allianz Risk Barometer ziņojums, kurā datu zādzība, kibernoziegumi un citi ar informācijas tehnoloģijām saistītie riski atzīti par trešo nozīmīgāko draudu biznesam 2017.gadā, atpaliekot vien no uzņēmuma darbības pārrāvumiem un nelabvēlīgiem pavērsieniem tirgū. 68% kiberuzbrukumu gadījumu tiek traucēta uzņēmuma darbība un 45% radušās problēmas ar klientu datu noplūšanu. Zīmīgi, ka kiberuzbrukumi notiek ļoti strauji un uzņēmuma IT speciālisti bieži vien pat nepaspēj attapties, kad jau ir nodarīts kaitējums. Saskaņā ar Verizon Data Breach Investigation Report, kurā izanalizēti vairāk nekā divi tūkstoši ielaušanās gadījumu, 93% iebrukumu ilguši mazāk par vienu minūti. Tas tikai apstiprina, cik svarīgi ir sagatavoties potenciālajam ielaušanās mēģinājumam laikus, nevis cīnīties ar sekām. Proti, labāk mājoklim ielikt labas durvis, slēdzeni un signalizāciju, nevis dzīties pakaļ garnadzim, kurš ienācis pa plaši atvērtiem vārtiem un diebj prom ar pagrābto saimnieka kabatas portfeli rokā.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

Izveido datoru drošības incidentu reaģēšanas vienību

, 09.01.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Šī gada sākumā Latvijā darbu ir uzsākusi Datoru drošības incidentu reaģēšanas vienība (DDIRV), kas izveidota, lai sniegtu konsultācijas datorsistēmu un tīklu administratoriem datoru drošības incidentu (DDI) gadījumos, Db.lv informēja Valsts akciju sabiedrības Valsts informācijas tīkla aģentūras mārketinga vadītāja Zane Lase.

Datoru drošības incidents ir jebkāda darbība, kā rezultātā tiek vai var tikt ietekmēta datorsistēmu vai tīklu drošība.

DDIRV pamata pakalpojumi – konsultācijas un rekomendācijas saistībā ar DDI – ir pieejami gan reģistrētiem, gan nereģistrētiem klientiem. Valsts un pašvaldību institūciju IT administratori var brīvprātīgi reģistrēties DDIRV, iegūstot iespēju saņemt kvalificētu speciālistu konsultācijas un kopīgi rast risinājumu pieteiktajam DDI pa telefonu vai e-pastu. Reģistrētie klienti varēs saņemt ne tikai DDIRV konsultācijas, bet papildus arī iespējamo apsteidzošo informāciju saistībā ar DDI, kas varētu skart to pārraudzībā esošās datorsistēmas un tīklus, kā arī apkopotu informāciju par iespējamiem draudiem datorsistēmu drošībai un dažādiem drošības risinājumiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Ražošana

Sāk kriminālprocesu saistībā ar 22 miljonu eiro vērto dīzeļvilcienu modernizācijas projektu

LETA, 31.10.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Valsts policijas Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvalde sākusi kriminālprocesu saistībā AS Pasažieru vilciens (PV) 22 miljonu eiro vērto sešu dīzeļvilcienu sastāvu modernizācijas projektu, vēsta Latvijas Televīzijas raidījums Panorāma.

Ekonomisko noziegumu apkarošanas pārvalde augustā sāka resorisko pārbaudi par PV projektu, taču oktobrī ierosināts kriminālprocess par noziedzīgu nodarījumu valsts institūciju dienestā un noziedzīgu nodarījumu pret īpašumu, raidījumam Panorāma apstiprināja Valsts policijas pārstāvji.

Šāds solis sperts, ņemot vērā, ka resoriskajā pārbaudē nav iespējas iegūt visu nepieciešamo informāciju, piemēram, bankas dokumentus.

PV gan vēl nebija informēts par sākto kriminālprocesu, norādot, ka sadarbība ar Valsts policijas pārstāvjiem notikusi, taču tas bijis resoriskās pārbaudes gaitā.

Kriminālprocesā aizdomās turēto neesot, taču, pēc Panorāmas vēstītā, noprotams, ka vērtēta tiks gan pašreizējās, gan iepriekšējās uzņēmuma valdes, kā arī Satiksmes ministrijas amatpersonu atbildība.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pakalpojumi

Latvijas Pasts uzsācis vērienīgu tehnoloģiskās modernizācijas projektu

Monta Glumane, 31.10.2018

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Investējot vairāk nekā divus miljonus eiro, Latvijas Pasts uzsācis pasta tīkla vērienīgāko tehnoloģiskās modernizācijas projektu pēdējos gados

Projekts paredz visās pasta nodaļās ieviest mūsdienīgu kases sistēmu, jaunus maksājumu karšu termināļus un ierīces, kas nodrošinās klientu elektronisku parakstīšanos par reģistrēto sūtījumu saņemšanu. Uzņēmums paredz, ka jauno sistēmu ieviešanas rezultātā kopējais pakalpojumu sniegšanas un datu apstrādes ātrums pasta nodaļās paātrināsies vairākkārt, vienlaikus nodrošinot to augstāko aizsardzību pret ārējiem riskiem. Kases sistēmu maiņas process uzsākts šā gada oktobrī un attieksies uz visām vairāk nekā 400 pasta nodaļām, kopumā ar jauno sistēmu plānojot aprīkot 600 darbavietu. Paredzams, ka šis modernizācijas projekts tiks pabeigts 2019. gada pirmajos mēnešos, paralēli instalējot arī jaunākās paaudzes maksājumu karšu termināļus un paraksta ierīces. Pie jauno tehnoloģiju projekta uzņēmuma vadība sāka strādāt jau 2016. gada otrajā pusē, taču sekoja izmaiņas normatīvajā regulējumā un tehniskās specifikācijas nācās pārstrādāt, kā rezultātā ieilga arī iepirkuma process. «Kases sistēmu modernizācijas process normatīvā regulējuma izmaiņu rezultātā nevirzījās tik ātri, kā tas bija ieplānots no mūsu puses, sākot realizācijas pirmo kārtu. Taču šobrīd izveidojies komplekss projekts, kas pilnībā atbilst valsts noteiktajām prasībām un vienlaikus papildināts gan ar jaunākās paaudzes banku karšu termināļiem, gan digitālā paraksta ierīcēm reģistrēto sūtījumu saņemšanai,» stāsta Latvijas Pasta valdes loceklis Kristaps Krūmiņš. Jaunās kases sistēmas atbilst aktuālākajam normatīvo aktu regulējumam, to veiktspēja ir aptuveni četras reizes ātrāka nekā līdz šim Latvijas Pasta nodaļās lietotajām sistēmām, kā arī kases sistēmās izmantotas jaunākās operētājsistēmas un antivīrusu versijas. Līdzšinējās kases sistēmas uzņēmumā ekspluatētas kopš 2005. gada un uzskatāmas par novecojušām visās to izpausmēs.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

“VAS “Valsts nekustamie īpašumi” (VNĪ) ir izvērtējusi robežšķērsošanas vietas (RŠV) “Terehova” cenu aptaujā iesniegtos piedāvājumus, par saimnieciski visizdevīgāko ir atzinusi SIA “Pillar Contractor”.

Noslēgtais līgums ar būvkomersantu ir par 1,6 miljoniem eiro (bez PVN),” informē VNĪ valdes priekšsēdētājs Renārs Griškevičs.

RŠV “Terehova” modernizācijas otrā posma ietvaros izbūvēs RŠV administratīvās ēkas piebūvi – termināli pasažieru bagāžas kontrolei, un modernizēs administratīvās ēkas inženierkomunikācijas. Otrā posma darbus plānots uzsākt šī gada pavasarī ar būvprojekta izstrādi, bet būvdarbus pabeigt līdz 2023. gada nogalei.

“RŠV modernizācijas projekti ir vitāli svarīgi valsts drošības stiprināšanai, tādēļ šobrīd tie ir augstākās prioritātes projekti, kuriem pievēršam pastiprinātu uzmanību. Būtiski ir arī apzināties, ka šā brīža situācijā, kad izejmateriālu un energoresursu cenas ir vairākkārtīgi palielinājušās, būs nepieciešams piesaistīt papildus finansējumu vai jāsamazina veicamo darbu apjoms. RŠV “Terehova” modernizācijas ietvaros izbūvēsim infrastruktūrai kritiski nozīmīgāko projekta daļu – termināli,” norāda R.Griškevičs.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Prasīs valsts atbalstu Liepājas metalurga modernizācijai

Vēsma Lēvalde, Db, 03.11.2008

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Liepājas Domes priekšsēdētājs Uldis Sesks pirmdien, 3. novembrī, tiksies ar LR Saeimas deputātiem, lai pārliecinātu par valsts atbalsta nepieciešamību a/s Liepājas Metalurgs modernizācijai.

Db jau vairākkārt rakstīja, ka a/s Liepājas metalurgs sākusi vērienīgu modernizāciju, kuras laikā plānots pāriet no martena tehnoloģijas uz elektroloka tehnoloģiju. Modernizācijas pirmais posms noslēdzās pērn, taču nākamajiem posmiem vēl līdz šim nav panākts pozitīvs sarunu rezultāts ar bankām par finansējuma piesaisti. Modernizācijas pirmajam posmam izlietots ap 20 miljoniem latu, kas nav kredīta līdzekļi, bet pašu sapelnītais. Modernizācijas otrā un trešā posma realizācijā paredzēts ieguldīt apmēram 200 miljonus eiro un to bija pabeigt plānots 3.5 gadu laikā. Liepājas Domes priekšsēdētājs Uldis Sesks sadarbībā ar Liepājas deputātiem Aiju Barču, Jāni Lagzdiņu un Valēriju Agešinu iesnieguši vēstuli Latvijas Republikas Saeimas prezidijam un deputātiem ar aicinājumu atbalstīt valsts galvojuma piešķiršanu A/S „Liepājas metalurgs” modernizācijas projekta turpināšanai nepieciešamajam kredītam.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Par AS Liepājas metalurgs modernizāciju

, 16.02.2007

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Turpinās Liepājā un Latvijā lielāka rūpniecības uzņēmuma – akciju sabiedrības Liepājas metalurgs – modernizācija. Īstenojot tās pirmajā posmā paredzēto, tēraudkausēšanas ražotnē, kam pagaidām vēl ir martena ceha vārds, uzcelta un strādā jauna tērauda nepārtrauktās liešanas iekārta.

Saskaņā ar līgumu modernizācijas ģenerālplānu kopā ar partneriem izstrādā kompānija Siemens/VAI. Kad pagājušā gada novembrī Liepājas metalurga vadītāji un vadošie speciālisti Austrijas pilsētā Lincā, kur atrodas Siemens/VAI mājvieta, kārtējo reizi tikās ar kompānijas darbiniekiem, tika nolemts, ka nākamā darba tikšanās būs Liepājā.

Janvāra beigās mūsu pilsētā ieradās Siemens/VAI valdes loceklis Karls Grūbers kopā ar kolēģiem – projektu tehnisko vadītāju Rolandu Fabri, tulkošanas nodaļas vadītāju Rolandu Noibaueru un viceprezidentu pārdošanas jautājumos Karlu Feiglu. Vizītes mērķis bija vienoties projekta tālākās attīstības shēmu – sastādīt darbu grafiku, noteikt pasākumus, kas vēl veicami, lai pabeigtu tēraudkausēšanas ražotnes modernizācijas ģenerāllīguma izstrādi.

Komentāri

Pievienot komentāru
Pasaulē

Avis Budget par 500 miljoniem iegādājas pasaulē lielāko auto koplietošanas uzņēmumu

Lelde Petrāne, 02.01.2013

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Globālā mērogā strādājošais automašīnu nomas uzņēmums Avis Budget piekritis iegādāties Zipcar, pasaulē lielāko auto koplietošanas uzņēmumu, maksājot 500 miljonus ASV dolāru, ziņo BBC.

Auto nomas gigants tādējādi ieiet strauji augošajā auto koplietošanas tirgū, kura vērtība ASV esot 400 miljoni ASV dolāru.

Zipcar ir 760 000 biedru, kuri maksā par automašīnu izmantošanu.

Avis par vienu Zipcar akciju šķiras no 12,25 ASV dolāriem, kas ir gandrīz par 50 procentiem lielāka summa nekā akciju tirdzniecības cena 2012. gada beigās.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

AVIS prasīs 200 tūkstoš latu kompensāciju no prezidentes biroja

Artis Kalveits, 15.11.2004

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Auto nomas AVIS pārstāvniecība Latvijā SIA Ideal Services iesniegusi prasību administratīvajā rajona tiesā par zaudējumu kompensāciju 200 tūkst. Ls apmērā no Latvijas Valsts Prezidenta kancelejas (LVPK). Db jau rakstīja (10.11.): ka Ideal Services uzskata, ka LVPK noslēgtie līgumi ar auto nomas konkursa uzvarētājiem — SIA Domenikss, SIA Īle un Herbsts un Saeimas autobāzi — uzskatāmi par pretlikumīgiem, jo tie noslēgti priekšlaicīgi, neskatoties uz Iepirkumu uzraudzības biroja (IUB) aizliegumu tos slēgt. Turklāt, konkursa uzvarētāju piedāvājums LVPK izmaksās par 3336.24 Ls diennaktī vairāk nekā AVIS piedāvājums, kurš netika izskatīts, pamatojot to ar neatbilstību konkursa nolikumam. Ideal Services direktors Artūrs Zantmans stāsta, ka kompensācija aprēķināta, ņemot vērā to, ka līgumi ar uzvarētājiem tiek slēgti uz četriem gadiem, paredzot ik gadu auto nomai tērēt 50 tūkst. Ls. Pārbaudi par auto nomas konkursu turpina veikt arī KNAB.

Komentāri

Pievienot komentāru
Eksperti

Vecuma ierobežojumi auto nomā – kāpēc tos nosaka?

Daina Kantāne, AVIS pilna servisa līzinga departamenta vadītāja, 29.08.2023

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Agrāk nomas auto lielākoties izmantoja uzņēmumi un tūristi, jo sabiedrībā bija iesakņojusies pārliecība, ka automašīnai obligāti ir jābūt īpašumā. Patlaban koplietošanas un nomas automašīnu izmantošana kļuvusi par modernu un ikdienišķu pārvietošanās veidu. Tomēr nomas auto lietošanas nosacījumi nav vienoti ne Latvijā, ne pasaulē. Iznomātājiem, kam nākas saskarties ar vecuma ierobežojumiem, var rasties jautājums – kurš un kāpēc tos nosaka?

Ierobežojumu mērķis – paaugstināt drošību

Lielākoties ierobežojumus ietekmē vietējā tirgus apstākļi, likumdošana un tos nosaka arī paši pakalpojumu sniedzēji. Turklāt nosacījumi var atšķirties pat tad, ja izmanto viena un tā paša uzņēmuma pakalpojumus dažādās valstīs. Stingrāki ierobežojumi tiek piemēroti mikroautobusiem un luksus klases automašīnām. Tomēr jāapzinās, ka galvenais mērķis jebkuriem ierobežojumiem ir paaugstināt satiksmes drošību, un nosacījumi tiek veidoti, balstoties uz vietējā tirgus datiem.

Latvijas likumdošana paredz, ka transportlīdzekļa vadītāja apliecību B kategorijā var iegūt no 18 gadu vecuma, kā arī obligāts nosacījums ir veselības pārbaude. Likumdošanā nav noteikti konkrēti maksimālā vecuma sliekšņi automobiļu vadīšanai. Tomēr dati liecina, ka tieši autobraucēji vecuma grupā no 18 līdz 24 gadiem visbiežāk pārkāpj ceļu satiksmes noteikumus un veic riskantus manevrus*, kas palielina iespēju iekļūt negadījumā. Līdz ar to Latvijā auto nomā lielāka uzmanība tiek pievērsta tieši minimālajam nevis maksimālajam vecuma ierobežojumam. Piemēram, daļa auto koplietošanas un nomas uzņēmumu Latvijā noteikuši, ka minimālais vecums automašīnu izmantošanai ir 21 gads. Savukārt citi lūdz uzrādīt autovadītāja apliecību, kas ir spēkā vismaz divus gadus, vai nosaka katrai automašīnu klasei atšķirīgus ierobežojumus.

Komentāri

Pievienot komentāru
Auto

Uzņēmumi savu autoparku pilnībā atjauno vidēji ik pēc 3 līdz 4 gadiem

Žanete Hāka, 22.02.2017

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Vidējais termiņš, uz kādu uzņēmumi Latvijā izvēlas lietot transportlīdzekļus pilna servisa autolīzingā, ir 3-4 gadi, liecina AVIS Budget Group Latvia dati.

Līzinga perioda beigās visbiežāk uzņēmēji izvēlas citus jaunus auto līzingā, tādējādi atkal pilnībā atjaunojot autoparku.

Pieprasījums pēc pilna servisa autolīzinga Latvijas uzņēmumu vidū pēdējo trīs gadu laikā pieaudzis par 20%.

Pēckrīzes stagnācijas periods ir beidzies – uzņēmumi vēlas atjaunotus autoparkus un arvien biežāk dod priekšroku pilna servisa pakalpojumiem. Pēdējo gadu laikā pieaudzis to uzņēmumu skaits, kas izvēlas pilna servisa autolīzingu. Tūlīt pēc krīzes daudzi bija spiesti no tā atteikties, jo viens no virzieniem, kurā izdevumi lielākoties tika optimizēti, bija autoparks. Uzņēmēji meklēja citus risinājumus – vieni atteicās no autoparka uzturēšanas vispār, citi ierobežoja izdevumus, cik vien iespējams. Savukārt pēdējos gados uzņēmēji atkal sāk novērtēt savu laiku un ieguldījumus, kas nepieciešami, lai uzturētu autoparkus pašu spēkiem.

Komentāri

Pievienot komentāru
Citas ziņas

Rīgas centrā velosipēdists izšauj uz kādu automašīnas vadītāju

Lelde Petrāne, 11.07.2016

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Sestdien, 9.jūlija naktī, Rīgas pašvaldības policijas Centra pārvaldes darbinieki Krišjāņa Barona ielā pamanīja spilgtu gaismu, kas atgādināja signālraķetes šāvienu. Lai noskaidrotu gaismas izcelsmi, apsekota notikuma teritorija un pamanītas vairākas personas, kuras satvērušas kādu vīrieti, pastāstīja Rīgas pašvaldības policijas pārstāve Lāsma Zemene.

Personai rokās bija šaujamierocim līdzīgs priekšmets. Policijas darbinieki pieskrēja pie bruņotā vīrieša, neitralizēja viņu un atņēma ieroci. Jautājot personai, lai izskaidro savu rīcību, vīrietis paskaidroja, ka braucis ar velosipēdu un pamanījis, ka aiz viņa brauc automašīna, no kuras vairāki jaunieši skaļi kliedz. Vīrietis uzskatījis, ka viņam uzbrūk un izšāvis signālraķeti. Pārrunu laikā, konstatēts, ka no vīrieša jūtama spēcīga alkohola smaka. Persona atzinās, ka pirms tam lietojusi alkoholiskos dzērienus. Notikuma vietā sastapts arī automašīnas vadītājs, kurš pastāstīja, ka braucis aiz velosipēda vadītāja, kurš pēkšņi nokāpis no sava velosipēda, izvilcis ieroci, notēmējis uz viņu un izšāvis. Viens no notikušā aculieciniekiem, cenšoties izvairīties no šāviena, nokritis un savainojis elkoni.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Kopš šā gada augusta globālie surogātpasta apjomi samazinājušies par teju 50%, ko veicinājis surogātpastu izsūtīšanas robotu izstrādātāju arests, kā arī darbs pie cita veidu surogātpastu sistēmu slēgšanas, vēsta BBC.

Datorsistēmu drošības tehnoloģiju izstrādātāja Symantec veiktais pētījums liecina, ka surogātpasta apjomi globālajā tīmeklī pēdējo trīs mēnešu laikā samazinājušies par 47%. Līdzīgu tendenci novēroja arī kompānija Kaspersky Lab, kas ziņo, ka surogātpasts no visiem izsūtītajiem e-pastiem kopš šā gada jūlija veido vien 81,1%.

Pēdējo mēnešu laikā datorsistēmu drošības kompānijas veikušas vairākus veiksmīgus pasākumus pret surogātpasta izsūtīšanas sistēmu veidotājiem un uzturētājiem.

Par vienu no lielākajiem panākumiem tiek uzskatīts sistēmas Pushdo jeb Cutwail slēgšana. Šī surogātpasta sistēma darbojusies kopš 2007. gada, un tiek lēsts, ka caur to plūdusi aptuveni 10% liela daļa no globālā surogātpasta apjoma.

Komentāri

Pievienot komentāru
Tehnoloģijas

IT drošība — darbinieku produktivitātes ķīla

Ainars Sedlenieks [email protected], 27.06.2005

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Mūsdienu pasaulē praktiski jebkura ofisa darbs ir atkarīgs no datoriem. Nesenais pētījums, ko veikusi kompānija Maritz IT menedžeru vidū, parādīja, cik ļoti ofisa darbinieka darba produktivitāte ir atkarīga no datorsistēmu ražīguma un drošības,atsaucoties uz IT Observer ziņo Datoru Drošības tehnoloģijas, kas pārstāv antivīrusu kompāniju Kaspersky Lab Atklājās, ka 90% datorsistēmu ražīguma samazināšanās gadījumi un, kā sekas tam, darba efektivitātes samazināšanās, bijušas sekas IT drošības problēmām. Šo „atklājumu” nevar nosaukt par ārkārtēju jaunumu, tomēr pētījumā ir arī interesantāki momenti. Un tā, nedaudz statistikas: 75% sīkas un vidējas kompānijas ir cietušas kā minimums no viena vīrusa, pie tam dažas — visnelaimīgākās vai visbezrūpīgākās — vīrusu uzbrukumā cietušas vairāk nekā 100 reizes. 40% aptaujāto kompāniju kaut reizi tikušas pakļautas veiksmīgam hakeru uzbrukumam, pie tam atsevišķi ūnikumi ir cietuši no tiem vairāk nekā 200 reizes. 29% kompāniju neizmanto antispama programmatūru, 34% neizmanto aizsardzību pret spiegošanas programmām, 4% nav pacentušās uzstādīt antivīrusu, bet 9% nav uzstādīts ugunsmūris. Maritz pētnieciskās apakšnodaļas direktors Pols Kuzino (Paul Cousino), ir izbrīnīts par lielāko daļu firmu bezrūpību: „Ņemot vērā faktu, ka no datora mūsdienīgā ofisā ir atkarīgs praktiski viss, kā arī ņemot vērā vīrusu bojājumu un hakeru uzbrukumu statistiku, secinājumi par nepieciešamību nostiprināt IT drošību rodas paši par sevi”. „Šie ieguldījumi sevi atpirks, — turpina Pols. — Pietiek tikai apsēsties ar kalkulatoru un sarēķināt. Nerunājot nemaz par to, ka vīruss vai hakeris var iznīcināt visus kompānijas datus, bet kompānijai bieži vien bez šiem datiem īpašumā praktiski nekā nav”.

Komentāri

Pievienot komentāru

Jaunākais izdevums

Dalies ar šo rakstu

Par uzņemšanas rezultātiem var līksmot vien dažas profesionālās mācību iestādes, kopumā plāns nav izpildīts

Līdz šī gada 2. septembrim valsts budžeta finansētajās profesionālās izglītības programmās 26 Izglītības un zinātnes ministrijas (IZM) pakļautībā esošajās mācību iestādēs uzņemti 8344 audzēkņi, kas ir 94% no 2019. budžeta gadā plānotā, liecina IZM dati. Līdz ar to noteikts uzņemšanas termiņa pagarinājums līdz 30. septembrim. Uzņemšanas rezultāti kopumā ir nedaudz labāki nekā pērn, kad līdz septembra sākumam tika uzņemti vien 90,6% dažādos arodos izglītojamie. Savukārt dalībai Eiropas Savienības fonda finansētajā programmā Jauniešu garantija līdz septembra sākumam ir pieteikušies 344 jaunieši.

Rīgas Valsts tehnikums (RVT) uzņemšanas rezultātus vērtē pozitīvi, jo ir izpildīts plāns – mācības sākuši 730 audzēkņi. Uzņemšana notikusi atbilstoši plānotajai RVT kapacitātei saskaņā ar izmaiņām teritoriālo struktūrvienību optimizācijā, uzsver tehnikuma vadība. Visvairāk jaunieši pieteikušies Datortehnikas, Auto, Komercdarbības, Enerģētikas nodaļu izglītības programmās, kurās grupas nokomplektētas, balstoties uz konkursa rezultātiem. Palielinājusies jauniešu interese arī par mašīnbūves un kokapstrādes profesijām, ko tehnikums skaidro ar veiktajām investīcijām materiāli tehniskā nodrošinājuma modernizācijā. Lielāku audzēkņu interesi tehnikums sagaida par Dzelzceļa nodaļas izglītības programmām, īpaši, paredzot lielos izaicinājumus, kas būs saistīti ar Rail Baltica infrastruktūras projektu, kura mērķis ir integrēt Baltijas valstis Eiropas dzelzceļu tīklā. Turpmāk, ņemot vērā Ekonomikas ministrijas ieteikumus, RVT plāno attīstīt izglītības programmas, kas saistītas ar informācijas un komunikācijas tehnoloģiju nozari. Tā kā uzņemšana ir pagarināta līdz septembra beigām, RVT sagaida audzēkņu skaita pieaugumu.

Komentāri

Pievienot komentāru